Kategória: 500miles

  • Ezúttal csúnyán elbánt a NASCAR nézettségével az eső

    Bár Watkins Glenben még megkímélte a nagyon rossz nézettségtől az eső a NASCAR-t, Daytonában nem kerülhette el sorsát a széria.

    Újabb hét, újabb csapás az időjárás isteneitől.

    Ezúttal a NASCAR Cup Series Daytonában rendezett alapszakasz fináléját sodorták el a viharok az NBC-n.

    A szombat esti futamot vasárnap reggelre tették át, ráadásul a kábeles CNBC-re. A Racer.com adatai szerint a verseny 0,88-as Nielsen-értéket és 1,406 millió háztartási nézőt ért el. Ez a tavalyi 2,25/3,9 milliós nézettséghez képest sokkal alacsonyabb volt.

    A másik véglet, a Forma-1 visszatérése Spa-ba a tavalyi, időjárás miatt elmaradt Belga Nagydíj után 0,57-es nézettséget és 1,045 millió nézőt hozott az ESPN2-n, szemben a 2021-es, ugyanezen a csatornán (nem) megrendezett eseményre bekapcsolódó 0,39/637 000 nézővel.

    A NASCAR Xfinity Series péntek esti daytonai futamát szintén elhalasztották az eső miatt, bár nem olyan mértékben, mint a Cup Series versenyét, és átlagosan 0,30/571 000 néző maradt a késő esti/kora hajnali futamra a szintén kábeles USA Networkön. Tavaly ezt a futamot az azóta megszűnt NBCSN adta, és átlagosan 0,43/670 ezer nézőt hozott, így az idei adatok csökkenést mutatnak.

    A daytonai Xfinity Series verseny késése miatt az IMSA WeatherTech SportsCar Championship VIR-en megrendezett futamának közvetítése a CNBC-ről az USA Networkre került át, ahol átlagosan 147 000 néző volt kíváncsi a gyári Porsche alakult idei 5. győzelmére.

  • Hiába nyersz sok futamot az IndyCarban, attól még nem feltétlenül leszel bajnok

    Hiába nyersz sok futamot az IndyCarban, attól még nem feltétlenül leszel bajnok

    Josef Newgarden idén egy olyan bravúrt ért el, amire legutoljára 10 évvel ezelőtt volt példa az IndyCar történetében. Mégpedig a kétszeres bajnok képes volt 5 versenyt nyerni egy évadon belül.

    Az IndyCarban minden egyes versenyhétvégén rendkívül kiélezett harcok folynak a futamgyőzelmekért. Emiatt nagyon ritka az, ha valaki képes kiemelkedni a mezőnyből. Ennek tudatában eléggé hihetetlenül hangzik, hogy a Penske kétszeres bajnoka az idei futamok harmadában volt képes elsőként átszelni a célvonalat.

    Azonban hiába Newgarden Pazar formája, ez még messze nem garantálta azt, hogy ő lesz a bajnok a szezon legvégén. Az amerikai ugyanis még a Gateway-en aratott idei 5. sikere után sem állt a bajnokság élére.

    2008 óta ugyanis mindössze két alkalommal volt olyan, hogy annak a pilótának a fejére került a bajnoki korona, aki 5 vagy annál több futamgyőzelmet szerzett. Ha pedig ketten is képesek voltak erre a teljesítményre, akkor

    2008: Scott Dixon 6 futamgyőzelemmel lett bajnok

    2009: Dixon és Franchitti is 5-5 győzelmet szerzett, Franchitti lett a bajnok

    2010: Power 5 győzelmet aratott, végül Franchitti lett a bajnok

    2011: : Power 6 győzelmet aratott, végül Franchitti lett a bajnok

    2016: Pagenaud bajnok lett 5 futamgyőzelemmel

    A felsorolásból nagyon jól látszik, hogy Power 2010 és 2011 között hiába volt képes 11 alkalommal a dobogó tetején ünnepelni, nem nyert egy bajnoki címet sem. Most az egy sikerrel rendelkező ausztrál Penskés teheti meg ezt a saját csapattársával, ha a 3 pontos előnyét képes lesz megtartani Portlandet és Laguna Secát követően is.

    A két Penskés számít az idei IndyCar sorozat két legnagyobb várományosának. Ha mindketten hibáznak, akkor a Ganassi triója ott lesz Scott Dixonnal, Alex Palouval és Marcus Ericssonnal, hogy összeszedjék az esetleges lepattanókat.

    Ahhoz, hogy bajnok legyél az IndyCarban, folyamatosan szállítani kell a jó eredményeket és nem szabad hibázni. Azért van így, mert nagyon ritka az olyan, amikor valaki képes lenne dominálni a többi pilóta fölött.

    Két futam múlva elválik, hogy a több győzelmet szerző Newgarden, vagy az újfajta mentalitással rendelkező Power emelheti majd magasba az Astor Kupát.

  • VIDEÓ: Megkezdődött a NASCAR Le Mans-i autójának tesztelése

    Mike Rockenfeller kezeiben először gurult pályára az IMSA, a NASCAR és a Hendrick Motorsports közös Le Mans-i autója.

    Ez az autó persze még közelebb áll a NASCAR Cup Seriesben jelenleg használt Next Gen autóhoz, mint a végső, 2023-as Le Mans-i versenyen bemutatkozó géphez.

    Ami az autó fejlesztési programját illeti, Chad Knaus megerősítette, hogy nagy intenzitású és progresszív megközelítésre törekszenek.

    Eléggé fontos ez a teszt. Megpróbálunk megbizonyosodni arról, hogy a Next Gen alapvető változtatásai először is úgy működnek, ahogyan azt elvárjuk tőlünk” – mondta Knaus.

    Ha vannak olyan teljesítmény- vagy megbízhatósági elemek, amelyeken változtatni kell, akkor azokat az első igazi autón fogjuk bevezetni, valószínűleg november környékén.

    Ezt az első tesztet az Action Express Racing gépével folytatták – ebben a gépben tesztelt Kimi Raikkonen is.

    Logikus választás, tekintve a csapat pályafutását, amely 3 győzelemmel rendelkezik a Daytona 24 órás versenyen és 3 győzelemmel a Sebringi 12 órás versenyen.

    Az első tesztpilóta nem más, mint Mike Rockenfeller, a 2010-es Le Mans-i 24 órás és a Daytona-i 24 órás verseny győztese, valamint a 2013-as DTM bajnoka.

    „Rocky” augusztus 21-én, a NASCAR Cup Series Watkins Glen-i fordulója alkalmával ismerhette meg új játékszerét.

    Fontos szimulátoros munkát végzett a hónap eleje óta a Cup Series állandó versenyzője, Alex Bowman, Mike Rockenfeller és a Hendrick Mototrsports alelnöke, a négyszeres NASCAR-bajnok Jeff Gordon is.

    A projektben való teljes körű részvételét bizonyítja, hogy Gordon ezen a hétvégén visszatér a pályára a Porsche Carrera Cup North America két fordulójára Indianapolisban.

  • A McLaren több forgatókönyvvel is készül a Piastri-döntés miatt

    A McLaren több forgatókönyvvel is készül a Piastri-döntés miatt

    Ezen a héten ül össze az F1 bizottsága, és bár több napon át is húzódhat a döntés, Brown és a McLaren mindenre felkészült.

    Az, hogy Oscar Piastri a brit márka F1-es csapatához csatlakozhat-e majd, vagy sem, nagy mértékben befolyásolja majd a McLaren IndyCaros terveit is.

    Jelenleg Pato O’Ward, Alexander Rossi és Felix Rosenqvist is leszerződött az AMSP két autójába, viszont csak Rossi biztos, hogy marad az Államokban. A másik két versenyző viszont még más sorozatokban is érdekelt lehet.

    „Van egy pár variációnk, ahhoz képest, mi történik majd. Az is egy lett volna, hogy nem megyünk el a tárgyalásra. Először nézzük meg, hogyan alakul, aztán abból indulunk majd ki.

    Próbáltam önmagamat a versenyülésbe tenni, de Andreas ezt megvétózta, ez az egyetlen pilóta, akit eddig kizártunk.” viccelte el Brown.

    O’Ward tavaly év végén tesztelt a királykategóriában, Herta pedig idén. De Brown új sztárja könnyen Álex Palou lehet, ha sikerül őt megszerezni a Chip Ganassi Racingtől. Érdekes módon a rivális csapatfőnök, Bobby Rahal is őket tartja esélyesnek egy F1-es szereplésre.

    „Van egy tesztprogramunk, ott Colton [Herta] jó munkát végzett. Pato [O’Ward] tavaly ül autóba, ő is kifogástalan volt.

    Colton Herta, McLaren, F1
    Herta Portimaóban ült be az F1-es autóba – Fotó: McLaren

    Aztán ott van a helyzet Alexszel [Palou], azt is meglátjuk, hogyan alakul majd. Mi mindenképp szeretnénk őt is F1-es autóba ültetni. Ők mind nyertek versenyeket egy nagyon szoros bajnokságban.

    Szerintem az IndyCar a motorsport legmagasabb szintjét képviseli, úgyhogy van néhány lehetőségünk [Piastri pótlására]. Így csak napról-napra tudunk határozni.” – összegezte a helyzetet a McLaren vezérigazgatója.

  • Aston Martin dominancia az IMSA virginiai kvalifikációján

    Az Aston Martin 23-as autója több mint 0,7 másodperces előnnyel szerezte meg a pole-t az IMSA virginiai fordulójának kvalifikációján.

    Mike Skeen volt az első pilóta, aki 1 perc 47,082 másodperces idővel félig-meddig versenyképes időt ért el a Team Korthoff Mercedes AMG GT3-mal, de a következő eredménye sokkal meggyőzőbb volt, 1 perc 45,932 másodperccel megelőzte GTD-s riválisait, Madison Snow-t a Paul Miller Racing BMW M4-gyel és Frankie Montecalvo-t a Vasser Sullivan Lexus RC F-ével.

    Skeen tovább javított 1min45,665-re, éppen akkor, amikor a GTD Pro autók is elkezdték felpakolni a táblára a jobbnál jobb időket: Ross Gunn 1min44,316 másodperces időt ért el a Heart of Racing Aston Martin Vantage-jával, és rövid időre megelőzte a reggeli edzést megnyeri Jack Hawksworth Lexusát.

    Mielőtt Hawksworth válaszolni tudott volna, Antonio Garcia és Connor De Phillippi megelőzte őt, de aztán Garcia a Corvette C8.R-rel a falnak pördült a 3-as kanyarban – bár tovább tudott menni.

    Gunn tudta, hogy nem tud javítani, miután a HoR Astonnal 1 perc 43,953 másodpercet teljesített, több mint hét tizeddel megelőzve legközelebbi riválisát, Garciát.

    Campbell egy kisebb pályaelhagyás után visszanyerte nyugalmát, és a harmadik legjobb időt autózta, mintegy 0,05 másodperccel lassabban, mint a Corvette-es Garcia, aki valószínűleg meglepődött, hogy az első sorban áll, tekintve, hogy a C8.R nem volt elég gyors a gyakorláson.

    A GTD kategória Russell Ward javára dőlt el, aki összesítésben a hatodik helyen végzett 1 perc 45,010 másodperces idejével, mindössze 0,067 másodperccel volt gyorsabb Aidan Read Rick Ware Racing Acura NSX-jénél.

    A GTD Pro és GTD kategóriát felvonultató 2 óra 40 perces versenyre 20:10-kor kerül majd sor.

    Végeredmény

  • Még egy jó pár évre magához láncolta az öreg kormányos Logano-t

    Még egy jó pár évre magához láncolta az öreg kormányos Logano-t

    Joey Logano további éveken át boldogíthatja majd a 22-es Fordot a kapitány csapatában. Egy pár nappal ezelőtt már Ryan Blaney-vel is hosszabbítottak, így most már biztossá vált, hogy mind a két veteránjuk marad a Penske csapat fedélzetén.

    „Az elmúlt 10 év során Joey nagyon fontos részévé vált a Team Penske-nek. Tudjuk, hogy a jövőben is győzelmek sokaságát szállítja majd a 22-es Ford-csapatnál” – mondta Roger Penske csapattulajdonos.

    „Joey a sportágunk nagyszerű bajnoka, büszkék vagyunk a munkájára, amit a csapatunknál végez, és ahogyan a partnereinket képviseli, beleértve a Shellt, a Pennzoilt és a Fordot. Egy igazi vezérré nőtte ki magát, hisz nagyszerű mentorként és csapattársként szolgál mind Ryan, mind Austin számára. Mindazzal együtt, amit karrierje során eddig elért, még megannyi minden vár rá a Team Penske csapatnál.”

    Logano 2013-ban csatlakozott Penske alakulatához, egy igen nehéz Joe Gibbs Racinges időszakot követően. A 22-es rajtszámú autóban azonban Logano azonnal és szinte állandó jelleggel győzni tudott a NASCAR Cup Series-ben. Eddig 27-szer nyert a csapattal. Ezek között az eredmények között szerepel a 2015-ös Daytona 500 és a 2016-os All-Star Race is.

    Logano és csapata minden évben, amikor bejutottak a rájátszásba, a nyolcadik vagy annál jobb helyen végzett a bajnoki tabellán. Ezidáig négyszer volt bajnoki döntős. A 2017-es szezon az egyetlen év, amikor Logano nem jutott be a rájátszásba a Penske színeiben versenyezve.

    Logano 2018-ban a Homestead-Miami Speedwayen a „nagy hármas”, az az Kyle Busch, Martin Truex Jr. és Kevin Harvick maga mögé utasításával megszerezte a Penske második NASCAR Cup Series bajnoki címét.

    „Mióta átvettem a 22-es számú autót a Team Penske-nél, lehetőségem nyílt arra, hogy a pályán és azon kívül is megvalósítsam az álmaimat” – mondta Logano. „Az elmúlt 10 évben Roger biztosította számomra az erőforrásokat, hogy versenyképes legyek. Egy olyan csapatot, amely mögöttem áll, élükön páratlanul karizmatikus vezetőkkel. Izgatottan várom a közös jövőnket, hogy még több futamgyőzelmet és bajnoki címet szerezhessünk az előttünk álló években”.

  • Andrettiék új létesítményében mindennek lesz helye, az F1-nek is

    Andrettiék új létesítményében mindennek lesz helye, az F1-nek is

    Az Andretti Global komolyan gondolja az F1-es szereplést. Olyannyira, hogy 200 millió dollár értékű, korszerű motorsportlétesítményt épít, amely 2025-re minden projektjét egy fedél alá helyezi – beleértve a Forma-1-est is.

    Az Andretti család F1-es csapatra vonatkozó pályázata közismert, az FIA a jelek szerint a paddockon belüli ellenállás ellenére is nyitott egy 11. csapatra.

    Ezért az új, 575 000 négyzetméteres projekt az Indiana állambeli Fishersben, amely a Racer szerint 2025-re készül el, pont jól időzít arra az esetre, ha és amikor az F1-es projekt megvalósul.

    A csapatot elmondása szerint az új építmény „körülbelül 90 hektárt foglal majd el”. Az új globális központ 2026 elejére akár 500 új munkahelyet is teremtene a helyi közösségnek.

    Michael Andretti elmondta, hogy a létesítmény a szervezet „globális kereskedelmi funkcióit fogja szolgálni, valamint a csapat jelenlegi NTT IndyCar Series, Indy Lights és IMSA programjainak és más jövőbeli versenyzési kezdeményezéseknek a bázisául szolgál majd”.

    Hogy mi alapján választották a helyszínt, Andretti kifejtette: „Indiana fontos helyet foglal el az autóversenyzés történetében, valamint versenyzői és tulajdonosi karrieremben; örömmel erősítem meg, hogy a világ versenyfővárosa még hosszú ideig a globális versenyzési erőfeszítéseink otthona lesz.”

    „Izgatottan várjuk az új kampuszra vonatkozó terveinket, és alig várjuk, hogy a Fishers közösség részévé váljunk. Az elmúlt 20 évben azon dolgoztam, hogy bővítsük a működésünket, és büszke vagyok a sokszínű versenyportfólió létrehozása érdekében tett lépéseinkre.

    „A jelenlegi létesítményünk jól szolgált minket. Csapatunk mind a versenyzés, mind a kereskedelem területén bővült, és az embereink megérdemlik a legjobb környezetet és erőforrásokat. Izgatott vagyok, hogy ennyi csapatunk egy fedél alatt van, miközben tovább építkezünk és növekedünk.”

    „Számunkra ez többről szól, mint arról, hogy van egy hely, ahol dolgozhatunk az autókon; arról [is szól], hogy egy globális motorsport otthont kapjunk, és ezt megosszuk az embereinkkel, a rajongóinkkal és a szponzorainkkal, hogy előremozdítsuk a sportot, és maradandó örökséget hagyjunk magunk után” – zárta Andretti.

  • Az IndyCar legújabb dobogósa megtáltosodott autóját dicsérte

    Az IndyCar legújabb dobogósa megtáltosodott autóját dicsérte

    Bár Josef Newgarden jött el győzelemmel az IndyCar gatewayi versenyéről, a szenzáció az újonc David Malukas volt, aki látványosan szerezte meg első dobogóját.

    A verseny végi sprintben gyakorlatilag nem volt ellenfele, Will Power és Pato O’Ward levadászása után az utolsó körben elhappolta Scott McLaughlin elől a második helyet.

    „Ahogy megelőztem Patót – aki egyébként jó munkát végzett a védekezéssel, nehéz volt kikerülni – azt hiszem Carpenter volt az, aki elengedett, ami rendes volt tőle. meséli Malukas. – Na abban a pillanatban nagyon gyors volt az autónk.”

    „Ahogy kimentünk a boxból, éreztem, hogy nagyon jól leszünk, és lesz esélyünk elérni őket. Amint egy-két másodpercen belülre értem, akkor lett nehéz, az utolsó rész. Szerencsére jöttek a lekörözöttek, ekkor tudtam igazán közel kerülni.”

    Malukas szolgáltatta az izgalmakat a verseny végén, a második helyért az utolsó körben előzött – végül sikeresen.

    „Próbálkoztam, hogy kell is ezt csinálni, blokkolni az íveket meg ilyesmi. Olyan nehéz. De Pancho [Carter, a szpottere] ajánlotta, hogy külső íven próbálkozzak, mire úgy voltam vele, hogy két kör van hátra, miért ne. És bejött.

    Volt egy kis szabad levegő a jobb elejénél, így tudtam lendületet szerezni. Mivel a pálya gyorsult, ahogy egyre később lett, el is értem a sebességhatárt hatodik fokozatban. Nem volt előttem senki, hogy húzzon, így ketten mentünk be a kanyarba, ami félelmetes volt, könnyen meg lehet csúszni.”

    Az amerikai eddigi legjobb eredménye egy nyolcadik hely volt Iowából. Most nemcsak, hogy áttört egy küszöböt, a Dale Coyne Racing szűkös keretei ellenére rögtön az IndyCar egyik legerősebb csapata, a Team Penske – onnan is McLaughlin és Newgarden – ellen küzdve tehette ezt meg.

    „Nagyon sokat jelent. A szezon elejétől sok zöldfülű hibát vétettem, de folyamatosan tanultam belőlük. Az autó egyre jobb lett, és a csapat is dolgozott azon, hogy egymásra hangolódjunk, és ez meg is történt. Nagyon jól sikerült, és tudtam, hogy az autó megérdemel egy dobogót.

    Jól esik, hogy már három hétvégével a vége előtt sikerült ezt megtenni, nagyon boldog vagyok miatta.”

  • A Indy Lights is opció lehet Chadwick számára

    A Indy Lights is opció lehet Chadwick számára

    Az európai autóversenyzők álma szinte egytől egyig a Forma-1-ben való versenyzés, de ez persze nem mindenkinek adatik meg. Nőknek meg aztán pláne ritkán.

    A W Series kétszeres bajnoka, Jamie Chadwick számára persze még semmi sincsen veszve, de azért nem árt felkészülni minden eshetőségre. Így aztán arra is, hogy hová lehetne továbblépni a W Series-ből, mert onnan egyenes úton aligha lehet az F1-be kerülni, legalábbis egyelőre.

    A 24 éves versenyzőnő korábban már említette, hogy amerikai bajnokságokat is számításba vesz, de ezt most nekünk is megerősítette.

    „Formula 2 és Formula 3 természetesen, illetve amerikai bajnokságok például Indy Lights, aztán IndyCar. Úgy gondolom, hogy sok a lehetőség” – felelte arra a kérdésre, hogy milyen egyéb bajnokságok jöhetnek még szóba nála.

    Az amerikai vonalban pedig talán még jelenlegi csapatának tulajdonosa is segítségére lehet. A Jenner Racing tulajdonosa ugyanis Caitlyn Jenner, akinek nem idegen a profi sport, ismeri annak minden perspektíváját, hiszen évekkel ezelőtt, még Bruce-ként olimpiai aranyérmes atléta volt, és az autóversenyzésbe is belekóstolt indult példáula  sebringi 12 órás versenyen is – a 80-as években. Így aztán Caitlyn komolyabb támogatást tud nyújtani csapata lányainak, mint azt sokan gondolnák.

    „Határozottan mindkét tekintetben tud segíteni. Marketing oldalon egyértelmű, és ez nagyszerű dolog. De igen, ő képben van a sporttal is, érti, hogy mi fán terem sportolónak lenni, magasszinten. Tehát igazán nagyszerű, hogy ő a csapatfőnök” – mondta Jamie a W Series hungaroringi fordulóján.

  • Végre leleplezték az Acura LMDh autóját is, az ARX-06-ot

    Szerdán nyilvánosan is bemutatkozott az Acura új LMDh autója, az ARX-06, amely a 2023-as IMSA szezon GTP kategóriájában fog indulni.

    Az Acura bemutatta az autót, amelyet a jelenlegi Acura-csapatok, a Wayne Taylor Racing és a Meyer Shank Racing Curb Agajaniannal versenyeztetnek majd, amely jelenleg egy általános fényezést kapott, de ez már sokkal többet elárul az autó formájáról és formatervéről.

    Az Acura ORECA-val közösen épített ARX-06 alváza egy teljesen új, 2,4 literes, 90 fokos V6-os motorral és dupla turbófeltöltővel rendelkezik, amelyet a Honda Performance Development fejlesztett ki és gyártott, és AR24e néven fut.

    A márka szerint ez a legkisebb lökettérfogatú belsőégésű motor, amelyet a HPD versenyzésre fejlesztett, de könnyedén teljesíti az új formula 500 kW (670 LE) teljesítménycélját.

    A motorhoz egy IMSA/ACO által specifikált Bosch motorgenerátor egység (MGU), Williams Advanced Engineering akkumulátorok és Xtrac sebességváltó társul.

    Megragadtuk az IMSA és az ACO új szabálycsomagja által jelentett kihívást, és kifejlesztettük azt a megoldást, amelyről úgy gondoljuk, hogy a legversenyképesebb lesz” – mondta Pierre Descamps, aki a HPD hajtáslánc-tervezési csapatát vezette az ARX-06 esetében

    Az új motorunk a szabályok által meghatározott maximális 10 000-es fordulatszámig pörög, így csodálatos hangja is van!

    Az IMSA és az FIA World Endurance Championship szabályai szerint a gyártóknak a négy jóváhagyott prototípus alváz egyikét kell használniuk, IMSA és ACO-homologizált, a gyártó által tervezett és márkázott karosszériával és motorokkal felszerelve.

    Az Acura DPi alvázait is az ORECA építtette, és ez az LMDh projektnél sem lesz másképp.

    A márka idén dominálja ezt az osztályt, hiszen egy versennyel a szezon vége előtt a Wayne Taylor Racing vezet szorosan mögöttük pedig a Meyer Shank Acurája következik.

    Az Acura a csapatokkal közösen már megkezdte az ARX-06 tesztelési programját, amely néhány hete Franciaországban kezdődött a shakedownnal, mielőtt az autót az Egyesült Államokba szállították volna.

    https://twitter.com/Acura/status/1559909494641070085