Kategória: 500miles

  • Natalie Decker szenzációs pole pozíciót szerzett Charlotte-ban – VIDEÓ

    A kvalifikáció lezajlott a Trans Am Charlotte Motor Speedwayen rendezett futamán, Natalie Decker pedig megszerezte a pole pozíciót.

    Nem csak ő az egyetlen ismerős név, hiszen egy régi NASCAR-os, Paul Menard pályarekorddal lett az első a TA osztályban.

    Jó újra a Charlotte Motor Speedwayen lenni” – mondta Menard.

    Ken jó programmal rendelkezik, és építi ezt a csapatot, így a Showtime Motorsports számára egy pole-t szerezni a TA osztályban nagyszerű teljesítmény.

    Azt hiszem, ez az első TA pole-juk, úgyhogy nagyon jó dolog, hogy Ken és a srácok ezt csinálták. Jó autónk van a holnapi versenyre.

    Natalie Decker volt a leggyorsabb a GT-osztályban, 1:27,499 perces köridővel a 29-es számú PlantFuel Audi R8-assal.

    Korábban megírtuk, hogy Decker itt próbálja elfeledtetni Daytonai csalódását, amikor tudta bekvalifikálni magát a NASCAR Xfinity Series indulói közé.

    Natalie Decker közben egy újabb videót – fentebb látható – is megosztott, melyben bemutatja, hogy miként készült fel szezonjának első sportautós versenyére.

    A verseny vasárnap magyar idő szerint 19:00-kor kezdődik majd, és a széria hivatalos youtube csatornáján is megtekinthető lesz.

     

  • Az utolsó órában dőlt el minden, Ganassiék nyerték a Sebringi 12 órást

    [hfcm id=”2″] Earl Bamber kétszer is nagyot hibázott, tempója mégis ellenállhatatlan volt, így a Chip Ganassi Racing 02-es autója nyerte a Sebringi 12 órást.

    A Bamber 6,471 másodperccel előzte meg a Tristan Vautier által vezetett 5-ös számú, címvédő JDC-Miller Motorsports Cadillacjét.

    Bamber, aki közel 30 másodperces előnnyel vezetett, egy áthajtásos büntetést kapott egy pályán történő incidensért, miután a sötétben ütközött Kuno Wittmer 13-as számú AWA Duqueine D08 Nissanjával.

    Westbrook mögé kerülve Bamber 58 perccel a vége előtt megelőzte az angolt, hogy visszavegye a vezetést, ám pillanatokkal később megpördült, miután érintkezett Simon Mann 21-es rajtszámú AF Corse Ferrari 488 Evo 2020-ával.

    Az ex-Porsche gyári pilóta ezután egy második hajrát indított, és ismét átvette a vezetést Westbrooktól, ezúttal az Ulmann egyenesben, 45 perccel a vége előtt.

    Bamber csapattársai, Alex Lynn és Neel Jani voltak. Utóbbi két héttel ezelőtt még nem is tudta, hogy itt fog versenyezni, hiszen ő vette át Kevin Magnussen helyét a csapatnál.

    Pipo Derani a 31-es rajtszámú Action Express géppel biztosította be a Cadillac dobogót annak ellenére, hogy 2 óra 34 perccel a vége előtt összeütközött Stoffel Vandoorne 60-as számú Meyer Shank Racing Acura ARX-05-ösével.

    A brazil figyelmeztetést kapott az ütközésért, amely megrongálta a padlót a Daytonai 24 órás győztes versenyautóján.

    Tom Blomqvist a sérült MSR versenyautót az ötödik helyre vezette, és az utolsó etapban kikapott Ricky Taylor 10-es számú Wayne Taylor Racing Acura DPi-jétől.

    A Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi és Mike Rockenfeller alkotta 48-as számú, Ally által szponzorált Action Express Cadillac sokáig dobogós helyen állt, azonban hátraestek, amikor az autó bal első fékhiba miatt két órával a vége előtt meghibásodott.

    Az autó a hatodik helyen végzett, öt körrel lemaradva a győztes 02-es Cadillac mögött.

    A CGR testvércsapata, a pole pozíciót elfoglaló 01-es Cadillac már a rajtnál váltóproblémákkal küzdött, végül több, mint harminc körös hátrányban fejezték be a versenyt.

    A PR1/Mathiasen megismételte 2021-es LMP2-es győzelmét Sebringben; Sean Creech nyerte az LMP3-as kategóriát

    A PR1/Mathiasen Motorsports fölényes győzelmet aratott az LMP2-es kategóriában, Mikkel Jensen, Ben Keating és Scott Huffaker ugyanabban a felállásban ismételte meg az egy évvel ezelőtti győzelmet.

    Második lett a 29-es Racing Team Nederland, a dobogó alsó fokára pedig az Era Motorsport Oreca csapata állhatott fel.

    A Daytonai 24 órás LMP2-es osztály győztes No. 81-es DragonSpeed nevű versenyautó korán kiesett, miután Juan Pablo Montoya a harmadik órában balesetet szenvedett, miközben akkor még vezetett a versenyben.

    Az LMP3-as osztályban a Sean Creech Motorsport triója nyerte a versenyt a Jr III Racing és a Tech Motorsport előtt.

    A 3-as rajtszámú Corvette C8.R nyerte a Sebringi 12 órás GTD Pro kategóriáját
    A 3-as rajtszámú Corvette C8.R nyerte a Sebringi 12 órás GTD Pro kategóriáját Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    2017 után újra Corvette győzelem Sebringben

    A 3-as rajtszámú Chevrolet Corvette 4,4 másodperccel előzte meg a TR3 Racing Lamborghini Huracan GT3 Evo-val versenyző Mirko Bortolottit, ezzel megszerezve a GM gyári csapat első győzelmét az IMSA új GTD Pro kategóriájában.

    Az alakulat a szombati futam során végig erős volt, és uralta az eseményeket, miután Catsburg négy és fél órával a vége előtt megelőzte a Pfaff Motorsports Porsche pilótáját, Matt Campbellt.

    A Vasser Sullivan és a Pfaff is járt az élen a hetedik, illetve a nyolcadik órában lévő sárga zászlós periódusok miat, de a Corvette mindkét alkalommal visszavette a vezetést.

    Vasser Sullivanék Lexusa az utolsó körig dobogós helyen volt, ekkor azonban eddig ismeretlen okokból lelassult – és leállt – a pályán, így a dobogóra a 97-es WeatherTech Racing Mercedes állhatott fel.

    A BMW Team M RLL versenyképesebb volt mint Daytonában az új M4 GT3-mal. Ennek ellenére nem úgy sikerült a nap, ahogy azt a német gyártó elképzelte.

    A 3. órában kiesett a 25-ös rajtszámú autó, majd a 24-es – a Corvette egyetlen igazi kihívója – is problémákba ütközött, azonban egy be nem tervezett kiállás miatt hátraestek, és végül csak negyedikek lettek.

    Mindkét BMW versenyképes volt az első szakaszokon, de a 25-ös számú autó a harmadik órában kiesett, amikor a szervokormány meghibásodott.

    A Philipp Eng, Marco Wittmann és Nick Yelloly által vezetett 24-es BMW tartósabban jelen volt az élen, és a második félidő nagy részében a második helyen haladt a győztes Corvette mögött, de néhány nem tervezett megállás miatt a végén a negyedik helyre szorult.

    Izgalmas végjáték a GTD-ben is

    A GTD kategóriában a Cetilar Racing megszerezte első IMSA GTD-osztálybeli győzelmét Antonio Fuoco vezérletével.

    Dráma itt is volt; A Turner Motorsport, amely szinte végig az élen haladt, elvesztette még a valószínű dobogós helyezését is, amikor Bill Auberlen kénytelen volt kiszállni a 96-os BMW-ből, hogy ne sértse meg a vezetési idő szabályait.

    Ez a nem tervezett boxlátogatás fél órával a vége előtt lehetővé tette a Gilbert Korthoff Motorsports Mercedes-AMG számára, hogy megszerezze a második helyet. A harmadik helyen az AF Corse végzett.

    # Csapat Márka Kat.
    1.
    02
    Chip Ganassi Racing Cadillac
    DPi
    🇳🇿 Bamber 🇬🇧 Lynn 🇨🇭 Jani
    2.
    5
    JDC-Miller Motorsports Cadillac
    DPi
    🇬🇧 Westbrook 🇫🇷 Vautier 🇫🇷 Duval
    3.
    31
    Whelen Engineering Racing Cadillac
    DPi
    🇧🇷 Derani 🇺🇸 Nunez 🇬🇧 Conway
    4.
    10
    Wayne Taylor Racing Acura
    DPi
    🇵🇹 Albuquerque 🇺🇸 R.Taylor 🇬🇧 Stevens
    5.
    60
    Meyer Shank Racing Acura
    DPi
    🇬🇧 Blomqvist 🇬🇧 Jarvis 🇧🇪 Vandoorne
    6.
    48
    Ally Cadillac Racing Cadillac
    DPi
    🇩🇪 Rockenfeller 🇯🇵 Kobayashi 🇦🇷 López
    7.
    52
    PR1/Mathiasen Motorsports Oreca
    LMP2
    🇺🇸 Keating 🇩🇰 Jensen 🇺🇸 Huffaker
    8.
    29
    Racing Team Nederland Oreca
    LMP2
    🇳🇱 van der Garde 🇳🇱 van Eerd 🇺🇸 Murry
    9.
    18
    Era Motorsport Oreca
    LMP2
    🇺🇸 Merriman 🇬🇧 Dalziel 🇬🇧 Tilley
    10.
    11
    PR1/Mathiasen Motorsports Oreca
    LMP2
    🇺🇸 Bomarito 🇺🇸 Thomas 🇺🇸 Pierson
    11.
    22
    United Autosports Oreca
    LMP2
    🇬🇧 Smith 🇺🇸 McGuire 🇬🇧 Tappy
    12.
    20
    High Class Racing Oreca
    LMP2
    🇩🇰 Fjordbach 🇩🇰 Andersen 🇨🇭 Scherer
    13.
    33
    Sean Creech Motorsports Ligier
    LMP3
    🇵🇹 Barbosa 🇺🇸 Willsey 🇩🇰 Jakobsen
    14.
    30
    Jr III Motorsports Ligier
    LMP3
    🇺🇸 Balogh 🇺🇸 Dickerson 🇨🇦 Grist
    15.
    38
    Performance Tech Motorsports Ligier
    LMP3
    🇺🇸 Goldburg 🇸🇪 Lindh 🇦🇺 Shields
    16.
    3
    Corvette Racing Chevrolet
    GTD Pro
    🇪🇸 García 🇺🇸 J.Taylor 🇳🇱 Catsburg
    17.
    63
    TR3 Racing Lamborghini
    GTD Pro
    🇮🇹 Bortolotti 🇮🇹 Caldarelli 🇮🇹 Mapelli
    18.
    97
    WeatherTech Racing Mercedes
    GTD Pro
    🇩🇪 Engel 🇫🇷 Gounon 🇺🇸 MacNeil
    19.
    24
    BMW Team RLL BMW
    GTD Pro
    🇦🇹 Eng 🇩🇪 Wittmann 🇬🇧 Jelloly
    20.
    9
    Pfaff Motorsports Porsche
    GTD Pro
    🇦🇺 Campbell 🇫🇷 Jaminet 🇧🇷 Nasr
    21.
    79
    WeatherTech Racing Porsche
    GTD Pro
    🇺🇸 MacNeil 🇫🇷 Andlauer 🇧🇪 Picariello
    22.
    47
    Cetilar Racing Ferrari
    GTD
    🇮🇹 Fuoco 🇮🇹 Lacorte 🇮🇹 Semagiotto
    23.
    32
    Gilbert Korthoff Motorsports Mercedes
    GTD
    🇬🇧 McAleer 🇺🇸 Skeen 🇪🇸 Juncadella
    24.
    21
    AF Corse Ferrari
    GTD
    🇦🇷 Perez-Companc 🇬🇧 Mann 🇫🇮 Vilander
    25.
    96
    Turner Motorsport BMW
    GTD
    🇺🇸 Auberlen 🇺🇸 Dinan 🇺🇸 Foley
    26.
    14
    Vasser Sullivan Racing Lexus
    GTD Pro
    🇬🇧 Barnicoat 🇬🇧 Hawksworth 🇺🇸 Telitz
    27.
    93
    WTR – Racers Edge Motorsports Acura
    GTD Pro
    🇺🇸 Harrison-Henry 🇺🇸 Long 🇨🇦 Marcelli
    28.
    70
    Inception Racing McLaren
    GTD
    🇬🇧 Millroy 🇺🇸 Iribe 🇿🇦 Pepper
    29.
    44
    Magnus Racing Aston Martin
    GTD
    🇺🇸 Lally 🇺🇸 Potter 🇺🇸 Pumpelly
    30.
    13
    AWA Duqueine
    LMP3
    🇨🇦 Fidani 🇨🇦 Wittmer 🇩🇪 Kern
    31.
    62
    Risi Competizione Ferrari
    GTD Pro
    🇮🇹 Rigon 🇧🇷 Serra 🇮🇹 Cheever
    32.
    12
    Vasser Sullivan Racing Lexus
    GTD
    🇺🇸 Heistand 🇺🇸 Montecalvo 🇦🇺 Andrews
    33.
    99
    Team Hardpoint Porsche
    GTD
    🇬🇧 Legge 🇺🇸 Ferriol 🇬🇧 Wilson
    34.
    54
    CORE Motorsports Ligier
    LMP3
    🇺🇸 Bennett 🇺🇸 Braun 🇺🇸 Kurtz
    35.
    01
    Chip Ganassi Racing Cadillac
    DPi
    🇫🇷 Bourdais 🇳🇱 van der Zande 🇺🇸 Hunter-Reay
    36.
    28
    Alegra Motorsports Mercedes
    GTD
    🇩🇪 Götz 🇨🇦 Morad 🇺🇸 de Quesada
    37.
    16
    Wright Motorsports Porsche
    GTD
    🇺🇸 Hardwick 🇧🇪 Heylen 🇨🇦 Robichon
    38.
    66
    Gradient Racing Acura
    GTD
    🇬🇧 Bechtolsheimer 🇩🇪 Farnbacher 🇧🇧 Simpson
    39.
    57
    HTP Winward Motorsport Mercedes
    GTD
    🇬🇧 Ellis 🇺🇸 Ward 🇩🇪 Dienst
    40.
    39
    CarBahn Motorsports Lamborghini
    GTD
    🇺🇸 Lewis 🇺🇸 Megennis 🇺🇸 Westphal
    41.
    59
    Crucial Motorsports McLaren
    GTD
    🇺🇸 Gallagher 🇺🇸 Holton 🇺🇸 Miller
    42.
    40
    Fast MD Racing Duqueine
    LMP3
    🇺🇸 Archer 🇺🇸 Hanratty 🇨🇦 Vance
  • Derani az élen féltávnál, még nincs nyoma a várt esőnek

    Pipo Derani vezette a 70. Sebringi 12 órás futamot a verseny felénél, míg a BMW M Team RLL átvette a vezetést a GTD Pro osztályban.

    Derani a 47-es rajtszámú Cetilar Racing Ferrari 488 GT3 Evo 2020-at vezető Giorgio Sernagiotto pályán kívüli pillanata miatti sárga zászló alatt állt ki a boxba, és ezzel átvette az első helyet.

    A brazil a 31-es rajtszámú Action Express Racing Cadillac DPi-V.R. Cadillac DPi-V.R. versenyautójával megelőzte a többi DPi versenyzőt, amikor a csapat a csak üzemanyagot töltött az autóba, így a sor elejére ugrott.

    Ezzel Derani visszaszerezte a vezetést, miután elvesztette azt az előző, zöld alatti kiállások során, amikor egy kerékanya-probléma miatt a harmadik helyre esett vissza – írja a SportsCar365.

    Derani most Ricky Taylor 10-es számú Konica Minolta Acura ARX-05-ösét megelőzve vezet, Mike Rockenfeller 48-as számú Ally Cadillacje pedig a harmadik helyen áll.

    Az LMP2-es versenyben az 52-es rajtszámú PR1/Mathiasen Motorsports Oreca 07 Gibson vezet, a volán mögött Mikkel Jensen ül.

    A csapat akkor vette át a kategória első helyét, amikor a Racing Team Nederland a bronzminősítésű pilótáját, Frits van Eerdet ültette a No. 29-es Orecába, Jensen pedig felzárkózott.

    A holland csapat a 21-es rajtszámú DragonSpeed autó balesete után állt az élre.

    A Riley Motorsports áll a legjobban az LMP3-as kategóriában, ahol jelenleg Felipe Fraga ül a 74-es számú Ligier JS P320 Nissan volánja mögött, megelőzve a 30-as számú JR III Racing Ligier-t, amelyet Dakota Dickerson vezet.

    A Sebringi 12 órás GTD Pro kategóriáját a Rahal Letterman Lanigan autója vezette féltávnál
    A Sebringi 12 órás GTD Pro kategóriáját a Rahal Letterman Lanigan autója vezette féltávnál Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Szoros a verseny mindkét GT osztályban Sebringben

    A GTD Pro osztályban a BMW M Team RLL átvette a vezetést a WeatherTech Racing és a Corvette Racing előtt.

    A 24-es rajtszámú BMW M4 GT3, amelyet Philipp Eng vezetett, a harmadik óra kezdetén a harmadik helyen állt a Jules Gounon által vezetett 97-es rajtszámú Mercedes-AMG GT3 Evo és a Nick Catsburg által vezetett 3-as rajtszámú Chevrolet Corvette C8.R mögött.

    Gounon a boxkiállások alatt átvette az osztály vezetését, és még azután is az élen maradt, hogy Jordan Taylor behozta a Corvette-et, hogy átadja helyét Catsburgnak.

    Eng előbb a pályán megelőzte Catsburgot, majd a kiállásoknál Gounont is. Nem volt meglepő, hiszen a BMW-s alakulat sem cserélt kereket, csak üzemanyagot vett fel.

    A GTD kategória éln a Mercedes-AMG csapatok vannak egy-kettőben, az élen Mike Skeen áll a Gilbert Korthoff Motorsports Mercedes-AMG GT3 Evo-val.

    Skeen előnye mintegy öt másodperc Philip Ellis előtt a No. 57-es Winward Mercedesszel, míg Bill Auberlen egészíti ki az első három helyezettet a BMW-s Turner Motorsport csapatnál.

    A futam közvetítését itt találjátok.

  • Az élről esett ki Juan Pablo Montoya a Sebringi 12 óráson – VIDEÓ

    Juan Pablo Montoya nem tudott elkerülni egy előtte megpördülő autót, és csúnyán összetörte LMP2-es autóját.

    LMP2-es kategóriában a 81-es DragonSpeed vezetett, miután Jaun Pablo Montoya átvette az autót 16 éves fiától, Sebastiantól, ekkor azonban jött a dráma.

    Az LMP3-as osztályban induló Alex Udell az 1-es kanyarban elvesztette uralmát a 6-os Duqueine felett, megpördült, majd a kanyar belső ívén megállt.

    Ez arra kényszerítette Montoyát, hogy kitérő manővert tegyen, és végül az 1-es Paul Miller BMW M4-nek ütközött – ez pedig azt eredményezte, hogy az autója csúnyán összetört.

    Ez kiváltotta a verseny első sárga zászlós időszakát, és Giedo van der Garde állt az élre a 29-es Racing Team Nederland autójával.

    A pole pozíciót elfoglaló 52-es PR1 Mathiasen autó, amely sokáig vezette a versenyt Ben Keating kezében, a második helyre esett vissza, és Scott Huffaker ült a volán mögé.

    A DPi kategóriában Mike Conway vezeti a versenyt a 31-es AXR Cadillac DPi V.R-rel, miután a #48-as autó két áthajtásos büntetést is kapott Jose Maria Lopeznek köszönhetően.

    Will Stevens erős második helyen áll a 10-es Wayne Taylor Racing Acurával, miután átvette Ricky Taylor helyét, Richard Westbrook pedig feljött a harmadik helyre az 5-ös JDC-Miller Cadillac-kel.

    A Mercedes Formula E versenyzője, Stoffel Vandoorne a negyedik helyen áll IMSA debütálásán a 60-as Meyer Shank Acurával, Kobayashi pedig a hatodik helyen áll a büntetéseknek köszönhetően a 48-as AXR-rel, Earl Bamber #02-es Chip Ganassi Cadillacje mögött.

    Ryan Hunter-Reay és a 01-es Chip Ganassi Cadillac továbbra is műszaki problémákkal küzd és 35 kör hátrányban van.

    Mi a helyzet a GT mezőnyben?

    A Corvette tartja a vezetést a GTD Pro divízióban, miután Antonio Garcia egy körrel később, a második óra kezdetén a boxba állva megelőzte Mirko Bortolottit és Daniel Serrát is.

    Bortolotti csapattársa, Andrea Caldarelli a második helyen áll a 63-as Lamborghini Huracan GT3-mal, a kétszeres DTM-bajnok Marco Wittmann pedig harmadik a Rahal Letterman Lannigan Racing által indított 24-es BMW M4-gyel.

    A 25-ös BMW és Serra 62-es Risi Competizione Ferrarija szintén harcban volt a dobogós helyezésekért, mielőtt mindketten a garázsba hajtottak egymástól független szervokormány meghibásodással.

    A BMW a harmadik óra végén a boxban maradt, míg a Risi meg tudta javítani a 488 GT3-at, hogy Eddie Cheever III újra pályára küldje a 488 GT3-at.

    A GTD mezőnyét Michael de Quesada vezeti a 28-as Alegra Mercedesben, a 57-es Winward pilótája, Marvin Dienst a második.

  • Dráma már az első órában, hátraesett a Bourdais féle csapat

    Lecsapott a technika ördöge a pole-ból induló 01-es Chip Ganassi Racing Cadillac-re, akik már rögtön a rajt után hátraestek.

    Sebastien Bourdais rögtön a rajtnál visszaesett, és az első kör végén a boxba kellett mennie egy visszaváltási probléma miatt.

    A motorburkolat lekerült, és a számítógépet bedugták, de más látható javítás nem történt. A csapat ezután feltöltötte üzemanyaggal az autót és visszaküldte Bourdais-t, mielőtt másodszor is a boxba ment volna, ezidő alatt két kört kapott.

    Pipo Derani átvette a vezetést a 31-es Action Express Racing Cadillacben, őt követte Ricky Taylor a 10-es Wayne Taylor Racing Acurában és Tom Blomqvist a No.60-as Meyer Shank Racing with Curb Agajanian Acurában.

    Blomqvist nem sokkal később elvesztette a pozíciót Alex Lynnnel szemben a No.02-es CGR Cadillacben. Lynnnek később egy áthajtásos büntetést kellett letöltenie sárga jelzés alatt történő előzésért.

    Nem a 01 volt az egyetlen favorit, aki korán bajba került. A 36-os számú Andretti Autosport Ligier LMP3-as a már a rajt előtt a garázsba állt, majd újra visszatért, de végül kiesett egy nyilvánvaló hűtési problémával.

    Gar Robinson a pole-ból indulva korán vezetett a Riley Motorsport 74-es számú Ligier-jével, de a 17-es kanyarban 15 perc után megpördült, és átadta a vezetést Harry Gottsackernek a Muehlner Motorsport America Duqueine 6-os számú versenyautójával.

    Gottsacker és segédpilótája, Alec Udell későn ültek be az autóba, mivel más versenyzők nem tudtak részt venni a versenyen, és csatlakoztak Ugo de Wilde-hoz.

    Problémák a GT osztályban is

    A GT kategória autói közül a korai boxba hívott versenyzők között volt a 23-as Heart of Racing Aston Martin GTD Pro, akinek ismeretlen problémája volt, Alex Riberas a boxban maradt, és végül szintén a garázsba került.

    A GTD pole pozícióját megszerző Zacharie Robichon is kiállt a 36-os Wright Motorsports Porschéval kerékagy problémák miatt.

    Az LMP2 és a GTD Pro pole pozíciót elfoglaló versenyzők voltak az egyetlenek, akik sértetlenül vészelték át az első félórát.

    Daniel Serra a 62-es számú Risi Competizione Ferrari 488-assal vezet Mirko Bortolotti előtt a 63-as számú TR3 Racing Lamborghini Huracannal.

    Ben Keating állt az élen a 52-es PR1 Mathiasen Motorsports ORECA-val, akit Henrik Hedman követett a 81-es DragonSpeed ORECA-val.

    A futam közvetítését itt találjátok.

  • A JDC-Miller Racing volt a leggyorsabb a Sebringi 12 órás warm-up-ján

    Már nincs sok hátra a 70. Sebringi 12 órás rajtjáig, és a rövid bemelegítő edzésen a Loic Duval vezette JDC-Miller Motorsports volt a legjobb.

    Loic Duval ideje a reggeli bemelegítésén, 1:47,508 perces kör volt, ami valószínűleg már azt mutatja, hogy a JDC-Miller Racing 5-ös rajtszámú autója már a versenyre volt megtankolva.

    A második és harmadik helyen az Action Express Racing két Cadillacje végzett, amelyeket olyan pilóták vezettek, akik először ülnek be az autókba.

    A három WEC Toyota-pilóta, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez és Mike Conway a tegnapi 1000 mérföldes Sebring végéig nem vezethették az AXR Cadillaceket, és a bemelegítést jól használták ki, hogy ráérezzenek az autókra.

    Lopez hatalmasat bukott a tegnapi WEC versenyen, ahol az ütközése miatt az összes g-erő mérőeszköz bejelzett, így részletes orvosi vizsgálatoknak kellett alávetnie magát ahhoz, hogy elindulhasson a mai versenyen.

    Kobayashi volt a második leggyorsabb a bemelegítésen a 48-as rajtszámú autóval, őt követte Conway a 31-es rajtszámú autóval.

    Conway édesapja, Michael csütörtökön hunyt el, de ő Sebringben maradt, hogy versenyezzen a tiszteletére. Mindkét AXR Cadillac különleges matricákat visel az emlékére.

    Giedo van der Garde a 29-es számú Racing Team Nederland ORECA-val az LMP2-es kategória élén végzett 1:52,468-os idővel, míg az LMP3-asok közül Joao Barbosa volt a leggyorsabb a 33-as számú Sean Creech Motorsport Ligier-vel.

    Antonio Fuoco a Cetilar Racing 47-es rajtszámú Ferrari 488-át a GTD mezőny élére repítette, sőt a GT autók között is ő volt a legjobb, 2:01.323-as körével.

    Jules Gounon végzett mögötte közel 2 tizeddel lemaradva, így ő lett az első a GTD Pro kategóriában, őt követte Mirko Bortolotti a 63-as rajtszámú TR3 Racing Lamborghini Huracannal és Daniel Serra a pole pozíciót elfoglaló Risi Competizione Ferrari 488-assal.

    Richard Heistand a 12-es VasserSullivan Lexus RC F-fel a GTD második leggyorsabbja lett, Stevan McAleer a 32-es Gilbert Korthoff Motorsports Mercedes-AMG-vel.

    Érdekességek a Sebringi 12 órás előtt

    A tegnapi WEC 1000 mérföldes Sebringi futamot a közeli villámcsapások miatt leállították, majd végül meg is szakították, és az ég 19:45 körül heves esővel nyílt meg.

    A Racer információi szerint a mai előrejelzés nagyon hasonló a tegnapihoz – többnyire száraz, de délutánra zivatarok kialakulásának esélyével.

    A Russel Ward által a GTD-ben a harmadik helyre kvalifikált 57-es számú Winward Racing Mercedes-AMG nem ment át a hasmagassági vizsgálatokon, így a mezőny végéről indul.

    Korábban már írtunk a Team Hardpoint 99-es rajtszámú Porsche 911 GT3R-ról. Ők a tartalék autójukat sikeresen felépítették Katherine Legge csütörtök esti balesete után.

    A csapat részt vett a reggeli bemelegítésen, ahol Legge jó néhány erős kört tett meg, és az ötödik leggyorsabb időt autózta a GTD-ben.

  • Megint segíteni próbál az IMSA a gyengékedő Corvette-en

    Mivel a GTD Pro-ban induló 3-as számú Chevrolet Corvette a csütörtöki edzéseken lassú volt, ezért ismét BoP engedményt kapott.

    Ezt még az időmérő előtt kapták, de értelemszerűen a versenyre is érvényes lesz.

    A részletek: 1 mm-rel nagyobb, immár 42 mm átmérőjű szűkítőt kapott. Ez a plusz levegő/üzemanyag áramlás plusz 15-20 lóerőt jelent.

    Úgy tűnt, hogy ez meghozta a gyümölcsét, hiszen Antonio Garcia a harmadik helyre kvalifikálta a 3-as rajtszámú Corvette-et, alig több mint fél másodperccel lemaradva Daniel Serra pole-idejétől a Risi Competizione Ferrarival.

    Nehéz volt felmérni, hogy ez mit jelent nekünk” – mondta Garcia a kvalifikáció után. „Még a kvalifikáció előtti rövid edzés sem volt jó, mert nem igazán volt olyan körünk, ahol kitapasztalhattuk volna az autó viselkedését.

    Azt hiszem, elég jó autónk van. Még mindig ez az első versenyünk Sebringben ezekkel a gumikkal és ebben a specifikációban. Szerintem jók lehetünk. Már nem vagyunk olyan messze lemaradva, mint Daytonában. Meglátjuk, hol fogunk végezni.

    A Chevrolet és az IMSA próbálja kitalálni, hogyan lehetne a GTE-specifikációjú Corvette-et a GTD többi GT3-as autójával egyenrangúvá tenni, és mindketten küszködtek azzal, hogy megtalálják a megfelelő specifikációk kombinációját, hogy az autó versenyképes legyen, ugyanakkor ne legyen túlzottan jó.

    A csapat különösen az egyen Michelin abroncsokkal küzdött. Tovább nehezíti a feladatot, hogy a WeatherTech SportsCar Championshipben már csak egyetlen Corvette indul, mivel a Corvette Racing megosztja erőforrásait egy autóra ebben a sorozatban egy autóra a World Endurance Championship teljes szezonjára.

  • A legendás versenyzőhölgy összetörte, a csapat megpróbálja összerakni

    A Hardpoint csapat kénytelen volt egy tartalék Porsche 911 GT3R alvázra váltani miután az egyik edzésen Katherine Legge összetörte az autót.

    A Rob Ferriol, Katherine Legge és Stefan Wilson által használt No. 99-es GTD versenyautó elég csúnyán összetört, így a szerelők nagy feladat előtt állnak.

    Legge a 17-es kanyarban ütközött a csütörtöki esti szabadedzésen a Sebringi 12 órás versenyen. Bár a sérülés kezdetben nem tűnt különösebben súlyosnak, a csapat később felfedezte, hogy az alváz megsérült.

    Szerencsére a csapat rendelkezésére állt egy tartalék autó, amely a helyszínen volt, de az összes jó alkatrészt át kellett helyezni az összetört autóból az újba.

    A csapat éjfélig a paddockban volt, hogy szétszerelje az összetört autót, majd reggel 8 órakor visszatértek, hogy összeszereljék az újat.

    A 99-es rajtszámú autó lemaradt a péntek reggeli kvalifikációról, de a csapat arra számít, hogy a szombat reggeli bemelegítésre már készen lesz az autó, és nem lesz szükség még egy éjszakai szerelésre.

    Úgy tűnt, hogy a csapat péntek délutánra jó előrehaladást ért el, és arról számoltak be, hogy a padlólemez az egyik legbonyolultabb feladat, amit még el kell végezni.

    Katherine Legge a tengerentúl egyik legnagyobb tiszteletben álló hölgyversenyzője. A 41 éves sofőr karrierje 2000-ben kezdődött, és megjárta a világ legnagyobb szériáit, többek közt a DTM-et, a NASCAR-t, az IndyCar-t, és a Formula E-t is, valamint járt már Le Mans-ban is.

  • Hibrid motorral KELL mennie Le Mans-ban a NASCAR autójának

    A NASCAR Next Gen Cup autójának hibrid motorral kell rendelkeznie, ha el akar indulni a 2023-as a Le Mans-i 24 óráson.

    A versenyt szervező Automobile Club de l’Ouest (ACO) megerősítette, hogy a Hendrick Motorsports nevezését a rajtrácsra – amelyet egy „innovatív autó” számára tartanak fenn – csak akkor fogadják el, ha a Chevrolet Camaro ZL-1 energia-visszanyerő rendszerrel lesz felszerelve.

    Ez lehetőséget adna a NASCAR-nak arra, hogy a hibrid technológiát a Next Gen gépen tesztelje éles körülmények között, még még azelőtt, hogy bármilyen formában bevezetné azt premier kategóriájába.

    Pierre Fillon, az ACO elnöke az Autosportnak nyilatkozott ezzel kapcsolatban.

    Hibrid rendszerrel kell rendelkeznie a nevezésnek. A Garage 56 egy innovatív technológiának szentelt autónak szól.

    Amikor Jim [France, a NASCAR főnöke] elmondta nekem, hogy lesz egy új generációs autó a NASCAR-ban, amely hibrid rendszert is tud használni, és hogy van ez az őrült ötlete, hogy 2023-ban egy NASCAR-t nevezzenek be a Garage 56-ba, azonnal lelkes lettem.

    A NASCAR és a Chevrolet azonban továbbra is szűkszavúan nyilatkozott arról, hogy milyen technológiát alkalmaznak majd a Garázs 56-os rajthelyre fejlesztett Next Gen Camaróban.

    A hivatalos sajtónyilatkozatban csak annyit közöltek, hogy „az autó műszaki elemeit egy későbbi időpontban jelentik be„.

    A NASCAR és a Chevrolet vezetői a csütörtöki Sebringben tartott sajtótájékoztatón nem voltak hajlandóak ezt részletezni.

    Steve Phelps, a NASCAR elnöke még tavaly novemberben kijelentette, hogy a legújabb generációs Cup-autó már 2024-ben hibrid technológiát tartalmazhat.

    Fillon bizakodását fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Hendrick Camaro a jövő évi Garage 56-os nevezést meg fogja kapni.

    Meg kell győznünk a 2023-as kiválasztási bizottságot, de biztos vagyok benne, hogy a projekt mögött álló magas szintű csapat ezt elintézi” – magyarázta Fillon. „Nagyon magabiztos vagyok.

    Milyen kritériumoknak kell megfelelnie a NASCAR nevezésének?

    Az ACO elnöke kifejtette, hogy a Camaro által teljesítendő további kritériumok a biztonságra és az autó sebességére vonatkoznak majd.

    Elárulta, hogy az FIA-val már megkezdődött a munka annak érdekében, hogy a csővázas Next Gen alváz megfeleljen a szükséges töréstesztek követelményeinek.

    Az a cél, hogy az autó a GTE Am gépekkel megegyező sebességgel tudjon körözni, ami azt jelentené, hogy a 13,6 kilóméteres Circuit de la Sarthe pályát valahol 3 perc 50 másodperc körüli idő alatt tudja teljesíteni.

    A 2012-es könnyű Nissan DeltaWing volt az első Garage 56-os versenyautó, amelyet ’14-ben a japán gyártó hibrid Zeodja, majd 2016-ban és 2021-ben a négyszeresen amputált Frederic Sausset által irányított, kézi vezérlést használó, fogyatékkal élő versenyzőknek szánt két projekt követett.

  • Az esti edzésen sem változott a helyzet Sebringben

    Folytatódott a sorminta a Sebringi 12 órás verseny fontos, esti gyakorlásán, hiszen ismét egy Cadillac bizonyult a leggyorsabbnak.

    A csütörtöki, mindent eldöntő éjszakai edzésén Sebastien Bourdais autózta a leggyorsabb időt a Chip Ganassi Racing 01-es számú Cadillacjével, amelyen Renger van der Zande-dal és Ryan Hunter-Reayjel osztozik majd a hétvégén.

    Bourdais tavaly a JDC-Miller Cadillac-et vitte győzelemre, főleg az esti etapnak köszönhetően, így mindenki tudja, mennyire fontos lesz ez az időszak a versenyen.

    A versenyt éjszaka lehet megnyerni, és elveszíteni” – jelentette ki Tristan Nunez, akinek a csapattársa, Pipo Derani volt a harmadik leggyorsabb a 31-es rajtszámú Action Express Racing Cadillacben, 1:46,793-as idővel Bourdais 1:46,180-as idejéhez képest.

    Őszintén szólva, nagyon koncentráltunk a beállításokra is, hogy biztosak legyünk benne, hogy az autó jó lesz éjszaka. A hőmérséklet nappal őrülten más lesz, mint most. Szóval nincs értelme annak, hogy az alapján próbáljuk beállítani az autót, hogy milyen lesz a nap. Erről szól az egész – az autó beállítása az éjszakai időjárásra.

    Earl Bamber furakodott be kettejük közé a 02-es Cadillac-el, közel négy tizedes lemaradásban. Tom Blomqvist volt a leggyorsabb az Acura pilóták közül, ő negyedik lett a 60-as rajtszámú Meyer Shank Racing with Curb-Agajanian ARX-05-össel.

    Scott Huffaker az 52-es PR1 Mathiasen Motorsports ORECA-val ismét az LMP2-es kategória élére állt 1:48,842 perces idejével.

    Az első három helyezett az LMP2-ben nagyon ismerősnek tűnt, hiszen a 29-es Racing Team Nederland ORECA lett a második Giede van der Garde kezében, akit Sebastian Montoya követett a 81-es DragonSpeed ORECA-val.

    Bár a GTD Pro kategóriát a #62-es Risi Competizione Ferrari vitte, összesítésben csak a negyedik leggyorsabb GT autó volt
    Bár a GTD Pro kategóriát a #62-es Risi Competizione Ferrari vitte, összesítésben csak a negyedik leggyorsabb GT autó volt Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    GTD-k az első három helyen a Sebringi 12 órás esti edzésén

    A mai napon először egy GTD autó volt a leggyorsabb a GT mezőnyben, Toni Vilander 2:00,962 perces körével az egyetlen kétperces időt autózta a 21-es számú AF CORSE Ferrarival.

    „Ez az edzés fontos ebből a szempontból, hogy ne őrüljünk meg a nap folyamán ezzel a beállítással, és erősítsük meg, hogy miként állunk” – mondta Vilander, aki Simon Mann társával a WEC Sebringi versenyén is indul. „Sebring mindig látványos éjszaka. A prototípusok agresszívek, mint mindig. Rengeteg autó van, 53 autó, szóval nagyon-nagyon kemény verseny lesz.

    Második a 96-os Turner Motorsport BMW M4 GT3 lett, harmadik pedig a márkatárs, 1-es rajtszámú Paul Miller Racing autó. Az első három GTD autó gyorsabb volt, mint a leggyorsabb GTD Pro autó.

    A GTD Pro-ban Daniel Serra vitte a prímet a 62-es rajtszámú Risi Competizione Ferrarival, amely minden edzésen ranglista elejében tanyázott. Serra 2:01,569-es körrel megelőzte Mirko Bortolottit a 63-as rajtszámú TR3 Racing Lamborghini Huracannal és Philipp Enget a 24-es rajtszámú BMW Team RLL M4-gyel.

    Az LMP3 kategóriában a Sean Creech Motorsport 33-as rajtszámú autója nyerte az „éjszakai műszakot” a Riley Motorsport 74-es, és a CORE Autosport 54-es autója előtt.

    Az edzésen egy piros zászlós megszakítás volt, méghozzá Katherine Legge miatt, aki a 17-es kanyarban összetörte a 99-es rajtszámú Hardpoint Porsche 911 GT3R-t.

    Mint mindig, a 17-es kanyarban most is sok akció történt, mivel az autók könnyen elveszítik ott a tapadást a bukkanókon.

    A 2022-es Sebringi 12 órás harmadik (esti) szabadedzésének végeredménye