Kategória: 500miles

  • Döntött a Red Bull: Herta F1-es álmainak vége

    Döntött a Red Bull: Herta F1-es álmainak vége

    Colton Herta nagy valószínűséggel nem a Forma-1-ben fogja folytatni a pályafutását. A Red Bull ugyanis hiába ragaszkodott az amerikai fiatalhoz, a licenszpontok miatt kialakult nehézségek miatt végül kihátráltak mögüle.

    A többszörös IndyCar futamgyőztes Herta volt a Red Bull első számú célpontja az AlphaTauri egyik 2023-as ülésére, azonban miután az FIA nem lesz hajlandó kivételt tenni vele a szuperlicensze kapcsán, így végül a Bikák kénytelenek voltak lemondani róla. Az amerikai fiatalnak ugyanis jelen állás szerint nincs meg a 40 pontja, már pedig ez elengedhetetlen feltétele annak, hogy valaki megkapja a Forma-1-es szuperlicenszt.

    Habár az Andrettit erősítő fiatalnak jelen pillanatban 32 pontja van és azt a maradék 8-at pár téli sorozatban gyorsan össze is tudná gyűjteni, Christian Hornerék végül úgy döntöttek, hogy ez a fajta plusz idő nekik nem fér bele és inkább elengedik Herta kezét.

    Az előbb felvázolt lehetőségnek komoly kockázatai is lehettek volna, ugyanis ha az amerikai tehetség esetleg szenvedett volna téli sorozatokban és még a 2023-as F1-es szezon kezdetére sem lett volna meg a 40 pontja, valószínűleg nem is ülhetne be az AlphaTauriba.

    Miután a hírt megerősítették, Dr. Helmut Marko a Motorsport-Totalnak adott interjújában elárulta, hogy ezzel a Forma-1 vezetői egy óriási lehetőséget szalasztottak el, ugyanis Herta esetleges érkezésével az Egyesült Államokban még nagyobb népszerűségre tehetett volna szert a száguldó cirkusz.

    „Kár, hogy az emberek nem képesek felismerni az amerikai pilótákban rejlő értéket” – fogalmazott az osztrák szaktanácsadó. – Különösen Colton Hertára gondolok, akit nagyon sokat szeretnek az Egysült Államokban, ahol jövőre 3 Forma-1-es versenyt rendeznek majd meg.”

    A Red Bull tényleg mindent megtett azért, hogy Herta F1-es lehetőséget kapjon. Még egy Alpine-nal való privát tesztet is szerveztek neki a Hungaroringen, azonban mivel az amerikai már nem számít jelöltnek, így nem is fog elutazni a tesztre.

    Marko azt is hozzátette, hogy nonszensznek tartja azt, hogy egy 7-szeres IndyCar futamgyőztesnek bizonyítania kell azt, hogy a Forma-1-ben is ugyanúgy megállja a helyét, mint azt eddig a tengerentúli sorozatban tette.

  • KÉPEK: Így teszteli Álex Palou és Pato O’Ward a McLarent

    Az IndyCaros pilóták, Álex Palou (Chip Ganassi Racing) és Pato O’Ward (Arrow McLaren SP) Barcelonában tesztelhette a McLaren MCL35M-et.

    A mexikói már tavaly év végén, az Abu-Dhabi szezonzáró után rendezett fiatal versenyzőknek tartott teszten már kipróbálhatta magát egy F1-es autóban, és akkor ódákat zengett róla.

    Most nem változott a helyzet: „Már el is felejtettem, hogy ezek a gépek mennyire elmebetegek! Nem lehet megunni. Köszönök mindent a McLaren F1-nek és Zak Brownnak” – írta Twitteren O’Ward. „Minden másodpercét imádom.”

    Álex Palou új megállapodásában, melyet a Chip Ganassi Racinggel kötött van egy kitétel, miszerint lehetősége van a McLaren színeiben F1-es autót vezetni.

    A spanyol versenyző mexikói kollégájával ellentétben korábban még nem vett részt F1-es teszten, így számára ez volt az első alkalom. Ő röviden, és tömören fogalmazott: „Micsoda nap!

  • Richard Childress a szárnyaló főnixmadár – PODCAST

    Richard Childress a szárnyaló főnixmadár – PODCAST

    Eldőlt Kyle Busch jövője a NASCAR-ban, Richard Childress megszerezte őt az utóbbi évtized legforróbb szabadügynökeként.

    A Richard Childress Racing színeiben versenyez 2023-tól Kyle Busch, a Joe Gibbs Racingnél pedig több a kérdés, mint a válasz jelen állás szerint. Lehet-e kizárólag Ty Gibbsre építeni a csapatot?

    Bubba Wallace lendületben van és megszerezte karrierje második futamgyőzelmét a Cup Seriesben. Egyértelmű, hogy karrierje felfelé ível, mi pedig igyekeztük megfejteni ennek a hátterét.

    A legendás North Wilkesboro visszatér a NASCAR-ba, igaz a legmagasabb osztályban nem bajnoki fordulóként, hanem az All-Star Race helyszíneként, de a Truck Series pontozásos küzdelmeket rendez ezzel egyidőben.

    A stúdióban:
    Dr. Juhász Zoltán (szakkommentátor – ARENA4),
    Roós András (főszerkesztő – 500miles.hu),
    Módos János (műsorvezető, szerkesztő – 500miles.hu)

    >> Letöltés MP3-ban <<

    A NASCAR Fantasy játékhoz ide kattintva tudtok csatlakozni.

    Podcastunk az összes nagy szolgáltatónál elérhető:

  • Íme Mustang legújabb változata mely a NASCAR-ban és az IMSA-ban is menni fog

    A Ford lerántotta a leplet az új specifikációjú Ford Mustangról, amely olyan kategóriákban fog versenyezni, mint a Supercars, a NASCAR és az IMSA.

    A híres izomautó hetedik generációjáról van szó, amelyet utcai kivitelben a 2,3 literes EcoBoost és az ötliteres Coyote V8-as erőforrás hajt majd.

    Bár az új modellre épülő számos versenyautó hivatalos bemutatója még várat magára, az utcai autóról készült felvétel bepillantást enged a Ford NASCAR, Supercars és NHRA programjainak jövőjébe.

    Az új Mustang jövőre az NHRA-ban és a Supercarsban fog versenyezni, utóbbi az új Gen3-as szabályok részeként.

    Eközben az S650-es forma 2024-ben debütál a NASCAR Cup Series-ben.

    Abban az évben debütál az új GT3 és GT4 program is, amelyet a Multimatic Motorsports fog működtetni.

    Ez a bemutató a GT3-as versenyautó rendereléseit tartalmazza, amelyet szintén a Coyote V8-as hajt majd, és szintén 2024-ben fog bemutatkozni az IMSA-ban.

  • Pénzmosással vádolják az egyik legismertebb holland versenyzőt

    Nem áll meg az élet az októberi IMSA szezonzáró előtt, hiszen a Team Nederland tulajdonosát/versenyzőjét, Van Eerd-et pénzmosással vádolják.

    Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship versenyzőjét, Frits van Eerd-et letartóztatták a holland hatóságok egy nagyszabású pénzmosási nyomozás gyanúsítottjaként.

    Több forrás szerint a Racing Team Nederland tulajdonosát/versenyzőjét, aki a holland Jumbo szupermarketlánc vezérigazgatója, kedden vették őrizetbe az otthonában tartott házkutatás és iratok lefoglalása során.

    Kedden arról számoltak be, hogy kilenc embert vettek őrizetbe, akik közül van Eerd az egyik gyanúsított a folyamatban lévő nyomozás során.

    A nyomozás középpontjában az ingatlanügyletek, az autókereskedelem, a megmagyarázhatatlan készpénzbefizetések és a motokrosszban kötött szponzori szerződések révén tisztára mosott pénz és áruk állnak.

    A holand, aki az FIA World Endurance Championshipben, a European Le Mans Seriesben és idén a WeatherTech Championshipben versenyzett a Jumbo támogatásával, nem az ügy elsődleges gyanúsítottja.

    Egyelőre nem világos, hogy az üzletember/versenyző letartóztatása milyen hatással lehet a Racing Team Nederland két hét múlva esedékes, a WeatherTech bajnokság szezonzáró Motul Petit Le Mans versenyére.

    Van Eerd és társa, Guido van der Garde és Dylan Murry jelenleg a második helyen áll a Michelin Endurance Cup LMP2-es bajnokságának tabelláján a Road Atlantán megrendezésre kerülő tízórás szezonzáró előtt.

  • Harvick olyan, mint a döglött óra… – PODCAST

    Harvick olyan, mint a döglött óra… – PODCAST

    Erik Jones megszerezte a 43-as autó 200. győzelmét Darlingtonban és Richard Petty 1967-es diadala után újra a Victory Lane-re parkolhatott a kocsi a Southern 500-on.

    Óriási drámákat hozott a rájátszás első futama, Larson több kör hátrányból mentett nagyot, de Chase Elliott és Kyle Busch is értékes pontokat veszítettek el ezen a hétvégén. Martin Truex Jr. továbbra is hadilábon áll a szerencsével, miután domináns tempója ellenére kiesett a futamból.

    Kevin Harvick autója kigyulladt, de szerencsére a veteránnak sikerült időben kiszállnia, azonban élesen bírálta a NASCAR-t és rendkívül nehéz helyzetbe került a rájátszás tekintetében, hiszen az utolsó helyen áll.

    A stúdióban:
    Dr. Juhász Zoltán (szakkommentátor – ARENA4),
    Molnár Dávid (kommentátor – Eurosport),
    Módos János (műsorvezető, szerkesztő – 500miles.hu, rallycafe.hu)

    >> Letöltés MP3-ban <<

    A NASCAR Fantasy játékhoz ide kattintva tudtok csatlakozni.

    Podcastunk az összes nagy szolgáltatónál elérhető:

  • Izgalmas véghajrá után McLaughlin idén harmadszor győzött

    Izgalmas véghajrá után McLaughlin idén harmadszor győzött

    Scott McLaughlin folytatta domináns formáját, a Penske öröme azonban nem felhőtlen, Newgarden egy egyszerű hiba miatt esett vissza.

    A rajt után a Penske levesébe Patricio O’Ward köpött bele, aki Newgarden elé jött be a harmadik helyre. A verseny első része incidensektől mentes volt, lassítások nélkül haladt a mezőny a cél felé.

    Egy jó rajttal Christian Lundgaard egészen a második helyre jött fel, de a kiállásoknál sok problémája akadt, és emiatt visszaesett.

    Conor Daly hasonló problémákkal küzdött, kétszer is tűzre gyulladt a pitben, másodjára pedig ki is állt. Elvileg ő maga is érezte a meleget, de sértetlenül szállt ki az autóból. Végül a kuplung égett meg, ez okozta a kiesését.

    27 körrel a vége előtt Veekay belelökte Jimmie Johnsont a falba a célegyenes végén. Ezzel az utolsó kiállások után jött a verseny egyetlen sárgája.

    McLaughlin éppen veszített pár másodpercet a boxban, így nem veszített sokat a biztonsági szakasszal.

    Az újraindításnál mögötta Power és O’Ward akasztották össze a bajszukat, hátrébb pedig Rossi próbált előrébb jönni. Végül Dixon használta ki a kavarodást, és jött fel a negyedik helyre.

    O’Ward végül vétkes félként elengedte Dixont, de a keményeken haladó Newgardent tudta tartani sérült autóval is.

    A Penske-pilóta fokozatosan csúszott vissza a nyolcadik helyig, ezzel a bajnokságban is 20 pontos hátrányba került.

    Lundgaard Rossi mellé próbált bebújni, de elfékezte magát, és összeszedett egy reklámtáblát, amivel ki kellett jönnie a boxba.

    Ericsson is nagy felzárkózást mutatott be a verseny végén, a 16. helyről jött fel öt pozíciót.

    Végül McLaughlin rajt-cél győzelmet aratva szerezte meg a maximális pontszámot, ezzel éppen csak, de életben tartotta a matematikai esélyeit. Palou és O’Ward viszont kiszállt a bajnoki harcból.

  • Újabb pillanatképek kerültek elő Räikkönen NASCAR szerepléséről

    Újabb pillanatképek kerültek elő Räikkönen NASCAR szerepléséről

    Kimi Räikkönen NASCAR-szereplése minden bizonnyal jót tett a sorozatnak, és nem mellékesen örömet okozott a Räikkönen rajongóknak.

    A finn versenyző bár kiesett a versenyen, nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy láthatjuk majd még az amerikai bajnokságban.

    Szerepléséről korábban már mutattunk egy rövid videós összefoglalót, de főszponzopra, az iLOQ közzétett egy újabban, melyen többek között az is látható, ahogy a Räikkönen gyerekek egy finn zászlót pingálnak. 🙂

     

  • Egyre biztosabb, hogy a világbajnok nem tér vissza az USA-ba

    Kamui Kobayashi szerint nem valószínű, hogy jövőre az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben fog versenyezni.

    Tavaly óta a 2021-es Eundurance VB világbajnoka, Kobayashi a WEC és a Super Formula feladatai mellett az IMSA Michelin Endurance Cupban is részt vesz, egy második Action Express Racing Cadillac DPi-V.R fedélzetén, Jimmie Johnson és Mike Rockenfeller csapattársaként.

    Júliusban a Canadian Tire Motorsport Parkban egy Vasser Sullivan Lexus RC F GT3-mal a GT Daytona Pro osztályban is tett egy egyszeri kitérőt a sérült Jack Hawksworth helyetteseként.

    Annak ellenére, hogy korábban kijelentette, hogy 2023-ban is az IMSA-ban kíván maradni, Kobayashi – aki a Toyota WEC-csapatánál kettős versenyzői/csapatfőnöki szerepet tölt be – azt sugallta, hogy lehet, hogy jövőre fel kell hagynia az amerikai bajnokságban való versenyzéssel.

    Őszintén szólva nem arról van szó, hogy mit akarok csinálni, inkább arról, hogy egyre elfoglaltabb vagyok” – mondta Kobayashi a Motorsport.com-nak. „Szóval nem vagyok benne biztos, hogy az IMSA-ban tudok maradni.

    Persze, hogy az IMSA-ban akarom csinálni, de ugyanakkor a munkám [a Toyotánál] egyre elfoglaltabbá tesz, és ezt nehéz kezelni. Nehéz biztosat mondani, de az IMSA program teljesítése nehéznek tűnik.

    Kobayashi a 2019-es Daytonai 24 óráson debütált az IMSA-ban, ahol a Wayne Taylor Racing színeiben, Fernando Alonso, Renger van der Zande és Jordan Taylor csapattársaként győzelmet aratott.

    A japán pilóta a következő évben visszatért a csapathoz, és van der Zande-dal, Ryan Briscoe-val és Scott Dixonnal együtt megszerezte második győzelmét, de a WTR Cadillacről Acura gépekre való átállása miatt 2021-re máshol kellett keresgélnie.

    Most úgy tűnik, hogy a Cadillac közelgő belépése a WEC-be az LMDh versenygépével kizárja annak a lehetőségét, hogy Kobayashi folytassa kapcsolatát márkával.

  • Austin Dillon megint megcsinálta – PODCAST

    Austin Dillon megint megcsinálta – PODCAST

    Az utolsó pillanatban, de Daytonában szerzett győzelmével bebiztosította rájátszásbeli helyét Austin Dillon.

    A NASCAR megkérdőjelezhető döntéséről és a kaotikus versenyről egyaránt megvolt az erős véleményünk, miután az eső miatt nem állították meg időben a 400-as futamot. Ryan Blaney szerencséjének és kitartásának köszönheti, hogy harcban maradt az egyéni bajnoki címért, azonban csapata már csak a 17. helyet szerezheti meg 2022-ben.

    Kimi Räikkönen önhibáján kívül belekeveredett egy balesetbe, ami miatt kiesett Watkins Glenben, azonban éppen eleget láttunk ahhoz, hogy értékeljük a Cup Seriesben mutatott teljesítményét.

    A stúdióban:
    Dr. Juhász Zoltán (szakkommentátor – ARENA4),
    Roós András (főszerkesztő – 500miles.hu),
    Módos János (műsorvezető, szerkesztő – 500miles.hu, rallycafe.hu)

    >> Letöltés MP3-ban <<

    A NASCAR Fantasy játékhoz ide kattintva tudtok csatlakozni.

    Podcastunk az összes nagy szolgáltatónál elérhető: