Kategória: 500miles

  • Anime témájú autóval indul majd az Acura csapata Long Beach-en

    A „Chiaki’s Journey” szponzorálja a Gradient csapat Acura NSX GT3 Evo22 versenyautóját a Long Beach-i nagydíjon.

    A Gradient Racing egyszeri szereplését az IMSA WeatherTech Sprint Cup Long Beach-i fordulóján az Acura anime-sorozata, a Chiaki’s Journey támogatja majd.

    A HPD gyári pilótája, Mario Farnbacher és a Gradient régi versenyzője, Marc Miller a jövő hétvégi 100 perces sprintversenyen a 66-os rajtszámú Acura NSX GT3 Evo22-t fogja vezetni, ezzel népszerűsítve a luxusautógyártó új, négyrészes YouTube-sorozatát.

    A sorozat az Long Beach-i Nagydíjon játszódik, és az Type S teljesítményű járművek vadonatúj termékcsaládját mutatja be, amelynek főszereplője egy fiatal hős, aki a győzelem felé vezető úton számos kihívást próbál leküzdeni.

    A teljes sorozat elérhető a márka YouTube-csatornáján.

    Chiaki’s Journey az anime és az Acura ‘Less Talk, More Drive’ filmes stílusát ötvözi, hogy a prémium kategóriás autók vásárlóinak új generációját vonzza a márkához” – mondta Jon Ikeda, az Acura alelnöke és márkafelelőse.

    Nem is tudnék jobb helyet elképzelni a teljesítményorientált Acura Type S termékcsaládunk bemutatására, mint a gyönyörű Gradient Racing Acura NSX GT3-at, amellyel Mario és Marc fog versenyezni Long Beach utcáin, ugyanúgy ahogy Chiaki az anime sorozatunkban

    A Long Beach-i verseny lesz a Gradient jelenleg egyetlen tervezett Sprint Cup futama a szezonban, miután a texasi székhelyű alakulat idén a Michelin Endurance Cup fordulóira helyezte át a hangsúlyt.

  • Hiába minden, Hailie Deegan dirt-ön is összetörte autóját – VIDEÓ

    Hailie Deegan dirt versenyzésben próbált formába lendülni, azonban itt is folytatódott 2022-es szezonbeli pech sorozata.

    Köztes heteken rengeteg NASCAR versenyző próbálja lendületben, és formában tartani magát dirt versenyeken.

    Ez még fontosabb az Xfinity és a Truck Series versenyzőinek, akiknek nincs minden héten versenyük.

    Így tett Hailie Deegan is, aki az Egyesült-Államok egyik legnépszerűbb dirt pályáján, az Észak-Karolinai Millbridge Speedway-en versenyzett, és szerencsére az eseményről fel is töltött egy élménybeszámolót youtube csatornájára.

    A hölgyversenyzőnek nem indult jól az év, hiszen a NASCAR Truck Series eddigi összes fordulóján valamilyen incidensbe keveredett, sőt Atlantában majdnem meg is fulladt autójában.

    Nos, itt Millbridge-ben sem járt szerencsével. A kvalifikáción 15. lett, amivel saját futamában a pole-ból rajtolhatott. Deegan párja nagyon jó dirt versenyző, aki azt a tanácsot adta, hogy azonnal törjön az első helyre, és maradjon a felső íven.

    Nos végül ez lett a veszte, hiszen riválisa felcsúszott rá, és Hailie Deegan a falban kötött ki, majd defektet kapott.

    Az utolsó versenyen a 9. helyről rajtolt a fiatal versenyző, és a legjobb 2-be kellett volna felzárkóznia ahhoz, hogy bejusson a főfutamra. A jó tempó ellenére azonban – itt saját hibájából – ismét a falban kötött ki Hailie Deegan.

    Ennek ellenére pozitívan nyilatkozott a videó végén, hiszen bár a versenyek nem sikerült úgy, ahogy eltervezte a tempója végig jó volt.

  • Ismét változik a Corvette és a BMW BoP-ja Long Beach-re

    A Corvette C8.R GTD súlynövekedéssel és teljesítménycsökkentéssel készül Long Beach-re, és a BMW sem örülhet.

    A Chevrolet Corvette C8.R GTD és a BMW M4 GT3 is azon GTD-specifikus autók között van, amelyeket a jövő hétvégi Acura Grand Prix of Long Beach előtt a Balance of Performance módosításokkal érintettek.

    Az IMSA legfrissebb technikai közleményében megerősítették, hogy a Sebringi 12 óráson a GTD Pro osztályban győztes Corvette 10 kg többletsúlyt, 0,4 mm-rel kisebb légszűkítőt – ami 8,3 lóerő csökkenést jelent -, valamint 4 literrel kisebb üzemanyag-kapacitást kapott.

    Az új, 2022-re tervezett BMW-nél eközben 17 lóerővel csökken a teljesítmény, de ezt némileg ellensúlyozza a 20 kilogrammal csökkentett minimális tömeg és a teljesítménycsökkentéssel egyidejűleg 8 literrel csökkentett üzemanyag-kapacitás.

    A GTD Pro és GTD további módosításai közé tartozik a Porsche 911 GT3 R 2 mm-rel megnövelt légszűkítője, ami nagyjából 5 lóerőnyi teljesítménynövekedést jelent, míg az Acura NSX GT3 Evo22 8,3 lóerő körüli turbóerősítést kap.

    Emellett a McLaren 720S GT3 minimális súlya 15 kilogrammal csökkent.

    Az üzemanyag-kapacitás kiigazítása is megtörtént a sorozatgyártású Acura, Porsche és McLarenek esetében.

    A DPi osztályban is történt BoP változás: az Acura ARX-05 10 kg-os minimális súlycsökkentést kapott, így 920 kg-ra csökkent a súlya, míg a Cadillac DPi-V.R-é maradt 945 kg.

    A tavalyi év óta ez az első változás a királykategóriában.

    Jordan Taylor kíváncsian várja, mire lesz képes az ABS-es Corvette

    A Corvette Racing ásza, Jordan Taylor szerint a GTD/GT3-as autókon engedélyezett blokkolásgátló maximalizálása kihívássá teszi a Long Beach-i versenyt, de azt mondja, hogy a rendszer nagy segítség lesz.

    Ez lesz az első alkalom, hogy ABS-szel felszerelt autóval versenyzek itt, így újdonság lesz. Megpróbálom majd megérteni, hogyan lehet maximalizálni ezt a fékezési zónák némelyikében, és a bizalom az autóban nagy szerepet fog játszani.

    A sebringi hétvégén jó fejlesztéseket hajtottunk végre, hogy segítsük a kölcsönhatást, de érdekes hétvége lesz. Sokat kell dolgoznunk, hogy a csúcson maradjunk.

    Az ABS szerinte a kopott gumiabroncsokon való küzdelemben is segít a riválisok elleni védekezésben.

    Eléggé új vagyok a GT3 világában” – mondta a Corvette Racing versenyzője. „Sebringben az első stintemben tönkrementek a gumijaim, és úgy éreztem, hogy két másodperccel lassabb voltam mindenkinél, és mégis képes voltam magam mögött tartani a Lamborghinit.

    Azt hiszem, az ABS segít ebben. Még ha egy kicsit le is maradsz a tempóról, vagy küszködsz a gumikkal, ez az eszköz valahogy segít abban a helyzetben.

  • Óriásit borult Bristolban a 13 éves amerikai versenyző

    A bristoli dirt pálya heteken belül NASCAR Cup Series versenyt fog rendezni, így zajlanak már az előkészületi futamok a helyszínen.

    Karter Stark, egy fiatal autóversenyző nemrégiben durva balesetet szenvedett a Bristol Motor Speedway-en, egy olyan pályán, ahová a NASCAR a következő hetekben ellátogat.

    A 13 éves versenyző a Bristol Dirt Nationals versenyen vett részt. Stark, aki a 92-es számú autó volánja mögött ült, akkor érintkezett a 2-es számú autóval, amikor egy nagy sebességű kanyarból levágott az alsó ívre, miközben a 2-es számú autó hirtelen nem tartotta a saját ívét, és felcsapódott a felső ívre.

    Ez az ütközés a falnak lökte a 92-es számú autót, ami után az visszapattant és fél tucatszor megpördült, majd néhány másodperccel később a pálya közepén állt meg. A 47-es autó is épphogy meg tudod állni a felborult 92-es előtt. Szerencsére Karter Stark nem sérült meg ebben az incidensben.

    A NASCAR Cup Series 2022. április 17-én rendez versenyt a Bristol Dirt versenyen, amelynek a címvédője Joey Logano.

  • 26 autó adta le a nevezését az IMSA Long Beach-i versenyére

    Összesen 26 autó vesz részt a jövő hétvégi Acura Grand Prix of Long Beach-en, amely az IMSA szezonjának első sprintversenye lesz.

    A szerdán nyilvánosságra hozott nevezési lista hat DP-, hat GTD Pro- és 14 GTD-autóból áll, amelyek a 100 perces utcai versenyen csatáznak majd – írja a SportsCar365.

    A várakozásoknak megfelelően a 48-as rajtszámú Action Express Racing Cadillac DPi-V.R kivételével – amely csak a Michelin Endurance Cupban indul – az összes DPi szerepel a listán.

    A GTD Pro-ban hat gyártó képviselteti magát, köszönhetően annak, hogy a WeatherTech Racing egy Mercedes-AMG GT3 Evo-ra váltott.

    A Mercedes-AMG gyári sztárja, Raffaele Marciello csatlakozik Cooper MacNeilhez a 97-es rajtszámú autóban Long Beachen.

    A 14 GTD nevező között van a bajnokságot vezető Mike Skeen és Stevan McAleer is az újonnan átnevezett Team Korthoff Motorsports Mercedesben, miután korábban Gilbert Korthoff Motorsports néven futott a csapat.

    A GMG Racing James Sofronas és Kyle Washington Porsche 911 GT3 R versenyzőivel, míg a Rick Ware Racing az Acura NSX GT3 Evo22-vel debütál a WeatherTech Sprint Cup szezonnyitóján. Ryan Eversley és Aiden Read fogja vezetni az autót

    A Gradient Racing Acurájában Mario Farnbacher és Marc Miller fog a volánnál ülni

    A Crucial Motorsports is rajthoz áll első Sprint Cup fordulón a McLaren 720S GT3-mal, míg az Inception Racing McLarenje annak ellenére hiányzik, hogy nemrég bejelentették, hogy Frederik Schandorffal megerősítették részvételüket a Sprint Cup fordulóin.

  • Legendás név tér vissza a Pikes Peak-re

    A Brumos ikonikus festése visszatér a versenyzés világába, méghozzá a 2022-es Pikes Peak International Hill Climb júliusi versenyén.

    David Donohue egy Porsche GT2 RS Clubsport volánja mögött ül majd, amelyet a híres Brumos 59 vörös, fehér és kék festés fog díszíteni, ezzel a márka 2013 óta először tér vissza a versenyzésbe.

    A Brumosnak való versenyzés karrierem egyik csúcspontja volt, amelyre büszkén tekintek vissza” – mondta Donohue. „Hatalmas megtiszteltetés, hogy szerepet játszhatok abban, hogy az 59-es rajtszámot visszahozzuk egy ilyen különleges versenyre és annak mérföldkőnek számító futamára.

    Donohue visszatérése a Brumoshoz egy újabb fejezetet ír közös történelmükben. A Pikes Peak lesz a százhuszadik versenye a csapat színeiben, pályafutása során pedig 2009-ben megnyerte a Daytonai 24 órás versenyét is.

    Az istálló ezen kívül 1973-ban, 1975-ben és 1978-ban nyerte meg még a legendás versenyt.

    Miután a csapat 2013-ban megszűnt, a jacksonville-i székhelyű kereskedést 2016-ban eladták, és átadták helyét a Brumos Collectionnek, amely 2020-ban nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt.

    A gyűjtemény egy 35 000 négyzetméteres interaktív élmény, amely „tisztelgés az autóipari innováció történelme és jelentősége előtt, az IndyCar-tól a Brumos és a Porsche dominanciájának ünnepléséig”.

    Amikor 2020-ban megnyitottuk a gyűjteményünket, megkérdezték tőlem, hogy fogunk-e valaha is újra versenyezni” – mondta Dano Davis, a Brumos Collection alapítója.

    Mindössze két évvel később – és egy globális világjárvány után – egy mesés, történelmi versenyen indulunk. A kollekciótól a pályáig, az ikonikus 59-es most újra repülni fog.

  • Így lazít Natalie Decker egy fáradtságos hétvége után – VIDEÓ

    Natalie Decker a Trans-Am széria Charlotte-i versenyén vett részt a múlt hétvégén, győzelmét pedig jól megérdemelt pihenés követte.

    Natalie Decker pole pozícióból várhatta a Trans-Am széria vasárnapi versenyén a Charlotte Roválon. A hölgyversenyzőre azonban lecsapott a technika ördöge, így a mezőny végéről kellett rajtolnia.

    Ennek ellenére Decker áthámozta magát a mezőnyön, 29-es rajtszámú Audi R8 GT3-as autójával, és ráadásul nem csak a kategóriagyőzelmet szerezte meg, hanem összesítésben is befért a top 5-be.

    Ahogy a verseny után is elmondta: “Kimerült vagyok, ez egy hosszú verseny volt. Megyek, és ünnepelni fogok a családommal és a csapattal.

    Nos, a youtube csatornájára feltöltött videó alapján a futam utáni napot aktív pihenéssel töltötte Decker, hiszen bevásárolt, takarított és ahogy a videóban is látható, még a jógázásra is volt ideje.

    Az estéje azonban nem volt ilyen boldog, hiszen barátja segítségével be kellett adnia magának azt az injekciót, melyet autoimmun betegsége miatt kap minden héten.

  • Továbbra is sínen van a BMW LMDh programja

    A BMW M Motorsport új főnöke, Andreas Roos jó hírekkel szolgált a BMW M Motorsport LMDh programjával kapcsolatban.

    Roos elmondta, hogy bár „nagyon szoros” ütemterv szerint dolgoztak, nem tapasztaltak késedelmet a BMW M LMDh fejlesztése során, amely továbbra is a nyári bemutatás ütemtervének megfelelően halad.

    Ezt egy kiterjedt tesztprogram követné, kezdetben Európában, majd a hangsúlyt az Egyesült Államokra helyeznék át, mielőtt az autó debütálna a jövő évi Daytonai 24 órás versenyen.

    A BMW számára meglehetősen későn született meg a döntés a projektről” – magyarázta Roos. „Az biztos, hogy nagyon szoros az időbeosztásunk.

    Jelenleg az ütemterv szerint haladunk; minden a tervek szerint halad, de még mindig rengeteg munka vár ránk.

    A célunk az, hogy a Dallarával együtt elkészüljön az autó, amit megépítünk, és aztán az év közepén szeretnénk pályára küldeni” jelentette ki a BMW M Motorsport főnöke.

    Európában kezdjük majd a tesztelést, és mivel 2023-ra koncentrálunk az IMSA-ban, biztosan sokat fogunk az Egyesült Államokban is tesztelni.

    Az amerikai pályák határozottan különböznek az európai pályáktól, ezért is fogunk arra koncentrálni, hogy a Rahal Letterman Lanigan Racinggel együtt sok tesztet végezzünk itt.

    Intenzív lesz, de azt hiszem, mindenki alig várja, hogy először láthassa élőben pályára gurulni az autót.

    A BMW M Motorsport fejese elmondta, hogy „jól kezelték” az ellátási lánc problémáit, amelyek az elmúlt hónapokban szinte minden gyártót és beszállítót érintettek az iparágban.

  • Az LMP2-es csapat kiszállt az IMSA kedvéért a Le Mans-i 24 órásról

    A Racing Team Nederland visszavonta a Le Mans-i 24 órás futamra szóló tartalék nevezését, hogy az IMSA Endurance Cup-ra koncentráljon.

    A holland alakulat – amely a harmadikként szerepelt a Le Mans-i 24 órás tartaléklistáján – péntekig kapott ultimátumot, hogy eldöntse, a listán marad-e, vagy teljesen visszalép.

    A TDS által irányított LMP2-es alakulat idén a Michelin Endurance Cup versenyekre helyezte át a hangsúlyt, és a múlt hétvégi 70. Sebringi 12 órás versenyen elért dobogós helyezéséből ihletet merített.

    Miután tavaly megnyertük a világbajnoki címet az FIA World Endurance Championshipben, az IMSA Endurance Cupot választottuk új kihívásként” – mondta Frits van Eerd csapattulajdonos/pilóta.

    A Le Mans-i indulás esélye mindig csekély, ha nem indulsz teljes szezonban az FIA World Endurance Championshipben vagy az European Le Mans sorozatban, amelyeket szintén az ACO szervez.

    Az idei nevezések nagy száma miatt a következő hónapokban várnunk kellene egy Le Mans-i nevezésre. Úgy döntöttünk, hogy nem fogunk” – jelentette ki a Racing Team Nederland tulaja.

    Az egész csapatunkat át kellene költöztetnünk Amerikából Franciaországba – anélkül, hogy biztosan tudnánk, indulhatunk-e Le Mans-ban -, majd Le Mans után nagyon gyorsan vissza kellene szállítanunk mindent Amerikába, ahol alig két héttel később már IMSA-futamunk van Watkins Glenben.

    Megértjük és tiszteletben tartjuk az ACO megfontolásait, de nagyon sajnáljuk a holland szurkolókat, mert a 2017-es debütálásunk óta először nem lesz holland csapat a Le Mans-i 24 órás versenyen.

    Most azonban inkább teljes mértékben az IMSA Endurance Cup 2022-es szezonjára koncentrálunk, amelyben a Daytonai 24 óráson és a Sebringi 12 óráson elért sikereink után a bajnoki címért küzdünk.

    A Racing Team Nederland kiválásával összesen öt autó maradt a tartaléklistán, élükön a 49-es rajtszámú High Class Racing Oreca 07 Gibsonnal, amely idén szintén az IMSA sportautó bajnokságában is indul.

  • Hétvégi program: Nézd vissza a teljes Sebringi 12 órásat – VIDEÓ

    Két héttel ezelőtt tartották a 2022-es, 70. alkalommal megrendezett Sebringi 12 órás versenyt, mely az utolsó pillanatig izgalmas volt.

    Az IMSA YouTube csatornájának köszönhetően most megnézhetjük teljes egészében a szezon második hosszútávú versenyét mely az egész futamon hatalmas lebilincselő eseményeket hozott.

    Kezdve a rajtnál történt DPi drámával, amikor a Sebringi 12 órás pole pozíciójából induló 01-es Ganassi Racing által futtatott Cadillac megadta magát.

    Folytatva az LMP2-ben Juan Pablo Montoya és a Dragonspeed drámájával, ami miatt a kolumbiai versenyzőnek az élről kellett kiállnia.

    A GTD Pro kategóriában Corvette és a BMW feltámadásával, akik – talán kicsit a BoP segítségnek köszönhetően – végig az élmezőnyben harcoltak, sőt a Corvette meg is nyerte kategóriáját.

    Több csapat is bajba került, többek között a Meyer Shank és a WTR ütközött a sebringi huplikon, az Ally Racing 48-os autójának pedig kigyulladt a féke.

    A GTD osztályban a Turner Motorsport, amely szinte végig az élen haladt, elvesztette még a valószínű dobogós helyezését is, amikor Bill Auberlen kénytelen volt kiszállni a 96-os BMW-ből, hogy ne sértse meg a maximális vezetési időre vonatkozó szabályokat.

    Végül pedig az utolsó órára forduló tűzijátékkal, mely két csapatról szólt. A hibázgató, de elképesztően gyors 02-es Ganassi Cadillacről, melyet Earl Bamber vezetett, valamint a címvédő JDC-Miller autóról, melyben előbb Richard Westbrook próbálta megtartani pozícióját, majd később Tristan Vautier akarta visszaelőzni Bambert.

    Annyi biztos, ha van fölös 12 órád, mindenképp érdemes visszanézni a teljes Sebringi 12 órás versenyt.