Kategória: 500miles

  • A legfontosabb információk a Sebringi 12 órásról

    A 70. Sebringi 12 órásra elképesztően felpuffadt a mezőny, hiszen tavalyhoz képest 16 autóval több, számszerint 53 csapat nevezett.

    Nehéz lesz felülmúlni a tavalyi versenyt, amikor Sebastien Bourdais a sérült JDC-Miller Motorsports Cadillac-et a győzelemig vezette Harry Tincknell és a Mazda előtt.

    Azonban biztosak lehetünk benne, hogy az utolsó pillanatban is lesz néhány hőstett, ahogy a csapatok és a versenyzők megpróbálják megszerezni az endurance versenyzés egyik legnagyobb díját.

    A korábban már írtunk róla, hogy a JDC-Miller csapatánál nagy változások voltak, és idén már a tavalyi verseny főszereplője, Sebastien Bourdais nélkül kell harcba szállniuk a győzelemért.

    A Daytonai 24 órás győztese, a Meyer Shank Racing Helio Castroneves nélkül kénytelen teljesíteni a futamot, aki az IndyCar Texasi versenyén vesz majd részt. Helyette Stoffel Vandoorne csatlakozik Oliver Jarvis és Tom Blomqvist mellé.

    A GTD Pro-ban a GTD címvédő Pfaff Motorsports viszi tovább azt a sztárhármast, amely Daytonában győzelemre vezette a csapatot. Most azonban nem lesz itt a daytonai rivális KCMG csapata.

    A Cadillac ereje

    A DPi osztály ötéves történetében a Cadillac elképesztő erőnek bizonyult Sebringben, az ezidő alatt megrendezett öt futamból hármat megnyertek. A másik kettőt a Mazda és az Acura vitte el.

    Az okok rém egyszerűek. A Cadillacnek nagyobb az a beállítási ablaka, amiben a kocsi komfortosan működik, márpedig Sebring hepe-hupás útjain fontos lesz a jó beállítás.

    A 01-es Cadillac Racing Autó, Daytonában
    A 01-es Cadillac Racing Autó, Daytonában Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Ezzel nem lehet vitatkozni” – mondja Bourdais. „Most két gyártó csatája zajlik a Cadillac és az Acura között, de még amikor a Mazda volt, akkor is elég egyértelmű volt, hogy a Cadillac a Dallara alváza jobb tulajdonságokkal rendelkezik a rázós pályákon.

    A hét autóból álló DPi osztályban öt Cadillac indul – kettő a CGR-től, két Action Express Racing versenyző, valamint a JDC-Miller 5-ös számú autója.

    A Grand Slamre hajtva

    Oliver Jarvis lendületben van az endurance versenyeken. Az elmúlt szezonban a Mazdával drámai módon megnyerte a Sahlen’s 6 órás versenyt Watkins Glenben és a szezonzáró Petit Le Mans-t is.

    A Mazda DPi programjának megszűnésével az MSR Acurára váltott, és Blomqvist, Castroneves és Simon Pagenaud társaságában megnyerte a Daytonai 24 órást is.

    Jarvis célja tehát a sorozatbeli negyedik győzelem. Ha ez sikerül neki, ő lesz az első, aki egymás után mind a négy Michelin Endurance Championship futamot megnyeri.

    Ez egy olyan statisztika, amit igazából magam sem vettem észre” – nyilatkozta Jarvis. „Ez egy nagyon kemény verseny. 2020 megmutatta ezt – kontroll alatt tartottuk a versenyt, 20 másodperc előnyünk volt, aztán a semmiből jött egy defekt.

    Az valami hihetetlenül különleges lenne ha sikerülne a grand slam, de minden futamot úgy veszek, ahogy jön, és szívesen vennék még egy Sebringet. És ami még fontosabb, folytatni azt az erős szezonkezdetet, amit a 60-as rajtszámú autóval produkáltunk.

    A Meyer Shank Racing duplázni készül, Oliver Jarvis sorozatban a negyedik győzelmét húzná be
    A Meyer Shank Racing duplázni készül, Oliver Jarvis sorozatban a negyedik győzelmét húzná be Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Kettős szolgálat

    A Super Sebring hétvége pénteken az 1000 Miles of Sebring futammal kezdődik az FIA WEC sorozat rendezésében. Több versenyző kettős feladatot teljesít majd ezen a hétvégén

    A lista nem rövid – és a teljesség igénye nélkül írjuk: a 48-as rajtszámú AXR Cadillac teljes legénysége: Mike Rockenfeller, Kamui Kobayashi és Jose-Maria Lopez. Utóbbi kettő a 7-es rajtszámú Toyota Gazoo Racing Toyota GR010-est vezeti Mike Conwayjel.

    További kettős szolgálatot teljesítő versenyzők közé tartozik több DPi pilóta a WEC LMP2-ben: Bourdais, Jarvis és Filipe Albuquerque.

    A Porsche gyári pilótája, Felipe Nasr a Pfaff Motorsports GTD Pro erőfeszítései és a Penske új LMP2-es csapata között fog ingázni.

    A duplázásnak megvannak az előnyei és a hátrányai. A legfőbb hátrány a fáradtság. Kobayashi azonban azt mondja, hogy szerinte a plusz pályabejárás élesebbé fogja tenni őt a 12 órás versenyre.

    Az LMP2 nyitóversenye

    Míg az LMP2 és az LMP3 egyaránt részt vett a Daytonai 24 óráson, a Sebringi 12 órás mindkét osztály számára a szezon hivatalos megnyitóját jelenti. A Daytonában győztes vagy helyezett LMP2 és LMP3 csapatok dicsőséget (és egy órát) kaptak, de pontokat nem.

    Ha van egyértelmű favorit az LMP2-ben, akkor az a PR1 Mathiasen Motorsports ORECA 52-es rajtszámú ORECA-ja. Nem véletlen, hiszen a Ben Keating, Mikkel Jensen, Scott Huffaker hármas a verseny címvédője címvédő.

    A 70. Sebringi 12 órás verseny magyar idő szerint szombaton, délután 3-kor kezdődik majd, és a teljes 12 órát végig lehet követni az IMSA TV-n.

  • A Hendrick Motorsports és a Chevy NASCAR autót indít Le Mans-ban!

    Az IMSA, a NASCAR, a Hendrick Motorsports, a Chevrolet és a Goodyear együttműködésében indulhat autó Le Mans-ban.

    A módosított Next Gen Chevrolet Camaro ZL1 is ott lesz a jövő évi Le Mans-i 24 órás versenyen.

    Ez egy a Garage 56 nevezés lesz, amely a WEC szabályain kívül létező innováció és technológia kiemelésére szolgál. A nevezés nem vesz el helyet a hagyományos rajtrácson szereplő autóktól.

    Bill France Sr. 1976. június 12-én indult először stock carral a Le Mans-i 24 órás versenyen. Hershel McGriff egy Dodge Charger tulajdonosa és vezetője volt, míg Richard Brooks és Dick Hutcherson egy Ford Torinót vezetett, amely Junie Donlavey tulajdonában volt.

    A NASCAR korai napjaitól kezdve fontos volt apám számára, hogy látható szerepet játsszunk a nemzetközi motorsportban, és nincs nagyobb színpad, mint a Le Mans-i 24 órás verseny” – mondta Jim France, a NASCAR elnöke és vezérigazgatója.

    A Hendrick Motorsporttal, a Chevrolet-vel és a Goodyearrel együttműködve a NASCAR történetének legnyerőbb csapatát, gyártóját és gumiabroncsát tudhatjuk magunkénak.

    Alig várjuk, hogy bemutathassuk a Next Gen autóban lévő technológiát, és versenyképes nevezést indítsunk a történelmi versenyen.

    Hershel McGriff Dodge Charger-e Fotó: RacingOne via NASCAR

    Történelmi jelentőségű tett

    A NASCAR vezetői csütörtökön jelentették be szándékukat az IMSA mellett a Sebring International Raceway-en, ahol az IMSA ezen a hétvégén a Mobil 1 Tizenkét órás versenyen indul.

    A Garage 56 különleges lehetőséget jelent Le Mans-ban, hiszen ez a verseny közel százéves fennállása során az autóipar technológiai folyamatainak élharcosa volt” – mondta Pierre Fillon, a Le Mans-i 24 órás verseny szervezőjének, a l’Automobile Club de l’Ouest (ACO) elnöke.

    Amikor az ACO megkapja a Garage 56 programra vonatkozó jelentkezést, a tervezőkkel, a csapatpartnerekkel és a beszállítókkal való megbeszélésekkel kezdjük, hogy olyan teljesítményparamétereket határozzunk meg, amelyekkel a program minden érintett számára sikeres lehet.

    Továbbra is együtt fogunk működni a NASCAR-ral és minden partnerükkel, miközben a 2023-as Garage 56 projektre vonatkozó javaslatuk megvalósításán dolgoznak.

    Az autó műszaki elemeiről és a versenyzői felállásról később jelentenek be részleteket. Chad Knaus lesz a program vezetője.

    Az autóversenyzés egyik igazán ikonikus eseményén részt venni, és a NASCAR-t és a Chevrolet-t képviselni a világ színpadán kiváltság” – mondta Rick Hendrick. „Jim óriási elismerést érdemel, amiért megvan a víziója a projektről, és köszönjük neki, hogy rábízta szervezetünkre a felelősséget.

    Jim Campbell, a Chevrolet teljesítményért és motorsportért felelős alelnöke elmondta: „A NASCAR visszatér Le Mans-ba! A Chevrolet alig várja, hogy a NASCAR, a Hendrick Motorsport és a Goodyear kulcsfontosságú partnere lehessen ebben a történelmi Garage 56-os erőfeszítésben.”

    Bár sokan úgy ismernek minket, mint a NASCAR legnyerősebb gyártóját, a Corvette Racing programunkkal is nagy sikereket értünk el Le Mans-ban, hiszen 2000 óta 21 indulásból nyolc kategóriagyőzelmet arattunk. A Chevrolet-nél szeretünk versenyezni, és alig várjuk, hogy elkezdjük ezt a programot.

  • Van der Zande és a Ganassi Caddy nyerte a Sebringi 12 órás első edzését

    Bár a sebringi betonon már napok óta köröznek az autók, az IMSA premier sportautós szériájának autói még csak ma gurultak pályára.

    Ahogyan az várható volt, a Cadillac volt az élen, Renger van der Zande volt a leggyorsabb a  01-es Chip Ganassi Racing Cadillacben, aki a 90 perces edzés utolsó 20 percében 1:46,756 perces köridőt teljesített.

    Az Acurák nem teljesítettek jól az edzés nagy részében, hiszen mind a 60-as rajtszámú Meyer Shank Racing with Curb Agajanian AXR-05-ös, mind a 10-es rajtszámú Wayne Taylor Racing autója a ranglista alján volt megtalálható.

    A gyakorlás végén azonban az MSR autója nagyot lépett előre, Tom Blomqvist 1:47,514-es ideje másodpercen belülre hozta a legjobb Acurát, és megszerezte neki a második helyet.

    A harmadik leggyorsabb időt Earl Bamber érte el a 02-es autóval 1:47,546-os körrel. A 01-es számú autót leszámítva az összes DPi autó 1 perc 47 másodperces kört futott.

    Sebring feküdhet a BMW-nek

    A BMW kontingens a GTD Pro és GTD kategóriában sokkal jobb tempót diktált mint Daytonában. Nick Yelloly már korán nagyon gyors időt futott a 24-es számú BMW Team RLL M4 GT3-mal (2:00,518) és ezzel meg is szerezte az első helyet.

    Augusto Farfus a 25-ös BMW Team RLL M4-essel kevesebb mint két perccel a vége előtt a negyedik helyre ugrott.

    Daniel Serra lett a második leggyorsabb a GTD Pro-ban a 62-es rajtszámú Risi Competizione Ferrari 488 GT3-mal, 0,165 másodperccel elmaradva Yelloly legjobb idejétől. Maro Engel ideje, a 97-es számú WeatherTech Mercedes-AMG GT-vel 2:00,907 volt.

    A BMW-k a GTD-ben is gyorsak voltak, azonban az edzés végén beelőzte az 1-es és a 96-os M4 GT3-at a Winward Racing 57-es számú Mercedes AMG GT3-a.

    Az LMP2-es kategóriában Louis Deletraz 1:49,498-es körrel repített az élre a 8-as számú Tower Motorsport ORECA-t. Juan Pablo Montoya lett a második a 81-es számú DragonSpeed ORECA-val, 0,122 másodperccel lemaradva, Giede van der Garde pedig a harmadik a 29-es számú Racing Team Nederland ORECA-val, 0,269 másodperccel Deletraz idejétől.

    Az LMP3-as osztály Sebringi 12 órásának első edzését a CORE Autosport 54-es autója nyerte, megelőzve a Performance Tech 38-as, és a Riley Motorsports 74-es gépét.

    A Racer információ alapján az edzést két piros zászló szakította meg; egyszer a pályán megálló, de később saját erőből továbbhaladó 38-as LMP3-as, egyszer pedig a GTD kategória leggyorsabbjának, az 57-es Winward Racing Mercedes-AMG balesete miatt.

    A 2022-es Sebringi 12 órás első szabadedzésének végeredménye

  • A Ferrari lerántotta a leplet csodaszép új autójáról

    A Ferrari bemutatta az első képeket a 296 GT3-ról, amely jelenleg fejlesztés alatt áll a jövő évi debütálás előtt.

    A 296 GT3 a 488 GT3 utódjaként fog bemutatkozni.

    Az új autót, amelyet a Ferrari fejleszt és az ORECA szerel össze, egy V6-os motor hajtja majd. A Ferrari hangsúlyozza, hogy a 296 GTB utcai változatában szereplő hibrid erőforrást a GT3-as technikai szabályoknak megfelelően eltávolították.

    Ami a formatervet illeti, a Ferrari elmondása szerint azon dolgoztak, hogy a versenyváltozat hozzáadott aerodinamikai és jellegzetes elemeinek kidolgozásával megőrizzék a kapcsolatot a szériamodellel.

    Ezen változtatások közé tartozik az orr-rész átdolgozása egy új splitterrel, valamint egy nagyméretű, lelógó elemekkel ellátott szárny az autó hátsó részén.

    Az utcai autó formatervét részben a Le Mans-i 24 órás versenyen az 1960-as években sikereket elért 250 LM ihlette.

    Az új autó pályán történő fejlesztése „az elkövetkező hónapokban” kezdődik meg a 2023-ra tervezett debütálás előtt.

    Antonello Coletta, a Ferrari sportautó-versenyigazgatója a múlt hónapban a Sportscar365-nek elmondta, hogy a tervek szerint március végén vagy április elején a gyártó fioranói tesztpályáján hajtják végre az első bemutatót.

  • Jógával készül hétvégi sportautós versenyére Natalie Decker

    Hétvégén rendezik a NASCAR Xfinity Series atlantai versenyét, Decker azonban máshol próbál szerencsét, méghozzá Charlotte-ban.

    A Trans Am szériába tér vissza Natalie Decker, ahol 2021-ben megnyerte a Pro-Am kategória küzdelmeit.

    Tavaly a Roválon is jól szerepelt a hölgyversenyző, hiszen pole pozícióval és egy második helyezéssel végzett. Ez lesz a harmadik szezon, amikor Decker az Ave Motorsporttal az Audi R8-asban (GT osztály) versenyez majd.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    nataliedecker🐘 (@nataliedecker) által megosztott bejegyzés

    A daytonai csalódás után tehát itt próbálja majd meg beindítani szezonját Natalie Decker. Akkor a láthatóan érzelemdús hölgy a következőket nyilatkozta.

    Köszönöm mindenkinek aki támogatott. Mindent megtettünk, a csapat fantasztikus munkát végzett, de tudtuk, hogy megvan az esély arra, hogy nem fogunk bejutni. Sajnos ez meg is történt” – mondta twitter videójában Decker.

    A Reaume Brothers Racing nagyon gyors autókat épít, és rengeteg lehetőségünk lesz még idén javítani. Bár nagyon csalódott vagyok amiatt, hogy nem sikerült kvalifikálni magunkat, elképesztően izgatott vagyok az év hátralevő része miatt.

    Azt még egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz Decker következő versenye a NASCAR Xfinity Seriesben, de természetesen ott is viszontláthatjuk még idén őt.

    Az Audi R8 az egyik legnépszerűbb GT3-as autó, és mint olvasható Deckernek nagy tapasztalata van már ezzel a géppel, szóval érdemes lesz megnézni, miként tud majd teljesíteni a szombaton rendezendő Trans Am széria versenyén.

    A Bush Light által indított program egyik oszlopos tagja egyébként egy súlyos autoimmun betegséggel is küzd, melynek köszönhetően vannak jobb, és rosszabb napjai. Mint posztjában elmondja, a jóga segít abban, hogy leküzdje a fájdalmakat.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    nataliedecker🐘 (@nataliedecker) által megosztott bejegyzés

  • A Sebringi 12 óráson címvédő Cadillac teljes átalakuláson esett át

    Egy évvel ezelőtt a JDC-Miller Cadillac a csapat egyik legnagyobb győzelmét ünnepelte – egy valószínűtlen győzelmet a Sebringi 12 órás versenyen.

    Elképesztő sztori volt az, hiszen Sebastien Bourdais az utolsó köröket törött hátsó szárnnyal vezette, és a kockás zászló beintéséig még így is megtartotta a vezetést.

    Miközben a JDC-Miller arra készül, hogy megvédje 2021-es címét, sok minden megváltozott.

    Bourdais most már a rivális, Chip Ganassi Racing versenyzője, még akkor is, ha még mindig a Cadillac-család tagja. Richard Westbrook lépett Loic Duval helyére, aki immáron csak az endurance szerepet tölti be.

    A csapat egyik fő alappillére pedig Tristan Vautier

    A csapat ereje megmaradt – legalábbis ha a Daytonai 24 óráson látott vasárnap reggeli tempóból le lehet vonni következtetéseket.

    Duval elképesztő tempót diktált, és az 5-ös számú autó jelentős előnyre tett szert. Ha a futam végig zöld alatt ment volna le, a csapat esélyei nagyon jók lettek volna a győzelemre. De egy rosszul időzített sárga zászló szertefoszlatta a reményeiket.

    A JDC-Miller alakulat a harmadik helyen végzett, és ők lettek a Cadillac armada legjobbjai. Azóta a csapatnak lehetősége volt tesztelni Sebringben, hogy többet dolgozzanak együtt és fejleszteni tudják az autót.

    Tristan Vautier a biztos pont a JDC-Miller Cadillac csapatában
    Tristan Vautier a biztos pont a JDC-Miller Cadillac csapatában Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Ennek eredményeképpen Vautier nem a tavalyi győzelemre koncentrál, hanem arra, amit ő, Westbrook és Duval, valamint Ben Keating az IMSA WeatherTech SportsCar Championship első fordulójában el tudott érni.

    Mindenki sokat fejlődött tavaly óta, és a csapatok minden hétvégén fejlődnek, így elsősorban a daytonai lendületet próbáljuk megtartani, ahol nagyon erősek voltunk” – mondja Vautier.

    Remélem, hogy ezt a tendenciát tudjuk folytatni, és Sebring egy újabb megerősítés lehet arra, hogy igazán jó úton járunk ahhoz, hogy harcban legyünk a végső győzelemért.

    Westbrook is hozzáteszi a magáét

    Tavaly Westbrook nem vett részt a versenyen, a legutóbbi tapasztalatait a CGR Ford GT GTLM autóiban szerezte.

    Tehát nemcsak, hogy egy kihagyás után tér vissza az IMSA versenyzésbe, hanem egy teljesen más autóval, egy Cadillac DPi-vel, és új csapattársakkal. A körülményektől eltekintve, azt mondja, minden összeállt.

    Azt mondanám, hogy jó úton haladunk, mert elég gyors folyamatnak kellett lennie, hogy megszokjuk egymást és azt, hogy hogyan dolgozunk” – magyarázza Westbrook.

    Daytona előtt nem végeztünk előszezoni teszteket, szóval ezen át kellett esnünk, és ezt most megtettük. Határozottan összecsiszolódtunk, és megtaláltuk a közös hangot.

    Elég jól sikerült a Sebringi teszt, és eddig azt kell mondanom, hogy nagyon jól állunk. Szerintem egyre jobbak leszünk.

    A sebringi győzelmet leszámítva, 2021 nem volt egy nagyszerű év Vautier és Duval számára a bajnokságban.

    Elképesztően szoros az IMSA DPi mezőnye, a Cadillac és az Acura ádáz küzdelmet folytat
    Elképesztően szoros az IMSA DPi mezőnye, a Cadillac és az Acura ádáz küzdelmet folytat Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Nem vehetik félvállról a versenyt

    Vautier azonban azt mondja, úgy érzi, hogy a csapat jó fejlődést ért el, ami a Petit Le Mans-on kezdett megmutatkozni, és a 2022-es évnyitón is folytatódott.

    Sokkal jobb előérzetem van most, mint tavaly, de a DPi-ben most olyan magas a színvonal – ha egy apróságot elrontasz, máris utolsó vagy” – jegyezte meg a francia versenyző.

    Hét autó van, és szoros a mezőny, szóval ha valami nincs rendben, akkor utolsó vagy. Erősnek érezzük magunkat, és tudjuk, hogy mindent jól kell csinálnunk.

    Sebring egy nagyon különleges pálya; a széltől, a hőmérséklettől és a pálya állapotától függően a dolgok nagyon gyorsan változhatnak a versenyhétvégén. Jobban érzem magam, de tényleg semmit sem veszünk biztosra. Előre tekintünk.

    Ahogy Westbrook igyekszik továbbvinni a daytonai lendületet, és javítani azon a helyezésen, amit ott elértek, elismerte, hogy bizonyos fokú nyomás nehezedik rá. De azt mondja, ez pozitív nyomás.

    Úgy érzem, hogy sokkal jobban teljesítek, amikor győztes szituációban vagyok. Ha egy 24 órás versenyen az élen állok, sokkal jobban fogok teljesíteni, mintha mondjuk öt kör hátrányban lennénk.

    Szeretem ezt a fajta plusz nyomást, de valójában nem is nyomás… csak egy kis hitet ad mindenkinek a csapatban, hogy ezt már megcsináltuk korábban, miért ne tudnánk újra megcsinálni, különösen, ha még mindig fejlődünk?

     

  • Legendás amerikai versenyző fia fog Ferrariba ülni Sebringben

    A Risi Competizione újra csatába küldi Ferrariját a 70. Sebringi 12 órás versenyen, amelynek egyik versenyzője Eddie Cheever fia lesz.

    2018 óta ez lesz az első alkalom, hogy a Risi részt vesz a tizenkét órás versenyen, amelyen eddig három győzelmet szerzett.

    Alessandro Pier Guidi és James Calado, akik a januári Daytonai 24 óráson a 62-es rajtszámú Ferrari 488-assal versenyeztek, a FIA World Endurance Championship pénteki nyitó futamára, a Sebring 1000 mérföldre koncentrálnak majd.

    Így a houstoni székhelyű Risi csapat Eddie Cheever III-t hívta be Daniel Serra és Davide Rigon mellé, akik Pier Guidivel és Caladóval együtt a második helyen végeztek Daytonában.

    Nagy múltra tekintünk vissza Sebringben, többek között háromszor nyertünk már itt” mondta Giuseppe Risi csapatfőnök. „Az, hogy visszatérünk egy olyan pályára, ahol az évek során sok sikert értünk el, mindenképpen izgatottá tesz mindenkit.

    Ez egy nagy hétvége lesz a pénteki WEC versennyel és a szombati 12 órás versenyünkkel. A szurkolóknak sok órányi jó versenyzésben lesz részük, különösen a Ferrari csapatai miatt mindkét sorozatban.”

    A Risi 2007-ben, 2009-ben és 2010-ben nyerte meg a Sebringi 12 órás versenyt, és további hat dobogós helyezést ért el.

    Serra számára azonban ez lesz csak a harmadik alkalom, hogy Sebringben versenyez, míg Rigon és Cheever eddig csak egyszer indult itt futamon..

    A Risi visszatérése azt jelenti, hogy a GTD Pro osztály 11 autóból áll majd az IMSA WeatherTech SportsCar Championship második fordulójában.

    Az egyetlen Ferrari 488-as két BMW M4-es, két Porsche 911 GT3R, egy Corvette C8.R, egy Acura NSX, egy Mercedes-AMG GT3, egy Lamborghini Huracan, egy Aston Martin Vantage és egy Lexus RC F autóval fog csatába szállni.

  • Elképesztő! Beleharapott a versenyző hajójába egy aligátor – VIDEÓ

    Az NHRA gyorsulási versenyek egyik sztárversenyzője nem hitt a szemének, amikor egy aligátor ráharapott a távirányítós hajójára.

    Nem véletlenül hívják Gatornationalsnak a versenyt.

    Az NHRA Camping World Drag Racing Series versenyzői rengeteg vad incidenst láttak már az évek során, de a Top Fuel versenyző Alex Laughlinnak „élete egyik legőrültebb élménye” volt, ahogy ő fogalmazott pénteken a floridai Gainesville Raceway-en.

    Miközben várakozott az esős időszak alatt – ami miatt az NHRA illetékesei törölték az Amalie Oil Gatornationals kvalifikációjának nyitónapját – Laughlin úgy döntött, hogy előveszi rádióvezérelt hajóját, és kipróbálja azt egy méretes pocsolyán, amely a garázs részén kialakult.

    Egy Facebook-bejegyzésben, amelyet a „#gatoratemyboat” (azaz: azaligátormegetteahajómat) felirattal egészített ki, Laughlin leírta, hogy egy aligátor bukkant elő a vízből, és elrágta a hajóját.

    Itt a Gatornationals pénteki esőnapja, és a Wally-World-be tett kirándulásom az RC hajóért és az esőcsizmákért megkoronázta a napot!

    Egy körülbelül 160-170 cm hosszú aligátor van a vízben a garázsunk mellett, ahol az szuper új járgányomat vezettem.

    Nos… Mr. Aligátor úgy döntött, hogy átmegy és megeszi a hajóm!!! Elkapta, a szemembe nézett, és lassan leereszkedett, mint egy tengeralattjáró, majd kb. 10 másodperccel később a csónak visszaúszott a felszínre! Visszahajtottam a csónakot a partra, és jól van!!!” – írta Laughlin.

    Nagyjából ennyi volt a legtöbb akció az első két és fél napban az NHRA Camping World Drag Racing Series úgynevezett „keleti parti nyitóversenyének” esővel tarkított 53. kiadásán.

  • Jani pótolja az F1 miatt kieső Magnussent a Ganassinál

    Jani pótolja az F1 miatt kieső Magnussent a Ganassinál

    A korábbi Le Mans-i 24 órás győztes Neel Jani váltja az F1-es Kevin Magnussent a Chip Ganassi Racingnél a hétvégi Sebringi 12 órás versenyen.

    A korábbi WEC, Champ Car, A1 Grand Prix, GP2 és Formula E versenyző, a 38 éves Jani Earl Bamberrel és Alex Lynn-nel együtt versenyez majd a Cadillac Racing DPi-V.R 2-es rajtszámú autójával az IMSA sebringi futamán.

    Szerencsés vagyok, hogy egy olyan neves csapattal versenyezhetek, mint a Chip Ganassi Racing, miközben visszatérhetek az egyik kedvenc pályámra és versenyemre, a Sebringi 12 órásra” – mondta Jani. „Alig várom, hogy együtt dolgozhassak Alex Lynnel, és Earl Bamber személyében egy ismerős arccal álljak rajthoz, és együtt lássuk majd meg a kockás zászlót, a #02-es csapatként.

    Jani a 2020-as Sebringi 12 órás versenyen a gyári Porsche GT csapattal a második helyen végzett Bamber és Laurens Vanthoor mellett a 3,74 mérföldes, 17 kanyaros Sebring International Raceway-en.

    Nagyon örülünk, hogy Neel Jani a Cadillac csapatunk szerves részét képezheti” – mondta Mike Hull, a CGR ügyvezető igazgatója. „Képessége, hogy csapatjátékosként győzni tud az endurance sportautóversenyzés legmagasabb globális szintjén, bizonyítja azt az önzetlen gondolkodásmódot, amely szükséges ahhoz, hogy együtt diadalmaskodjunk.

    Magnussen F1-be való távozásáról Hull hozzátette: „Örülünk, hogy Kevin visszatérhet szenvedélyéhez, a formula versenyzés lehető legmagasabb szintjén való versenyzéshez. Csapatunk hálás, hogy együtt dolgozhatott Kevinnel. Nagyon élveztük a vele töltött időt.

    A #02-es Cadillac DPi-V.R autó tavaly januárban debütált a Daytona 24-en, ahol Bamber, Marcus Ericsson, Lynn és Magnussen közösen vezették, és a 12. helyen értek célba. A Cadillac 2017 óta a Sebring International Raceway öt 12 órás versenyéből hármat megnyert.

  • Az IMSA kihirdette a Sebringi 12 órás BoP-ját

    Az IMSA a jövő hétvégi Sebringi 12 órás előtt meghatározta a szezon hátralévő részére a kiindulási teljesítménykiegyenlítést.

    A szerdán közzétett táblázatok a tavalyi szezonzáró Petit Le Mans óta bekövetkezett változásokat tükrözik, hiszen a Daytona 24 óráson egyedi elbírálásban részesültek az autók.

    A Road Atlantán rendezett tízórás hosszútávú verseny óta nem történt teljesítményhez kapcsolódó változás a DPi-sorozatban, így minden változás a közös GTD Pro/GTD Balance of Performance-ban történt – írja a SportsCar365.

    Az Acura NSX GT3 Evo22 20 kg-os súlycsökkentést és alacsonyabb fordulatszámon megnövelt turbófeltöltést kapott a korábbi Evo konfigurációhoz képest, míg a BMW M4 GT3 és a Chevrolet Corvette C8.R GTD súlykorrekciót kapott; előbbi 1315 kg, utóbbi pedig 1340 kg súlyú lesz.

    Ahogy a szezonnyitó Daytonai 24 óráson is, a nemzeti homologizációval rendelkező Corvette 15 mm-es gurney flappel fog futni, ezen kívül pedig 41 mm-es légszűkítő nyílással lesz felszerelve.

    A Lexus RC F GT3 valamivel nagyobb teljesítményt kap majd, az 1 mm-rel nagyobb légszűkítő nyílásnak köszönhetően, míg a McLaren 720S GT3-nak minden fordulatszám-szinten enyhe turbónyomás-csökkentéssel kellett szembenéznie.

    Végül és nem utolsó sorban érdemes megemlíteni a Mercedes-AMG GT3 Evo-t, amely 10 kg-os súlycsökkentést kapott a tavalyi szezonzáró konfigurációjához képest.

    Az IMSA fenntartja magának a jogot, hogy a szezon során változtatásokat eszközöljön a BoP-n, bár a Sebringi versenyhétvégén nem valószínű, hogy bármilyen módosításra sor kerül.