Kategória: IMSA

  • Nem kellett sokat várni, HIVATALOS a Lamborghini LMDh projekt

    A Lamborghini megerősítette, hogy egy LMDh autót fejleszt, amely 2024-ben csatlakozik az IMSA új Grand Touring Prototype (GTP) osztályához.

    A GTP osztály 2023-ban debütál a WeatherTech bajnokságban, és a Daytona Prototype international (DPi) kategória helyébe lép, mint a sorozat legfejlettebb technológiai osztálya.

    A Lamborghini bejelentése jelentős előrelépést jelent az olasz sportkocsigyártó számára. Bár 1989 és 1993 között épített egy Forma-1-es motort, versenyzői tevékenysége nagyrészt a GT-autókra korlátozódott, először a Super Trofeo márkakupában, majd a GT3-ban.

    A Lamborghini Huracan GT3 2016 óta 15 győzelmet aratott a GTD osztályban, köztük zsinórban három Daytona-i 24 órás győzelmet 2018 és 2020 között.

    A sportautóversenyzés legmagasabb szintjére való feljutás fontos mérföldkövet jelent vállalatunk számára” – mondta Stephan Winkelmann, a Lamborghini elnök-vezérigazgatója. „A legjobbakkal fogjuk megméretni magunkat, a legprofibb körülmények között.

    Már 5 gyártós az új GTP kategória

    A Lamborghini csatlakozásával ötre emelkedik az LMDh autók indítása mellett elkötelezett gyártók száma. Az Acura, a BMW, a Cadillac és a Porsche már korábban bejelentette, hogy csatlakozik az osztályhoz annak 2023-as indulásakor.

    Az IMSA hosszú ideje élvezi a Lamborghinivel való partnerséget, amely a Lamborghini Super Trofeo North America egy évtizeddel ezelőtti bevezetéséig nyúlik vissza, és a sikeres GTD programban folytatódik” – mondta John Doonan, az IMSA elnöke.

    Büszkék vagyunk arra, hogy a Lamborghini bejelentette, hogy 2024-ben még tovább növeli IMSA jelenlétét a GTP-ben és a sportkocsi prototípus versenyek csúcskategóriájában.

    Az LMDh egy hibrid alapú platform, amelyet az IMSA és az Automobile Club de l’Ouest (ACO) közösen használ. A motorok több mint 670 lóerőt (500 kilowattot) termelnek majd az egyes résztvevő gyártók által külön-külön kifejlesztett belsőégésű motor és egy közös hibrid hajtáslánc együttes teljesítményéből.

    Az LMDh különleges szerepet fog játszani a Lamborghini motorsport-stratégiájában, egyedülálló lehetőséget biztosít számunkra, hogy ügyfélversenyzői tevékenységünket új platformokra terjesszük ki, és érvényre juttassuk hosszú távú partnerségünket ügyfélcsapatokkal és versenyzőkkel” – mondta Giorgio Sanna, a Lamborghini motorsportért felelős vezetője.

  • Küszöbön a Lamborghini LMDh bejelentése

    A Lamborghini többszöri késedelem után állítólag napokra van attól, hogy hivatalosan is megerősítse a 2024-es LMDh/GTP terveit.

    A RACER információ szerint az olasz szuperautó-márka, amely a német Volkswagen-csoport tulajdonában van, kettős fronton fog előrehaladni egy gyári programmal Európában, ahol az Iron Lynx csapat állítólag jelentős szerepet fog játszani a Lamborghini FIA World Endurance Championship LMDh terveiben.

    A Lamborghini észak-amerikai végső irányáról kevesebbet tudni. Az Iron Lynx kapcsolata kiterjedhet az Egyesült Államokra és az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipre is, ahol a közelgő GTP-törekvések kapcsán több csapatot is megemlítettek lehetséges partnerként.

    A lehetőségek közül a Bryan Herta Autosport megerősítette, hogy találkozott a Lamborghinivel, de nem világos, hogy a Michelin Pilot Challenge TCR bajnokkal kialakulhat-e valami komolyabb kapcsolat.

    Egy korábbi beszélgetés során a márka LMDh/GTP-hez való csatlakozási szándékával kapcsolatban a Lamborghini kifejezte szándékát, hogy más megközelítést kíván alkalmazni, mint a többi gyári program az Acura, a BMW, a Cadillac és a Porsche részéről.

    Míg a másik négy teljes gyári erőfeszítéseket tesz, dedikált gyári csapatokkal, a Lamborghini olyan partnercsapatokat akart találni, amelyek hajlandóak a programjuk jelentős részét finanszírozni, és a felállás várhatóan egy félig gyári struktúrát tükröz majd.

    Szintén a RACER információ szerint, valószínűleg a Ligier lesz az olasz márka alvázszállítója.

    A Lamborghini LMDh törekvései mellett a GT3-as kategóriát sem hagyta elveszni, és egy új evolúciójú autóval lépnek majd színtérre.

  • A régi Montoyát láthattuk nyerni Mid-Ohio-ban

    Juan Pablo Montoya ismételten a dobogóra legfelső fokára állhatott, ezúttal a DragonSpeed színeiben a Mid-Ohio-i IMSA fordulóban.

    Érdemes átfutni Juan Pablo Montoya pályafutásának számos eredményét – ezúttal különös hangsúlyt fektetve arra, amit most, 46 évesen, egy Le Mans Prototype 2 (LMP2) autóban ér el.

    Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship LMP2-es osztályában aratott vasárnapi győzelme a Mid-Ohio Sports Car Course-on csak egy újabb volt a 30 év és közel 500 futam során  az IndyCartól a Forma-1-en át a NASCAR-ig és vissza az IndyCarhoz.

    Az utóbbi időben persze fontos szerepet játszik a sportkocsi szakág Montoya életében, ezt jól mutatja a 2019-es Daytona Prototype International (DPi) bajnoki cím megnyerése is.

    De ez a mostani verseny a régi Montoyát idézte.

    A szombati kvalifikációt kihagyta, mert az IndyCar Series versenyén indult az Indianapolis Motor Speedwayen, de vasárnap a Mid-Ohio-i Lexus Nagydíjon csatlakozott Henrik Hedmanhoz a 81-es rajtszámú DragonSpeed USA ORECA LMP2 07-es versenyautóban.

    Miután 25 perccel a futam vége előtt egy áthajtásos büntetést kapott Jonathan Bomaritó megpördülése miatt, Montoya ismét üldözőbe vette, beérte és meg is előzte őt – miközben megint összeértek – ami a győzelmet jelentette.

    Aztán, ahogy csak Montoya tudja, kritizált.

    Hibázott a forgalomban” – mondta Montoya. „Tétovázott, én pedig nekimentem. Versenyeztem már itt, sokszor nyertem itt, és tudom, hogy a forgalom a kulcs. És ő nem használta ki jól.

    Megértem a büntetést, mert megpördítettem, de nyilván nem ez volt a célom. Utána megkaptuk az áthajtásost, és úgy négy másodperccel mögötte jöttem ki. Hibázott a forgalomban, tétovázott, én pedig szerencsére ismét el tudtam menni mellette.

    Juan Pablo Montoya tehát győzelemmel hangolt a hétvégi Indy 500 időmérő edzésre, majd a jövőheti Indy 500-ra.

  • Lelökte az útról riválisát, így nyert a WTR Mid-Ohio-ban

    Óriási küzdelmet hozott az IMSA Mid-Ohio-i versenyen, amelyet a Wayne Taylor Racing egy kérdőjeles manőverrel nyert meg.

    DPi

    A rajtnál (amit Mid-Ohio-ban mindig a hátsó egyenesben tartanak) Albuquerque a WTR Acura ARX-05-se megelőzte Sebastien Borudai 01-es autóját. Hátrébb azonban nem történt nagy dráma.

    Ahogy a 10. körben átfűzték magukat a GTD forgalmon, Bourdais a 2-es kanyarban belülről izomból elment Albuquerque mellett, és így átvette a vezetést.

    Három körön belül Bourdais előnye három másodperc volt, és az osztályban a fő csaták Albuquerque és Jarvis között zajlottak a második helyért, valamint Vautier és Nunez között az ötödik helyért.

    A pilótacseréknél Bourdais kiállása kiválóan sikerült, és kezdetben nem vesztett időt a csapat, de a forgalom és a rohamozó Taylor kombinációja miatt a Cadillac előnye rövid időre 1 másodperc alá csökkent.

    Az 58. körben a Performance Tech LMP3-as autója megállt a 6-os kanyarban, ami az első teljes pályát érintő sárga zászlót vonta maga után, Bourdais pedig a boxba hajtott, hogy átadja a helyét Renger van der Zande-nak.

    Szoros csata Mid-Ohio kanyarjaiban

    Az újraindításnál Taylor van der Zande fölé kerekedett, és egymás mellett haladtak a 4. és 5. kanyarban, és a Cadillac volt az, aki a legrosszabbul jött ki, amely a 6-os kanyarban megpördült a fűvön, miután a WTR autó hátuljának ütközött.

    A versenyirányítás úgy döntött, hogy nem befolyásolják a versenyt, így az egyetlen versenyképes Cadillac eltűnt, és a WTR mögé a másik Acura, a Meyer Shank 60-as autója zárkózott fel.

    Ez azonban nem tartott sokáig, mivel Blomqvist egy csomó GT és LMP3-as forgalommal találkozott, és így az MSR Acura mind Derani, mind pedig Bamber mögé szorult a negyedik helyre.

    Blomqvistnak azonban sikerült alávágnia a riválisoknak, így feljött a második helyre. Az utolsó körökben a Ganassik között még volt helycsere, végül azonban nagy változás már nem történt, így Ricky Taylor és Filipe Albuquerque nyerte az IMSA Mid-Ohio-i fordulóját.

    Montoya győzelemmel hangolt az Indy 500-ra
    Montoya győzelemmel hangolt az Indy 500-ra Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    LMP2

    Az LMP2-es kategóriában a Juan Pablo Montoya vezette DragonSpeed csapat nyert, miután óriási csatában – egy ütközés miatt áthajtásos büntetésen is felülkerekedve – végül magabiztos előnnyel az első helyen ért be.

    A dobogóra A PR1 Mathiasen Motorsports, valamint a High Class Racing csapata állhatott még fel.

    LMP3

    A legkisebb prototípus osztályban CORE Autosport nyert a Jr III Racing és az Andretti Autosport csapata előtt.

    GTD

    A GTD osztály vitte a GT3-as kategória zászlaját Mid-Ohio-ban, miután a GTD Pro csapatok nem vettek részt az eseményen.

    A versenyen leginkább a stratégia dominált, bár az utolsó 20 percben elkezdett élesedni a csata.

    Ekkor Auberlen és Sellers keményen küzdöttek a vezetésért a BMW-jükkel, és amikor Jordan Pepper az Inception Racing McLaren 720S-el megelőzte Telitz Lexusát ő is becsatlakozott ebbe a küzdelembe.

    Pepper ezután Sellers-t is megelőzte és elkezdett felzárkózni Auberlen nyomába.

    Szoros csata jellemezte a GTD osztály versenyét
    Szoros csata jellemezte a GTD osztály versenyét Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    5 perccel a vége előtt Pepper megszorongatta a Turner BMW-t, és a 4. kanyarhoz vezető hosszú lejtőn végi kanyarba már a McLaren érkezett elsőnek A két BMW a McLaren nyomában maradt, de nem tudták megakadályozni, hogy az Inception megszerezze első győzelmét a kategóriában.

    A verseny után azonban jött a dráma, ugyanis egy technikai szabálytalanság miatt kizárták az Inception Racinget, így a Turner Motorsport kapta meg a győzelmet.

    Mid-Ohio Végeredmény

  • Bourdais révén idén harmadszor van pole-ban a Ganassi

    Sebastien Bourdais szerezte meg a pole pozíciót az IMSA WeatherTech SportsCar Championship hétvégi Mid-Ohio-i futamára.

    A pálya száraz volt, amikor a kvalifikáció megkezdődött, de az eső esett, ami a körülményeket különösen nehézkessé tette.

    Bourdais 1.11.979 perces idővel kezdte a sort, mielőtt Filipe Albuquerque Wayne Taylor Racing Acurája megelőzte volna, aki 1.11.481, majd 1.10.751, végül 1.10.661 percet produkált.

    Bourdais azonban nem hagyta magát, és 1:10.439 perces idővel megszerezte szezonbeli harmadik pole pozícióját, 0,222 másodperccel megelőzve Albuquerque-et.

    Oliver Jarvis lett a harmadik a Meyer Shank Racing színeiben, aki az utolsó körben 1.10.791 mp-et autózott az Acura ARX-05-össel.

    Alex Lynn a negyedik helyről indul a CGR második autójával, megelőzve a többi Cadillac-pilótát, Tristan Nunezt (Action Express) és Tristan Vautier-t (JDC-Miller).

    Patrick Kelly szerezte meg az LMP2-es kategória pole-ját a PR1 Mathiasen Motorsports számára 1.14,340-el megelőzve a testvércsapat autóját, Steven Thomast, aki megúszott egy korai megpördülést.

    Jarett Andretti szerezte meg az LMP3-as pole-t az Andretti Autosport számára, Josh Sarchet (MLT Motorsports) és Dan Goldburg (Performance Tech) előtt.

    Paul Miller Racing BMW M4
    Paul Miller Racing BMW M4 Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    BMW Pole a GTD Kategóriában

    A GTD-ben, ahol ezen a hétvégén nincs Pro osztály, a pálya nedves volt az elején, de gyorsan felszáradt.

    A Paul Miller Racing BMW M4-ese, Madison Snow 1.20,525 másodperces idővel szerezte meg a pole-t, két tizeddel megelőzve Stevan McAleert (Korthoff Mercedes) és Roman De Angelist (Heart of Racing Aston Martin).

    Az INGYENES nézhető verseny vasárnap 20:10-kor kezdődik majd.

    Eredmény

  • IndyCar, NASCAR, IMSA – íme a hétvégi közvetítések teljes listája – 19. hét

    Igazi motorsport hétvége lesz az egyesült államokban, hiszen az IndyCar, a NASCAR és az IMSA mezőnye is versenyzik a hétvégén.

    IndyCar

    Az Indianapolis Motor Speedway ezen a hétvégén megnyitja kapuit, de nem még nem az ovál, hanem a pálya 14 kanyaros, 2,439 mérföldes épített pályája az, amely hivatalosan is megnyitja a május hónapot a Brickyardon.

    Rinus VeeKay a címvédője a futamnak. A holland versenyző élete első IndyCar győzelmét szerezte meg a tavalyi Indy GP-n.

    A szombati futamra 27-en neveztek, Juan Pablo Montoya először indul ebben a szezonban az Arrow McLaren SP harmadik Dallara-Chevrolet-jével.

    Ez lesz a 8. IndyCar-futam az IMS épített pályán. Az aktív versenyzők közül Will Power és Simon Pagenaud három-három győzelmet aratott, és Scott Dixon valamint Rinus VeeKay is rendelkezik futamgyőzelemmel.

    Időjárás (versenynap): A Wunderground.com szerint 27 fok várható, és 46% az esélye annak, hogy esni fog az eső.

    NASCAR

    A Kansas Speedway készen áll a versenyhétvégére.

    A pénteki nap nem tartogat semmilyen akciót a versenypályán, de a szombati program zsúfolt lesz, hiszen az ARCA Menards Series és a Camping World Truck Series is tart majd futamot. A Cup verseny vasárnap lesz.

    A szezon 13. versenye az utolsó All-Star szünet előtti hétvége, és ezután a mezőny majd 2 hétre átköltözik Charlotte-ba.

    A verseny tavalyi győztese Kyle Busch, aki itt szerezte meg idénybeli első győzelmét 2021-ben, most pedig borzalmasan sikerült darlingtoni hétvége után érkezik az eseményre.

    Érdemes lesz látni, hogy Joey Logano és William Byron múlt hétvégi párbaja folytatódni fog-e majd a Kansas Speedway-en.

    Időjárás (Cup Series versenynap): Elszórtan zivatarok, késő este részben felhős égbolt, 77 fokos csúcsérték, 25% esély az esőre.

    IMSA

    A WeatherTech SportsCar Championship Series mezőnye a Lexus Nagydíj felé veszi az irányt, a Mid-Ohio Sports Car Course-on versenyző négy kategóriában viszonylag egyenlő feltételekkel indulnak majd a csapatok.

    A 2022-es szezon négy futamán keresztül a 16-os rajtszámú Wright Motorsports Porsche 911 GT3R az egyetlen amely két futamgyőzelemmel rendelkizik (GTD). A DPi kategóriában a Meyer Shank Racing, a Wayne Taylor Racing és a Chip Ganassi Racing két csapata nyert már összesítettben.

    A királykategória bajnoki tabelláján az MSR (60-as rajtszám) és a WTR (10-es rajtszám) ARX-05 Acurái holtversenyben állnak az első helyen.

    Időjárás (IMSA WeatherTech SportsCar Championship): A Wunderground.com szerint 23 fok várható, és 24% esély van az esőre.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Péntek

    14:00 – USF2000 IDŐMÉRŐ
    14:45 – Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ
    15:30 – NTT IndyCar Series edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    15:15 – Michelin Pilot Challenge, 1. edzés
    16:45 – Indy Lights edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:45 – USF2000 1. VERSENY
    17:50 – Mazda MX 5 Cup, 1. edzés
    18:45 – NTT IndyCar Series edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:45 – Michelin Pilot Challenge, 2. edzés
    20:00 – Indy Lights IDŐMÉRŐ (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    20:05 – Prototype Challenge, 1. edzés
    20:45 – Indy Pro 2000 1. VERSENY
    21:10 – Mazda MX 5 Cup, 2. edzés
    22:00 – IndyCar IDŐMÉRŐ (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:00 – IMSA WeatherTech SportsCar Championship, 1. edzés
    23:35 – Indy Lights Grand Prix of Indianapolis 1. VERSENY (35 kör), (IndyCar LIVE!– INGYENES)
    23:50 – Michelin Pilot Challenge IDŐMÉRŐ

    Szombat

    14:05 – USF2000 2. VERSENY
    14:10 – Mazda MX 5 Cup, 1. IDŐMÉRŐ
    15:00 – IMSA WeatherTech SportsCar Championship, 2. Edzés
    15:10 – Indy Pro 2000 2. VERSENY
    16:30 – IndyCar warmup (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    16:45 – ARCA Edzés és Időmérő
    17:00 – NASCAR Truck Edzés
    17:05 – Prototype Challenge, 2. Edzés
    17:15 – USF2000 VERSENY 3
    17:30 – NASCAR Truck Időmérő
    18:10 – Indy Pro 2000 VERSENY 3
    18:10 – Mazda MX 5 Cup, 1. VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    19:05 – Indy Lights Grand Prix of Indianapolis 2. VERSENY (35 kör) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    19:15 – IMSA WeatherTech SportsCar Championship, IDŐMÉRŐ (IMSA TV – INGYENES)
    20:00 – ARCA VERSENY (100 kör)
    20:40 – IMSA Prototype Challenge, Időmérő
    21:05 – IndyCar GMR Grand Prix (85 kör) (ARENA4+)
    22:05 – IMSA Michelin Pilot Challenge, VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    23:00 – NASCAR Cup Edzés
    23:35 – NASCAR Cup IDŐMÉRŐ

    Vasárnap

    02:00 – NASCAR Truck VERSENY (134 kör)
    14:40 – IMSA WeatherTech SportsCar Championship, Bemelegítő Edzés
    15:20 – Prototype Challenge, VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    17:15 – Mazda MX 5 Cup, 2. VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    20:10 – Lexus Grand Prix, Mid-Ohio, IMSA WeatherTech SportsCar Championship, VERSENY (2 óra 40 perc) (IMSA TV – INGYENES)
    21:00 – Cup VERSENY (267 kör) (ARENA4+)

  • Jordan Taylor kalandozásai a Miami Nagydíjon

    Rodney Sandstorm megtestesítője, Jordan Taylor is ott volt a Forma-1 első ízben megrendezett Miami Nagydíján.

    Taylor az IMSA Sportkocsi bajnokságának első számú személyisége, de emellett egy bődületesen gyors versenyző is.

    A 31 éves versenyző jelenleg a Corvette Racing csapatánál versenyzik, és karrierje során az összes nagy hosszútávú versenyen tudott már győzedelmeskedni – kiemelve a Le Mans-i 24 órást és Daytona-i 24 órást.

    A humoros pilóta alteregója, Rodney Sandstorm óriási Jeff Gordon rajongó, aki a 90-es években ragadt személyiségével és stílusával is.

    Nos Rodney hétvégén a Forma-1-es Miami Nagydíj paddockjában vendégeskedett, és érdemes végignézni, milyen kalandokat élt át.

    Az első Forma-1-es versenyemre készülök, és azt próbálom kitalálni, hogy milyen cuccot vegyek fel, amivel beleillek majd a környezetbe” – írta JT a hétvége előtt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Jordan Taylor (@jordan10taylor) által megosztott bejegyzés


    Taylor ezután az Alpine garázsában kapott „edzői” feladatot

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Jordan Taylor (@jordan10taylor) által megosztott bejegyzés


    Rodney volt a soros, aki ezután a legendás Fernando Alonsoval fotózkódott (Taylor és Alonso egyébként 2019-ben közösen nyerte meg a Daytona-i 24 órás verseny)

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Jordan Taylor (@jordan10taylor) által megosztott bejegyzés


    Rodney az idoljával, Jeff Gordonnal is találkozott a Miami paddockban

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Rodney Sandstorm (@rodneysandstorm) által megosztott bejegyzés


    És még George Russellel is „beszélgetett”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Rodney Sandstorm (@rodneysandstorm) által megosztott bejegyzés

  • Ha van verseny, amit érdemes visszanézni a hétvégéről, az EZ

    Az IMSA youtube csatornájának jóvoltából visszanézhető az elejétől a végéig fantasztikus izgalmakat hozó Laguna Seca-i verseny.

    Bár a Laguna Seca-i 2 óra 40 perces versenyen a pálya karakterisztikájának köszönhetően csak a két DPi-nek volt esélye nyerni, így is az utolsó méterekig kérdéses volt az első hely sorsa.

    A verseny során többször is helyet cserélt a Wayne Taylor Racing 10-es, és a Meyer Shank Racing 60-as autója.

    A két autó versenyzői – Ricky Taylor és Filipe Albuquerque a 10-esben, Tom Blomqvist és Oliver Jarvis a 60-as autóban – kiélezett, olykor test-test elleni csatát vívtak, melyben nagy szerepet játszott a lekörözött forgalom is.

    Hátrébb, a GTD Pro kategóriában a Pfaff Motorsports és a Porsche domináns teljesítményét láthattuk Laguna Secában, mögöttük viszont óriási csatározások mentek a dobogós helyekért.

    Végül érdemes megemlíteni a GTD kategóriát is, ahol még az utolsó centiméteren is változott a sorrend.

  • Ilyen volt a PORSCHE TÖKÉLETES napja Laguna Secában

    A GTD Pro és a GTD kategóriában is győzelmet aratott a Porsche GT3-as osztaga Laguna Secában az IMSA hétvégi versenyén.

    Mathieu Jaminet „tökéletes napnak” nevezte a Pfaff Motorsports vasárnapi futamát, ahol ő és Matt Campbell fölényes győzelmet aratott a GTD Pro kategóriában.

    A Porsche gyári pilótái uralták a Laguna Seca versenypályán rendezett kétórás és 40 perces versenyt, ahol Campbell több mint 30 másodperces előnnyel ért célba a második helyen végző Jack Hawksworth és Ben Barnicoat 14-es számú Vasser Sullivan Lexus RC F GT3-ja előtt.

    Ez egy tökéletes nap és egy tökéletes hétvége volt” – mondta Jaminet. „Végig egyre jobbak lettünk a hétvége folyamán, megszereztük a pole-t, és futottunk egy tiszta futamot.

    Fantasztikus tempót tudott az autónk, és ennek köszönhetően megvan az idei második győzelmünk, amivel a bajnokság élére sikerült állnunk. Nagyon nagy lökést ad ez a szezon további részére.

    Van egy kis szünet Watkins előtt, szóval jó, hogy a szezon első részét ilyen pozitívan zártuk.

    Jaminet persze azt is hozzátette, hogy míg a mezőny csatázott, ők nyugodtan autózhattak az élen.

    Hátul csatáztak, különösen az utolsó órában, így ez határozottan segített nekünk abban, hogy elhúzzunk és nyugodt előnyt kiautózzunk” – magyarázta.

    Jaminet és Campbell, akik a szezon második osztálygyőzelmét szerezték meg, visszavették a pontverseny vezetését, és ideiglenesen 50 pont az előnyük a Corvette Racing-el – Jordan Taylor, Antonio Garcia – szemben, akik vasárnap a negyedik helyen végeztek.

    „A csapat fantasztikus munkát végzett” – tette hozzá Campbell. „Ismét abszolút hibátlan verseny volt, különösen a boxkiállásoknál.”

    Lehet, hogy könnyűnek tűnt, de a gumik élettartamát próbáljuk menedzselni, ami errefelé néha azért nehéz. Azt hiszem, az utolsó stintben segített, hogy a mögöttünk lévő autók csatáztak. Ettől még könnyebbnek tűnt, de igazán nagyszerű nap a Porsche és a Pfaff Motorsport számára.

    A Wright Motorsports tette teljessé a Porsche tökéletes napját
    A Wright Motorsports tette teljessé a Porsche tökéletes napját Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Heylen: Laguna „az egyik legjobb” Porsche pálya

    A GTD osztály győztese, Jan Heylen szerint a pálya tökéletesen illeszkedett a Porsche tulajdonoságaihoz.

    Heylen és a Wright Motorsports-os csapattársa, Ryan Hardwick szintén másodszor nyert az idényben, és visszaszerezte a GTD pontverseny vezetését is.

    Egész hétvégén jó autónk volt” – mondta Heylen. „Ez az egyik legjobb Porsche-pálya, így azt hiszem, Long Beach után mindannyian nagyon vártuk már, hogy idejöjjünk.

    Nagyszerű csapatmunka volt. Azt hiszem, itt fontos, hogy igazán megértsük a pályát és a gumik állapotát. Ez volt ami a győzelmet jelentette nekünk.

    Folyamatosan azt kellett mondanom magamnak, hogy legyek türelmes és figyeljek a gumikra. Ez volt a tökéletes verseny számunkra, és a taktikánk is jó volt. Ha az etap közepén jön egy sárga, azt hiszem, egy teljesen más futamot láthatunk volna.

  • A Lamborghini bemutatta új GT3-as autóját

    A Lamborghini leleplezte az STO-alapú Huracan GT3 EVO2-t, amely jövőre – 2023-ban – debütál a világ GT3-as bajnokságaiban.

    A Lamborghini bemutatta GT-versenyautó zászlóshajójának, a Lamborghini Huracan GT3 EVO2-nek egy frissített változatát.

    Az olasz márka kedden lerántotta a leplet az 5,2 literes, szívó V10-es motorral szerelt versenyautóról, amely az utcai Huracan STO-n alapul.

    A Lamborghini Squadra Corse versenyrészlege által kifejlesztett Huracan GT3 EVO2 az FIA 2022-es GT3-szabályzatfrissítésének megfelelően új aerodinamikai elemekkel rendelkezik elődjéhez képest, valamint új légbeömlő rendszerrel.

    A karosszéria teljesen szénszálas, és a Squadra Corse, valamint a Lamborghini Centro Stile tervezési részlegének együttműködésével készült.

    A Lamborghini szerint a Huracan GT3 EVO2 nagyobb leszorítóerőt generál, mint a GT3 Evo a Zylon bevonatú szénszálas padlólemez, valamint az új diffúzor és osztószárnyak jóvoltából.

    A hátsó szárnyat az STO-ból származó új alumíniumtartókra szerelték, amelyek a szárny beállításainak „nagyobb pontosságot” hivatottak lehetővé tenni.

    A gyártó emellett 10 elektronikusan vezérelt fojtószelepet is felszerelt az autóba, amelyeket a V10-es motor hatékonyságának növelésére terveztek titánszelepek segítségével.

    Evolúció – új alapokon

    Az EVO2 jelentősen eltér a 2019-ben debütált GT3 Evo modelltől, annak ellenére, hogy szintén a Huracanra épül.

    Az új Huracan GT3 EVO2 nem egyszerűen a jelenlegi autó evolúciója” – nyilatkozta a Lamborghini motorsportfőnöke, Giorgio Sanna.

    Ez egy új projekt, amely megerősíti a Lamborghini motorsport részlege és a vállalat közötti technológiai átállást, és két nehéz feladatot örököl.

    Egyrészt olyan sikeresnek kell bizonyulnia, mint a Huracan GT3 korábbi generációi, amelyek hat szezon alatt több mint 40 nemzetközi bajnoki címet nyertek, másrészt a kereskedelmi sikerhez hasonlóan segítenie kell a 2015 óta kitűzött 500 Huracan versenyautó elérését.

    A Lamborghini Huracan GT3 EVO2 a tervek szerint a 2023-as Daytona-i 24 órás versenyen debütál majd, a megrendelő ügyfélcsapatok pedig az év második felében jutnak majd hozzá autóikhoz.

    A nemrég bemutatott Huracan Super Trofeo EVO2-hez hasonlóan a meglévő Lamborghini GT3 ügyfelek is átalakíthatják Evo modelljeiket EVO2 specifikációra.