Kategória: Automobil

  • Egy sofőr állás lehetséges irányvonalai 2025-ben

    Egy sofőr állás lehetséges irányvonalai 2025-ben

    Az álláspiac régóta népszerű szegmensét képezik a különböző sofőr munkák, hiszen ezek rendkívül sokrétű lehetőségeket kínálnak a munkavállalók számára. A tendenciák persze mindig változnak, így érdemes utánajárni, hogy mik az aktuális opciók.

    Régóta tartó népszerűség

    Az álláspiac egy rendkívül dinamikusan változó terület, ám ezzel együtt is sok tradicionálisnak mondható pozíció érhető el a mai napig is. A technológiai fejlődés és a céges működés, illetve struktúra átalakulása persze rengeteg olyan feladatkört is magával hozott, amik eddig sosem látott állásokat teremtenek, de ezek is szervesen képesek beépülni a kínálat egészébe, idővel pedig egészen megszokott lesz a jelenlétük. Esetünkben most ugyanakkor egy hagyományosabb munkát veszünk górcső alá, mégpedig a sofőr állásokat.

    Ezek már évtizedek óta a hazai és nemzetközi álláspiac egyik fontos szegmensét képezik, a bennük rejlő potenciál pedig továbbra is magas. Ezt jelzi az is, hogy a jellemzően nagy számban elérhető munkalehetőség nagyfokú kereslettel is találkozik, így egy sofőr állás sem marad sokáig betöltetlen. Érdekes módon az évekkel ezelőtti koronavírus járvány tolta előtérbe ezeket a munkákat, mikor sok állását vesztett munkavállaló állt be a logisztikai szektor e szegmenségbe, de ezek a pozíciók valójában még régóta velünk vannak.

    A logisztikai szektor egyébként is óriási, ennek pedig csak egy kis részét képezik a sofőr állások, ráadásul nem is csak a csomag- vagy teherszállítás, hanem a személyszállítás terén is számos lehetőség adott ezen a területen. Kérdés persze, hogy hogyan is váltak ennyire népszerűvé a sofőr állások illetve, hogy mit képesek nyújtani ma a munkavállalók számára, ami miatt ez a keresettség továbbra is megvan. Egyszerű válasz a kérdésre nincs, de néhány okot érdemes megemlíteni.

    A keresettség okai

    Egy sofőr munka népszerűségét sok oldalról meg lehet fogni, de értelemszerűen azokkal a jellemzőkkel érdemes foglalkozni, melyek a széles rétegek számára is keresetté teszik ezeket a pozíciókat. A sofőr állások leginkább egyértelmű előnyei szintén a koronavírus járvány idején váltak nyilvánvalóvá, hiszen mindenki láthatta, hogy a munkájukat vesztett emberek mennyire gyorsan képesek voltak megoldani a munkába állást, a megszokott kiválasztási és szerződési folyamatokhoz képest töredék idő alatt.

    Az egyik legfontosabb szempont tehát az egyszerű munkába állás, hiszen a legtöbb sofőr állás akár egy B-kategóriás jogosítvánnyal is betölthető. Ez persze valamennyire korlátozza a lehetőségeket, de egy ilyen vezetői engedéllyel is lehetünk futárok, személyi sofőrök vagy akár taxisofőrök is. Utóbbi esetben persze már pályaalkalmassági vizsga, vállalkozó státusz vagy egy saját autó sem árt, így azt már mindenki maga döntheti el, hogy mely körülmények adottak, ami viszonylatában még egyszerűen megoldható a munkába állás.

    Mindenképpen kiemeldő szempont még a stabilitás is, amit szintén az említett járványidőszak támaszt alá. Mikor szinte minden szolgáltatás és cég leállt, a logisztikai folyamatok akkor is probléma nélkül zajlottak. Ez a stabilitás pedig természetesen a kevesebb kihívást jelentő időszakokban is jellemzi a sofőr állásokat. Az egyszerű munkába állás, a megbízható körülmények és a sokszor kiemelkedő bérezés pedig ma is sokakat terelnek erre a pályára, legyen szó annak bármelyik szegmenséről.

    Milyen sofőr munkákat találunk ma?

    Elsőként röviden érdemes megemlíteni azokat a munkákat, amelyekhez még jogosítvány sem szükséges, hiszen a nagyobb városokban akár kerékpárral is végezhetők futár munkák. A valódi sofőr állások területére ugyanakkor a B-kategóriás jogosítvány meglétével érkezünk meg. Ezzel az engedéllyel már autós futárként, taxisofőrként, vagy a vezetői engedély hatálya alá tartozó bármely jármű sofőrjeként elhelyezkedhetünk, melyek mindegyike másképp, de jó lehetőség.

    A magasabb, C vagy D, esetleg több kategória kombinációjára érvényes jogosítványokkal új szintre emelhetjük sofőr karrierünket is, hiszen ez esetben már akár a mezőgazdaságban, akár a nagyobb volumenű személyszállításban, akár a teherszállítmányozásban is elhelyezkedhetünk. Ez utóbbi, köznapi nevén a kamionozás ráadásul egy ma is kifejezetten népszerű sofőr állás opció, hiszen akár nemzetközi, akár belföldi viszonylatban egy egészen sajátos életstílust és kiemelkedő bérezést kínálnak ezek a pozíciók.

    A sofőr állások népszerűsége láthatóan továbbra sem csökken, a rendkívül sokrétű feladatkörök pedig valóban számos választási lehetőséget és vonzó opciót kínálnak. A logisztikai szektor egyre csak növekszik, ezzel a jövő munkavállalóit is ellátva feladatokkal, ami hosszútávon is garantálja az ilyen munkakörök stabilitását. A járművekhez kapcsolódó technológiai fejlődésnek köszönhetően pedig a sofőrök munkakörülményei is folyamatosan javulnak, ami szintén fontos tényező lehet a jövőre nézve.

    (X)

  • Új kiadvánnyal bővül a TRP Media portfóliója

    Új kiadvánnyal bővül a TRP Media portfóliója

    Az Autónavigátor.hu érkezésével új kiadvány csatlakozik a TRP Hungary média üzletágához. Az új felület értékesítője a Village Media.

    A TRP Hungary csoport tagjaként a TRP Media már eddig is egyedülálló portfóliót kínált a technikai sportok különböző szakágai iránt érdeklődő közönségnek, hiszen online újságjai és nyomtatott kiadványai – az idén megújult formában újjáélesztette a nyomtatott Rallycafé magazint – a Forma–1-től, illetve a gyorsasági autósport különböző szakágaitól kezdve a ralin és egyéb offroad szakágokon át a motorversenyzésig az autó-motorsport széles palettáját fedték le.

    A TRP Media azonban mostantól nemcsak az autósportot, hanem az autózást kedvelők és az autótulajdonosok számára is kínál tartalmat, hiszen csatlakozott a portfoliójához az autós médiapiac vezető kiadványai közé tartozó Autónavigátor.hu.

    A 2010-ben alapított újság megvásárlásával újabb nagymúltú lappal bővült a Racingline.hu-t, a Rallycafe.hu-t, a P1race.hu-t és a 500miles.hu-t magában foglaló portfolió, amelynek célja a stabil hirdetői és olvasói bázis további növelése.

    Őry Tamás, a TRP Hungary ügyvezető igazgatója:

    „A TRP Media 2020-as megalapításakor célként tűztük ki, hogy az autó-motorsport különböző területeit lefedő média portfoliót építsünk. Miután ez megvalósult, a következő lépcsőfok – ami egyben az organikus fejlődésünk következő eleme –, hogy nyissunk az autózás iránt érdeklődő célcsoport felé. Ezért megvásároltuk az Autónavigátor.hu-t, amivel az autó-motorsportot, illetve az autót, mint eszközt kedvelőket is lefedő online portfolió jött létre. Az Autónavigátor.hu integrálása után a cégcsoporton belüli divíziókkal megpróbáljuk az összes szinergiát kihasználni, a célunk pedig a piaci pozíciónk erősítése.”

    Bihari Zsuzsa, a Village Media Kft. ügyvezetője:

    „A Village Media hirdető partnerei számára az együttműködés által biztosíthatunk újabb igényes tartalmi környezetben széleskörű elérést, mivel az autózás már korántsem tekinthető kizárólag férfiakat foglalkoztató témának. Az elérési adatok csábítóak, kifejezetten széles célcsoportot érhetünk el az izgalmas, tartalmas szakmai cikkekkel, amire garancia az autósport területén megkerülhetetlen TRP-vel együttműködő Autónavigátor szakmai stábja.”

    „Személyes kötődésem okán is örülök az Autónavigátor.hu-val közös együttműködésnek, hiszen értékesítőként huszonéve az első komolyabb projektjeim is az autós szektorhoz kötődnek. Magyar nyelven jelenleg egyre kevesebb autóipari cikket, tesztet érek el manapság, pedig a szükség folyamatosan növekszik, az autózás minden területén hatalmas a kínálat.”

    Az Autónavigátor.hu által képviselt minőség ezentúl is biztosított azáltal, hogy a lap továbbra is Horváth András főszerkesztővel és változatlan szakmai stábbal folytatja működését.

  • Könnyfakasztó videó: így döntötte meg saját rekordját a Mercedes a Zöld Pokolban

    Könnyfakasztó videó: így döntötte meg saját rekordját a Mercedes a Zöld Pokolban

    Új rekordot állított fel a Mercedes hiperautója a Zöld Pokolnak becézett Nürburgring Nordschleifén.

    2022-ben felállított rekordját döntötte meg a Mercedes 1049 lóerős hiperautója, az AMG One a Nordschleifén. A már eleve elképesztően gyors, a közúti forgalomban használható autók közötti csúcsot jelentő 6:35.183-as időt több mint 6 másodperccel tornázta lejjebb az előző rekordot felállító Maro Engel. Hogy ez mennyire gyors, jól érzékelteti, hogy már az előző rekord is 7 másodperccel volt jobb az addigi csúcstartó Manthey Porsche 911 GT2 RS-nél.

    AMG One, rekord, Nordschleife
    Fotó: Daimler

    „Két évvel ezelőtt nem voltak ideálisak a körülmények, a pálya helyenként pedig még nedves volt. Tudtuk, hogy többre is képesek vagyunk, és meg akartuk mutatni ezt. Ma képesek voltunk demonstrálni az AMG One-ban rejlő teljes potenciált” – mondta a rekorddöntés után Engel, aki 15 fokos levegő és 20 fokos aszfalthőmérséklet mellett érte el az idejét még szeptember 23-án. A csúcsdöntéshez természetesen az F1-es erőforrással üzemelő autóból mindent kisajtolt, azaz a legnagyobb teljesítményt adó üzemmódban használta azt.

    „Már lassan két éve tartottuk az utcai autók rekordját, de az AMG-nél mindig a maximumig akarjuk feszegetni a határokat, vagy egy kicsit még azon is túl. Ezért demonstráltuk újra, hogy mit lehet elérni az egyedi AMG One-nal” – mondta az AMG főnöke, Michael Schiebe.

    Az új rekordkörről az alább nézhető meg belső kamerás felvétel:

  • Porsche Approved – használt Porsche megnyugtató garanciával

    Porsche Approved – használt Porsche megnyugtató garanciával


    A valaha gyártott összes Porsche jelentős része a mai napig az utakon van – mi más kelthetne nagyobb bizalmat egy márka használt modelljei iránt, mint ez a tény?

    Fotó: Porsche

    Nem véletlen, hogy az ikonikus Porsche modellek értéktartása is kiemelkedő. Egy feltétellel: a tökéletes műszaki állapot esszenciális, amelynek alapfeltételét az előírt karbantartások megfelelő elvégzése adja meg. Ha ez teljesül, akkor mindig számíthat kedvencére, amely lenyűgöző tulajdonságai mellett szüntelen kitartásával is magával ragadja majd Önt. Ezt, valamint a birtoklás teljes nyugalmát adja meg a Porsche Approved garancia.

    A Porsche varázsa nem csupán az érzelmes menetteljesítményekről szól, hanem arról is, hogy minden mindig a lehető legjobban történik. A Porsche Approved garancia éppen erről szól: segítségével már az első naptól kezdve átadhatja magát a birtoklás felhőtlen élvezetének.

    Fotó: Porsche

    A Porsche Approved garancia kibővített garanciahosszabbítást nyújt az újautó-garancia utáni időszakra, sőt, emellett használt modellekre is érvényesíthető, amennyiben azok jól teljesítenek a 111 pontból álló ellenőrzési folyamaton. A Porsche modellek 15 éves koráig vagy 200.000 kilométeres futásteljesítményééig érvényesíthető jótállás minden alkatrész meghibásodását fedezi 12, 24 vagy 36 hónapos időtartamra, sőt, a hozzá járó Porsche Assistance szolgáltatás révén nem csak a váratlan javítási költségektől mentesül, hanem első kézből kaphat segítséget, ha valami történik út közben.

    Fotó: Porsche

    A Porsche szakértő személyzete által hivatalos, gyári alkatrészekkel végzett javítások biztosítják Porschéjának hosszú, megbízható működését. A Porsche Approved pontosan ezt kínálja: a fedezett időszakon belül önrész nélkül, kilométerfutástól függetlenül gyári megoldásokkal biztosítja autójának javítását. Ehhez alapfeltétel az előírt karbantartások elvégzése és természetesen a kopóalkatrészekre ez a garancia sem vonatkozik.

    Viszonteladás esetén pedig a Porsche Approved garancia növeli az Ön autójának az értékét, hiszen az autóval együtt az továbbadható a következő vásárló vagy a Porsche Centrum Budapest számára.

    Fotó: Porsche

    A Porsche Approved használtautó-programja pedig teljes nyugalmat kínál. A kilenc évnél fiatalabb használt modellek csak akkor kapják meg a Porsche jóváhagyását, ha megfelelnek a 111 pontos ellenőrzésnek, dokumentált előélettel és megfelelő karbantartási történettel rendelkeznek, kizárólag eredeti Porsche alkatrészeket tartalmaznak és persze megkapják a Porsche Centrum szerviztechnikusainak is a jóváhagyását. Ez már önmagában kiemelkedő megbízhatóságot és értéktartást biztosít, de természetesen ezekre az autókra is legalább 12 hónap Porsche Approved garancia és Porsche Assistance szolgáltatás vonatkozik, ami igény szerint akár tovább is bővíthető. Ez pedig nem csak a váratlan javítási számláktól mentesít minket, de egyben a kimagasló értéktartást is biztosítja.

    (X)

  • Új magyar sikertörténet – Bemutatkozott a Neumann H2 az ENSZ COP28 klímacsúcson

    Új magyar sikertörténet – Bemutatkozott a Neumann H2 az ENSZ COP28 klímacsúcson

    Egyedülálló hidrogénnel hajtott multifunkcionális járművet fejlesztett ki a kecskeméti Neumann János Egyetem Innovatív Járművek és Anyagok Tanszéke.

    A Neumann H2 névre keresztelt járművet egyedüli magyar innovációként az ENSZ 2023-as Globális Klímacsúcsán, a COP28 konferencián mutatták be az Egyesült Arab Emirátusokban. A dubai esemény fókuszában a “ROAD TO ZERO” kampány áll, amelynek célja, hogy a globális felmelegedést megfékező megújuló energiaforrások alkalmazására a mobilitásban és az energiaszektorban is elsőszámú megoldásként tekintsenek a tagállamok.

    Az alternatív energiaforrások, mint az elektromos, szolár vagy hidrogén meghajtás bevezetése a mobilitásban a kampány célkitűzéseinek alapkövei, ugyanakkor elterjedésük a felhasználók és az általános közvélekedés meggyőzése nélkül a kívántnál lassabban halad. Az ismeretterjesztésre és a technológia népszerűsítésére kiváló alkalom az óriási érdeklődést kiváltó COP28, ahol a tagállamok államfői, vezetői és a legnagyobb multinacionális vállalatok képviselői is jelen vannak, sőt felvázolják terveiket egy zöldebb jövőért.

    Az autóipar innovációit illetően eddig főként az elektromos autók használata uralja a médiát. A leendő felhasználók azonban a töltési időt, a nagyméretű akkumulátorokat és a töltőhálózat kiépítését hozzák fel ellenérvként az elektromos térhódítás esetében. A hidrogén hajtás ezen területekre kínál megoldást a jövő közlekedésében.

    A hidrogén az egyik leghatékonyabb, legtisztább tüzelőanyag. Előállítása víz bontásával, napelem segítségével zöld formában megoldható, továbbá a kőolajból előállított energiaforrásokhoz képest minimális környezetterheléssel jár.

    A napenergiával és hidrogénnel működő többfunkciós prototípus jármű a Neumann H2 minden részét az egyetem kollégái fejlesztették és állították össze. Az akkumulátor, a hidrogénhajtás, a jármű vázszerkezetének és kompozit elemeinek kialakítása egyaránt a Neumann János Egyetem munkája. A hatótáv hidrogénnel 150 km, majd akkumulátorról további 100 km. A töltést szabványos portokon, autóipari szabvány szerint valósították meg. A jármű csúcsteljesítménye 12 kW, maximális sebessége 60 km/óra. Alkalmazása zéró károsanyag kibocsátása miatt városi csomagszállításban és gyárterületeken belüli zöld anyagmozgatásban képzelhető el leginkább.

    Neumann H2, kecskeméti Neumann János Egyetem
    Neuman H2 – Fotó: Neumann János Egyetem

    A formatervezés a kecskeméti egyetem mérnök csapatának iránymutatása mellett készült a szintén magyarországi Moholy Nagy Művészeti Egyetem a MOME hallgatói és oktatói által.

    A Neumann H2 prototípus járműfejlesztése Dr. Kun Krisztián, a Járműtechnológia Kutatócsoport vezetőjének irányítása mellett zajlott.

    A magyarországi kutatók célja az innováció bemutatásán túl a hidrogénnel kapcsolatos téves ismeretek cáfolása is. Dr. Kun Krisztián a Járműtechnológiai Kutatócsoport vezetője hangsúlyozta, hogy a korszerű járműipari szintű biztonságtechnika mellett a hidrogén egyáltalán nem jelent nagyobb kockázatot, mint a benzin- vagy dízel üzemű autóink. A jármű hajtása hidrogénből egy tüzelőanyag-cella segítségével elektromos áramot állít elő. Innentől a rendszer egy már ismert elektromos autóval megegyezik, ugyanakkor jóval kisebb kapacitású akkumulátort használ. Melléktermékként csak hő és víz keletkezik és ami lényeges, hogy a folyamat a hiedelmekkel ellentétben nem robbanásveszélyes. A Neumann H2 esetében ráadásul a szükséges töltést nem csak a hidrogénből előállított forrásból nyerjük! A felépítményének oldalai napelemek, amelyek segítségével szintén tölthető az akkumulátor. Így a Neumann János Egyetem innovációja esetén a hidrogén-elektromos-solar hármasból együttesen nyerhető energia.

    A Neumann János Egyetem kutatóinak célja volt továbbá, hogy a hidrogén- és elektromos meghajtású járművekkel kapcsolatos alkalmazott kutatásokat támogassák egy prototípus létrehozásával.

    A mintaoltalmi- és szabadalmi lehetőségeken túl elsődleges szempont volt, hogy a közvéleményben is elfogadottá tegyék a hidrogénalapú járműveket és a hallgatókat az egyetemi tanórákon gyakorlati példán keresztül vezethessék be a jövő közlekedésének egyik eszközébe.

  • Auto Bild teszt: a Continental téli és négyévszakos gumija is kiemelten sikeresen vizsgázott

    Auto Bild teszt: a Continental téli és négyévszakos gumija is kiemelten sikeresen vizsgázott

    • A Continental legújabb téli gumija, valamint az AllSeasonContact 2 négyévszakos abroncsa is példamutató eredményt ért el a teszteken
    • A WinterContact TS 870 P téli gumiabroncs a legjobb pontszámot zsebelte be az Auto Bild szerkesztőitől

    A Continental több gumiabroncsa is kiemelkedő eredményt ért el a nagynevű német Auto Bild magazin idén októberben publikált téli, valamint négyévszakos gumitesztjein. Mindkét típus esetében több tucat európai, ázsiai és amerikai gyártó termékét vették górcső alá a tesztelők: a téli gumik esetében 54, az egész évben használható abroncsoknál pedig 35 vizsgált modell közül értek el figyelemreméltó eredményt a Continental termékei.

    Kiegyensúlyozott teljesítmény, dinamikus irányíthatóság és rövid féktáv – ez a tesztnyertes WinterContact TS 870 P

    Az átfogó téli gumiabroncsteszten az Auto Bild tesztelői 225/45 R 18 méretű termékeket tettek próbára egy 3-as BMW tesztautó segítségével. A Continental WinterContact TS 870 P összesítésben példamutató minősítést ért el. Havas, nedves és száraz utakon nyújtott teljesítménye a legjobb osztályzatot kapta, valamint minősítést szerzett a futásteljesítmény és a gördülési ellenállás tekintetében is, ami a költséghatékonyságra is befolyást gyakorol. Ez a gumiabroncs bármilyen időjárási körülmény között kiegyensúlyozott teljesítménnyel, nedves és száraz útviszonyok esetén is dinamikus irányíthatósággal és rövid féktávval bír – foglalták össze benyomásukat az Auto Bild szerkesztői.

    A WinterContact TS 870 és WinterContact TS 870 P a Continental legújabb téli gumiabroncsai. A WinterContact TS 870-et mini- és középkategóriás járművekhez fejlesztették ki, emellett azonban a sportosabb kompakt autók is biztonsággal támaszkodhatnak az abroncsra a hideg hónapokban. Nagyobb méretű autók és nagy teljesítményű SUV-k számára pedig a tesztnyertes WinterContact TS 870 P az ideális választás.

    AllSeasonContact 2: biztonságos kezelhetőség és lenyűgöző tapadás minden időjárási körülmény között

    Az Auto Bild szerkesztősége a Continental legújabb négyévszakos abroncsának 1,3-as összpontszámmal a második helyezést ítélte meg, példamutató értékeléssel. A teszt során 225/45 R 17 méretű termékeket elemeztek, egy középkategóriás Volkswagen Golf modellel.

    A tesztelők véleménye szerint az AllSeasonContact 2 univerzális gumiabroncs meggyőző téli tulajdonságokkal, dinamikus irányíthatósággal és nedves utakon rövid fékúttal, halk haladási zajjal, nagy futásteljesítménnyel rendelkezik. Az előző verzióhoz képest a legújabb modell gördülési ellenállása 6 százalékkal mérséklődött, futásteljesítménye pedig 15 százalékkal növekedett – anélkül, hogy a biztonsági szempontok bármilyen mértékben csökkentek volna. Az AllSeasonContact 2 15–21 colos termékpalettával már elérhető az idei téli abroncscsere szezonjára.

    Gumiabroncscsere: nyakunkon a téli szezon

    Mivel az optimális téli gumi jelentősen befolyásolja a kényelem mellett a biztonságot és az üzemanyag-hatékonyságot is, így nem érdemes megfeledkezni az abroncscseréről – ami ráadásul épp mostanság, ősz közepe táján válik időszerűvé. Azok pedig, akik Continental márkájú gumit választanak aktuális abroncscseréjük során, most még jobban járnak! 2023. október 1. és november 15. között ugyanis jutalomban részesülnek a vásárlók: ajándék jár minden négy abroncsot tartalmazó szett beszerzése után, legyen szó téli vagy négyévszakos, személygépkocsikra, SUV-okra vagy kisteherautókra alkalmas modellekről. A 14-16 colos abroncsok új tulajdonosa egy 10.000 Ft értékű vásárlási utalványt kap, a 17-23 colos gumik vásárlása esetén pedig egy 25.000 Ft-os vásárlási utalvány a jutalom. További információk a Continental weboldalán olvashatók.

    A promócióban ráadásul bármely hajtástípusú járművel rendelkező autótulajdonos is részt vehet. Ugyanis a Continental legújabb téli gumijai – a WinterContact TS 870 és WinterContact TS 870 P –, valamint frissített négyévszakos abroncsa – az AllSeasonContact 2 – bármilyen gépkocsi esetében biztonsággal használhatók, legyen szó klasszikus belső égésű motorral szerelt modellekről, dízelautókról, hibrid, vagy akár teljesen elektromos járművekről.

  • A motorsport marketing nehéz terep, de nem muszáj nagy tétben játszani

    A motorsport marketing nehéz terep, de nem muszáj nagy tétben játszani

    Egy sportmarketinggel foglalkozó ügynökség (Sport Dimensions) üzletfejlesztési igazgatója, Austin Schneider a Blackbook Motorsport oldalon fogalmazta meg a gondolatait a motorsport marketing témájáról.

    Hangsúlyozta, hogy bár kívülről úgy tűnik, számos világmárka könnyedén vetette meg a lábát, óva intette a motorsporttal foglalkozó menedzsereket, hogy elbízzák magukat, nehogy megfelelő tudás és támogatás híján elbukjanak.

    A követendő stratégiához három pillért jelölt meg a marketingesek számára:

    1. tanulják meg a sikerhez vezető összetevőket, tervezzenek szponzorációs programokat, a költségvetés egyes tételeinek fontossága között tegyenek különbségeket.
    2. kezdjék kicsiben és innen növekedjenek, és a céloknak megfelelően változatosan fektessék be a különböző erőforrásokat.
    3. dolgozzanak együtt egy partnerrel, ami egyebek mellett olyan előnyökkel jár, mint a gyorsabb tanulási folyamat, a kapcsolatépítés vagy beavatás különböző platformokba.

    A szponzorációval kapcsolatban megemlítette, hogy folyamatosan monitorozni kell, mi a célja egy adott szponzori együttműködésnek, emellett annak mérhető üzleti hasznot kell generálnia, illetve folyamatos befektetésre van szükség a profit érdekében.

    Szokatlan problémától tartanak a Las Vegas-i Nagydíjon

    Schneider rámutatott, tévhit az a vélekedés, hogy az autósportban feltétlenül többmillió dolláros együttműködésekben kell gondolkodni, mert a hatékony, jól célzott kiadásokból is elérhető szép haszon. A kis léptékben kezdés csökkenti a kockázatokat, valamint így jobban lehet igazodni a folyamatosan változó fogyasztói viselkedésekhez.

    Kitért rá, hogy a sportmarketing szponzorációs megállapodásaival szerzett kereskedelmi jogok önmagukban nem elegendők, azokat megfelelően is kell felhasználni, és itt ismét a kitűzött célok szerepe a fontos, a diverzifikáció pedig előnyös.

    A sportmarketing kihívásai közül kiemelte, hogy könnyű abba a hibába esni, hogy mások divatos kifejezésekkel próbálhatnak lenyűgözni a szponzori aktivizáció kapcsán, aminek zavaró hatása lehet.

    Megvédték Verstappent, miután adózási trükkel vádolták

  • Olimpiai sportág lehet az autóversenyzés a jövőben

    Olimpiai sportág lehet az autóversenyzés a jövőben

    A Forma-1 népszerűsége ugrásszerűen megnőtt az utóbbi években. A letöbb új rajongó az Amerikai Egyesült Államokban van, ami túlnyomó részt a Netflix-sorozatnak, illetve az egyre több amerikai helyszínnek köszönhető. Ez a trend pedig a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (IOC) figyelmét sem kerülte el, és a 2028-as Los Angeles-i Olimpián akár már sportágként is jelen lehet az autóversenyzés.

    Az előbb említett döntést az Olimpiai Bizottság hozza majd meg, és ugyan az autók működtetéséhez erőforrások is szükségesek, ennek ellenére nagy az esélye annak, hogy 2028-tól kezdődően olimpiai sportág legyen az autóversenyzés.

    A Bizottság az autóversenyzés mellett még számos sportot, így a karatét, a squasht és a kickboxot is meg fogja vizsgálni ugyanebből a szempontból. A Reuters értesülései szerint a végleges döntés idén októberben születhet majd meg.

    Ugyan az olimpiai sportágak túlnyomó többségében a sportolók egyéni teljesítménye dönt a helyezések között, az autósport esetében ez másként van. Mivel a versenyzők autókkal méretik meg magukat egymás ellen, így a sport technikai mivoltát soha sem lesz szabad figyelmen kívül hagyni, mert egy meghibásodás bármikor megtörténhet.

    Az előbb felvázolt nehezítő tényezők ellenére azonban a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elvárásainak megfelelő szintet képviselhet az autóversenyzés, ami még egy komoly tesztelési fázis előtt áll, de valós eséllyel pályázik egy lehetséges helyre az olimpiai sportágak széles körében.

  • Elektromos meghajtású csuklós busz közlekedik Budapesten a Zöld Busz Programban

    Elektromos meghajtású csuklós busz közlekedik Budapesten a Zöld Busz Programban

    A HUMDA Zrt. Zöld Busz Program Demonstrációs Mintaprojektjében egy újabb elektromos meghajtású busztípust tesztelnek Budapesten. 2023. augusztus 1-től 11-ig az Arrivabus üzemeltetésében közlekedő MAN Lion’s City 18 E típusú 4-ajtós csuklós elektromos autóbuszt próbálhatják ki az utasok a belvárost is átszelő 8E vonalon.

    A 18 méter hosszú autóbusz 130 fő befogadására képes. A 640 kWh kapacitású nikkel-mangán-kobalt (NMC) akkumulátor-csomag egy töltéssel 350 kilométeres távolság megtételére képes a gyári adatok szerint. A jármű szabványos egyenáramú (DC) CCS-Type2-es csatlakozón keresztül lehet töltető legfeljebb 150 kW teljesítménnyel, mely 4 óra alatt képes teljesen feltölteni a járművet. A motor csúcsteljesítménye 320 kW.

    Zöld Busz, Budapest, HUMDA
    Fotó: HUMDA

    A mintaprojektek, így a budapesti demonstráció során is olyan üzemeltetési tapasztalatokat szerez a HUMDA, amelyek a jövőbeni beruházásoknál nélkülözhetetlenek, másrészt ezek kiváló háttéranyagot biztosítanak az elektromobilitással kapcsolatos jövőbeni döntések megalapozására. A hazai közösségi közlekedés járműállományának megfelelő ütemben történő modernizálódása hozzájárul a klímacélok eléréshez. A Zöld Busz Programban eddig több mint száz elektromos meghajtású autóbuszt adtunk át a budapesti agglomerációban és vármegyeszékhelyeken.

  • A Ferrari volt elnöke befektetéssel segíti az egyik rivális autógyárat

    A Ferrari volt elnöke befektetéssel segíti az egyik rivális autógyárat

    A Ferrari korábbi csapatfőnöke nem az olaszokhoz, hanem egy másik gyárba vitte befektetni való pénzét, szerinte ugyanis ott fog megtérülni.

    Luca di Montezemolo a BusinessF1 szerint 4 millió dollárt fektetett az Aston Martinba, mondván, hogy szerinte a cég értéke nemsokára el fogja érni a Ferrariét. Szerinte egy éven belül ötszörösére változik majd a márka értéke. Jelenleg 1 milliárd dollárra becsülték fel őket az olaszok 35 milliárdjával szemben, így jelentős javulásra számít.

    Fontos megjegyezni, hogy a megfelelő források biztosítása érdekében nemrég az Aston Martin tulajdonosa, Lawrence Stroll 150 milliónyi részvényt bocsátott ki, aminek egy jó részét a Geely vásárolta fel. A találgatások szerint a kanadai kiszállhat a brit autógyár mögül, és akkor könnyen a kínai cég vehetné át a cég irányítását.

    Az oldal hozzáteszi, hogy könnyen lehet, hogy nem csak gazdasági megfontolás vezethette Montezemolo döntését, ugyanis az olasz nagy barátságot ápol Strollal azokból az időkből, amikor a kanadai divatmárkája, a Tommy Hilfiger a Ferrari szponzora volt.

    Stroll szerint már rég lovaggá kellett volna ütniük azért, amit tett