Kategória: 500miles

  • Az őt váltó újoncot mentorálja Sébastien Bourdais

    Az őt váltó újoncot mentorálja Sébastien Bourdais

    Érdekes szerepkör az, amit Sébastien Bourdais kapott: a francia azt az újonc Kyle Kirkwoodot mentorálhatja, aki miatt neki mennie kellett Foytéktól.

    Sébastien Bourdais nyilvánvalóan nem akart távozni egyetlen szezon után az A. J. Foyt Enterprises csapatától. Az istálló, főszponzorának nyomására viszont úgy döntött, hogy a franciának mennie kell. Így került a helyére az Indy Lights-bajnok újonc, Kyle Kirkwood.

    Bourdais nem hogy nem sértődött meg lecserélésén, hanem még segíti is utódja munkáját.

    Régóta ismerem Sebet, és még örült is a lehetőségemnek, amit kaptam” – mondja Bourdais-ról Kirkwood. „Nagyon jó mentorom volt most már nagyon régóta. A St. Petersburg-i IndyCar-szezonnyitó hétvégén is rengeteget beszéltünk arról, hogy itt mi hogy működik, mire figyeljek.

    Bourdais, mint egy mérnök, hosszú ideig instruálta Kirkwoodot az edzések során, ennek egy tizenkettedik, majd egy még inkább elismerést érdemlő nyolcadik hely lett az eredménye. Kirkwood az időmérőn végül tizenkettedikként zárt a Q2-ben. Innen várhatja az esti futam zöld zászlaját.

    Nagyszerű munkát végez velem, hogy felhozzon egyrészt tempóban, másrészt tudásban” – dicséri tovább Bourdais-t Kirkwood. „Rengeteg olyan megfigyelést tett nekem, amihez a mérnökök túl elfoglaltak voltak. Rettenetesen segítőkész volt velem. A legapróbb dolgokban is segít, így például olyan viszonyítási pontokat mutat mondjuk fékezéskor, amire addig nem is gondoltam volna.

    Bourdais-nak sem derogált a segítségnyújtás. „Kyle egy jó srác, így amikor megkértek, nyilván igent mondtam. Át sem kellett ezt gondolni.

  • A kevés gyakorlás miatt aggódik Alex Bowman Fontana kapcsán

    A kevés gyakorlás miatt aggódik Alex Bowman Fontana kapcsán

    Alig-alig ismerik a Next Gen autók viselkedését Alex Bowman szerint Fontana, vagyis az Auto Club Speedway esetében. A NASCAR mezőnye sötétben tapogatózik.

    A NASCAR mindössze egyetlen alkalommal tesztelt az Auto Club Speedway esetében, még 2020 márciusában. Ráadásul az a teszt is mindössze egyetlen autóval zajlott, hiszen csak William Byron vett rajta részt. Az autó pedig azóta rengeteg változáson is ment át, így kérdéses, hogy az akkori adatok egyáltalán mennyire hasznosíthatóak.

    Nem segíti a mezőnyt az sem, hogy ha csak nem olyan különleges lebonyolítású versenyekről van szó, mint a Daytona 500, gyakorlásból alig 30 perc körüli idő jut a versenyzőknek. Ezt emelte ki Alex Bowman is.

    Nagy kihívás lesz, az biztos” – ismeri el Bowman, aki egyébként nyert már itt. „Soha nem voltunk itt a jelenlegi autóval. Ráadásul a nagyobb lóerős, kisebb leszorítóerejű csomagot sem használták itt évek óta. Így hát most meg kell értenünk, mit is kell egyáltalán tesztelnünk. Egyáltalán az alap dolgokkal kell kezdenünk. Nehéz ez a csapat részéről is. Remélhetőleg sikerült pontosan belőni, mire is van szükségünk.

    Korábban még Harvick beszélt arról, hogy ez a pálya lesz az első igazi teszt az autók számára. Az Auto Club Speedway rendelkezik az egyik legrégebbi aszfalttal, amelyhez 1997 óta nem nyúltak. A hétvégi fontanai versenyen a Daytona 500-on is diadalmaskodó Cindric indulhat a pole-pozícióból.

  • Romain Grosjean lett a szurkolók kedvence

    Romain Grosjean lett a szurkolók kedvence

    Romain Grosjean számára szívet melengető, hogy őt választották a szurkolók kedvencüknek. Erről St. Petersburgben beszélt.

    Romain Grosjean rögtön a leggyorsbbnak bizonyult az Andretti Autosporthoz szerződése utáni legelső edzésen. A francia tehát gyakorlatilag épp most születik újjá a 10 F1-es szezon után. Ráadásul őt szavazták meg a szurkolók kedvencüknek is, ami nagyon jól esett neki.

    Nagyszerű érzés volt” – mondja Grosjean. „Mindössze egy év után, amit eddig itt töltöttem, ez egészen különleges dolog. Van egy sztorim a 10 F1-es szezonnal, a balesetemmel és a tűzzel. A főnix becenevet szoktam újabban használni magamra. Na nem a tűz miatt, hanem az újjászületésre, ami épp történik velem. Nagyon élvezek itt lenni.

    A Motorsport.com által tizenegy nyelven végzett felmérésben Grosjean a szavazók 32 százalékánál végzett a top 3 valamelyikénél, majdnem 12 százalék pedig konkrétan őt nevezte meg kedvenc versenyzőjének.

    A szurkolók rengeteget adnak nekem. Én pedig próbálom ezt viszonozni feléjük. Grillezhettem már január elsején Floridában, ettem egy zavarbaejtően nagy mennyiségű fánkadagot, szóval egyre inkább beilleszkedem. Lassan annyira amerikai leszek, mint Colton. Az akcentusom mondjuk kicsit még francia, de dolgozom rajta! (Coltonnak) raádásul a frizurája is ugyanolyan, mint nekem volt az ő korában!

    Grosjean beszélt azért a konkrét teljesítményről is. „Jó volt, nagyszerűen ment az autó. Persze nagyon nagy volt a forgalom, de szerencsére volt néhány kör, amit sikerült összerakni. Van egy jó alapunk, és ha még ezen faragunk kicsit, jöhet még több is.

    Az időmérő 18:30 előtt néhány perccel kezdődik, hasonlóan a vasárnapi futamhoz.

  • Malukas összevissza beszél, mérnöke mégis érti, mit akar

    Malukas összevissza beszél, mérnöke mégis érti, mit akar

    David Malukas saját elmondása szerint sem mindig tudja még szavakba önteni újoncként, amit szeretne. Mérnöke ebből a zagyvaságból is ért. Ő a Malukas-suttogó…

    Formula Regional- és Indy Lights-második helyei után idén már az IndyCarban versenyez a litván-amerikai David Malukas. A 20 éves versenyző tehát egy újabb nagy minőségbeli ugrás előtt áll, ennek pedig érzi is a nehézségeit. Na nem csak a konkrét versenyzésben, hanem a mérnökével való kommunikációban is. Ez pedig legalább annyira hozzátartozik a sikeres szerepléshez.

    Egyik reggel elkezdtük ide-oda változtatgatni az autót, és én nem éreztem jól magam” – utalt vissza a nemrég lezajlott sebringi tesztre Malukas. „Akkor azt mondtam a mérnökeimnek: oké, most álljunk meg egy picit! Hadd tegyek meg jó sok kört, most úgyis arra van szükségem! Ha ez meglesz, nem fogok úgy vezetni, mint egy dilettáns. Ebéd után össze is állt minden, a változtatások is jól sültek el. A nap végén az új gumikat feltéve meg is kérdeztem: Mi a franc van, csalunk? Nem, mondták, minden rendben! Én meg: Basszus, rohadt gyorsak vagyunk!

    Malukas számára van még bőven tanulnivaló, főleg a mérnökével, Ross Bunnellel való kommunikációban. „Megvan köztünk a kémia, nagyon jól kijövünk. Mindig hülyéskedünk is egymással. Nagy fazon. Ráadásul még azt a makogást is megérti és hasznos infókká tudja konvertálni, amit sokszor előadok neki. Mondtam is már neki: nem tudom, hogy csinálja, mert sok értelmeset szerintem nem mondtam neki. Nagyon örülök, hogy velem dolgozik.

    Az újonc versenyző viccesen Malukas-suttogónak becézte Bunnellt. „Mindenképp, mert néha én se értem, amit mondok. De valahogy mégis kisilabizálja, amit mondani akarok.

  • Nem rajonganak a Forma-1-ben Michael Andretti terveiért

    A Forma-1-es csapatfőnökök továbbra is hűvösen viszonyulnak ahhoz, hogy Michael Andretti 2024-re új csapatot hozna az F1-be.

    Michael édesapja, a versenyzőlegenda Mario Andretti a hétvégén a közösségi médián keresztül megerősítette, hogy Michael benyújtotta a 2024-es versenyzéshez szükséges első körös papírmunkát az Forma-1-es csatlakozáshoz.

    Miközben Michael Andretti nagy erőkkel készül a hétvégi IndyCar szezonnyitóra, addig Barcelonában javában zajlik a Forma-1 szezon előtti tesztje.

    Jelenleg azonban úgy tűnik, hogy az F1-es csapatfőnökök nem rajonganak az ötletért, hogy Michael Andretti egy újabb csapatot hozzon a piacra.

    Tíz csapat van a Forma-1-ben, ami szerintem egy tökéletesen elegendő szám” – mondta Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke.

    A végén. ez az FIA és a FOM (Formula One Management) döntése. Ha Michael egy új csapattal akar jönni, és ha minden összetevő összejön, és ha az összes csapat elfogadja, akkor jöhet, ellenkező esetben nem.

    A Forma-1 szabályzata szerint a csapatok egyhangú szavazatára lenne szükség ahhoz, hogy egy újabb csapat bekerüljön a sorozatba.

    Szerintem nagyszerű, hogy van érdeklődés a Forma-1-es belépés iránt, és az Andretti név minden bizonnyal egy erős név a motorsportban, és természetesen nem ők az egyetlenek, akik csatlakozni szeretnének, de a Concorde Egyezményen keresztül egyértelmű kritériumok vannak, amelyeket teljesíteni kell” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

    Biztos vagyok benne, hogy részt vesznek ebben a folyamatban, és ez a megállapodás azért van, hogy megvédje a 10 csapatot, és ne hígítsa fel azt, szóval nyilvánvalóan ezt alaposan meg kell vizsgálni.

    Több csapat, kevesebb pénz

    Úgy tűnik, hogy a jelenlegi 10 csapat pénzügyi érdekeinek védelme a csapatfőnökök körében a legfontosabb.

    Elvégre nem kell matematika szakosnak lenni ahhoz, hogy megértsük, hogy ha egy általában 10 darabra szeletelt tortát 11 darabra kellene vágni, akkor mindenkinek kisebb rész járna.

    Andrettinek 200 millió dolláros nevezési díjat kellene fizetnie, hogy csatlakozhasson az F1-hez. Ez a díj segítene enyhíteni a kisebb nyereményalap okozta csapást.

    Valószínűleg nagyjából egymilliárdra van szükséged, ha rögtön be akarsz csatlakozni ebbe az exkluzív klubba” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.

    Andretti egy név, az biztos, az amerikai piac fontos, de minden csatlakozó csapatnak kreatívnak kell lennie.

    Nem csak azzal, hogy kifizet egy 200 millió dolláros nevezési díjat, hanem véleményem szerint meg kell mutatnia, hogy mit tud tenni a többi csapat, az F1 és az FIA számára. Csak akkor fog fejlődni a sportág.

    Mi vagyunk az abszolút csúcs, ez a Bajnokok Ligája, vagy az NFL, és a franchise-ok menet közbeni újraosztása nem így kellene, hogy legyen, és nem ez a szándéka sem az F1-nek, sem az FIA-nak.

    De ha egy igazi márka érkezik, jó emberekkel, szükséges finanszírozással akkor miért ne.

    Eközben a McLaren csapatfőnöke, Andrea Seidl is abba a táborba tartozik, amelyik inkább előnyöket lát abban, ha az Andretti név ismét összekapcsolódik a Forma-1-gyel.

    A mi oldalunkról mindenképpen üdvözölnénk az Andretti csapatot, az Andretti nevet, egy amerikai csapat segítené a sportág további növekedését az Egyesült Államokban, és egyszerűen ismét több lehetőséget nyitna meg a fiatal versenyzők számára” – jelentette ki Seidl.

    Minél több csapatunk van, és végső soron minél hamarabb elérjük a 12 csapatot, az segítene a franchise értékét magasabbra tornázni nekünk, csapatoknak, szóval abszolút nyitottak vagyunk rá, szívesen versenyeznénk velük.

  • Herta és Johnson is megszólaltak az ukrán – orosz háborúról

    Az IndyCar két sztárja, Colton Herta és Jimmie Johnson együttérzését fejezte ki a kelet-Európában kialakult helyzet miatt.

    Bár az Ukrán – Orosz háború inkább az Európai kontinenst érinti, természetesen a világ másik oldala is sokkos állapotban követi az eseményeket.

    Társoldalunk, a Racingline.hu már írt róla, hogy az amerikai érdekeltségű Haas csapat levette autóiról az orosz Uralkali emblémáját – és színeit.

    Ezen kívül megtörténhet, hogy az Orosz Nagydíj sem kerül megrendezésre. Sebastian Vettel és Max Verstappen kijelentette, hogy ha lesz is verseny, ők bizony nem fognak megjelenni az Orosz Nagydíjon.

    Az IndyCar paddockjából először Colton Herta szólalt fel, és szolidaritását fejezte ki az Ukránokkal kapcsolatban. Üzenetében az Ukrán zászlót, valamint két szivecske emojit küldött.

    Herta Race of Champions csapattársa, és IndyCaros riválisa Jimmie Johnson is így tett. A hétszeres NASCAR Cup Series bajnok soha nem félt kinyilvánítani a véleményét.

    Így volt ez a 2020-ban, Talladegában, amikor Bubba Wallace támogatására szólította fel versenyzőtársait, illetve most az Ukrán – Orosz háborúval kapcsolatban is.

    Johnson egy „Imádkozzunk Ukrajnáért” felszólítású képet osztott meg.

    Érdekes lesz látni, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő St. Petersburg-i szezonnyitó versenyen mennyire foglalkozik majd a mezőny az Ukrajnában történő borzalmakkal.

    Az IndyCar szezonnyitó versenyét a már említett Floridai St. Petersburgben tartják, melyet az ARENA4+-on lehet majd nézni vasárnap, 18:30-tól.

  • Visszatérhet a 4 autós felálláshoz a Penske a jövőben

    Visszatérhet a 4 autós felálláshoz a Penske a jövőben

    A Penske Racing az idei évben az eddigi 4 helyett mindössze 3 teljes szezonos IndyCar autót indít. A legendás csapattulajdonos, Roger Penske azonban nem zárta ki, hogy a jövőben ez pozitív irányba változzon.

    A 2021-es évet követően hét évnyi közös munka után Simon Pagenaud és Roger Penske útjai elváltak. A 22-es autót vezető, korábbi bajnok, és Indy 500 győztes franciát idén már a Meyer Shank Racing 60-as autójában láthatjuk, távozásával pedig a Penske felállása háromautósra csökkent.

    Teljes átszerveztést követően Pagenaud korábbi csapatfőnöke, Jonathan Diuguid a McLaughlin által vezetett 3-as autónál folytatja, míg többeket a Porschéval közös új LMDh projekthez irányítottak.

    A Kapitány elmondása szerint a sportautó-projekt miatt kényszerű volt a lépés, a 3 autós felállást azonban nem tervezik hosszútávon fenntartani.

    „Természetesen továbbra is ott van az opciók közt a visszabővülés. Idén a fő fókusz a Porschéval közös sportautó-projekten van. Oda szerettünk volna minél több időt és pénzt összpontosítani. De természetesen a jövőben nincs kizárva, hogy ismét 4 autóval menjünk.” – nyilatkozta Penske a racer.com-nak.

    Min múlhat a dolog?

    A Penske döntését több tényező is befolyásolhatja. Első sorban az idei szereplésük lehet meghatározó. 2021 a csapat történetének egyik leggyengébben sikerült éve volt. 4 autójuk közül mindössze 1, Josef Newgarden volt harcban a bajnoki címért. A 2-szeres bajnok végül Alex Palou mögött, megismételve 2020-as szereplését, második lett. A második legjobb Penskes azonban Simon Pagenaud volt, aki a 8. lett, míg Will Power, pályafutása során először lemaradva a legjobb 5-ről, a 9. helyen zárt. Az első évét teljesítő Scott McLauglin e közben a 14. helyen zárt.

    Amennyiben 2022-ben, 3 autót indítva hatékonyabban tud működni a csapat, könnyen elképzelhető, hogy az elkövetkezendő években is hasonló felállást láthatunk.

    Egy másik tényező is közrejátszhat azonban a döntésben, ez pedig a versenyzői piac helyzete. Ha ugyanis szabaddá válik egy olyan versenyző, akit Penskeék esélyesnek látnak a bajnoki címre, könnyen lehet, hogy nem jelenlegi versenyzőik kárára fognak dönteni. Ezen versenyzők közé tartozhat Alexander Rossi, vagy Rinus VeeKay, akiknek a 2022-es szezon végén lejár a szerződésük.

    „Természetesen figyelemmel követjük őket.” – mondta Penske a fent említett versenyzőkkel kapcsolatban. „A fő fókusz azonban azon a 3 srácon lesz, akik idén nálunk versenyznek. Egészen biztosan izgalmas szezonunk lesz.”

  • Az utolsó tizedeket fogja Jimmie Johnson igazán nehezen megtalálni

    Az utolsó tizedeket fogja Jimmie Johnson igazán nehezen megtalálni

    Lemaradása nagy részét Jimmie Johnson újoncként eltüntette 2021-ben. Most jön a neheze, és ezt tudja ő is: az utolsó néhány tized.

    Nem állt egyszerű feladat előtt Jimmie Johnson 2021-ben. Évtizedek NASCAR-versenyei után döntött úgy, kipróbálja magát az IndyCarban, és ezzel meg is gyűlt a baja rendesen. Nem egyszer volt másodpercekkel lassabb a mezőny végéhez képest is, ezt végül a szezon végére sikerült minimalizálnia. 2021 utolsó négy versenyéből hármon is körön belül végzett a riválisokhoz képest, a szezon előtti sebringi teszten pedig egy másodperccel gyorsabb volt, mint tavaly ilyenkor.

    Most, hogy utolérte a mezőnyt és szinte teljes egészében eltüntette lemaradását, más jellegű feladat áll Johnson előtt. Ezt pedig ő is tudja. Meg kell találnia azt a néhány tizedet, amivel sok helyet lehet javítani a mezőnyben.

    Akárhol versenyeztem eddig, a lemaradás nagy részének eltüntetése mindig könnyen ment” – avatott be mindenkit gondolataiba Johnson. „Amikor viszont az ember felér a mezőnyhöz, hirtelen olyan helyzetben találja magát, hogy onnantól 1-2 további tized öt-hat helyet jelent. A második évemben még mindig van mit eltüntetnem a lemaradásomból, de úgy gondolom, ez néhányszor akár már meg is lehet. Viszont nyilván ezt ellensúlyozza az, hogy ezzel párhuzamosan öregszem is.

    Johnson idén már tényleg teljes szezonban versenyez, miután elindul az oválokon, így például az Indy 500-on is. „Óriási önbizalomnövelő lesz majd ezeken versenyezni, de igyekszem nem elragadtatni magam. Ott is lesz majd mit tanulnom, elvégre másak a sebességek és a szélárnyékozás módja is. Egyelőre nem tudhatom, mit várjak.

    Johnson sokszoros bajnok és futamgyőztes csapattársa, Scott Dixon nem félti őt. „Abból a mosolyból, ami az arcára volt írva, mikor kiszállt a tesztje végén az autóból, egyértelműen megállapítható, hogy jóval komfortosabban érzi magát az autóban. Ez pedig meg fog mutatkozni a szezonja során is. Óriásit lépett előre a szezon során, még ha ezt az eredmények nem is mindig tükrözték.

  • Személycserék Andrettiék partnerénél, a Steinbrenner Racingnél

    Személycserék Andrettiék partnerénél, a Steinbrenner Racingnél

    Julia Steinbrenner testvére, George Michael társtulajdonosi szerepét veszi át a családi istállónál. Utóbbi fókusza a baseball és a New York Yankees felé tolódik.

    Amerika egyik leggazdagabb családja a Steinbrenner família. Övék a New York Yankees baseballcsapata, valamint jelen vannak az Indy Lightsban és néhány éve az IndyCarban is. 2022-ben a Steinbrenner Racing az Andretti Autosport partneristállójaként indítja közös munkában Devlin DeFrancesco 29-es rajtszámú autóját.

    Az eddig a versenyistálló társtulajdonosaként tevékenykedő George Michael Steinbrenner IV most a Yankees baseballcsapatához kerül. Pontos munkakörét egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

    A búcsúzó

    Az elmúlt egy év során több dolog elkezdett elmozdulni más irányba” – mondta George Michael Steinbrenner IV. „A Steinbrenner Racing mostanra pedig eljutott egy olyan pozícióba, amikor már nem igényli az én napi tízórás munkámat. Így pedig meg tudom osztani a munkámat a család két üzlete között. Ez viszont nem jelent búcsút a Steinbrenner Racingtől. Továbbra is jelen leszek az istálló életében, és dolgozni fogok velük, valamint az Andretti Autosporttal. Csak épp kevesebbet leszek jelen személyesen a versenyeken. Elképzelhető, hogy csak az Indy 500-on tudok majd ott lenni. De lélekben mindig ott leszek a garázsban. A Yankees kötelékében végzett munkám sajnos ezt nem teszi majd lehetővé.

    A család néhány évvel korábban Mike Hardinggal közösen hozta létre a Harding Steinbrenner Racinget, ahol George Michael lett minden idők legfiatalabb csapatfőnöke a maga 22 évével.

    Érdekes utazás volt, és ráadásul csak hat év. Sokkal többnek tűnt. Coltonnal (Colton Herta – a szerk.) ott voltunk a Skip Barber Racing Schoolban, mint két hülyegyerek, és azon gondolkoztunk, milyen jó lenne egy nap IndyCar-programmal rendelkezni. Coltonról közben kiderült, hogy elég jól vezet autókat. Szerencsére sok versenyt meg tudtunk nyerni. Aztán jött Devlin (DeFrancesco), jött sok szponzor, akik nagyon sokat segítenek. Na meg persze az Andretti Autosport.

    George Michael Steinbrenner szerint a cél az, hogy idővel saját lábra állva indítsanak csapatot az IndyCarban.

    Érkezik a testvér

    George Michael Steinbrenner szerepét az istállónál nővére, Julia veszi át, aki testvéréhez képest pontosan ellentétes irányba mozog, a Yankeestől az IndyCarba.

    Nem csak hogy azt várom, hogy a testvéremmel dolgozhassak együtt, hanem imádom magát a sportot is” – fogalmazott Julia Steinbrenner. „Gyerekkorunkban sem csak baseballt néztünk, hanem rengeteg autósportot is. Mindent néztünk akkor, amit csak tudtunk. Büszke vagyok arra, amit George elért a Steinbrenner Racinggel, és nagyon várom már vele a közös munkát, hogy még messzebbre vigyük az istállót. Rengeteget tanultam George-tól az elmúlt években. Nyolc éve dolgoztam már a Yankees kötelékében, remélhetőleg hasznosítani tudom az ott szerzett tapasztalataimat.

    Julia Steinbrenner izgatott. „Szép jövő előtt áll a bajnokság, aminek mi is a részesei lehetünk. Van egy nagyon jó versenyzőnk Devlin DeFrancesco személyében, valamint sok-sok ígéretes technológiai megoldás a csapatnál.

  • DiBenedetto a Truck Seriesben is nagyon jól érzi magát

    DiBenedetto a Truck Seriesben is nagyon jól érzi magát

    Visszalépésnek tűnhet az, hogy Matt DiBenedetto 2022-re a Cup után csak a Truck Seriesben talált ülést magának. Az érintett nem érzi így, sőt.

    Matt DiBenedetto 2015 és 2021 között összesen 248 Cup Series-versenyen állt rajthoz. Ezeken harmincegyszer végzett a legjobb tíz hely valamelyikén, igaz győznie sosem sikerült. 2019-ben egyszer már közel került a győzelemhez, amikor Bristolban nem kevesebb, mint 93 körön keresztül ő állt az élen. Így volt ez egészen a legvégén is, végül azonban 12 körrel a leintés előtt Denny Hamlin megelőzte, így be kellett érnie a második hellyel. 2020-ban szintén emlékezetes futamon lett második a Las Vegas Motor Speedwayen, ez volt egyébként legsikeresebb éve is, amelyet tizenharmadikként zárt összetettben.

    Ezek után úgy tűnhet, hogy DiBenedetto „ha nincs jobb”-alapon szerződött csak a Truck Series mezőnyébe, ezt azonban az érintett egyáltalán nem így fogja fel.

    Át kellett gondolnom néhány napig a lehetőségeimet 2021 végén” – idézi fel a keresgélés nehéz napjait DiBenedetto. „Ráadásul a családom szempontjából is, hiszen az életem nem csak rólam szól. Végül ez lett a nyerő ajánlat. Ez pontosan úgy állt össze, ahogy azt gondolná mindenki: az utolsó pillanatban. De minden tökéletesen alakult. Szóval ott volt ez a lehetőség, és arra gondoltam: igen, ez valami új, valami frissítő lesz.

    DiBenedetto korábban sosem versenyzett a Truck Seriesben, 2022-t egy tizedik hellyel kezdte Daytonában. Ez a bajnokság ráadásul kicsit kevésbé is veszi őt igénybe. „Egyértelműnek tűnt a választás, mert a csapattulajdonos Curtis Sutton nem félt megkeresni engem, és én is nagyon alázatosan álltam ehhez a lehetőséghez. A célom az, hogy a csapat a lehető legsikeresebb legyen. Itt ráadásul más az ember életminősége is. Kicsit lazább a versenynaptár is. Rég fordult velem elő, hogy otthon tudtam volna lenni bizonyos hétvégéken. Szóval nagyon vártam már ezt a szezont.