Kategória: 500miles

  • A legendás család női versenyzővel tér vissza Pikes Peak-re

    Loni Unser a Pikes Peak International Hill Climb 100. futamán, június 26-án szeretné bővíteni illusztris családja rekordját.

    Unser, aki márciusban a World Racing League (WRL) versenyen a 701-es rajtszámú Hagerty Porsche Cayman fedélzetén győzelmet aratott, egy másik Porsche autóba ül át.

    A versenyző a 92-es Hagerty/Yokohama/Mobil 1/Pep Boys Porsche Cayman GT4 Clubsport fedélzetére száll, hogy a Porsche Pikes Peak Trophy divízióban versenyezzen.

    A debütálásával Unser negyedik generációja indul a hegyen.

    Az Unser név szinte egyet jelent a Pikes Peak-versennyel, hiszen a család először 1926-ban indult a versenyen Louis és Joe Unser révén. Louis 1934-ben pályarekordot állított fel.

    A familia további sikereket ért el, mivel Al Sr., Bobby, Al Jr. és Robb Unser is nekivágott a kihívásnak.

    1958 és 1962 között minden évben egy ők szerezték meg a győzelmet, Bobby pedig új rekordokat állított fel.

    1997-ben Louis és Bobby is bekerült a Pikes Peak Hall of Fame-be, legutóbb pedig Al Sr. csatlakozott hozzájuk 2020-ban.

    Bár Unser idén az egyetlen nő a kategóriájában, nem ő a család első női tagja, aki nekivág a Pikes Peaknek. Jeri Unser – Bobby lánya – 1998-ban az év újonca lett, majd 2003-ban megnyerte az elektromos autók szakágát.

    A Pikes Peak egy teljesen más verseny, mint bármi más, amit valaha is csináltam, és nem is lehetnék izgatottabb, hogy a lehető legtöbbet kihozzam ebből a lehetőségből” – mondta Loni Unser, aki a Round 3 Racinggel rendszeresen versenyez a WRL versenyeken.

    Természetesen ez egy igazán különleges hely a családunk számára, és nagyon hálás vagyok, hogy ebben a hónapban elindulhatok majd ezen a legendás futamon.

    Tudom, hogy rövid idő alatt rengeteget fogok tanulni, de remélem, hogy a családomtól kapott felkészülés és tippek kifizetődnek!

    A PPIHC eseménysorozata június 21-én, kedden kezdődik meg az edzésekkel és a kvalifikációval, majd június 26-án, vasárnap fejeződik be a versennyel.

  • A Cadillac bemutatta 2023-as GTP autóját – GALÉRIA, VIDEÓ

    A Cadillac Racing lerántotta a leplet a 2023-as új prototípusáról, amely a bajnoki címvédő DPi-V.R-t váltja majd az IMSA-ban.

    A „Project GTP Hypercar” névre keresztelt autó számos hasonlóságot és különbséget mutat a jelenlegi DPi-vel.

    Bár jelenleg a Project GTP Hypercar elnevezést használják a jármű leírására, a közeljövőben egy dedikált nevet is dedikálnak majd az autónak.

    A jelenlegi DPi-V.R-hez hasonlóan a GTP-t is az olasz Dallara vállalat építi. Emellett egy vadonatúj, dupla vezérműtengelyes, 5,5 literes, szívó V8-as motorral rendelkezik, amely ugyanolyan lökettérfogatú, mint a DPi-V.R-ben található motorok.

    A motorok várhatóan a GM Racing családon belül készülnek majd. Ez változást jelentene a DPi-V.R-hez képest, amely az Earnhardt Childress Racinget használja az erőforrásokat előkészítésére és támogatására.

    Az 5,5 literes V8-ashoz kapcsolt IMSA-specifikus energia-visszanyerő rendszerrel együtt a 680 lóerős GTP a márka első hibrid prototípusaként szolgál majd.

    A Project GTP Hypercar a forma és a funkció egyedülálló találkozása, és a Cadillac jövőbeli teljesítményesztétikáját mutatja be” – mondta Chris Mikalauskas, a Cadillac vezető külső kreatív tervezője.

    Még rengeteg minden vár ránk, a közelgő versenyautótól kezdve a lenyűgöző sorozatgyártású járművekig.”

    Az IMSA sorozat mellett a Ganassi Racing a WEC-be is teljes nevezéssel érkezik 2023-ban, illetve részt vesznek majd az azévi Le Mans-i 24 órás versenyen is.

    Megtiszteltetés egy olyan ikonikus amerikai márkával, mint a Cadillac, az összesített Le Mans-i győzelemért versenyezni” – mondta Laura Wontrop Klauser, a GM sportautóversenyzésért felelős vezetője.

    Az egész csapat izgatottan várja, hogy tovább építsük a Cadillac versenyzői örökségét azzal, hogy nemzetközi szinten és a világ legkeményebb versenyén a legjobbakkal versenyezhetünk.

    A Dallara első Cadillac GTP-it a tervek szerint a hét végére szállítja ki a gyári csapatoknak. Az autó első tesztjeit pedig a nyár későbbi részében tartják majd.

  • Nem vicceltünk! Danica Patrick tényleg várja a NAGY Őt!

    Április 1-én bohózatként írtuk meg, hogy Danica Patrick a tévé képernyőjén keresi a Nagy Őt. Nos ha nem is a tévében, de tényleg keresi.

    Danica Patrick még az Indy 500 kapcsán – ahol szakértőként dolgozott – volt meginterjúvolva a Fox News amerikai hírcsatornán.

    Patrick elismerte, sokként érte, hogy szingliként kellett belépnie a 40-es éveibe.

    Egy évig volt egy szép kapcsolatom, ami januárban véget ért. Picit nehéz volt érzelmileg feldolgozni, hogy egyedül lépek be a következő évtizedbe” – nyilatkozta Patrick.

    Talán már nem lesz gyerekem se, és hirtelen egyedül találtam magam. Szóval voltak szomorú érzéseim bizonyos értelemben.

    Patrick ugyanakkor elismerte, vannak olyan aspektusai a szingli életnek, amiket élvez.

    Szeretem, hogy spontán tudok lenni, és a barátnőimmel tölthetem az időt, és kirándulhatok.Szóval erre fogok koncentrálni” – jelentette ki Patrick.

    Persze nem tettem le a boldog párkapcsolatokról, és amikor a megfelelő srác felbukkan, akkor tudni fogom, hogy ő a Nagy Ő!

    A korábban IndyCarban és NASCAR-ban is induló versenyzőt arról is kérdezték, hogy vissza vágyik-e a versenypályákra.

    Egyáltalán nem. Nem hiányzik a feszített menetrend, az elvárások szintje, az ítélkezés.

    Soha nem gondoltam a kockázatokra, de így, hogy már kívülről nézem a dolgokat más a helyzet. Láttam, ahogy ezek az autók elindultak az Indy 500-on, és 370-el repesztettek. Kicsit megmosolyogtam a dolgot, hogy milyen őrült voltam, amikor én is ezt csináltam.

  • Elon Musk és a Tesla éttermet nyit Hollywoodban

    Elon Musk újabb nagy projektbe vágja a fejszéjét, hiszen Tesla éttermet akar nyitni az USA szórakoztató központjában, Hollywoodban.

    A gyorséttermi ételek és az autó kultúra közötti kapcsolat mindkettő kialakulásának kezdetéig nyúlik vissza – írja a Washington Post.

    Ahogy a 20. század elején az autósok az Egyesült Államok egyre szélesedő autópálya-hálózatát kezdték használni, a gyorséttermeket kínáló üzletek is megjelentek, hogy kiszolgálják őket.

    Most egy lehetséges új fejezetet írnak az összefonódó történetben: A Tesla egy 0-24-es étkezdét tervez nyitni az egyik töltőállomáshoz csatolva, ahol a felhasználók feltöltik járműveiket, és ebben a hónapban benyújtotta a terveket Los Angelesnek egy 9300 négyzetméteres létesítmény építésére.

    Bár a technológia lehet, hogy a legmodernebb, a mögötte álló ötlet az autósbüfék aranykorához nyúlik vissza, ahol éppúgy lehetett mutogatni az uszonyos, krómozott járművet, mint sajtburgert és sült krumplit enni.

    A Tesla alapítója, Elon Musk tudatában volt ennek a kapcsolatnak, amikor 2018-ban bejelentette a tervet, amelyben egy régimódi „görkorcsolya és rock étterem” kialakítását ígérte a vállalat egyik „szuper-töltő” állomásán.

    A most benyújtott tervekben egy tetőtéri bár, egy autós mozi és egy autósbüfé is szerepel, bár a hangulat inkább tűnik futurisztikusnak, mint retrónak – írja az Electrek elektromos járművekkel foglalkozó híroldal, amely elsőként számolt be róla.

    A létesítmény a hollywoodi Santa Monica Boulevardon épül majd, ahol egy Shakey’s Pizza található. A kialakításban 29 fülke szerepel az autók töltésére, a vendégek pedig várakozás közben étkezhetnek és rövid filmeket nézhetnek.

    Sok minden még nem világos az étteremről, amelynek építését a városnak előbb jóvá kell hagynia, beleértve a menüt és a nyitási dátumot.

  • A stratégia döntött, Bourdais és Kirkwood győzelem Detroit Bell Isle-on

    Renger van der Zande 50 perces üzemanyag spórolós etapot teljesített, és ezzel megnyerte csapatának a Detroit-i IMSA versenyt.

    A DPi futamot az egykiállásos stratégiát választók és a kétszer boxutcába állók stratégiai harca jellemezte.

    Míg van der Zande minden csepp üzemanyagot kipréselt a 01-es Cadillacből, addig Pipo Derani a 31-es Whelen Engineering Racing Cadillac-el folyamatosan mezőnyben autózott, és előzgetnie kellett, miután a csapata a kétkiállásos taktikát választotta.

    Deraninak a 60-as Meyer Shank autón és a 02-es Cadillac Racing gépen is át kellett volna hámoznia magát, és végül a 34 másodperces hátrányát 1,6 másodpercesre tudta faragni a verseny végére, de végül nem tudta megelőzni a szűk Detroiti pályán az élen haladó triót.

    A dobogó utolsó fokáért küzdő Earl Bamber a 02-es Cadillacben két alkalommal is érintkezett a No. 31-es Cadillac-kel.

    Bár Bamber mellett el tudott menni Derani, amikor a 60-as autót előzte rontott, így a 02-es Cadillac vissza tudta venni a pozícióját.

    A DPi első három helyezettje 0,8 másodpercen belül haladt át a célvonalon.

    Ez egy gyönyörű nap. Tiszta víz vagyok, ami itt mindig jót jelent” – mondta van der Zande, miután beugrott Detroit Belle Isle híres szökőkútjába.

    A végén nagyon sok üzemanyagot kellett megspórolnom, ami izgalmassá tette a versenyt, de szerencsére elvoltak egymással mögöttem a srácok, ami megkönnyítette a dolgom.

    A 01-es Cadillac Racing csapat a Detroit Belle Isle-i szökőkútban
    Winners #01: Cadillac Racing, Cadillac DPi, DPi: Renger van der Zande, Sebastien Bourdais, podium, Scott Fountain, team, crew, Peter Baron

    Új éllovas a DPi összetettben Detroit után

    Tom Blomqvist és Jarvis 60-as számú Meyer Shank Racing Acurája a második helyen végzett, és átvette a vezetést a DPi bajnokságban.

    A Derani és Olivier Pla 31-es számú Cadillacje a negyedik helyen végzett, de a célba érkezést követően büntetést kapott, miután a futam utáni műszaki ellenőrzésen túl könnyűnek találták autójukat.

    A 10-es rajtszámú Wayne Taylor Racing Acura, amely szintén a kétkiállásos stratégiát választotta, de az első megállást később végezte el, mint a 31-es Cadillac, így az Acura a forgalomnak volt kiszolgáltatva, ami sokba került nekik.

    A WTR – Ricky Taylor, Filipe Albuquerque – legénysége így 5. lett, de a 31-es csapat büntetése miatt végül megörökölte a 4. helyet.

    Ez volt van der Zande és Bourdais második győzelme a szezonban.

    GTD

    A GTD-ben Ben Barnicoat és Kyle Kirkwood 17-es számú Vasser Sullivan Lexusa az első stintet Roman De Angelis 27-es számú Heart of Racing Aston Martinja mögött töltötte. De Angelis a verseny első körében szerezte meg a vezetést, miután megelőzte Kirkwoodot.

    A 100 perces verseny a GTD autók számára egy könnyű egykiállásos stratégiát jelentett, és a teljes mezőny szinte az ablaknyitás után azonnal bement a boxba szervizelésre és pilótacserére.

    Kyle Kirkwood
    Kyle Kirkwood a 17-es VasserSullivan Lexusban Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    A 27-es számú Aston Martin a verseny éléről állt ki a boxba, egy körrel a 17-es számú Lexus előtt. Mindkét csapat úgy döntött, hogy csak a bal oldali gumikat cseréli le, de a 17-es számú Lexus gyorsabb ki- és bevezető kört futott, így megszerezte a vezetést.

    A detroiti verseny végéig a helyzet már nem változott, így Barnicoat és Kirkwood párosa nyert De Angelis és Ross Gunn előtt. A harmadik helyre a Bryan Sellers, Madison Snow duó ért be a Paul Miller Racing BMW M4 GT3-mal.

    Csak okosan és tisztán versenyeztünk, és pont annyi üzemanyagot spóroltunk meg, amennyi kellett, hogy egy körrel többet tudjunk menni a tiszta pályán, ami lehetővé tette számunkra, hogy alávágjunk a 27-es autónak, ami végül tökéletesen működött” – mondta Kirkwood.

    Fantasztikus munkát végeztek a srácok a VasserSullivan csapatban – nagyon gyors boxkiállást hajtottak végre, amivel az élre álltunk. Mindenki tudja, hogy a pályapozíció kulcsfontosságú itt Detroit Belle Isle-on, különösen egy GTD autóval.

    Végeredmény

  • Van der Zande nagyon nem ért egyet az IMSA BoP kiosztásával

    Renger van der Zande szerint az IMSA sportautó bajnokság jelenleg érvényben lévő BoP túlságosan erősen bünteti a Cadillaceket.

    A Cadillac DPi-V.R-ek 15 kilogrammal nehezebbek lettek a hétvégi detroiti futamra, míg Mid-Ohio-ban 10 kilogrammal könnyebbek voltak, mint Laguna Seca-ban.

    Van der Zande, aki Sebastien Bourdais-val osztozik a 01-es Chip Ganassi Racing Cadillac-en, azt mondta, itt az ideje, hogy az IMSA pályaspecifikusan változtasson a BoP módosításokon.

    A legutóbbi utcai pálya Long Beachen volt, és nagyon jól teljesítettünk, különösen Sebastien futama volt elképesztő” – mondta a 36 éves holland ász.

    Azt hiszem, magabiztosan megyünk az év második utcai futamára. Úgy gondolom, hogy a Cadillac mindig is jól teljesített Detroitban.

    Nekünk, nyilvánvalóan, van egy kis BoP hátrányunk a 15 kilóval. Talán nem hangzik túl soknak, de ez a kis plusz az, ami a múltban megölt minket. Ez olyan pályákon volt, mint Road America. Nem tudom, hogy ez Detroitban hogyan fog minket érinteni…

    Azt hiszem, nincs értelme belemenni a BoP részleteibe, mert ez egy nagyon érzékeny téma, de végső soron nem igazán tudom követni, hogy mit csinál az IMSA, mert Mid-Ohióban nem mi voltunk a leggyorsabb autó, most pedig plusz súlyt kapunk az autóra. A BoP miatt kapjuk a pofonokat.

    Van der Zande szerint „nehéz megmondani”, hogy a súly milyen különbséget jelent majd az autójára Detroitban, de rámutatott az alapokra – „a fékteljesítmény kisebb, a kanyarsebesség kisebb, a gumik romlása nagyobb”.

    Kitartott amellett, hogy nem kér külön engedményeket az IMSA-tól a Cadillaceknek, de ugyanígy azt is elmondta, hogy az Acurát sem szabad előnyben részesíteni, és úgy véli, hogy az irányító testületnek a múltban már volt igaza.

    Szeretném, ha versenyképes lenne a BoP a többi márkával, amelyek ellen versenyzünk” – mondta. „Nem kérek jobb BOP-ot, de nekik nem szabadna jobb BOP-ot kapniuk, mint nekünk. Egyenlőnek kell lennie, akkor mindenki nem panaszkodhat és boldog lehet.

  • Bourdais nem bír leállni! Negyedszer is pole-t szerzett idén!

    Az IMSA sportautó bajnokság detroiti Belle Isle-i fordulójának időmérője ismét Sebastien Bourdais pole-jával fejeződött be.

    Bár Detroit a Cadillac hazai versenye, de az Acura is nagyon gyors volt, ami arra késztette Bourdais-t, hogy feszegesse a határokat – sőt át is lépje azokat.

    Bourdais a 2-es kanyar kijáratánál nekiment a falnak, az időmérő után viszont dicsérte a Cadillac állóképességét, amiért képes volt elviselni az ütközést, és még így is elég jó kört futott a pole pozícióhoz.

    Nagyon sokat kell tenned azért, hogy itt egy jó kört összehozz” – mondta Bourdais. „A határaidat kell feszegetned, és szerintem ezért látunk annyi hibát, mert ez egy nagyon könyörtelen hely.

    Bourdais végül 1.18,818-at repesztett az utolsó, mindent eldöntő körében, és ez elég volt az első rajtkocka megszerzéséhez.

    Mellőle a bajnokság második helyén álló 60-as Meyer Shank autó indulhat majd, Bourdais mögül pedig a pontverseny éllovasa, a 10-es Wayne Taylor Racing kocsi.

    Olivier Pla, aki ezen a hétvégén debütál a 31-es számú Whelen Engineering Cadillac DPi-V.R. versenyautóval, az ötödik helyre kvalifikálta magát, Tristan Vautier előtt és Alex Lynn mögött.

    Bourdais megpördült a levezető körén, és vissza kellett tolatnia a pályán, hogy találjon egy olyan helyet, ahol meg tudott fordulni. Más említésre méltó incidens nem történt.

    Kyle Kirkwood fantasztikus hete is folytatódott. Miután bejelentették az Andretti Autosporthoz 2023-ra, megnyerte az IndyCar edzést is, és az IMSA GTD kategóriájában is pole-t szerzett a 17-es rajtszámú Vasser Sullivan Lexus-szal.

    Abszolút non-stop volt a mai napom” – mondta Kirkwood. „Most már határozottan fáj a fejem attól, hogy mennyi mindent csináltam, és mennyire kiszáradtam, mert megállás nélkül rohangáltam.

    Végeredmény

  • Indy, IMSA Detroit, NASCAR Gateway – íme a hétvégi közvetítések listája

    Az év egyik legfontosabb motorsport hétvégéje után, jön az egyik legsűrűbb. A három nagy nemzeti széria mindegyike pályán lesz.

    IndyCar

    Egy héttel ez Indy 500 után máris Detroitba vonul az IndyCar mezőnye, méghozzá Belle Isle-ra, ahol utolsó alkalommal rendeznek versenyt, mielőtt a következő évtől Detroit belvárosába költözik az esemény.

    Az Indy 500 győztese Marcus Ericsson egyben a bajnokság éllovasa is lett, Pato O’Ward előtt. Külön pikantéria, hogy tavaly ez a két versenyző nyerte meg a detroiti duplafutamokat.

    Időjárás: Detroitban vasárnapra felhős, nyálkás időt mondanak. Délután az eső valószínűsége 60% lesz.

    IMSA

    Élesedik a küzdelem az IMSA Sportautó Bajnokságban. A szezon feléhez érve gyakorlatilag még mindegyik DPi csapatnak van esélye megnyerni a bajnokságot.

    A Cadillacek mindig is jól szoktak teljesíteni az ilyen trükkös, huplis utcai pályákon, azonban ezen a hétvégén 15 kiló plusz súllyal fognak versenyezni.

    A bajnokságot két Acura vezeti, a 10-es rajtszámú Wayne Taylor Racing autó az első, mögöttük pedig a 66-os Meyer Shank Racing gép következik.

    A hétvégi versenyre a DPi és a GTD kategória autói látogatnak majd el.

    Időjárás: Az IMSA versenyét szombat rendezik, és bár picit felhős időt jósolnak a meteorológusok, az eső valószínűsége elég kicsi, 7%.

    NASCAR

    A NASCAR Cup Series történelme során először látogat Gateway-be, vagy modern nevén a World Wide Technology Raceway-re (WWT Raceway).

    A Coca-Cola 600 után, melyet Denny Hamlin nyert meg, egy teljesen más kihívás várja a versenyzőket, hiszen ez egy kis dőlésszögű, lassúnak mondható pálya lesz, ahol a versenyzőknek váltaniuk is kell majd.

    A Cup Series mellett a Truck Series is ott lesz a WWT Racewayen. Idén először a NASCAR Xfinity Series utjai szétválnak a Cup Series-től, hiszen ők Portlandben versenyeznek majd a hétvégén.

    Időjárás: Vasárnap délutánra felhős időt mondanak a WWT Raceway-re, azonban az eső valószínűsége itt is kicsi, 17%-os lesz.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Június 3., péntek

    14:00 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship 1. edzés (DPi/GTD) (Detroit)
    18:00 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship 2. edzés (DPi/GTD) (Detroit)
    19:05 — NASCAR Xfinity Series edzés (Portland)
    20:25 — Indy Lights edzés (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:30 — NTT INDYCAR SERIES 1. edzés (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    23:05 — NASCAR Cup Series edzés (WWT Raceway)
    23:30 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship IDŐMÉRŐ (Detroit) (IMSA TV – INGYENES)

    Június 4., szombat

    00:05 — NASCAR Truck Series edzés (WWT Raceway)
    00:35 — NASCAR Truck Series IDŐMÉRŐ (WWT Raceway)
    02:05 — NASCAR Xfinity IDŐMÉRŐ (Portland)
    13:45 — Indy Lights IDŐMÉRŐ (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    14:30 — NTT INDYCAR SERIES 2. edzés (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    15:30 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship Bemelegítő Edzés (Detroit)
    17:00 — NASCAR Cup Series IDŐMÉRŐ (WWT Raceway)
    17:30 — Indy Lights 1. VERSENY (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:35 — NTT INDYCAR SERIES IDŐMÉRŐ (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES) (ARENA4+)
    19:00 — NASCAR Truck Series VERSENY (WWT Raceway) (160 kör)
    21:10 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship VERSENY (Detroit) (100 perc) (IMSA TV – INGYENES)
    22:30 — NASCAR Xfinity Series VERSENY (Portland) (75 kör)

    Június 5., vasárnap

    16:15 — NTT INDYCAR SERIES Bemelegítő edzés (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:10 — Indy Lights 2. VERSENY (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:30 — NTT INDYCAR SERIES VERSENY (Detroit) (70 kör)  (ARENA4+)
    21:30 — NASCAR Cup Series VERSENY (WWT Raceway) (240 kör) (ARENA4+)

  • 1 milliót esett az Indy 500 nézettsége tavalyhoz képest

    Bár az Indy 500 megverte amerikai nézettségben a Coca-Cola 600-at, nem örömködhetnek az NBC főnökei, hiszen romlottak az adatok.

    Az NBC közvetítése az Indy 500-ról átlagosan 2,69-es Nielsen nézettséget és 4,618 millió nézőt ért el a ShowBuzzDaily szerint. Ez a tavalyi 3,15/5,547 millióhoz képest 1 milliós, szignifikáns csökkenést jelent.

    A NASCAR Cup Series vasárnap esti Charlotte-i fordulója, a Coca-Cola 600 a Fox-on eközben átlagosan 2,20-as nézettséget és 3,869 millió nézőt ért el, szemben a 2021-es 2,28/4,061 millióval.

    A Forma-1-es Monacói Nagydíj eközben az idén már megszokott emelkedő számokat hozta, miután a Memorial Day hétvégére került vissza.

    A versenyt az ESPN élőben sugározta, majd később a nap folyamán az ABC ismétlést vetítette.  Az élő kábeles közvetítés 0,76/1,396 millió nézővel végzett, míg a közvetítés ismétlése 0,45/762 ezer rajongót ért el átlagosan.

    Ez a 2021-es élő közvetítés 0,56/934,000-es értékéhez képest, amely egy héttel korábban, az ESPN2-n futott, új kábeles csúcsot jelent a futam számára. A 2021-es monacói ABC ismétlésének nézettsége átlagosan 0,49/763 ezer volt.

    Az ESPN jelentése szerint a hosszas esőszünet nélkül az élő közvetítés átlagosan 1,6 millió nézőt ért el.

    A NASCAR Xfinity Series szombat délutáni, Charlotte-i futama az FS1-en átlagosan 0,46/767 000 nézőt ért el, szemben a tavalyi 0,59/999 000 nézővel ugyanezen a csatornán, míg a Camping World Truck Series péntek esti futama az FS1-en átlagosan 0,35/590K-t, szemben a tavalyi 0,37/614K-val.

    Az ARCA Menards Series szombat esti Charlotte-i futama az FS1-en 0,16/263,000-es átlagot hozott, ami a tavalyi 0,26/428K-hoz képest csökkenést jelent.

    A 18-49-es nézők körében a három nagy verseny közül az Indy 500 állt az élen 941 000 nézővel, amelyet a NASCAR Cup követett 742 000 fővel, majd az F1 595 000 fővel élőben (az össznézőszám 42%-a, ami több mint kétszerese a másik két verseny eredményének, és 45%-os növekedés a tavalyi évhez képest) és 185 000 fővel az ismétléseken.

  • Régi motorost igazolt az Action Express Racing

    Az Action Express Racing (AXR) szerződtette a francia Olivier Pla-t az IMSA sportautó bajnokság szezon hátralévő részére.

    Tristan Nunez, aki eddig a 31-es rajtszámú autót vezette az idei szezonban, a csapatnál marad a tartalékversenyző szerepkörében.

    Pla mind Európában, mind az Egyesült Államokban – ahol korábban a Mazdánál és a Meyer Shank Racingnél dolgozott – rengeteg sportautós tapasztalattal rendelkezik, és a jövő héten Derani mellett a Glickenhauszal versenyez majd Le Mans-ban.

    Pla a múlt héten vezette először a 31-es rajtszámú Whelen Engineering Cadillac DPi-V.R-t a Road Atlanta-i tesztelésen.

    Az Action Express Racinghez való csatlakozás nagyon különleges számomra” – mondta Pla. „Sok éven át versenyeztem ellenük, és tudom, milyen jók a pályán. Amit elértek azzal, hogy annyi futamot és bajnokságot nyertek, az önmagáért beszél.

    Nagy kihívás lesz a szezon közepén érkezni, de készen állok arra, hogy vállaljam ezt a kihívást.

    A Cadillac DPi-V.R egy fantasztikus autó, és alig várom, hogy versenyezhessek vele. És persze rendkívül boldog és büszke vagyok, hogy egy ilyen nagyszerű versenyzőhöz és baráthoz, Pipo Deranihoz csatlakozhatok csapattársként!

    Gary Nelson, az AXR csapatigazgatója elmondta: „Örülünk, hogy Olivier Pla csatlakozott az AXR csapathoz. Az IMSA DPi osztály idén nagyon versenyképes, és szeretnénk biztosítani, hogy a szezon második felében is erősek legyünk.

    Tristan nagyszerű munkát végzett a Whelen Engineering Cadillac vezetésével. Az Action Express Racingnél mindannyian nagyszerű kapcsolatot alakítottunk ki Trisztánnal és családjával.

    Ő egy fiatal versenyző, akinek sok győzelem és bajnoki cím áll a jövőjében. Tristan továbbra is fontos része marad a csapatnak, és nagyra értékeljük, hogy a versenyhétvégéken az ő közreműködésével tudjuk tovább vinni a programunkat.