Kategória: 500miles

  • A volt Forma-1-es versenyző szerint Ricciardónak az IndyCarban a helye

    Daniel Ricciardo a hétvégén bejelentette, hogy 2023-ban nem lesz ott a Forma-1 rajtrácsán, Romain Grosjean pedig beszervezné őt az IndyCarba.

    Ricciardo a szezon végén távozik a McLarentől, helyére pedig a szintén ausztrál Oscar Piastri érkezik.

    A nyolcszoros nagydíjgyőztesnek a 2023-as idény végéig volt szerződése a McLarennel, de két nem túl jó szezon után a csapat úgy döntött, hogy idő előtt elválnak útjaik.

    Ricciardo elmondta, hogy továbbra is arra koncentrál, hogy 2024-ben visszatérjen a Forma-1-be, Grosjean azonban azt mondta az ausztrálnak, hogy kövesse a példáját, és váltson az IndyCarra.

    Szívesen látnám Ricciardót az IndyCarban” – tweetelte a francia.

    Grosjean 10 szezont versenyzett a Forma-1-ben a Renault, a Lotus és a Haas színeiben, mielőtt a 2020-as szezon végén az Egyesült Államokba költözött.

    A francia versenyző első két IndyCar szezonja alatt négyszer állt a dobogóra, bár győzelmet még nem sikerült szereznie.

    Nem tűnik azonban valószínűnek, hogy Ricciardo elfogadja Grosjean ajánlatát.

    Az ausztrál versenyzőt a NASCAR-ba, sőt a Supercarsba való átigazolással is kapcsolatba hozták ebben a szezonban, ahogy egyre biztosabbá vált a jövője, de szombaton úgy tűnt, kizárja a sorozatváltást.

    A terv természetesen továbbra is az, hogy részt vegyek valamilyen formában a Forma-1-ben” – mondta Ricciardo. „A következő év olyan lesz, mintha egy kicsit szünetet tartanánk, ahogy én látom.”

    A legfőbb célom az, hogy 2024-ben visszatérjek a rajtrácsra. Ha úgy érzem, hogy a más szériákban való versenyzés eltérít a célomtól, akkor nemet fogok mondani mindenre.

    Bármennyire is szórakoztatónak vagy menőnek hangzik máshol versenyezni, az igazság az, hogy mentálisan még nem tartok ott, hogy továbblépjek.

  • DTM klasszisokkal erősít a BMW a Daytonai 24 órásra

    Két fantasztikus DTM versenyző csatlakozik a BMW LMDh programjához, mely 2023-ban, a Daytonai 24 óráson kezdődik.

    Marco Wittmann és Sheldon van der Linde csatlakozik a BMW M Team RLL IMSA GTP programjához a WeatherTech SportsCar Championship szezonnyitó két endurance futamán.

    Wittmann és van der Linde a januári Daytonai 24 óráson és a márciusi 12 órás Sebringi versenyen vesz részt a két autóval induló BMW csapat tagjaként, ahol már korábban bejelentették Connor De Phillippi, Augusto Farfus, Philipp Eng és Nick Yelloly részvételét.

    Ezen felül a tervek szerint Colton Herta is a csapat versenyzője lesz Daytonában.

    Sheldon van der Linde óriási csatában van a DTM 2022-es bajnoki címéért, és lehet, hogy ezen cikk megjelenésének pillanatában már az is.

    Amerikában versenyezni mindig nagyon különleges” – mondta van der Linde. „Büszke vagyok arra, hogy jövőre a program része lehetek.”

    Daytona egy fantasztikus verseny, hihetetlen történelemmel. Alig várom, hogy ott szerepelhessek a BMW M Team RLL színeiben, immár másodszor egymás után. Az a tény, hogy ezúttal az abszolút győzelem lesz a célunk, még izgalmasabbá teszi a daytonai és a sebringi versenyeket.”

    Bár Marco Wittman idei DTM szezonja nem alakul valami rózsásan, de már kétszer bajnoki második volt a márka színeiben. Ráadásul hozzá kell tenni, hogy Wittman volt a BMW prototípus fő fejlesztő versenyzője.

    Nagyon várom már, hogy a következő szezonban ismét az IMSA sorozatban versenyezhessek, és hogy olyan klasszikusokon vehessek részt, mint a Daytona 24 órás és a Sebringi 12 órás verseny” – jelentette ki Wittmann.

    Néhány napot már teszteltem a BMW M Hybrid V8-assal, és nagyon örülök, hogy egy ilyen projekt részese lehetek.

    Az autónak rengeteg leszorítóereje van, nagy teljesítménye, nincsenek olyan vezetői segédeszközök, mint az ABS, egyszóval egy igazi prototípus.

    A 2023-as Daytonai 24 órás versenyt Január 28-án és 29-én rendezik.

  • Csodálatos látványt nyújt az új Corvette Z06 GT3.R

    A Corvette Racing által közzétett teaser videónak köszönhetően napvilágot láttak az első képek a Chevrolet Corvette Z06 GT3.R-ről.

    Amint azt már a múlt héten megírtuk, az új, 2024-re tervezett GT3-as autó nemrég tette meg első métereit a GM Detroit melletti Milford Proving Grounds nevű tesztpályáján, a gyártó pedig azóta közzétett egy videót a shakedownról.

    A Corvette Racing gyári versenyzője, Antonio Garcia látta el a vezetési feladatokat a Pratt & Miller által épített autóban.

    A GM egyelőre nem közölt további részleteket az autóról azon túl, hogy egy 5,5 literes DOHC V8-as motor hajtja majd.

    Az autó várhatóan a 2024-es Daytonai 24 órás versenyen debütál majd, amelyen valószínűleg két gyári GTD Pro versenyautó és ügyfélautók is részt vesznek majd.

  • Meglepő fordulat: Colton Herta letett F1-es álmairól

    Bár Colton Herta nem zárta ki a lehetőségét annak, hogy a jövőben a Forma-1-ben induljon, jelenleg az IndyCarban akar sikeres lenni.

    Colton Herta házat vásárol. Amerikában. Jelenleg ugyanis oda köti a jövője. De továbbra is nyitott arra, hogy valamikor a Forma-1-ben versenyezzen – ha a lehetőség úgy adódik.

    A 22 éves versenyző célja jelenleg az, hogy megszerezze pályafutása első IndyCar bajnoki címét az Andretti Autosporttal.

    Ezen felül pedig már félig a Daytonai 24 óráson jár az esze, amelyen a BMW gyári csapatának GTP (LMDh) versenyzőjeként fog részt venni.

    Most, hogy az F1 témája már nem szolgál napi szintű figyelemelterelésként, Herta úgy rendezkedik be a holtszezonra, mint bármelyik IndyCar-pilóta.

    „Úgy tűnik, hogy az F1-es álmoknak egyelőre vége, és nem lesz lehetőségem ott indulni, és kezdem elfogadni a dolgot”

    – mondta Herta a RACER-nek.

    Őszintén reménykedtem benne, hogy kipróbálhatom majd magam ott, és talán a jövőben még lesz lehetőségem erre.

    De azt is el kell mondanom, hogy soha nem tekintettem úgy az IndyCarra, mint egy tartalék tervre. Mindig is nagyon boldog voltam, hogy az IndyCarban lehetek, és IndyCart vezethetek.

    Ez egy olyan magas szintű és kompetitív versenysorozat, ami nagyon élvezetes számomra. Az autókat most tényleg öröm vezetni.

    Herta neve július, augusztus és szeptember hónap jelentős részében az F1-es pletykák középpontjában állt. Először a McLarennel közös tesztelése miatt, majd a Red Bull érdeklődésének köszönhetően.

    A visszafogott kaliforniai nem utálta a figyelmet, de már alig várja, hogy kevesebbet kelljen válaszolnia az F1-el kapcsolatos újságírói kérdésekre.

    Mindig jó érzés, ha érdeklődnek utánam, de talán már egy kicsit unalmas volt az egész, és soha nem tudtam semmilyen új válasszal szolgálni” – ismerte el Herta.

  • Váratlan bejelentés, és csodálatos gépek – Így zajlott a GTP teszt első napja

    Lezajlott az LMDh (IMSA GTP kategória) autók első kollektív tesztje Road Atlantában, ahol nem csak a pályán, de azon kívül is volt látnivaló.

    Kezdjük a nagy bejelentéssel. A BMW után a Wayne Taylor Racing (Acura) is bejelentette jövő évi pilótafelállását.

    Bár a Wayne Taylor Racing megtartja a Ricky Taylor és Filipe Albuquerque alkotta alapcsapatot az IMSA WeatherTech SportsCar Championship GTP bajnoki címért folytatott 2023-as küzdelemhez, de az endurance versenyekre teljesen új párost igazolt.

    Az egyik az eddig LMP2-es kategóriában induló Louis Deletraz-t, aki a szezon összes endurance versenyén el fog indulni, a másik pedig az óriási sportautó tapasztalattal rendelkező Brendon Hartley, aki a Daytonai 24 óráson lesz a csapat tagja.

    Ami Daytonát illeti, el sem tudnék képzelni jobb felállást annál, mint amink van” – mondta Wayne Taylor csapattulajdonos.

    A tesztelések is megkezdődtek Road Atlantában, igaz a BMW-nek nem volt egyszerű megoldania, hogy itt legyen az autójuk egy eddig titkolt, múlt héten történt Watkins Gleni tesztbalesetük után.

    A BMW M Hybrid V8 változó körülmények között került bevetésre, és meg is történt a baj, az autó ugyanis összetört, és eléggé megsérült a karosszéria, a BMW M LMDh projekt vezetője, Maurizio Leschiutta szerint, aki hozzátette; „csodával határos” volt, hogy az autó hétfőn eljutott a Road Atlantára.

    A hétfői teszten két Acura (Meyer Shank Racing, Wayne Taylor Racing), egy Cadillac és egy BMW GTP autó vett részt, míg a Porsche Penske Motorsport autója egyelőre nem gurult pályára.

    Cadillac

    Acura

    BMW

  • A drámai végjáték után még édesebb a győzelem az MSR-nek

    A Meyer Shank Racing (MSR) lett a DPi éra utolsó bajnoka, miután fantasztikus versenyzéssel megnyerték a Petit Le Mans-t,

    Persze sok minden kellett ehhez a bajnoki címhez. Például az, hogy a két Chip Ganassi Racing Caddy elintézze egymást a végén, valamint a Wayne Taylor Racing ütközése egy lekörözött GT autóval.

    Lesipuskásként érkezett az egész évben nagyon stabil Meyer Shank Racing amely Tom Blomqvisttal, és Oliver Jarvissal –  na meg a mostani versenyen kiegészítő emberként beugró Hélio Castroneves-szel –  győzött, és bajnok lett.

    Jó érzés” – mondta Jarvis, miközben Blomqvist a boxutcába hozta az autót. „Hű, micsoda verseny! Úgy tűnt körülbelül egy óra 20 perccel a vége előtt, hogy elszálltak az esélyeink.

    Velünk is megesett már az korábban, mint a 10-es autóval szóval együttérzésem.. Fantasztikus évük volt, úgyhogy minden elismerésem nekik. De hogy Meyer Shank győzelmet és bajnoki címet szerzett, az valami igazán különleges.

    A futam sárga jelzés alatt ért véget, amikor a Winward Mercedes, amely valószínűleg pont a 10-es autóval való ütközésnél sérült meg, a kavicságyban kötött ki.

    Az MSR legénysége már tudta, hogy megnyerték a bajnokságot, így a futamgyőzelmet felszabadultan ünnepelhették.

    Ez volt Jarvis második egymást követő Petit Le Mans győzelme, aki tavaly Jonathan Bomaritóval és Harry Tincknell-lel együtt nyert a Mazda utolsó futamán.

  • VIDEÓ: Furcsa módon „bukta” el a bajnoki címet Juan Pablo Montoya

    Montoya és a DragonSpeed már futam közben lemondott a bajnoki címről, a kolumbiainak viszont nem ez volt a legemlékezetesebb pillanata.

    A verseny előtt már tudni lehetett, hogy csodára lenne szüksége Juan Pablo Montoyának, és a 81-es rajtszámú DragonSpeed autónak, hogy bajnok legyen.

    Bár Sebastian Montoya megpördült, később az LMP2-es kategória élére került a csapata. Két kiesés miatt azonban John Farano (#8 Tower Motorsports) már így is idő előtt megnyerte a kategóriát.

    A Tower Motorsports így is győzelemmel bebiztosította be a bajnoki címét, miközben Montoya és csapattársai a második helyen végeztek – igaz a korábbi Forma-1-es futamgyőztes valószínűleg néhány horzsolással távozik majd a Petit Le Mans-ról.

    Történt ugyanis, hogy utolsó stintje után a kolumbiai versenyző éppen kiszállt az autóból, hogy átadja a volánt fiának, amikor nem vett észre egy földön nyugvó kereket és csúnyán elbotlott.

    Szerencsére a fiatalos Montoya látszólag sérülések nélkül megúszta az esetet.

  • Soha nem volt olyan jó a versenyzés, mint a DPi érában

    Legalábbis a csapattulajdonos és korábbi pilóta Wayne Taylor szerint ez a DPi éra volt az amerikai sportautóversenyzés három évtizede alatt a legszebb.

    Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship új, LMDh használó GTP-korszaka már a Petit Le Mans utáni, hétközi közös teszten elkezdődik, és az autók a 2023-as Daytonai 24 óráson mutatkozhatnak be először versenykörülmények között.

    2011 és 2016 között a WTR által használt Corvette DPi 18 futamgyőzelmet szerzett, és 2013-ban megnyerte a bajnokságot.

    2017-től már Cadillac-kel ment a csapat, de ez sem lassította le őket. További kilenc futamgyőzelmet szereztek, három Daytonai 24 órást nyertek, és egy bajnoki címet.

    2021-ben váltott az istálló az Acura ARX-05-re és a WTR ismét megnyerte a Daytonai 24 órásat, míg most, a DPi éra utolsó szezonjában további négy győzelmet szereztek, és vezetik a bajnokságot az utolsó futam előtt.

    Miután 30 éve vagyok itt a sportautóversenyzésben, azt mondanám, hogy a DPi osztály volt a valaha volt legjobb. Csak sajnálatos, hogy a végén olyan kevés autó indult a versenyeken” – mondta Wayne Taylor.

    Ezek DPi autók gyorsak voltak, jól néztek ki, és ehhez képest viszonylag olcsó technikának számítottak.

    Mindannyiunknak tovább kell lépnünk, és az LMDh lesz a legjobb, mert az autók látványosak. De sajnálom, hogy vége van egy olyan érának, amely szerintem autó szempontjából talán az egyik legjobb korszaka volt az amerikai sportautó versenyzésnek.

    Fia, Ricky Taylor 31 sportprototípus-győzelméből 17-et az IMSA DPi korszakában szerzett, 2017-ben apja csapatával a Cadillac-et vezetve, 2020-ban pedig a Team Penske Acurájával szerezte meg a bajnoki címet.

    A karrierem szempontjából ez volt a csúcspont – attól kezdve, hogy apámnak vezethettem, hogy bajnokságot nyerhettem a bátyámmal, és hogy elkezdhettem a kapcsolatomat az Acurával, csodálatos volt” – mondta a bajnokságot vezető WTR autó sofőrje, Ricky Taylor.

    A fénykorában sok különböző gyártó indult, és a versenyzés mindig elképesztő volt.

  • Segítség Ukrajnának, legendás rajtszám a Porschén, és új Corvette – IMSA hírmorzsák

    Road Atlantában zajlik az élet az IMSA Petit Le Mans előtt. A Porsche rajtszámot választott, a Corvette Z06 GT3.R pedig megtette első métereit.

    • Michael Christensen Rolex Daytona órája, amelyet a dán a Porsche gyári pilótájaként még a 2017-es Daytonai 24 órás verseny GTLM osztályának győzteseként nyert, 88 000 euróért kelt el egy árverésen, mely összeget Christensen az ukrajnai Save the Children (Mentsük meg a gyermekeket) számára adományozott. „Ez az óra nagyon közel áll a szívemhez, mivel az egyik legnagyobb és legbüszkébb győzelmem után kaptam. Ugyanakkor az ukrajnai helyzet teljesen szörnyű és szomorú, és a legtöbb ukrajnai gyermek teljesen más körülmények között nő fel, mint én. Ha csak egy kicsit is tudok segíteni, hogy ők egy jobb élet elé nézhessenek, akkor ezt szeretném megtenni” – mondta Michael Christensen.
    • A Porsche Penske Motorsport Porsche 963-asai, amelyek jövőre az IMSA WeatherTech SportsCar Championship GTP osztályában versenyeznek, a 6-os és 7-es számot viselik majd, utalva a két szervezet korábbi sikereire a Porsche RS Spyder programmal és más programokkal.
    • A Chevrolet új, 2024-re tervezett GT3-as versenyautója, a Corvette Z06 GT3.R teljesítette az első kilométereket, miután a hét elején a General Motors Milford-i tesztpályáján megtörtént a shakedown. Az autó a jelenlegi Chevrolet Corvette C8.R GTD-t váltja majd, és várhatóan 2024-től két gyári autóval vesz részt az IMSA WeatherTech SportsCar Championship GTD Pro kategóriájában.
    • Az előrejelzések szerint teljes egészében elkerüli az Ian hurrikán a road atlantai versenypályát, ahol a hétvégén rendezik az IMSA szezonzáró versenyét, a 10 órás Petit Le Mans-t. A hosszútávú száguldás magyar idő szerint 18:00-kor kezdődik majd, és az ingyenes IMSA TV-n lehet majd nézni.
  • A semmiből szerzett pole-t az Acura a Petit Le Mans-on

    Tom Blomqvist és a Meyer Shank Racing Acura ARX-05-öse szerezte meg az IMSA DPi korszakának utolsó pole pozícióját a Petit Le Mans-on.

    A Meyer Shank Racing 60-as autója Cadillac Racing 02-es autóját, melyet a WRT bajnoki éllovas 10-es Acurája követett.

    Tom Blomqvist pole-ja azt jelenti, hogy ezzel csökkentett a Wayne Taylor Racing pontelőnye az IMSA WeatherTech SportsCar Championship utolsó fordulója előtt.

    A harmadik helyezett Ricky Taylor majdnem összetörte az autóját, amikor az 5-ös kanyarban elvesztette uralmát a 10-es számú Acura felett, és a kavicságyon keresztül szánkázott.

    Taylorék mögül indulhat majd a Cadillac armada, sorrendben a JDC-Miller Motorsports, Cadillac Racing 01-es gépe, az Ally Racing 48-as masinája, és végül a Wheelen Engineering 31-es autója.

    Steven Thomas szerezte meg a pole-t az LMP2-es kategóriában, a PR1/Mathiasen Motorsports 11-es rajtszámú Oreca o7 Gibsonjával. Mindössze 0,082 másodperccel előzte meg a High Class Racing versenyzőjét, Dennis Andersent, míg a top 3-at Ben Keating zárta az 52-es számú Orecával.

    Az LMP3-ban Kay van Berlo legyőzte Malthe Jakobsent az osztály pole pozíciójáért folytatott csatában, miután a két pilóta oda-vissza cserélgette a legjobb időt az egész időmérőn.

    Jack Hawksworth GTD Pro pole-ra váltotta a Lexus egész hétvégés dominanciáját, így a Vasser Sullivan Racing 14-es számő autója indulhat majd az élről a szombati Petit Le Mans-on.

    Hawksworth 1:18,835-ös legjobb körével 0,208 másodperccel előzte meg Alex Riberas 23-as rajtszámú The Heart of Racing Aston Martin Vantage GT3-as autóját. A harmadik helyről a BMW M Team RLL 25-ös gépe indulhat majd.

    A GTD kategóriában Madison Snow a Paul Miller Racing versenyzője volt a leggyorsabb, megelőzve a CarBahn with Peregrine Racing 39-es rajtszámú Lamborghinijét, és a 39-es testvérautóját, az NTE/SSR 42-es autóját.

    A Petit Le Mans magyar idő szerint 18:00-kor kezdődik majd, és az ingyenes IMSA TV-n lehet majd nézni.