A 2023-as szezontól kezdve a Porsche új LMDh prototípusa a világ legnagyobb hosszú távú versenyein küzd majd az abszolút győzelemért.
A jármű a FIA WEC World Endurance Championship és az észak-amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship bajnokságban indul majd Porsche Penske Motorsport csapatnév alatt.
Ahogy előre el volt tervezve, már most megkezdődött a 2023 januárjában esedékes versenydebütálásra felkészítő intenzív tesztprogram.
És ennek köszönhetően most az első renderek után végre valós szemszögből is megtekinthetjük a Porsche LMDh autóját.
Erre a premierre az IMSA sorozat hagyományos nyitófutamán, a Daytonai 24 órás versenyen kerül sor.
A szabályzatok által előírt, a standard hibrid elemeket kiegészítő belsőégésű motor kiválasztásakor a Porsche egy nagy teljesítményű, twin-turbo V8-as egység mellett döntött.
Tesztelés alatt a Porsche új, LMDh autója Fotó: Porsche AG
A nagy teljesítményű motort úgy tervezték, hogy megújuló üzemanyagokkal működjön, ami jelentős CO2-kibocsátás-csökkentést jelent. A versenyen a hibridhajtás rendszerteljesítménye eléri az 500 kW (680 LE) körüli teljesítményt.
„Nem volt egyszerű kiválasztani az LMDh prototípusunk motorját, mivel a termékpaletta számos ígéretes alapegységet kínált” – magyarázta Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport alelnöke.
„A V8-as turbómotor mellett döntöttünk, amely véleményünk szerint a teljesítményjellemzők, a súly és a költségek legjobb kombinációját kínálja. Az aktív tesztprogram elindítása fontos lépés a projekt számára.”
A Porsche twin-turbo V8-as motorja Fotó: Porsche AG
A motorszabályozás nagyfokú szabadságot biztosítanak
Az LMDh járműosztályra vonatkozó motorszabályok nagy szabadságot biztosítanak a hengerűrtartalom, a kialakítás és a hengerek száma tekintetében.
A maximális fordulatszám 10 000 fordulat/perc, az zajszínt pedig 110 decibelben van korlátozva.
A motornak legalább 180 kilogrammot kell nyomnia, beleértve a levegőellátó és kipufogórendszert, valamint a perifériás hűtési alkatrészeket is.
Ha használják, ez a súly magában foglalja a turbófeltöltőt/turbófeltöltőket is, beleértve a töltőlevegő-hűtést is.
Naplementés tesztelés a Porsche LMDh-val Fotó: Porsche AG
Az előírásoknak megfelelően a maximális teljesítmény 480 és 520 kW (653 és 707 LE) között van.
Ez a tartomány lehetővé teszi a Balance of Performace paramétereken belüli kiigazításokat is, amelyek célja, hogy az összes autó közötti egyenlőséget biztosítsák.
Az IMSA az elmúlt években fokozatos növekedést tapasztalt az LMP2 osztály nevezési számában, ezért minden döntést jól átgondolnak.
A WeatherTech SportsCar Championship LMP2-es kategóriájában a 2019-es két, és 2020-as egy teljes idejű LMP2-es nevezésének mélypontjáról az osztály tavaly négy autóra ugrott, 2022-ben pedig legalább öt autó várható majd.
Az emelkedő tendencia pozitív, de a viszonylag kis létszám – ez az IMSA legkevésbé népesített osztálya – könnyen aggasztó irányba billenhet, ha a sorozat rossz döntéseket hoz a jövőjét illetően.
Az IMSA-t érintő jövőbeli feladatok között az első helyen szerepel, hogy el kell-e halasztani az új LMP2-es autók bevezetését a sorozatba.
Az LMP2 legutóbbi, 2017-ben üzembe helyezett formuláját a következő egy-két évben le kell cserélni; a 2023-ban érkező LMDh modellek mindegyike új LMP2-es alapokra épül.
De az ORECA 07-es karosszériák hatalmas népszerűsége miatt a francia prototípusokból – a hétvégi Daytonai 24 óráson induló összes LMP2-es versenyautó az ORECA gyártmánya – nem lesz hiány a következő években sem.
Ha az LMP2-es csapatok kénytelenek lennének lemondani a 07-esekről, és a vadonatúj modellek beszerzésével járó súlyos költségeket vállalni, az az autók számának újabb csökkenéséhez vezethet.
Ezeket az aggodalmakat szem előtt tartva az IMSA elnöke, John Doonan szerint a sorozat aktívan figyeli a témát.
„Továbbra is felmérjük az itteni piaci helyzete. Folytatjuk a beszélgetéseket az ACO-nál lévő partnereinkkel, Pierre Fillonnal, Thierry Bouvet-vel arról, hogy mit tehetünk sportágként ezen a téren. Még nem hoztunk döntést” – magyarázta Doonan a RACER-nek.
„Azt hiszem, ez olyasvalami, amit folyamatosan elemeznünk kell majd, az LMP2 teljesítményszintje alapján, az elvárások alapján, hogy a kategória csúcsautói, az LMDh, milyen teljesítményt fognak nyújtani, és megpróbáljuk a lehető legjobb döntéseket meghozni a nagyszerű verseny érdekében.„
A BMW szokásos videósorozatában, az Mbedded-ben ismét betekintést nyerhetünk a versenycsapat kulisszái mögé.
A sorozat negyedik epizódban az új M4 GT3 az első nagy tesztje látható, melyre 2021 novemberében került sor Sebringben.
A versenyt többek között a BMW M Motorsport amerikai pilótái is részt vettek, akik ekkor szerezték meg első tapasztalataikat az autóról.
Az MBEDDED 4. epizódja a kezdeti szkepticizmustól a nagy lelkesedésig mutatja be azt az érzelmi hullámvasutat, amelyet Bill Auberlen, Robby Foley és James Clay éltek át
Aa BMW M Motorsport amerikai pilótái 2021-ben, a Sebringi 24 órás versenyen első alkalommal indultak az autóval.
Auberlen végső értékelése ez volt: „Ez a legjobb GT-autó, amit valaha vezettem„.
A BMW Junior Team a hétvégi Daytonai 24 óráson smét akcióba lendül.
Dan Harper, Max Hesse, és Neil Verhagen nemcsak a BMW M4 GT3-at vezették a Roar before the Rolex 24-on, hanem arra is felhasználták az Egyesült Államokba való kiruccanást, hogy meglátogassák Verhagen családját.
Eközben Jochen Neerpasch, a Junior Team alapítója és mentora saját múltjába engedett betekintést.
Balance of Performance módosítások legfőképpen a Corvette és BMW M4 GT3 autókat érintik – egy héttel a Daytonai 24 órás verseny előtt.
Az IMSA mind a Chevrolet Corvette C8.R, mind a BMW M4 GT3 számára plusz súlyt adott a hétvégi Rolex 24 at Daytona előtt.
A verseny előtti Balance of Performance táblázatban megerősítették, hogy a Corvette-et használó csapatoknak mostantól 1335 kg-os tömeggel kell számulniuk – írja a SportCar365.
Ez 15 kg-os növekedést jelent a múlt hétvégi Roar Before the Rolex 24 kvalifikációs versenyen használt konfigurációhoz képest, míg a BMW 10 kg plusz súlyt kapott.
Jó hír lehet azonban, hogy mindkét autó olyan aerodinamikai módosításokat kapott, amelyek az autó sebességet hivatottak segíteni.
A Corvette a hátsó szárny -8 fokos szöggel (3 fokos csökkenés), a BMW pedig -2,2 fokos szöggel fog futni, miután korábban nekik 0 fokos beállítást kellet használniuk.
Emellett a BMW 4 liter üzemanyag-kapacitást veszít.
A GTD-autókat érintő további változások közé tartozik az Acura NSX GT3 Evo22 esetében a 25 kg-os súlycsökkentés és a 4 literes üzemanyag-kapacitás növekedés.
Aa Lamborghini Huracan GT3 Evo esetében a hátsó szárny minimális szögének 1 fokos, a Mercedes-AMG GT3 Evo esetében pedig 1,2 fokos változás lesz tapasztalható.
A McLaren 720S GT3-ba a hétvégi versenyen 4 literrel több üzemanyagot rakhatnak majd a csapatok.
A legendás sportkocsiversenyző, Jacky Ickx lesz a WEC és az IMSA versenyek előtt is a tiszteletbeli indító.
A legendás belga pilótát, Jacky Ickx-et nevezték ki a „Super Sebring” grand marshalljának, így a március 18-án és 19-én megrendezésre kerülő FIA World Endurance Championship 1000 Miles of Sebring és a Mobil 1 Twelve Hours of Sebring előtt is jelen lesz – írja a SportsCar365.
Ickxet a Sebring Hírességek Csarnokába is beiktatják. A Mobil 1 Twelve Hours of Sebring kétszeres győztese – 1969-ben és 1972-ben -, a híres Le Mans-i 24 órás versenyt hatszor nyerte meg.
A forma autókban sem volt ügyetlen, hiszen nyolc futamot nyert a Forma-1-ben, összesen pedig 37 nagy sportkocsis diadalt aratott, valamint 1979-ben elhódította a Can-Am bajnoki címet is. Ezen felül 1983-ban megnyerte a Dakar Rally-t is.
Jacky Ickx, aki mindennel gyors volt, és mindenhol nyert
Jacky Ickxet az 1972-es Sebringi győzelmének 50. évfordulóján tiszteletére ünneplik. Abban az évben a történelem egyik legerősebb duóját alkotta csapattársával, Mario Andrettivel egy Ferrari 312-esben. Ezt az is jól mutatja, hogy az akkor versenyt 2 kör előnnyel nyerték.
Az 1969-es 12 órás győzelmét az angol Jackie Oliverrel közösen vezetett Ford GT40-essel aratta.
„Jacky Ickx kétségtelenül a nemzetközi motorsport egyik legendája, aki a Ferrari Forma-1-es csapatainak vezető pilótája volt, emellett számos sportkocsis győzelmet és bajnoki címet szerzett, többek között többször nyert Le Mans-ban és Sebringben is” – mondta Wayne Estes, a Sebring International Raceway elnöke és általános igazgatója.
„Sebringbe való visszatérését nemcsak az IMSA és a WEC versenyzői és tisztviselői fogják üdvözölni, hanem a több ezer Sebring-rajongó is, akik a világ legavatottabb és legszenvedélyesebb sportautó-rajongói közé tartoznak.”
Sebring az egyetlen olyan versenypálya a világon, amely a WEC és az IMSA bajnoki versenyeinek is otthont ad.
A Super Sebringhez tartozik a március 18-án, amerikai idő szerint délben kezdődő 1000 Miles of Sebring, valamint a március 19-én 10 óra után nem sokkal induló Mobil 1 Twelve Hours of Sebring.
A SuperSebring hétvégén Jacky Ickx mellett Stefan Johansson, Andy Wallace és David Hobbs kerül beiktatásra a Sebring Hall of Fame-be.
Tommy Milner szerint a Corvette Racing „nincs elragadtatva” az új, átalakított Chevrolet Corvette C8.R GT3 tempójától.
A két módosított Chevrolet Corvette C8.R GTD a nyolcadik és kilencedik helyen végzett a 13 autóból álló osztályban a Rolex 24 at Daytona vasárnapi kvalifikációs futamán.
Aannak ellenére, hogy a hétvége folyamán a Balance of Performance módosításával próbálták közelebb hozni őket a mezőny elejéhez, a távolság egyre csak nőtt.
Egyik Corvette sem bizonyult tényezőnek a 100 perces versenyen, az autók leggyorsabb köre, Marco Sorensen 1:47.430-as ideje több mint 1 másodperccel volt lassabb az osztály élmezőnyénél.
A Pratt & Miller által irányított csapat közleménye szerint az eredmények „kemény küzdelmet” jósolnak a tavalyi GT Le Mans osztály bajnokai számára, akik a GTD Pro kategóriában a GTE-specifikus Corvette módosított változatával indulnak idén.
A változtatások között szerepel a többletsúly, a kisebb teljesítmény, a nagyobb légellenállás és a Michelin sablon abroncsok, amelyekkel a csapat még mindig nem tud megbarátkozni.
„Nyilvánvalóan nem vagyunk elragadtatva a tempónktól” – mondta Milner a SportsCar365-nek.
„Még mindig sokat kell tanulnunk a gumikról, és az ehhez hasonló dolgokkal kapcsolatban – a tapasztalatok segíteni fognak nekünk a versenyen.”
„A terv természetesen az volt, hogy minél többet tanuljunk. Az én szemszögemből nézve, fontos, hogy megtapasztaljam milyen a GT3-as versenyzés… ez hatalmas része a GTD kategória 24 órásának, hiszen 35 autó versenyzik nagyon hasonló tempóban.”
Az örökifjú Milner a nem túlságosan reménykeltő tempó ellenére is megpróbálta keresni a pozitívumokat.
„Nem volt rossz nap. Az autó egyben van, és nem kerültünk bajba. Rengeteg versenyadat áll a mérnökök rendelkezésére, hogy átnézzék, és a lehető leggyorsabbá tegyék a Corvette-jeinket” – jelentett ki Milner.
#4: Corvette Racing, Corvette C8.R GTD, GTD PRO: Tommy Milner, Nick Tandy, Marco Sorensen Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA
Corvette mantra: Tanulni, tanulni, tanulni
Antonio Garcia elmondta, hogy a csapat a vasárnapi 100 perces versenyt a Michelin gumik tesztjeként fogta fel.
„Rengeteg különböző dolog van a gumiszabályokkal kapcsolatban – például a guminyomás regulázása – és erről sokat tanultunk. Ez volt az első tapasztalatunk ezzel kapcsolatban” – magyarázta Garcia.
„Vezettem és tanultam, hogyan lehet maximalizálni az abroncsok teljesítményét. Még ha nem is voltunk gyorsak, sok tapasztalatot szereztünk, például a kettős etapokról. Szinte az összes GTD csapat régebb óta használja ezeket a gumikat, mint mi, szóval van mit behoznunk.”
„Meglátjuk, hogy néhány nap múlva erősebben tudunk-e visszatérni, és ott tudunk-e majd lenni, ahol lennünk kell.”
A BMW és a Ferrari GT3-as autókon szintén BoP változásokat eszközöltek a gyenge teljesítményük miatt, azonban ez rajtuk sem segített.
A Team RLL által vezetett BMW M4 GT3-asok párosa a 12. és a 13. helyen végzett az osztályban, míg a Risi Competizione Ferrari 488 GT3 Evo 2020-as Ferrari 488 GT3 a 11. helyen végzett.
Az IMSA fenntartja magának a jogot további BoP-változtatásokra, bár egyelőre nem világos, hogy a WeatherTech SportsCar Championship szezonnyitója előtt a szankciós testület fog-e további módosításokat eszközölni.
A 79-es Porsche mellett még két autó veszítette el a Rolex 24-re kvalifikáló vasárnapi versenyen megszerzett pozícióját.
Korábban már megírtuk, hogy a GTD Pro és a GTD kategória kvalifikációs futama nagy csatát hozott.
A GTD Pro kategóriában a Bortolottinevével fémjelzett Lamborghini Huracan GT3 brillírozott, míg a GTD osztályban a Winward Mercedes GT3-at vitte sikerre Lucas Auer.
A verseny utáni ellenőrzést követően azonban több csapat is megütötte a bokáját – írja a Racer.com.
Így 79-es számú WeatherTech Racing Porsche és a 97-es WeatherTech Racing Mercedes AMG GTD Pro versenyautók, valamint a 16-os Wright Motorsports Porsche GTD autója sem tartotta be a Michelin és az IMSA által meghatározott szabályokat.
Ennek értelmében ez a három alakulat az áthajtásos büntetések időbeli megfelelőjét kapta.
A csapatok az első szabálysértésért a versenyen belül figyelmeztetést kaptak, mielőtt a második szabálysértésért a fenti büntetést szabtak ki.
A 79-es számú Porsche a GTD Pro kategóriában a második helyen végzett, míg a 16-os számú Wright Motorsports Porsche a harmadik lett a GTD-ben.
A Michelin a Roar rajtja előtt kiadott technikai közleményében felvázolt bizonyos követelményeket a futóművekre és a guminyomásra vonatkozóan.
A 3,5 fokon túli negatív dőlésszög tilos, és a kiadvány meghatározta, hogy az adott dőlésszögtartományokhoz milyen minimális stabilizált nyomásnak kell lennie – 29 psi-től kezdődően.
Felipe Nasr úgy tekint az IMSA-ban való GT3-as debütálására, mint a Porsche-karrierje kezdetének fontos lépésére.
Felipe Nasr-t még a tavalyi év végén jelentették be, mint a Team Penske Porsche LMDh projektjének egyik gyári pilótáját. Ennek az autónak a bemutatkozására azonban még egy évet várni kell.
A 29 éves pilóta így 2022-ben a Pfaff Motorsports színeiben indul az IMSA Weathertech Series GTD Pro osztályának endurance versenyein, Daytonában, Sebringben, Watkins Glenben és Road Atlantában.
A regnáló DPi-bajnok a 9-es számú Porsche 911 GT3 R-t a teljes szezont teljesítő Mathieu Jaminet és Matt Campbell párossal osztja majd meg.
Nasr kifejtette, hogy GT3-as debütálása fontos elemét képezi a Porsche Motorsport struktúrájába való beilleszkedésének, miután négy évet töltött az Action Express Racinggel a DPi-ben.
Nasr emellett az FIA World Endurance Championship LMP2 osztályában is indul, a Porsche LMDh gyári programját üzemeltető Team Penske csapatával.
„Először is, úgy gondolom, hogy nagyszerű lehetőség, hogy a Porsche Motorsport családjához csatlakozhatok. Minden ami eddig történt a tervünk részét képzi” – mondta Nasr a Sportscar365-nek.
„Megismerkedem Matt-tel és Jaminet-vel, mindketten nagyon tapasztaltak ezzel az autóval és a Porsche családot is ismerik. Segítenek majd a beilleszkedésben. A GT3 új kihívás lesz, de a tanulási fázist át kell vészelnem.”
„Az, hogy van időm felépíteni magam a környezetben, ez mind része a dolognak. Úgy érzem, hogy a GT3 egy új kihívás lesz számomra. Minden új. Van ott egy tanulási fázis, amit ki kell bírnom.”
Felipe Nasr a 9-es GTD Pro Pfaff Porschéban Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA
Kevés GT3-as tapasztalat, annál nagyobb remények
Ugyan Nasr már korábban is versenyzett GT-autóval, ez elég régen, 2017-ben volt a Porsche GT3 Cup Brazilban.
„Úgy érzem elértem a céljaimat a DPi kategóriában. Tetszik, hogy a GTD Pro új próbatétel elé állít majd: új tapasztalatok, új tanulási fázis, új vezetési stílus, új gumik. Minden új lesz számomra” – jelentette ki a brazil versenyző..
„Két nagyszerű csapattársam van, akikben megbízhatok. Ha nem lenne esélyünk a győzelemre, akkor valószínűleg nem vállaltam volna el ezt a feladatot.”
Felipe Nasr egyelőre nem tudja, milyen egyéb versenyeken indul majd el az idei szezonban
„Nagyon elfoglalt leszek idén az LMDh fejlesztésével, és a WEC programmal a Team Penske-vel, plusz a négy endurance futammal, ami már be van jelentve. Tele van a naptáram!”
Az utolsó körökig izgalmas kvalifikációs futamot hozott a Roar before the Rolex 24 záró akkordja, melyet a Wayne Taylor Racing versenyzője, Ricky Taylor nyert meg.
DPi
A pole-ból induló Tristan Vautier (#5 – JDC Miller MotorSports – Cadillac DPi-V.R) ragyogóan kapta el a rajtot, mögötte azonban rögtön megjelent Tristan Nunez (#31 – Action Express – Cadillac DPi-V.R), aki egyből feljött a második helyre.
Ez azonban csak a pálya belső részéig tartott, ekkor Renger van der Zande (#01 – Chip Ganassi Racing – Cadillac DPi-V.R) egy bravúros előzéssel megszerezte a második helyet – a hatodik helyről rajtolva.
A rajt vesztese Jimmie Johnson (#48 – Ally Racing – Cadillac DPi-V.R) volt, aki a kiváló időmérős teljesítménye után rossz pozícióba került, és visszaesett a DPi kategória utolsó, 7. helyére.
Az edzésen történt ütközése miatt – második hely helyett – hátulról rajtoló Filipe Albuquerque (#10 – Wayne Taylor Racing – Acura ARX-05) szépen lassan zárkózott fel.
Ebben segített az is, amikor egy lekörözött GTD autó lezavarta a pályáról a harmadik helyen autózó Nunezt.
#5: JDC Miller MotorSports, Cadillac DPi, DPi: Tristan Vautier, Richard Westbrook, Loic Duval, Ben Keating / Fotó: LAT Images/Courtesy of IMSA
Elől kialakult egy nagyobb boly, melyet Vautier vezetett, azonban nagyon támadta őt van der Zande, és megérkezett rájuk Albuquerque is.
A versenyen két kiállás is történt, az utolsó köröket pedig az Albuquerque-t váltó Ricky Taylor, valamint a Vautier-t váltó Richard Westbrook elképesztő csatája jellemezte.
Westbrook többször is próbálkozott, végül az utolsó körben egy bátor féktávval bevetődött Taylor mellé, azonban nem járt sikerrel, és megpördült.
Az 5-ös rajtszámú JDC autó nem sérült, így Westbrook be tudta hozni azt a második helyre.
Ricky Taylorék tehát elképesztő izgalmak után nyertek. A harmadik helyre a Jimmie Johnsontól volánt átvevő Kamui Kobayashi jött fel nagyszerű hajrát bemutatva.
#10: Konica Minolta Acura ARX-05, Acura DPi, DPi: Ricky Taylor, Filipe Albuquerque, Alexander Rossi, Will Stevens Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA
LMP2
A versenyt magabiztos fölénnyel nyerte a Ben Keating – Marcel Jensen páros (#52 – PR1 Mathiasen Motorsports), mögöttük viszont hatalmas küzdelem folyt.
A második helyre végül a testvérautó futott be, Steven Thomas és Jonathan Bomarito (#1 – PR1 Mathiasen Motorsports) vezérletével.
A képzeletbeli dobogó alsó fokára a nagyszerűen hajrázó Renee Rast álhatott fel, csapattársával François Heriau-val (#68 – G-Drive Racing By APR) egyetemben.
#52: PR1 Mathiasen Motorsports, ORECA LMP2 07, LMP2: Ben Keating, Mikkel Jensen, Scott Huffaker, Nicolas Lapierre ünnepli a Motul Pole Award-ot / Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA
LMP3
A kategóriában már a korai szakasztól kezdve dominálta az Andretti Autosport 36-os rajtszámú autója(Jarett Andretti – Josh Burdon), és végül simán nyertek.
Második lett a Muehlner Motorsports 6-os autója (Moritz Krantz – Ayrton Ori) lett, harmadik helyre pedig az AWA #13 (Orey Fidani – Kuno Wittmer) jött be.
Érdemes megemlíteni a Riley Motorsports #74-et (Gar Robinson – Felipe Fraga) is, amely az elején még tartotta a lépést a 36-os autóval, azonban kiállni kényszerültek a versenyből.
GTD Pro
A rajt után Mathieu Jaminet (és csapattársa Felipe Nasr) a Pfaff Motorsport 9-es rajtszámú Porsche 911 GT3R-jét repítette az élre, és a verseny első fele Porsche dominanciával volt jellemezhető.
A német gyártó levesébe végül a TR3 Racing, és Mirko Bortolotti tudott beleköpni, aki végül csapattársával, Andrea Caldarellivel egyetemben az utolsó félórában levadászta a két Porschét, első helyre hozta be a 63-as számú Lamborghini Huracan GT3-at.
Harmadik lett végül a a már említett 9-es számú Pfaff Motorsport Porsche, kettejük közé pedig a szintén remekül hajrázó WeatherTech Racing Porsche 911 GT3R (Julien Andlauer – Antonio Picariello) tudott befurakodni.
Ki kell emelni a Corvette-ek és a BMW-k gyengélkedését, a GTE kategóriát tavaly uraló amerikai márka autói a 8. és 9. helyen futottak be, míg a német gyártóéi a kategória utolsó két helyén.
#63: TR3 Racing, Lamborghini Huracan GT3, GTD PRO: Marco Mapelli, Andrea Caldarelli, Mirko Bortolotti, Rolf Ineichen az első helyen ért célba Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA
GTD
A GTD-ben a Winward Racing Mercedese vezetett Russell Ward kezében, akit John Miller üldözött a Crucial Motorsport McLaren 720S-ével, míg Kenny Habul megőrizte a kvalifikáción elért figyelemre méltó harmadik helyét.
Mike Skeen Gilbert Korthoff Motorsport Mercedesével azonban a nyitó etapban erősen támadott, és Habul-t feljött a harmadik helyre.
A kiállások után Lucas Auer tartotta az élen Winwardot, akit Paul Holton üldözött a Crucial McLaren volánja mögül. Townsend Bell az osztály harmadik helyén futott be a #12-es VSR Lexusszal, közvetlenül Guy Cosmo előtt a GKM Benzszel.
Jan Heylen, aki Ryan Hardwick-től vette át a Wright Motorsports Porschét, az egész stint alatt keményen hajtott, és az utolsó pillanatban megelőzte Bellt a harmadik helyért.
Az élen Auer tartotta magát, és mindössze fél másodperccel megelőzve Holtont megszerezte a kategória első helyét.
A NASCAR fiatal versenyzői – köztük Hailie Deegan is – a Ford Performance színeiben vesznek részt az IMSA Pilot Challange Daytonai fordulóján.
Deeganen kívül Harrison Burton, Chase Briscoe és Austin Cindric fog indulni a BMW M Endurance Challenge január 28-i versenyén.
Egy nappal később Cindric beül a 15-ös számú Proton USA Mercedes-AMG GT3-asba, és az új GTD Pro osztályban fog versenyezni a 60. Rolex 24 At Daytona versenyen.
Cindric és Burton a Michelin Pilot Challenge versenyen a 41-es számú PF Racing Mustangon osztozik majd, Briscoe és Deegan pedig ugyanezen istálló 42-es számú Mustangján.
A cél mind a négy pilóta számára az, hogy értékes épített pályás tapasztalatokat szerezzenek, mielőtt nekivágnak a NASCAR-szezonjuknak – ez Deegan számára a Camping World Truck Series-t, a másik három pilóta számára pedig a Cup Series-t jelenti.
Cindric épített pályás tapasztaltairól már írtunk, most azonban nézzük meg, a másik három ovál specialista hogyan áll az épített pályás versenyzéshez.
#42: PF Racing, Ford Mustang GT4, GS: Chase Briscoe, Hailie Deegan / Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA
„Több megbeszélésünk is volt a Fordnál, a Wood Brothersnél és a Penske-nél. Az egyetlen dolog, amin dolgozni akartam, hogy jobb legyek az épített pályákon” – mondta Harrison Burton, aki többek között MMA-val készült a szezonra.
„Az, hogy most rögtön lehetőségem van erre, fantasztikus, és dicséret illeti őket, hogy elkötelezettek abban, hogy segítsenek nekem jobbá válni. Ennél többet nem is kérhetnék tőlük.”
Hailie Deegan a legfiatalabb
Hármójuk közül talán a fiatal hölgyversenyzőnek, Hailie Deegannek van a legkevesebb tapasztalata ezeken a típusú aszfaltcsíkokon.
„Az idei legfontosabb célom, hogy minél többet vezessek, bármi is legyen az, akár oválról, akár épített pályáról, akár dirtről van szó. Sokat akarok autóban ülni ” – mondta a 20 éves Deegan, aki ’22-ben visszatér a David Gilliland Racinghez egy második Truck Series szezonra.
„Csak be akarok szállni és több tapasztalatot szerezni, és úgy érzem, hogy ha egy dologban tudnék fejlődni – persze sok mindenben tudok még fejlődni -, az ami a NASCAR világában egyre inkább előtérbe kerül, azok az épített pályák.”
Hailie Deegan / Fotó: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR Media
„Azt gondolom, ha bármilyen típusú épített pályán tudok versenyezni, az szerintem csak jobbá tesz engem, mint versenyzőt.”
Deegan és Briscoe korábban már versenyeztek együtt, és a Stewart-Haas Racing színeiben második szezonját kezdő versenyző, alig várja, hogy a volán mögé ülhessen.
„Amikor legutóbb ott voltunk, akkor futott először épített pályán” – mondta a 27 éves Briscoe. „Most, hogy visszamegyünk vele, valószínűleg már három vagy négy Truck versenyen is túl van (épített pályákon), és futott már más IMSA-versenyeken is, szóval jó lesz látni, hogy versenyzőként hogyan fejlődik.”
„Nagyon jó munkát végez sok különböző szakágban. Jó lesz mindkettőnk számára odamenni, és egy teljesen új szakágban versenyezni.”