Kategória: Automobil

  • Csodálatos állapotban van a legendás 1970-es Ford Mustang Boss 429

    Az 1969 és 1970 között kínált Ford Mustang Boss 429 számos okból kívánatos. Ha meglátod a képeket, leesik az állad.

    A Boss 429 a mai napig a legritkább és legértékesebb izomautók egyike. Összesen 1359 eredeti Boss 429 készült. A Boss 429 eredete a Ford azon igényének kielégítése volt, hogy a 429-es motort homologizálni lehessen a NASCAR versenyekre.

    A Ford olyan motort akart kifejleszteni, amely jobban versenyezhet a Chrysler 426-os Hemi motorjával a NASCAR Grand National divíziójában, a mai NASCAR Cup Series-ben.

    A NASCAR homologizációs szabályai megkövetelték, hogy legalább 500 autót szereljenek fel ezzel a motorral, és adják el a nagyközönségnek.

    Hosszas mérlegelés után a Ford úgy döntött, hogy a Mustang lesz az az autó, amelyikben ez az új motor helyet kap.

    A rivális gyártó, a Dodge Charger Daytona megjelenésével és homologizálásával a Boss 429-es kizárólag utcai változat maradt, és minden NASCAR-tervét elvetették.

    Gyönyörű „Grabber Blue” szín ezen a Mustangon

    Ezt a Mustang Boss 9-et 1969. szeptember 16-án gyártották Dearbornban. A massachusettsi Hunter Motor Company-nak szállították Littletonba, és a big-block izomautót 1970 januárjában adták el 5 107 dollárért, beleértve a rendeltetési díjat is. Az inflációval kiigazítva ez az összeg ma 32 270 dollár lenne.

    A jelenlegi tulajdonos 2014-ben szerezte meg az autót, amely 1989-ig az eredeti tulajdonosnál maradt – írja az Auto Evolution.

    A 2019 májusában a Bring a Trailer oldalon listázott, „Grabber Blue” színű Mustang nem kelt el, annak ellenére, hogy a legmagasabb, 190 000 dolláros ajánlatot tették érte.

    A szervokormánnyal, első tárcsafékekkel, a Drag Pack csomaggal és a Competition Suspension felfüggesztéssel megrendelt, jól karbantartott példány magas háttámlájú első kagyló ülésekkel van felszerelve.

    A műfa díszítőelemek is jelen vannak, valamint Hurst váltó, korhű rádió, fűtés és korhű műszereket keretező, felnifalú kormánykerék.

    A kilométeróra jelenleg 48.222 mérföldet (77.606 kilométer) mutat, de ahogy az idősebb autóknál gyakran előfordul, a valódi érték nem ismert.

  • Megalázta a Tesla Model S Plaid a Porsche Taycan Turbo S-t – VIDEÓ

    Amikor a Porsche Taycan Turbo S készítő azt hitték, végre legyőzték a Tesla Model S-t, akkor jött Plaid verzió.

    A Tesla Model S teljesítménye évek óta páratlan, különösen az egyenes vonalú gyorsulás terén.

    Ez nagyjából addig tartott, amíg a Porsche ki nem adta a Taycant, az első igazi elektromos sportautót.

    A Porsche gyorsan bebizonyította, hogy a Taycan sokkal jobb autó a versenypályán, ez viszont arra kényszerítette a Tesla mérnökeit, hogy visszaüljenek a tervezőasztalhoz.

    A Plaid modellnek a hárommotoros konfigurációjával és több mint 1000 lóerejével sok időre volt szüksége ahhoz, hogy csiszolódjon.

    A Model S teljesítményváltozatát a németországi Nürburgring versenypálya „zöld poklában” finomhangolták. Ennek eredményeként a Plaid ma már a világ egyik legjobb elektromos sportautója.

    A nagyméretű szedán ezt épp most bizonyította a Virginia International Raceway-en, amikor a valaha volt leggyorsabb EV lett, miután a 4,1 mérföldes távot elképesztő 2:50,7 alatt tette meg.

    Ez négy és fél másodperccel gyorsabb, mint a rekordtartó Porsche Taycan Turbo S eddigi ideje.

    Az Auto Evolution információ szerint azonban a Model S Plaid, amely megdöntötte a rekordot, egy módosított autó volt.

    Pontosabban az Unplugged Performance karbon-kerámia első fékkészletével szerelték fel, bár az autó a széria Michelin Pilot Sport 4S gumikkal közlekedett.

    Ti mit gondoltok, érvényes a Tesla Model S Plaid új körrekordja?

  • A Tesla ára már az egekben az USA-ban, Elon Musk terel

    Elon Musk az inflációt és az emelkedő nyersanyagköltségeket okolja, miközben a Tesla modellek árai történelmi magasságokba emelkedtek.

    A hirtelen árváltozások nem jelentenek újdonságot a Tesla számára, de mostanában úgy tűnik, hogy mind egy irányba mennek – írja az Autoweek.

    Ezen a héten az austini székhelyű autógyártó csendben emelte az összes modelljének árát a meglehetősen megszokott – de érezhető – összegekkel.

    Az alap Model Y Long Range 2000 dolláros áremelést kapott, és mostantól 64 190 dollárról indul.

    A Model Y Performance változata 3000 dolláros áremelést kapott, és most 69 190 dollárról indul.

    Az alap Model 3 is kevésbé megfizethetővé válik, a hátsókerék-hajtású változatok most már 48 190 dollárról indulnak. Ez a 2000 dolláros áremelés a Model 3 termékcsaládban is a legszerényebb volt.

    Nem meglepő, hogy a legnagyobb áremelések a Tesla leghosszabb várakozási idővel és legmagasabb árakkal rendelkező modelljeit érintik: a Model S mostantól 101 190 dollárba kerül (5000 dollárral drágult).

    A Model X, amely alig néhány hónapja frissített formában újraindult a gyártásban, most 10 000 dollárral többe kerül, és 116 190 dollárról indul.

    Vajon Elon Musk csak kihasználja a nemzetközi méreteket öltő üzemanyag drágulást?

    Az áremelés oka egyesek szerint az EV-k iránti kereslet megugrása, amely a február végi üzemanyag ár emelkedést követően alakult ki, amelyet bizonyos mértékig az ukrajnai orosz invázió kezdetén megfigyelt megugró olajárak váltottak ki.

    Bár az olajárak némileg csökkentek az egy héttel ezelőtti csúcsértékükhöz képest, az amerikai benzinárak ingadozása minden bizonnyal arra késztette a fogyasztókat, hogy 2008-hoz hasonlóan a benzinfaló SUV-kat is elhagyják.

    Elon Musk már napokkal ezelőtt utalt arra a választott közösségi médiaplatformján, hogy az inflációs nyomás és a nyersanyagok, valamint a logisztika növekvő költségei hatással vannak mind a Teslára, mind a SpaceX-re.

    Ennek a narratívának van némi valóságalapja, hiszen az elmúlt hónapban több kulcsfontosságú nyersanyag, például a nikkel és az alumínium ára is hatalmasat emelkedett, és mindezek az ukrajnai orosz inváziót követő árupiaci volatilitáshoz kapcsolódnak.

    Várhatóan számos más autógyártó is árat fog emelni, különösen, ha a fémek és más, a chipgyártás szempontjából kulcsfontosságú anyagok árai az év előrehaladtával nagyobb emelkedést mutatnak.

    Közben a Tesla folyamatosan vizsgálatok alatt áll, hiszen több hibás alkatrész is van autóin.

    A Tesla lehet, hogy egyszerűen csak a leggyorsabban reagált a nagyobb piaci dinamikára a járművei árainak kiigazításával.

  • Halálos balesetet okozhatott a Tesla hibás technológiája

    A Tesla fékezési rendszerével és szenzoraival hatalmas problémák vannak, ez vezethetett egy halálos balesethez is az USA-ban.

    A Tesla több probléma, köztük a fantomfékezés miatt is vizsgálat alatt áll. Az érzékelőivel és az azokat vezérlő szoftverrel kapcsolatos hibák miatt az EV-k hirtelen fékeznek anélkül, hogy bármilyen akadály lenne előttük.

    A problémával szembesülő Tesla-tulajdonosok attól tartanak, hogy emiatt könnyedén belehajthatnak hátulról az autóikba. Valószínűleg ez okozhatott egy Missouri államban történt halálos balesetet is.

    Február 27-én Terry L. Siegel a 2019-es Tesla Model 3-mal közlekedett az I-70-es autópályán, a Little Blue Parkway közelében, a Missouri állambeli Independence-ben. Autója hirtelen megállt az úton.

    A balesetről szóló jelentésben az Independence-i Rendőrség azt állította, hogy a közeledő járműveknek nem volt ideje megállni vagy kitérni az autója elől, ami ütközést okozott. Siegel meghalt.

    A rendőrség először azt mondta, hogy mechanikai probléma miatt állt meg a Model 3. Az Auto Evolution felvette velük a kapcsolatot, és akkor azt mondták, hogy az okokat még vizsgálják.

    Az Independence Rendőrség szóvivője kijelentette, hogy „a rendőrök úgy vélték, hogy mechanikai hiba történt, de ezt még nem tudtuk biztosan megállapítani”.

    A NHTSA (Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal), szóvivője azt mondta, hogy továbbra is gyűjtik az információkat erről a balesetről. Azonban „jelenleg nincs arra utaló jel, hogy a fantomfékezés szerepet játszott volna”.

    Ez még rejtélyesebbé teszi a baleset körülményeit. Ha valami nyilvánvaló dologról lenne szó, például a Tesla járműveknél gyakran előforduló felfüggesztési problémákról, akkor az Independence-i Rendőrség már kizárta volna azt, mint ok.

    Ahhoz, hogy Siegel járműve ilyen hirtelen megálljon az I-70-es út közepén, fékezésnek vagy olyan hibának kellett volna bekövetkeznie, amely fékezéshez hasonló eseményt okozott.

    Nem valószínűtlen, hogy ami ezt a balesetet okozta, az összefügghet egy folyamatban lévő nyomozással, vagy akár egy teljesen új üggyel is a Tesla tekintetében.

    Ez mindenesetre visszahívást követelhet, hogy a Siegel halálához hasonló balesetek ne ismétlődhessenek meg.

  • Fenntartható közlekedési konferenciát szervez a HUMDA

    Fenntartható közlekedési konferenciát szervez a HUMDA

    Több szakmai szervezettel együttműködve, szemléletformálási céllal nemzetközi fenntartható közlekedési konferenciát szervez a HUMDA 2022. március 23-án, Budapesten. Az interneten is közvetített rendezvény házigazdája Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. A konferencia másnapján jótékonysági eseményt tartanak, a befolyt összegből az Ügynökség a Híd Kárpátaljáért segélyprogramon keresztül támogatja az Ukrajnából menekülőket. 

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. rendezvénye szakmai előadásokkal, kiállításokkal hívja fel a figyelmet a fenntarthatóság és az elektromobilitás fontosságára. A konferenciát Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos nyitja meg. Beszédet mond Ireneusz Zyska, Lengyelország klíma- és környezetvédelmi miniszterhelyettese, a lengyel kormány megújuló energiaforrásokért felelős kormánymegbízottja, és Steiner Attila körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár is. 

    Az eseményen az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) mellett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK Zrt.), az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt., a Volánbusz Zrt., a Solaris-Prim Vol Trade Kft., Debrecen városa, a Volteum Kft., a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ), a Neuzer Kft., a Talmácsi Group, és a M1RA Motorsport képviselői is részt vesznek. A konferencia kiemelt támogatója az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT Urban Mobility). A rendezvénynek a Intercontinental Budapest ad otthont. 

    – Az innovatív és klímabarát technológiák elterjedése a járműiparban, az egyéni és közösségi közlekedésben, továbbá az autó-motorsportban is jól érzékelhető. A tiszta megoldások mindhárom terület jövője szempontjából alapvető jelentőségűek. Az akkumulátoros technológia mellett nagy lehetőségek rejlenek a hidrogénben is, a közelmúltban Magyarországon először próbálhattak ki az utasok egy hidrogén meghajtású autóbuszt a Zöld Busz Program keretében. A konferencián rangos szakmai szervezetek tájékoztatnak a hazai zöld mobilitás helyzetéről és a legújabb fejlesztésekről. A rendezvény a közlekedés ügyét a szívükön viselők mellett számot tarthat a legnevesebb nemzetközi autó-motorsport iránt érdeklődők figyelmére is. A világot körbejáró versenysorozatok gyakran biztosítanak éles tesztkörnyezetet a későbbiekben a mindennapokban megjelenő technológiák kifejlesztéséhez – emelte ki Palkovics László.  

    – A környezetkímélő közlekedési eszközök minél szélesebb körű használata és az autó-motorsport területén elindult fenntarthatósági törekvések támogatása is kiemelt küldetésünk. A Zöld Busz Program mintaprojektjei során a jövőbeni beruházásoknál nélkülözhetetlen üzemeltetési tapasztalatokat szerzünk, amelyek hasznos háttértudást biztosítanak a kormány számára is az elektromobilitással kapcsolatos döntésekhez. Célunk, hogy a hazai egyéni- és tömegközlekedés járműállománya megfelelő ütemben újuljon meg, ennek érdekében rendszeresen hirdetünk pályázatokat.  Ha kíváncsi, milyen irányba tart a mobilitás, javaslom, mindenképp látogasson el a konferenciára – tette hozzá Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója. 

    A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz között. A regisztrációs felület és a konferencia részletes programja a https://humda.hu/esemenyek/nemzetkozi-fenntarthato-kozlekedes-konferencia-regisztracio-27  linken érhető el. A hibrid formában, azaz személyesen és az online térben párhuzamosan zajló konferenciát a https://www.facebook.com/HungarianMotorsportDevelopmentAgency oldalon a HUMDA élőben közvetíti. 

    A konferencia másnapján jótékonysági adománygyűjtő eseményt is rendez a HUMDA. A bevételből a befolyt összegből a kormány által indított Híd Kárpátaljáért segélyprogramon keresztül támogatja az Ukrajnából menekülőket az Ügynökség. Az est fővédnökei Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Jean Todt, az ENSZ-főtitkár közúti közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja. 

     

  • A Chevrolet bemutatja a teljesen elektromos Blazer SS-t – VIDEÓ

    A Super Sport jelvény a Chevrolet egyik legkönnyebben felismerhető logója, és a Chevrolet örökségének egy megbecsült darabja.

    Nos, úgy tűnik, a Chevrolet modern frissítést – vagy legalábbis modern otthont – ad a szeretett SS jelvénynek.

    A Chevy a közelgő, teljesen elektromos Blazer SS-ből adott egy ízelítőt. Nem ez az első alkalom, hogy egy crossoveren vagy SUV-n Super Sport jelvény díszeleg, de ez az első alkalom, hogy a Chevrolet elektromos járművön jeleníti meg azt – írja az Autoweek.

    Sajnos a részletek rendkívül soványak erről a közelgő EV-ről. A Chevrolet valójában semmilyen információt nem gördített ki a Blazer SS-ről, kivéve az oldal alján található teaser videót.

    Arra viszont számíthatunk, hogy valószínűleg a General Motors Ultium platformját fogja használni, amely a Cadillac Lyriq és a GMC Hummerek alapjait is képezi.

    Meglehet, hogy a Super Sport elnevezés miatt ez a teljesen elektromos crossover esetében a Chevrolet nem egymotoros, hanem a drágább, kétmotoros elrendezést választja.

    A stílus is a levegőben lóg. A Chevrolet újjászületett, Mexikóban összeszerelt Blazere csak néhány évvel ezelőtt mutatkozott be, ami azt jelenti, hogy ez a modell sok mindent átemelhet a normál Blazer stílusából.

    Mindeközben bizonyos elemekkel feldobhatja a teljesen elektromos DNS-ét. Ettől függetlenül úgy tűnik, hogy a Ford Mustang Mach-E-t célozza meg riválisként, ami szerepet játszhat a megjelenésében.

    Az amerikai gyártó tervei szerint a teljesen elektromos Blazer SS még idén hivatalosan is bemutatkozik, és a tervek szerint 2023 tavaszán kerül a kereskedésekbe.

  • Egymillió eurót küldött a Ferrari az ukrán rászorulóknak

    Egymillió eurót küldött a Ferrari az ukrán rászorulóknak

    A Ferrari 1 millió eurót küld a menekülteket segítő szervezeteken keresztül az ukránoknak. 

    Az orosz-ukrán háború miatt egyre többen kényszerülnek elhagyni az otthonukat. Sokan egy bőrönddel, vagy anélkül indulnak útnak, míg mások nem tudják elhagyni országukat.

    Korábban már beszámoltunk arról, hogy Kelly Piquet is részt vesz a monacói adománygyűjtésen, míg a McLaren az UNICEF-fel összefogva segíti a háború elől menekülő gyerekeket.

    A maranellói cégcsoport is kiveszi a részét a humanitárius segítségnyújtásból. Egymillió eurót küld Emilia Romagna tartománynak, akik a Vöröskereszttel és a UNHCR-el (Egyesült Nemzetek Menekültügyi Főbizottsága) együttműködve támogatják a bajba jutottokat. Ezen felül az olasz vállalat létrehozott egy olyan nemzetközi kezdeményezést is, ami az Olaszországba menekülő ukránokon segít.

    Mindazonáltal a Ferrari is úgy határozott, hogy az orosz piacra szánt autóik gyártását és forgalmazását beszüntetik.

    „A Ferrari kiáll azok mellett, akiket érint az Ukrajnában zajló humanitárius válság. Miközben reménykedünk a párbeszéd újrakezdésében és a békés megoldásban, nem hunyhatunk szemet az érintettek szenvedései felett. Gondolataink és támogatásunk most hozzájuk szól. Mi is kivesszük a részünket a segítségnyújtásból azokkal az intézményekkel együtt, amik azonnal enyhíteni tudják a kialakult helyzetben szenvedők problémáit.” – nyilatkozta Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója.

  • Bezárult a kör: Az első és az utolsó Lotus Elise is Elisáé lett!

    Bezárult a kör: Az első és az utolsó Lotus Elise is Elisáé lett!

    Romano Artioli (a Lotus korábbi tulajdonosa) keresztelte el annak idején a Lotus Elise-t. Az autó Artioli unokája, Elisa után kapta a nevét.

    A valaha volt legelső Lotus Elise Elisáé lett, mikor felnőtt, most pedig övé lett a legutolsó legyártott Elise is. A kör így bezárult.

    Elisa 1993-ben született, az autó pedig 1995-ben debütált. Lehet, hogy sokan láttátok is már a fotókat a bemutatóról, melyen a kicsi Elisa benne is ült az autóban, mikor azt leleplezték. Most több, mint 26 évvel később, Elisa vásárolta meg a legutolsó Elise-t, egy aranyszínű 240 Sportot.

    Elisa Artioli pár éve bukkant fel a közösségi oldalakon és mesélte el kapcsolatát az autójával. Az egyébként nagyon kedves olasz lány egyébként két lábbal áll a földön, nem flancol, és pár éve nekünk is adott interjút.

    Elisa egy hosszú levéllel köszöntötte az autót-t:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Elisa Artioli (@iamlotuselise) által megosztott bejegyzés

    „Kedves Elise!

    1993-ban, amikor megszülettem, te még csak egy papírlapon léteztél. Még senki sem tudta, hogy az a sorsunk, hogy együtt éljük le az életünket. 

    Nagyapám dolga volt, hogy megmentse Lotust. Egy pillanatra azt kockáztattad, hogy soha nem születsz meg, és mindig azon gondolkodom, milyen lett volna ma az életem nélküled.

    Ahhoz, hogy a Lotus újra talpra álljon, fel kellett gyűrnöd az ingujjadat, egy egyszerű, de magával ragadó receptet követve: egy gyönyörű és élvezetesen vezethető autóként kellett az utakra állítanod, amely újra ragyogásba hozhatja a márkát.
    Nem tudom, hogy ez így volt-e, vagy a sorsomban meg volt-e írva, mert nem akkor születtem, amikor te, de a nevem nekem is E betűvel kezdődött, ahogyan Colin Chapman hagyománya szerint a Lotus modelljeié. Mivel a szerencse is szerepet játszik benne, a nagypapa jónak látta, hogy az első unokája nevét neked adja.

    Utána Angliába költöztünk, és gyakran voltam a gyárban, hogy megnézzem, hogyan fejlődsz, amíg el nem jött a várva várt pillanat, a frankfurti bemutató.
    Ez 1995. szeptember 12-én volt, és vártuk, hogy megmutatkozzunk a világnak, mert addig a pillanatig senki sem látott minket, legfőképpen senki sem tudta, hogy a lepel alatt nem akárki lesz, hanem a kétéves Elisa.
    A kormánykerékhez tapadtam, büszkén mutogattam a pólómat, amin az állt, hogy ‘Én vagyok Elise’, és onnan már nem akartam kiszállni. Úgy éreztem akkor, ahogy ma is érzem, hogy ha veled vagyok, csak ülök és otthon vagyok.

    Beletelt néhány évbe, mire rájöttem, hogy az én nevem valójában nem Lotus Elise, de a kötelékünk egyre csak erősödött. Még csak 4 éves voltam, és már a garázsban csodáltalak, és vártam, hogy vezethesselek.

    Amikor először mentünk ki együtt abból a garázsból, remegett a kezem az izgalomtól, 15 év telt el, ami alatt sokszor elképzeltem ezt a pillanatot.
    Azóta a vezetés a szenvedélyemmé vált, a vezetés veled, ezt azért hangsúlyozom, mert nincs még egy autó, ami ugyanilyen érzelmeket keltene bennem.
    Hány hegyet jártunk meg együtt, hány helyet láttunk és hány emberrel találkoztunk!

    Egyedülálló vagy, és hogy többé ne érezd magad egyedül, amikor a garázsban vársz rám, hamarosan lesz egy kishúgod.

    Keményen dolgoztam, hogy valóra váltsam az álmomat: megvehessem a legújabb Elise-t.

    A nagyapámtól tanultam, hogy vissza kell hódítanunk az álmainkat, és ezt neki köszönhetem.

    Kedves Elise, az elejétől a végéig elkísértelek, ahogyan te is ezt teszed az én életemmel.”

  • A HUMDA szervezésében rajtol el a 73. Rendőrségi Csillagtúra és Európa-bajnoki futam

    A HUMDA szervezésében rajtol el a 73. Rendőrségi Csillagtúra és Európa-bajnoki futam

    2022 szeptember 6. és 10. között Magyarország rendezheti meg a 73. Rendőrségi Csillagtúrát és a 9. IPMC Európa-bajnokság első fordulóját, egyben vendégül láthat egy nemzetközi rendőrtalálkozót is. A Veszprém-Szentkirályszabadja repülőtéren zajló verseny, valamint a házigazda Veszprém és Balatonfüred városait is érintő csillagtúra szervezője a HUMDA Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

    A Nemzetközi Rendőrmotoros Egyesület (IPMC) éves fő eseményét a koronavírus-világjárvány kitörése óta nem tartották meg. Így a 2021-es IPMC Kongresszuson megszületett egyhangú döntés értelmében a 2019-es lengyelországi rendezvényt követően Magyarországon gyűlhetnek össze újra Európa rendőrei. A csillagtúrán és versenyen nemcsak a rendőrökből, hanem bármely rendvédelmi szerv képviselőjéből álló csapat részt vehet 

    A magyarországi versenyt aktívan támogatják a HUMDA stratégiai együttműködő partnerei, az ORFK-OBB és a Magyar Autóklub is. Az IPMC képviselői, Thomas Meier elnök és Tobias Zehnder főtitkár február 23-án Budapesten, a helyszínek megtekintését követően írták alá Weingartner Balázzsal, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatójával a rendezésről szóló szerződést. 

    Megtisztelő, hogy 73. Rendőrségi Csillagtúra és Európa-bajnoki futam szervezésével minket bíztak meg. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy valamennyi részt vevő nemzet rendőr sportolója jól érezze magát nálunk az Európa-bajnokságon. A magyar csapat tagjai fontos, itthon is jól hasznosítható szakmai tapasztalatokról folytatott eszmecserékről számoltak be az elmúlt rendőrségi csillagtúrákat követően. Most is sokat akarunk tanulni külföldi kollégáinktól és természetesen mi is megosztjuk majd velük a saját szaktudásunkat. Küldetésünk, hogy az idei eseményt követően ugyanilyen benyomásokkal intsen búcsút minden résztvevő – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója. A rendőrségi csillagtúrával és a nemzetközi rendőrtalálkozó lebonyolításával a HUMDA egyúttal szeretné megköszönni a magyar és minden európai rendőrség, csendőrség, vám- és pénzügyőrség, polgárőrség és valamennyi rendvédelmi szerv szolgálatát. Az eseményen részt vevő szakemberek nélkülözhetetlen munkát végeznek a bűnmegelőzésért, valamint a közlekedéskultúra fejlesztéséért, a közlekedésbiztonság javításáért, és a súlyos vagy végzetes közlekedési balesetek számának radikális csökkentéséért folytatott küzdelemben. – Munkájuk nélkül nem valósulhatna meg az az európai uniós célkitűzés sem, miszerint a végzetes kimenetelű közlekedési balesetek száma radikális mértékben, 2030-ra a felére, 2050-re pedig nullára csökkenjen – tette hozzá Weingartner Balázs 

    A Hungária Rendőregylet 1991-es csatlakozását követően Magyarország három alkalommal volt a rendezvény házigazdája: 1992-ben és 1999-ben Budapesten, valamint 2010-ben Debrecenben versenyzett a mezőny. 2022-ben ismét újabb, azonban talán minden eddiginél látványosabb helyszínt biztosít hazánk az eseménynek 

    A Veszprém-Szentkirályszabadja repülőtéren zajló verseny, valamint a házigazda Veszprémet és Balatonfüredet is érintő csillagtúra hazánk egyik legszebb táján halad át, mi több, 2023-ban épp a VeszprémBalaton régió lesz Európa kulturális fővárosa, köszönhetően történelmi múltjának, földrajzi fekvésének és turisztikai nevezetességeinek. 

  • Itt az önvezető, driftelésre képes Toyota GR Supra

    Itt az önvezető, driftelésre képes Toyota GR Supra

    A Toyota Supra 17 év után, 2019-ben támasztotta fel a sportautólegenda GR Suprát, amely mára az elsőként bemutatott 3 literes, 340 literes motor mellett egy kisebb, 2 literes, 258 lóerős erőforrással is elérhető. A japán autógyártó többi sportmodelljéhez hasonlóan a márka motorsport tevékenységéért is felelő TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló által jegyzett Supra hamar meghódította a sportautórajongók szívét, sőt, több versenysorozatban a versenypályán is bizonyított.

    A GR Supra önvezető driftelésre képes változata azonban – jóllehet kétségkívül szoros együttműködést igényelt a versenyistálló részéről is – nem az ő érdemük: a Toyota Kutatóintézet és a Stanford Egyetem Dynamic Design csapata jegyzi, a projekt célja pedig nem más mint a jövőbeli önvezető asszisztensrendszerek fejlesztése

    Ez a Toyota keresztben autózik… a biztonság jegyében

    A Toyota mérnökei tehát építettek egy önvezető driftelésre képes GR Supra sportautót, amelynek a versenypályán tanúsított képességeit az alábbi videó is jól illusztrálja.

    A mérnökök azonban nem öncélból és szórakozásból dolgoznak ezen a projekten, hanem azért, hogy még jobb automatizált biztonsági asszisztens rendszereket hozzanak létre, amelyek „a kezelhetőség határain túl” is képesek irányítani az autót.

    Ahogy a videóból is kitűnik, az önvezető driftelésre képes GR Supra úgy megy végig a pályán, hogy a pilóta nem kormányzoz és a pedálokhoz sem nyúl hozzá. A modell a Formula Drift sorozat szabályai alapján készült, automatizált vezetési rendszerekkel, és be lett beprogramozva az adott pályára és az ott elhelyezett akadályokra. Mindezek ellenére 5 századmásodpercenként ellenőrzi a sebességet és a kormányzást az autó, hogy vizsgálja a kerekek tapadását a határhelyzetben, a Toyota pedig az adatok felhasználásával vezetési segédeszközöket fejleszt majd jövőbeli járműveihez.