Kategória: 500miles

  • Natalie Decker érzelmes vlogja a Charlotte-i győzelem után – VIDEÓ

    Múlt hétvégén megszerezte idei első győzelmét Natalie Decker, aki a Trans-Am bajnokság Charlotte-i futamán nyert.

    Decker pole pozícióból várhatta a Trans-Am széria vasárnapi versenyén a Charlotte Roválon. A hölgyversenyzőre azonban lecsapott a technika ördöge, így a mezőny végéről kellett rajtolnia.

    Az is kiderül a videóból, hogy miért. A csapat egyszerűen rossz üzemanyagot tett az autójába, és emiatt diszkvalifikálták őket az időmérő után.

    A hölgyversenyző azonban magabiztos volt saját és autója képességeiben. Ennek ellenére a teljes mezőny – többek között lassabb kategóriájú – autók mögül kellett indulnia.

    A 75 perces verseny előtt elismerte Decker, hogy nagyon fárasztó lesz az egész, de mivel imádja a Charlotte Rovált, ezért nagyon várta a rajtot.

    MEGNYERTÜK A KATEGÓRIÁNKAT!” – mondta azonnal Natalie Decker a célba érkezés után, emellett nagyon örült az összetettben elért 5. helyezésének is.

    A láthatóan érzelmes 24 éves versenyző ezután interjút adott, majd a könnyeivel küszködött még a pódium ceremónia után is.

    Ahogy a verseny után is elmondta: “Kimerült vagyok, ez egy hosszú verseny volt. Megyek, és ünnepelni fogok a családommal és a csapattal.

    Nagyon megérte, az összes fáradtság, az összes fájdalom, amikor átszeltem a célvonalat, annyira jó érzés volt.

    Natalie Decker tehát lendületet, és magabiztosságot gyűjthetett itt a Charlotte Roválon az egész hátralevő szezonjára, hiszen a NASCAR Xfinity Series-ben is még több versenyen rajthoz fog állni idén.

  • Long Beachen autóba ül a a McLaren versenyzője

    A Crucial Motorsports McLarenje az IMSA Sprint Cupban debütál a jövő hónapban megrendezésre kerülő GTD futamon, Long Beachen.

    A floridai székhelyű McLaren csapatot a többi Sprint Cup futammal együtt Long Beach is értékelte, hogy kiegészítse idei Michelin Endurance Cup erőfeszítéseit.

    A 100 perces versenyen Paul Holton a csapat McLaren 720S GT3-val fog menni, csapattársa pedig Jon Millerrel lesz.

    Ha azt mondanám, hogy izgatottan várom az első Long Beach-i Nagydíjamat a McLaren színeiben, enyhe kifejezés lenne” – mondta Miller.

    A Crucial Motorsporttal való versenyzéstől Daytonában és Sebringben, amelyek a korábbi hazai versenyeim voltak, Long Beachig, a jelenlegi hazai versenyemig, ez annyira különleges, és olyasmi, amiről az év elején nem gondoltam volna, hogy lehetséges.

    Hálás vagyok mindenért, ami ahhoz vezetett, hogy ez a lehetőség valósággá váljon.

    Én voltam Paul spottere 2018-ban a McLarennel elért GT4-es győzelménél, és más versenyzőket is edzettem itt, hogy erős eredményeket érjenek el. Már most is különleges emlékeim vannak Long Beachről, és alig várom, hogy még több emléket szerezzek.

    Holton, a McLaren gyári pilótája visszatér a Sprint Cup versenyzéshez, miután két évig a Compass Racing színeiben indult 2019-20-ban, szintén a McLarennel.

    Korábbi Long Beach-i tapasztalatokkal rendelkezik, hiszen 2018-ban az SRO America versenyében GT4-es kategóriában győzelmet aratott.

    Mindig is hihetetlen volt részt venni ezen az eseményen, és alig várom, hogy részt vegyek rajta az IMSA-val, a Crucial Motorsporttal és Jonnal. Úgy gondolom, hogy mind tempó, mind vezetési stílus szempontjából remek párosítás vagyunk” – mondta Holton.

    Long Beach egy hihetetlen és kihívásokkal teli pálya, és alig várom, hogy újra ott lehessek.

    Bár még nem jelentették be, a csapat „aktívan törekszik” arra, hogy további Sprint Cup fordulókon is pályára vigye a McLaren 720S GT3-at.

    Mi az a Sprint Cup

    A 2022-es IMSA WeatherTech SportsCar Championship-ben 12 versenyt rendeznek, ezek nagy része pedig az IMSA Sprint Cup bajnokságba számít bele.

    Az összesített értékelés mellett a szezon végén az Endurance Cup és a Sprint Cup osztályában is eredményt fognak hirdetni.

    A Sprint Cup versenyei általában 1 óra 40, vagy 2 óra 40 percesek, tehát sokkal rövidebbek, mint az Endurance Cup versenyei.

    # Esemény Hossz Osztályok Pálya
    1 Rolex 24 at Daytona 24 órás Összes Daytona International Speedway Január 29–30
    2 Mobil 1 Twelve Hours of Sebring 12 óra Összes Sebring International Raceway Március 19
    3 Acura Grand Prix of Long Beach 1 óra, 40 perc DPi, GTD Pro, GTD Long Beach Street Circuit Április 9
    4 Hyundai Monterey Sports Car Championship 2 óra, 40 perc DPi, LMP2, GTD Pro, GTD WeatherTech Raceway Laguna Seca Május 1
    5 TBA 2 óra, 40 perc DPi, LMP2, LMP3, GTD Mid-Ohio Sports Car Course Május 15
    6 Detroit Grand Prix 1 óra, 40 perc DPi, GTD The Raceway on Belle Isle Június 4
    7 Sahlen’s Six Hours of The Glen 6 órás Összes Watkins Glen International Június 26
    8 TBA 2 óra, 40 perc DPi, LMP3, GTD Pro, GTD Canadian Tire Motorsport Park Július 3
    9 Northeast Grand Prix 2 óra, 40 perc GTD Pro, GTD Lime Rock Park Július 16
    10 IMSA Sports Car Weekend 2 óra, 40 perc Összes Road America Augusztus 7
    11 Michelin GT Challenge at VIR 2 óra, 40 perc GTD Pro, GTD Virginia International Raceway Augusztus 28
    12 Motul Petit Le Mans 10 órás Összes Michelin Raceway Road Atlanta Október 1

    A kék háttérrel jelzett versenyek az Enudrance Cup értékelésébe számítanak
    A fehér háttérrel jelzett versenyek a Sprint Cup értékelésébe számítanak
    TBA – A verseny neve később kerül bejelentésre

  • Jimmie Johnsont nagyon is érdekli a Le Mans-i 24 órás

    Jimmie Johnson beszélt Rick Hendrickkel a Le Mans-i 24 órás versenyre tervezett „Garage 56” nevezésről, és érdeklő őt a dolog.

    Hendrick és a NASCAR múlt csütörtökön mutatta be azokat a terveket, amelyek szerint egy speciálisan módosított Next Gen Chevrolet Camaróval indulnának a 2023-as Le Mans-i versenyen.

    A jóváhagyás várhatóan már csak formalitás lesz, és Hendrick egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy Johnson szerepel a jelöltek listáján a három versenyzőt felvonultató autóban, amelyet a Hendrick Motorsports és IMSA WeatherTech SportsCar Championship partnercsapata, az Action Express építene.

    Még nem beszéltem Jimmie-vel” – mondta Hendrick a floridai Sebringben tartott bejelentésen. „Biztos vagyok benne, hogy elvállalná, ha nem ütközne egy másik versenyével.”

    Johnson karrierje legjobb eredményét érte el az IndyCar texasi versenyén, ahol hatodik lett, elmondta, hogy közvetlenül a bejelentés után kapott egy rövid hívást Hendrick-től, aki biztos akart lenni benne, hogy Johnson értesült a hírről.

    Johnson lehet a csapat egyik versenyzője

    A terv az, hogy később hosszasan beszélgetnek a projektről, amelyet a Hendrick versenyügyi alelnöke, Chad Knaus (Johnson hét bajnoki címe alatt ő volt a crew chief, aki most az IMSA autójánál a stratégiát kezeli) fog felügyelni.

    Mindenképpen érdekel” – mondta Johnson az IndyCar Series texasi kvalifikációja után. „Még nem folytattam komoly tárgyalásokat. Tudtam, hogy az Action benne lesz a dologban. Tudom, hogy van érdeklődés irántam, hogy az autóba üljek.

    Azzal is tisztában vagyok, hogy Hendrick úr szeretné, ha az autóban ülnék, és Chad (Knaus) is benne van a dologban.

    Jimmie Johnson és Chad Knaus kapcsolata nagyon szoros, ez egyenes út lehet neki a csapatba kerüléshez
    Jimmie Johnson és Chad Knaus kapcsolata nagyon szoros, ez egyenes út lehet neki a csapatba kerüléshez Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Meg kell győződnöm arról, hogy ne legyen akkor versenyem. Jövőre szeretnék az LMDh-ban (az IMSA új csúcsprototípusa jövőre) és az LMP2-ben versenyezni.

    Törekszem arra, hogy e két divízió valamelyikében versenyezzek, de ez egy egyedülálló lehetőség lehet, hogy először tapasztalhassam meg Le Mans-t.

    Még mindig nem tudom, hogy mi az IndyCar menetrendem (2023-ra), és hogy az IndyCarnak van-e szabad hétvégéje akkor. Szóval még sok mindent kell tisztázni.

    Johnson a második szezonjában vezet endurance versenyeket a Hendrick-Action Express együttműködésben a 48-as számú Ally Cadillacben.

    Nem csak volt, hanem jelenlegi Hendrick Motorsports versenyző is lehet a csapat felállásában. Johnson mellett ugyanis Rick Hendrick megemlítette, hogy egy aktív Cup-pilóta (valószínűleg Chase Elliott vagy Kyle Larson) is szóba jöhet a Le Mans-ban.

  • 17 éves amerikai versenyzőhölgy kap lehetőséget a W Series-ben

    A W Series megerősítette a 2022-es szezonban induló versenyzők listáját, amelyben az amerikai Chloe Chambers is helyet kap.

    A 17 éves Hudson Valley-ből, New Yorkból származó – Guinness-rekorder, aki nemrég szerepelt az America’s Got Talent című televíziós műsorban is – az újonnan alakult Jenner Racing Team versenyzője lesz – írja a Racer.com.

    Chambers a csapatfőnök Caitlyn Jenner – korábbi autóversenyző és olimpiai bajnok – és csapattársa Jamie Chadwick, a W Series kétszeres bajnoka, és címvédője mellett fog dolgozni.

    Az arizonai Inde Motorsports Ranch-en és a barcelonai pályáján rendezett előszezoni teszteket követően Chambers egyike volt annak a kilenc versenyzőnek, akiket Dave Ryan, a W Series versenyigazgatója kiválasztott azon nyolc nő közé, akik a 2021-es bajnoki tabella első nyolc helyezettje mellett automatikusan kvalifikálták magukat a harmadik szezonra.

    Chambers nyolcéves korában kezdett el gokartozni, és több országos bajnoki címet nyert, mielőtt tavaly debütált az amerikai F4-es bajnokságban.

    Hozzá még négy másik versenyzőnő csatlakozik – a cseh Tereza Babickova (18), a holland Emely De Heus (19), a Fülöp-szigeteki Bianca Bustamante (17) és a japán Juju Noda (16) -, debütánsként.

    A W Series idei szezonja nyolc Forma-1-es nagydíj hétvégéjén rendez betét futamokat, kezdve a májusi Miami versennyel.

    Chloe Chambers Jamie Chadwick csapattársa lesz a Jenner Racingnél
    Fotó: W Series

    A W Series 2022-es szezonjára megerősített 17 versenyző a következő:

    • Tereza Babickova, CZE, 18 éves.
    • Bianca Bustamante, PHI, 17 éves.
    • Jamie Chadwick, UK, 23
    • Chloe Chambers, USA, 17
    • Emely De Heus, NED, 19.
    • Belén García, ESP, 22
    • Marta Garcia, ESP, 21
    • Jessica Hawkins, UK, 27
    • Emma Kimiläinen, FIN, 32
    • Nerea Martí, ESP, 20
    • Sarah Moore, UK, 28
    • Juju Noda, JPN, 16
    • Alice Powell, UK, 29
    • Abbi Pulling, UK, 18
    • Bruna Tomaselli, BRA, 24
    • Beitske Visser, NED, 26
    • Fabienne Wohlwend, LIE, 24

    Kiemelve a W Series küldetését, hogy a lehető legtöbb nő számára teremtsen lehetőséget a motorsport legmagasabb szintjén, a 2022-es rajtrács 18. és egyben utolsó helyét nyitva hagyják, hogy értékes versenyzői tapasztalatot szerezzenek azok a tartalékversenyzők, akik a W Series korábbi szezonjai és tesztversenyei során ígéretesnek bizonyultak.

    A 2022-es tartalékversenyzők névsorát még nem jelentették be.

  • Hailie Deegan sportot váltott, nem fogod elhinni, hogy mit csinált

    Hailie Deegan új hobbit talált magának, méghozzá a golfozást. A fiatal hölgyversenyző nem a megszokott módon kezdett bele a sportba.

    Még az atlantai katasztrofális versenye, de már a Mint 400-as indulása között döntött úgy Hailie Deegan, hogy átalakítja háza mögött lévő kertjét golfpályává.

    Talán a videó alapján is elmondható, hogy a versenyzéshez jobban ért a 21 éves hölgyversenyző.

    Deegan mellett természetesen szerepel a videóban kamerása, és párja is, akik szintén nem nyújtottak meggyőző teljesítményt golfütővel a kezükben.

    Most is nagy szüksége lesz majd a kikapcsolódásra, hiszen az idei három versenye során mindháromszor balesetbe keveredett, így meg kell nyomnia az újraindítás gombot a szezonján.

    Daytonában sokáig jól állt, azonban a verseny végén balesetbe keveredett. Las Vegasban saját hibájából belerohant egy pályán álló autóba. Atlantában pedig majdnem bennfulladt, miután egyik kereke lángra kapott.

    A javításra már most hétvégén lehetősége lesz Deegan-nek, hiszen a NASCAR Truck Series mezőnye is ellátogat a Circuit of the Americas versenypályára.

    Hailie Deegan még az év elején indult a Daytona 24 órás előtti IMSA Michelin Pilot Challange versenyén egy Ford Mustanggal, nem titkolt szándéka pedig az volt, hogy javítsa versenyzői képességeit a kanyargós épített pályákon.

    A hétvégén tehát kiderül, hogy a Ford Performance fiatal csillaga mennyire tudta csiszolni tudását ebben a tekintetben.

     

  • 2023-ban jön a Ferrari dögös gépe az IMSA-ba

    A Cetilar Racing színeiben fog bemutatkozni az új, gyönyörű vonalakkal rendelkező Ferrari 296 GT3, méghozzá a 2023-as IMSA szezonban.

    A Cetilar Racing csak néhány versenyen indult az Egyesült Államokban, így érdekes választás az olasz márkától.

    A tavalyi Daytonai 24 óráson LMP2-ben indultak, majd az idei versenyre egy Ferrari 488 GT3-at hozott az alakulat.

    Az ezekből az erőfeszítésekből származó eredmények valószínűleg nem sok figyelmet hívtak volna fel a csapatra.

    De a Sebringi 12 óráson való GTD győzelem egy olyan 488-assal, amely a verseny végére inkább hasonlított egy összetákolt masinára, mint egy Ferrarira, némi figyelmet érdemel.

    A csapat azt tervezi, hogy 2023-ban még nagyobb feltűnést kelt, és az első Ferrari 296 GT3-at hozza Amerikába, hogy egy teljes szezont töltsön az IMSA WeatherTech SportsCar Championship GTD-ben.

    A Cetilar Racing Roberto Lacorte gyermeke, aki testvérével együtt alapított egy gyógyszeripari céget, a Pharmanutrát, amelynek termékei közé tartozik a Cetilar nevű ízületi krém.

    Egy évtizeden át próbálkozott az autóversenyzéssel, de az utóbbi években komolyabbra vette a figurát, többek között három teljes szezont töltött a WEC-ben: kettőt az LMP2-ben, tavaly pedig egyet a GTE-Am-ben.

    Ferrari 296 GT3
    Fotó: Ferrari

    Teljes szezonban láthatjuk majd az új Ferrari 296 GT3-at

    Idén a csapat az AF Corse-val közösen vág neki a Michelin Endurance Cup futamainak, és a tervek szerint jövőre a Ferrari új GT3-as autójával a teljes szezonra bővül.

    Jövőre egy teljes szezonra jövünk az IMSA-ban, az összes bajnokságban, nem csak az Endurance Cupban, a 296-os vadonatúj GT Ferrarival, amely gyönyörű, csodálatos és agresszív” – mondta Lacorte, aki a Sebringet Antonio Fuoco és Giorgio Sernagiotto, a szokásos versenyzőtársai partnereként nyerte meg.G

    Láttam már az autót, és rövid időn belül meglátogatjuk a gyárat, és néhány héten belül megtörténik az autó shakedownja.

    Szóval elkötelezettek vagyunk a Ferrarival, az AF Corse-val ebben a programban. Mi leszünk az első csapat, amelyik elhozza az új autót és versenyezni fog az IMSA-ban. Daytona lesz az első versenye a 296-osnak.

    A 296 GTB-t egy új V6-os turbómotor hajtja, és bár van benne hibrid komponens, a versenyautóban nem lesz. Ez egy olyan autó lesz, amiért könnyű lesz lelkesedni, de Lacorte lelkesedésének más oka is van.

    Egy nagy program előtt állunk, amely sok elemből áll, és főleg abból az erős elkötelezettségből, amit a Cetilar racing kapott a Ferraritól és az AF Corse-tól, valamint egy fickótól, Amato Ferraritól” – mondta.

    Először is, ő egy nagyon fontos barátom, és mindenhol érzékelem a támogatását. És így emiatt szeretnék bekerülni a márkámmal is az amerikai piacra. Szóval ez egy újabb egy ok arra, hogy jövőre az IMSA-ban versenyezzünk.

    A Cetilar Racing következő IMSA-kiállása a Sahlen’s Six Hours at the Glen versenyen lesz júniusban.

     

  • Az IMSA LMDh autói is bemutatkozhatnak 2022-ben a WEC-ben

    Az IMSA prototípusok új fajtáji, amelyek 2023-tól vesznek részt élesben versenyeken, már idén az FIA WEC versenyein bemutatkozhatnak.

    A lépésről az FIA Motorsport Világtanács szombati, bahreini ülésén született megállapodás, „hogy a hátsókerék-hajtású hibridek zökkenőmentesen bevezethetők legyenek” a bajnokságba a Le Mans-i hiperautó szabályok szerint épített autók mellett.

    A széria az idei bajnokság végén futamonként engedélyezné az új LMDh autóknak, hogy a Toyota, a Glickenhaus, az Alpine és a Peugeot mellett a Hypercar osztályba kerüljön, ami azt jelentené, hogy az autó nem lenne jogosult a pontgyűjtésre.

    A WMSC közleményében nem közöltek további információkat, például arról, hogy bármelyik gyártónak -amelyik idén versenyezni kíván egy LMDh-val – homologizálnia kell-e az autót, ami gyakorlatilag a specifikáció öt évre történő befagyasztását jelenti.

    Egyáltalán nem világos, hogy a két LMDh-gyártó – a Porsche és a Cadillac – közül bármelyik, amelyik jövőre csatlakozni kíván a WEC-hez, készen áll-e arra, hogy versenyezzen az idei szezonban.

    A Porsche az egyetlen márka, amelyik már pályára vitte LMDh-ját a WEC-ben és az észak-amerikai IMSA SportsCar Championshipben való teljes bemutatkozás előtt.

    A Team Penske elnöke, Tim Cindric a múlt hónapban az Autosportnak elmondta, hogy „nehéz harc” előtt áll csapata, hogy a kanadai Multimatic Motorsporttal közösen fejlesztett autójukat időben elkészüljön a 2023-as Daytonai 24 órás versenyre.

    A Cadillac LMDh, amely a Dallara következő generációs LMP2-es alvázán alapul majd, csak nyáron kezdi meg a tesztelést.

  • Earl Bamber: Majdnem rajtam ment el a győzelem

    Bamber elárulta, két hibája után megfogadta magának, hogy nem fogja elveszíteni a győzelmet az IMSA sorozat második fordulójában.

    Ganassi Racing Cadillac 02-es autója alig több mint egy órával a Sebringi 12 órás vége előtt egy áthajtásos büntetés következtében visszaesett a második helyre.

    Az áthajtásos után azt mondtam magamnak, hogy semmiképpen sem veszíthetem el a győzelmet” – mondta Bamber az Autosportnak.

    Elkaptam az 5-ös Cadillacet, visszatértem az élre, majd három kanyarral később megtörtént az incidens a Ferrarival, és megpördültem.

    Ma a két etap alatt egyszer a legjobb, egyszer pedig a legrosszabb vezetésemet mutattam be.

    Őszintén szólva nagyon bosszús vagyok, mert 30 vagy 35 másodperccel kellett volna nyernünk – megnehezítettem magamnak az életet.

    Bamber a verseny kilencedik órájában a tört az élre 02-es Cadillac DPi-V.R-rel, miután átvette az autót Neel Janitól, aki Kevin Magnussen késői cseréjeként érkezett, miután a dán visszatért a Forma-1-be a Haasnál.

    A trió harmadik tagja, Alex Lynn 25 másodperces előnnyel adta vissza a 02-es Caddy-t Bambernek, aki így futott neki a hajrának.

    Ez az előny azonban gyorsan szertefoszlott, amikor Bamber a boxkiállása utáni 3. kanyarban AWA Duqueine LMP3-as autójával ütközött, ami az áthajtásos büntetést eredményezte.

    Arra számítottam, hogy jobban le fog lassulni, de jó tempót vitt a kanyarba, és pont ott volt az apexnél” – magyarázta Bamber. „Az én hibám volt.

    Bamber a büntetés letöltése után közel öt másodperces hátránnyal tért vissza a pályára a JDC-Miller Caddyvel versenyző Richard Westbrookkal szemben, de hat kör alatt behozta a lemaradást.

    Bamber tempója zseniális volt, de sok hibája miatt veszélybe sodorta csapata győzelmét
    Bamber tempója zseniális volt, de sok hibája miatt veszélybe sodorta csapata győzelmét Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Csőstül jön a baj

    A 10-es kanyarban megelőzte a britet, majd a 16-os kanyarban a GT Daytona osztály AF Corse Ferrari 488 GTE Evo-jával találkozott, és megpördült.

    Azt hittem, hogy már nincs mellettem: Hagytam egy rést, de nyilvánvalóan nem volt elég” – mondta Bamber. „Szerencsénk volt, hogy nem sérültünk meg, de ha ilyen jó autód van, könnyű visszajönni.

    A győztes Cadillac hat másodperces hátránnyal indult újra a JDC-Miller autójával szemben, de hat körön belül újra az élre állt, miután Westbrook a 16-os kanyarban lelassult a lekörözöttek mögött.

    Bamber a boxkiállások utolsó köre után is megtartotta a vezetést, de a JDC-Miller autóját átvevő Tristan Vautier tartotta vele a tempót a végééig.

    A francia rövid időre három másodpercen belülre került a vezetőhöz képest, végül azonban Bamber újra felgyorsított, és megnyugtató 6,4 másodperces előnnyel szelte át a kockás zászlót.

  • Kellemes meglepetés volt a Corvette-nek a sebringi győzelem

    Antonio Garcia, Jordan Taylor és Nicky Catsburg triója szerezte meg a Corvette Racing 12. győzelmét a Sebringi 12 óráson.

    A trió 323 körből 247-et vezetett az IMSA WeatherTech SportsCar Championship második fordulójában, és ezzel 2017 óta először vezette győzelemre a Corvette Racinget.

    Ráadásul ez volt a GTE-ből GT3 specifikációvá átalakított autó első győzelme.

    Mivel az IMSA illetékesei még mindig finomítanak az autók teljesítményének egyensúlyán a GTD kategóriákban, a Corvette a hétvége közepén 20 lóerős teljesítménynövelést kapott, de kisebb üzemanyagtartály-kapacitással is rendelkezik, mint riválisai, ami általában csökkenti a teljesítménynövelés hatását, mivel a versenyzőknek jobban kell spórolniuk az üzemanyaggal.

    Ennek ellenére Garcia hat autót előzött meg az első két órában, mielőtt átadta volna a vezetést Taylornak, aki három órát futott, majd ezután jött Catsburg, aki szintén könnyen felvette társai tempóját.

    Catsburg 3 óra 18 percet futott, majd visszaadta Taylornak egy stintre a gépet, akit Garcia egy tripla etappal követett záró emberként, és 4,4 másodperces előnnyel szerezte meg a GTD Pro győzelmet a TR3 Racing Lamborghini Huracanja előtt.

    A legfontosabb dolog itt az volt, hogy elöl maradjunk, ne hibázzunk, és ne legyenek olyan butaságaink, amelyek visszavetnének minket” – mondta Garcia.

    Nagyon meglepett a tempónk. A hetedik helyről indultunk, és lassan kezdtünk feljebb lépkedni. Nem számítottam arra, hogy az első kiállás után az élen leszünk.

    Úgy gondoltam, hogy az autónk nagyon jól működött a nappali órákban, főleg amikor nagyon meleg volt a pálya.

    Éjszaka egy kicsit féltem a mezőny többi tagjától. Úgy tűnt, mintha mindenki csak az éjszakára készült volna. Rajtunk múlott, hogy kontrolláljuk a tempót és tartsuk a különbséget.

    A Corvette győztes triójának tagjai, balról jobbra: Antonio Garcia, Nicky Catsburg és Jordan Taylor
    A Corvette győztes triójának tagjai, balról jobbra: Antonio Garcia, Nicky Catsburg és Jordan Taylor Fotó: Courtesy of IMSA

    Taylor második győzelmét aratta Sebringben

    Csapattársa, Jordan Taylor élete második Sebringi 12 órását nyerte, miután 2017-ben már nyert itt egy Cadillac DPi volánja mögött.

    Tizenkét óra Sebringben keményebb, mint a 24 óra Daytonában vagy Le Mans-ban. Ez nagy teljesítmény a csapat számára” – magyarázta Jordan Taylor.

    Tavaly megnyertük Daytonát és a bajnokságot, így jó, hogy egy újabb nagy hosszútávú versenyt pipálhatunk ki a C8.R-el, és újra felvehetjük a kesztyűt a bajnoki küzdelemben.

    Meglepett, hogy milyen gyorsak voltunk. Azt hiszem, tiszta pályán voltunk gyorsak. Ha beragadtunk volna a srácok mögé, nehéz lett volna előzni.

    Amint az élre kerültünk, a játék neve az volt, hogy megőrizzük a pályapozíciónkat, akár üzemanyaggal spórolva, akár a kiállási ablakok meghosszabbításával, akár a gumikkal takarékoskodva.

    A srácok jó stratégiát találtak ki, és egész nap az élen tartották a csapatunkat. Ez volt az, ami igazán megnyerte nekünk a versenyt.

    A riválisok a Corvette hátulját nézték a verseny nagy részében
    A riválisok a Corvette hátulját nézték a verseny nagy részében Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Harmadik indulása a Corvette-el már győzelmet hozott Catsburgnak

    Nicky Catsburg hatodszor indult el összességében a Sebringi 12 óráson, és harmadszor a Corvette színeiben. Ez volt az első győzelme itt.

    A hétvége elején nagyon küzdöttünk. Kaptunk egy kis segítséget (BoP, a szerk.), ami határozottan segített és visszahozott minket a versenybe, de nem volt könnyű. Egyáltalán nem…. A verseny közepén küszködtem a gumikkal. Kemény volt.

    Soha nem tudod, hogy hol állsz valójában a versenyig. Az edzéseken nem tudod, hogy az emberek mit csinálnak az üzemanyag szintek miatt. Nehéz volt megmondani, hogy állunk.

    Tartottuk magunkat az eredeti tervünkhöz. Nem próbáltunk meg semmi őrültséget. A Lexus és a Porsche néha megelőzött minket, de mi végig tartottuk magunkat az eredeti tervünkhöz. És ez be is jött!

     

  • Natalie Decker jött, látott és győzött Charlotte-ban!

    Véget ért a Trans-Am széria Charlotte-i fordulója, Natalie Decker pedig egy technikai hiba után áthámozta magát a mezőnyön és nyert.

    Mint korábban megírtuk Natalie Decker pole pozícióból várhatta a Trans-Am széria vasárnapi versenyén a Charlotte Roválon.

    A hölgyversenyzőre azonban lecsapott a technika ördöge, így a mezőny végéről kellett rajtolnia.

    Ennek ellenére Decker áthámozta magát a mezőnyön, 29-es rajtszámú Audi R8 GT3-as autójával, és ráadásul nem csak a kategóriagyőzelmet szerezte meg, hanem összesítésben is befért a top5-be.

    Hátulról jöttem, hogy megnyerjem a csoportomat, és összességében ötödikek lettünk, szóval a mai nap csodálatos volt” – mondta a GT kategória győztese, Natalie Decker.

    Kimerült vagyok, ez egy hosszú verseny volt. Megyek, és ünnepelni fogok a családommal és a csapattal.

    Nem csak Decker volt az egyetlen ismerős név a pályán, hiszen a régi NASCAR-os Paul Menard is indult, és nyert is. Az amerikai versenyző az összesített értékelésben lett első.

    Nagyon jó érzés újra a dobogó tetején állni” – mondta Menard győzelme után.

    Káoszos verseny volt, de egy fantasztikus hétvége. A csapatom nagyszerű volt, és a Camaróm minden edzésen gyors volt.”

    „Ken Thwaits úgy építi fel a Showtime Motorsportot, hogy versenyképessé váljon, és azt hiszem, ma megmutattuk, hogy megvannak az eszközeink és megvan a sebességünk.”

    A teljes verseny visszanézhető itt.