Kategória: 500miles

  • Mbedded, 5. rész: Így nézett ki a BMW daytonai 24 órása

    Mbedded, 5. rész: Így nézett ki a BMW daytonai 24 órása

    Az Mbedded-sorozatban betekinthetünk abba, hogy zajlik a munka a kulisszák mögött a BMW-nél. Most Daytona került sorra, amikor távozott egy vezető is.

    Az autósport világa rendkívül dinamikus. A BMW-nél sincs ez másképp, ahol a daytonai 24 órás verseny volt a motorsport-részleg vezetője, Mike Krack utolsó versenye. Ezzel az érzelmes búcsúval indul a németek daytonai összefoglalója, az Mbedded 5. része.

    2022 a BMW M4 GT3-as fémjelezte új korszak kezdete, ez az autó Daytonában mutatkozhatott be.

    Mielőtt azonban a versenyre sor kerülhetett volna, Sheldon van der Linde váratlan nehézségekkel szembesült. Kabátja eltűnt, így hosszadalmas keresgélés kezdődött. A telefonja hamar megkerült, azonban még mindig hiányzott neki a belépője, így még mindig csak félsikernél tartott. „Meg is van a címünk a következő epizódhoz. Sheldon elveszett. Megint!” – mondta az egyik stábtag.

    A videó során Bobby Rahal, a BMW-ket futtató RLL Racing csapatfőnöke megcsillogatja grilltudását, amely osztatlan sikert arat minden csapattag körében.

    Kiderül az is, hogy a BMW eredeti GTP-korszakra épített autója, még a nyolcvanas évekből, nagyon is megvan még. És hogy hol? Hát persze, hogy Rahaléknál! Így pedig már meg is van a bajor gyár számára is a kapocs, az IMSA-hoz hasonlóan, hogy honnan közelítse meg a 2023-ban érkező új korszakot.

    Egy daytonai 24 órást a sajtófőnök szerint egyszerre utál és imád mindenki, ezek mind-mind megmutatkoznak a videó során. Nem kevés problémával szembesült ugyanis a BMW… Ebbe beletartozott egyébként a masszázs is, amelyre Marco Wittmannak volt szüksége a szokottnál érzékenyebb háta miatt. De egy 24 órás versenyen masszőr is van.

    A BMW végül a kategória hetedik és kilencedik helyén teljesítette a daytonai 24 órást, amivel minimum célkitűzésüket elérték. Folytatódhat az LMDh-felkészülés.

  • Javítana időmérős teljesítményén McLaughlin

    Javítana időmérős teljesítményén McLaughlin

    A második IndyCar szezonját kezdő Scott McLaughlin idén stabil top 10-es eredményekre pályázik az időmérő edzéseken.

    Az ausztrál Supercars bajnokság 3-szoros bajnoka 2021-ben teljesítette első teljes IndyCar szezonját. Bár két oválversenyen, Texasban, valamint a World Wide Technology Racewayen a legjobb 5-ben végzett, a szezon egészét tekintve elmaradt a várakozásaitól. A Team Penske versenyzője az időmérős teljesítménye javulásában látja a siker kulcsát.

    „Azt hiszem, a fő cél számomra az időmérőkön való javulás. Szeretnék minden hétvégén a legjobb 10 közt zárni.” – mondta McLaughlin. Kétségtelen, hogy ha jobban sikerül a kvalifikáció, a versenyeredményeim is javulni fognak.”

    „Azt gondolom, az eddigi tapasztalataimra kell építkeznem. Most már egy teljes szezonnal a hátam mögött nagyon magabiztos vagyok az autóban. Most már elkezdhetem nyomni, és csak az eredményekre koncentrálhatok. Kétségem sincs a felől, hogy meg tudom csinálni. Már voltak olyan versenyek, amiket akár meg is nyerhettem volna.”

    Debütáló szezonjában Scott McLaughlin két top 5-ös eredményén kívül egyszer sem tudott a legjobb 10-ben végezni. Ennek köszönhetően, csapata leggyengébb versenyzőjeként mindössze a bajnoki 14. helyet tudta megszerezni. Az év újonca címet ennek ellenére sikerül elhódítania, melyben jelentős szerepe volt annak, hogy a másik két teljes szezonos újonc, Romain Grosjean és Jimmie Johnson kihagyta az ovál versenyeket.

    A francia egyébként mindössze 33 ponttal maradt le az új-zélanditól, és 4 top 5-ös, valamint további 2 top 10-es eredményt begyűjtve az összetett 15. helyén végzett. Idén jelentősen szorosabb újonc csata várható, mivel Kyle Kirkwood, Devlin DeFrancesco, David Malukas, Calum Illot, és Christian Lundgaard személyében 5 teljes szezonos versenyző fog harcolni a legjobb újonc címért.

    Az újoncok esélyeit korábban egy kétrészes sorozatban veséztük ki.

  • Penske: 150%-ban McLaughlin mögött állunk

    Penske: 150%-ban McLaughlin mögött állunk

    A 2021-es év újonca eddig nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Roger Penske azonban elmondta, töretlen a bizalom McLaughlinnal szemben.

    Az ausztrál Supercars bajnoikság 3-szori megnyerését követően, régi álmát beteljesítve, 2021-ben az IndyCar sorozatban próbált szerencsét. Az új-zélandi a sorozat történetének egyik legeredményesebb csapata, a Team Penske autójában kapott lehetőséget, jó szezonkezdet után azonban elmartadtak a tőle várt, jó eredmények.

    A csapat tulajdonosa, Roger Penske azonban töretlenül bízik versenyzőjében, és összességében pozitívan értékeli első szezonját.

    „McLaughlin mindenféle tapasztalat nélkül érkezett a sorozatba, úgyhogy az első év a tanulásról szólt.” – mondta a Kapitány a racer.com újságírójának. „Azt gondolom, nagyon jó munkát végzett az elmúlt évben, és arra számítunk, hogy idén még jobb lesz. Hosszútávú szerződésünk van vele, úgyhogy nem lehet kérdés, hogy itt a helye a csapatnál. Mindenképpen támogatni fogjuk, és biztos vagyok benne, hogy idén csúcsformában lesz.”

    „Ugyan abban a helyzetben van, mint Jimmie Johnson. Jimmie sem vezetett korábban IndyCar autót, és mindkettetjük egyre jobb teljesítményt nyújtott, ahogy haladt előre a szezon. Sőt, McLaughlin egy második helyet is elhozott Texasból, és nagyon jól ment Indianapolisban is. 150%-ban mögötte állunk!”

    McLaughlin idén egy új versenymérnökkel, a korábban Simon Pagenaud autójáért felelős Ben Bretzmannel fog együttdologzni.

    „Úgy látszik, már most nagyon jól összeforrtak.” – mondta Penske. „Ben okos srác, és nagy sikereket ért el korábban Pagenaud-val. Megkérdeztem őket, hogy hogyan értékelnék a sebringi tesztet, és azt mondták, nagyon jól ment a közös munka. Úgyhogy izgatottak vagyunk, mi fog kisülni a dologból.”

    Bár a sebringi teszten a csapattársaktól elmaradva, csak a középmezőnyben zárt McLaughlin, messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni abból a gyakorlásból. Az igazi megmérettetés holnap jön, amikor magyar idő szerint 21:40-kor elkezdődik a szezonnyitó, St. Pete-i hétvége, az első szabadedzéssel.

     

  • Rahal bajnokesélyesnek tekinti magát

    Rahal bajnokesélyesnek tekinti magát

    Önbizalommal telve várja a hétvégén rajtoló IndyCar szezont Graham Rahal. Az édesapja csapatánál versenyző amerikai úgy gondolja, komoly esélye lehet a bajnoki címre.

    Hihetetlen, de immár 16. szezonját kezdi az IndyCar sorozatban Graham Rahal. Az egykor szupertehetségként beharangozott, ennek megfelelően pedig évekig a legfiatalabb futamgyőztes címet birtokló amerikai 2007-es debütálása óta megjárta a mennyet és a poklot is, az utóbbi években azonban egyre inkább a jobbik énje kezd előtérbe kerülni.

    2021-ben összesen 7 alkalommal végzett a legjobb 5-ben, ami 2016 óta a legjobb teljesítménye. A szezont végül a hetedik helyen zárta, mely ként két baleszerencsés ovál versenynek köszönhetően nem lett mégjobb eredmény.

    Az idénre 3 autósra bővülő Rahal Letterman Lanigan Racing versenyzője szerint a csapat jelentőset lépett előre az elmúlt évekhez képest, és a bajnoki címet sem tartja kizártnak.

    „A felkészülésünk nagyon jól sikerült.” – mondta Rahal. „Egy kicsit későn kezdtünk bele a személyzeti bővítésbe, mely a 2 autóról 3 autóra való bővülés miatt volt szükséges, de úgy gondolom, a srácok óriási munkát végzetek. Nagyon szerecsések vagyunk, hogy nemcsak jó embereket tudtunk szerződtetni, hanem egyben olyanokat is, akik nagyon jól illettek bele a rendszerbe, és hamar megtalálták az összehangot a többi mérnökkel, és szerelővel. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a csapatunk már korábban nevet szerzett magának, és ezzel nagyon sok fiatal tehetséget tudunk magunkhoz vonzani.”

    „A céljaim ugyan azok, mint minden évben, csak most egy kicsit intezívebben fogok harcolni értük. Győzni akarunk, méghozzá már az első adandó alkalommal. Ezzel a hozzáállással megyünk St. Pete-be.”

    „Határozottan úgy gondolom, bajnokesélyesek leszünk. Sőt, már tavaly is annak kellett volna lennünk. Nyilvánvalóan ott volt egy dupla pontos Indy 500, ahol nagyon korán gondba kerültünk, idén azonban remélhetőleg elkerülnek minket a hasonló problémák.”

    Arra a kérdésre, hogy milyen felfogással vág neki az idei évnek, így válaszolt Rahal:

    „Ahogy egyre idősebb leszek, folyamatosan változik a gondolkodásmódom. Minden év nagyon fontos számomra, és nagyon fontos, hogy minden évből kihozzuk a maximumot. Megpróbálunk minden lehetőséget megragadni arra, hogy jól teljesítsünk. Legyen az egy egyszerű tesztnap, vagy maga a verseny, mindig versenyképesek akarunk lenni, és az élmezőnyben zárni.”

    „Úgy érzem, a tavalyi szezont nagyon jó formában fejeztük be, és azt gondolom, ez jó előjel az idei évre. Megpróbáljuk továbbvinni a lendületet. A srácok elképesztő munkát végeztek a pitben, nagyon jól versenyeztünk, úgyhogy erre szeretnénk építkezni St. Pete-ben is.”

    Rahal a Sebring-i tesztek során is jól szerepelt. A 17 főt számláó mezőnyben a 6. helyet szerezte meg, mellyel kapcsolatban így nyilatkozott:

    „A sebringi teszt egész jól sikerült. Nagyon versenyképesek voltunk, ami elég abnormális, és kissé idegessé is tesz, mivel általában rosszul szoktunk ott szerepelni, utána pedig St. Pete-ben megyünk nagyon jól.”

    Hogy a szezonnyitón ezúttal is sikerül-e jól szerepelni, az néhány nap múlva kiderül. Az idei szezon első versenyére ugyanis most vasárnap, magyar idő szerint 18:25-kor kerül sor.

  • Herta ott szeretné folytatni, ahol abbahagyta

    Herta ott szeretné folytatni, ahol abbahagyta

    Az Andretti Autosport versenyzője, Colton Herta a 2021-es évet bombaformában fejezte be. A 21 éves amerikai reményei szerint hasonló formában tudja elkezdeni az új évet, és komoly esélye lehet a bajnoki címre.

    Colton Herta az új generáció egyik legkiemelkedőbb tagjaként az előző években egyre közelebb került az IndyCar-bajnoki címhez. A korábbi kiváló IndyCar versenyző, jelenleg csapattulajdonos Bryan Herta fia 2019-ben, első teljes szezonjában két futamgyőzelmet is be tudott zsebelni, a rá következő évben pedig újabb siker, és egy összetett 3. hely is összejött Hertának.

    2021-ben döcögős szezonkezdetet követően a bajnoki címre is megvolt az esélye, hiába húzta be azonban az utolsó két futamot, hullámzó teljesítménye miatt végül csak az 5. lett.

    A céljaként a Formula 1-es szereplést kitűző Herta azonban magabiztosan várja a hétvégi szezonkezdetet, és bízik abban, hogy olyan formában tudja kezdeni az új évet, ahogy az előzőt befejezte.

    „Az első versenyen mutatott teljesítmény nagyban befolyásolja az egész szezont. Mentális szempontból ugyanis fontos a korai, jó eredmény. Ezért óriási dolog lenne, ha győzni tudnánk St. Petersburgben. Hányszor láttuk azt, hogy aki megnyeri az első futamot, végül bajnok is lesz? Igazából elég sokszor megtörtént ez az elmúlt 10 évben, úgyhogy igazán elképesztő, hogy milyen hatással tud lenni rád az első verseny.” – nyilatkozta Herta a Racer.com-nak.

    „Az elmúlt évben Palou is ezt csinálta, míg egy évvel korábban Dixonnak, az az előtti évben pedig Newgardennek sikerült így nyernie. Úgyhogy ez lesz a célom. Megpróbálom a szemét is kinyomni az autónak az első versenyen. A St. Pete-i teljesítményünk alapján pedig majd eldöntjük, hogyan tovább.”

    Az Andetti Autosport idén új felállással vág neki a szezonnak, miután James Hinchcliffet és Ryan Hunter-Reay-t Romain Grosjean és Devlin DeFrancesco váltja. A múlt heti Sebring-i teszt ugyan jól sikerült a csapatnak, Herta mégis azt mondja, időbe fog telni, míg összecsiszolódik az új négyes.

    „Érdekes két nap volt, mivel korábban nem volt sok időnk tesztelni, így gyakorlatilag mindenki a saját dolgával volt elfoglalva.” – mondta Herta. „Eléggé elfoglaltak voltunk, így nem volt sok időnk beszélgetni egymással. Az azonban biztos, hogy tudtuk segíteni egymást. Mi kipróbáltunk olyanokata, amit náluk működtek, és fordítva. Szóval mindenképp pozitív volt az első teszt.”

    „Az ilyen, Sebringhez hasonló tesztek csak arra jók, hogy beüljünk az autóba, és kicsit belerázódjunk a dolgokba. Minden olyan dolgot ki kell próbálnunk, amik St. Pete-ben érhetnek minket, így Sebring arról szólt, hogy átfussuk az ottani terveinket. A közös munka igazából akkor fog elkezdődni, mikor elrajtol a szezon.”

    A kezdésre pedig már nem kell sokat várni. A St. Petersburg-i szezonnyitó most vasárnap, 18:25-kor rajtol.

  • Megújul az LMP2-es kategória is, a gyártók várják a részleteket

    Megújul az LMP2-es kategória is, a gyártók várják a részleteket

    Bár jelenleg mindenki az érkező LMDh-autókkal foglalkozik, ehhez képest várhatóan nem sokkal később ugyanúgy megújul az LMP2 is. 

    Jelenleg a sajtó az LMDh, a Hypercar és a GTP híreivel van tele. Ezek mellett viszont van egy másik, hamarosan megújuló kategória is. Az LMDh gyártói, a Dallara, a Ligier, a Multimatic és az Oreca ugyanis az alap kasznijukból fognak egy költséghatékony LMP2-es gépet is gyártani. Ehhez viszont szükségük lenne a részletekre a technikai keretekkel kapcsolatban.

    2024-re halasztva

    Az LMDh-projektek összetettek, valamint a COVID-járvány és az azt követő logisztikai és ellátási nehézségek is gátolják a munkát. Éppen ezért az ACO 2024-re halasztotta az új LMP2-es szabályrendszer bevezetését. Ez az ütemezés lehetővé teszi, hogy a motorokra vonatkozó eljárásra a lehető leghamarabb, 2022-ben kerüljön sor. A gumiabroncsokkal kapcsolatban később születhet döntés. Jelenleg az a feltételezés, hogy az új szabályok az LMP2 osztály és a Hypercar/ GTP autók közötti „átjárás” kérdésével foglalkoznak majd a királykategóriában. Ebben olyan kérdések is felmerülhetnek, amelyek a fenntarthatóság üzenetére fókuszálnak. Ez a jelenlegi kor és a közeljövő talán legfontosabb politikai kérdése.

    A Ligier, a négy közül az egyetlen, amelyiknek (még) nincs megerősített LMDh OEM-ügyfele. A gyártó előnyösnek tartja, hogy új autója talán nem tartalmaz olyan kompromisszumokat a tervezésben, amelyeket a hibrid rendszer beépítése az LMDh-változatba elkerülhetetlenül magával hoz. Emellett jó teljesítményükkel akár arra is esélyt látnak, hogy egy második LMDh-ügyfelet is megnyerjenek maguknak. A Dallara a BMW és a Cadillac számára is már megerősített LMDh-programokkal rendelkezik. A bajorok is világossá tették a DSC számára az LMP2 formula fontosságát a programjaik gazdaságossága szempontjából. A Porschéval kollaboráló Multimatic szintén kifejezte egyértelmű szándékát egy LMP2-sorozat aktív marketingjére.

    A gyenge pontok kiküszöbölése

    Mindhárom gyártó egyetért abban, hogy az új szabályzatoknak ki kell küszöbölniük a 2017-es szabályok egyik gyenge pontját. Ennek köszönhetően ugyanis a negyedik gyártó, az Oreca az első néhány szezon után az LMP2 domináns erejévé vált. Ezt a rendszert annak idején úgy tervezték, hogy az LMP2-es gyártóknak lehetővé tegye, hogy a domináns autóval szembeni teljesítménybeli lemaradást a „Joker” fejlesztések során érjék utol. Ezek lehetővé teszik a teljesítmény, különösen az aerodinamikai teljesítmény olyan szintre való emelését, amely nem haladja meg az osztály leggyorsabb autójának szintjét.

    A valóságban ez a folyamat nem teljesen úgy működött, ahogy kellett volna. Bár nem volt nagy teljesítménykülönbség az Oreca, valamint riválisai, a Dallara és Ligier között, a növekvő piaci dominancia miatt a gumiabroncsok fejlesztése gyorsan az Oreca javára történt. Ez végül azt eredményezte, hogy a rivális gyártók elenyésző számban neveztek, viszont megugrott az Oreca 07-esek száma a mezőnyben.

    Az Oreca korábban már ismertette LMDh-programjait. Az Acurával 2023-ban kezdenek, míg az Alpine-nal 2024-től kezdődően indul a közös munka. Emellett tervezi már a 2024-es LMP2-es sorozat marketingjét is. Domináns piaci pozíciót kell megvédenie, hiszen jelenleg az összes autója részt vesz az IMSA és a WEC versenyeken. Ezen kívül jelen vannak egy kivételével az összes autójukkal az ázsiai Le Mans Series-ben, valamint várhatóan mindannyian megerősítik az Európai Le Mans sorozatban való indulást. Mindegyikőjük, egy lehetséges kivétellel,  Oreca 07-es kasznival.

    A megoldandó nehézségek

    A csapatok körében egymáshoz nagyon hasonló aggodalmak hangzottak el: egyértelműségre van szükség, nem csak az időzítés, hanem a költségek tekintetében is. Ezen felül biztosítani kell azt is, hogy a könnyű alvázválasztást ne büntesse egy olyan szabályrendszer, amely nem teszi lehetővé a felzárkózást.

    De most olyan hangok is hallatszanak – az Atlanti-óceán mindkét oldalán -, amelyek azt sugallják, hogy az LMP2-es piac a jelenleginél jóval kisebb lehet. Ez egyrészt az ELMS-csapatok jövőbeni nehézségeinek közvetlen következménye. Másrészt a többinek is meg kell találnia a módját, mi az a munkamódszer, amivel olyan esélye lesz, mint most, hogy a Le Mans-i rajtrácson helyet kapjon.

    Ez viszont olyan javaslatokat eredményezett, amelyek szerint mélyreható piacelemzést kell végezni. Ez megmutathatná, hogy a bajnokság szervezői szerint az LMP2 piac hogyan fog alakulni a következő 2-5 évben. Az elemzés elvégzése nélkül pedig meg kellene fontolni, hogy a jelenlegi autók, amelyekbe a csapatok nagy összegeket fektettek és fektetnek, hosszabb élettartamra készüljenek. Ez egyelőre egy sokismeretlenes egyenlet. Ha a sportautózás olyan erős alapokon akar belépni a következő aranykorszakába, amilyenekre a történelem tanítása szerint szükség van, akkor a képletnek sokkal egyszerűbbé kell válnia.

  • Több helyen is módosult az IndyCar szabálykönyv a szezonnyitó előtt

    Több helyen is módosult az IndyCar szabálykönyv a szezonnyitó előtt

    A 2022-es IndyCar szezon a szabályok tekintetében is tartogat újdonságokat. A hétvégi szezonnyitó előtt ugyanis több ponton is jelentős módosításokat hajtottak végre a szabályalkotók.

    A 2022-es IndyCar szezon egy jelentős taktikai tényezővel bővül. A legfrisebb szabálymódosítások szerint ugyanis az idei évtől kezdve szabadon választhatnak a versenyzők pithelyet, mely bizonyos pályákon jelentős előnyt adhat a versenyzőknek.

    Az eddigi szabályok szerint a pithelyeket a legutolsó verseny kvalifikációs eredményei alapján, automatikusan osztották ki, így a rajtelsőséget megszerző versenyző a kijárathoz legközelebbi területen szervizelhetett.

    Az idei évben a NASCAR-ban alkalmazott rendszer mintájára a versenyzők maguk dönthetnek a pitben elfoglalt helyükről. A választás természetesen ezúttal sem véletlenszerűen történik. A rendszer ilyen szempontból változatlan marad, lévén az előző verseny kvalifikációjának leggyorsabbja választhat elsőként, míg a leglasabbak már csak a maradékból mazsolázhatnak.

    Bár az esetek többségében a rajtelsőséget megszerző versenyző így is az utolsó pithelyet fogja választani, a többiek esetében az olyan helyek jelentősen felértékelődhetnek, ahol a szerviz terület után, vagy előtt található a garázsbejárat.

    Az új rendszer alól kivételt képez az Indy 500. A világ egyik legrangosabb autóversenyén ugyanis továbbra is a kvalifikációs sorrend alapján történik a szervizterületek kiválasztása.

    A sárga zászlós és a push-to-pass szabályok is módosulnak

    A pithelyek kiosztásánál talán egy fokkal jelentősebb változás a sárga zászlós szabályok módosítása. Az eddigi rendszer szerint a helyi, azaz nem teljes pályára érvényes figyelmeztetés mellett az autóknak 15%-kal kellett visszafogniuk a tempót. Ez leírva szép és jó, versenykörülmények közt azonban szinte betarthatatlan a szabály, így ezt a passzust ki is veszik a 2022-as könyvből.

    Helyette azonban a versenyzőknek erősen javasolják sebességük jelentős csökkentését, valamint a felkészülést egy esetleges megállásra, vagy a törmelékek kikerülésére. A versenyzők habitusát ismerve azonban nem lenne meglepő, ha lila szektorokat látnánk felvillanni lokális sárga zászlók alatt is.

    A push-to-pass rendszerrel kapcsolatos módosítások már sokkal megfoghatóbbak, bár az élmezőnyre nem valószínű, hogy nagy hatással lesznek. A 2022-es évtől kezdve ugyanis a versenyigazgatónak lehetősége lesz megvonni az extra lóerőket biztosító rendszer használatát a lekörözött versenyzőktől. A hivatalos megfogalmazás szerint azok a versenyzők érintettek, akik a legutolsó, körön belül lévő versenyzőhöz képesti is körhátrányban vannak. A módosítás oka a versenybe egy baleset, vagy kisebb műszaki hiba után, nagy hátránnyal visszatérő, de a versenyszellem által fűtött pilóták beavatkozási kedvének csökkentése.

    A módosítások természetesen már a most hétvégi, St. Petersburg-i szezonnyitón is érvényben lesznek.

     

  • Penske elmondta miért módosítottak a kerekeken

    Penske elmondta miért módosítottak a kerekeken

    Roger Penske először szólalt meg az ügy kapcsán, amióta a NASCAR a hétvége elején elkobozta a csapat kerekeit.

    Penske elmondta, hogy a kerekeknél tapasztalható következetlenségek miatt volt szükség módosításokra, és hogy a Team Penske előzetesen értesítette erről a NASCAR-t.

    Egy héttel korábban felvettük a kapcsolatot a NASCAR-al, és elmondtuk, hogy a kapott kerekek nem mind egyformák, és úgy éreztük, hogy módosítanunk kell a lyukakat, ahol a meghajtócsapok bemennek” – mondta Penske. „Nem igazán kaptunk semmilyen visszajelzést, és ekkor elébe mentünk a dolgoknak, és kitágítottuk a lyukakat.

    A NASCAR péntek délután bejelentette, hogy több kereket is elkobzott, bár azt nem pontosították, hogy melyik Penske autók érintettek. Az RFK Racingtől is elvették a kerekeket. Állítólag mindkét szervezet módosította a lyukakat, amivel a kerekek jobban fel- és leszerelhetővé váltak.

    A NASCAR a héten alaposabban megvizsgálja a kerekeket a Kutatási és Fejlesztési központban. Az esetleges büntetéseket ezt követően jelenthetik be.

    Csak azt hiszem, hogy annyi minden történt, és mi próbáltuk oda-vissza kommunikálni – természetesen beszéltünk velük erről” – mondta Penske. „Ez nem olyasmi volt, amit a fű alatt csináltunk, hogy megpróbáljunk bárkit is legyőzni. Ez ott volt a helyszínen.”

    Szóval elvitték az összes kerekünket, és ma olyan felnikkel futottunk, amik fent voltak a műhelyben, (amelyek) lekerültek. Biztosan olyanok voltak, mint mindenki másnak.

    Több csapatnak is gondjai voltak a kerekekkel a vasárnapi Daytona 500 során, Kaz Grala autójáról leszakadt egy kerék, Justin Haley esetében pedig úgy tűnt, hogy eltört a felni. Ryan Blaney-nél is gondot okozott, hogy az első etapban nem tudták leszerelni az autóról a jobb hátsó kereket.

    A Team Penske az újonc Austin Cindric-el megnyerte harmadik Daytona 500-as futamát. Blaney a negyedik helyen végzett, Joey Logano pedig, miután egy korábbi balesetbe keveredett, a 21. helyen ért célba.

  • A teljes Daytona 500 Ryan Blaney szemszögéből – VIDEÓ

    A teljes Daytona 500 Ryan Blaney szemszögéből – VIDEÓ

    A NASCAR nem mindennapi felvételt tett közzé YouTube csatornáján. 4 órányi tömény izgalom következik, Ryan Blaney autójából.

    Nem akármilyen versenyen van túl Ryan Blaney. A Penske Racing versenyzője az egyik esélyesként a hetedik helyről kezdhette a vasárnapi Daytona 500-at. Blaney a csapatérdeket szem előtt tartva az utolsó körökben végig csapattársa, Austin Cindric mögött haladt, majd mikor már úgy tűnt, biztos a kettős győzelem, be tette az autót az éllovas mellé.

    Cindric azonban úgy döntött, nem hagyja annyiban a dolgot, és ráhúzta csapattársára az autót. Ebből aztán a befutó után szép kis tömegbaleset kerekedett.

    Többek közt ezt a jelenetet is végignézhetjük a 12-es Penske fedélzeti kamerájából. E mellett azonban tartogat még érdekes jeleneteket a majd’ 4 órás felvétel.

  • A visszatérést tervezi Richard Lyons

    A visszatérést tervezi Richard Lyons

    A korábbi Super GT és Formula Nippon bajnok Richard Lyons szívesen kipróbálná magát az IMSA endurance versenyein. A 42 éves brit 2019 óta először először vehetne részt versenyen.

    Az elmúlt évtizedek megkerülhetetlen autóversenyzője, Michael Lyons hosszú idő után ismét hallatott magáról. A japánban hősként tisztelt brit 2020 óta a Conquest Racingnél dolgozik, ahol edzőként segíti a csapat versenyzőinek munkáját.

    Lyons nemrégiben azonban elmondta, nem mondana nemet egy IMSA-s endruance felkérésre.

    „Évekig néztem az olyan ikonikus versenyeket, mint a Daytona-i, a Sebring-i, vagy a Road Atlanta-i, de sosem indultam rajtuk. Sőt, igazából Észak-Amerika az egyetlen kontinens, ahol még nem versenyeztem.” – mondta Lyons. „A bakancslistám legelején szerepel azonban ennek a sorozatnak a megtörése.”

    „8 évig GT3-as autókat vezettem, úgyhogy úgy érzem, azonnal betudnék ülni bármely GT Daytona csapathoz. Az IMSA-ban az összes kategória nagyon versenyképes. A Rolex 24-et elnézve, nincs olyan versenyző, aki ne szeretne részese lenni ennek. Nagyszerű lenne egy teljes szezont futni, de őszintén szólva már annak is nagyon örülnék, ha a 4 endurance versenyen rajthoz tudnék állni. Nagyon boldoggá tenne!”

    Lyons legutóbb a Hitosuyama Racing Audiját vezette, ahonnan 2019 végén, 7 évnyi közös munkát követően távozott, azóta pedig az aktív versenyzéstől visszavonulva tölti napjait. A 2020 óta az Egyesült Államokban élő brit azonban elmondta, visszavonulása nagy mértékben köszönhető a pandémiának.

    „2020-ban tárgyaltam a Kondo Racinggel, valamint a Fuji-sannal is beszélgettem egy esetleges D’station-ös lehetőségről. A járvány miatt azonban nem tudtam vállalni a teszteket. Aztán a pandémia után Fuji-san ismét megkeresett, de vissza kellett utasítanom, mert lehetetlen volt beutazni Japánba. Azt hitte, hogy még mindig Japánban vagyok, és még megvan a vízumom, akkor viszont már teljes mértékben átköltöztem Amerikába.”