Kategória: IMSA

  • Így hajtotta meg Zak Brown a Jaguárját Long Beach utcáin – VIDEÓ

    Zak Brown a Long Beach-i Nagydíjon tette meg első köreit az IMSA legendás GTP osztályába tartozó 1989-es Jaguar XJR-10-et.

    Hétvégén sok betétfutamot rendeztek Long Beach utcáin, többek között egy historic versenyre is sor került.

    Itt rengeteg régi IMSA gépet láthatott a nagyközönség, többek közt a köztudottan nagy kollekcióval rendelkező Zak Brown 1989-es Jaguar XJR-10-es autóját is.

    Brown természetesen IndyCar csapatát, az Arrow McLaren SP-t is támogatta a hétvége folyamán, de nem volt rest, és maga is részt vett egy megmérettetésen, melyet a HMSA rendezett.

    Az amerikai üzletember a történelmi verseny rajtrácsának hátsó feléről indult, és végül fantasztikus teljesítménnyel jött fel, hogy a második helyen érjen célba.

    A HMSA GTP Challenge 2. futamán sikerült áthámozni magamat a mezőnyön. Nagyszerű érzés a második helyen végezni! Mindig jó érzés élvezni a vasárnapi autózást Long Beachen” – írta twitter bejegyzésében Brown a verseny után.

  • Bourdais mindent beleadott a Long Beach-i győzelem érdekében

    Sebastien Bourdais óriási felzárkózását egy Porsche-val történő korai baleset készített elő, melynek a végén a Cadillac 01-es autója nyert.

    Sebastien Bourdais azt hitte, hogy a győzelmi esélyei elszálltak, amikor több mint 20 másodpercet veszített a visszafordítóban a szombati Long Beach Nagydíj első szakaszában.

    A 01-es Cadillac Racing végül fölényes győzelmet aratott, de ha azt nézzük, honnan jöttek vissza, nem volt olyan egyszerű ez a verseny.

    Kicsit megnehezítettük a saját dolgunkat. Ez egy csodálatos hétvége volt a 01 Cadillac Ganassi számára. Egyszerűen varázslatos volt az autó a kvalifikáción” – mondta Bourdais a futam után.

    Úgy tűnt, mindent kézben tartunk. Jól rajtoltam, Alex pedig követett minket, és elhúztunk, és a fogyasztásunk is jó volt. Aztán jöttek a lekörözések…

    Egyszerűen túlságosan belülre kerültem, és valamilyen oknál fogva nem tudtam befordulni. Egyáltalán nem tapadt be az autó eleje. Kicsit megsérült az első splitter, de nem volt vészes.

    A stratégám azt mondta, hogy 20 másodperces hátrányban vagyunk, és azon a ponton nem adtam magamnak egy szemernyi esélyt sem, hogy behozzam ezt a lemaradást, és aztán előzni tudjak.

    Az autó viszont fantasztikus volt. Szuper agresszív tudtam lenni a forgalomban, mert az autó annyira jó volt. Onnantól kezdve mindenki látta, mi történt.

    Bourdais a Cadillac tempójának tulajdonította, hogy vissza tudta venni a vezetést, és végül megszerezte első győzelmét a csapattal.

    Csodálatos autó kell hozzá, és egy olyan autó, amelyiknek megvan a tempója, és elég önbizalmat ad ahhoz, hogy képes legyél nyomni, és ennyire a határon menni” – mondta.

    Mindent beleadtam. Nem hiszem, hogy sokat lélegeztem az incidens utáni 30 körben.

  • Elképesztően szerencsétlenül járt a Corvette Long Beach-en

    A Corvette Racing egy valószínűsíthető GTD Pro győzelmet dobott el, miután egy furcsa boxutcai incidens után áthajtásos büntetést kapott.

    Jordan Taylor szerint a 3-as rajtszámú Chevrolet Corvette C8.R GTD jobb első, elszabaduló kerékanyája, amely a Pfaff Motorsports Porsche 911 GT3 R hűtőjébe csapódott, egy „véletlen baleset” volt, amely végül a Corvette Racingnek a győzelembe került.

    A furcsa bokszutcai incidens miatt a Corvette-et áthajtásos büntetéssel sújtották, amiért a csapat „elvesztette az irányítást a felszerelés felett” a kiállás során, így végül a Jordan Taylor és Antonio Garcia vezette csapat a harmadik lett

    Mindent összevetve, ez egy elég jó mentés volt ahhoz képest, hogy mi történt velünk” – mondta Taylor.

    Sajnos, azt kell, hogy mondjam, elbuktuk a győzelmet, mivel nagyon erős autónk volt. Nehéz lenyelni ezt a keserű pirulát, hogy nem sikerült maximalizálni a pontokat.

    Összességében tisztességes előnyünk volt az elején, szerencsére a büntetés nem tette tönkre annyira a versenyünket, mint amennyire tönkretehette volna. Ez egy véletlen baleset volt. Sajnálatos, hogy pont a versenyen történt ilyen.

    A Corvette büntetését kihasználva a The Heart of Racing megszerezte első GTD Pro osztályú győzelmét Alex Riberas és az Aston Martin gyári pilótája, Ross Gunn vezetésével, a pontversenyben azonban a Corvette Racing vezet.

    A következő versenyt május 1-én rendezik Laguna Secában.

  • Lotterer a hosszú várakozás ellenére bízik a Porschéban

    André Lotterer szerint még nincs döntés a jövőjéről a Formula E-ben való versenyzés vagy a Porsche 2023-as LMDh programja között.

    Lotterer nagy tapasztalattal rendelkezik a hosszú távú versenyzésben: háromszor nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt az Audival, mielőtt 2017-ben csatlakozott a Porsche LMP1-es csapatához.

    Ugyanebben az évben Nick Tandyvel és Neel Janival közös #1-es autójával az élen állt, mielőtt kevesebb mint négy órával a vége előtt olajnyomás-problémák miatt ki kellett szállniuk a versenyből.

    A Porsche endurance részlege aztán a szezon végén lehúzta a rolót, hogy erőforrásait a Formula E-be való bekapcsolódásra összpontosíthassa.

    Miután 2017-ben a Techeetah-val a Formula E-be költözött, Lotterer 2019-ben újra összeállt a Porschéval az első szezonjára a tisztán elektromos bajnokságban.

    Mivel a Porsche 2023-ban a legendás amerikai csapattal, a Team Penske-vel kötött partneri kapcsolat értelmében visszatér az endurance versenyzéshez az LMDh projektjével, Lotterer kifejtette, hogy a sportkocsikhoz való visszatérés gondolata „motiváló” – de azt is hozzátette, hogy elégedett a jelenlegi szerepével a német gyártónál a Formula E-ben.

    A Porschénál így is, úgy is jó kezekben vagyok” – mondta Lotterer a Motorsport.com-nak. „Nagyon szeretem a Formula E-t, szerintem nagyszerű bajnokság, és a Gen3-mal is tovább fejlődik.

    De tudod, a Porsche DNS-e és öröksége sokat jelent Le Mans-ban, és ez egy legendás dolog, Le Mans és a Porsche. Mindkettő nagyon motiváló. Szóval azt mondanám, hogy őszintén szólva jó helyen vagyok.

    Bárhova is küldi a Porsche Lotterert, bízik csapatában
    Bárhova is küldi a Porsche Lotterert, bízik csapatában Fotó: Porsche AG

    Lotterer teljesnek érzi magát

    Lotterer hozzátette, hogy a versenyzői pályafutása során a szakágak sokszínűsége „üdítő” volt, és élvezte a lehetőséget, hogy a Porsche csapatával különböző kategóriákat fedezhetett fel.

    Arra a kérdésre, hogy hiányzik-e neki a Le Mans-i versenyzés, Lotterer elismerte, hogy még mindig szenvedélye a hosszú távú versenyzés, de kifejtette, hogy az, hogy pályafutása során különböző gépeket próbálhatott ki, azt jelenti, hogy „a pillanatnak élhetett”.

    Igazán felüdülés volt, hogy ennyi évnyi endurance versenyzés után ilyen új kihívásokban volt részem” – mondta.

    Ez egy igazán szép dolog, hogy a karrierem során váltani tudok, és a Porschéval kombinálva, különösen gyári versenyzőként különböző platformokra mehetek, és új szériákban próbálhatom ki magam.

    Ami a hosszú távú versenyek hiányát illeti… nos néha igen, hiányoznak – nézem a hosszú távú versenyeket, és természetesen szenvedélyesen szeretem őket, és Le Mans egy fantasztikus verseny.

    És igen, vannak pletykák, nyilván azért, mert a Porsche visszatér Le Mans-ba. De akárhogy is, még semmi sem dőlt el.

  • Drámai versenyen nyertek Bourdais-ék, megvan a BMW első győzelme

    Mindhárom kategóriában drámai versenyt láthatott a Long Beach-i nagyérdemű, a DPi-ben Sebastien Bourdais vezette győzelemre a Cadillac-et.

    Renger van der Zande és Sebastien Bourdais fölényes győzelmet aratott a szombati Long Beach-i Acura Nagydíjon, és ezzel a Chip Ganassi Racing 1-2. helyezést ért el.

    Van der Zande 3,761 másodperces győzelmet aratott a 01-es rajtszámú Cadillac DPi-V.R-rel a csapattárs – Sebringi 12 órás győztes – 02-es testvérautót vezető Earl Bamber előtt, miután a 100 perces versenyen a verseny végén több sárga zászlót is belengettek.

    A pole pozícióból rajtoló Bourdais az ötödik körben veszítette el a vezetést, amikor a pálya hátsó részén megpróbálta kikerülni Kyle Washington 34-es számú GMG Racing Porsche 911 GT3 R-jét.

    A francia lenyűgöző módon visszaszerezte 21 másodperces hátrányát a szakasza során, és a 29. körben visszavette a vezetést Alex Lynn 02-es testvérautójától, a 01-es Cadillac pedig a kockás zászlóig az élen maradt.

    Ez volt a duó első győzelme az IMSA WeatherTech SportsCar Championship idei szezonjában.

    A verseny végén Oliver Jarvis és Pipo Derani közötti ütközés Richard Westbrook és Tristan Vautier 5-ös rajtszámú JDC-Miller Motorsports Cadillacjének újabb dobogós helyezését eredményezte.

    Jarvis 60-as rajtszámú Meyer Shank Racing Acura ARX-05-öse és Pipo Derani 31-es rajtszámú Action Express Racing Cadillac-je a szűk visszafordítóban ütközött össze, miközben éppen a harmadik helyért küzdöttek.

    Az IMSA versenyirányítása nem jelentett be további intézkedést, az incidens Deranit az ötödik helyre sorolta vissza.

    Ricky Taylor és Filipe Albuquerque 10-es számú Wayne Taylor Racing Acurája a hatodik helyen végzett az összesítésben és a DPi osztályban, miután a verseny elején kétkiállásos stratégiát választott.

    Megvan az Aston Martin első GTD Pro győzelme
    Megvan az Aston Martin első GTD Pro győzelme Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    A Heart of Racing győzött Long Beach-en a Corvette büntetése után

    A Heart of Racing Aston Martin versenyzői, Ross Gunn és Alex Riberas nyertek a GTD Pro kategóriában, mivel a 3-as Chevrolet Corvette Corvette C8.R GTD versenyautó áthajtásos büntetést kapott.

    Riberas maga mögött tudta tartani Ben Barnicoat a 14-es rajtszámú Vasser Sullivan Lexus RC F GT3-át, és megszerezte az Aston Martin első győzelmét a GTD Pro kategóriában.

    A pole pozíciót megszerző Jordan Taylor és Antonio Garcia Corvette a harmadik helyen végzett az osztályban, miután az autó egyik kerékanyája elpattogott a boxban, és kilyukasztotta a 9-es rajtszámú Pfaff Motorsports Porsche 911 GT3 R hűtőjét, amely akkor a második helyen haladt.

    Garcia egy áthajtásos büntetést volt kénytelen letölteni, mert a csapat „elvesztette az irányítást a felszerelése felett” a megállás során.

    John Edwards és a 25-ös számú Team RLL BMW M4 GT3 is ugyanezt a büntetést kapta, amiért Connor De Phillippi a boxkiállás során megpróbálta a helyére rakni az elmozduló vezető oldali ajtót, és ezzel ők a negyedik helyen végeztek.

    A mezőny csak a hátát nézhettek a Paul Miller Racing domináns BMW M4 GT3-nak
    A mezőny csak a hátát nézhettek a Paul Miller Racing domináns BMW M4 GT3-nak Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    A Paul Miller Racing megszerezte a BMW M4 GT3 első győzelmét Észak-Amerikában

    Bryan Sellers és Madison Snow eközben a GTD-ben domináns győzelmet aratott, és megszerezték az M4 GT3 első győzelmét Észak-Amerikában.

    Sellers ráadásul a harmadik helyen hozta haza az autót, ha a teljes GTD kategóriát nézzük, miután hibátlan versenyt teljesített, és rajt-cél győzelmet aratott.

    Mario Farnbacher és Marc Miller 66-os Gradient Racing Acura NSX GT3 Evo22-je meglepetésre a második helyen végzett, míg Aaron Telitz és Frankie Montecalvo 12-es rajtszámú Vasser Sullivan Lexusával Aaron Telitz és Frankie Montecalvo zárta a GTD dobogót.

    Sellers harminc perccel a vége előtt az újraindításnál Maxime Martin 27-es rajtszámú The Heart of Racing Aston Martinjával csatázott, ami az Aston sérülésével járt, aminek következtében az AMR gyári pilótája a falban végezte.

    Az incidens miatt a verseny második sárga jelzését adták ki, majd nem sokkal később a harmadik figyelmeztető jelzés következett, mert Stevan McAleer 32-es rajtszámú Team Korthoff Motorsports Mercedes-AMG GT3 Evo-ja a falnak csapódott.

    McAleer a hatodik helyen végzett az osztályban, a 96-os számú Turner Motorsport BMW és a 16-os számú Wright Motorsport Porsche mögött. [hfcm id=”2″]

    A Long Beach-i Nagydíj végeredménye:

    [hfcm id=”2″]

    # Csapat Pilóták Márka Kat.
    1.
    01
    Chip Ganassi
    Racing
    🇫🇷 Bourdais
    Cadillac
    DPi
    🇳🇱 van der Zande
    2.
    02
    Chip Ganassi
    Racing
    🇳🇿 Bamber
    Cadillac
    DPi
    🇬🇧 Lynn
    3.
    5
    JDC-Miller
    Motorsports
    🇬🇧 Westbrook
    Cadillac
    DPi
    🇫🇷 Vautier
    4.
    60
    Meyer Shank
    Racing
    🇬🇧 Blomqvist
    Acura
    DPi
    🇬🇧 Jarvis
    5.
    31
    Whelen Eng.
    Racing
    🇧🇷 Derani
    Cadillac
    DPi
    🇺🇸 Nunez
    6.
    10
    Wayne Taylor
    Racing
    🇵🇹 Albuquerque
    Acura
    DPi
    🇺🇸 R.Taylor
    7.
    23
    Heart of
    Racing Team
    🇬🇧 Gunn
    Aston
    Martin
    GTD
    Pro
    🇪🇸 Riberas
    8.
    14
    Vasser Sullivan
    Racing
    🇬🇧 Barnicoat
    Lexus
    GTD
    Pro
    🇬🇧 Hawksworth
    9.
    1
    Paul Miller
    Racing
    🇺🇸 Sellers
    BMW
    GTD
    🇺🇸 Snow
    10.
    3
    Corvette
    Racing
    🇪🇸 García
    Chevrolet
    GTD
    Pro
    🇺🇸 J.Taylor
    11.
    66
    Gradient
    Racing
    🇩🇪 Farnbacher
    Acura
    GTD
    🇺🇸 Miller
    12.
    12
    Vasser Sullivan
    Racing
    🇺🇸 Montecalvo
    Lexus
    GTD
    🇺🇸 Telitz
    13.
    25
    BMW
    Team RLL
    🇺🇸 Edwards
    BMW
    GTD
    Pro
    🇺🇸 de Phillippi
    14.
    96
    Turner
    Motorsport
    🇺🇸 Auberlen
    BMW
    GTD
    🇺🇸 Foley
    15.
    16
    Wright
    Motorsports
    🇺🇸 Hardwick
    Porsche
    GTD
    🇧🇪 Heylen
    16.
    32
    Gilbert Korthoff
    Motorsports
    🇬🇧 McAleer
    Mercedes
    GTD
    🇺🇸 Skeen
    17.
    99
    Team
    Hardpoint
    🇬🇧 Legge
    Porsche
    GTD
    🇺🇸 Ferriol
    18.
    51
    Rick Ware
    Racing
    🇺🇸 Eversley
    Acura
    GTD
    🇦🇺 Read
    19.
    70
    Inception
    Racing
    🇺🇸 Iribe
    McLaren
    GTD
    🇩🇰 Schandorff
    20.
    79
    WeatherTech
    Racing
    🇺🇸 MacNeil
    Mercedes
    GTD
    Pro
    🇮🇹 Marciello
    21.
    34
    GMG Racing
    🇺🇸 Sofronas
    Porsche
    GTD
    🇺🇸 Washington
    22.
    39
    CarBahn
    Motorsports
    🇺🇸 Megennis
    Lamborghini
    GTD
    🇺🇸 Westphal
    23.
    27
    Heart of
    Racing Team
    🇨🇦 de Angelis
    Aston
    Martin
    GTD
    🇧🇪 Martin
    24.
    59
    Crucial
    Motorsports
    🇺🇸 Horton
    McLaren
    GTD
    🇺🇸 Miller
    25.
    57
    Winward
    Racing
    🇬🇧 Ellis
    Mercedes
    GTD
    🇺🇸 Ward
    26.
    9
    Pfaff
    Motorsports
    🇦🇺 Campbell
    Porsche
    GTD
    Pro
    🇫🇷 Jaminet

     

  • Két BMW-t is megbüntették a Long Beach-i időmérő után

    Két BMW-t is megbüntettek az IMSA hétvégi, Long Beach utcáin megrendezésre kerülő futamának kvalifikációja után.

    A 25-ös rajtszámú BMW M Team RLL M4 GT3-as és a 96-os rajtszámú Turner Motorsport M4 GT3-as versenygép három körét is elvették, mert megsértették az IMSA GTD technikai szabályait, amelyek a motor maximális fordulatszámára vonatkoznak.

    A büntetés utáni rajtpozíciókat hivatalosan még nem erősítették meg, de úgy tűnik, hogy a 25-ös rajtszámú autó a 25. helyre esik vissza összességében és a hatodik helyre a GTD PRO-ban, míg a Turner Motorsport versenyzője várhatóan a 19. helyre esik vissza a rajtrácson és a nyolcadik helyre a GTD-ben.

    Korábban már megírtuk, hogy a DPi kategóriában Sebastien Bourdais vezérletével a Ganassi Cadillac Racing 01-es autója várhatja az élről a rajtot, míg a GTD Pro kategóriában Jordan Taylor kormányozta pole pozícióba a Corvette-et.

    A 100 perces Acura Grand Prix of Long Beach magyar idő szerint szombaton 23 órakor kezdődik majd, az eseményt pedig az IMSA TV-n lehet majd követni.

  • Bourdais és a Corvette is pole-ban Long Beach-en

    Sebastien Bourdais indul a szombati Long Beach GP-n a pole pozícióból, miután a francia a kvalifikáción rekordot jelentő kört futott.

    Bourdais 1:09.472-es ideje körrekordot ért Long Beach-en a Chip Ganassi Racing 01-es rajtszámú Cadillac DPi-V.R-rel, és így 0,361 másodperccel előzte meg Alex Lynn 02-es rajtszámú testvérautóját.

    Lynn 1:09.833-as körideje a 15 perces edzés utolsó pillanataiban született. Bourdais a 100 perces versenyen Renger van der Zande-dal osztozik majd a vezetési feladatokon.

    Tom Blomqvist 60-as számú Meyer Shank Racing Acura ARX-05-öse a harmadik helyre kvalifikálta magát Pipo Derani előtt, aki az időmérő nagy részében az élen állt, mielőtt a 31-es számú Action Express Racing Cadillac kiállt a boxba és nem tudott jobb időt autózni.

    Tristan Vautier egészítette ki az első ötöt Long Beach-en a JDC-Miller Motorsports 5-ös rajtszámú Cadillacjével,.  Filipe Albuquerque a hatodik és egyben leglassabb időt autózta a DPi osztályban, mintegy 1,1 másodperccel elmaradva Bourdais pole körétől.

    Esélyesként érkezett Long Beach-re a Corvette, és meg is szerezték a pole-t
    Esélyesként érkezett Long Beach-re a Corvette, és meg is szerezték a pole-t Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Jordan Taylor jött, látott, és bevette Long Beach-et

    Jordan Taylor az utolsó pillanatban szerezte meg a pole-t a GTD Pro kategóriában, ezzel megakadályozva, hogy a BMW mindkét osztályban besöpörje az első helyeket.

    Taylor 1:18.048-as legjobb körével a 3-as számú Chevrolet Corvette C8.R GTD-vel 0,067 másodperccel előzte meg a 25-ös rajtszámú Team RLL BMW M4 GT3-at, amelyet Connor De Phillippi vezetett.

    Mathieu Jaminet volt a harmadik leggyorsabb Long Beach-en a 9-es számú Pfaff Motorsports Porsche 911 GT3 R-rel, akit Ross Gunn 23-as számú The Heart of Racing Aston Martin Vantage GT3-ja követett.

    Madison Snow szerezte meg a pole-t a GTD-ben – a GTD Pro/GTD versenyzők közül az ötödik leggyorsabb időt autózta – az 1-es rajtszámú Paul Miller Racing BMW-vel 1:18.487-es köridőt futott a 15 perces edzés utolsó pillanataiban.

    Snow 0,112 másodperccel volt gyorsabb a második helyen végző Robby Foley 96-os számú Turner Motorsport BMW-jénél.

    Mike Skeen a harmadik helyről indulhat majd a Long Beach GP-n a 32-es Team Korthoff Motorsports Mercedes-AMG GT3 Evo-val, míg Jon Miller és Russell Ward a Crucial Motorsports, illetve a Winward Racing versenyzői a GTD első öt helyezettjét alkotják.

    A 100 perces Acura Grand Prix of Long Beach magyar idő szerint szombaton 23 órakor kezdődik majd, az eseményt pedig az IMSA TV-n lehet majd követni.

    Az időmérő végeredménye

  • 100 percnyi őrület vár az IMSA mezőnyére Long Beach-en

    Az IMSA sportautó bajnokság első sprint versenyét rendezik Long Beach-en, ahol 100 perc alatt kell eldönteniük a versenyzőknek a küzdelmet.

    Bár az Acura a Meyer Shank Racing győzelmével nyitotta a szezont a Daytona-i 24 óráson, Filipe Albuquerque, a Wayne Taylor Racing versenyzője úgy véli, hogy csapata és az MSR hátrányban lesz a Cadillac-el szombaton Long Beach utcáin.

    A portugál pilóta ezt a múlt heti Zoom sajtótájékoztatón is elismerte, megjegyezve, hogy az Acurák tavaly szeptemberben közel egy másodperccel maradtak el a Cadillacektől.

    A lemaradás olyan nagy, hogy nem tudunk mit tenni ellene” – mondta Albuquerque. „Azt hiszem, ezen a konkrét pályán túl nagy a lemaradás. Úgy hangzik, mintha nyafognék és sírnék, de tavaly a legközelebbi köröm nyolc tizeddel volt lassabb a kvalifikáción, úgy, hogy a határon mentem. Hogyan küzdhetnénk ellenük?

    Sebring után Long Beach-en is Cadillac dominancia várható

    A Cadillacek a DPi-érában mind a négy futamot megnyerték Long Beachen (2020-ban a világjárvány miatt törölték a versenyt), tavaly pedig csak a márka autói álltak a dobogón.

    A tavalyi győztes Derani keményebb Acura-kihívást vár az MSR 60-as számú autójától (Oliver Jarvisszal és Tom Blomqvisttel) és a WTR 10-es számú autójától (Albuquerque-kel és Ricky Taylorral), de ő is úgy véli, hogy a Cadillac előnyben van az olyan göröngyösebb utcai pályákon, mint Long Beach (vagy Sebring).

    Tavaly úgy tűnt, hogy némi előnyünk van a Wayne Taylor és a Shank autóval szemben, de úgy tűnik, idén fokozták a teljesítményüket, így szoros küzdelemre számítok” – mondta Derani.

    De a Cadillac fantasztikus autó a bukkanókon. Ezt Sebringben is láthattuk. Ez egy olyan autó, amely jól megbirkózik a rázós pályával, és általában az utcai pályák általában egy kicsit rázósabbak, mint egy normál aszfaltcsík.

    Azt hiszem, ez a Cadillac DPi egyik erőssége, és remélhetőleg ezt ki tudjuk használni a Long Beach-i versenyhétvégén.

    A szombati 100 perces versenyen  három kategóriában – DPi, GTD Pro és GTD – indulnak a versenyzők.

    A Corvette Racing egy Sebringben aratott GTD Pro győzelem után – és nyolc Long Beachen aratott győzelemmel a zsákban – esélyesként vág neki a hétvégének.

    Az időmérőt magyar idő szerint szombaton hajnali 2 óra 15 perckor tartják, míg a verseny magyar idő szerint szombaton 23:00-kor kezdődik majd. Mindkét eseményt követni lehet majd az IMSA TV-n.

  • Felébredett az alvó óriás, esélyesként érkezik a Corvette Long Beach-be

    Jordan Taylor szerint a múlt havi Sebringi 12 óráson aratott győzelem „ébresztő” volt a Corvette Racing számára.

    Taylor ugyanakkor elismerte, csapata még mindig csak ismerkedik a GT3-as specifikációjú Corvette C8.R-el.

    Miközben a GTD Pro osztályban Sebringben megszerezték a kategória győzelmet, Taylor és az egész szezonban versenyzőtársa, Antonio Garcia ezen a hétvégén Long Beachen indul a szezon első sprintversenyén.

    A Corvette-nek ismét új körülményekkel kell megküzdenie, hiszen változott Balance of Performance az előző verseny óta. Az autón 10 kg többletsúly van, és 8 lóerővel gyengébb lett a motor.

    Nagyjából minden pályán, ahová elmegyünk, rengeteget fogunk tanulni erről az autóról és a gumikról” – mondta Taylor.

    Megdöbbentett minket, hogy mennyire más volt a helyzet Sebringben. Olyan volt, mintha felébresztettek volna minket, és ráébredtünk, hogy mit is tud valójában az autónk.

    Ez még csak a kezdet, és a Sebringben látott sikerek optimizmussal töltenek el minket, hogy tudjuk, milyen irányba kell vinni a Corvette-et.

    Jordan Taylor hozzátette, idén sokkal jobban fogja élvezni a versenyzést, és azt is elmagyarázta, miért.

    A GTD Pro osztály jó móka. A GTLM tavaly elég kicsi volt, így nem voltak hatalmas küzdelmek. Idén Sebring-ben és Daytona-ban jó volt újra egy olyan osztályban lenni, ami tele van autókkal.

    A GTD Pro-ban összesen hat autó indul ezen a hétvégén, hat különböző gyártót képviselve. Ezek a Corvette, a Porsche, a BMW, a Mercedes, a Lexus és az Aston Martin.

    Láttunk már ilyet Long Beachen az elmúlt években – a srácok korán kockáztatnak, és ez a végén kifizetődhet” – tette hozzá Taylor.

    Ahogy korábban is mondtuk, néha olyan nehéz előzni, hogy ez egy jó hely arra, hogy vállaljuk az extra kockázatot.

  • Raffaele Marciello is ott lesz az IMSA Long Beach-i versenyén

    A WeatherTech Racing nyilvánosságra hozta, hogy Raffaele Marciello lesz csapatuk egyik versenyzője az IMSA hétvégi, Long Beach-i fordulóján.

    Mivel a csapat a Porsche 911 GT3 R-ről átáll a GTD Pro osztályra, hogy a szezon hátralévő részében egy Mercedes AMG GT3-mal vágjon neki a kategória versenyeinek, az alakulat újra leszerződtette Marciellót, aki 2018-ban megnyerte a Blancpain GT Series-t, ’19-ben pedig a FIA GT World Cupot.

    A svájci versenyzőnek ez lesz az első látogatása a 11 kanyaros, 1,968 mérföldes Long Beach-i klasszikuson, de a WeatherTech Racing reméli, hogy az ő segítségével megismételhetik a 2017-ben ezen a helyszínen a GTD pro-am osztályban elért sikerüket.

    Alig várom, hogy Raffaele-vel versenyezhessek ezen a hétvégén” – mondta Marciello csapattársa, Cooper MacNeil. „Rengeteg tapasztalatot hoz magával a Mercedes-AMG GT3-as autó volánja mögött. Bár először jár Long Beachen, profi, és gyorsan fel fogja venni a fonalat.

    Long Beach egy történelmi verseny. Ez a legrégebben futó utcai verseny Amerikában. Rengeteg történelme van a Forma-1-től az IndyCarig, valamint az IMSA-ig.

    Egy kicsit mi is történelmet írtunk 2017-ben, amikor a Mercedesszel nyertünk, és ezen a hétvégén szeretnénk ezt a történetet tovább gyarapítani.

    Marciello megjegyezte: „Ismerem a Long Beach-i pályát az iRacingből, és elég sok kört tettem már meg itt. Alig várom, hogy ezen a hétvégén már élesben is vezethessek.

    Egyszer indultam az IMSA versenyen a Daytona-i 24 óráson-en, és egy másik futamon a Lime Rockon. Láttam Coopert vezetni, és mindenki jó dolgokat mondott a tempójáról.

    A csapat nagyszerű dobogós helyezést ért el Sebringben; remélem, hogy a hétvégén Long Beachen is sikerül egy újabb jó futamot teljesítenünk.

    Az IMSA naptár két leghosszabb versenye, a Daytona-i 24 órás és a Sebringi 12 órás után a DPi, a GTD Pro és a GTD csapatok most a 100 perces sprintversenyen indulnak, ami a legrövidebb verseny a naptárban a júniusi, detroiti Belle Isle-i fordulóval együtt.

    A szombati futamra jelenleg 26 autó van nevezési listán – hat DPi, hat GTD Pro és 14 GTD.