Kategória: IMSA

  • Blomqvist szerint őket illetné a JOGOS győzelem

    Agresszív csata folyt vasárnap a Laguna Seca-i aszfaltcsíkon az Acura két autója között, melyből a Blomqvist-ék jöttek ki vesztesen.

    Tom Blomqvist úgy érzi, hogy a Meyer Shank Racingnek meg kellett volna nyernie a vasárnapi, Laguna Seca-i versenyt, ha nem „a lehető legrosszabb helyen kapja el a forgalmat a lehető legrosszabb időben”.

    Filipe Albuquerque és a Wayne Taylor Racing csapattársa, Ricky Taylor végzett az élen az akciódús 2 óra 40 perces versenyen, amely mindhárom versenyző szerint a forgalomkezelésen múlt.

    Blomqvist átvette a vezetést a második órában, miután a boxban alávágtak a 10-es autónak, de nem sokkal később egy csapatnyi „őrült” feltartotta őt a forgalomban, ami miatt Albuquerque végül győztes előzést hajtott végre.

    Sokkal nagyobb volt a tempóm, mint nekik” – mondta Blomqvist. „Jó stratégián voltunk. Nagyon jó volt a kiállás, és sikerült az élre ugranom, aztán egy csapat őrülttel találkoztunk a lekörözésnél.

    Azt hiszem, a lehető legrosszabb helyen kaptam el a forgalmat a lehető legrosszabb időben. Filipe agresszív volt a dugóhúzóban, és sikerült megelőznie. Innentől kezdve nem volt több lehetőségünk az előzésre.

    Normál körülmények között nem lehet előzni itt. Kár érte, mert ma biztosan a mi autónk volt a gyorsabb. Meg kellett volna nyernünk a versenyt.

    Albuquerque – akinek a manővere győzelmet ért a Wayne Taylor Racing 10-es csapatának – elismerően nyilatkozott Blomqvistról.

    Tom (Blomqvist) fantasztikus munkát végzett” – mondta Albuquerque. „Egy pillanatig nem hagyott békén. Amikor láttam Ricky első stintjét, tudtam, hogy jók leszünk, de azt is tudtam, hogy szoros csata lesz.

    Nyilván mindkettőnknek volt problémája a forgalommal, de ez a hosszútávú versenyek versenyek szépsége. Lehetsz egy kicsit gyorsabb vagy sem, de aztán a forgalom diktálja, hogy ki nyer. Jól kell kezelni a lekörözéseket.

    Boldog vagyok, hogy megszereztük a pole pozíciót és a győzelmet. A pálya egyszerűen tökéletes volt számunkra. Nehéz volt, de megszereztük a maximális pontot, és ez nagyszerű a bajnokság szempontjából.

  • Jordan Taylor SZENZÁCIÓS reakciója a rivális szóbeli inzultusára

    A Turner Motorsport csúnyán bemószerolta Jordan Taylort, aki twitteren a Laguna Seca-i verseny után reagált a vádakra.

    Taylor 3-as rajtszámú Corvett-je a verseny elején ért össze a Turner Motorsport BMW-jével.

    Az IMSA legnépszerűbb versenyzője, és Wayne Taylor legkevésbé kedvelt fia miatt most elhajlott az első felfüggesztésünk, és a verseny végééig így kell majd mennünk. Vizsgálják az esetet” – füstölögtek twitteren Turnerék.

    A közösségi médiában óriási népszerűségnek örvendő pilóta a verseny után szokásos humoros formájában válaszolt a fanyalgó Turner csapatnak.

    Nehéz napunk volt a pályán, de örülök, hogy szereztünk néhány értékes pontot, valamint én magam két új titulussal távozhatok Laguna Secából” – írta twitteren az „IMSA legnépszerűbb versenyzője” és „Wayne Taylor legkevésbé kedvelt fia” egy videó kiséretében.

    A 3-as rajtszámú Corvette Racing csapat a kategória 4. helyén fejezte be a vasárnapi futamot a GTD Pro kategóriában, míg a Turner Motorsport 96-os autója végül a 3. lett a GTD osztályban.

  • A Wayne Taylor Racing nyerte a végéig szoros Acura belháborút

    Végig szoros csatát hozott az IMSA sportautó bajnokság Laguna Seca-i fordulója, azonban a végén a stratégia döntött.

    Óriási balszerencsével kezdődött a DPi kategória versenye. A Sebastien Bourdais által terelgetett 01-es Cadillac Racing autó immáron idén harmadszor kényszerült korán kiállni technikai hiba miatt.

    Az első és egyetlen sárga jelzésre Russell Ward #57-es GTD Mercedese miatt volt szüksége, aki a dugóhúzó előtti balos kanyarban szenvedett elég nagy balesetet.

    Miután átvették a stafétát csapattársaiktól – Taylortól, illetve Jarvistól – Albuquerque és Blomqvist izgalmas párharcot vívott az élen, miközben Tristan Vautier felhozta a JDC-Miller MotorSports Cadillacjét a harmadik helyre.

    A 02-es Cadillac Racing autó, Earl Bamberrel a volán mögött tartott a negyedik helyet, azonban közvetlenül a második boxkiállás előtt a falnak csúszott, így végül lekörözöttként az ötödik helyen végzett.

    A vezetés nem sokkal a féltáv után gazdát cserélt, amikor Blomqvist hatékonyan stratégiát váltott, és ezzel megelőzte Albuquerque-et aki a kivezető körén szenvedett a hideg gumikkal.

    Alig több mint egy órával a vége előtt Albuquerque egy szenzációs mozdulattal visszavette a vezetést a Laguna Seca-i pály híres dugóhúzó kanyarjánál egy lekörözésnek köszönhetően. A két Acura többször is összeért egymással, miközben lefelé kígyóztak a hegyről.

    A 10-es számú Wayne Taylor Racing és a 60-as Meyer Shank Racing autó csatája a kockás zászlóig folytatódott, és végül egy másodperc választotta el a két riválist a célvonalnál.

    A Wayne Taylor Racing 10-es számú autója idei első győzelmét szerezte meg ezzel.

    Pipo Derani és Tristan Nunez Action Express Racing Caddy-je futott be a dobogós, harmadik helyre, megelőzve a Tristan Vautier/Richard Westbrook párost.

    Hibák és Tower Motorsport dominancia az LMP2-ben

    Az LMP2-ben John Farano és Louis Deletraz dominált a Tower Motorsport számára, amihez az is hozzájárult, hogy a pole-ból induló PR1 Mathiasen 11-es rajtszámú autója az első kanyarban megpördült.

    A második helyért az Era Motorsportos Ryan Dalziel és a DragonSpeedes Juan Pablo Montoya között folyt a csata – de Montoya versenyét egy megpördülés hátráltatta, amikor a boxba hajtott, így csak a harmadik helyen értek célba.

    Feküdt Laguna Seca a Porschéknak

    A GTD Pro-ban egy percig sem volt kérdés a 9-es rajtszámú Pfaff Motorsports győzelme, hiszen Matthieu Jaminet és Matt Campbell makulátlan teljesítmény nyújtott, így ők szelték át a Laguna Seca-i célvonalat kategóriaelsőként.

    A Jack Hawksworth/Ben Barnicoat Vasser Sullivan féle Lexus a második helyre jött fel, megelőzve Connor De Phillippi és John Edwards Team RLL BMW M4-esét, valamint Antonio Garcia és Jordan Taylor Corvette-jét.

    A Pfaff Motorsports Porschéja nem kegyelmezett a többieknek
    A Pfaff Motorsports Porschéja nem kegyelmezett a többieknek Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    A GTD osztály győzelméért a verseny nagy részében csak a BMW-k küzdöttek, mivel a Paul Miller Racing M4-es-e párbajozott a Turner Motorsportos testvérautójával az első helyért.

    A pole-ból induló Wright Motorsport azonban visszaküzdötte magát az élre az utolsó 10 percben, és megnyerte a GTD kategóriát.

    Az Laguna Seca-i pálya utolsó méterein drámai küzdelem folyt a sokáig vezető 96-os Turner Motorsport BMW és a CarBahn with Peregrine Racing 36-os Lamborghini-je között, és a célvonalat fej-fej mellett szelte át a két autó.

    A Jeff Westphal vezett Lamborghini azonban legyorsulta Bill Auberlen BMW-jét, a vonalnál pedig 0,037 másodperc volt a különbség a két autó között.

    Végeredmény

  • Laguna Seca az Acuráé, Taylorék az élen az időmérőn

    A Wayne Taylor Racing magabiztos teljesítménnyel szerezte meg a pole pozíciót az IMSA sportautó bajnokság Laguna Seca-i fordulóján.

    Az Acura által épített autók már az edzéseken is gyorsak voltak, és az első két edzést a Wayne Raylor Racing 10-es autója vitte el – annak ellenére, hogy sokszor óriási forgalom volt a pályán.

    Nem történt meglepetés tehát azáltal, hogy Ricky Taylor és Oliver Jarvis révén az Acura autói rajtolhatnak majd az élről a vasárnapi Laguna Seca-i versenyen.

    A Wayne Taylor Racing versenyzője 1:13.924-es idővel szerezte meg a pole-t, amivel kicsit kevesebb, mint egy tizeddel megelőzte Jarvist, a 60-as rajtszámú Meyer Shank Racing Acura ARX-05-ban.

    Ez volt Taylor második IMSA WeatherTech SportsCar Championship pole-ja a szezonban, miután a Daytona-i 24 órás kvalifikációs versenyén is ez a csapat szerezte meg az első helyet.

    A második sorban a Ganassi kéd Cadillac-je következik, elől a 02-es mögűle pedig a 01-es autó. JDC-Miller Motorsports 5-ös rajtszámú Cadillacje lett az ötödik, megelőzve Tristan Nunez 31-es Action Express Racing Cadillacjét.

    Az LMP2-ben a PR1/Mathiasen Motorsports bérelte ki az első sort, itt a Steven Thomas vezette a 11-es számú Oreca 07 Gibson várhatja majd az első helyről a vasárnapi versenyt Laguna Seca-ban.

    Porsche pole a GTD Pro-ban, Mercedes első hely a GTD-ben

    Mathieu Jaminet szerezte meg a 9-es számú Pfaff Motorsports Porschéval a GTD Pro osztály pole pozícióját Laguna Secában, megelőzve Dani Juncadellát és Alex Riberast.

    A Porsche gyári pilótája 1:23.142-es idővel, 0,022 másodperccel előzte meg Juncadellát, aki a 79-es számú WeatherTech Racing Mercedes-AMG GT3 Evo-t vezette.

    Riberas, aki a 15 perces edzés nagy részében az első helyen állt, végül a harmadik lett a Heart of Racing Aston Martin Vantage GT3-mal, amely sorozatban második kategóriagyőzelmére pályázik.

    A GTD osztályban a Winward Racing Mercedes szerezte meg az első rajthelyet, miután az utolsó pillanatokban a lista élére ugrott a csapat.

    A GTD Pro bajnokságban vezető, 3-as rajtszámú Chevrolet Corvette C8.R GTD amely Laguna Secában 20 kg többletsúlyt cipel, a 13. helyre kvalifikálta a 20 autóból álló GTD Pro/GTD mezőny összesített mezőnyében.

    Az időmérő végeredménye

  • Így néz ki a hétvégi program Laguna Seca-ban

    Negyedik fordulójához érkezik az IMSA Weathertech Sportscar Championship, méghozzá a legendás Laguna Seca-i pályára.

    Hat év óta ez lesz az első alkalom, hogy az IMSA tavasszal versenyez a 11 kanyaros, 2,238 mérföldes országúti pályán, és Daytona óta először az Acura érkezik favoritként a helyszínre.

    Tavaly Filipe Albuquerque és Ricky Taylor nyerte a versenyt a Wayne Taylor Racing 10-es rajtszámú autójával, az előtte lévő két évben pedig a – ma már nem létező – Team Penske Acurái uralták a versenyeket.

    Miután a Meyer Shank Racing Acura nyerte a Daytona-i 24 órás versenyt, nem termett sok babér a márka autóinak Sebringen és Long Beachen a pályák rázós mivolta miatt.

    A Chip Ganassi Racing Cadillacjei dominálták az elmúlt két futamot, Sebringben az Earl Bamber és Alex Lynn által vezetett 02-es számú autó nyert – ők vezetik egyébként a bajnokságot -, míg Long Beachen a Sebastien Bourdais és Renger van der Zande győzött a 01-es testvérautóval.

    A GTD Pro-ban az Antonio Garcia és Jordan Taylor által terelgetett 3-as rajtszámú Corvette a Daytonában elszenvedett nehéz rajton túlesve győzött Sebringben, és 30 ponttal vezet Mathieu Jaminet és Matt Campbell 9. számú Pfaff Motorsports Porsche-ja előtt az összetettben.

    Az LMP2 kategória is visszatér Laguna Secában, miután a Long Beach-i fordulón nem vett részt a kategória.

    IDŐJÁRÁS: Az accuweather jelentése szerint napos, 16 fok körüli hőmérséklet várható, és nem lesz eső.

    2022 IMSA LAGUNA SECA

    Április 29., péntek

    17:30-18:10: Porsche Carrera Kupa, 1. edzés
    18:25-19:10: Lamborghini Super Trofeo, 1. edzés
    19:25-20:25: Michelin Pilot Challenge, 1. edzés
    21:25-21:55: Porsche Carrera Cup, 2. edzés
    22:15-23:00: Lamborghini Super Trofeo, 2. edzés
    23:20-00:20: Michelin Pilot Challenge, 2. edzés

    Április 30., szombat

    00:40-01:10: Porsche Carrera Kupa, kvalifikáció
    01:30-03:00: IMSA WeatherTech SportsCar Championship, 1. edzés
    17:00-17:15: Lamborghini Super Trofeo, 1. kvalifikáció
    17:20-17:35: Lamborghini Super Trofeo, 2. kvalifikáció
    17:55-19:40: IMSA WeatherTech SportsCar Championship, 2. edzés
    20:00-20:35: Michelin Pilot Challenge, kvalifikáció
    20:50-21:30: Porsche Carrera Kupa, 1. futam IMSA TV
    21:50-22:30: IMSA WeatherTech SportsCar Championship, kvalifikáció IMSA TV
    22:50-23:40: Lamborhgini Super Trofeo, 1. futam

    Május 1., vasárnap

    01:00-03:00: Michelin Pilot Challenge, futam IMSA TV
    17:00-17:20: IMSA WeatherTech SportsCar Championship bemelegítő edzés
    17:40-18:20: Porsche Carrera Kupa, 2. futam IMSA TV
    18:40-19:30: Lamborhgini Super Trofeo, 2. futam
    21:10-23:50: IMSA WeatherTech SportsCar Championship, futam IMSA TV

     

  • A DTM legenda Amerikában szeretne teljes állást

    Mike Rockenfeller az IMSA WeatherTech SportsCar Championship-ben szeretne teljes munkaidőben versenyezni 2023-ban.

    Bár Rockenfeller leginkább az Audival a DTM-ben elért sikereiről ismert, közel két évtizede versenyez hosszútávú versenyeken az Atlanti-óceán mindkét partján, 2010-ben pedig egy naptári évben megnyerte a Le Mans-i 24 órás és a Daytona-i 24 órás versenyt is.

    A német pilóta 2021-ben 15 egymást követő szezon után befejezte fényes DTM-karrierjét, amelynek során 2013-ban megnyerte a pilóták bajnoki címét.

    Rockenfeller 2022-ben csatlakozott az Action Express Racinghez a négy nagy IMSA enduroversenyre, és a csapat 48-as rajtszámú Cadillac DPi V.R. versenyautóját vezette Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez és Jimmie Johnson mellett Daytonában.

    Ezzel folytatódott a General Motors-szal való kapcsolata, hiszen az évek során mind a Cadillac, mind a Chevrolet márkákat képviselte az Egyesült Államokban.

    Rockenfeller élvezi a Cadillac-kel való együttműködését, amely jelenleg egy Dallara-építésű LMDh versenyautó fejlesztésén dolgozik. Ugyanakkor nem zárta ki, hogy 2023-ban egy másik gyártó színeiben versenyezzen az IMSA új GTP osztályában, ha erre lehetőség adódik.

    A célom az, hogy jövőre teljes szezont fussak IMSA-ban” – mondta Rockenfeller a Motorsport.com-nak.

    Jelenleg szuper boldog vagyok, hogy az IMSA-ban vezethetem a 48-ast, és annak is nagyon örülnék, ha a jövőben egy Cadillac-et vezethetnék, de ez nem az én kezemben van.”

    Rockenfeller jelenleg részidőben az Ally Racing 48-as autóját vezeti
    Rockenfeller jelenleg részidőben az Ally Racing 48-as autóját vezeti Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Nehezen indult a szezon Rockenfeller csapatának

    Az 48-as Ally Racing/Action Express Cadillacnek nehéz volt az IMSA-szezon kezdete – főleg rajta kívülálló tényezők miatt – miután Daytonában és Sebringben az ötödik, illetve a hatodik helyen végeztek a hét autóból álló DPi osztályban.

    A daytonai szezonnyitón a 48-as egy GT autóval ütközött a 3-as kanyarban, és 23 kört vesztett a boxban javítás miatt. Eközben a múlt hónapban Sebringben egy fékhiba elrontotta a csapat esélyeit egy jó helyezésre.

    Rockenfeller elismerte, hogy nehéz volt elfogadni a balszerencse sorozatot, amely a csapatot sújtotta az első két fordulóban, tekintve az autó és a pilóták nyers tempóját.

    Amikor az IMSA Endurance Cup idei szezonjában csak négy futamot teljesítesz, és ebből kettő már elment. az kihívássá teszi a dolgokat” – mondta. „Mindkét futamon a dobogóért küzdhettünk volna, de végül is ilyen a versenyzés.

    Csapatként én, Jimmie, Kamui és Jose-Maria nagyon jól kijövünk egymással, és megvan a tempó az autóban.

    Az Ally Racing/Action Express Racing mindig fantasztikus autót ad nekünk, így csapatként mindannyiunknak fáj, és frusztráló, amikor a dolgok rosszul mennek számunkra, mint például Daytonában és Sebringben.

    A magam részéről őszintén szólva elégedett vagyok az Ally Racing/Action Express Racinggel, és nagyon elégedett vagyok a teljesítményemmel. Reméljük, hogy a szerencse a mi oldalunkon fog állni majd a júniusi Watkins Glen-i 6 órás versenyen.

  • Szeptemberben gurulhat pályára az új Corvette

    A Corvette Z06 GT3.R csak 2024 elején fog debütál a versenyen, de a szigorú tesztelési ütemterv miatt már szeptemberben bemutatkozik.

    A RACER-nek adott friss interjújában Laura Wontrop Klauser, a GM sportautós részlegének vezetője elmondta, hogy az autógyártó nemrég fejezte be az új Corvette Z06 GT3.R utolsó szélcsatorna-tesztjeit, és szeptemberben már pályára fog gurulni a vadiúj technika.

    „Kész vagyunk mindennel – most fejeztük be az utolsó méretarányos szélcsatorna-teszteket, szóval haladunk előre” – magyarázta Wontrop Klauser.

    Nagyon szigorú tesztmenetrendünk lesz. A cél az, hogy kiderítsük, hol vannak a gyenge pontok. Hogyan tudnánk javítani rajta, mielőtt homologizálnánk? Amikor elkészül és homologizálva lesz, akkor olyan állapotban kell lennie az autónak, amit nyugodt szívvel adhatunk az ügyfeleink kezébe.

    A Corvette Z06 GT3.R-t kizárólag privát csapatok vásárolhatják majd meg. Ez ellentétben áll a Chevy által jelenleg versenyeztetett Corvette C8.R-rel, amely nem vásárolható meg csapatok számára, és csak a gyár által támogatott Corvette Racing használhatja.

    A Corvette riválisainak többsége már most is rendelkezik saját megvásárolható GT3-as versenyautóval, többek között a Porsche, a Mercedes-AMG, az Audi, a BMW, a Ferrari, az Aston Martin, a Lamborghini, az Acura és a McLaren.

    Egyelőre még csak illusztrációkon láthatjuk a Chevrolet Corvette Z06 GT3.R-t
    Egyelőre még csak illusztrációkon láthatjuk a Chevrolet Corvette Z06 GT3.R-t Fotó: General Motors

    Marad, vagy megy a Corvette gyári csapata?

    Mivel a Corvette Z06 GT3.R bármelyik jogosult versenycsapat számára megvásárolható lesz, ez megkérdőjelezheti egy olyan gyári támogatású csapat szükségességét, mint a Corvette Racing.

    Wontrop Klauser elmondta, hogy a GM még nem hozott döntést a gyári csapat jövőjéről, bár a GM értéket lát abban, hogy egy gyárilag támogatott GT3-as csapat legyen a rajtrácson Észak-Amerikában – különösen az autó életének korai szakaszában.

    A gyári csapat segítő kezet nyújthatna az ügyfélcsapatoknak – magyarázta -, ami a GT3 program egészének nagyobb értéket adhatna.

    Az volt a gondolatunk, hogy előnyös lenne ha megkaphatnák az ügyfeleink a gyári csapat információt első kézből” – mondta a Corvette sportautós programjának fejese.

    Szóval rengeteg előnye van, és ez az egyik oka annak, hogy tetszik nekünk az ötlet, de még át kell gondolnunk az egészet, és úgy kell kialakítanunk a programot, hogy az ügyfeleinknek, és a gyárnak is előnyös legyen.

    A Corvette Racing jelenleg két szériában indul. Az Endurance vébén a GTE specifikációjú C8.R-el, míg az IMSA sportautó bajnokságban ennek GT3-as-ra átalakított változatával.

  • A Lamborghini belógatta a mézes madzagot instagramján

    A Lamborghini egy új képet adott ki hivatalos instagram oldalán a 2023-ban debütáló új Huracan GT3 EVO2-es autójáról.

    A Lamborghini még a hivatalos bemutató előtt szeretné megmutatni a következő generációs GT3-as autóját.

    Az olasz gyártó pénteken posztolt egy képet az Instagram oldalára, amelyen bepillantást engedett a Lamborghini Huracan GT3 EVO2-ről, amely a jövő évi Rolex 24 at Daytona versenyen debütál majd.

    A fotó mellé a következő szöveget mellékelték: „Történetünk 2015 áprilisában kezdődött az első GT3-as győzelmünkkel Monzában. Az STOry folytatódik…”

    A Sportscar365 információ szerint az STO nagybetűs írása a story (történet) szócskában arra utalhat, hogy az EVO2 az autógyártó Huracan STO modelljén alapul majd, amelyet ultrateljesítményű pályanapokra szánt autóként reklámoztak.

    Egy korábbi interjúban Giorgio Sanna, a Lamborghini motorsport vezetője elmondta, hogy elképzelései szerint az EVO2 „nagyon más” lesz, mint a jelenlegi Huracan GT3 Evo, bár továbbra is lehetőséget kínál az ügyfélcsapatoknak, hogy frissítsenek a meglévő gépükön.

    Arról egyelőre nem esett szó, hogy mikor lesz az EVO2 hivatalos bemutatója.

    Múlt héten a Ferrari vitte pályára a legújabb GT3-as autóját, melyről több képet, és videót is megosztott a csapat.

    A következő évek nagyon izgalmasak lehetnek a GT3-as rajongók számára, hiszen a Lamborghini és a Ferrari új autója mellett érkezni fog a Ford Mustang GT3 is.

  • VIDEÓ: Az IMSA izgalmas versenyének teljes egésze Long Beach utcáiról

    Nézd vissza a 100 perces Acura Grand Prix of Long Beach teljes hosszúságú ismétlését az IMSA youtube csatornájának jóvoltából.

    Mindhárom kategóriában drámai versenyt láthatott a Long Beach-i nagyérdemű, a DPi-ben Sebastien Bourdais vezette győzelemre a Cadillac-et.

    A pole pozícióból rajtoló Bourdais az ötödik körben veszítette el a vezetést, amikor a pálya hátsó részén megpróbálta kikerülni Kyle Washington 34-es számú GMG Racing Porsche 911 GT3 R-jét.

    A francia lenyűgöző módon visszaszerezte 21 másodperces hátrányát a szakasza során, és a 29. körben visszavette a vezetést Alex Lynn 02-es testvérautójától, a 01-es Cadillac pedig a kockás zászlóig az élen maradt, és nyert Long Beach-en.

    A GTD Pro kategóriában az Aston Martin szerezte meg idei első győzelmét, miután a pole pozíciót megszerző Jordan Taylor és Antonio Garcia féle Corvette egy áthajtásos büntetést volt kénytelen letölteni, mert a csapat “elvesztette az irányítást a felszerelése felett” a megállás során.

    A GTD-ben egy BMW M4 GT3 győzedelmeskedett, amely így megszerezte első észak-amerikai győzelmét.

  • A Lexus lesz az IMSA Mid-Ohio-i versenyének főszponzora

    A Lexus Grand Prix Mid-Ohio-t május 13-15-én rendezik meg, és az IMSA sportautó bajnokság 5 kategóriából 4 ott lesz.

    A luxusautó márka lett az IMSA WeatherTech SportsCar Championship május 13-15. között Mid-Ohio-ban megrendezésre kerülő versenyének főszponzora.

    A sportautós versenyhétvége mostantól a Lexus Grand Prix at Mid-Ohio nevet viseli, miután korábban az Acura szponzorálta.

    A gyártó domináns eredményeket ért el az Ohio állambeli Lexingtonban található 3.634 kilóméteres, 13 kanyaros utcai pályán, amióta az IMSA 2018-ban visszatért a pályára.

    A WeatherTeach Championship GTD kategóriájában versenyző Lexus az eddigi négy Mid-Ohio-i futamából hármat megnyert, valamint tavaly a második helyen végzett az osztályban.

    Nagyon örülünk, hogy a Mid-Ohio Sports Car Course-szal közösen dolgozhatunk a Mid-Ohio-i Lexus Nagydíj címszponzoraként” – mondta Jeff Bal, a Lexus Motorsport vezetője.

    A Lexus RC F GT3 pályán nyújtott teljesítménye Mid-Ohio-ban, valamint a helyi kereskedőktől, tulajdonosoktól és az Ohio környéki versenyrajongóktól kapott óriási támogatás teszi ezt a márkánk számára nagyszerűvé.

    Alig várjuk, hogy ezt a lendületet folytassuk, amikor májusban pályára lépünk.

    A luxusmárka a Mid-Ohio-i Lexus Nagydíj hivatalos biztonsági autójaként is jelen lesz.

    A Lexus Grand Prix at Mid-Ohio nagyszerű módja a 2022-es szezonunk elindításának, mivel ez az IMSA WeatherTech SportsCar Championship a rajongók egyik kedvenc eseménye” – mondta a pálya bemutatója, Craig Rust.

    A Lexus a kezdetektől fogva támogatja ezt az eseményt, és igazán nagyra értékeljük, hogy főszponzorként köszönthetjük őket.

    Alig várjuk, hogy egy ilyen nagyszerű márkával együtt dolgozhassunk, hogy ez a fantasztikus hétvége az elkövetkező években is tovább fejlődjön.”

    Az idei 2 óra, 40 perces versenyen a DPi, az LMP2, az LMP3 és a GTD osztályok vesznek részt, emellett a Michelin Pilot Challenge, az IMSA Prototype Challenge és az Idemitsu Mazda MX-5 Cup is versenyez majd a hétvégén.