Kategória: IMSA

  • IMSA, IndyCar és NASCAR – íme a hétvégi közvetítések MEGA listája

    Újabb fantasztikus hétvége elé nézünk, hiszen az IMSA, az IndyCar és a NASCAR mezőnye is pályán lesz majd.

    IMSA

    Egy héttel a Watkins Gleni 6 órás után ismét pályán lesz az IMSA mezőnye. A pálya nem más, mint a Canadian Tire Motorsport Park (CTMP).

    A kanadai COVID szabályozások miatt rengeteg csapat hagyja ki az eseményt, ráadásul a CarBahn alakulata sem lehet majd ott, miután rommá törték autójukat a Watkins Gleni 6 óráson.

    A DPi kategóriában megint a BoP volt a fő téma, a Cadillac versenyzőjének, Sebastien Bourdais-nak frusztrált nyilatkozata után várható, hogy valamennyi módosítás lesz a hétvégi versenyre.

    IndyCar

    Hosszabb szünet után Mid-Ohio-ba látogat az IndyCar mezőnye.

    A bajnokságot Marcus Ericsson vezeti Will Power és Josef Newgarden előtt. Utóbbi versenyző érkezik a legnagyobb lendülettel Mid-Ohio-ba, hiszen megnyerte az előző, Road Americában tartott fordulót.

    2021-ben ráadásul szintén Newgarden győzött itt, méghozzá domináns teljesítménnyel, hiszen a pole-ból indult, a legtöbb kört vezette, és végül megnyerte a versenyt.

    NASCAR

    Második alkalommal látogat Road Americába a NASCAR Cup Series mezőnye.

    Csakúgy mint az IndyCar-ban Josef Newgarden, itt is van egy fő esélyesünk, aki nem más, mint Chase Elliott.

    A Hendrick Motorsports versenyzője nyert Nashville-ben, a NASCAR Cup Series előző fordulóján, ráadásul a tavalyi Road Americában rendezett versenyen is győzött.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Július 1., péntek

    14:00 — Indy Pro 2000 Edzés
    14:45 — USF2000 Edzés
    15:30 — Porsche Sprint Challenge Edzés
    15:30 — Michelin Pilot Challenge Edzés
    16:25 — Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ (Road to Indy – YouTube)
    16:55 — Masters Racing Legends USA/Formula Atlantic Edzés
    17:10 — USF2000 IDŐMÉRŐ (Road to Indy – YouTube)
    17:55 — Stadium Super Trucks Edzés
    18:40 — Porsche Sprint Challenge Edzés
    19:20 — Michelin Pilot Challenge Edzés
    19:35 — Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ
    20:20 — Indy Lights Edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    20:40 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship Edzés
    21:30 — NTT IndyCar Series 1. Edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:30 — NASCAR Xfinity Series Edzés
    22:30 — Masters Racing Legends USA/Formula Atlantic IDŐMÉRŐ
    23:10 — Michelin Pilot Challenge IDŐMÉRŐ
    23:15 — USF2000, 1. VERSENY (Road to Indy – YouTube)

    Július 2., szombat

    00:00 — NASCAR Xfinity Series IDŐMÉRŐ
    14:00 — Porsche Sprint Challenge IDŐMÉRŐ
    14:00 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship Edzés
    14:35 — Indy Lights 2. Edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    15:30 — NTT IndyCar Series 2. Edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    16:15 — Prototype Challenge Edzés
    16:45 — USF2000, 2. VERSENY (Road to Indy – YouTube)
    17.35 — NASCAR Cup Series Edzés
    17:40 — Indy Pro 2000, 1. VERSENY (Road to Indy – YouTube)
    17:40 — Masters Racing Legends USA/Formula Atlantic, 1. VERSENY
    18:25 — NASCAR Cup Series IDŐMÉRŐ
    18:40 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship IDŐMÉRŐ (IMSA TV – INGYENES)
    18:45 — Porsche Sprint Challenge, 1. VERSENY
    19:45 — Indy Lights IDŐMÉRŐ (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    20:05 — Prototype Challenge Edzés
    20:30 — NASCAR Xfinity Series VERSENY (45 kör)
    20:45 — NTT IndyCar Series IDŐMÉRŐ (ARENA4+) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:10 — IMSA Michelin Pilot Challenge Canadian Tire Motorsport Park 120 (IMSA TV – INGYENES)
    22:15 — Stadium Super Trucks, 1. VERSENY (STADIUM SUPER TRUCKS – YouTube)
    23:00 — USF2000, VERSENY 3
    23:55 — Indy Pro 2000, 2. VERSENY (Road to Indy – YouTube)

    Július 3., vasárnap

    14:15 — Prototype Challenge IDŐMÉRŐ
    14:30 — Porsche Sprint Challenge, 2. VERSENY
    15:40 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship Bemelegítő Edzés
    15:45 — NTT IndyCar Series Bemelegítő Edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    16:30 — Masters Racing Legends USA/Formula Atlantic 2. VERSENY
    16:35 — Indy Lights VERSENY (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:35 — Prototype Challenge VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    18:30 — NTT IndyCar Series VERSENY, (80 kör) (ARENA4+)
    21:00 — NASCAR Cup Series VERSENY (62 kör) (ARENA4+)

    21:05 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship Chevrolet Grand Prix (IMSA TV – INGYENES)
    23:00 — Stadium Super Trucks, 2. VERSENY  (STADIUM SUPER TRUCKS – YouTube)

     

  • Az IMSA teljesen új alapokra helyezi majd a GTP kategória BoP-ját

    Matt Kurdock technikai igazgató elmondása szerint az IMSA azon dolgozik, hogy „megújítsa” a jövőre debütáló GTP kategória BoP-ját.

    A WeatherTech SportsCar Championship új, 2023-ra tervezett GTP osztálya mindkét formula számára nyitott lesz, bár az első szezonban kezdetben várhatóan csak az LMDh szabályrendszer szerint épített autók fognak szerepelni, az Acura, a BMW, a Cadillac és a Porsche megerősített LMDh autóival.

    Kurdock, aki az IMSA technikai bizottságának feje, a Sportscar365-nek nyilatkozott.

    Jelenleg sok időt és energiát fordítunk a GTP BoP filozófiájának kidolgozására. Még az LMDh esetében is az a filozófia, hogy a teljesítményszinteket a meghajtótengelyeken lévő nyomaték alapján állapítsuk meg.

    Még ha minden autóhoz azonos tömeget, azonos teljesítményt, azonos leszorítóerőt és légellenállást rendelnénk, akkor sem kapnánk minden autóból minden pályán azonos eredményt. Rengeteg árnyalat van az autók teljesítményében a pályán.

    Mivel ezekhez az autókhoz csatlakoznak majd az LMH gépei is az IMSA-ban, ez még jobban megnehezíti majd a széria dolgát.

    Úgy gondolom, hogy ahogy az LMH-t is hozzáadjuk majd a keverékhez – egy más platformú autó -, úgy gondolom, hogy ez további kihívásokat jelent majd nekünk.

    Azon vagyunk, hogy továbbfejlesszük és új eszközöket vezessünk be az IMSA BoP eszköztárába, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy szabályozzuk és a lehető legközelebb tartsuk ezeket az LMH és LMDh autókat egymáshoz.

  • Totálkárosra tört autója miatt hagyja ki az IMSA csapat a hétvégi fordulót

    Watkins Glenben – saját hibájukon kívül – totálkárosra törték Lamborghinijüket, így nem lesz ott az IMSA kanadai fordulóján a CarBahn csapata.

    A CarBahn kihagyja a hétvégi Chevrolet Nagydíjat a Canadian Tire Motorsport Parkban, mivel a Lamborghini Huracan GT3 Evo-juk totálkárosra tört a Watkins Gleni 6 órás versenyen.

    A baleset, amelyet két LMP2-es autó okozott, Jeff Westphalt keményen a falnak küldte az IMSA WeatherTech SportsCar Championship Endurance kupájának 3. fordulóján. A GTD-osztályban szereplő versenyautó elülső része súlyosan megsérült.

    Westphal, aki nem sérült meg a balesetben, a Sportscar365-nek elárulta, hogy a Steve Dinan vezette csapat dolgozik egy megoldáson, hogy a jövő hónapban a Lime Rock Parkban megrendezésre kerülő fordulóra már össze tudják rakni az autót.

    https://www.youtube.com/watch?v=BvnUrXxARGc

    Az időzítés és a szükséges előkészületek szintje miatt azonban a csapat kizárta, hogy ezen a hétvégén a CTMP-n versenyezzen.

    Westphalnak a Lamborghinit az egész szezonban Robert Megennis társversenyzővel kellett volna megosztania.

    Ez azt eredményezi, hogy a mezőny mindössze 25 autóra csökken az IMSA hétvégi fordulójára, és így csak 6 GTD autó lesz ott a rajtrácson.

    A Canadian Tire Motorsport Parkban a DPi, LMP3, GTD Pro, GTD kategória autói képviseltetik majd magukat, az utána következő Lime Rock Park-i eseményen pedig a csak a GTD Pro és a GTD osztály, így erre az eseményre az IMSA-nak is fontos, hogy teljes legyen a mezőny.

  • Ex Forma-1-es versenyző pótolja a Lexus sérült versenyzőjét Kanadában

    Mivel a Vasser Sullivan versenyzője, Jack Hawksworth továbbra is lábadozik és rehabilitálódik a helyére Kamui Kobayashi fog ülni Mosportban.

    A Vasser Sullivan Lexus-szal megy, így kézenfekvő volt, hogy a Toyota tulajdonában lévő luxus és teljesítménymárka a Le Mans-i 24 órás verseny győztesét, Kamui Kobayashit hívta meg helyettesítésre.

    Hálás vagyok a lehetőségért, hogy a Lexus RC F GT3-at vezethetem Vasser Sullivannal ezen a hétvégén Kanadában” – mondta a Toyota WEC Hypercar gyári pilótája.

    Jó felépülést kívánok Jacknek a sérüléséből, és remélem, hamarosan újra autóba ülhet. Nyilvánvalóan elég kevés tapasztalatom van GT-autóban. Egészen más lesz, mint amit vezetni szoktam, és kihívást jelent majd, de izgatottan várom, milyen jól kezelhető az RC F.

    A Vasser Sullivan csapattól, a Lexustól és az amerikai TRD-től rengeteg támogatást kapok, hogy kényelmesen indulhassak Kanadába. Kihívás lesz, de már nagyon várom.

    Kobayashi kétszer hódította el a Daytonai 24 órás trófeáját, és jelenleg is tagja az IMSA Endurance kupában, a DPi kategóriában induló Ally Racingnek.

    A DPi-t egy V8-as Lexus kupéra cserélni a GTD Pro kategóriában azonban jelentős változást jelent Kobayashi számára, de Barnicoat-ra támaszkodhat, amíg a CTMP-n felgyorsul.

    Nagyszerű, hogy egyenesen Kanadába tartunk a Watkins Glen International-i pozitív hosszútávú verseny után, ahol nagyszerű tempót mutattunk a Vasser Sullivan No. 14 SealMaster Lexus RC F GT3-mal” – mondta a brit.

    Szeretnénk folytatni a lendületet Kanadában. Rendkívül izgatott vagyok, hogy Kamui-val egy autóban versenyezhetek.

    Ő Forma-1-es versenyző volt, amikor én felnőttem, és végigjárta a motorsport ranglétráját, így ez egy csodálatos lehetőség lesz számomra, hogy egy ilyen kaliberű versenyzővel oszthatom meg a Lexusunkat.

    Célunk, hogy erős hétvégét zárjunk, és a szezon második felében tovább nyomuljunk a bajnoki címért.

  • Taylorék nyertek Watkins Glenben, kizárások a GTD osztályokban

    A vasárnapi Watkins Gleni 6 órás versenyen a piros zászló és az újraindítás miatt a Wayne Taylor Racing Acurája győzedelmeskedett.

    Filipe Albuquerque 21 perccel a vége előtt az újraindításnál megelőzte Tom Blomqvist 60-as számú Meyer Shank Racing Acura ARX-05-ösét, és a DPi osztályban egy izgalmas csatát követően megelőzte az angolt.

    Bár Blomqvist a pole pozícióból indult, az első körben elvesztette a vezetést Albuquerque 10-es számú WTR Acurájával szemben, bár az első boxkiállások után a pozíciók visszacserélődtek.

    A 10-es WTR Acura végül egy alternatív stratégiát követett, amelynek köszönhetően Albuquerque és társa, Ricky Taylor rövid időre átvette a vezetést a boxutcában, amíg 90 perccel a vége előtt a viharos idő miatt piros zászlóval félbe nem kellett szakítani a Watkins Gleni 6 órást.

    Albuquerque 0,861 másodperccel előzte meg Blomqvistot, aki Oliver Jarvisszal osztozott a 60-as MSR Acurán.

    A dobogót Sebastien Bourdais és Renger van der Zande egészítette ki a Chip Ganassi Racing 01-es számú Cadillac DPi-V.R-rel, megelőzve a negyedik helyen célbaérő az Alex Lynn és Earl Bamber által vezetett 02-es testvérautót.

    A Jimmie Johnson, Mike Rockenfeller és Kamui Kobayashi alkotta, Ally által támogatott Cadillac a hatodik helyen végzett, megelőzve a verseny korábbi szakaszában balesetbe kerülő 5-ös számú JDC-Miller Motorsports Cadillac-et, amely a negyedik órában Richard Westbrook és egy LMP3-as autó érintkezése után jobb hátsó karosszériasérülést szenvedett.

    Drámai küzdelmek a többi kategóriában a Watkins Gleni 6 óráson

    A PR1/Mathiasen Motorsports szerezte meg az LMP2 osztály győzelmét, miután a 81-es rajtszámú DragonSpeed versenyautó büntetés miatt hátraesett.

    Az LMP2 kategóriában az egész verseny során öldöklő küzdelem folyt, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a 8-as rajtszámú Tower Motorsport autó mindössze 107 ezred másodperccel csúszott le az első helyről. Harmadik lett a 29-es Racing Team Nederland.

    Pontosan ez nagy csata okozta a verseny egyik legnagyobb incidensét, amikor az előbb említett 29-es autó és a High Class Racing 20-as gépének a csatájából egy GTD autó húzta a rövidebbet.

    https://www.youtube.com/watch?v=BvnUrXxARGc

    A csúnya balesetben szerencsére nem sérült meg a versenyző, Jeff Westphal, de autója, a 39-es rajtszámú Lamborghini totálkárosra tört.

    Az LMP3 osztály győzelmét a Riley Motorsports 74-es rajtszámú Ligier JS P320 Nissanja, Felipe Fraga, Gar Robinson és Kay van Berlo szerezte meg.

    A The Heart of Racing mind a GTD Pro, mind a GTD osztályban besöpörte a győzelmet, miután a verseny utáni szabálysértések miatt mind a GTD Pro-ban győzedelmeskedő 25-ös számú BMW M Team RLL, mind a GTD-ben első helyen célba érő 57-es számú Winward Racing versenyautót kizárták.

    Végeredmény

  • Szem nem maradt szárazon! Robert Wickens ismét futamgyőztes!

    Robert Wickens megnyerte első versenyét azóta, hogy 2018-ban Poconóban derékba törte karrierjét a súlyos balesete.

    Wickens a kanadai Mark Wilkinsszel megosztva nyerte meg az IMSA Michelin Pilot Challange  Watkins Glenben rendezett kétórás versenyének TCR osztályát a Bryan Herta Autosport átalakított Hyundai Elantra N-jével.

    Wickens utolsó futamgyőzelmét 2017 szeptemberében aratta a Nürburgringen a Mercedes színeiben a DTM-ben.

    Gerincsérülése miatt Wickens a gáz és a fék kézi vezérlésével versenyez, bár a lábaiban megmaradt az érzés, és rövid ideig képes állni – támaszkodva.

    Ő vezette az első etapot, és a negyedik helyről az élre állt. Wickens 10 másodpercesre növelte az előnyét, mielőtt átadta volna a volánt csapattársának.

    A késői sárga jelzéseket követően Tim Lewis Jr. Alfa Romeója a kockás zászlóig Wilkins nyomában volt.

    Miután egy ponton 0,3 másodpercen belülre került, Wilkins nagyszerűen védekezett, miközben Wickens tehetetlenül nézte a boxból a kerekesszékében.

    Idén már többször is olyan közel voltunk a győzelemhez, és sokszor nem rajtunk múlt az, hogy nem nyertünk” – mondta Wickens az NBC-nek a verseny után.

    Szóval nagyszerű, hogy végre egy viszonylag tiszta versenyen vagyunk túl. Az autó nagyszerű volt, a Hyundai Elantra N TCR-ünk egyszerűen tökéletes volt ezen a hétvégén.

    Wickens azt is elárulta, hogy a boxban az NBC Peacock szolgáltatásának késleltetett közvetítésén nézte a versenyt, és nem vette észre, hogy „a múltban él”, mivel egy perc hátrányban volt, amikor az utolsó kör megkezdődött.

    Arra a kérdésre, hogy ez a győzelem hogyan illeszkedik a karrierjébe, azt válaszolta: „Igazi mérföldkő. Valamiért nem ez a legérzelmesebb győzelmem, talán azért, mert a partvonalon ültem, amikor áthaladtunk a célvonalon, és nem volt bennem az az adrenalin, amit az autóban éreztem.

    Az ünneplés pillanatai a Bryan Herta Autosport jóvoltából:

  • A 60-as Acuráé a DPi pole Watkins Glenben, szenved a Corvette

    Tom Blomqvist révén a Meyer Shank Racing 60-as rajtszámú Acurája szerezte meg a pole-t a Watkins Gleni 6 óráson, a 10-es WTR-t megelőzve.

    Sokáig Filipe Albuquerque vezette az edzést a WTR Acurával, hiszen több nagyágyú is az utolsó 15 percre hagyta a gyorskörét.

    Így Tom Blomqvist, Kamui Kobayashi és Sebastien Bourdais is csak a végén lépett pályára. Blomqvist azonban egyből robbantott, és négy századdal, 1:29.698-as idővel megdöntötte Albuquerque idejét.

    Sőt ezután még tovább tudott javulni, és végül 1:29.580-al szerezte meg a pole-t riválisa előtt.

    A Cadillacek ehhez képest csak kapkodták a fejüket, bár Bourdais 1 perc 30,048 másodperces idővel pár tizeddel megelőzte a Chip Ganassi Racing csapattársát, Earl Bamber-t.

    Pla 0,920 másodperccel maradt le az első helyről az Action Express Racing Whelen Engineering Cadillacjével, de így is fél másodperccel megelőzte Tristan Vautier-t a JDC Miller MotorSports autójával. Kamui Kobayashi és az Ally 48-as csapatának Cadillac-je végig fékproblémával küzdött, így ők zárták a kategóriát a listán.

    Az LMP2-ben idén már nem először a PR1 Mathiasen Motorsports szerezte meg a pole-t a Watkins Gleni 6 órásra. A csata viszont óriási volt, hiszen a 11-es testvérautó mindössze 1 ezreddel kapott ki az 52-es rajtszámú géptől.

    Mögöttük aztán jött az üresség, hiszen a 20-as High Class Racing csapat már másfél másodperccel lemaradva követi a kettőst. Nagy csalódást okozott a Juan Pablo Montoya fémjelezte Dragonspeed, mely csak a kategória utolsó előtti helyére kvalifikálta magát.

    Az LMP3-as osztályban a FastMD Racing indulhat majd a Watkins Gleni 6 órás első helyéről, megelőzve a MLT Motorsports csapatát, és a CORE Autosportot.

    Connor De Phillippi
    Connor De Phillippi BMW M Team RLL Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Szoros csata a GTD Pro első helyéért Watkins Glenben

    A 23 GT3-autóból mindössze 21 ment ki a pályára a kvalifikáción, köszönhetően annak, hogy a Hardpoint és a Gradient csapatoknak újra kellett építeniük a Porsche-t, illetve az Acurát a reggeli FP2-es baleset után.

    Connor De Phillippi a Rahal Letterman Lanigan Racing gyári BMW M4-esével az első körén szenzációs 1 perc 44,755 másodpercet teljesített, és ezzel a GTD Pro élére állt, mindössze 0,048 másodperccel megelőzve Ross Gunn Aston Martinját.

    De Phillippi úgy döntött, hogy ennél jobbat nem tud, és remélte, hogy senki más sem tud, ezért a boxba állt. Gunnnak sem volt több tölténye, így maradt a második. Mögülük indul majd a Risi Competizione Ferrarija.

    A GTD kategóriában a Team Korthoff Motorsports Mercedes AMG GT3 nyert 1:45.077-es idővel, ami a GTD Pro kategóriában a harmadik helyre lett volna elég. Mellőlük a VasserSullivan Lexuas várhatja majd a Watkins Gleni 6 órás rajtját, megelőzve a Turner Motorsport BMW-jét.

    Watkins Glen 6 órás időmérő végeredmény

  • Az IMSA próbálja magyarázni a bizonyítványát

    Az IMSA technikai igazgatója, Matt Kurdock megerősítette, hogy a DPi osztályban pályaspecifikus BoP-t használnak.

    A DPi osztályban a minimális súlykorrekciók sorozatát léptette életbe az utóbbi versenyeken az IMSA. Ez nyugtalanította, és felháborodást keltett több versenyző körében is..

    A szankciós testület technikai igazgatója, Matt Kurdock ugyanakkor megerősítette, hogy pontosan az Acura és a Cadillac kérésére egyfajta pályaspecifikus Balance of Performance-t alkalmaztak.

    Kurdock szerint a cél az, hogy „proaktívan” igazodjanak az egyes pályákon tapasztalható „előre jelzett teljesítményhez”, így kiegyenlítve a két márka közötti különbségeket.

    A Dallara alvázú Cadillacek általában a Long Beach-i és a detroiti utcai pályákon jeleskedtek, ami megmagyarázza az Acurának mindkét versenyen adott 10 kg-os súlycsökkentést, és a Cadillac 15 kg-os súlynövekedését Belle Isle-ben.

    Ugyanígy a Cadillac is 10 kg súlycsökkentést kapott Mid-Ohio-ban, amely pályán korábban az Acura dominált.

    Elég hosszú ideje futtatjuk ezeket az autókat, és van egy tisztességes jegyzetfüzetünk arról, hogy az egyes autók hol jeleskednek, és hol gyengélkednek” – mondta Kurdock a Sportscar365-nek.

    „A 2022-es évadra készülve kaptunk némi visszajelzést az Acurától és a Cadillactől is, hogy az IMSA hajlandó lenne-e megfontolni a pályaspecifikus BoP bevezetését.”

    Kurdock elmondta, hogy az IMSA technikai bizottságának reményei szerint a BoP az év hátralévő részében inkább „stabilizálódik”, és nem feltétlenül az egyes pályákhoz igazodik majd.

    Ahogy Watkins Glenbe megyünk, nyilvánvalóan ez egy olyan pálya volt, ahol a Mazda elég jól szerepelt” – mondta. „A Mazda [már] nincs velünk, és láthattátok, hogy lényegében ugyanazokhoz a súlyokhoz tértünk vissza, mint tavaly.

    Az IMSA azt reméli, hogy túl vagyunk azokon a helyszíneken, ahol ennyire nagy különbség van az autók között, így reméljük, hogy stabilabb BoP-t láthatunk ezeken az autókon az év hátralévő részében.

  • NASCAR Nashville, Watkinsi 6 órás – íme a hétvégi közvetítések listája

    Egy hét szünet után visszatér a NASCAR, az IMSA pedig az Endurance kupa 3. fordulójához érkezik Watkins Glenben.

    NASCAR

    A NASCAR teljes palettája fel lesz vonultatva Nashville-ben, a zene városában, hiszen a Cup Series mellett az Xfinity Series, és a Truck Series is versenyt rendez a Nashville Superspeedwayen.

    Daniel Suarez érkezik a legnagyobb lendülettel az eseményre, hiszen két héttel ezelőtt Sonomában megszerezte élete első győzelmét.

    A pályán ez lesz a második NASCAR Cup Series futam. 2021-ben Kyle Larson nyert, ezzel befejezve három futamos győzelmi szériáját.

    Larson most teljesen más szituációban van, hiszen 4 futamot kell teljesítenie majd crew chiefje nélkül, és az utóbbi két év egyik legnagyobb formahanyatlásában van.

    A mezőnyben jelenleg két futamgyőztes van, és olyan versenyzőknek nincs győzelme még mint Ryan Blaney, Martin Truex Jr., vagy Kevin Harvick. Erről bővebben a podcastunkban is beszélgettünk.

    IMSA

    Harmadik fordulójához érkezik az IMSA Michelin Endurance kupája. A versenyre természetesen olyan csapatok is érkeznek, akik nem teljesítenek teljes szezont a szériában, így például a 48-as Ally Motorsport Cadillac is visszatér Jimmie Johnsonnal a fedélzeten.

    A Watkins Gleni 6 órás gazdag történelemmel rendelkezik, és általában a versenyzők egyik kedvenc eseménye a naptárban a pálya izgalmas vonalvezetése miatt.

    A DPi bajnokságot jelenleg két Acura uralja. A Meyer Shank Racing 60-as autója az első, a Wayne Taylor Racing 10-es autója a második. Az LMP2-es osztályban a Juan Pablo Montoya fémjelezte Dragonspeed uralja a mezőnyt.

    A GTD Pro kategóriában a Porsche vezet azelőtt a Corvette előtt, amely visszavágásra készül a Le Mans-i csalódás után.

    Természetesen a Watkins Gleni 6 órás versenyen az összes kategória képviselteti majd magát (DPi, LMP2, LMP3, GTD Pro, GTD).

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Június 24., péntek

    14:00 — Mazda MX-5 Cup IDŐMÉRŐ
    14:45 — Porsche Carrera Cup IDŐMÉRŐ
    15:30 — Lamborghini Trofeo IDŐMÉRŐ, 1. VERSENY
    15:50 — Lamborghini Trofeo IDŐMÉRŐ, 2. VERSENY
    16:05 — Michelin Pilot Challenge Edzés
    18:20 — Mazda MX-5 Cup, 1. VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    19:25 — Porsche Carrera Cup, 1. VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    20:25 — Lamborghini Trofeo, 1. VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    21:35 — Michelin Pilot Challenge IDŐMÉRŐ
    22:00 — NASCAR Truck Series Edzés
    22:30 — NASCAR Truck Series IDŐMÉRŐ
    22:30 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship Edzés
    23:35 — NASCAR Xfinity Series Edzés

    Június 25., szombat

    00:30 — NASCAR Cup Series Edzés
    02:00 — NASCAR Truck Series VERSENY (150 kör)
    14:00 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship Edzés
    16:00 — Mazda MX-5 Cup, 2. VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    17:05 — Porsche Carrera Cup, 2. VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    18:00 — NASCAR Xfinity Series IDŐMÉRŐ
    18:10 — Lamborghini Trofeo, 2. VERSENY (IMSA TV – INGYENES)
    19:00 — NASCAR Cup Series IDŐMÉRŐ
    19:20 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship IDŐMÉRŐ (IMSA TV – INGYENES)
    21:30 — NASCAR Xfinity Series VERSENY (188 kör)
    21:45 — Michelin Pilot Challenge VERSENY (IMSA TV – INGYENES)

    Június 26., vasárnap

    14:00 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship Bemelegítő Edzés
    16:40 — Watkins Gleni 6 órás (IMSA TV – INGYENES)
    21:00 — NASCAR Cup Series VERSENY (300 kör) (ARENA4 TV, ARENA4+)

  • A Corvette nagy visszavágásra készül a Le Mans-i csalódás után

    A Corvette fantasztikusan ment Le Mans-ban, és nagyrészt részében uralta a versenyt. Végül egyik autójuk sem tudta valóra váltani az álmot.

    A Garcia, Jordan Taylor és Nicky Catsburg által vezetett 63-as autó a verseny korai szakaszában mechnaikai problémába ütközött.

    Majd 6 órával a vége előtt a testvérautót egy LMP2 ütötte ki az első helyről.

    Garcia reméli, hogy a Corvette megbosszulhatja a fájdalmas Le Mans-i vereséget a 2022-es IMSA naptárban szereplő Michelin Endurance Cup harmadik fordulóján, a Watkins Gleni 6 óráson.

    Nyilvánvalóan sokkoló volt” – mondta Garcia a Corvette Le Mans-i kettős kieséséről. „Régen volt már, hogy egy ilyen nagy versenyen, mint ez, kiálltunk. Le Mans mindig kemény mindenki számára, de nem számítottam arra, hogy ez lesz a vége.

    Egyrészt csalódás, másrészt viszont elégedett voltam a teljesítményünkkel. Sajnos a testvérautónak is ki kellett állnia. Itt az ideje, hogy visszavágjunk.

    Bár Garcia óvatosan fogalmaz a Corvette esélyeivel kapcsolatban, azért magabiztosan érkezik Watkins Glenbe.

    Nem tudjuk, hol állunk a többiekkel szemben. Visszatekintve más versenyekre, versenyképesek voltunk, szóval remélem, hogy minden marad a régiben, és képesek leszünk harcolni a győzelemért.

    A Corvette – Garcia és Jordan Taylor révén – tavaly megnyerte a Watkins Gleni 6 órás versenyt szoros csatában a BMW és a Porsche előtt.

    Taylor különleges emlékeket őriz a tavalyi versenyről, hiszen ekkor szerezte meg élete első győzelmét Watkins Glenben.

    A tavalyi futam megnyerése nagy dolog volt” – mondta Taylor. „Mindig is rajta volt apám [Wayne Taylor] bakancslistáján, hogy versenyzőként milyen versenyeket kell megnyernem.

    Azt hiszem, ez volt az egyetlen hosszútávú verseny, amit még nem nyert meg. Megnyerte Daytonát, Sebringet, Petit Le Mans-t és Le Mans-t, szóval a híres Hat Órást mindig is emlegette.

    Nagyon különleges volt, és reméljük idén meg tudjuk majd ismételni a győzelmet.