Kategória: 500miles

  • Terepjáróval száguldozott Las Vegasban Hailie Deegan – VIDEÓ

    Hailie Deegan és videós csapata Las Vegasban maradt még egy hetet a Truck verseny után, hogy a sivatagban döngessen off-road gépekkel.

    A versenyt magát Mint 400-nak hívják, melyet először 1968-ban rendeztek, és kizárólag motorkerékpárok indulhattak rajta.

    1978-tól kezdve azonban mindenki előtt megnyitották a nevezést, és 1988-ig minden évben megtartották az eseményt.

    Az új tulajdonos azonban úgy gondolta, hogy negatív hatása van a Mint 400-nak a helyi kaszinókra, így az 1989-es verseny volt az utolsó – egészen 2008-ig.

    A General Tire-nak köszönhetően ebben az évben újra útjára indult az esemény, és azóta is az off-road közösség egyik legnagyobb sivatagi összejövetele Amerikában.

    A nagy összecsapást megelőzően azonban bemutatóznak a versenyzők egyet a Las Vegas sugárúton, és itt hajthatta meg autóját a fiatal hölgyversenyző is.

    Elképesztően izgatott vagyok. Hányszor csinálhatsz ilyet az életben?” – mondta Deegan a videójában.

    Beülök majd a kocsiba, rálépek a gázra és végigrepesztünk majd a Las Vegas sugárúton… Persze csak viccelek, természetesen követni fogjuk a szabályokat.

    Hailie Deegan versenye nem sikerült jól Las Vegasban, hiszen saját hibájából került bele egy balesetbe, így valószínűleg jól esett neki kiengedni a gőzt.

    A 20 éves versenyző egyébként 23. helyen végzett a 30-as mezőnyben, és ígérete szerint a következő videójában azt is megláthatjuk, miként érte el ezt az eredményt.

  • Ukrajnát támogatja Sebringben a Dragonspeed festésével

    A DragonSpeed Racing 81-es rajtszámú ORECA-Gibsonja különleges festést visel majd a jövő hétvégi Sebringi 12 óráson.

    A csapat a versenyen az ukrán nép támogatását tűzi ki céljául.

    Az főszponzor Flex-Box a hátsó orr-részen lévő logóját „Support Ukraine” feliratra cseréli, hogy kifejezze szolidaritását a kelet-európai ország hősies erőfeszítéseivel, amelyekkel igyekszik legyőzni a területét jelenleg is sújtó orosz inváziót.

    A Daytonai 24 óráson győztes autó grafikája az ukrán nemzeti színeket jeleníti meg az autó csillagos cápauszonyán.

    A kezdeményezést teljes mértékben támogatja Elton Julian csapatfőnök és Henrik Hedman versenyző, akinek 10Star cége szintén a DragonSpeed mögött áll.

    A Flex-Box ügyvezető igazgatója, Henrik Nielsen kihívást intézett a többi szponzor, és csapat felé, hogy hasonló üzeneteket helyezzenek el a Sebringben az autóikon.

    Rajongóként mindannyian tiszteljük a versenyzők bátorságát, elszántságát, leleményességét és csapatmunkáját, amit a pályán mutatnak” – mondta Nielsen.

    Ma azt látjuk, hogy ezeket az értékeket az ukrán nép a legmagasabb fokon mutatja be élet-halál harcában, hogy megvédje függetlenségét Putyin provokálatlan agressziójával szemben.

    Arra bátorítom szponzortársainkat és csapatainkat, hogy Sebringben csatlakozzanak hozzánk, és üzenjük meg, hogy támogatjuk Ukrajnát, és szeretnénk, ha a háború borzalmainak mielőbb vége szakadna. Ezt az álláspontot mindenki képviselheti.

    A Dragonspeed csapatfőnöke, Elton Julian hozzátette: „Amikor Henrik a hét elején eljött hozzám ezzel az ötlettel, azonnal a egyetértettem vle, ahogy Henrik Hedman is.”

    Büszkék vagyunk arra, hogy van egy olyan szponzorunk, aki hajlandó egy ilyen gesztussal reagálni az elmúlt hetek szörnyű eseményeire, és arra inspirálja a versenyzői közösséget, hogy csatlakozzon az ukrán népért világszerte érzett szolidarizációhoz.

  • Az Audi a Forma-1 miatt hagy fel az LMDh programjával

    Az Audi tervezett LMDh projektje szünetel a német gyártó Forma-1-be való – pletyka szintű – belépése miatt.

    Az Audi szóvivője a Sportscar365-nek megerősítette, hogy „leállították a programot a következő 2-3 hónapra”, bár a fejlesztés leállításának okait nem ismertette.

    Mindez a Multimatic kezdeti alváz gyártási terveinek megőrsítése után következik be. A cég a Porsche LMDh autója mellett – amely már megkezdte a pályán való tesztelést – az Audit is ellátta volna karosszériával.

    Több iparági forrás is jelezte a Sportscar365-nek, hogy az Audi LMDh programját – amely a FIA World Endurance Championshipben a Team WRT-vel közösen egy gyárilag támogatott erőfeszítéssel, az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben pedig ügyfélautók kiosztásával készült volna – teljesen lefújták.

    Az Audi szóvivője azonban nem akart ilyen részleteket elismerni, valószínűleg azért, mert a bejelentés előtt megvárja a hivatalos megerősítést az F1-be való érkezésről a 2026-os szezonra.

    A gyártó Dakar-rali programját körülvevő, a vártnál nagyobb költségek is feltételezhetően közrejátszanak a döntésben.

    Az Audi LMDh programjáról szóló elhatározása a hét elején született meg, annak ellenére, hogy az elmúlt hónapokban a vezető beosztású munkatársak többször is azt állították, hogy a program továbbra is a tervek szerint halad.

    Chris Reinke, az Audi Sport customer racing vezetője januárban a Sportscar365-nek azt mondta, hogy a program – akkor még – „gőzerővel” halad előre.

    A legújabb fejlemény valószínűleg azt eredményezi, hogy jövőre már csak a Porsche lesz pályán a Multimatic által épített LMDh alvázzal, a hírek szerint a testvérmárka Lamborghini végső döntése valószínűleg a következő hetekben születik meg.

    A Sportscar365 azonban úgy tudja, hogy a 2024-ben debütáló Lamborghini LMDh autó nem feltétlenül a Multimatic LMDh platformjára épül.

    Amennyiben az Audi hivatalosan is bejelentené programjának törlését, akkor az Acura, az Alpine, a BMW, a Cadillac és a Porsche személyében öt hivatalosan is megerősített LMDh gyártó maradna.

     

     

  • Kilenc másodperc alatt repesztett negyed mérföldet a terepjáró – VIDEÓ

    A Jeepnek valószínűleg nem hozza vissza a Trackhawkot, azonban a gyorsulási versenyeken találkozhatunk még velük.

    A Jeep Grand Cherokee Trackhawk a világ dragversenyeinek rendszeres résztvevője, és számtalanszor bizonyította, hogy mit tud.

    Szembeszállt a nagymenő Lamborghini Urusszal, megmutatta a németeknek, hogy ki a főnök, és még a kékvérű egzotikumokkal szemben is kiállta a próbát.

    Ha megkérdezed a Jeepet, hogy a Grand Cherokee Trackhawk mennyire gyors a negyed mérföldön, akkor azt fogják mondani, hogy ez egy 11 másodperc körüli gép.

    A szíve egy kompresszoros 6,2 literes V8-as, a híres Hellcat dög. Ez 707 lóerőt és 645 lb-ft (875 Nm) nyomatékot ad le gyári állapotában.

    Mindez elég ahhoz, hogy álló helyzetből mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsuljon fel 100 km/órára.

    Ez már most nyaktörő mennyiségű tolóerő, mégis egy kis előkészítéssel könnyedén áttörheti a 10 másodperces határt.

    A világ leggyorsabb példányai közül néhányan nem félnek felvenni a versenyt a Tesla Model S Plaiddel, hiszen alig több mint 9 másodperc alatt képesek áthaladni a célvonalon.

    Ami a fentebbi videón látható példányt illeti, az 8 másodperces menetidővel rendelkezik.

    Jól hallottad, egy olyan SUV, amely kevesebb mint 9 másodperc alatt futja le a negyed mérföldet, így állítólag ez a leggyorsabb Trackhawk.

    És ez sem egyszeri alkalom volt, hiszen a videón kétszer is megfutotta ezt az időt. A klipet pár hete töltötték fel, így a futamok feltehetően még az év elején történtek.

  • A felnőtt filmes sztár visszatérne, de fél, hogy kipécézik

    Az autóversenyzőből lett felnőtt filmes sztár, Renee Gracie még mindig autóversenyezni akar, azonban fél attól, hogy kiközösítik múltja miatt.

    A 27 éves brisbane-i szépség a V8 Supercar bajnokságban versenyzett, mielőtt létrehozta az OnlyFans fiókját, és egy vagyont keresett a csak felnőtteknek szóló tartalmakkal.

    A legutóbbi jelentések szerint Gracie azt fontolgatta, hogy saját csapatot vásárol a bevételeiből.

    De egyelőre nyitva tartja a lehetőségeit, és nem zárta ki, hogy a tengerentúlra költözzön, hogy újjáéleszthesse motorsportkarrierjét.

    Jelenleg próbálok valami olyat találni, ami szórakoztató, és biztonságos környezetet nyújt” – mondta Gracie a SunSportnak.

    A mentális egészségem fontos számomra, miután saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy a motorsport milyen hatással lehet rá.

    Szóval a versenyzéssel kapcsolatos döntést nem fogom félvállról venni. Biztos akarok lenni benne, hogy ez megfelel nekem, azoknak, akikért versenyzem, és a szponzoraimnak.

    Ebben a szakaszban még gondolkodom azon, hogy Ausztráliában maradjak-e, vagy a tengerentúlra menjek, ahol úgy érzem, szívesebben látnának.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Renee Gracie 🧂 (@therenee_gracie) által megosztott bejegyzés

    Gracie hozzátette, soha sem égett ki az a tűz belőle, ami visszahúzza a versenyzéshez, és egyelőre visszament a gyökereihez.

    Nagyon szeretnék újra versenyezni. Vettem egy gokartot, és részt vettem néhány versenyen, hogy megpróbáljak újra belelendülni a dolgokba.

    Gracie azonban attól tart, hogy más versenyzők célkeresztjébe kerülhet, akik megpróbálhatják kiszorítani őt versenyekről.

    Éppen ezért létfontosságú a megfelelő kategória kiválasztása, amelyben versenyezhet.

    Nőként amúgy is mindig célkeresztbe kerültem, így ha visszamegyek a versenyzésbe, biztos vagyok benne, hogy ez akkor is így lesz” – árulta el a versenyzőhölgy.

    Szóval egy olyan kategóriát szeretnék választani, ahol az emberek nem azért ütköznek belém, mert az vagyok, aki vagyok.

    Csak versenyezni akarok, jól érezni magam, egy csodálatos eseményt szervezni, új emberekkel találkozni és újra a határaimat feszegetni. Ha mindezeket kipipálhatom, akkor nagyon boldog leszek.

  • Lindsay Marie Brewer célja az IndyCar és az ARCA

    A Lindsay Marie Brewer nem csak az üzleti életben, de a versenyzésben is szeretne a csúcsra törni, erre pedig tökéletes hely az IndyCar.

    Az EVO Development Group társ-vezérigazgatója, Lindsay Brewer tavaly futott először teljes szezont a Touring Car Americában mivel előtte az egyetemi évei miatt szüneteltette karrierjét.

    Brewer idén már több helyen is megfordult; Jay Howard IndyPro 2000 csapatával, Lee Faulk Stock Car csapatával és a W Series-szel is tesztelt a 2022-es szezonjára való felkészülés jegyében.

    A tavalyi év nagyszerű fejlődési év volt számomra, mivel lehetőségem nyílt arra, hogy újra beüljek a volán mögé, és több időt tölthettem vezetéssel, mind a sportautós, mind a formula autós versenyzésében. Mindez összhangban van azzal a célommal, hogy végül IndyCar pilóta legyek” – mondta Brewer.

    Lindsay Marie Brewer
    Lindsay Marie Brewer a februári W Series teszten Fotó: Penny Harrison (W Series)

    Lindsay Brewer 2021-ben következetesen azon dolgozott, hogy a pályán kívül is növelje ismertségét: a Rally.io, a Crypto.com, a Draft Kings, a Pirelli és a Lanvin közösségi média- és márkanagyköveteként is dolgozott.

    Reméljük, hogy az amerikai közönség motorsport és a Forma-1 iránti megnövekedett érdeklődése, valamint Lindsay ismertsége és elérhetősége együttesen azt eredményezi, hogy idén egy rangosabb sorozatban való szereplése nagyobb lehetőségeket hozhat más nők számára is a sportágban” – mondta Christian Young, Brewer menedzsere és üzleti partnere.

    Young azt is kijelentette: „A motorsport egy koedukált sport, de a mezőny ezt a jelenlegi állapotában nem igazán tükrözi, és úgy gondoljuk, hogy Brewer közösségi média követői fontos eszközt jelentenek számára, hogy segítsen megnyitni a beszélgetést a nőkről az autóipar minden területén.

  • Ismét szingli Danica Patrick

    Az egykori NASCAR versenyző, Danica Patrick a People magazinnak mondta el, hogy közel egy év randizás után szakított barátjával.

    Danica Patrick és közel egy éve tartó barátja, Carter Comstock útjai különváltak – árulta el a People magazinnak az egykori NASCAR pilóta.

    Egy ideig együtt voltunk, és sajnos nem működött, de ez nem jelenti azt, hogy nem volt egy igazán szórakoztató időszak, és nem csináltunk egy csomó igazán csodálatos dolgot” – osztotta meg a 39 éves Patrick a szakításról, ami elmondása szerint néhány hónapja történt.

    Ez nem jelenti azt, hogy bármelyikünkkel is baj lenne” – teszi hozzá. „Csak arról van szó, hogy találni kell valakit, akivel ki tudod állni az idő próbáját„.

    Ez utóbbi dolog elég nehezen megy a 39 éves volt NASCAR versenyzőnek. 2005-ben megházasodott, azonban 2013-ban elvált.

    Ezután több hírhedt kapcsolata is volt. Előbb Ricky Stenhouse Jr.-al jött össze, vele öt évig volt együtt, majd 2018-tól 2020-ig az NFL-es Aaron Rodgers-szel randevúzott.

    Ezután következett Carter Comstock, a Freshly társalapítója és informatikai igazgatója. Ő és Patrick azután találkoztak, hogy a Beam nevű wellness-márka társalapítói összehozták őket, amely cégben Patrick és Comstock is befektetők.

    A pár 2021 áprilisában hozta nyilvánosságra kapcsolatukat, és nem szégyenlősködtek, amikor egymás iránti szerelmükről posztoltak.

    Szakmai életében Danica Patrick igen elfoglalt. A NASCAR-ban még két futamot fog közvetíteni a vasárnapi las vegasi szereplése mellett. Ezek austini, és phoenix-i rendezett versenyek lesznek.

  • Hihetetlen: Hailie Deegan idén is bevállalja!

    Hailie Deegan, Tony Stewart és Matt Kenseth is ott lesz a Superstar Racing Experience versenyzői között idén.

    Stewart, aki társalapítója volt a sorozatnak és tavaly megnyerte a bajnokságot, ismét a teljes szezonban versenyez majd.

    Deegan a Stafford Motor Speedwayen és az I-55 Racewayen indul majd el. Jelenleg második szezonját tölti a NASCAR Camping World Truck Series-ben, és egy top 10-es helyezése van a World Wide Technology Raceway-en.

    Kenseth a Nashville Fairgrounds Speedwayen, az I-55-ön és a Sharon Speedwayen csatlakozik az SRX-hez – írja a FrontStretch.

    A trió a nyári sorozat legújabb megerősített tagjai, hiszen a múlt héten Ryan Newman, Bobby Labonte, Michael Waltrip és Greg Biffle is bejelentette, hogy indul az SRX-ben.

    Szintén teljes szezont fut majd Paul Tracy, Marco Andretti és Ryan Hunter-Reay, valamint rajtuk kívül Tony Kanaan, Ernie Francis Jr., Helio Castroneves és Josef Newgarden is – ők korlátozott számú versenyen fognak indulni.

    Érdemes lesz megnézni majd Paul Tracy és Hailie Deegan párharcát, hiszen a tavalyi évben egyszer nagyon összeakaszkodtak.

    A fiatal hölygversenyző „világ leggyorsabb negyedmérföldes oválján”, a wisconsini Slinger Speedway-en versenyzett az SRX Series-ben, és bizony megpördítette Paul Tracy-t.

    Az esetből ütközés, és elég nagy balhé lett, mivel Tracy kiesett. A futam után a 2003-as CART bajnok felkereste Deegant és beolvasott neki.

    Annyi biztos, hogy idén sem lesznek unalmasak a versenyek. Az SRX június 18-án indul a Five Flags Speedwayen.

  • Dakota Dickerson a Sebringi 12 óráson mutatkozhat be

    Az IMSA Prototype Challenge 2021-es bajnoka, Dakota Dickerson az LMP3 osztályban indul majd a Sebringi 12 órás versenyen a Jr III Racing-el.

    Az IMSA Prototype Challenge címvédője, Dakota Dickerson a jövő hónapban debütál az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben, miután a Jr III Racinghez szerződött a Sebringi 12 órás versenyre.

    A 25 éves kaliforniai versenyzőt Ari Balogh és Garett Grist mellé nevezték az Airbnb által támogatott 30-as rajtszámú Ligier JS P320 Nissanba.

    Dickerson tavaly megnyerte a Prototype Challenge bajnoki címet az MLT Motorsports színeiben, és egy Acura NSX GT3 Evo-t is vezetett a Fanatec GT World Challenge America bajnokság versenyein, miután ő volt a HPD Drivers Academy első tagja.

    Izgatottan várom, hogy csatlakozzak a Jr III Racinghez a Sebringi 12 órás versenyen” – mondta Dickerson.

    Mivel ismerem a Ligier-t, és már versenyeztem a csapat ellen, könnyű volt igent mondanom, mert tudom, hogy az autó minősége és a tempó elsőrangú.

    A közös tesztünk nagyon jól sikerült, és a munka Arival, Garett-tel és a csapattal természetes volt. A célom az, hogy teljesítsek, és remélhetőleg segítsek abban, hogy a 30-as számú Airbnb Ligier-t a victory lane-re juttassam.

    Sebring az első WeatherTech bajnoki szereplése a Jr III Racingnek, amely kihagyta a Daytonai 24 órást, mivel az a verseny nem adott pontokat az LMP3-as csapatoknak.

    Az alakulat az IMSA hosszútávú versenyei közül a tavalyi szezon utolsó versenyén a Petit Le Mans-on debütált, ahol Balogh, Grist és Spencer Pigot a kategória dobogóján végzett.

  • Vandoorne egyelőre csak Sebringre koncentrál

    Stoffel Vandoorne azt mondja, hogy a márciusi Sebringi 12 óráson való indulása jelenleg „egyszeri alkalom”.

    A belga versenyző azonban nem zárta ki teljesen, hogy a jövőben további lehetőségeket kap a csapattal.

    Az ex-Formula-1-es, jelenleg Formula E világbajnokságban szereplő pilótát a Daytonai 24 órás győztes Helio Castroneves helyére hívták be, ahol Oliver Jarvis és Tom Blomqvist lesz a csapattársa

    Általában ott ahol indul a MSR, Helio, vagy Simon ül benn az autóban” – magyarázta Vandoorne.

    Daytonában Tom, Jarvis, Helio és Simon Pagenaud-val csinálták, de Sebringi 12 órás hétvégéjén mindketten az IndyCarban versenyeznek, így összeütközés van.

    Azt hiszem, eredetileg azt tervezték, hogy egy éjszakai magánrepülővel próbálják meg áthozni a srácokat, de azt hiszem, logisztikailag ez túlságosan nehézzé vált a dolog.

    Vandoorne elárulta, hogy Blomqvist volt az – akivel tavaly a JOTA Sportnál csapattársak voltak – aki megszerezte neki a lehetőséget, miután Castroneves nem állt rendelkezésre IndyCaros elfoglaltságai miatt.

    Tom nyilvánvalóan beszélt a csapattal arról, hogy szerinte kit tudnának bevonni a projektbe, aki jól illeszkedne, és ő javasolt engem.

    Úgy gondolom, hogy ez sok szempontból nagyszerű, mert tökéletesen ismerjük egymást az endurance oldalról, még az ülés tekintetében is, tudod, ugyanazt az ülést használjuk. Ez sok mindent megkönnyít.

    Az egész az utolsó pillanatban történt, de nagyon boldog vagyok, hogy lehetőségem van az IMSA-ban versenyezni, és főleg Sebringben indulni.

    Miközben a Mercedes-EQ-val teljes munkaidőben a Formula E-ben versenyez, Vandoorne elmondta, hogy nyitott további lehetőségekre az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben vagy az MSR-nél, bár elismerte, hogy ennek jelenleg kicsi a valószínűsége.

    Castroneves a Michelin Endurance Cup szezonjának maradék versenyein vissza fog térni harmadik versenyzőként, így ő már várhatóan ott lesz a Watkins Glen-i versenyen és a Petit Le Mans-on is.

    Azt hiszem vissza fognak térni Simonhoz és Heliohoz, de ki tudja. Rendelkezésre állok, ha bármi közbejön, de jelenleg ez csak egy egyszeri alkalom. Meglátjuk mi lesz.” – mondta Vandoorne.