Kategória: 500miles

  • IndyCar, NASCAR, IMSA – íme a hétvégi közvetítések teljes listája – 19. hét

    Igazi motorsport hétvége lesz az egyesült államokban, hiszen az IndyCar, a NASCAR és az IMSA mezőnye is versenyzik a hétvégén.

    IndyCar

    Az Indianapolis Motor Speedway ezen a hétvégén megnyitja kapuit, de nem még nem az ovál, hanem a pálya 14 kanyaros, 2,439 mérföldes épített pályája az, amely hivatalosan is megnyitja a május hónapot a Brickyardon.

    Rinus VeeKay a címvédője a futamnak. A holland versenyző élete első IndyCar győzelmét szerezte meg a tavalyi Indy GP-n.

    A szombati futamra 27-en neveztek, Juan Pablo Montoya először indul ebben a szezonban az Arrow McLaren SP harmadik Dallara-Chevrolet-jével.

    Ez lesz a 8. IndyCar-futam az IMS épített pályán. Az aktív versenyzők közül Will Power és Simon Pagenaud három-három győzelmet aratott, és Scott Dixon valamint Rinus VeeKay is rendelkezik futamgyőzelemmel.

    Időjárás (versenynap): A Wunderground.com szerint 27 fok várható, és 46% az esélye annak, hogy esni fog az eső.

    NASCAR

    A Kansas Speedway készen áll a versenyhétvégére.

    A pénteki nap nem tartogat semmilyen akciót a versenypályán, de a szombati program zsúfolt lesz, hiszen az ARCA Menards Series és a Camping World Truck Series is tart majd futamot. A Cup verseny vasárnap lesz.

    A szezon 13. versenye az utolsó All-Star szünet előtti hétvége, és ezután a mezőny majd 2 hétre átköltözik Charlotte-ba.

    A verseny tavalyi győztese Kyle Busch, aki itt szerezte meg idénybeli első győzelmét 2021-ben, most pedig borzalmasan sikerült darlingtoni hétvége után érkezik az eseményre.

    Érdemes lesz látni, hogy Joey Logano és William Byron múlt hétvégi párbaja folytatódni fog-e majd a Kansas Speedway-en.

    Időjárás (Cup Series versenynap): Elszórtan zivatarok, késő este részben felhős égbolt, 77 fokos csúcsérték, 25% esély az esőre.

    IMSA

    A WeatherTech SportsCar Championship Series mezőnye a Lexus Nagydíj felé veszi az irányt, a Mid-Ohio Sports Car Course-on versenyző négy kategóriában viszonylag egyenlő feltételekkel indulnak majd a csapatok.

    A 2022-es szezon négy futamán keresztül a 16-os rajtszámú Wright Motorsports Porsche 911 GT3R az egyetlen amely két futamgyőzelemmel rendelkizik (GTD). A DPi kategóriában a Meyer Shank Racing, a Wayne Taylor Racing és a Chip Ganassi Racing két csapata nyert már összesítettben.

    A királykategória bajnoki tabelláján az MSR (60-as rajtszám) és a WTR (10-es rajtszám) ARX-05 Acurái holtversenyben állnak az első helyen.

    Időjárás (IMSA WeatherTech SportsCar Championship): A Wunderground.com szerint 23 fok várható, és 24% esély van az esőre.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Péntek

    14:00 – USF2000 IDŐMÉRŐ
    14:45 – Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ
    15:30 – NTT IndyCar Series edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    15:15 – Michelin Pilot Challenge, 1. edzés
    16:45 – Indy Lights edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:45 – USF2000 1. VERSENY
    17:50 – Mazda MX 5 Cup, 1. edzés
    18:45 – NTT IndyCar Series edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:45 – Michelin Pilot Challenge, 2. edzés
    20:00 – Indy Lights IDŐMÉRŐ (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    20:05 – Prototype Challenge, 1. edzés
    20:45 – Indy Pro 2000 1. VERSENY
    21:10 – Mazda MX 5 Cup, 2. edzés
    22:00 – IndyCar IDŐMÉRŐ (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:00 – IMSA WeatherTech SportsCar Championship, 1. edzés
    23:35 – Indy Lights Grand Prix of Indianapolis 1. VERSENY (35 kör), (IndyCar LIVE!– INGYENES)
    23:50 – Michelin Pilot Challenge IDŐMÉRŐ

    Szombat

    14:05 – USF2000 2. VERSENY
    14:10 – Mazda MX 5 Cup, 1. IDŐMÉRŐ
    15:00 – IMSA WeatherTech SportsCar Championship, 2. Edzés
    15:10 – Indy Pro 2000 2. VERSENY
    16:30 – IndyCar warmup (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    16:45 – ARCA Edzés és Időmérő
    17:00 – NASCAR Truck Edzés
    17:05 – Prototype Challenge, 2. Edzés
    17:15 – USF2000 VERSENY 3
    17:30 – NASCAR Truck Időmérő
    18:10 – Indy Pro 2000 VERSENY 3
    18:10 – Mazda MX 5 Cup, 1. VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    19:05 – Indy Lights Grand Prix of Indianapolis 2. VERSENY (35 kör) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    19:15 – IMSA WeatherTech SportsCar Championship, IDŐMÉRŐ (IMSA TV – INGYENES)
    20:00 – ARCA VERSENY (100 kör)
    20:40 – IMSA Prototype Challenge, Időmérő
    21:05 – IndyCar GMR Grand Prix (85 kör) (ARENA4+)
    22:05 – IMSA Michelin Pilot Challenge, VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    23:00 – NASCAR Cup Edzés
    23:35 – NASCAR Cup IDŐMÉRŐ

    Vasárnap

    02:00 – NASCAR Truck VERSENY (134 kör)
    14:40 – IMSA WeatherTech SportsCar Championship, Bemelegítő Edzés
    15:20 – Prototype Challenge, VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    17:15 – Mazda MX 5 Cup, 2. VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    20:10 – Lexus Grand Prix, Mid-Ohio, IMSA WeatherTech SportsCar Championship, VERSENY (2 óra 40 perc) (IMSA TV – INGYENES)
    21:00 – Cup VERSENY (267 kör) (ARENA4+)

  • Jordan Taylor kalandozásai a Miami Nagydíjon

    Rodney Sandstorm megtestesítője, Jordan Taylor is ott volt a Forma-1 első ízben megrendezett Miami Nagydíján.

    Taylor az IMSA Sportkocsi bajnokságának első számú személyisége, de emellett egy bődületesen gyors versenyző is.

    A 31 éves versenyző jelenleg a Corvette Racing csapatánál versenyzik, és karrierje során az összes nagy hosszútávú versenyen tudott már győzedelmeskedni – kiemelve a Le Mans-i 24 órást és Daytona-i 24 órást.

    A humoros pilóta alteregója, Rodney Sandstorm óriási Jeff Gordon rajongó, aki a 90-es években ragadt személyiségével és stílusával is.

    Nos Rodney hétvégén a Forma-1-es Miami Nagydíj paddockjában vendégeskedett, és érdemes végignézni, milyen kalandokat élt át.

    Az első Forma-1-es versenyemre készülök, és azt próbálom kitalálni, hogy milyen cuccot vegyek fel, amivel beleillek majd a környezetbe” – írta JT a hétvége előtt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Jordan Taylor (@jordan10taylor) által megosztott bejegyzés


    Taylor ezután az Alpine garázsában kapott „edzői” feladatot

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Jordan Taylor (@jordan10taylor) által megosztott bejegyzés


    Rodney volt a soros, aki ezután a legendás Fernando Alonsoval fotózkódott (Taylor és Alonso egyébként 2019-ben közösen nyerte meg a Daytona-i 24 órás verseny)

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Jordan Taylor (@jordan10taylor) által megosztott bejegyzés


    Rodney az idoljával, Jeff Gordonnal is találkozott a Miami paddockban

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Rodney Sandstorm (@rodneysandstorm) által megosztott bejegyzés


    És még George Russellel is „beszélgetett”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Rodney Sandstorm (@rodneysandstorm) által megosztott bejegyzés

  • A Red Bull főnöke szerint hamarosan lesz amerikai versenyző az F1-ben

    A Forma-1 amerikai fejlődése megkérdőjelezhetetlen, és a paddockban úgy vélik, hamarosan lesz amerikai pilóta a mezőnyben.

    Hat IndyCar-győzelmével, a még mindig csak 22 éves Colton Herta nem hagyott kétséget afelől, hogy ki a legjobb fiatal amerikai együléses pilóta.

    Herta – mint a legmenőbb 30 év alatti amerikai formula autós pilóta – jelenléte mégis szinte láthatatlan volt az F1 első Miami Nagydíján.

    Amikor Herta végül szóba került, Norris szinte csak viccből tette ezt – megemlítve régi csapattársát, akit szeretettel „Hooligan Hertának” nevezett a 2015-ös szezonjuk alatt, amikor a Carlinnál az MSA Formula Championship sorozatban versenyeztek együtt.

    Csütörtökön a Red Bull Racing csapatfőnökét, Christian Hornert többször is megkérdezték arról, hogy egy új amerikai pilóta az Forma-1 20 versenyzős mezőnyében segíthetne tovább lobbantani az F1 lendületét.

    Tréfásan felhozta az 1978-as F1-bajnok Mario Andrettit, és kényelmesen emlékeztette a hallótávolságon belül lévőket, hogy csapata befektetett az ügyben.

    A Red Bull „juniorcsapata” a Charlotte-i születésű Jack Crawfordot tudhatja soraiban. Crawford nemrég töltötte be a 17. életévét, és jelenleg a Forma-3-ban versenyez, miután a múlt hónapban Imolában két dobogós helyezést ért el.

    Horner csütörtökön azt mondta, hogy a jövőben számít egy amerikai versenyző feltűnésére a mezőnyben, „csak az a kérdés, hogy mikor„.

    Jelenleg három észak-amerikai versenyzője van az F1-nek. Sergio Perez, Nicolas Latifi és Lance Stroll azonban már fiatal koruk óta Európában versenyeznek, így úgy tűnik, hogy az út a Forma-1-be csak akkor jöhet létre valakinek, ha Európában kezdi a karrierjét.

    Ez valószínűleg nem jó hír Colton Hertának.

    A csapatfőnökök látják az európai junior formula szériában versenyző fiatalokat… és látják, hogy ki ér el sikereket, és ki nem” – mondta Herta az IndyStarnak.

    Az arcodat egyszerűen jobban felismerik. És egyetértek azzal, hogy egy amerikai versenyző nem kaphat csak azért ülést, mert amerikai. Meg kell mutatnod, hogy elég jó vagy hozzá.

  • HIHETETLEN! A Forma-1 beelőzte a NASCAR-t nézettségben

    A vasárnapi Forma-1-es Miami Nagydíjat több 50 év alatti felnőtt nézte az USA-ban, mint a NASCAR Cup Series darlingtoni futamát.

    A Max Verstappen által megnyert Miami Nagydíj volt a második legnézettebb F1-es futam az Egyesült Államok történetében, 2,07 millióan nézték az ABC és az ESPN műsorán a futamot is. Ebből több mint 700 000 néző tartozott a 18-49-es korosztályhoz.

    A NASCAR Cup Series darlingtoni futama, amelyet Joey Logano nyert meg, ugyanebben az időpontban kezdődött a Fox Sports 1-en – írja a Yahoo Sports.

    A NASCAR 2,6 millió nézővel épphogy megnyerte az összesített nézettségi csatát, de ebből mindössze 517 000 volt az 50 év alatti felnőttek száma.

    Ha az F1 nézettségi adataiból kivesszük a verseny előtti showműsort, akkor a futam nézettsége 2,6 millióra ugrik, és az ESPN szerint éppen csak elmarad a NASCAR-futamétól.

    Az egyetlen Forma-1-es verseny, amely jobb nézettséget ért el az Egyesült Államokban, mint a Miami Nagydíj, a 2002-es Monacói Nagydíj közvetítése volt.

    A vasárnapi verseny volt az első Forma-1-es futam Miamiban, és az első az idei szezonban az Egyesült Államokban rendezett két futam közül. Az F1 amerikai futamainak száma 2023-ban háromra bővül a Las Vegas-i Nagydíjjal.

    A Forma-1 új amerikai futamai a nézettség gyors növekedése közepette jönnek. Az ESPN csatornái 2021-ben átlagosan több mint 930 000 nézőt ültettek a képernyők elé, miután 2020-ban átlagosan 608 000 érdeklődőt értek el.

    A miami futam kétségkívül a sportág legnagyobb eseménye volt a hétvégén is. Olyan hírességek, mint Michael Jordan, Tom Brady, Serena Williams, David Beckham és mások is jelen voltak, amikor a Miami Dolphins Hard Rock Stadionja köré épített ideiglenes pályán versenyzett az F1.

  • Roger Penske Indianapolisba hozná az Endurance VB-t

    Az IMS tulajdonosa, Roger Penske elárulta, hogy szeretné Indianapolisba hozni az Endurance Világbajnokságot.

    Penske már korábban is kifejezte azon törekvését, hogy az Indy 500 otthonában – amelyet az IndyCar Series-szel együtt vásárolt meg 2019 novemberében – egy jelentős endurance-versenyt hozzon létre.

    Most azt mondta, hogy az Indy Road pályán tervezett esemény a WEC egyik fordulója lehetne.

    Jelenleg is tárgyalunk erről, még nincs mit bejelenteni, de fantasztikus lenne” – jelentette ki Roger Penske. „Beszéltem Frederic-kel [Lequien, a WEC főnöke], és azt mondtam, hogy lehet, hogy érdekel minket.

    Ami Indianapolist illeti, a karjaink tárva-nyitva állnak: jöjjenek és versenyezzenek. A helyszín készen áll majd.

    Lequien elmondása szerint nyitott arra, hogy a következő szezonokban egy második WEC-fordulót is rendezzenek az USA-ban.

    De lekicsinyelte annak az esélyét, hogy rövid távon a Sebring 1000 mérföldes verseny mellett Észak-Amerikában is rendezzenek futamot – akár Indianapolisban, akár másik pályáról lenne szó.

    „Az USA nagyon fontos piac számunkra: ostobaság lenne kizárni az ilyen lehetőségeket. Ha meghosszabbítjuk a bajnokságot, miért ne lehetne egy második futam az USA-ban?” – mondta a WEC főnöke.

    Ezt azonban mondjuk inkább hosszú távú tervnek. Nem hiszem, hogy a közeljövőben megtörténne.

    Roger Penske azonban egy fontos vágyáról úgy tűnik, hogy kénytelen lesz lemondani.

    Szeretnénk egy Forma-1-es futamot Indianapolisban, de azt hiszem, most egy kicsit háttérbe szorultunk.

    Az indianapolisi pályát a 2013-as IndyCar-futamot megelőzően módosították, amely mára a sorozat menetrendjének hagyományos részévé vált.

  • Romain Grosjean elmondja, hogyan legyél autóversenyző

    Romain Grosjean legújabb youtube videójában pontokba szedte azt, hogy miként lehet valakiből autóversenyző.

    Írásunkban Romain Grosjean videójából idézünk.

    Készülj fel rá, hogy sok pénzbe fog kerülni

    Már az első naptól kezdve nagyon drága. Az üzemanyag, az autó, a gumik, a felszerelések. Az én meglátásom szerint túl sokba kerülnek ez a dolgok.

    Én például alternatív utakon próbálom keresni a tehetségeket, mint például az E-Sportban.

    Az út nagyon egyszerű: Gokart, utána Formula 4, Formula 3, Formula 2 és végül ha szerencsés vagy, akkor Forma-1.

    Még ha minden szériát megnyersz, akkor sem biztos, hogy felkerülsz a legfelsőbb kategóriába.

    Mindössze 20 ülés van a rajtrácson, és néhány versenyző nagyon sokáig húzza a sportágban.

    Romain Grosjean karrierje elején a saját autóján kellett, hogy dolgozzon
    Romain Grosjean karrierje elején a saját autóján kellett, hogy dolgozzon Fotó: Youtube/Romain Grosjean Official

    Soha ne add fel!

    Az elejétől kezdve nagyon erősnek kell lenned mentálisan, hinned kell saját magadban, ugyanakkor közben az is fontos, hogy jól érezd magad.

    Minden ajtón be kell kopogtatnod, főleg a legelején. Szülők, barátok, ismerősök, család. Minél több kis támogatót kell magad mellé állítanod.

    Én szerencsés voltam, hogy édesapám támogatásával tudtam elkezdeni a karrieremet, és szerencsére később a Renault akadémiája felfigyelt rám.

    Az elején folyamatosan bizonyítanod kell, de amikor már tudják rólad, hogy gyors vagy, akkor onnantól kezdve a kapcsolatok kiépítése a legfontosabb.

    Ne szűkítsd be a látóköröd

    Nem csak Európában lehet versenyzői karriert építeni. Az Egyesült Államokban létezik egy Road to Indy nevű sorozat, ami három nevelőszériát foglal magába: USF 2000, Indy Pro 2000 és végül Indy Lights.

    Ez egy fantasztikus lehetőség a versenyzők számára, hiszen az Indy Lights bajnoka ösztöndíjat kap, amivel garantáltan elindulhat az IndyCar következő szezonjában.

    Ezt az ösztöndíjat nem te kapod meg, hanem annak a csapatnak utalják, amelyiknél versenyzel az adott évben.

    Jelenleg ez a személy Kyle Kirkwood, aki 2021-ben az Indy Lights bajnoka volt. Nagyon tehetséges fiatal srác, aki az összes előbb felsorolt nevelőszériát megnyerte.

    Grosjean az E-Sport segítségével keresi a tehetségeket
    Grosjean az E-Sport segítségével keresi a tehetségeket Fotó: Youtube/Romain Grosjean Official

    E-Sport

    Jelenleg is a szimulátoromban ülök, és onnan készítem ezt a videót, a saját otthonomban. Minden megteszek, hogy a lehető legnagyobb utat építsem ki az E-Sport jövőjének.

    Folyamatosan keresem a tehetségeket, és egyre könnyebb felismerni őket, hiszen a szimulátorok egyre valósághűbbek.

    Jelenleg is van a csapatomnak – R8G eSports – két elképesztően tehetséges tagja, akik idén már a valóságban is kipróbálhatták magukat.

    Mindenképp az a célom, hogy itt találjam meg a jövő nagy tehetségeit.

    Lényeg, ha meg van az elkötelezettséged, hiszel magadban, és tényleg ezt szeretnéd csinálni, akkor mindegy milyen úton próbálkozol, sikerülni fog a dolog.

  • Andretti fontos találkozón vett részt Miamiban

    Michael Andretti bízik abban, hogy az FIA támogatja tervezett Forma-1-es indulását, miután pénteken Miamiban találkozott az FIA elnökével.

    Andretti már februárban elárulta, hogy egy új F1-es vállalkozás létrehozásán dolgozik, miután az Alfa Romeo tervezett vásárlása nem jött össze.

    Az Andretti Autosport jelenleg az IndyCarban, az Indy Lightsban, a Formula E-ben és a Supercarsban is részt vesz, az F1-es csoport – Andretti Global – pedig a jelenlegi IndyCar-pilótát, Colton Hertát ültetné az egyik ülésbe.

    A rajtrácshoz való csatlakozáshoz az FIA-nak hivatalos felhívást kell közzétennie az új regisztrációkra, amelyet egyelőre még nem írtak ki.

    Andretti és az FIA elnökének, Ben Sulayem-nek részvételével pénteken Miamiban került sor egy találkozóra, amely Andretti szerint „pozitívan” alakult.

    Azt hiszem, támogatja, de ez valószínűleg egy hosszú folyamat lesz” – magyarázta Andretti pénteken a miami paddockban.

    Azt mondta, hogy támogatja a projektet. Még hosszú út áll előttünk. De ez szép, Mohamednek tetszett, amit bemutattunk. Nem akarok túl sokat mondani, ők sem akarnak túl sokat beszélni róla. De pozitív volt a megbeszélés.

    Bár a versenyzőből lett csapattulajdonos úgy gondolta, hogy „egy ideig nem fog választ kapni” a rajtrácsra való csatlakozással kapcsolatban, elárulta, hogy már készülnek a tervek egy F1-es létesítmény létrehozására Indianapolisban, amelynek építése „remélhetőleg augusztusban” kezdődik.

    Pénzt költünk arra, hogy beindítsuk ezt a vállalkozást, mert úgy érezzük, hogy megkapjuk majd az indulási jogot” – mondta Andretti. „Kockázatot vállalunk, de úgy gondoljuk, megéri a kockázatot.

    Az üzletember azt tervezi, hogy Indianapolisban és az Egyesült Királyságban is lesz F1-es központja, de úgy gondolja, hogy az utóbbi esetében egy már létező létesítményt fog megvenni.

    A 10 csapat nem a megfelelő szám” – mondta Andretti.

    Ha igazán belegondolsz, akkor 2025-ben jön a Concorde-megállapodás. Most a Red Bullnak két csapata van. Azt pletykálják, hogy kiszállnak 16 autóval nem lehet versenyt rendezni. 18 autóval lehet versenyezni.

  • Ha van verseny, amit érdemes visszanézni a hétvégéről, az EZ

    Az IMSA youtube csatornájának jóvoltából visszanézhető az elejétől a végéig fantasztikus izgalmakat hozó Laguna Seca-i verseny.

    Bár a Laguna Seca-i 2 óra 40 perces versenyen a pálya karakterisztikájának köszönhetően csak a két DPi-nek volt esélye nyerni, így is az utolsó méterekig kérdéses volt az első hely sorsa.

    A verseny során többször is helyet cserélt a Wayne Taylor Racing 10-es, és a Meyer Shank Racing 60-as autója.

    A két autó versenyzői – Ricky Taylor és Filipe Albuquerque a 10-esben, Tom Blomqvist és Oliver Jarvis a 60-as autóban – kiélezett, olykor test-test elleni csatát vívtak, melyben nagy szerepet játszott a lekörözött forgalom is.

    Hátrébb, a GTD Pro kategóriában a Pfaff Motorsports és a Porsche domináns teljesítményét láthattuk Laguna Secában, mögöttük viszont óriási csatározások mentek a dobogós helyekért.

    Végül érdemes megemlíteni a GTD kategóriát is, ahol még az utolsó centiméteren is változott a sorrend.

  • Az eső ellenére is a NASCAR dominálta a nézettségi háborút

    Az időjárás a múlt hétvégén megnehezítette a NASCAR nézőinek dolgot az USA-ban, de így a NASCAR-t nézték a legtöbben.

    A NASCAR Cup Series doveri futamát 78 kör után eső miatt felfüggesztették, és a ShowBuzzDaily.com adatai szerint az FS1 csatornán a nézettségi átlaga 0,95 Nielsen-pontszámot és 1,487 millió nézőt mutatott.

    A szombati Xfinity Series futam, szintén az FS1-en, átlagosan 0,59/926 000 nézővel a második legnézettebb motorsportverseny volt a hétvégén, és a legutóbbi szombati kábelhálózati közvetítéshez képest (0,53/833K, Richmond) emelkedett.

    Míg a NASCAR a kábeles csatornán volt, addig az NBC teljes motorsport-programkínálattal rendelkezett az ingyenesen fogható hálózatán.

    Az IndyCar Series a vasárnap délutáni barber-i futam 0,59/920 000-es átlagos nézettségével az élen végzett.

    Ez némileg elmaradt az IndyCar legutóbbi, az NBC-n közvetített futamától (Long Beach, 0,64/1,055 millió), de a tavalyi barber-i futamhoz (0,59/914 ezer) képest egy szinten volt.

    Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship az IndyCart követte az NBC-n a WeatherTech Raceway Laguna Seca versenypályáról, amely átlagosan 0,30/483 000 nézőt hozott.

    A Charlotte-i NHRA Camping World Drag Racing Series döntője vasárnap este az FS1 csatornán 0,28/480 000-es átlagot hozott, ami némileg magasabb volt az előző heti 0,23/426 000-es értéknél.

    A CBS szombat délutáni ABB Formula E közvetítése Monacóból átlagosan 0,33/473,000-et ért el.

    A 18-49-es demográfiai korosztályban a Cup Series állt az élen 258 000 nézővel, amelyet az IndyCar (193 000), a Supercross (151 000), az NHRA (140 000), az Xfinity (138 000), az IMSA (106 000) és a Formula E (94 000) követett.

  • Herta válthatja a szenvedő Ricciardót a McLarennél

    A McLaren Racing vezérigazgatója, Zak Brown elárulta, hogy a csapat dolgozik azon, hogy minél előbb lehetőséget adjon Colton Hertának.

    Ricciardónak nem volt könnyű dolga, mióta a McLarenhez érkezett, hiszen annak ellenére, hogy tavaly megszerezte 2012 óta a csapat első futamgyőzelmét, Lando Norris a versenyek többségén könnyedén előtte végzett.

    Herta néhány hete egy csipkelődő megjegyzésben elárulta, hogy reméli, Norris többször is megveri majd ausztrál kollégáját, hogy megnyissa előtte a Forma-1 ajtaját.

    Ha Ricciardo jól teljesít, akkor valószínűleg nem lesz erre lehetőségem, de remélhetőleg Lando egy kicsit jobban szétrúgja a seggét, és az megnyithatja előttem az utat”mondta, majd tisztázta, hogy nem kíván rosszat a 32 éves versenyzőnek.

    Nyilvánvalóan soha nem kívánnék rosszat senkinek. Nem imádkozom a bukásáért. Ha jól teljesít, nagyszerű neki – megérdemli a helyet.”

    A sajtó szerint már idén jöhet Herta Ricciardo helyére

    Mivel a Forma-1 kezd szélesebb demográfiai rétegeket kiszolgálni, Stefano Domenicali vezérigazgató azt sugallta, hogy szívesen látna egy amerikai pilótát a sportágba, feltéve, hogy az illető rendelkezik a megfelelő sebességgel.

    Joe Saward újságíró pedig legutóbbi blog bejegyzésében azt sugallta, hogy elképzelhető, hogy a McLaren lecseréli Ricciardót, mielőtt jelenlegi szerződése 2023 végén lejár.

    Daniel Ricciardo egy kicsit elveszettnek tűnik a McLarennél, és továbbra is arról szólnak a pletykák, hogy 2024-ben (ha nem korábban) Daniel helyére Colton Herta kerül, az amerikai, aki Zak Brown szerint megnyithatja a Forma-1 kapuit a vállalati Amerika előtt” – írta Saward.

    Meg kell majd néznünk, hogy Hertában minden megvan-e, ami egy F1-es sztárhoz szükséges, de úgy tűnik, a sebességgel nem lesz gond.

    Zak Brown elárulta, hogy a brit csapatnak van egy terve Herta számára, de nem részletezte, hogy ez magában foglalja-e Ricciardo szerződésének idő előtti felbontását.

    Igen, most már van egy tervünk, amit Colton számára” – mondta Brown a RACER-nek.

    Ez (a McLaren csapatfőnökén) Andreas Seidl-en múlik, hogy ezt kifelé kommunikálja, amikor készen áll rá. De igen, van tervünk.

    Ugyanakkor Brown kijelentette, hogy jelenleg Herta számára nincs hely, és megerősítette, hogy a csapat szándékában áll Ricciardo szerződésének végéig kitartani.

    Jelenleg nincs szabad helyünk. Landónak nagyon hosszú távú szerződése van [2025-ig], szóval az az ülés már eldőlt, és természetesen Daniellel is számolunk.