Kategória: IMSA

  • Elkezdődtek a szabadedzések Road Atlantában, de vajon lesz futam?

    A Cadillac autói uralták a Petit Le Mans első edzéseit Road Atlantában, de vajon hatással lesz-e a hurrikán a versenyre.

    Bár az Ian névre hallgató hurrikán már partot ért, és óriási pusztítást végzett Floridában, mégis új erőre kaphat, és harmadszor is partot érhet, immáron Dél-Karolina partjainál.

    A hurrikán nagyon széles, és nagyon lassan halad, és a Dél-Karolinával szomszédos Georgia államot – ahol a Road Atlanta pálya található – valószínűleg el fogja kapni a vihar, csak az a kérdés, mekkora erővel.

    Az eredeti hétvégi menetrend továbbra is áll, a Motul Petit Le Mans a tervek szerint szombaton lesz. A Nemzeti Hurrikán Központ szerint az Ian hurrikán szerdán 4-es kategóriájú viharként érte el Florida délnyugati részét, Dél-Karolinába pedig 1-es kategóriájú hurrikánként csaphat le.

    A Racer jelentése alapján a jelenlegi előrejelzések szerint a hurrikán középpontja szombaton a kora reggeli órákban halad el a Road Atlantától keletre, Dél-Karolina felett.

    Egyelőre azonban gyönyörű időjárásban kezdődtek meg a szabadedzések a Petit Le Mans helyszínén.

    A DPi kategóriában Chip Ganassi Racing 02-es Cadillacje diktálta a tempót a Petit Le Mans nyitóedzésén a Meyer Shank Racing Acuráját megelőzve. Riválisuk, a listavezető Wayne Taylor Racing csak a 6. lett.

    A második edzésen már a 01-es Caddy vette át a stafétabotot Sebastien Bourdais vezetésével, a Meyer Shank Racing Acurája pedig ismét második lett.

    Az LMP2 osztályban Juan Pablo Montoya és fia, Sebastian Montoya csapata kopírozta le Meyer Shankéket, ők is kétszer lettek másodikok, előttük az első edzésen 8-as Tower Motorsport autó végzett, a másodikon pedig a 18-as Era Motorsport.

    A GT-k között egyelőre dominált a Vasser Sullivan 14-es rajtszámú Lexusa, mely mindkét edzést megnyerte. A mezőny azonban szoros lehet szombaton, hiszen mind a 9-es Porsche, mind a 62-es Ferrari, mind a 3-as Corvette, mind pedig a 25-ös BMW közel volt a 14-es autóhoz.

    1. edzés végeredménye
    2. edzés végeredménye

  • Durva balhé a holland versenyző körül, nem indul a hétvégi futamon

    A Racing Team Nederland tulajdonos-pilótája Frits van Eerd hollandiai pénzmosási ügybe keveredett, amelyre a hónap elején derült fény.

    Van Eerd-et letartóztatták az üggyel kapcsolatban, napokkal később szabadon engedték, de továbbra is gyanúsított, és lemondott a Jumbo szupermarketlánc vezérigazgatói posztjáról, amely a Racing Team Nederland (RTN) szponzora.

    A holland csapatnak ezen a hétvégén a Road Atlantán kellett volna versenyeznie, a Road Atlantában rendezendő – hacsak a hurrikán el nem mossa – Petit Le Mans-on.

    Van Eerd Giedo van der Garde-dal és Dylan Murryvel közösen indult volna az RTN Oreca 07-Gibson-al.

    Az RTN kedden a Twitteren közzétett rövid közleményben erősítette meg a visszalépést.

    Ebben ez állt: „Frits van Eerd döntését követően, mely szerint az elkövetkező időszakban a személyes helyzetére koncentrál, a Racing Team Nederland nem vesz részt a hétvégi atlantai IMSA-futamon.

    Megértjük és tiszteletben tartjuk a döntését, és garantáljuk neki a támogatásunkat.

    Van Eerd, van der Garde és Murry a második helyen állt a Michelin Endurance Cup pontversenyében az LMP2 osztályban, a PR1/Mathiasen Motorsports triója, Ben Keating, Mikkel Jensen és Scott Huffaker mögött, miután Daytonában és Sebringben is második, majd Watkins Glenben harmadik lett.

    A Tower Motorsport versenyzője, John Farano 23 ponttal vezeti az LMP2-es összesített tabellát az Era Motorsport párosa, Ryan Dalziel és Dwight Merriman előtt.

  • Hurrikán moshatja el az IMSA és a NASCAR hétvégi versenyét

    Az Ian elnevezésű hurrikán a hétvégén fog partot érni, kérdéses még, hogy pontosan hol, így ez hatással lehet a NASCAR és az IMSA versenyére is.

    Az IMSA és a NASCAR is folyamatosan monitorozza az Ian hurrikán mozgását, miközben a WeatherTech SportsCar Championship és a nevelőszériái a héten Road Atlantába tartanak a Petit Le Mans-i szezonzáróra, míg a NASCAR mezőnye Talladegába látogat.

    A jelenlegi előrejelzések szerint az 1-es kategóriájú hurrikán észak felé halad az Öbölön keresztül Floridába, és péntek reggelre éri el Alabamát, és Georgiát, a két pálya helyszínét.

    Jelenleg az IMSA és a Michelin Raceway Road Atlanta szoros figyelemmel követi a helyzetet” – mondta John Doonan, az IMSA elnöke a RACER-nek. „Ennek megfelelően fogunk cselekedni és közölni fogjuk az esetleges változásokat, ha erre szükség lesz.

    Amellett, hogy a vasárnap is rendelkezésre áll a futam tartalék időpontjaként, a hétfő-szerda is működhet, ha szükséges, mivel a pályát lefoglalták az IMSA által felügyelt csoportos tesztre, ahol mind a négy, új GTP-gyártó autója eredetileg pályára gurul majd.

    A NASCAR részéről pontos nyilatkozatot nem olvashattunk, de Bob Pockrass a twitter bejegyzésében elismerte, hogy a széria komoly figyelmet szentel a történéseknek.

    Nyilvánvaló, hogy az Ian hurrikán valószínűleg hatással lesz a talladegai menetrendre. A NASCAR már korábban is hozott döntéseket a pálya aktivitásáról (a törlés/halasztás tekintetében), ha a trópusi rendszer potenciálisan elérheti a pálya területét. Tehát fel kell készülni, hogy változás lesz a Dega menetrendjében” – írta Pockrass twitteren.

    Hurrikán Ian
    Fotó: nhc.noaa.gov
  • A BMW leleplezte LMDh autóját, Herta is a versenyzők között

    A BMW nem csak leleplezte autóját, hanem a hivatalos nevét is megtudhattuk a gépnek, illetve azt is, kik fogják vezetni.

    Az autó hivatalos neve ezentúl BMW M Hybrid V8.

    A német gyártó ezen felül bejelentette, hogy Connor De Phillippi, Philipp Eng, Augusto Farfus és Nick Yelloly vezeti majd a német gyár autóit az IMSA WeatherTech SportsCar Championship GTP osztályában 2023-ban.

    A Michelin Endurance Cup négy versenyén a hétszeres IndyCar-győztes Colton Herta is csatlakozik majd a gárdához.

    De Phillippi és Yelloly a két M Hybrid V8-as versenyautó egyikén osztozik majd, míg a másik gyári autót Eng és Farfus fogja vezetni.

    A BMW két LMDh-gépén a 24-es és a 25-ös rajtszám szerepel majd, ugyanazokat a számok, amelyeket az IMSA-ban a GT-versenyeken használtak.

    A négy teljes szezont teljesítő pilóta közül Phillippi rendelkezik a legtöbb tapasztalattal az IMSA-ban, mivel 2018-21 között az M8 GTE programjának egyik alapembere volt.

    Phillippi társai, Yelloly, Eng és Farfus szintén rendelkeznek korábbi versenyzői tapasztalattal az IMSA-ban, a trió legutóbb a Daytonai 24 órás, és a Sebringi 12 órás versenyeken vett részt a gyári csapat színeiben.

    BMW tesztelés és WEC program

    Az M Hybrid V8-at már tesztelő, de a bejelentésből hiányzó versenyzők listája hosszú: a DTM-bajnok Marco Wittmann, a DTM jelenlegi pontlistavezetője, Sheldon van der Linde és az új bombaigazolásuk, Rene Rast.

    A Motorsport.com információ szerint ők valószínűleg az alakulat WEC programjának lesznek a tagjai 2024-től kezdődően.

    A BMW a múlt héten kezdte meg az LMDh autó tesztelését az Egyesült Államokban Sebringben, miután Európában befejezte az első shakedown-okat.

    A német gyártó csütörtök este a Los Angeles-i Petersen Múzeumban tartott különleges rendezvényen bemutatta LMDh autójának végleges színösszeállítását is, miután korábban az autó összes tesztjét álcázó fényezésben végezte.

    A BMW Group Designworks által tervezett autó az gyár M divíziójának híres színeit viseli majd.

  • A Fordnak már nem áll érdekében az autósportok elektrifikációja

    A Ford Performance már nem szorgalmazza, hogy a főbb motorsport-kategóriákban a villamosítás vagy a hibridizáció kerüljön bevezetésre.

    Ez volt a Ford Performance főnökének, Mark Rushbrooknak az üzenete az új, hetedik generációs Ford Mustang múlt heti globális bemutatójának részeként.

    Az S650 Mustang egy széleskörű, gyárilag támogatott motorsportprogramot támogat, amely magában foglalja a NASCAR, a Supercars és az ügyfél GT3-as autók versenyeztetését.

    A Mustang bemutatója során az ausztrál médiának nyilatkozva Rushbrookot arról kérdezték, hogy szeretné-e, ha a Supercars a jövőben hibrid technológiát alkalmazna.

    Rushbrook válaszában kifejtette, hogy a Ford Performance általánosabb felfogása a villamosításról és a hibridizációról az autóversenyzésben megváltozott, és most a belsőégésű motorok használata a preferált.

    A mi álláspontunk ezzel kapcsolatban valóban megváltozott” – mondta a Ford fejese.

    Két vagy három évvel ezelőtt határozottan az elektrifikációt – beleértve a hibrideket is – szorgalmaztuk a világ számos különböző sorozatában.

    Most már nem, őszintén szólva” – jelentette ki.

    A Ford ugyanakkor már részt vesz hibrid autójával a rali világbajnokságon, igaz a három gyártó közül (Toyota, Hyudai, Ford) csak nekik van egy győzelmük a szezonban.

    Tudom, hogy a Puma hibridünkkel már van egy ilyen projektünk, és ott egész jól működik, és sokat tanultunk belőle, amit átültethetünk az utcai autóinkra” – folytatta Rushbrook.

    De a többi szériában – beleértve a Supercars-t, a NASCAR-t és néhány más sportkocsis versenysorozatot – amelyekben részt veszünk, úgy gondoljuk, hogy a belső égésű motorok továbbra is nagyon jól fog működni számunkra a belátható jövőben.

    Ezek a motorok látványosságot és érzelmi, szenvedélyes kapcsolatot teremtenek a járművel, ami segíti a Fordot”

    Szóval jelenleg a Supercars, a NASCAR vagy más globális sorozatunk esetében nem támogatjuk a hibridizációt, vagy az elektrifikációt

    A Supercars Gen3-as szabályait eredetileg úgy reklámozták, hogy „hibridkész” lesz, bár azóta kevés szó esett a tényleges hibridizációról. Ami a NASCAR-t illeti, régóta beszélnek arról, hogy a hibrid technológiát már 2024-ben bevezetik, amikor az új Mustang debütál.

  • Formula E futamgyőztessel erősít a Cadillac sportautó csapata

    A Cadillac bejelentette első versenyzői felállását az IMSA WeatherTech SportsCar Championship újonnan alakuló GTP kategóriájába.

    Renger van der Zande és Sebastien Bourdais, akik az idei szezonban három győzelmet arattak a Chip Ganassi Racing 01-es számú Cadillacjével jövőre is az istálló színeiben versenyeznek majd.

    A 2021-es DPi bajnok Pipo Derani mellett pedig Alexander Sims állhat majd rajthoz az Action Express Racing által felkészített testvérautóban.

    A Cadillac Racing két GTP autójának további pilótáit a 2023-as szezon endurance versenyeire – többek közt a január 28-29-én megrendezésre kerülő 61. Daytonai 24 órás versenyre – később jelentik be.

    Az új GTP-osztály az elmúlt évtizedek legizgalmasabb sportautó kategóriáját hozza létre” – mondta Rory Harvey, a Cadillac alelnöke. „Alig várjuk, hogy a Cadillac V-LMDh-ban világklasszis pilótáinkat láthassuk, többek között az újonnan szerződtetett Alexander Simst is.

    Sims Daytonában debütál az IMSA prototípus versenyeken a Cadillacben, igaz, már korábban is versenyzett a GM család kötelékében, miután 2021-ben részt vett a Corvette GTE endurance programjában.

    Izgatottan várom, hogy újra teljes munkaidőben versenyezhetek az IMSA-ban, és hogy a Cadillac V-LMDh-t vezethessem” – mondta Sims.

    Sims csapattársa, Pipo Derani, aki a 2021-es Petit Le Mans utolsó köreiben szerezte meg csapatának a győzelmet, hat győzelmet aratott már a Cadillac DPi autójában, mióta 2019-ben csatlakozott az alakulathoz.

    Sikeres alapok a Cadillac-nél

    Van der Zande 2018 óta a gárda tagja, igaz, csapattársával, Sebastien Bourdais-vel csak a 2022-es szezon kezdete óta osztoznak a versenyzői feladatokon.

    A holland versenyzőnek 15 győzelme van összességében a szériában, és kétszer nyerte meg a Daytonai 24 órás versenyt a Cadillac színeiben.

    Bourdais négyszeres IndyCar Series bajnok, négy győzelmet szerzett egy Cadillac DPi-V.R-rel, ebből kiemelkedik a 2021-es Sebringi 12 óráson aratott győzelme a JDC-Miller Motorsporttal.

    Az új autó fejlesztése megkezdődött, és megpróbáljuk minél több helyre elvinni, és én a kezdetektől fogva részese vagyok ennek a projektnek” – mondta Bourdais.

    Ez olyasmi, amit nagyon élvezek, egy új autó fejlesztése, egy kicsit olyan, mint egy kisbaba születése és nevelése. Rajta lesznek azok a vonások, amiket megtanítasz neki.

    Nagyon erős alapokkal rendelkezünk, a Cadillac és a Dallara pedig nagyszerű munkát végzett. Ez egy nagyon izgalmas program és egy nagyon izgalmas új korszak az endurance versenyzés számára.

    A Caddy 2023-ban az FIA World Endurance Championship (WEC) Hypercar osztályában is versenyezni fog, egyedüli amerikai gyártóként.

    A Cadillac V-LMDh nevezés versenyzőit később jelentik be a hét futamból álló versenynaptárban, amely magában foglalja a Le Mans-i 24 órás versenyt is. A szezon március 17-én kezdődik az 1000 mérföldes Sebringi futammal.

  • Íme Mustang legújabb változata mely a NASCAR-ban és az IMSA-ban is menni fog

    A Ford lerántotta a leplet az új specifikációjú Ford Mustangról, amely olyan kategóriákban fog versenyezni, mint a Supercars, a NASCAR és az IMSA.

    A híres izomautó hetedik generációjáról van szó, amelyet utcai kivitelben a 2,3 literes EcoBoost és az ötliteres Coyote V8-as erőforrás hajt majd.

    Bár az új modellre épülő számos versenyautó hivatalos bemutatója még várat magára, az utcai autóról készült felvétel bepillantást enged a Ford NASCAR, Supercars és NHRA programjainak jövőjébe.

    Az új Mustang jövőre az NHRA-ban és a Supercarsban fog versenyezni, utóbbi az új Gen3-as szabályok részeként.

    Eközben az S650-es forma 2024-ben debütál a NASCAR Cup Series-ben.

    Abban az évben debütál az új GT3 és GT4 program is, amelyet a Multimatic Motorsports fog működtetni.

    Ez a bemutató a GT3-as versenyautó rendereléseit tartalmazza, amelyet szintén a Coyote V8-as hajt majd, és szintén 2024-ben fog bemutatkozni az IMSA-ban.

  • Pénzmosással vádolják az egyik legismertebb holland versenyzőt

    Nem áll meg az élet az októberi IMSA szezonzáró előtt, hiszen a Team Nederland tulajdonosát/versenyzőjét, Van Eerd-et pénzmosással vádolják.

    Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship versenyzőjét, Frits van Eerd-et letartóztatták a holland hatóságok egy nagyszabású pénzmosási nyomozás gyanúsítottjaként.

    Több forrás szerint a Racing Team Nederland tulajdonosát/versenyzőjét, aki a holland Jumbo szupermarketlánc vezérigazgatója, kedden vették őrizetbe az otthonában tartott házkutatás és iratok lefoglalása során.

    Kedden arról számoltak be, hogy kilenc embert vettek őrizetbe, akik közül van Eerd az egyik gyanúsított a folyamatban lévő nyomozás során.

    A nyomozás középpontjában az ingatlanügyletek, az autókereskedelem, a megmagyarázhatatlan készpénzbefizetések és a motokrosszban kötött szponzori szerződések révén tisztára mosott pénz és áruk állnak.

    A holand, aki az FIA World Endurance Championshipben, a European Le Mans Seriesben és idén a WeatherTech Championshipben versenyzett a Jumbo támogatásával, nem az ügy elsődleges gyanúsítottja.

    Egyelőre nem világos, hogy az üzletember/versenyző letartóztatása milyen hatással lehet a Racing Team Nederland két hét múlva esedékes, a WeatherTech bajnokság szezonzáró Motul Petit Le Mans versenyére.

    Van Eerd és társa, Guido van der Garde és Dylan Murry jelenleg a második helyen áll a Michelin Endurance Cup LMP2-es bajnokságának tabelláján a Road Atlantán megrendezésre kerülő tízórás szezonzáró előtt.

  • Egyre biztosabb, hogy a világbajnok nem tér vissza az USA-ba

    Kamui Kobayashi szerint nem valószínű, hogy jövőre az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben fog versenyezni.

    Tavaly óta a 2021-es Eundurance VB világbajnoka, Kobayashi a WEC és a Super Formula feladatai mellett az IMSA Michelin Endurance Cupban is részt vesz, egy második Action Express Racing Cadillac DPi-V.R fedélzetén, Jimmie Johnson és Mike Rockenfeller csapattársaként.

    Júliusban a Canadian Tire Motorsport Parkban egy Vasser Sullivan Lexus RC F GT3-mal a GT Daytona Pro osztályban is tett egy egyszeri kitérőt a sérült Jack Hawksworth helyetteseként.

    Annak ellenére, hogy korábban kijelentette, hogy 2023-ban is az IMSA-ban kíván maradni, Kobayashi – aki a Toyota WEC-csapatánál kettős versenyzői/csapatfőnöki szerepet tölt be – azt sugallta, hogy lehet, hogy jövőre fel kell hagynia az amerikai bajnokságban való versenyzéssel.

    Őszintén szólva nem arról van szó, hogy mit akarok csinálni, inkább arról, hogy egyre elfoglaltabb vagyok” – mondta Kobayashi a Motorsport.com-nak. „Szóval nem vagyok benne biztos, hogy az IMSA-ban tudok maradni.

    Persze, hogy az IMSA-ban akarom csinálni, de ugyanakkor a munkám [a Toyotánál] egyre elfoglaltabbá tesz, és ezt nehéz kezelni. Nehéz biztosat mondani, de az IMSA program teljesítése nehéznek tűnik.

    Kobayashi a 2019-es Daytonai 24 óráson debütált az IMSA-ban, ahol a Wayne Taylor Racing színeiben, Fernando Alonso, Renger van der Zande és Jordan Taylor csapattársaként győzelmet aratott.

    A japán pilóta a következő évben visszatért a csapathoz, és van der Zande-dal, Ryan Briscoe-val és Scott Dixonnal együtt megszerezte második győzelmét, de a WTR Cadillacről Acura gépekre való átállása miatt 2021-re máshol kellett keresgélnie.

    Most úgy tűnik, hogy a Cadillac közelgő belépése a WEC-be az LMDh versenygépével kizárja annak a lehetőségét, hogy Kobayashi folytassa kapcsolatát márkával.

  • Ezúttal csúnyán elbánt a NASCAR nézettségével az eső

    Bár Watkins Glenben még megkímélte a nagyon rossz nézettségtől az eső a NASCAR-t, Daytonában nem kerülhette el sorsát a széria.

    Újabb hét, újabb csapás az időjárás isteneitől.

    Ezúttal a NASCAR Cup Series Daytonában rendezett alapszakasz fináléját sodorták el a viharok az NBC-n.

    A szombat esti futamot vasárnap reggelre tették át, ráadásul a kábeles CNBC-re. A Racer.com adatai szerint a verseny 0,88-as Nielsen-értéket és 1,406 millió háztartási nézőt ért el. Ez a tavalyi 2,25/3,9 milliós nézettséghez képest sokkal alacsonyabb volt.

    A másik véglet, a Forma-1 visszatérése Spa-ba a tavalyi, időjárás miatt elmaradt Belga Nagydíj után 0,57-es nézettséget és 1,045 millió nézőt hozott az ESPN2-n, szemben a 2021-es, ugyanezen a csatornán (nem) megrendezett eseményre bekapcsolódó 0,39/637 000 nézővel.

    A NASCAR Xfinity Series péntek esti daytonai futamát szintén elhalasztották az eső miatt, bár nem olyan mértékben, mint a Cup Series versenyét, és átlagosan 0,30/571 000 néző maradt a késő esti/kora hajnali futamra a szintén kábeles USA Networkön. Tavaly ezt a futamot az azóta megszűnt NBCSN adta, és átlagosan 0,43/670 ezer nézőt hozott, így az idei adatok csökkenést mutatnak.

    A daytonai Xfinity Series verseny késése miatt az IMSA WeatherTech SportsCar Championship VIR-en megrendezett futamának közvetítése a CNBC-ről az USA Networkre került át, ahol átlagosan 147 000 néző volt kíváncsi a gyári Porsche alakult idei 5. győzelmére.