Kategória: 500miles

  • Jól szerepeltek a Castroneves fémjelezte IndyCarosok a Daytonai 24 óráson

    Több IndyCar versenyző vett részt a 2022-es Daytonai 24 óráson, és mindenki kiválóan helytállt a hosszútávú megmérettetésen.

    Az Indianapolis 500 korábbi győztesei, Helio Castroneves és Simon Pagenaud a Daytonai 24 órás versenyen a DPi osztályban szereplő Meyer Shank Racing csapatában indultak, és győztesként távoztak – írja az IndyCar.com.

    A négyszeres Indianapolis 500-győztes Castroneves sorozatban másodszor nyert miután, tavaly az idei rivális, Wayne Taylor Racing versenyzőjeként is győzött. A brazil később elmondta, nem fog itt megállni.

    A 2019-es Indy 500-as győztes és a sorozat 2016-os bajnoka, Pagenaud először nyerte meg a Daytonai 24 órást.

    Az elmúlt 12 évben ez volt a nyolcadik alkalom, hogy egy aktív IndyCar versenyző nyerte a Rolex 24 összesített versenyét.

    A DragonSpeed 81-es autójában három IndyCar sztár is ült, balról jobbra: Devlin DeFrancesco, Pato O'Ward (hátul Eric Lux) és Colton Herta
    A DragonSpeed 81-es autójában három IndyCar sztár is ült, balról jobbra: Devlin DeFrancesco, Pato O’Ward (hátul Eric Lux) és Colton Herta Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Az LMP2-ben az IndyCar fiatal csillagai, Colton Herta és Pato O’Ward osztoztak – és nyertek – a DragonSpeed masináján, illetve velük volt még a 2022-es év egyik újonca, Devlin De Francesco is.

    Colton Herta pályafutása második Rolex 24-osztálygyőzelmét szerezte, mivel 2019-ben is tagja volt a Rahal Letterman Lanigan Racing által indított GTLM kategóriagyőztes BMW-nek.

    Az Andretti Autosport jelenlegi sztárja és a 2016-os Indy 500 győztese, Alexander Rossi idén is tagja volt a 10-es számú Wayne Taylor Racing Acura versenyzői felállásnak, azonban „csak” a második helyet sikerült megszerezniük.

    Rinus VeeKay annak a Team Nederland LMP2-nek a színeiben indult, amely az utolsó órára fordulva még körhátrányban volt, azonban egy jól elkapott biztonsági fázisnak, majd az első helyezetteknek csatáját tökéletesen kihasználva végül második lett.

    Nem volt szerencséje a Ganassi Racing IndyCaros sztárjainak, a képen a 01-es autó
    Nem volt szerencséje a Ganassi Racing IndyCaros sztárjainak, a képen a 01-es autó Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    A pórul járt IndyCar különítmény

    A Ganassi Racing Cadillac DPi csapataiban három jelenlegi IndyCar versenyző is próbálkozott, azonban mindkét autónak felejthetően sikerült az egynapos verseny.

    Előbb a Scott Dixont és a 2022-es IndyCar bajnok, Álex Palou-t is soraiban tudó 01-es autó kezdett el rakoncátlankodni, majd később az addig domináló, és Marcus Ericssont is soraiban tudó 02-es autó hajtott a garázsba az üzemanyag pumpa meghibásodása miatt.

    Jimmie Johsnon sajnos a közelből is megtapasztalhatta, mennyire kegyetlen tud lenni a Daytonai 24 órás.

    Az Ally Racing Action Express Cadillac 48-as autója kitűnő pozícióban volt, amikor az éjszaka folyamán ütközött egy GT autóval, a felfüggesztés kitörött, a csapat pedig a szerelési idő miatt visszaesett, végül 5. lett.

    Jimmie Johnson és az Ally Racing 48-as autója majdnem egy órát vesztegelt a garázsban
    Jimmie Johnson és az Ally Racing 48-as autója majdnem egy órát vesztegelt a garázsban Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Utolsóként térjünk ki az egyetlen GTD osztályban induló aktív IndyCar versenyzőre, aki nem volt más mint, Kyle Kirkwood.

    Az IndyCar fiatal újonca nagyszerű teljesítményt nyújtott a VasserSullivan 14-es számú Lexus-ban, és bár a végééig harcban voltak a dobogóért, végül a negyedik helyet szerezték meg.

  • Annyi gond volt a Corvette-el, hogy García inkább hazament volna

    Antonio García azt kivánta, bárcsak hamarabb véget ért volna a 2022-es Daytonai 24 órás, a Corvette GT3 katasztrofális teljesítménye miatt.

    A Corvette a tavalyi GTLM osztályban győztes C8.R autó GT3-as specifikációra módosított változatával indult az IMSA új, GTD Pro osztályában.

    Az autó nagyobb súlyt és légellenállást kapott, csökkentve a teljesítményt, cserébe ABS került a gépbe, valamint a Michelin ügyfélgumijaival kellett versenyezniük.

    Azonban a versenyre való felkészülés során néhány a kedvező BoP ellenére a C8.R versenyképtelennek bizonyult a kifejezetten erre a célra épített GT3-as autókkal szemben, és soha nem volt versenyben a dobogós helyekért.

    A García, Nicky Catsburg és Jordan Taylor által vezetett 3-s számú C8.R a Corvette éppen a hatodik helyen haladt,  amikor az éjszaka folyamán 13 kört veszítettek elektromos/alternátor problémák miatt.

    A a csapat másik, 4-es autója még rosszabbul járt, hiszen több mint két órát vesztegelt a garázsban, miután a biztonsági autós újraindítást követően incidensbe keveredett.

    A Corvette Racing veterán versenyzője, Antonio García elismerte, hogy a Daytonai 24 órás végül is egy meghosszabbított tesztelés volt a Pratt & Miller által vezetett csapat számára, de a C8.R tempója a verseny utolsó szakaszában pozitívan hatott rá.

    Ez egyike volt azoknak a versenyeknek, ahol az ember azt szerette volna, hogy legyen már vége” – mondta García a Motorsport.com-nak. „Sokat tanultunk, és még mindig van hova fejlődnünk.”

    25 vagy 26 etapunk volt arra, hogy megtanuljuk ezt a gumit. Szóval ez egy megfelelő első igazi teszt volt versenykörülmények között.

    Mindkét nap hiányzott a tempónk. Ha hozzáadunk még néhány extra tesztet akkor talán odaérhetünk a szezon során a mezőny elejére.

    Az utolsó etapban éreztem, hogy hiányzik egy pici. Ha az élmezőnyben lettünk volna, nem lett volna elég a tempónk ahhoz, hogy versenyképesek legyünk. Sebringben folytatjuk tovább.

  • Taroltak a Porschék a 2022-es Daytonai 24 óráson

    A Porsche ügyfélcsapatok kitörölhetetlen nyomot hagytak a Daytona 24 órás versenyen. A GTD Pro és a GTD osztályban is domináltak.

    Korábban már írtunk róla, hogy a Pfaff Motorsports és a KCMG Porsche 911 GT3-asa uralta a kategóriát a GTD Pro kategóriában, ahol egy fantasztikus párbaj alakult ki.

    Bár a KCMG autója megpördült, és hátraesett, így is mindkét alakulat dobogóra állhatott.

    A GTD kategóriában a Wright Motorsports szerezte meg a győzelmet a Porsche 911 GT3-as autóval.

    A 16-os rajtszámú autót az osztrák Richard Lietz gyári pilóta a belga Jan Heylen, a kanadai Zacharie Robichon és az amerikai Ryan Hardwick-al osztotta meg.

    Ezekkel az eredményekkel a Porsche története egy újabb nagyszerű fejezettel bővült, hiszen a márka a legsikeresebb gyártó a floridai endurance-klasszikuson.

    18 összesített győzelem konstruktőrként és négy motorpartnerként, ezen kívül immáron 80 osztálygyőzelem egészíti ki a stuttgarti sportkocsigyártó daytonai statisztikáját.

    A képen a KCMG Porschéja, amely 3. lett a GTD Pro kategóriában
    A képen a KCMG Porschéja, amely 3. lett a GTD Pro kategóriában Fotó: Porsche AG

    Hosszú szakaszokon a GTD osztály élén különböző gyártók különböző autói váltották egymást. Az okos stratégia és a briliáns vezetési teljesítmény végül kifizetődött a Wright Motorsports Porsche 911 GT3 R-je számára.

    A verseny utolsó órájában Jan Heylen sikeresen hárította az üldözői támadásait. A dobogón a belga versenyző csapattársaival együtt ünnepelte a Porsche első GTD-osztálybeli győzelmét öt év után.

    Ügyfélversenyzés a gyári versenyzés szintjén – ennek lehettünk tanúi ma Daytonában” – mondta elragadtatva Sebastian Golz a csapat sajtóközleményében a Porsche 911 GT3 R projektvezetője.

    Szóhoz sem jutok, annyira izgalmas volt a vége. Csak hangsúlyozni tudjuk, milyen nehéz volt ez a verseny, és milyen magas szintű profizmust mutatott mind a hét Porsche ügyfélcsapat.

    Győzelem a GTD osztályban, valamint első és második hely (ez végül harmadik hely lett – a szerk.) a GTD-Pro osztályban! Ez nagy teljesítmény egy 35 autót felvonultató mezőnyben. Megérdemelt jutalom a csapatoknak, a versenyzőknek és a Porschénak.”

  • A Daytonai 24 órás győztesei – számokban

    A dailysportcar.com összeszedte a Daytonai 24 órás verseny legfontosabb adatait, melyet átböngészve érdekes dolgokra lelhetünk.

    DPi

    #60 Michael Shank Racing
    Második Rolex győzelem (legutóbb 2012-ben az 50. jubileumi versenyen)
    Összességében a 14. IMSA győzelmük, az első a DPi kategóriában

    Tom Blomqvist
    Első IMSA győzelem a 12. nekifutásra
    Első rajtja a Daytonai 24 órás-on

    Oliver Jarvis
    Karrierje hatodik IMSA győzelme
    Második Daytonai 24 órás győzelem a hetedik nekifutásra

    Simon Pagenaud
    Karrierje 11. IMSA győzelme
    Első Daytonai 24 órás győzelme a kilencedik nekifutásra, kétszer második lett

    Helio Castroneves
    Karrierje nyolcadik IMSA győzelme
    Második Daytonai 24 órás győzelem a hetedik nekifutásra
    Zsinórban második Daytonai 24 órás győzelme (2021-ben a Wayne Taylor Racing Acurával nyert)

    Acura
    Zsinórban második Daytonai 24 órás órás győzelem (2021-ben a Wayne Taylor Racing Acurával)

    LMP2

    #81 DragonSpeed USA
    A csapat negyedik IMSA-győzelme
    Harmadik Daytonai 24 órás órás győzelem (a többi 2019-ben, 2020-ban)

    Pato O’Ward
    Nyolcadik IMSA-győzelem
    Második Daytonai 24 órás győzelem a harmadik nekifutásra

    Colton Herta
    Második IMSA-győzelem
    Második Daytonai 24 órás győzelem a negyedik nekifutásra

    Devlin DeFrancesco
    Karrierje első győzelme az ötödik nekifutásra

    Eric Lux
    Hetedik IMSA-győzelme
    Első Daytonai 24 órás győzelme a 12. nekifutásra

    A Dragonspeed autója
    A Dragonspeed autója Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    LMP3

    #74 Riley Motorsports
    Karrierje 20. győzelme
    A csapat harmadik daytonai győzelme
    Második Daytonai 24 órás győzelem zsinórban

    Felipe Fraga
    Ötödik IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelem a harmadik nekifutásra

    Gar Robinson
    Hatodik IMSA győzelem
    Második Daytonai 24 órás győzelem a negyedik nekifutásra
    Az utolsó két Daytonai 24 órás-et megnyerte az LMP3-ban

    Kay van Berlo
    Karrierje első győzelme az első nekifutásra

    Michael Cooper
    Karrierje első győzelme az első nekifutásra

    GTD PRO

    #9 Pfaff Motorsports
    Hetedik IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelem
    Megnyerte a GTD PRO osztály első versenyét

    Felipe Nasr
    Nyolcadik IMSA-győzelme
    Első Daytonai 24 órás győzelem a hetedik nekifutásra

    Matt Campbell
    Hatodik IMSA-győzelme
    Első Daytonai 24 órás győzelem a negyedik nekifutásra

    Mathieu Jaminet
    Karrierje harmadik győzelme
    Első Daytonai 24 órás győzelme negyedik nekifutásra

    A Pfaff Motorsports autója
    A Pfaff Motorsports autója Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    GTD

    #16 Wright Motorsports
    Harmadik IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelem

    Jan Heylen
    Második IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelem a kilencedik nekifutásra

    Ryan Hardwick
    Második IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelme a harmadik nekifutásra

    Richard Lietz
    Ötödik IMSA győzelem
    Harmadik Daytonai 24 órás győzelem a 11. nekifutásra

    Zacharie Robichon
    Hetedik IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelem a negyedik nekifutásra

  • Felipe Nasr nem hiszi el, hogy megnyerte a Daytonai 24 órásat

    Taroltak a Porsche csapatok a Daytonai 24 óráson, Felipe Nasr pedig élete első Rolex karóráját nyerte a gyár színeiben.

    A Pfaff Motorsports 9-es rajtszámú autója és a KCMG által indított 2-es rajtszámú autó számára nem volt unalmas a verseny, hiszem több órán keresztül üldözték egymást.

    A nagy összecsapásra azonban csak 10 perccel a vége előtt került sor, miután a safety car fázist követő utolsó boxkiállás után Mathieu Jaminet 0,5 másodperces előnnyel állt újra rajthoz Laurens Vanthoor előtt.

    A belga a kék-ezüst 911-es volánjánál többször is az élen álló mellé húzódott, és a nézőket többször is koccokkal és kerék a kerékkel való csatákkal tarkított, körömrágós műsorral kényeztette.

    A 24 órás verseny utolsó három percében lélegzetelállító párbaj bontakozott ki a két ügyfélcsapat között, amely a versenyrajongókat felugrasztotta a székeikből: az utolsó előtti körben Vanthoor egy kemény, de tisztességes mozdulattal elment Jaminet mellett.

    A francia azonban nem volt hajlandó feladni. Az ellentámadás kivédésére tett rendkívüli kísérletében Vanthoor az utolsó körben megpördült, és csapattársaival, Dennis Olsennel (Norvégia), Patrick Pilet-vel (Franciaország) és Alexandre Imperatorival (Svájc) a harmadik helyen ért célba.

    Nyert tehát a Pfaff Motorsport, és benne a Porsche újdonsült gyári versenyzője, Felipe Nasr, aki bőven kivette a részét a csapat sikeréből.

    Nem tudom elhinni. Csatlakozom a Porschéhez, és megnyerem az első versenyemet a Porsche 911 GT3 R volánja mögött” – mondta a boldog győztes.

    A Felipe Nasr, Matt Campbell, Mathieu Jaminet trió verhetetlen volt
    A Felipe Nasr, Matt Campbell, Mathieu Jaminet trió verhetetlen volt Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Egyből egy, nem rossz statisztika Felipe Nasr számára

    Nasr jövőre már a Porsche és a Penske közös fejlesztésű LMDh autóját fogja vezetni, azonban elmondta, fontosnak tartja az idei GT3-as szereplést.

    Ez az átállás a DPi-ről a GTD Pro-ra valószínűleg az egyik legnagyobb kihívás volt az életemben. Ki kellett lépnem a komfortzónámból – annyira hozzászoktam a DPi-hez” – magyarázta Nasr az Autosport.com-nak.

    Azt kell mondanom, hogy a Pfaff Motorsporton belül mindenki sokat segített.

    Volt két hihetetlen csapattársam, akik minden egyes edzésen, mindenféle procedúrán keresztül ott voltak mellettem. Minden alkalommal, amikor kint voltam az autóban, több kört mentem, egyszerűen nagyon jól éreztem magam.

    Nasr hétszer próbálkozott már a Daytonai 24 órás megnyerésével, és most végre révbe ért.

    Néhányszor már nagyon közel voltam, hogy nyerjek, így most hihetetlen érzés, hogy nyerhettem.

    Mintha egy mesében lennék. Mathieu és Matt hihetetlen munkát végeztek, és a Pfaff Motorsport csapata is. Nagyon szerettem volna megnyerni Daytonát – és most ez megtörtént. Nagy ünneplés lesz ma este a csapattársaimmal és a csapattal.

  • Herta nem volt biztos benne, hogy összejön a győzelmet érő előzése

    Colton Herta kijelentette, hogy amikor második helyen hagyta el a pitet az utolsó kiállásnál, akkor nem volt biztos a győzelem esélyében.

    Herta az IndyCar riválisával és korábbi Indy Lights csapattársával, Pato O’Warddal, új IndyCar csapattársával, Devlin DeFrancescóval és Eric Lux-szal állt rajthoz a #81-es DragonSpeed Oreca-Gibsonban.

    Bár ez volt a negyedik alkalom, hogy elindult a rangos versenyen – és a debütálásán nyert is a BMW-vel – mégis fontos győzelem ez, hiszen prototípussal még nem nyert.

    A kvartett együttes erőfeszítéseinek – és az ügyes stratégiának – köszönhetően három kör hátrányból jött vissza a csapat az LMP2 mezőny elejére.

    Nemcsak, hogy visszajöttek, de fél perccel vezették a kategóriát, azonban szűk két órával a vége előtt egy megpördült, és lefulladt GTD-autó miatt kijött a safety car a Daytonai 24 óráson.

    Ez eltüntette a DragonSpeed előnyét, és a Tower Motorsports az újraindításnál Herta nyomába eredt.

    Herta fokozatosan elhúzott, de 50 perccel a vége előtt egy újabb sárga jelzés érkezett egy lerobbant LMP3-as autó miatt.

    Ezt követő boxkiállás során a Tower Motorsport úgy döntött, nem cserélnek kerekeket az autón, így Deletraz Herta elé került.

    Az utolsó újraindításnál úgy tűnt, az IndyCar fiatal csillagának még azért is meg kell küzdenie, hogy megtartja második helyét a PR1 Mathiasen és a Racing Team Nederland előtt.

    Azonban Herta megtalálta a tempóját, és Deletraz nyomába eredt.

    Tudtam, hogy több tapadásom lesz a végén. De ezekkel az autókkal elég nehéz előzni, különösen a buszmegálló (Le Mans sikán – a szerk.) miatt. Nagyon sokat veszítünk ott a szélárnyékban.

    Eltartott néhány próbálkozásig, és nem is sikerült közel kerülnöm, azonban kaptam egy kis segítséget a forgalomtól…” – mondta a DragonSpeed versenyzője a Motorsport.com-nak.

    Mindig egyfajta adok-kapok volt a forgalommal. A legtöbbször a buszmegálló volt a kulcs, hiszen ott ha bekerülsz egy autó mögé, akkor sokat veszítesz. Végül akkor lett esélyem az előzésre, amikor Deletraz járt pórul emiatt.

    A rettegett buszmegállóban nyerte meg a DragonSpeed a versenyt
    Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Az előzés, ami megnyerte a versenyt Herta és a Dragonspeed számára

    Az IndyCarban az Andretti Autorsportnál versenyző Herta aztán egy bátor manőverrel megelőzte riválisát.

    Megpróbált egy kis távolságot hagyni a GT autóhoz képest a bejáraton, hogy aztán jobb legyen a kijárata (a buszmegállóból – a szerk.). Ezt azonban én ki tudtam használni, és egy késői féktávval beestem mellé.

    Nem voltam biztos benne, hogy sikerülni fog. Tudtam, hogy szükségem lesz egy kis segítségre a forgalomban. Tudtam, hogy nehéz lesz elmenni mellette. De szerencsénk volt a forgalommal.

    Herta merész előzésével a sikánba érve Deletraznak nem maradt hely, hogy a fű használata nélkül átjusson a sikánon, és az autó elég lendületet vesztett ahhoz, hogy a Nederland autója is megelőzze, és megszerezze a második helyet.

    Arra a kérdésre, hogy elkeseredett-e, amikor a DragonSpeed autója három kör hátrányban volt, Herta így válaszolt:

    Nem hiszem, hogy bárki is az lenne, hiszen tudja, hogy 16 óra van hátra, és 61 autóval bármi megtörténhet, és valószínűleg egy csomó sárga zászló lesz. Ilyenkor persze vissza lehet venni a köröket. Nem aggódtam.

    És, hogy mi a legnehezebb a Daytonai 24 órásban? „Ez egy mentális játék… és nem sokat alszol szóval fáradt vagy. Ennek ellenére nagyon szórakoztató volt.

    Nagyon király volt, hogy egy prototípussal, és ezzel a csapattal versenyezhettem. Nem ismertem Ericet a versenyhétvége előtt, de örülök, hogy legalább egyszer együtt csapathattuk. Nagyon jó és gyors srác.

    Devlint és Patot régóta ismerem, és hamarosan versenyezni fogok ellenük. De nagyon jó móka volt együtt menni. Csodálatos érzés a prototípus bemutatkozásomon nyerni. Micsoda csapat!

  • Vanthoor sírva fakadt a Daytonai 24 órás levezető körén

    Laurens Vanthoor és a KCMG versenye drámai véget ért, miután óriási csatában alul maradt a szintén porschés Mathieu Jaminet ellen.

    Laurens Vanthoor azt mondta, hogy levezető körén „sírt, mint egy kisbaba”, miután drámai módon maradt le a Rolex 24 at Daytona GTD Pro osztály győzelméről a Porsche gyári pilótájával, Mathieu Jaminet-vel szemben.

    Vanthoor és Jaminet a verseny utolsó szakaszában fej-fej mellett csatáztak körökön keresztül a KCMG, illetve a Pfaff Motorsports színeiben, végül utóbbi került ki győztesen.

    Öt perccel a vége előtt Vanthoor megelőzte Jaminet-t, azonban a Pfaffos versenyző néhány perccel később visszaelőzte őt.

    Vanthoor aztán az utolsó körben egy utolsó, bátor kísérletet tett, hogy visszavegye a vezetést az újonnan átnevezett Le Mans-i sikánban, de a két autó összeért, és a KCMG Porsche 911 GT3 R megpördült.

    Jaminet szerencsésen túlélte az esetet, és végül megnyerte csapata számára a Daytonai 24 órást.

    Ez az egyetlen 24 órás verseny, amelyet még nem nyertem meg, így ez egy nagyon nagy dolog lett volna számomra” – mondta Vanthoor a Sportscar365-nek.

    A csapatom számára ez egy egyszeri alkalom volt, így egyértelmű volt, hogy két lehetőségünk volt: győzelem vagy bukás.

    A belga versenyző mindent egy lapra tett fel az utolsó kör, utolsó előzési pontján, de ez sem volt elég.

    Mindent megpróbáltam, amit csak tudtam, de sajnos ez nem volt elég. Valószínűleg kétszázszor fogom lefuttatni a verseny végét a fejemben.

    Nem fogok hazudni, úgy sírtam, mint egy kisbaba a levezető körön. De ez van: ilyen az autóversenyzés” – ismerte el a KCMG versenyzője

    "Nincs harag" - mondja Laurens Vanthoor
    „Nincs harag” – mondja Laurens Vanthoor Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Vanthoor a KCMG Porsche fékezési és kanyarodási erősségeibe vetett hite miatt döntött úgy, hogy a korábban buszmegállónak nevezett sikánban próbálkozik.

    Nem tudtam végsebességben megverni őt. Mi jobbak voltunk a kanyargós részen, ők pedig jobbak voltak az egyenesekben. Mindenhol próbálkoztam.

    A GTD kategória tavalyi győztese azonban nem mehetett el szó nélkül riválisa mellett, akivel rendkívül jó kapcsolatot ápol.

    Kedvelem Mathieu-t. Odamentem hozzá és gratuláltam neki. Nagyon tiszteljük egymást, és nyilvánvalóan kollégák vagyunk. Mindketten mindent megtettünk, hogy megnyerjük ezt a versenyt, és ezzel nincs is probléma.”

    „Nagyon, nagyon, nagyon keményen versenyeztünk, és szó szerint leszorítottuk egymást a pályáról. Mindketten ugyanolyan agresszívak voltunk, és ők kerültek ki győztesen. Egyáltalán nem neheztelek rájuk” – jelentette ki Vanthoor.

    Mathieu Jaminet élete legstresszesebb utolsó köréről beszél

    Jaminet „stresszesnek” nevezte a befejezést, de számított egy könyöklős fináléra, miután a Porschék az utolsó három órában folyamatosan egymás lökhárítóján mentek.

    Elég sokszor nekemjött, így tudtam, hogy kemény küzdelem lesz a végéig. Amikor elment mellettem, tudtam, hogy lesz még egy esélyem, de csak egy, és nem több. Annyira voltam kemény, amennyire ő is” – mondta Mathieu Jaminet.

    Ez egy nagyszerű csata, és jó móka volt, de az is biztos, hogy a stressz szintem az egekbe szökött.

    Jaminet lett a Pfaff Motorsports hőse
    Jaminet lett a Pfaff Motorsports hőse – Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Érdekes egybeesés volt Vanthoor számára, hogy azzal a csapattal küzdött a győzelemért, amellyel tavaly megnyerte az IMSA WeatherTech SportsCar Championship GTD osztályának bajnoki címét.

    Pfaff idén egy teljes szezont teljesít az IMSA GTD Pro kategóriában Jaminet és Campbell vezérletével, míg Vanthoornak a Le Mans-i 24 órás és a Nürburgringi 24 órás versenyek vannak a naptárában.

    Előzetesen írtam nekik, hogy győzzön a legjobb, és hozzátettem, hogy előre is bocsánatot kérek, mert valahogy éreztem, hogy ez így fog alakulni. Végül ők kerültek ki győztesen.

  • Így számolt be az 500miles.hu a Daytonai 24 órásról

    [hfcm id=”1″]
    Az 500miles.hu stábja itt volt a 2022-es Daytona 24 órás egésze alatt, lássuk, hogyan zajlott le a verseny.

    [catlist tags=”daytonai-24-oras-elo” excerpt=yes date=yes dateformat=”H:i – l” date_class=”lcp_date” numberposts=15 thumbnail=yes thumbnail_size=large orderby=date order=asc]

  • „Szuper különleges” nap Shank számára a régóta várt első DPi győzelemmel

    Mike Shank elmondta, hogy „teljesen megkönnyebbült”, hogy megszerezte csapata régóta várt első győzelmét a DPi kategóriában.

    Az utolsó etapban Helio Castroneves lett a csapat hőse, aki Ricky Taylor 10-es számú Wayne Taylor Racing Acura ARX-05-ösét tudta maga mögött tartani.

    A győzelem – tíz évvel az MSR első és eddigi egyetlen Rolex 24 győzelme után – egy kihívásokkal teli első szezont követően jött össze, amelyben a csapat nem tudott győzni a DPi-sorozatban.

    Nagy szükségünk volt rá, nagyon nagy szükségünk volt rá” – mondta Shank a Sportscar365-nek. „Nehéz évünk volt tavaly, és ezt nem is próbáltuk tagadni. Nem akartam elrejteni az igazságot. Megpróbáltuk helyrehozni a dolgokat.

    A mai nap bebizonyította, hogy biztosan jó úton járunk. Hosszú év áll még előttünk, de nagyon tetszett a mai munkánk. Teljesen megkönnyebbültem.

    Shank elmondta, hogy emiatt került be a csapat programjába Tom Blomqvist és az ex-Mazda ász Oliver Jarvis .

    Helio és Simon (Pagenaud – a szerk.) esetében nem kell magyarázni a dolgokat. De ezt a másik két srácot megnéztem és minden arról árulkodott, hogy nagyszerűen bele fognak illeni a csapatba.

    Csak kiválasztottam azokat, akikről úgy gondoltam, hogy gyakorlatilag ugyanolyan sebességűek és ugyanolyan beállítottságúak lehetnek mint a másik két versenyzőnk.

    Mike Shank büszkén tekinthet csapatára
    Mike Shank büszkén tekinthet csapatára Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Shank visszaemlékezett a 2012-ben diadalmaskodó csapatra, melynek tagja volt a néha Justin Wilson is.

    Az a nap igazán különleges volt John Pew-val, Ozz Negri-vel, AJ Allmendingerrel és Justin Wilsonnal. Justint 2015-ben Poconóban veszítettük el. Én valahogy erre gondolok először. Nem tudom, csak arra gondolok, és arra, ami ott történt” – magyarázta a Meyer Shank Racing társdulajdonosa.

    Természetesen Mike Shank nem ment el szó nélkül csapata, és tulajdonostársa mellett sem.

    Nagyon hálás vagyok azért, hogy annyi nagyszerű ember vesz körül engem. A feleségem és én mindent kockára tettünk. Azzal kezdődött, hogy Jim France átkarolt engem, és soha nem engedett el. Aztán találkoztam Jim [Meyerrel] körülbelül négy évvel ezelőtt, és az életem sokkal rosszabb lett!” – mondta humorosan az immáron kétszeres győztes tulajdonos.

    Ünnepelnek a versenyzők, balról jobbra: Oliver Jarvis, Helio Castroneves, Tom Blomqvist, Simon Pagenaud
    Ünnepelnek a versenyzők, balról jobbra: Oliver Jarvis, Helio Castroneves, Tom Blomqvist, Simon Pagenaud Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Simon Pagenaud is a csapatot dícséri

    Simon Pagenaud, aki első versenyén indult az MSR színeiben, dicsérte a csapat stratégáit, akik „fantasztikus” versenyt hoztak össze az irányítótoronyból.

    A kivitelezés elképesztő volt” – mondta. „Mindenekelőtt a stratégia volt az első és legfontosabb. Képesek voltunk üzemanyagot spórolni és tovább menni, mint bárki más.”

    A stratégák, Mike és Ryan úgy állították be magukat, hogy a végén kevesebb üzemanyagot tegyünk az autóba, hogy kevesebb időbe teljen, hogy mindenkit megelőzzünk a boxban. Pontosan ez történt.

    Blomqvist, aki az utolsó órára átadta a helyét Castronevesnek, elmagyarázta, miért nem vitte az autót a kockás zászlóig.

    Fantasztikus lett volna befejezni a versenyt, de már elég sokat ültem addigra az autóban. Eléggé ki voltam merülve, és az utolsó két órában már nagyon kellett vizelnem! Ez nem könnyítette meg túlságosan az életemet” – mondta Blomqvist, aki nem volt egyedül ezzel, hiszen Jordan Taylor hasonló történettel állt elő néhány nappal ezelőtt.

    Helio szuper erős volt az egész versenyen. Azt hiszem, jól döntöttünk.

     

  • Íme Laurens Vanthoor és Mathieu Jaminet fantasztikus csatája – VIDEÓ

    A GTD Pro-ban az utolsó körben dőlt el a győzelem sorsa, a Mathieu Jaminet és Laurens Vanthoor Porschéja között.

    A két autó folyamatosan fej-fej mellett haladt. Ez a csata jellemezte a GTD Pro utolsó 10 óráját a Daytonai 24 órás versenyen.

    A két alakulat elképesztően erős gárdát vonultatott fel.

    A 9-es rajtszámú Pfaff Motorsportnál Matt Campbell, Mathieu Jaminet, és a Porsche legújabb gyári versenyzője, Felipe Nasr indult.

    Velük szemben KCMG 2-es autójánál négyen indultak, ami a GTD Pro kategóriára nem volt jellemző idén, a 10 csapatból mindössze négy választotta ezt a szisztémát.

    A Laurens Vanthoor, Patrick Pilet, Dennis Olsen, Alexandre Imperatori kvartettből talán Dennis Olsen neve lehet a legismeretlenebb, de ő is nagyszerűen teljesített.

    A Porsche 911 GT3 egyébként tarolt a Daytonai 24 órás versenyen, hiszen a GTD Pro és a GTD osztályt is megnyerték, utóbbiban a 16-os Wright Motorsports autó nyert.

    Visszatérve az esetre, a két befejező versenyző Laurens Vanthoor és Marhieu Jaminet volt, akik még a gyorsak közül is kiemelkedtek, így nem volt véletlen, hogy csapataik bennük bíztak meg a futam végén.

    Az utolsó 10 percben oda vissza előzgette egymást a két autó, előbb Vanthoor terelte le Jaminet, majd utóbbi koccolta meg a belga versenyzőt.

    Végül Jaminet és a Pfaff Motorsport jött ki győztesen, a KCMG pedig még a második helyről is lecsúszott.

    Érdekes aspektusa volt ennek a csatának, hogy tulajdonképpen két gyári Porsche csapat küzdelmét figyelhettük, de a kettő közül a Pfaff Motorsports indul csak a teljes IMSA Sportscar szezonban.