Kategória: IMSA

  • Képek a Porsche LMDh teszteléséről

    A 2023-as szezontól kezdve a Porsche új LMDh prototípusa a világ legnagyobb hosszú távú versenyein küzd majd az abszolút győzelemért.

    A jármű a FIA WEC World Endurance Championship és az észak-amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship bajnokságban indul majd Porsche Penske Motorsport csapatnév alatt.

    Ahogy előre el volt tervezve, már most megkezdődött a 2023 januárjában esedékes versenydebütálásra felkészítő intenzív tesztprogram.

    És ennek köszönhetően most az első renderek után végre valós szemszögből is megtekinthetjük a Porsche LMDh autóját.

    Erre a premierre az IMSA sorozat hagyományos nyitófutamán, a Daytonai 24 órás versenyen kerül sor.

    A szabályzatok által előírt, a standard hibrid elemeket kiegészítő belsőégésű motor kiválasztásakor a Porsche egy nagy teljesítményű, twin-turbo V8-as egység mellett döntött.

    Tesztelés alatt a Porsche új, LMDh autója
    Tesztelés alatt a Porsche új, LMDh autója Fotó: Porsche AG

    A nagy teljesítményű motort úgy tervezték, hogy megújuló üzemanyagokkal működjön, ami jelentős CO2-kibocsátás-csökkentést jelent. A versenyen a hibridhajtás rendszerteljesítménye eléri az 500 kW (680 LE) körüli teljesítményt.

    Nem volt egyszerű kiválasztani az LMDh prototípusunk motorját, mivel a termékpaletta számos ígéretes alapegységet kínált” – magyarázta Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport alelnöke.

    A V8-as turbómotor mellett döntöttünk, amely véleményünk szerint a teljesítményjellemzők, a súly és a költségek legjobb kombinációját kínálja. Az aktív tesztprogram elindítása fontos lépés a projekt számára.

    A Porsche twin-turbo V8-as motorja
    A Porsche twin-turbo V8-as motorja Fotó: Porsche AG

    A motorszabályozás nagyfokú szabadságot biztosítanak

    Az LMDh járműosztályra vonatkozó motorszabályok nagy szabadságot biztosítanak a hengerűrtartalom, a kialakítás és a hengerek száma tekintetében.

    A maximális fordulatszám 10 000 fordulat/perc, az zajszínt pedig 110 decibelben van korlátozva.

    A motornak legalább 180 kilogrammot kell nyomnia, beleértve a levegőellátó és kipufogórendszert, valamint a perifériás hűtési alkatrészeket is.

    Ha használják, ez a súly magában foglalja a turbófeltöltőt/turbófeltöltőket is, beleértve a töltőlevegő-hűtést is.

    Naplementés tesztelés a Porsche LMDh-val
    Naplementés tesztelés a Porsche LMDh-val Fotó: Porsche AG

    Az előírásoknak megfelelően a maximális teljesítmény 480 és 520 kW (653 és 707 LE) között van.

    Ez a tartomány lehetővé teszi a Balance of Performace paramétereken belüli kiigazításokat is, amelyek célja, hogy az összes autó közötti egyenlőséget biztosítsák.

     

  • Fontos periódus jön az IMSA LMP2 osztályában

    Az IMSA az elmúlt években fokozatos növekedést tapasztalt az LMP2 osztály nevezési számában, ezért minden döntést jól átgondolnak.

    A WeatherTech SportsCar Championship LMP2-es kategóriájában a 2019-es két, és 2020-as egy teljes idejű LMP2-es nevezésének mélypontjáról az osztály tavaly négy autóra ugrott, 2022-ben pedig legalább öt autó várható majd.

    Az emelkedő tendencia pozitív, de a viszonylag kis létszám – ez az IMSA legkevésbé népesített osztálya – könnyen aggasztó irányba billenhet, ha a sorozat rossz döntéseket hoz a jövőjét illetően.

    Az IMSA-t érintő jövőbeli feladatok között az első helyen szerepel, hogy el kell-e halasztani az új LMP2-es autók bevezetését a sorozatba.

    Az LMP2 legutóbbi, 2017-ben üzembe helyezett formuláját a következő egy-két évben le kell cserélni; a 2023-ban érkező LMDh modellek mindegyike új LMP2-es alapokra épül.

    De az ORECA 07-es karosszériák hatalmas népszerűsége miatt a francia prototípusokból – a hétvégi Daytonai 24 óráson induló összes LMP2-es versenyautó az ORECA gyártmánya – nem lesz hiány a következő években sem.

    Ha az LMP2-es csapatok kénytelenek lennének lemondani a 07-esekről, és a vadonatúj modellek beszerzésével járó súlyos költségeket vállalni, az az autók számának újabb csökkenéséhez vezethet.

    Ezeket az aggodalmakat szem előtt tartva az IMSA elnöke, John Doonan szerint a sorozat aktívan figyeli a témát.

    Továbbra is felmérjük az itteni piaci helyzete. Folytatjuk a beszélgetéseket az ACO-nál lévő partnereinkkel, Pierre Fillonnal, Thierry Bouvet-vel arról, hogy mit tehetünk sportágként ezen a téren. Még nem hoztunk döntést” – magyarázta Doonan a RACER-nek.

    Azt hiszem, ez olyasvalami, amit folyamatosan elemeznünk kell majd, az LMP2 teljesítményszintje alapján, az elvárások alapján, hogy a kategória csúcsautói, az LMDh, milyen teljesítményt fognak nyújtani, és megpróbáljuk a lehető legjobb döntéseket meghozni a nagyszerű verseny érdekében.

  • Íme a BMW Mbedded 4. epizódja – VIDEÓ

    A BMW szokásos videósorozatában, az Mbedded-ben ismét betekintést nyerhetünk a versenycsapat kulisszái mögé.

    A sorozat negyedik epizódban az új M4 GT3 az első nagy tesztje látható, melyre 2021 novemberében került sor Sebringben.

    A versenyt többek között a BMW M Motorsport amerikai pilótái is részt vettek, akik ekkor szerezték meg első tapasztalataikat az autóról.

    Az MBEDDED 4. epizódja a kezdeti szkepticizmustól a nagy lelkesedésig mutatja be azt az érzelmi hullámvasutat, amelyet Bill Auberlen, Robby Foley és James Clay éltek át

    Aa BMW M Motorsport amerikai pilótái 2021-ben, a Sebringi 24 órás versenyen első alkalommal indultak az autóval.

    Auberlen végső értékelése ez volt: „Ez a legjobb GT-autó, amit valaha vezettem„.

    A BMW Junior Team a hétvégi Daytonai 24 óráson smét akcióba lendül.

    Dan Harper, Max Hesse, és Neil Verhagen nemcsak a BMW M4 GT3-at vezették a Roar before the Rolex 24-on, hanem arra is felhasználták az Egyesült Államokba való kiruccanást, hogy meglátogassák Verhagen családját.

    Eközben Jochen Neerpasch, a Junior Team alapítója és mentora saját múltjába engedett betekintést.

  • Még nehezebb lett a Corvette, kezdenek elszállni az esélyek

    Balance of Performance módosítások legfőképpen a Corvette és BMW M4 GT3 autókat érintik – egy héttel a Daytonai 24 órás verseny előtt.

    Az IMSA mind a Chevrolet Corvette C8.R, mind a BMW M4 GT3 számára plusz súlyt adott a hétvégi Rolex 24 at Daytona előtt.

    A verseny előtti Balance of Performance táblázatban megerősítették, hogy a Corvette-et használó csapatoknak mostantól 1335 kg-os tömeggel kell számulniuk – írja a SportCar365.

    Ez 15 kg-os növekedést jelent a múlt hétvégi Roar Before the Rolex 24 kvalifikációs versenyen használt konfigurációhoz képest, míg a BMW 10 kg plusz súlyt kapott.

    Jó hír lehet azonban, hogy mindkét autó olyan aerodinamikai módosításokat kapott, amelyek az autó sebességet hivatottak segíteni.

    A Corvette a hátsó szárny -8 fokos szöggel (3 fokos csökkenés), a BMW pedig -2,2 fokos szöggel fog futni, miután korábban nekik 0 fokos beállítást kellet használniuk.

    Emellett a BMW 4 liter üzemanyag-kapacitást veszít.

    A GTD-autókat érintő további változások közé tartozik az Acura NSX GT3 Evo22 esetében a 25 kg-os súlycsökkentés és a 4 literes üzemanyag-kapacitás növekedés.

    Aa Lamborghini Huracan GT3 Evo esetében a hátsó szárny minimális szögének 1 fokos, a Mercedes-AMG GT3 Evo esetében pedig 1,2 fokos változás lesz tapasztalható.

    A McLaren 720S GT3-ba a hétvégi versenyen 4 literrel több üzemanyagot rakhatnak majd a csapatok.

    A DPi osztályban nem történt BoP-változás.

  • Ickx lesz a ‘Super Sebring’ tiszteletbeli indítója

    A legendás sportkocsiversenyző, Jacky Ickx lesz a WEC és az IMSA versenyek előtt is a tiszteletbeli indító.

    A legendás belga pilótát, Jacky Ickx-et nevezték ki a „Super Sebring” grand marshalljának, így a március 18-án és 19-én megrendezésre kerülő FIA World Endurance Championship 1000 Miles of Sebring és a Mobil 1 Twelve Hours of Sebring előtt is jelen lesz – írja a SportsCar365.

    Ickxet a Sebring Hírességek Csarnokába is beiktatják. A Mobil 1 Twelve Hours of Sebring kétszeres győztese – 1969-ben és 1972-ben -, a híres Le Mans-i 24 órás versenyt hatszor nyerte meg.

    A forma autókban sem volt ügyetlen, hiszen nyolc futamot nyert a Forma-1-ben, összesen pedig 37 nagy sportkocsis diadalt aratott, valamint 1979-ben elhódította a Can-Am bajnoki címet is. Ezen felül 1983-ban megnyerte a Dakar Rally-t is.

    Jacky Ickx, aki mindennel gyors volt, és mindenhol nyert

    Jacky Ickxet az 1972-es Sebringi győzelmének 50. évfordulóján tiszteletére ünneplik. Abban az évben a történelem egyik legerősebb duóját alkotta csapattársával, Mario Andrettivel egy Ferrari 312-esben. Ezt az is jól mutatja, hogy az akkor versenyt 2 kör előnnyel nyerték.

    Az 1969-es 12 órás győzelmét az angol Jackie Oliverrel közösen vezetett Ford GT40-essel aratta.

    Jacky Ickx kétségtelenül a nemzetközi motorsport egyik legendája, aki a Ferrari Forma-1-es csapatainak vezető pilótája volt, emellett számos sportkocsis győzelmet és bajnoki címet szerzett, többek között többször nyert Le Mans-ban és Sebringben is” – mondta Wayne Estes, a Sebring International Raceway elnöke és általános igazgatója.

    Sebringbe való visszatérését nemcsak az IMSA és a WEC versenyzői és tisztviselői fogják üdvözölni, hanem a több ezer Sebring-rajongó is, akik a világ legavatottabb és legszenvedélyesebb sportautó-rajongói közé tartoznak.”

    Sebring az egyetlen olyan versenypálya a világon, amely a WEC és az IMSA bajnoki versenyeinek is otthont ad.

    A Super Sebringhez tartozik a március 18-án, amerikai idő szerint délben kezdődő 1000 Miles of Sebring, valamint a március 19-én 10 óra után nem sokkal induló Mobil 1 Twelve Hours of Sebring.

    A SuperSebring hétvégén Jacky Ickx mellett Stefan Johansson, Andy Wallace és David Hobbs kerül beiktatásra a Sebring Hall of Fame-be.

  • Nagy bajban van a Corvette Racing, nem jó a tempó

    Tommy Milner szerint a Corvette Racing „nincs elragadtatva” az új, átalakított Chevrolet Corvette C8.R GT3 tempójától.

    A két módosított Chevrolet Corvette C8.R GTD a nyolcadik és kilencedik helyen végzett a 13 autóból álló osztályban a Rolex 24 at Daytona vasárnapi kvalifikációs futamán.

    Aannak ellenére, hogy a hétvége folyamán a Balance of Performance módosításával próbálták közelebb hozni őket a mezőny elejéhez, a távolság egyre csak nőtt.

    Egyik Corvette sem bizonyult tényezőnek a 100 perces versenyen, az autók leggyorsabb köre, Marco Sorensen 1:47.430-as ideje több mint 1 másodperccel volt lassabb az osztály élmezőnyénél.

    A Pratt & Miller által irányított csapat közleménye szerint az eredmények „kemény küzdelmet” jósolnak a tavalyi GT Le Mans osztály bajnokai számára, akik a GTD Pro kategóriában a GTE-specifikus Corvette módosított változatával indulnak idén.

    A változtatások között szerepel a többletsúly, a kisebb teljesítmény, a nagyobb légellenállás és a Michelin sablon abroncsok, amelyekkel a csapat még mindig nem tud megbarátkozni.

    Nyilvánvalóan nem vagyunk elragadtatva a tempónktól” – mondta Milner a SportsCar365-nek.

    Még mindig sokat kell tanulnunk a gumikról, és az ehhez hasonló dolgokkal kapcsolatban – a tapasztalatok segíteni fognak nekünk a versenyen.”

    A terv természetesen az volt, hogy minél többet tanuljunk. Az én szemszögemből nézve, fontos, hogy megtapasztaljam milyen a GT3-as versenyzés… ez hatalmas része a GTD kategória 24 órásának, hiszen 35 autó versenyzik nagyon hasonló tempóban.

    Az örökifjú Milner a nem túlságosan reménykeltő tempó ellenére is megpróbálta keresni a pozitívumokat.

    Nem volt rossz nap. Az autó egyben van, és nem kerültünk bajba. Rengeteg versenyadat áll a mérnökök rendelkezésére, hogy átnézzék, és a lehető leggyorsabbá tegyék a Corvette-jeinket” – jelentett ki Milner.

    #4: Corvette Racing, Corvette C8.R GTD, GTD PRO: Tommy Milner, Nick Tandy, Marco Sorensen
    #4: Corvette Racing, Corvette C8.R GTD, GTD PRO: Tommy Milner, Nick Tandy, Marco Sorensen Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Corvette mantra: Tanulni, tanulni, tanulni

    Antonio Garcia elmondta, hogy a csapat a vasárnapi 100 perces versenyt a Michelin gumik tesztjeként fogta fel.

    Rengeteg különböző dolog van a gumiszabályokkal kapcsolatban – például a guminyomás regulázása – és erről sokat tanultunk. Ez volt az első tapasztalatunk ezzel kapcsolatban” – magyarázta Garcia.

    Vezettem és tanultam, hogyan lehet maximalizálni az abroncsok teljesítményét. Még ha nem is voltunk gyorsak, sok tapasztalatot szereztünk, például a kettős etapokról. Szinte az összes GTD csapat régebb óta használja ezeket a gumikat, mint mi, szóval van mit behoznunk.

    Meglátjuk, hogy néhány nap múlva erősebben tudunk-e visszatérni, és ott tudunk-e majd lenni, ahol lennünk kell.

    A BMW és a Ferrari GT3-as autókon szintén BoP változásokat eszközöltek a gyenge teljesítményük miatt, azonban ez rajtuk sem segített.

    A Team RLL által vezetett BMW M4 GT3-asok párosa a 12. és a 13. helyen végzett az osztályban, míg a Risi Competizione Ferrari 488 GT3 Evo 2020-as Ferrari 488 GT3 a 11. helyen végzett.

    Az IMSA fenntartja magának a jogot további BoP-változtatásokra, bár egyelőre nem világos, hogy a WeatherTech SportsCar Championship szezonnyitója előtt a szankciós testület fog-e további módosításokat eszközölni.

  • Elvesztette a második helyét a 79-es Porsche

    A 79-es Porsche mellett még két autó veszítette el a Rolex 24-re kvalifikáló vasárnapi versenyen megszerzett pozícióját.

    Korábban már megírtuk, hogy a GTD Pro és a GTD kategória kvalifikációs futama nagy csatát hozott.

    A GTD Pro kategóriában a Bortolotti nevével fémjelzett Lamborghini Huracan GT3 brillírozott, míg a GTD osztályban a Winward Mercedes GT3-at vitte sikerre Lucas Auer.

    A verseny utáni ellenőrzést követően azonban több csapat is megütötte a bokáját – írja a Racer.com.

    Így 79-es számú WeatherTech Racing Porsche és a 97-es WeatherTech Racing Mercedes AMG GTD Pro versenyautók, valamint a 16-os Wright Motorsports Porsche GTD autója sem tartotta be a Michelin és az IMSA által meghatározott szabályokat.

    Ennek értelmében ez a három alakulat az áthajtásos büntetések időbeli megfelelőjét kapta.

    A csapatok az első szabálysértésért a versenyen belül figyelmeztetést kaptak, mielőtt a második szabálysértésért a fenti büntetést szabtak ki.

    A 79-es számú Porsche a GTD Pro kategóriában a második helyen végzett, míg a 16-os számú Wright Motorsports Porsche a harmadik lett a GTD-ben.

    A Michelin a Roar rajtja előtt kiadott technikai közleményében felvázolt bizonyos követelményeket a futóművekre és a guminyomásra vonatkozóan.

    A 3,5 fokon túli negatív dőlésszög tilos, és a kiadvány meghatározta, hogy az adott dőlésszögtartományokhoz milyen minimális stabilizált nyomásnak kell lennie – 29 psi-től kezdődően.

  • Nasr: A GT3-as Porsche debütálás „a terv része”

    Felipe Nasr úgy tekint az IMSA-ban való GT3-as debütálására, mint a Porsche-karrierje kezdetének fontos lépésére.

    Felipe Nasr-t még a tavalyi év végén jelentették be, mint a Team Penske Porsche LMDh projektjének egyik gyári pilótáját. Ennek az autónak a bemutatkozására azonban még egy évet várni kell.

    A 29 éves pilóta így 2022-ben a Pfaff Motorsports színeiben indul az IMSA Weathertech Series GTD Pro osztályának endurance versenyein, Daytonában, Sebringben, Watkins Glenben és Road Atlantában.

    A regnáló DPi-bajnok a 9-es számú Porsche 911 GT3 R-t a teljes szezont teljesítő Mathieu Jaminet és Matt Campbell párossal osztja majd meg.

    Nasr kifejtette, hogy GT3-as debütálása fontos elemét képezi a Porsche Motorsport struktúrájába való beilleszkedésének, miután négy évet töltött az Action Express Racinggel a DPi-ben.

    Nasr emellett az FIA World Endurance Championship LMP2 osztályában is indul, a Porsche LMDh gyári programját üzemeltető Team Penske csapatával.

    Először is, úgy gondolom, hogy nagyszerű lehetőség, hogy a Porsche Motorsport családjához csatlakozhatok. Minden ami eddig történt a tervünk részét képzi” – mondta Nasr a Sportscar365-nek.

    Megismerkedem Matt-tel és Jaminet-vel, mindketten nagyon tapasztaltak ezzel az autóval és a Porsche családot is ismerik. Segítenek majd a beilleszkedésben. A GT3 új kihívás lesz, de a tanulási fázist át kell vészelnem.

    Az, hogy van időm felépíteni magam a környezetben, ez mind része a dolognak. Úgy érzem, hogy a GT3 egy új kihívás lesz számomra. Minden új. Van ott egy tanulási fázis, amit ki kell bírnom.

    Felipe Nasr a 9-es GTD Pro Pfaff Porschéban
    Felipe Nasr a 9-es GTD Pro Pfaff Porschéban Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Kevés GT3-as tapasztalat, annál nagyobb remények

    Ugyan Nasr már korábban is versenyzett GT-autóval, ez elég régen, 2017-ben volt a Porsche GT3 Cup Brazilban.

    Úgy érzem elértem a céljaimat a DPi kategóriában. Tetszik, hogy a GTD Pro új próbatétel elé állít majd: új tapasztalatok, új tanulási fázis, új vezetési stílus, új gumik. Minden új lesz számomra” – jelentette ki a brazil versenyző..

    Két nagyszerű csapattársam van, akikben megbízhatok. Ha nem lenne esélyünk a győzelemre, akkor valószínűleg nem vállaltam volna el ezt a feladatot.

    Felipe Nasr egyelőre nem tudja, milyen egyéb versenyeken indul majd el az idei szezonban

    Nagyon elfoglalt leszek idén az LMDh fejlesztésével, és a WEC programmal a Team Penske-vel, plusz a négy endurance futammal, ami már be van jelentve. Tele van a naptáram!

     

  • Elképesztő finálé, Ricky Taylor szenzációs védekezése pole-t ért

    Az utolsó körökig izgalmas kvalifikációs futamot hozott a Roar before the Rolex 24 záró akkordja, melyet a Wayne Taylor Racing versenyzője, Ricky Taylor nyert meg.

    DPi

    A pole-ból induló Tristan Vautier (#5 – JDC Miller MotorSports – Cadillac DPi-V.R) ragyogóan kapta el a rajtot, mögötte azonban rögtön megjelent Tristan Nunez (#31 – Action Express – Cadillac DPi-V.R), aki egyből feljött a második helyre.

    Ez azonban csak a pálya belső részéig tartott, ekkor Renger van der Zande (#01 – Chip Ganassi Racing – Cadillac DPi-V.R) egy bravúros előzéssel megszerezte a második helyet – a hatodik helyről rajtolva.

    A rajt vesztese Jimmie Johnson (#48 – Ally Racing – Cadillac DPi-V.R) volt, aki a kiváló időmérős teljesítménye után rossz pozícióba került, és visszaesett a DPi kategória utolsó, 7. helyére.

    Az edzésen történt ütközése miatt – második hely helyett – hátulról rajtoló Filipe Albuquerque (#10 – Wayne Taylor Racing – Acura ARX-05) szépen lassan zárkózott fel.

    Ebben segített az is, amikor egy lekörözött GTD autó lezavarta a pályáról a harmadik helyen autózó Nunezt.

    #5: JDC Miller MotorSports, Cadillac DPi, DPi: Tristan Vautier, Richard Westbrook, Loic Duval, Ben Keating
    #5: JDC Miller MotorSports, Cadillac DPi, DPi: Tristan Vautier, Richard Westbrook, Loic Duval, Ben Keating / Fotó: LAT Images/Courtesy of IMSA

    Elől kialakult egy nagyobb boly, melyet Vautier vezetett, azonban nagyon támadta őt van der Zande, és megérkezett rájuk Albuquerque is.

    A versenyen két kiállás is történt, az utolsó köröket pedig az Albuquerque-t váltó Ricky Taylor, valamint a Vautier-t váltó Richard Westbrook elképesztő csatája jellemezte.

    Westbrook többször is próbálkozott, végül az utolsó körben egy bátor féktávval bevetődött Taylor mellé, azonban nem járt sikerrel, és megpördült.

    Az 5-ös rajtszámú JDC autó nem sérült, így Westbrook be tudta hozni azt a második helyre.

    Ricky Taylorék tehát elképesztő izgalmak után nyertek. A harmadik helyre a Jimmie Johnsontól volánt átvevő Kamui Kobayashi jött fel nagyszerű hajrát bemutatva.

    #10: Konica Minolta Acura ARX-05, Acura DPi, DPi: Ricky Taylor, Filipe Albuquerque, Alexander Rossi, Will Stevens
    #10: Konica Minolta Acura ARX-05, Acura DPi, DPi: Ricky Taylor, Filipe Albuquerque, Alexander Rossi, Will Stevens Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    LMP2

    A versenyt magabiztos fölénnyel nyerte a Ben Keating – Marcel Jensen páros (#52 – PR1 Mathiasen Motorsports), mögöttük viszont hatalmas küzdelem folyt.

    A második helyre végül a testvérautó futott be, Steven Thomas és Jonathan Bomarito (#1 – PR1 Mathiasen Motorsports) vezérletével.

    A képzeletbeli dobogó alsó fokára a nagyszerűen hajrázó Renee Rast álhatott fel, csapattársával François Heriau-val (#68 – G-Drive Racing By APR) egyetemben.

    #52: PR1 Mathiasen Motorsports, ORECA LMP2 07, LMP2: Ben Keating, Mikkel Jensen, Scott Huffaker, Nicolas Lapierre celebrate winning the Motul Pole Award
    #52: PR1 Mathiasen Motorsports, ORECA LMP2 07, LMP2: Ben Keating, Mikkel Jensen, Scott Huffaker, Nicolas Lapierre ünnepli a Motul Pole Award-ot / Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    LMP3

    A kategóriában már a korai szakasztól kezdve dominálta az Andretti Autosport 36-os rajtszámú autója(Jarett Andretti – Josh Burdon), és végül simán nyertek.

    Második lett a Muehlner Motorsports 6-os autója (Moritz Krantz – Ayrton Ori) lett, harmadik helyre pedig az AWA #13 (Orey Fidani – Kuno Wittmer) jött be.

    Érdemes megemlíteni a Riley Motorsports #74-et (Gar Robinson – Felipe Fraga) is, amely az elején még tartotta a lépést a 36-os autóval, azonban kiállni kényszerültek a versenyből.

    GTD Pro

    A rajt után Mathieu Jaminet (és csapattársa Felipe Nasr) a Pfaff Motorsport 9-es rajtszámú Porsche 911 GT3R-jét repítette az élre, és a verseny első fele Porsche dominanciával volt jellemezhető.

    A német gyártó levesébe végül a TR3 Racing, és Mirko Bortolotti tudott beleköpni, aki végül csapattársával, Andrea Caldarellivel egyetemben az utolsó félórában levadászta a két Porschét, első helyre hozta be a 63-as számú Lamborghini Huracan GT3-at.

    Harmadik lett végül a a már említett 9-es számú Pfaff Motorsport Porsche, kettejük közé pedig a szintén remekül hajrázó WeatherTech Racing Porsche 911 GT3R (Julien Andlauer – Antonio Picariello) tudott befurakodni.

    Ki kell emelni a Corvette-ek és a BMW-k gyengélkedését, a GTE kategóriát tavaly uraló amerikai márka autói a 8. és 9. helyen futottak be, míg a német gyártóéi a kategória utolsó két helyén.

    #63: TR3 Racing, Lamborghini Huracan GT3, GTD PRO: Marco Mapelli, Andrea Caldarelli, Mirko Bortolotti, Rolf Ineichen takes the checkered flag
    #63: TR3 Racing, Lamborghini Huracan GT3, GTD PRO: Marco Mapelli, Andrea Caldarelli, Mirko Bortolotti, Rolf Ineichen az első helyen ért célba Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    GTD

    A GTD-ben a Winward Racing Mercedese vezetett Russell Ward kezében, akit John Miller üldözött a Crucial Motorsport McLaren 720S-ével, míg Kenny Habul megőrizte a kvalifikáción elért figyelemre méltó harmadik helyét.

    Mike Skeen Gilbert Korthoff Motorsport Mercedesével azonban a nyitó etapban erősen támadott, és Habul-t feljött a harmadik helyre.

    A kiállások után Lucas Auer tartotta az élen Winwardot, akit Paul Holton üldözött a Crucial McLaren volánja mögül. Townsend Bell az osztály harmadik helyén futott be a #12-es VSR Lexusszal, közvetlenül Guy Cosmo előtt a GKM Benzszel.

    Jan Heylen, aki Ryan Hardwick-től vette át a Wright Motorsports Porschét, az egész stint alatt keményen hajtott, és az utolsó pillanatban megelőzte Bellt a harmadik helyért.

    Az élen Auer tartotta magát, és mindössze fél másodperccel megelőzve Holtont megszerezte a kategória első helyét.

    A teljes eredménysor itt olvasható

  • Briscoe, Burton, Cindric és Deegan vezeti a Daytonai különítményt

    A NASCAR fiatal versenyzői – köztük Hailie Deegan is – a Ford Performance színeiben vesznek részt az IMSA Pilot Challange Daytonai fordulóján.

    Deeganen kívül Harrison Burton, Chase Briscoe és Austin Cindric fog indulni a BMW M Endurance Challenge január 28-i versenyén.

    Egy nappal később Cindric beül a 15-ös számú Proton USA Mercedes-AMG GT3-asba, és az új GTD Pro osztályban fog versenyezni a 60. Rolex 24 At Daytona versenyen.

    Cindric és Burton a Michelin Pilot Challenge versenyen a 41-es számú PF Racing Mustangon osztozik majd, Briscoe és Deegan pedig ugyanezen istálló 42-es számú Mustangján.

    A cél mind a négy pilóta számára az, hogy értékes épített pályás tapasztalatokat szerezzenek, mielőtt nekivágnak a NASCAR-szezonjuknak – ez Deegan számára a Camping World Truck Series-t, a másik három pilóta számára pedig a Cup Series-t jelenti.

    Cindric épített pályás tapasztaltairól már írtunk, most azonban nézzük meg, a másik három ovál specialista hogyan áll az épített pályás versenyzéshez.

    #42: PF Racing, Ford Mustang GT4, GS: Chase Briscoe, Hailie Deegan
    #42: PF Racing, Ford Mustang GT4, GS: Chase Briscoe, Hailie Deegan / Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Több megbeszélésünk is volt a Fordnál, a Wood Brothersnél és a Penske-nél. Az egyetlen dolog, amin dolgozni akartam, hogy jobb legyek az épített pályákon” – mondta Harrison Burton, aki többek között MMA-val készült a szezonra.

    Az, hogy most rögtön lehetőségem van erre, fantasztikus, és dicséret illeti őket, hogy elkötelezettek abban, hogy segítsenek nekem jobbá válni. Ennél többet nem is kérhetnék tőlük.

    Hailie Deegan a legfiatalabb

    Hármójuk közül talán a fiatal hölgyversenyzőnek, Hailie Deegannek van a legkevesebb tapasztalata ezeken a típusú aszfaltcsíkokon.

    Az idei legfontosabb célom, hogy minél többet vezessek, bármi is legyen az, akár oválról, akár épített pályáról, akár dirtről van szó. Sokat akarok autóban ülni ” – mondta a 20 éves Deegan, aki ’22-ben visszatér a David Gilliland Racinghez egy második Truck Series szezonra.

    Csak be akarok szállni és több tapasztalatot szerezni, és úgy érzem, hogy ha egy dologban tudnék fejlődni – persze sok mindenben tudok még fejlődni -, az ami a NASCAR világában egyre inkább előtérbe kerül, azok az épített pályák.

    Hailie Deegan
    Hailie Deegan / Fotó: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR Media

    Azt gondolom, ha bármilyen típusú épített pályán tudok versenyezni, az szerintem csak jobbá tesz engem, mint versenyzőt.

    Deegan és Briscoe korábban már versenyeztek együtt, és a Stewart-Haas Racing színeiben második szezonját kezdő versenyző, alig várja, hogy a volán mögé ülhessen.

    Amikor legutóbb ott voltunk, akkor futott először épített pályán” – mondta a 27 éves Briscoe. „Most, hogy visszamegyünk vele, valószínűleg már három vagy négy Truck versenyen is túl van (épített pályákon), és futott már más IMSA-versenyeken is, szóval jó lesz látni, hogy versenyzőként hogyan fejlődik.

    Nagyon jó munkát végez sok különböző szakágban. Jó lesz mindkettőnk számára odamenni, és egy teljesen új szakágban versenyezni.”