Kategória: IMSA

  • VIDEÓ: Megkezdődött a NASCAR Le Mans-i autójának tesztelése

    Mike Rockenfeller kezeiben először gurult pályára az IMSA, a NASCAR és a Hendrick Motorsports közös Le Mans-i autója.

    Ez az autó persze még közelebb áll a NASCAR Cup Seriesben jelenleg használt Next Gen autóhoz, mint a végső, 2023-as Le Mans-i versenyen bemutatkozó géphez.

    Ami az autó fejlesztési programját illeti, Chad Knaus megerősítette, hogy nagy intenzitású és progresszív megközelítésre törekszenek.

    Eléggé fontos ez a teszt. Megpróbálunk megbizonyosodni arról, hogy a Next Gen alapvető változtatásai először is úgy működnek, ahogyan azt elvárjuk tőlünk” – mondta Knaus.

    Ha vannak olyan teljesítmény- vagy megbízhatósági elemek, amelyeken változtatni kell, akkor azokat az első igazi autón fogjuk bevezetni, valószínűleg november környékén.

    Ezt az első tesztet az Action Express Racing gépével folytatták – ebben a gépben tesztelt Kimi Raikkonen is.

    Logikus választás, tekintve a csapat pályafutását, amely 3 győzelemmel rendelkezik a Daytona 24 órás versenyen és 3 győzelemmel a Sebringi 12 órás versenyen.

    Az első tesztpilóta nem más, mint Mike Rockenfeller, a 2010-es Le Mans-i 24 órás és a Daytona-i 24 órás verseny győztese, valamint a 2013-as DTM bajnoka.

    „Rocky” augusztus 21-én, a NASCAR Cup Series Watkins Glen-i fordulója alkalmával ismerhette meg új játékszerét.

    Fontos szimulátoros munkát végzett a hónap eleje óta a Cup Series állandó versenyzője, Alex Bowman, Mike Rockenfeller és a Hendrick Mototrsports alelnöke, a négyszeres NASCAR-bajnok Jeff Gordon is.

    A projektben való teljes körű részvételét bizonyítja, hogy Gordon ezen a hétvégén visszatér a pályára a Porsche Carrera Cup North America két fordulójára Indianapolisban.

  • Aston Martin dominancia az IMSA virginiai kvalifikációján

    Az Aston Martin 23-as autója több mint 0,7 másodperces előnnyel szerezte meg a pole-t az IMSA virginiai fordulójának kvalifikációján.

    Mike Skeen volt az első pilóta, aki 1 perc 47,082 másodperces idővel félig-meddig versenyképes időt ért el a Team Korthoff Mercedes AMG GT3-mal, de a következő eredménye sokkal meggyőzőbb volt, 1 perc 45,932 másodperccel megelőzte GTD-s riválisait, Madison Snow-t a Paul Miller Racing BMW M4-gyel és Frankie Montecalvo-t a Vasser Sullivan Lexus RC F-ével.

    Skeen tovább javított 1min45,665-re, éppen akkor, amikor a GTD Pro autók is elkezdték felpakolni a táblára a jobbnál jobb időket: Ross Gunn 1min44,316 másodperces időt ért el a Heart of Racing Aston Martin Vantage-jával, és rövid időre megelőzte a reggeli edzést megnyeri Jack Hawksworth Lexusát.

    Mielőtt Hawksworth válaszolni tudott volna, Antonio Garcia és Connor De Phillippi megelőzte őt, de aztán Garcia a Corvette C8.R-rel a falnak pördült a 3-as kanyarban – bár tovább tudott menni.

    Gunn tudta, hogy nem tud javítani, miután a HoR Astonnal 1 perc 43,953 másodpercet teljesített, több mint hét tizeddel megelőzve legközelebbi riválisát, Garciát.

    Campbell egy kisebb pályaelhagyás után visszanyerte nyugalmát, és a harmadik legjobb időt autózta, mintegy 0,05 másodperccel lassabban, mint a Corvette-es Garcia, aki valószínűleg meglepődött, hogy az első sorban áll, tekintve, hogy a C8.R nem volt elég gyors a gyakorláson.

    A GTD kategória Russell Ward javára dőlt el, aki összesítésben a hatodik helyen végzett 1 perc 45,010 másodperces idejével, mindössze 0,067 másodperccel volt gyorsabb Aidan Read Rick Ware Racing Acura NSX-jénél.

    A GTD Pro és GTD kategóriát felvonultató 2 óra 40 perces versenyre 20:10-kor kerül majd sor.

    Végeredmény

  • Végre leleplezték az Acura LMDh autóját is, az ARX-06-ot

    Szerdán nyilvánosan is bemutatkozott az Acura új LMDh autója, az ARX-06, amely a 2023-as IMSA szezon GTP kategóriájában fog indulni.

    Az Acura bemutatta az autót, amelyet a jelenlegi Acura-csapatok, a Wayne Taylor Racing és a Meyer Shank Racing Curb Agajaniannal versenyeztetnek majd, amely jelenleg egy általános fényezést kapott, de ez már sokkal többet elárul az autó formájáról és formatervéről.

    Az Acura ORECA-val közösen épített ARX-06 alváza egy teljesen új, 2,4 literes, 90 fokos V6-os motorral és dupla turbófeltöltővel rendelkezik, amelyet a Honda Performance Development fejlesztett ki és gyártott, és AR24e néven fut.

    A márka szerint ez a legkisebb lökettérfogatú belsőégésű motor, amelyet a HPD versenyzésre fejlesztett, de könnyedén teljesíti az új formula 500 kW (670 LE) teljesítménycélját.

    A motorhoz egy IMSA/ACO által specifikált Bosch motorgenerátor egység (MGU), Williams Advanced Engineering akkumulátorok és Xtrac sebességváltó társul.

    Megragadtuk az IMSA és az ACO új szabálycsomagja által jelentett kihívást, és kifejlesztettük azt a megoldást, amelyről úgy gondoljuk, hogy a legversenyképesebb lesz” – mondta Pierre Descamps, aki a HPD hajtáslánc-tervezési csapatát vezette az ARX-06 esetében

    Az új motorunk a szabályok által meghatározott maximális 10 000-es fordulatszámig pörög, így csodálatos hangja is van!

    Az IMSA és az FIA World Endurance Championship szabályai szerint a gyártóknak a négy jóváhagyott prototípus alváz egyikét kell használniuk, IMSA és ACO-homologizált, a gyártó által tervezett és márkázott karosszériával és motorokkal felszerelve.

    Az Acura DPi alvázait is az ORECA építtette, és ez az LMDh projektnél sem lesz másképp.

    A márka idén dominálja ezt az osztályt, hiszen egy versennyel a szezon vége előtt a Wayne Taylor Racing vezet szorosan mögöttük pedig a Meyer Shank Acurája következik.

    Az Acura a csapatokkal közösen már megkezdte az ARX-06 tesztelési programját, amely néhány hete Franciaországban kezdődött a shakedownnal, mielőtt az autót az Egyesült Államokba szállították volna.

    https://twitter.com/Acura/status/1559909494641070085

  • A Porsche óriási hadsereget küldene a Daytonai 24 órására

    A Porsche várhatóan jelentős armadával vesz részt majd az új 911 GT3 R első nagy versenyén, a jövő januári Daytonai 24 óráson.

    A Porsche célja – a Porsche Motorsport North America elnök-vezérigazgatója, Volker Holzmeyer szerint -, hogy akár féltucatnyi új Porsche 911 GT3 R is rajthoz álljon a januári Daytonai 24 órás versenyen.

    A német gyártó, amely nemrég mutatta be 992-es típusú autóját a Spa-i 24 órás versenyen, külön hangsúlyt fektet a jövő évi IMSA WeatherTech SportsCar Championship szezonnyitójára, amely az autó első nagy versenyeként szolgál majd.

    A Sportscar365-nek nyilatkozva Holzmeyer elmondta, hogy a jelenlegi ellátási lánc problémái befolyásolhatják a kezdeti építési számokat, de továbbra is bízik abban, hogy a rajtrácson több Porsche is ott lesz akár a GTD akár a GTD Pro osztályban

    Nagyon nehéz megmondani, mert a múltban 60 szett [alkatrész] gyártására adtál ki megrendelést az autó megépítéséhez, és a beszállító egy évre előre azt mondta, hogy ez működni fog” – magyarázta Holzmeyer.

    Jelenleg ez nem így van. Tételeket hagyunk jóvá, és amikor megkapjuk a beszállítótól a jóváhagyást, akkor adjuk el az autókat. Tehát lépésről lépésre haladunk.

    Amikor arról kérdezték, hogy reálisan hány Porsche-t szeretne látni Daytonában, Holzmeyer azt mondta: „Öt-hat autó körül. Minél több, annál jobb, de ha kevesebb lesz, az is rendben van.

    Jelenleg abban a fázisban vagyunk, hogy mindenkivel beszélünk, aki érdeklődik, aztán a megfelelő programokat összehozzuk a megfelelő emberekkel.

    Egy GT3-as program nem csak az eladásról szól. Ez összetett, mert az ügyfélnek képzésre és szervizre van szüksége. Megfelelő emberekkel és megfelelő mennyiséggel kell rendelkeznünk ahhoz, hogy magas színvonalon tudjuk kiszolgálni őket.

    Tehát részletesen megvizsgáljuk, hogy az egyes ügyfelek mit szeretnének, és aztán a következő hetekben döntéseket hozunk.

    Kik lesznek a Porsche versenyzői?

    Bár a Pfaff Motorsport visszatér a GTD Pro osztályba a Porsche új GT3-as autójával, Holzemeyer elmondta, hogy tárgyalásokat folytatnak más leendő ügyfélcsapatokkal is, amelyek jövőre képviseltethetik magukat a kategóriában.

    Holzmeyer jelezte, hogy a GTD Pro és GTD csapatok számára jövőre is ugyanolyan szintű ügyféltámogatás lesz, beleértve a gyári pilóták kiosztását is, annak ellenére, hogy a Porsche Penske Motorsport programja elindult a GTP osztályban.

    A végén természetesen a csapat dönt” – mondta a Porsche főnöke. „Ha gyári versenyzőket kérnek, akkor leülünk együtt, és meglátjuk, mit tehetünk. De a választás rajtuk múlik, hiszen ez igazi ügyfélversenyzés.

    Segítünk, ahol tudunk, ők pedig azt kérhetnek, amit akarnak.

  • Két autós tesztet tartott a Porsche Penske Motorsport

    A Porsche Penske Motorsport megkezdte a 963 LMDh második példányának tesztelését, mely az IMSA GTP kategóriájában fog jövőre versenyezni.

    Az egyszerű szénszálas fényezésben és minden nagyobb szponzori logó nélkül az új Porsche 963-as három egymást követő tesztnapot teljesített augusztus 3-5. között Monzában – írja a Motorsport.com.

    Ez volt a 963 második karosszériájának LMDh első igazi bemutatója, mivel az eddigi teszteket egyetlen alvázzal futották, amely júniusban, a Goodwood Festival of Speed-en debütált a nyilvánosság előtt.

    Mindkét Porsche 963-as jelen volt a tesztelés ideje alatt, így a német gyártónak lehetősége nyílt a két alváz teljesítményének közvetlen összehasonlítására.

    A második 963 LMDh pontosan ugyanazok szerint készült, mint az eredeti autó, amely a Monzában megszokott piros-fehér-fekete színösszeállításban futott.

    A gyári pilóták, Dane Cameron, Laurens Vanthoor, Michael Christensen és Kevin Estre osztoztak a vezetési feladatokon az olasz helyszínen, és a kvartett többsége mindkét autót vezethette a három nap alatt.

    A teszt befejezését követően az új alvázat a tengerentúlra szállítják, hogy a jövő hónapban az Egyesült Államokban további teszteknek vessék alá.

    A német gyártó jelenleg azt mérlegeli, hogy a 2022-es WEC-szezon utolsó fordulóján, novemberben, Bahreinben debütálja-e új autóját.

    A Porsche júniusban úgy nyilatkozott, hogy a nyáron születik döntés arról, hogy az autó indul-e Bahreinben, és ez attól függ, hogy a tesztek során mennyit haladtak előre az autó fejlesztésével.

    Jelen állás szerint a 963 LMDh autó a tervek szerint 2023 januárjában, a Daytonai 24 órás versenyen debütálna, amely a jövő évi IMSA szezon nyitófutama lesz.

  • Az időjárás csúnyán kitolt az IndyCar nézettségével

    Mind a NASCAR, mind az IndyCar futam nézettségi adatain érezhető volt, hogy csúsztak a futamok az időjárás viszontagságai miatt.

    A NASCAR Cup Series michigani fordulójának indítását zivatarok késleltették, de így is átlagosan nőtt a nézettség az előző évhez képest.

    A Racer információ szerint az amerikai közvetítés átlagosan 1,54-es Nielsen nézettséget és 2,621 millió nézőt ért el a Kevin Harvick győzelmével záruló futam. Ez a szám a tavalyi 1,49/2,51 millióhoz képest emelkedett.

    Az NTT IndyCar Series nashville-i futamát még jobban sújtotta a csúszás, mivel az időjárási bajok (villámlás) miatt az élő közvetítés az NBC-ről a CNBC-re került, ahol átlagosan 121 000 néző látta azt.

    Ez a szám nem tartalmazza a Peacock vagy az NBC Sports App streamelőit, akiknek meg volt az a luxusuk, hogy nem kellett a távirányítóért kapkodniuk.

    Az IndyCar versenyét a 21:00-ás kezdés helyett csak – magyar idő szerint – 23:05-kor tudták elindítani, ami miatt a következő NBC-s műsor is csúszott volna, ezért volt szükség a csatornaváltásra.

    A NASCAR Xfinity Series michigani futama szombaton a tervek szerint zajlott, és átlagosan 0,62/1,002 millióan nézték az USA Network-ön, ami egy picit magasabb a tavalyi 0,55/925 ezres nézettségnél az NBCSN-en.

    A Road America-n rendezett IMSA WeatherTech bajnokság vasárnapi közvetítése az USA Networkon-n 0,18/266 000-es átlagot ért el, ami növekedést jelent szemben a 3 héttel ezelőtt tartott, Lime Rockban rendezett, csak GT-kategóriás autókat felvonultató futam legutóbbi 0,15/243 000-es átlagával.

  • IMSA, NASCAR és IndyCar is hétvégi ÉLŐ közvetítések terítékén

    Kisebb szünet után visszatér az IMSA mezőnye, a NASCAR Michiganbe, az IndyCar pedig Nashville utcáira fog látogatni.

    IMSA

    Road Americába látogat az IMSA mezőnye, egy olyan pályára, amely mindig is a versenyzők és a rajongók kedvence volt.

    Az IMSA Weather Tech SportsCar Championship összes kategóriája (DPi, LMP2, LMP3, GTD PRO, GTD) ellátogat a 14 kanyaros aszfaltcsíkra, melyen egy 2 óra 40 perces versenyt rendeznek majd.

    A DPi-k utoljára egy hónappal ezelőtt, a Canadian Tire Motorsport Parkban álltak rajthoz, mely versenyt a 01-es Cadillac Racing autó nyerte.

    Az összetettben mégis a 60-as Meyer Shank Racing Acura áll az élen, miután sorozatban öt második helyet szereztek, ez a stabilitás pedig jelenleg a bajnokság élére repítette őket.

    A GTD Pro kategóriában nem annyira szoros a küzdelem, hiszen a Matt Campbell és Mathieu Jaminet által terelgetett gyári Porsche csapat utcahosszal vezet a Corvette Racing előtt.

    LMP2-ben Juan Pablo Montoya (és csapattársa, Henrick Hedman) bajnoki küzdelmére érdemes figyelni. A Dragonspeed duója jelenleg a második helyen áll a kategória pontversenyében.

    NASCAR

    Már csak négy verseny van hátra a NASCAR Cup Series alapszakaszából, amikor a mezőny a Ford „hazai” pályájára, Michiganbe érkezik.

    A tavalyi versenyt az az ember nyerte, akinek a leginkább szüksége lenne erre a győzelemre, ő pedig nem más, mint Ryan Blaney.  A Penske versenyzője Indianapolisban sokáig harcban volt a győzelemért, a verseny végi káoszban azonban eltüntették és csak 26. lett.

    Érdemes még megemlíteni Kevin Harvickot, aki a legutóbbi négy versenyből hármat megnyert itt Michiganben, és talán még nagyobb szüksége van a győzelemre, mint márkatársának.

    IndyCar

    Új seriff van a vidéken, az ő neve pedig Will Power. Az ausztrál versenyző átvette a vezetést a bajnoki pontversenyben.

    Az első 6 versenyzőt mindössze 50 pont választja el a bajnokságban, így az utolsó néhány fordulóban fantasztikus csata várható a bajnoki címért.

    Tavaly Nashville-ben a jelenlegi bajnoki második, Marcus Ericsson nyert egy kaotikus verseny után, ahol az utolsó körökig hajszolta őt a sokkal gyorsabb Colton Herta, végül azonban a fiatal versenyző a falban kötött ki.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Augusztus 05., péntek

    15:00 — PORSCHE CARRERA CUP – 2. Edzés (Road America)
    15:45 — LAMBORGHINI TROFEO – 2. Edzés (Road America)
    16:45 — MICHELIN PILOT CHALLENGE – 2. Edzés (Road America)
    17:15 — Trans Am Edzés (Nashville)
    18:05 — IMSA WeatherTech Championship – 1. Edzés (Road America)
    18:55 — GT America Edzés (Nashville)
    20:15 — Trans Am Edzés (Nashville)
    20:35 — PORSCHE CARRERA CUP – IDŐMÉRŐ (Road America)
    21:00 — Indy Lights Edzés (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:20 — LAMBORGHINI TROFEO – 1. IDŐMÉRŐ (Road America)
    21:40 — LAMBORGHINI TROFEO – 2. IDŐMÉRŐ (Road America)
    22:15 — IndyCar Edzés (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:15 — IMSA WeatherTech Championship – 2. Edzés (Road America)
    23:45 — Stadium Super Trucks IDŐMÉRŐ (Nashville)

    Augusztus 06., szombat

    01:15 — GT America Edzés (Nashville)
    15:00 — MICHELIN PILOT CHALLENGE – IDŐMÉRŐ (Road America)
    15:05 — NASCAR Xfinity Series practice (Michigan)
    15:35 — NASCAR Xfinity Series qualifying (Michigan)
    15:50 — PORSCHE CARRERA CUP – 1. VERSENY (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    16:30 — Trans Am IDŐMÉRŐ (Nashville)
    17:15 — Indy Lights Edzés (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:50 — LAMBORGHINI TROFEO – 1. VERSENY (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    18:00 — IMSA WeatherTech Championship – IDŐMÉRŐ (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    18:15 — IndyCar Edzés (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:35 — NASCAR Cup Edzés (Michigan)
    19:15 — Trans Am VERSENY (Nashville) (TheTransAmSeries – YOUTUBE)
    19:20 — NASCAR Cup IDŐMÉRŐ (Michigan)
    20:15 — IMSA MICHELIN PILOT CHALLENGE – VERSENY (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    20:55 — GT America IDŐMÉRŐ (Nashville)
    21:30 — NASCAR Xfinity VERSENY (125 kör) (Michigan)
    21:40 — Indy Lights IDŐMÉRŐ (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:30 — IndyCar IDŐMÉRŐ (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES, ARENA4+)

    Augusztus 07., vasárnap

    01:15 — Stadium Super Trucks, 1. verseny (Nashville) (STADIUM SUPER TRUCKS – YouTube)
    02:00 — GT America, 1. verseny (Nashville) (GT WORLD – YOUTUBE)
    15:20 — PORSCHE CARRERA CUP – 2. VERSENY (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    16:15 — IndyCar Edzés warmup (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:40 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship – VERSENY (2 óra 40 perc) (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    17:55 — GT America, VERSENY 2 (Nashville) (GT WORLD – YOUTUBE)
    19:10 — Indy Lights VERSENY (35 kör) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    20:15 — LAMBORGHINI TROFEO – 2. VERSENY (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    21:00 — NASCAR Cup VERSENY (200 kör) (Michigan) (ARENA4 TV, ARENA4+)
    21:30 — IndyCar VERSENY (80 kör) (Nashville) (ARENA4+)
    00:05 — Stadium Super Trucks, VERSENY 2 (Nashville) (STADIUM SUPER TRUCKS – YouTube)

  • Hivatalos: IMSA Sportautók fognak versenyezni Indianapolisban!

    Az IMSA Sportautó bajnokság jövőre visszatér az Indianapolis Motor Speedwayre, jelentették be pénteken a széria és a pálya képviselői.

    Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship jövőre visszatér Indianapolisba egy önálló esemény keretében, amely egy Michelin Pilot Challenge futamot is magába foglal majd.

    A pénteken bejelentett „IMSA Battle on the Bricks” egy 2 óra 40 perces IMSA bajnoki futamot tartalmaz majd, amelyet 2023. szeptember 17-én, vasárnap rendeznek majd meg.

    Az esemény, amely a Speedway Roger Penske általi megvásárlása óta pletyka tárgyát képezte, úgy tudni, hogy a 2023-as naptárban Mid-Ohio helyére kerül be, bár ezt a széria még nem erősítette meg.

    Közben 2024-re és 2025-re terveznek egy hosszabb távú versenyt is a bajnokság számára.

    Az Indianapolis Motor Speedway szent terep az autósport világában, és megtiszteltetés számunkra, hogy az IMSA bajnokság visszatérhet az Indianapolis Motor Speedway-re” – mondta John Doonan, az IMSA elnöke.

    Az IMSA és az Indianapolis Motor Speedway vezetése között már jó ideje kölcsönös az érdeklődés és számos beszélgetés folyt arról, hogy a prémium hosszú távú sportkocsiversenyek márkáját visszahozzuk az Indianapolis Motor Speedway-re.

    Mivel 2023-ban egy izgalmas új korszakot indítunk el, és a GTP-t vezetjük be a prototípusok csúcskategóriájaként számos más sikeres kategóriánk és szankcionált sorozatunk mellett, az időzítés megfelelő ahhoz, hogy jövő ősszel egy teljes hétvégén át tartó akciódús versenyt rendezzünk Indianapolisban

    Ez az esemény lesz az első IMSA bajnoki futam az Indianapolis Motor Speedway-en 2014 óta, amikor Christian Fittipaldi és Joao Barbosa a Corvette DP-vel győzelmet aratott az Action Express Racing számára.

    Ezt megelőzően 2012-ben és 2013-ban két kiadást rendeztek Grand-Am néven, mindhárom esemény a Brickyard 400 hétvége részeként zajlott.

  • Porsche dominancia a Lime Rock Parkban

    A történelmi Lime Rock Parkban zajló versenyt végül egy kilenc perces szétlövés döntötte el, egy késői sárga zászló miatt.

    Jaminet az utolsó újraindításnál kilőtt és simán megnyerte a versenyt a Pfaff Motorsport Porsche csapatnak, miközben Alex Riberas (Heart of Racing Aston Martin Vantage) a második helyen tartotta vissza Ben Barnicoat VasserSullivan Lexus RC F-jét.

    Mögöttük a nem-Pro GTD osztályban óriási küzdelem volt: Philip Ellis a Winward Racing Mercedesével az újraindításnál az 1-es kanyarban elment Aaron Telitz második helyezett Lexusa mellett, azonban összeértek, és megsérült a Lexus motorházteteje.

    Bryan Sellers (Paul Miller Racing BMW M4) a következő körben megelőzte az RC F-et a kategória második helyéért.

    Az utolsó körben jött a dráma, ugyanis Ellis autójából kifogyott az üzemagyak, így a győzelmet Sellers szerezte meg a második HoR Astonban ülő Maxime Martin előtt.

    A nap korábbi részében Pfaff Motorsport Porsche istállójában versenyző Campbell a pole-ból rajtolva szinte végig vezetett a sérüléséből visszatérő Jack Hawksworth (Pro Lexus), Ross Gunn (Pro HoR Aston) és Jordan Taylor gyári Corvette-je előtt.

    Egy kiváló stratégiai húzásnak köszönhetően Hawksworth a középső stint nagy részében vezetett – amíg Campbell el nem ment mellette egy órával a vége előtt -, de a Lexusnak hosszabb utolsó boxkiállásra volt szüksége emiatt a taktika miatt.

    A Corvette egy érdekes stratégiai döntés miatt 5 kör hátrányba került. A kiállása után ugyanis Antonio Garcia a nem-Pro GTD autók közé került, és nekiment Jules Gounon WeatherTech Mercedesének. Ez megrongálta a C8.R jobb hátsó szárnyát.

    A másik Pro kategóriás autó, a Connor De Phillippi/John Edwards RLL BMW M4-es még rosszabb versenyt futott: a rajtrács végére került, miután a kvalifikáció után nem sikerült átmenni a hasmagassági ellenőrzésen, majd 77 kör után műszaki hibával kiesett.

    Végeredmény

  • IndyCar Toronto, IMSA és NASCAR – íme a hétvégi élő közvetítések listája

    2019 óta először rendez versenyt az IndyCar Torontóban, a NASCAR-ban pedig kezdődik a hajrá a rájátszásba kerülésért.

    IndyCar

    Az egész autósport világ figyelme a Chip Ganassi Racing csapatára fog szegeződni, Álex Palou hétközi drámája után.

    Az IndyCar címvédője két csapat között őrlődik, sőt még az is felmerült, hogy jelenlegi csapata nem indítja őt a torontói versenyen, végül azonban úgy döntöttek, ott lehet majd a rajtrácson a bajnokság negyedikje.

    A Team Penske óriási önbizalommal várhatja a torontói állomást, hiszen Scott McLaughlin megszerezte saját második, és csapata 6. idei győzelmét.

    A bajnokságban még így is Marcus Ericsson áll az élen, előnye azonban zsugorodik a Penske armadával szemben

    2019-ben rendeztek itt utoljára versenyt, amit akkor Simon Pagenaud nyert meg, igaz még a Penske színeiben.

    IMSA

    15 fős mezőny vág neki az IMSA Lime Rock Park-i versenyének. A csak GTD és GTD Pro osztályokat felvonultató versenyen a GTD versenyzők abban reménykednek, hogy megszorongathatják a gyári alakulatokat.

    NASCAR

    Hajrájához érkezik a NASCAR Cup Series alapszakasza. Mindössze 7 verseny van hátra ahhoz, hogy eldőljön, ki lesz az a 16 versenyző, aki bejut a rájátszásba.

    Hosszú idő óta New Hampshire egy új kihívás elé fogja állítani a mezőnyt, és a Next Gen autót, hiszen bár hasonló helyszínen már mentek, New Hampshire egy olyan különleges pálya, ami okozhat meglepetéseket majd.

    Tavaly Aric Almirola nyert – és biztosította be ezzel bejutását a rájátszásba. Ha ezt most is megteszi, akkor minden bizonnyal ismét elnyeri majd ezt a lehetőséget.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Július 15., péntek

    14:00 — USF2000 Edzés (Toronto)
    14:45 — Indy Pro 2000 Edzés (Toronto)
    16:05 — IMSA Michelin Pilot Challange Edzés (Lime Rock Park)
    17:25 — IMSA Sportautó Bajnokság Edzés (Lime Rock Park)
    18:35 — USF2000 IDŐMÉRŐ, 1. VERSENY (Toronto) (Road to Indy – YouTube)
    19:45 — IMSA Michelin Pilot Challange Edzés (Lime Rock Park)
    19:55 — Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ, 1. VERSENY (Toronto) (Road to Indy – YouTube)
    20:30 — NTT IndyCar 1. Edzés (Toronto) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:00 — IMSA Sportautó Bajnokság Edzés (Lime Rock Park)
    22:45 — IMSA Michelin Pilot Challange IDŐMÉRŐ (Lime Rock Park)
    23:05 – NASCAR Xfinity Series Edzés/IDŐMÉRŐ (New Hampshire)
    23:45 — IMSA Sportautó Bajnokság IDŐMÉRŐ (Lime Rock Park)

    Július 16., szombat

    14:00 — USF2000 IDŐMÉRŐ, 2. VERSENY (Toronto) (Road to Indy – YouTube)
    14:35 — Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ, 2. VERSENY (Toronto) (Road to Indy – YouTube)
    15:05 — IMSA Sportautó Bajnokság Bemelegítő Edzés (Lime Rock Park)
    16:00 — IndyCar 2. Edzés (Toronto) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:05 — IMSA Michelin Pilot Challange VERSENY (Lime Rock Park)
    17:35 — NASCAR Cup Series Edzés/IDŐMÉRŐ (New Hampshire)
    20:00 — IndyCar IDŐMÉRŐ (Toronto) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    20:30 — NASCAR Xfinity Series VERSENY (New Hampshire) (200 kör)
    21:10 — IMSA Sportautó Bajnokság VERSENY (Lime Rock Park) (2 óra 40 perc)

    Július 17., vasárnap

    15:45 — USF2000, 2. VERSENY (Toronto) (Road to Indy – YouTube)
    16:55 — IndyCar Bemelegítő Edzés (Toronto)  (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:40 — Indy Pro 2000, 2. VERSENY (Toronto) (Road to Indy – YouTube)
    21:00 — NASCAR Cup Series VERSENY (New Hampshire) (301 kör) (ARENA4 TV, ARENA4+)
    21:30 — IndyCar VERSENY (Toronto) (85 kör) (ARENA4+)