Kategória: 500miles

  • Tarolt az Indy 500 időmérőjének nézettsége az USA-ban

    Három fontos motorsport esemény volt az amerikai televíziókban múlt hétvégén. Lássuk, hogyan alakultak a nézettségi adatok.

    A NASCAR éves All-Star versenyét a múlt hétvégén Texasban rendezték meg, és a vasárnap esti All-Star „gála” FS1 közvetítése 1,38-as Nielsen nézettséget és 2,481 millió nézőt ért el a ShowBuzzDaily.com adatai szerint.

    Ez a tavalyi All-Star verseny 1,64/2,7 milliós nézettségéhez képest, amelyet június közepén rendeztek Texasban, csökkent. Az All-Star Open átlagosan 0,91/1,555 milliós nézettséget ért el az FS1 csatornán.

    A Forma-1-es Spanyol Nagydíj vasárnap az ESPN2 kábelcsatornán ment, 0,59 és 1,146 milliós nézettséget ért el, ami a tavalyi 0,55/857 ezres átlagnál javulást jelent.

    Az ESPN sajtóközleménye hangsúlyozta, hogy az év első hat futamának átlaga az ABC/ESPN csatornákon 1,4 millió, ami 44%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.

    A hétvégi Monacói Nagydíjat mind az ingyenes, mind a kábeles csatornákon közvetítik, a futamot az ESPN élőben közvetíti, majd később délután az országosan elérhető ABC ismétli.

    Az Indy 500 időmérőjének új formátuma a nézettségi csúcsértékek nagymértékű növekedését látva kifizetődő volt.

    Az NBC vasárnap délutáni közvetítése átlagosan 0,56-os nézettséget ért el 915 000 nézővel, szemben a tavalyi kvalifikáció NBC-s részének 0,39/649 000-es nézettségével.

    A NASCAR Xfinity Series szombati texasi versenye átlagosan 0,45/692 000 nézőt vonzott, míg a péntek esti Camping World Truck futam 0,30/482 000 nézőt, mindkettő az FS1 kábel csatornán ment.

    A következő hétvége fontos lesz, hiszen az ABC/ESPN-nél jön a Monacói Nagydíj, a Fox Sportsnál a Coca-Cola 600, míg az NBC-nél az Indy 500.

  • „Top Gun” Tom Cruise megreptette az amerikai talk-show házigazdáját

    Tom Cruise a motorok és az autók nagy szerelmes, ezúttal a levegőben is megmutatta, miért olyan sokoldalú.

    Május 27-én nyit a Top Gun: Maverick a mozikban, és a főszereplő és producer Tom Cruise eltökélt szándéka, hogy minél több embert ültessen be a nézőtérre.

    Évek óta nem vállalja a promóciós munkát, mint minden más színész, helyette ragaszkodik a Cruise-recepthez: a színészi játékra és a kaszkadőrmunkára koncentrál, mind a nyomtatott, mind a tévés megjelenésekben.

    Így amikor eljött az idő, hogy Cruise James Corden amerikai The Late Late Night Show-jában szerepeljen, pontosan ezt tette.

    Az 59 éves színész és Corden már korábban is forgattak közös promót.

    Ezúttal a sivatagba repítette a műsorvezetőt, és nem egy, hanem két különböző útra invitálta katonai repülőgépen, amelyet ő maga vezetett.

    A rajongók tudják, hogy Cruise-nak van pilótaengedélye, és a repülőtől a helikopterig bármit vezet, de Corden mégis azzal viccelődött, hogy ő színész, és nem igazi pilóta.

    Bár James Corden eléggé megosztó figura, Tom Cruise tökéletesen hozza azt, amit elvárunk tőle: Hogy egy igazi tökös, bevállalós karaktert játszon.

    Cruise egy HondaJettel szedte fel Cordent. A második fuvar még aznap történt, egy 1994-es vadászrepülővel, amely szintén a színész személyes gyűjteményéből származik – egy egymotoros North American P-51K Mustanggal, az ex-Kiss Me Kate-tel.

    A Top Gun főszereplője még egy kis légiharcba is belekeveredett, Corden színlelt kétségbeesésére.

    Némi könnyed kiképzés és buzdító beszélgetés, valamint a tűz melletti szaloncukor után másnap reggel Cruise a Method Seven – Patriots Jet Team tulajdonában lévő Aero L-39 Albatros-t vezette.

    A stúdióban, miután lejátszották a klipet, Corden bevallotta a közönségének, hogy 24 órával a mutatvány előtt felhívta Cruise-t, hogy közölje vele, meggondolta magát.

    A színész azzal az ígérettel győzte meg, hogy nem tesz semmi olyat, amivel veszélybe sodorja őt a műsorvezetőt. És ez így is történt.

  • Nem hagyta ki Hailie Deegan a szezon első forró napját

    Hailie Deegan – édesapjához hasonlóan – imádja az extrém sportokat, így nem volt meglepő, hogy a strandszezon első napján már vízisízett.

    Kezdődik a strandszezon, és két verseny között Hailie Deegan alkalmat – és legfőképp időt – talált arra, hogy hobbijainak hódoljon.

    Aki követi a fiatal hölgyversenyző youtube csatornáját, az tudhatja, hogy nem fél kipróbálni új dolgokat, sőt extrém dolgokat – már ha a vízisízést az extrém sportok közé soroljuk.

    Deegan a hétvégén egyébként ismét autóba fog ülni, hiszen a NASCAR Truck Series Texasba látogat, ahol az All-Star verseny betétfutamaként péntekről szombatra virradó éjszaka tartják majd az aktuális versenyt.

    A 20 éves versenyző idei legjobb eredményét érte el múlt héten Kansasben, ahol 17. lett, de ezen mindenképp szeretne javítani majd Texasban.

  • Hunter-Reay a Ganassi fejlesztőversenyzője lett

    Ryan Hunter-Reay a Ganassi Racing legújabb tagja. A 2012-es IndyCar-bajnok a csapat és a Cadillac közös GTP programjában fog részt venni.

    Hunter-Reay először Sebringben indult a csapat színeiben versenyen, ahol a közben Forma-1-be igazoló Kevin Magnussent helyettesítette.

    A 2023-ra tervezett új Cadillac LMDh/GTP prototípus fejlesztésében fog hathatós szerepet vállalni a 2014-es Indy 500 bajnok.

    Szükség esetén pedig csatlakozni fog a Ganassi versenyzői felállásához már idén is, mint extra DPi endurance pilóta, és betegség vagy sérülés esetén még az is megtörténhet, hogy IndyCar versenyen is láthatjuk majd őt.

    Visszatértem ide Indianapolisba, ahol a Juncos csapattal dolgozom a háttérben, valamint aláírtam egy kicsit kibővített szerepkörre szóló szerződést a Ganassival és az LMDh programmal” – mondta Hunter-Reay a RACER-nek.

    Szóval velük fogok tesztelni, és ha szükségük lesz rám bármilyen endurance versenyen vagy bárhol máshol, itt vagyok nekik, és optimista vagyok azzal kapcsolatban, hogy mit hoz a jövő.

    Hunter-Reay azt mondja, hogy elsődlegesen az IMSA-ra koncentrál, ahol a WeatherTech SportsCar Championshipben szeretne gyökeret verni.

    Sebringben remekül szerepeltünk együtt, nagyon jól összecsiszolódtunk, és amikor felmerült annak a lehetősége, hogy tovább folytassuk a közös munkát, akkor Mike Hull azonnal rábólintott az ötletre.

    Nagyon szeretnék egy lehetőséget, hogy versenyezhessek a szervezettel, különösen az IMSA szériában, szóval ha ez megtörténik, akkor nagyon boldog leszek.

  • Nem kellett sokat várni, HIVATALOS a Lamborghini LMDh projekt

    A Lamborghini megerősítette, hogy egy LMDh autót fejleszt, amely 2024-ben csatlakozik az IMSA új Grand Touring Prototype (GTP) osztályához.

    A GTP osztály 2023-ban debütál a WeatherTech bajnokságban, és a Daytona Prototype international (DPi) kategória helyébe lép, mint a sorozat legfejlettebb technológiai osztálya.

    A Lamborghini bejelentése jelentős előrelépést jelent az olasz sportkocsigyártó számára. Bár 1989 és 1993 között épített egy Forma-1-es motort, versenyzői tevékenysége nagyrészt a GT-autókra korlátozódott, először a Super Trofeo márkakupában, majd a GT3-ban.

    A Lamborghini Huracan GT3 2016 óta 15 győzelmet aratott a GTD osztályban, köztük zsinórban három Daytona-i 24 órás győzelmet 2018 és 2020 között.

    A sportautóversenyzés legmagasabb szintjére való feljutás fontos mérföldkövet jelent vállalatunk számára” – mondta Stephan Winkelmann, a Lamborghini elnök-vezérigazgatója. „A legjobbakkal fogjuk megméretni magunkat, a legprofibb körülmények között.

    Már 5 gyártós az új GTP kategória

    A Lamborghini csatlakozásával ötre emelkedik az LMDh autók indítása mellett elkötelezett gyártók száma. Az Acura, a BMW, a Cadillac és a Porsche már korábban bejelentette, hogy csatlakozik az osztályhoz annak 2023-as indulásakor.

    Az IMSA hosszú ideje élvezi a Lamborghinivel való partnerséget, amely a Lamborghini Super Trofeo North America egy évtizeddel ezelőtti bevezetéséig nyúlik vissza, és a sikeres GTD programban folytatódik” – mondta John Doonan, az IMSA elnöke.

    Büszkék vagyunk arra, hogy a Lamborghini bejelentette, hogy 2024-ben még tovább növeli IMSA jelenlétét a GTP-ben és a sportkocsi prototípus versenyek csúcskategóriájában.

    Az LMDh egy hibrid alapú platform, amelyet az IMSA és az Automobile Club de l’Ouest (ACO) közösen használ. A motorok több mint 670 lóerőt (500 kilowattot) termelnek majd az egyes résztvevő gyártók által külön-külön kifejlesztett belsőégésű motor és egy közös hibrid hajtáslánc együttes teljesítményéből.

    Az LMDh különleges szerepet fog játszani a Lamborghini motorsport-stratégiájában, egyedülálló lehetőséget biztosít számunkra, hogy ügyfélversenyzői tevékenységünket új platformokra terjesszük ki, és érvényre juttassuk hosszú távú partnerségünket ügyfélcsapatokkal és versenyzőkkel” – mondta Giorgio Sanna, a Lamborghini motorsportért felelős vezetője.

  • Küszöbön a Lamborghini LMDh bejelentése

    A Lamborghini többszöri késedelem után állítólag napokra van attól, hogy hivatalosan is megerősítse a 2024-es LMDh/GTP terveit.

    A RACER információ szerint az olasz szuperautó-márka, amely a német Volkswagen-csoport tulajdonában van, kettős fronton fog előrehaladni egy gyári programmal Európában, ahol az Iron Lynx csapat állítólag jelentős szerepet fog játszani a Lamborghini FIA World Endurance Championship LMDh terveiben.

    A Lamborghini észak-amerikai végső irányáról kevesebbet tudni. Az Iron Lynx kapcsolata kiterjedhet az Egyesült Államokra és az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipre is, ahol a közelgő GTP-törekvések kapcsán több csapatot is megemlítettek lehetséges partnerként.

    A lehetőségek közül a Bryan Herta Autosport megerősítette, hogy találkozott a Lamborghinivel, de nem világos, hogy a Michelin Pilot Challenge TCR bajnokkal kialakulhat-e valami komolyabb kapcsolat.

    Egy korábbi beszélgetés során a márka LMDh/GTP-hez való csatlakozási szándékával kapcsolatban a Lamborghini kifejezte szándékát, hogy más megközelítést kíván alkalmazni, mint a többi gyári program az Acura, a BMW, a Cadillac és a Porsche részéről.

    Míg a másik négy teljes gyári erőfeszítéseket tesz, dedikált gyári csapatokkal, a Lamborghini olyan partnercsapatokat akart találni, amelyek hajlandóak a programjuk jelentős részét finanszírozni, és a felállás várhatóan egy félig gyári struktúrát tükröz majd.

    Szintén a RACER információ szerint, valószínűleg a Ligier lesz az olasz márka alvázszállítója.

    A Lamborghini LMDh törekvései mellett a GT3-as kategóriát sem hagyta elveszni, és egy új evolúciójú autóval lépnek majd színtérre.

  • A régi Montoyát láthattuk nyerni Mid-Ohio-ban

    Juan Pablo Montoya ismételten a dobogóra legfelső fokára állhatott, ezúttal a DragonSpeed színeiben a Mid-Ohio-i IMSA fordulóban.

    Érdemes átfutni Juan Pablo Montoya pályafutásának számos eredményét – ezúttal különös hangsúlyt fektetve arra, amit most, 46 évesen, egy Le Mans Prototype 2 (LMP2) autóban ér el.

    Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship LMP2-es osztályában aratott vasárnapi győzelme a Mid-Ohio Sports Car Course-on csak egy újabb volt a 30 év és közel 500 futam során  az IndyCartól a Forma-1-en át a NASCAR-ig és vissza az IndyCarhoz.

    Az utóbbi időben persze fontos szerepet játszik a sportkocsi szakág Montoya életében, ezt jól mutatja a 2019-es Daytona Prototype International (DPi) bajnoki cím megnyerése is.

    De ez a mostani verseny a régi Montoyát idézte.

    A szombati kvalifikációt kihagyta, mert az IndyCar Series versenyén indult az Indianapolis Motor Speedwayen, de vasárnap a Mid-Ohio-i Lexus Nagydíjon csatlakozott Henrik Hedmanhoz a 81-es rajtszámú DragonSpeed USA ORECA LMP2 07-es versenyautóban.

    Miután 25 perccel a futam vége előtt egy áthajtásos büntetést kapott Jonathan Bomaritó megpördülése miatt, Montoya ismét üldözőbe vette, beérte és meg is előzte őt – miközben megint összeértek – ami a győzelmet jelentette.

    Aztán, ahogy csak Montoya tudja, kritizált.

    Hibázott a forgalomban” – mondta Montoya. „Tétovázott, én pedig nekimentem. Versenyeztem már itt, sokszor nyertem itt, és tudom, hogy a forgalom a kulcs. És ő nem használta ki jól.

    Megértem a büntetést, mert megpördítettem, de nyilván nem ez volt a célom. Utána megkaptuk az áthajtásost, és úgy négy másodperccel mögötte jöttem ki. Hibázott a forgalomban, tétovázott, én pedig szerencsére ismét el tudtam menni mellette.

    Juan Pablo Montoya tehát győzelemmel hangolt a hétvégi Indy 500 időmérő edzésre, majd a jövőheti Indy 500-ra.

  • Lelökte az útról riválisát, így nyert a WTR Mid-Ohio-ban

    Óriási küzdelmet hozott az IMSA Mid-Ohio-i versenyen, amelyet a Wayne Taylor Racing egy kérdőjeles manőverrel nyert meg.

    DPi

    A rajtnál (amit Mid-Ohio-ban mindig a hátsó egyenesben tartanak) Albuquerque a WTR Acura ARX-05-se megelőzte Sebastien Borudai 01-es autóját. Hátrébb azonban nem történt nagy dráma.

    Ahogy a 10. körben átfűzték magukat a GTD forgalmon, Bourdais a 2-es kanyarban belülről izomból elment Albuquerque mellett, és így átvette a vezetést.

    Három körön belül Bourdais előnye három másodperc volt, és az osztályban a fő csaták Albuquerque és Jarvis között zajlottak a második helyért, valamint Vautier és Nunez között az ötödik helyért.

    A pilótacseréknél Bourdais kiállása kiválóan sikerült, és kezdetben nem vesztett időt a csapat, de a forgalom és a rohamozó Taylor kombinációja miatt a Cadillac előnye rövid időre 1 másodperc alá csökkent.

    Az 58. körben a Performance Tech LMP3-as autója megállt a 6-os kanyarban, ami az első teljes pályát érintő sárga zászlót vonta maga után, Bourdais pedig a boxba hajtott, hogy átadja a helyét Renger van der Zande-nak.

    Szoros csata Mid-Ohio kanyarjaiban

    Az újraindításnál Taylor van der Zande fölé kerekedett, és egymás mellett haladtak a 4. és 5. kanyarban, és a Cadillac volt az, aki a legrosszabbul jött ki, amely a 6-os kanyarban megpördült a fűvön, miután a WTR autó hátuljának ütközött.

    A versenyirányítás úgy döntött, hogy nem befolyásolják a versenyt, így az egyetlen versenyképes Cadillac eltűnt, és a WTR mögé a másik Acura, a Meyer Shank 60-as autója zárkózott fel.

    Ez azonban nem tartott sokáig, mivel Blomqvist egy csomó GT és LMP3-as forgalommal találkozott, és így az MSR Acura mind Derani, mind pedig Bamber mögé szorult a negyedik helyre.

    Blomqvistnak azonban sikerült alávágnia a riválisoknak, így feljött a második helyre. Az utolsó körökben a Ganassik között még volt helycsere, végül azonban nagy változás már nem történt, így Ricky Taylor és Filipe Albuquerque nyerte az IMSA Mid-Ohio-i fordulóját.

    Montoya győzelemmel hangolt az Indy 500-ra
    Montoya győzelemmel hangolt az Indy 500-ra Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    LMP2

    Az LMP2-es kategóriában a Juan Pablo Montoya vezette DragonSpeed csapat nyert, miután óriási csatában – egy ütközés miatt áthajtásos büntetésen is felülkerekedve – végül magabiztos előnnyel az első helyen ért be.

    A dobogóra A PR1 Mathiasen Motorsports, valamint a High Class Racing csapata állhatott még fel.

    LMP3

    A legkisebb prototípus osztályban CORE Autosport nyert a Jr III Racing és az Andretti Autosport csapata előtt.

    GTD

    A GTD osztály vitte a GT3-as kategória zászlaját Mid-Ohio-ban, miután a GTD Pro csapatok nem vettek részt az eseményen.

    A versenyen leginkább a stratégia dominált, bár az utolsó 20 percben elkezdett élesedni a csata.

    Ekkor Auberlen és Sellers keményen küzdöttek a vezetésért a BMW-jükkel, és amikor Jordan Pepper az Inception Racing McLaren 720S-el megelőzte Telitz Lexusát ő is becsatlakozott ebbe a küzdelembe.

    Pepper ezután Sellers-t is megelőzte és elkezdett felzárkózni Auberlen nyomába.

    Szoros csata jellemezte a GTD osztály versenyét
    Szoros csata jellemezte a GTD osztály versenyét Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    5 perccel a vége előtt Pepper megszorongatta a Turner BMW-t, és a 4. kanyarhoz vezető hosszú lejtőn végi kanyarba már a McLaren érkezett elsőnek A két BMW a McLaren nyomában maradt, de nem tudták megakadályozni, hogy az Inception megszerezze első győzelmét a kategóriában.

    A verseny után azonban jött a dráma, ugyanis egy technikai szabálytalanság miatt kizárták az Inception Racinget, így a Turner Motorsport kapta meg a győzelmet.

    Mid-Ohio Végeredmény

  • Óriási örömhír érte Danica Patrick-et

    Danica Patrick szombat délután az Instagramon közölt néhány vidám családi hírt, ami jól jön neki ebben a nehéz időszakban.

    Az egykori autóversenyzőből lett üzletasszony elárulta, hogy egy újabb nővel bővül a család.

    Patrick húga, Brooke ugyanis kislányt vár férjével.

    A női gén erős Patrickékben! A 4. kislányuk születik!!!” – írta az Instagramon.

    A család lányai számára Danica néni személyében biztosan van egy jó és erős példaképük, akire felnézhetnek.

    Danica Patrick az utóbbi hetekben a Miami Nagydíjon való részvételével, és bátor bejelentésével került a címlapokra.

    A 40 éves hölgy elmondta, hogy 2014-ben azért csináltatott implantátumokat, mert “mindent meg akart kapni”, de évekkel később Patrick különböző tüneteket kezdett észrevenni, amelyeket az implantátumok okoztak.

    Ezt követően elmondta, hogy megtudta, hogy mellimplantátum-betegsége van. Így végül május elején eltávolíttatta őket, hogy – remélhetőleg – javuljon az általános egészségi állapota.

  • Bourdais révén idén harmadszor van pole-ban a Ganassi

    Sebastien Bourdais szerezte meg a pole pozíciót az IMSA WeatherTech SportsCar Championship hétvégi Mid-Ohio-i futamára.

    A pálya száraz volt, amikor a kvalifikáció megkezdődött, de az eső esett, ami a körülményeket különösen nehézkessé tette.

    Bourdais 1.11.979 perces idővel kezdte a sort, mielőtt Filipe Albuquerque Wayne Taylor Racing Acurája megelőzte volna, aki 1.11.481, majd 1.10.751, végül 1.10.661 percet produkált.

    Bourdais azonban nem hagyta magát, és 1:10.439 perces idővel megszerezte szezonbeli harmadik pole pozícióját, 0,222 másodperccel megelőzve Albuquerque-et.

    Oliver Jarvis lett a harmadik a Meyer Shank Racing színeiben, aki az utolsó körben 1.10.791 mp-et autózott az Acura ARX-05-össel.

    Alex Lynn a negyedik helyről indul a CGR második autójával, megelőzve a többi Cadillac-pilótát, Tristan Nunezt (Action Express) és Tristan Vautier-t (JDC-Miller).

    Patrick Kelly szerezte meg az LMP2-es kategória pole-ját a PR1 Mathiasen Motorsports számára 1.14,340-el megelőzve a testvércsapat autóját, Steven Thomast, aki megúszott egy korai megpördülést.

    Jarett Andretti szerezte meg az LMP3-as pole-t az Andretti Autosport számára, Josh Sarchet (MLT Motorsports) és Dan Goldburg (Performance Tech) előtt.

    Paul Miller Racing BMW M4
    Paul Miller Racing BMW M4 Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    BMW Pole a GTD Kategóriában

    A GTD-ben, ahol ezen a hétvégén nincs Pro osztály, a pálya nedves volt az elején, de gyorsan felszáradt.

    A Paul Miller Racing BMW M4-ese, Madison Snow 1.20,525 másodperces idővel szerezte meg a pole-t, két tizeddel megelőzve Stevan McAleert (Korthoff Mercedes) és Roman De Angelist (Heart of Racing Aston Martin).

    Az INGYENES nézhető verseny vasárnap 20:10-kor kezdődik majd.

    Eredmény