Kategória: 500miles

  • Megint óriásit bakizott Danica Patrick az F1-es közvetítésen

    Danica Patrick ismét főszerepbe került az amerikai F1-es versenyen, hiszen ő csinálta az időmérő utáni interjúkat, és ráadásul bakizott is.

    A pole pozíciót megszerző Carlos Sainz, a második Charles Leclerc és a harmadik Max Verstappen is odaállt az interjúhoz, ahol Danica Patrick kérdezte a versenyzőket.

    Patrick azonban elkövetett egy súlyos hibát, és a rajongók a közösségi médiában rámutattak erre. Patrick ugyanis nem tudott Charles Leclerc rajtbüntetéséről.

    Emiatt a 40 éves egykori versenyző az interjúban rosszul tette fel a kérdéseket Max Verstappen és Charles Leclerc felé.

    Lényegében azt kérdezte, hogy Max-nak milyen elvárásai vannak a holnapi második sorból való indulásra, amikor valójában az első sorból fog rajtolni.

    Az F1-rajongók nem késlekedtek a Twitteren rámutatni a hibára, és azt javasolták neki, hogy legközelebb készüljön fel jobban az interjúra.

  • A 2021-es IndyCar bajnok szerint többet ér az F2 mint az IndyCar

    Alex Palou szerint az IndyCarban elért sikerek több szuperlicensz pontot kellene, hogy érjenek, de megérti, miért súlyozzák jobban az F2-t.

    A Chip Ganassi versenyzője úgy véli, hogy mind ő, mind a McLarennél tesztlehetőséget kapó Alex Palou több szuperlicensz pontot érdemelt volna eddigi eredményeiért.

    Mindkét pilóta három teljes IndyCar-szezont futott, és fejenként négy győzelemmel rendelkeznek, Palou pedig 2021-ben megnyerte a bajnoki címet.

    Versenyzőtársukat, Colton Hertát is szóba hozták már F1-es csapattal, azonban ő sem rendelkezett a megfelelő szuperlicensz pontokkal.

    Ez arra késztette a McLaren főnökét, Zak Brownt, hogy a szuperlicencek szabályainak felülvizsgálatára szólítsa fel az FIA-t.

    Ugyan Palou-nak megvan a szuperlicensze, de egytértett abban, hogy alul van értékelve a széria.

    Megvan a szuperlicencem, boldog vagyok, nem érdekel, mi történik. De nyilvánvalóan úgy gondolom, hogy nagyon igazságtalan, hogy vannak olyan szériák, amelyek nem kapnak elég licencpontot.

    Pato nem rendelkezik szuperlicenccel, miközben a 2021-es bajnokságban harmadik, a 2020-as bajnokságban negyedik, az idei szezonban pedig hetedik lett.

    Úgy értem, egy srác, aki 17 hétvége alatt így versenyez olyan emberek ellen, akiknek 10-15 éves tapasztalata van az IndyCarban, az a srác sok mindenre képes az F1-ben.

    De ilyenek a szabályok, szóval remélhetőleg a jövőben változtatnak rajta.

    Palou azonban kitartott amellett, hogy nem érzi úgy, hogy az IndyCarnak az F2-vel egy szinten kellene lennie a szuperlicencek által biztosított pontok tekintetében.

    Nem, szerintem az a program, ami az F2-ben van, jó” – jelentette ki Palou. „Ha az első háromban végzel, szuperlicencet kapsz. Ennek így kellene lennie.

    Megértjük, hogy az FIA azt szeretné, ha mindenki az európai utat járná be, és ez teljesen érthető.

  • Daniel Ricciardo sisakja ennél nem is lehetne menőbb Austinban

    Daniel Ricciardoról köztudott, hogy mennyire imád mindent, ami amerikai, és ez most sincs másképp, hiszen sisakja egy híres filmre utal.

    A Talladega Nights ihletésű sisakon az „I wanna go fast!” felirat látható, ami a film egyik leghíresebb jelenete volt. Ekkor ült ugyanis először Ricky Bobby, a film főszereplője az autóba.

    A Magyarországon „Taplógáz: Ricky Bobby legendája” címen futó film a NASCAR kultúra egyik legfontosabb alkotása, a Days of Thunder (Mint a villám), valamint a Cars (Verdák) mellett.

    Ricciardo nemrégiben így nyilatkozott az austini versenyről: „Az US GP a kedvenc futamaim közé tartozik. A plusz energia, amit a hangulatból merítek, mérhetetlen, és mindent imádok benne. A tömegtől kezdve az ételeken át a zenéig semmihez sem hasonlítható. Alig várom, hogy pályára léphessek” – mondta Ricciardo.

    Ricciardo annyira imádja a hangulatot, hogy csütörtökön lóháton, country zene kíséretében érkezett meg a Circuit of the Americas paddockjába.

  • Champ Car sztárok fognak bemutatózni a Mexikói Nagydíj előtt

    A Mexikói GP szervezői nyilvánosságra hozták a Legends Cup futam nevezési listáját, amelyben egy tucat korábbi Champ Car- és IndyCar-pilóta szerepel.

    A verseny célja, hogy megünnepelje a Champ Car versenyeket, amelyek 2002 és 2007 között az Autodromo Hermanos Rodriguez pályán zajlottak.

    A versenyzők 500 lóerős, V8-as motorral felszerelt egyenautókkal fognak versenyezni, amelyek általában a Gran Turismo Mexico sorozatban vesznek részt.

    A nevezést öt mexikói versenyző vezeti, akik a Champ Car-korszakban versenyeztek: Adrian Fernandez, Mario Dominguez, Michel Jourdain Jr, Roberto Gonzalez és Luis Diaz.

    A helyi sztárokhoz csatlakozik Paul Tracy, Mark Blundell, Alex Tagliani, Oriol Servia, Max Papis, Bruno Junqueira és Casey Mears.

    Papis, Blundell és Mears valójában nem indult soha a mexikóvárosi futamon. Papis 2002-ben és 2003-ban nem teljes szezont futott, míg Blundell és Mears már a nyitóverseny előtt elhagyta a sorozatot.

    A mexikóvárosi verseny népszerű állomás volt a Champ Car versenynaptárában, mielőtt 2008-ban, az IndyCarral való egyesülés után megszűnt volna.

    A Legends Cup mezőnyének egyetlen korábbi győztese Tracy, aki 2003-ban diadalmaskodott, bár Junqueira az előző évben a pole pozíciót szerezte meg.

    Mielőtt az F1-et Mexikóban rendezték volna, a Champ Car World Series volt a Autodromo Hermanos Rodriguez legfontosabb versenye, és az olyan nagyszabású volt, mint manapság az F1” – mondta Federico Gonzalez, a Mexikói GP főigazgatója.

  • Nem meglepő: Daniel Ricciardo odavan Amerikáért!

    Daniel Ricciardo ezen a hétvégén a Forma-1-es száguldó cirkusszal látogat el a COTA-ra, ahol abszolút otthon érzi magát.

    Bár az Ausztrál versenyző célja egyelőre az, hogy valamilyen formában 2023-ban is a Forma-1-es mezőny tagja legyen, többször szóba hozták már a NASCAR-ral és az IndyCarral is.

    Ráadásul nemrégiben Tokióban a McLaren jelenlegi versenyzője a legendás Dale Earnhardt előtt tisztelgett kabátjával.

    https://500miles.hu/nascar/daniel-ricciardo-kabatjaval-uzent-a-jovojevel-kapcsolatban/

    Daniel Ricciardo legújabb nyilatkozatában elmondta, hogy izgatottan várja „abszolút kedvenc” versenyét, az Egyesült Államok Nagydíját.

    Elmondta, hogy az austini környezet lehetővé teszi számára, hogy egy másik szintű energiát és lelkesedést hozzon, és hogy már nagyon várja, hogy a Circuit of the Americas pályán versenyezhessen.

    Gyerünk Austin! Az US GP a kedvenc futamaim közé tartozik. A plusz energia, amit a hangulatból merítek, mérhetetlen, és mindent imádok benne. A tömegtől kezdve az ételeken át a zenéig semmihez sem hasonlítható. Alig várom, hogy pályára léphessek” – mondta Ricciardo.

  • Hamilton jelenléte sem segített borzalmas formában lévő csapatán

    Lewis Hamilton is jelen volt NFL csapatának, a Denver Broncos hétfő esti meccsén, azonban ez sem segített a nyeretlenségi sorozatot megtörni.

    Hamilton 2022 augusztusában lett a Denver Broncos amerikai futball csapat kisebbségi tulajdonosa, azonban ahogy a brit versenyzőnek, úgy a denveri csapatnak sincs igazán jó éve.

    Amióta Sir Lewis lett a tulajdonos, azóta 6 meccsen két győzelmet aratott a Broncos négy vereség mellett, igaz, még így is több győzelmük van idén, mint Hamiltonnak.

    A Mercedes versenyzője egyébként azért nem a 44-es mezt kapta meg, mert a Broncos a 44-es számot Floyd Little tiszteletére vonultatta vissza, ő egy Broncos-legenda, és benne van a Hírességek Csarnokában.

    A Denver Broncos a Los Angeles CHargers ellen játszott mérkőzést helyi idő szerint hétfőn este, azonban 19-16-ra elvesztették a mérkőzést.

    Hamilton egyébként az Amerikai Nagydíjra készül, igaz már a NASCAR-ral és az IndyCarral is szóba hozták, így nem lennénk meglepődve, ha tárgyalna is majd ezekkel a csapatokkal egy esetleges versenyzési lehetőségről.

  • VIDEÓ: Ezt imádni fogod! Így hajtották meg Senna autóját Laguna Secában

    Pato O’Ward volt a sorsolás szerencsés nyertese, hiszen ő vihette el egy körre Ayrton Senna 1990-es világbajnok autóját egy körre.

    Pato O’Ward, a McLaren IndyCar versenyzője egy olyan tettet hajtott végre, amit nem sokan mondhatnak el magukról. Világbajnoki címet nyerő autót vezethetett.

    Remélem, Ayrton mosolyog odafent. Nem tudom abbahagyni a videók nézését, minden alkalommal libabőrös leszek. Ez a gép olyan tiszta, amilyen csak lehet” – írta O’Ward twitteren, miután valószínűleg élete egyik legmeghatározóbb vezetési élményén esett át azzal, hogy meghajtotta Senna autóját.

    No de miről is híres ez a gép?

    A McLaren MP4/5 és a belőle származó testvérmodell, a McLaren MP4/5B az angliai Wokingban működő McLaren Formula One csapat által tervezett, nagy sikerű Forma-1-es versenyautók voltak, amelyeket a Honda szívómotoros RA109E és RA100E V10-es motorjai hajtottak.

    A futómű tervezését Neil Oatley vezette, Steve Nichols, Pete Weismann, Tim Wright, Bob Bell és Mike Gascoyne közreműködésével.

    A korábbi tervekhez hasonlóan Gordon Murray műszaki igazgatóként a tervezők és a gyártás közötti kapcsolattartás szerepét töltötte be. Osamu Goto a Honda F1 csapat főtervezője volt az autó motorjának tervezésénél.

    Két szezon alatt az MP4/5 16 győzelmet, 36 dobogós helyezést, 27 pole pozíciót és 263 pontot szerzett, mielőtt 1991-re az MP4/6 váltotta volna fel.

    Ayrton Senna pedig ezzel a specifikus autóval nyerte meg az 1990-es Forma-1-es világbajnokságot.

  • VIDEÓ: Így teszteltek a McLaren fiatal tehetségei

    A McLaren csapata két verseny között sem lazsált, és a Red Bull Ringen lehetőséget adott Alex Palou-nak és Pato O’Wardnak.

    A páros a múlt héten az ausztriai Red Bull Ringen járt, hogy folytassák tesztprogramjukat egy korábbi autóval (TPC), a 2021-es McLarennel.

    O’Ward immáron harmadszor vezethette az autót, a 2021-es Abu-Dzabi, és az idei barcelonai teszt után. Ráadásul egyetlen Formula 2-es versenyhétvégéjét is itt teljesítette 2019-ben.

    Milyen gyönyörű pálya” – mondta O’Ward. „Ez egy fenomenális létesítmény, és mindig jó hely egy Forma-1-es autó vezetésére. Nagyon elégedett vagyok a nap előrehaladásával, és azt kell, hogy mondjam, egyre jobban és jobban megbarátkozom az autóval.

    Minden egyes alkalommal, amikor benne ülök, minden egyes kör, amit megteszek vele, egy kicsit többet jelent a memóriabankod számára, amikor újra visszatérsz.

  • Újabb fontos lépést tett az F1 felé Palou és O’Ward

    Alex Palou és Pato O’Ward ezúttal az ausztriai Red Bull Ringen tesztelhette a McLaren 2021-es autóját, fontos tapasztalatokat gyűjtve.

    Alex Palou és Pato O’Ward egyaránt úgy érzi, hogy a McLarennel folytatott legutóbbi tesztek után előrelépést értek el.

    A páros a múlt héten az ausztriai Red Bull Ringen járt, hogy folytassák tesztprogramjukat egy korábbi autóval (TPC), a 2021-es McLarennel.

    A gyakorlás mindössze néhány héttel az MCL35M-mel Barcelonában végrehajtott legutóbbi tesztjük után következett – Palou ezt a lehetőséget „álomként” jellemezte -, és hasonlóan izgatottan nyilatkozott a legutóbbi tapasztalatokról.

    Ez volt a második pálya, ahol F1-es autóban ültünk, és ez egy fantasztikus tanulási élmény volt” – mondta Palou, aki a képen felül látható. „Ez a pálya szuperül illik ehhez az autóhoz, és nagyon jól éreztem magam.

    Rengeteg kört mentem, szóval ez egy elég jó kis holtszezon volt eddig. Remélhetőleg lesz lehetőségem újra találkozni ezzel az autóval – összességében egy csodálatos projekt részese lehettem.

    O’Ward immáron harmadszor vezethette az autót, a 2021-es Abu-Dzabi, és az idei barcelonai teszt után. Ráadásul egyetlen Formula 2-es versenyhétvégéjét is itt teljesítette 2019-ben.

    Milyen gyönyörű pálya” – mondta O’Ward. „Ez egy fenomenális létesítmény, és mindig jó hely egy Forma-1-es autó vezetésére. Nagyon elégedett vagyok a nap előrehaladásával, és azt kell, hogy mondjam, egyre jobban és jobban megbarátkozom az autóval.

    Minden egyes alkalommal, amikor benne ülök, minden egyes kör, amit megteszek vele, egy kicsit többet jelent a memóriabankod számára, amikor újra visszatérsz.

    Mindkét pilóta várhatóan további lehetőséget kap az MCL35M-ben a McLarennél idén, most, hogy az IndyCar szezon véget ért, ami azt is lehetővé teszi számukra, hogy tapasztalatot szerezzenek az európai F1-es pályákról, sőt az sincs kizárva, hogy az IndyCar téli szünetben FP1-es lehetőségeket is kapnak majd a hátralévő négy futam egyikén, Austinban, Mexikóban, Brazíliában és Abu Dhabiban.

  • Óriási Huracan EVO2 armadával érkezik a Lamborghini Daytonába

    Még alig ért véget az IMSA szezon, a Lamborghini máris az új, Huracan GT3 EVO2 autójának bevetésére készül.

    A Lamborghini arra számít, hogy az új Huracan GT3 EVO2 „legalább öt” példánya lesz ott a januári Daytonai 24 óráson.

    Giorgio Sanna, a Lamborghini motorsportfőnöke a Sportscar365-nek nyilatkozva elmondta, hogy az olasz gyártó jelentős számú autót céloz meg a január 28-29-én megrendezésre kerülő IMSA WeatherTech SportsCar Championship szezonnyitó versenyére.

    A 24 órás lesz az első éles bevezetése új Lamborghini Huracan GT3 EVO2-nek, amelyet májusban mutattak be a jelenlegi Huracan GT3 Evo utódjaként.

    Sanna azt is megerősítette, hogy a Lamborghini tervezi, hogy támogat egy nevezést az IMSA legmagasabb GT kategóriájában, a GTD Pro-ban.

    Egy autónk biztosan lesz a GTD Pro-ban, és arra számítok, hogy összességében legalább öt autó indul majd” – mondta Sanna a Sportscar365-nek.

    Sanna a továbbiakban megerősítette, hogy a Lamborghini 20 új Huracan GT3 EVO2-re kapott megrendelést, míg a többi autó a jelenlegi Evo specifikációból lesz továbbfejlesztve.

    Az elmúlt két évben fejlesztett autók esetében lehetőség lesz felújítani, továbbfejleszteni az autót” – mondta Sanna.

    Arra számítunk, hogy jövőre több mint 40 autó fog futni EVO2 specifikációban, világszerte.

    A kihívás most az, hogy időben szállítsuk le az autókat mindenkinek, különösen az amerikai csapatoknak, mert az IMSA csapatok Daytonában indulnak, a GT World Challenge America csapatai pedig márciusban kezdenek.