Kategória: 500miles

  • IMSA: Az AWA LMP3-ra vált a 2022-ben

    Az AWA csapat tavaly az IMSA Pilot Challenge kategóriában jeleskedett, idén azonban már a premier kategóriában fogják megmérettetni magukat.

    A kanadai alakulat zászlaját Orey Fidani és Kuno Wittmer fogja vinni a szezonban, ők ketten már az IMSA Pilot Challenge-ben is együtt versenyeztek.

    Elképesztően boldog vagyok, hogy visszatérhetek a WeatherTech bajnokságba. 2019-ben csatlakoztam az AWA csapathoz, és ezalatt a három év alatt kiváló kapcsolat épült ki a csapattársammal, Orey Fidanival, illetve a szerelőkkel is. Már tesztelhettük az új autót a Canadian Tire Motorsport Parkban, és az az igazság, hogy szerelem volt első látásra” – mondta Wittmer, aki az utóbbi 3 évet egy GT4-es McLaren volánja mögött töltötte el.

    A páros 2022-ben a Duqueine M30 – D08-at fogja hajtani.

    Az Endurance versenyeken Lars Kern lesz a csapat harmadik tagja, míg a Daytona-i 24 órás autóversenyen Matt Bell egészíti ki négyessé az alakulatot.

    „Imádom a Daytona-i 24 órást. Mindig is nagy kihívást jelentett ez a verseny, viszont minden percét élvezem. Mivel én leszek a csapat új embere, ezért nyilván kell egy kis idő az összeszokáshoz majd, de úgy gondolom, hogy nagyon erős felállással vágunk majd neki az évkezdetnek.”

    Bell az IMSA Prototype Challange 2020-as győztese – ebben a szériában csak LMP3-as autók indulhatnak – így nagy tapasztalata van már a múltból ezekkel az versenygépekkel.

  • Scott Speed miharmarabb amerikai versenyzőt szeretne látni az F1-ben

    A jelenleg Nitro Rallycross szériában versenyző Speed 2006-ban és 2007-ben volt a száguldó cirkusz tagja.

    Scott Speed mai napig az utolsó amerikai, aki részt vett F1-es versenyen, de úgy gondolja, ez hamarosan változni fog

    „Elég sok dolognak kell összejönnie, hogy ismét legyen hazai versenyzőnk, azonban úgy gondolom, hogy a tehetség megvan” –  mondta Scott Speed.

    „Az, hogy Miamiban is lesz verseny azt mutatja, hogy az F1 oldaláról is lenne eziránt igény.”

    Többek között a Drive to Survive népszerűségének köszönhetően hatalmas az érdeklődés Amerikában az F1 iránt.

    „Érdekes, mert nem csak a nézők, hanem az amerikai szériákban induló srácok is láthatják, milyen valójában az F1 légköre. Ez a motorsportok királykategóriája, és erre egyre többen jönnek rá Amerikában is.”

    Hogy ki lehet a következő amerikai F1-es versenyző. Kyle Larson ott volt a hétvégi F1-es szezonzárón, míg az IndyCarban Colton Herta dominálja az épített, és utcai versenyeket. Ez jól mutatja, mindkét amerikai premier kategóriából lenne kandidáns.

  • Nem lesznek Lightning Volt feliratok a Haas autóin Hockenheimben

    Nem lesznek Lightning Volt feliratok a Haas autóin Hockenheimben

    Tovább folytatódik a Haas és a Lightning Volt – leánykori nevén Rich Energy – kálváriája. Az amerikai csapat két autójára nem fognak felkerülni a főtámogatójuk matricái a Német Nagydíjon, jogi problémák miatt. A hírt a főtámogató jelentette be a hivatalos Twitter oldalukon.

    Már nem William Storey irányítja az energiaital márkát, miután eltávolították őt a cég éléről. Storey akaratának ellenére és a számos érdekes Twitter poszt ellenére, a cég továbbra is támogatni fogja az amerikai istállót.

    „Bizonyos jogi problémák miatt a Lightning Volt Ltd. hirdetései nem fognak megjelenni a Haas Forma-1-es csapatának autóin, a Német Nagydíjon. Reméljük, hogy ezek a problémák a lehető leghamarabb időn belül meg fognak oldódni.”

  • Sainz: Az F1 nem a világ közepe, más kategóriákban is lehet kiemelkedő valaki (Interjú Mániára)

    Sainz: Az F1 nem a világ közepe, más kategóriákban is lehet kiemelkedő valaki (Interjú Mániára)

    Az Osztrák Nagydíjon kaptunk egy lehetőséget a McLarentől és készíthettünk egy interjút az egyik pilótájukkal, Carlos Sainzzal. A késő délutáni órákban a brit csapata motorhome-jába és vendégszerető közegébe egy csésze hamisíthatatlan angol tea mellett kérdeztük a spanyol pilótát többek között a jelenlegi a szabályrendszerről, a gumi-gate-ről, a spanyol utánpótlásról és természetesen a FIFA-ról is szót ejtettünk.

    (MM – Motorspot Mánia, Sainz – Carlos Sainz Jr.)

    MM: Carlos, először beszélgessünk egy kicsit a szabályokról. Rengeteg versenyző és szurkoló panaszkodik a vitatható regulákra, a szabálykönyvre. Egyetértesz ezekkel a negatív hangokkal, és ha módodban állna, akkor te min változtatnál?

    Sainz: Először is úgy vélem, nagyon nehéz megalkotni a szabályokat, főleg annak tükrében, mennyi regulával rendelkezik most a sport, ha megnézzük, régebben, több játéktér volt, mint idén, ott voltak a sóderágyak, és ha azok közelében nem tartottad be a pálya határait, akkor a hiba amit vétettél súlyos következményekkel járt. Szerintem az FIA csak megkönnyítette a helyzetét azzal, hogy olyan pályáink vannak, ahol túl nagy a bukótér, ahol a pilóták ki tudják hiba nélkül engedni az autóikat, ahol érzik azt, hogy bátran támadhatnak, és ahol nem kell félniük annyira az ütközéstől. A szabályok amiket ezen tények miatt hoztak nehezebbé teszik a versenyzést, és ezért szeretnénk le redukálni ezeket a paragrafusokat. Egyetértek-e a rendszerrel? Úgy vélem túl sok büntetést kapunk, viszont ha ezek nem lenének, akkor mindenki kénye-kedvére kiszélesíteni a pályát és ott menne, ahol akarna.

    MM: Ha már a szabályoknál tartunk, nemrég volt egy értekezlet a Pirelli, az FIA és a csapatok között, ahol is szavazat egyenlőség keletkezett a 2018-as gumi komponensek visszahozatalával kapcsolatban. (szerk: 5-en szavaztak mellette, 5-en ellene) Mi a véleményed erről, a kialakult helyzetről?

    Sainz: Nos, igen, ez egy másik iskolapéldája annak, hogy hogyan működik manapság a Formula 1. A csapatok a saját érdekeiket nézve szavaznak, és nem nézik azt, mire lenne szüksége a sportnak. Minden szabályozás, ha azt nézzük a csapatok nyomására alakult így, ők akarták önös érdekekből így megszavazni ezeket, ezért úgy vélem ezen a rendszeren is változtatni kell a jövőben. A csapatoknak túl nagy beleszólása van a szabályok kialakításában, ezért a végén, mikor dönteni kell, mindenki azt fogja előtérbe helyezni, hogy számára mi a legjobb.

    MM: Romain Grosjean is és Bernie Ecclestone is azt nyilatkozta nemrég, hogy vissza kellene hozni a versenyen való kötelező tankolást, ugyanis ez az elem egy plusz taktikai és izgalom faktort adna a futamoknak. Egyetértesz velük, szükség van erre?

    Sainz: Beszéltünk erről igen, mert úgy véljük az autók nagyon nehezek és ez nem segít a gumikezelésben és a versenyzésben sem, ugyanis a fékek is nagy terhelést kapnak, és emiatt gyorsan túlmelegednek, valamint az abroncsoknál is ez a helyzet áll fenn. Igen, gondolkodunk rajta, ugyanis tudod a versenyek jelenleg nem annyira izgalmasak kívülről nézve. Pont a GPDA megbeszéléséről jövök, és ilyenkor mikor összeülünk, azon tanakodunk, hogy tudnánk jobbá és élvezhetőbbé tenni a versenyzést, így kerül elő a tankolás visszahozatala is, mert talán ha ez az elem visszatérne, akkor a Pirelli abroncsokkal is jobban tudnánk bánni.

    MM: Beszéljünk egy kicsit a jövő nemzedékéről, először is, Fernando (Alonso) és te vagy Spanyolország leghíresebb Formula 1-es pilótája, és jelenleg te képviseled a spanyolokat egyedüliként a mezőnyben. Látsz esetleg valakit a Junior Kategóriákban, aki spanyolként a jövőben esetlegesen ülést kaphat a Száguldó Cirkuszban?

    Sainz: Igen, van egy két név, akire oda lehet figyelni. Ott van Alex Palou, David Vidales, ők nagyon jó munkát végeznek. Őszintén szólva nem tudom, mennyire lehetnek közel egy esetleges szerződéshez, vagy épp üléshez, viszont azt tudnám mondani, hogy a Formula 1 nem a világ közepe, rengeteg kategória létezik, ahol professzionális versenyző lehet valaki.

    MM: Evezzünk egy kicsit könnyedebb témák felé, te és Lando gyakran ütitek el az időt azzal, hogy játszotok a FIFA nevű játékkal, megfordult-e már a fejetekben, hogy más játékokban is összemérjétek tudásotokat?

    Sainz: Nem, jelenleg csak a FIFA-val játszunk, mi elégedettek vagyunk ezzel és szeretjük is.

    MM: Ki a jobb játékos? Te vagy Lando?

    Sainz: Jelenleg én, ehhez kétség sem fér! (nevet)

    MM: Vasárnap láthattunk itt az Osztrák Nagydíjon pár különleges autót, amit ex-versenyzők hajtottak meg a Legends Parede nevű rendezvény keretein belül. Ha lehetőséged lenne rá, akármelyik szériából és érából választani egy legendás autót, akkor melyiket vinnéd el egy körre?

    Sainz: Szeretném egyszer vezetni az 1992-es és az 1993-as McLareneket, az 1994-es Williamst, a 2004-es Ferrariba is szívesen bepattannék, de nem hagynám ki a 2007-es McLarent sem. Van tehát egy-két opció a fejemben azzal kapcsolatban, hogy mit próbálnék ki egyszer életem során.”

    MM: Köszönjük szépen a lehetőséget, és sok sikert kívánunk a szezon hátralevő részére!

    Sainz: Köszönöm!