Kategória: IMSA

  • Technikai hibák sokasága a Corvette Racingnél

    A 3-as és a 4-es számú Chevrolet Corvette C8.R nagy hátrányban, már csak tesztelési jelleggel körözget a pályán.

    Már alapból nagy hátránnyal kezdte a versenyt a Corvette Racing, hiszen sem a gumikkal, sem a BoP-vel nem jártak szerencsésen.

    A tavalyi GT Le Mans kategória győztes csapatának 4-es számú versenyautóját – amely most a GTD Pro kategóriában versenyez – a hetedik órában vitték először a garázsba, és körülbelül két órával később csatlakozott hozzá a 3-as számú testvérautó.

    A Corvette Racing szóvivője a Sportscar365-nek elmondta, hogy a csapat a 4-es számú autó generátorát vizsgálta, és a szerelés elhúzódott. A 3-as autó problémáiról nem érkezett hivatalos információ.

    Marco Sorensen a 4-es rajtszámú autó problémáiról így nyilatkozott: „Hátulról kaptunk egy ütközést, ami nagy károkat okozott.

    Egy megpördülő LMP3-as autó volt előttünk, és keményen kellett fékeznem, mert nem volt hova mennem. Aztán hátulról nekem jöttek. Nem tudom, ki volt az.

    Ennek ellenére a dán versenyző tovább tudott hajtani, 4-es Corvette problémái inkább a kiállásnál kezdődtek.

    Az autó ezután rendben volt. Továbbra is jó köröket tudtam futni, és még mindig versenyben voltunk. Minden rendben volt. Aztán mielőtt bejöttem volna a boxba, az motor teljesen leállt.”

    Amikor Nick (Tandy) beugrott, nem tudtuk beindítani a motort. Kemény dolog. Hosszú volt a javítás.

    A 3-as számú Corvette 12, a 4-es számú elképesztő, 76 körös hátrányban körözget – tesztel – a pályán.

  • Minden, amit tudni érdemes a hétvégi Daytonai 24 órásról

    Közvetítés helye, rajt időpontja, spotter guide, és még sok más információ ami elengedhetetlen a szombati Daytonai 24 órásra.

    Eljött a pillanat, január 29-én, szombaton kezdetét veszi a 60. Daytonai 24 órás verseny.

    A DPi pole pozíciójából a Wayne Taylor Racing fog indulni, miután éles csatában legyőzték a JDC-Miller Motorsport a kvalifikációs versenyen.

    Utolsó évét tölti a DPi, erről egy bővebb összefoglalót, és az indulókról egy kis bemutatót, itt olvashattok.

    P2-ben is hatalmas küzdelem várható, ahol Ben Keating – aki a JDC-Miller DPi csapatnál is indul, így két kategóriában teljesíti majd a versenyt – és csapata, a PR1/Mathiasen indul az élről.

    A GTD kategória a GTE megszűnésével kettéoszlott, ezért teljesen új dinamikája lesz a versenynek.

    Érdemes megemlíteni, hogy a GTD Pro kategóriában a TR3 gyári Lamborghini uralta a teszteket, és a kvalifikációs versenyet is, de szorosan a nyomukban van a Pfaff Motorsport Porschéja.

    A GTD kategóriában jól szerepelt a Mercedes, ott a Winward Racing szerezte meg az első helyet.

    Lássuk a legfontosabb információkat Daytonai 24 órásról:

    ÉLŐ közvetítés (adblock kikapcsolása javasolt a tökéletes működéshez)
    Spotter Guide
    Live Timing
    Rajtrács

    Január 29., szombat
    19:40 – A rajt

    Január 30., vasárnap
    19:40 – A célbaérkezés

    Daytonai 24 órás, a legboldogabb óra szombaton 1:40-től vasárnap 1:40-ig
    Daytonai 24 órás, a legboldogabb óra szombaton 1:40-től vasárnap 1:40-ig Foto: LAT Images Courtesy of IMSA

    Legfrissebb híreink a Daytonai 24 órásról

    [catlist tags=”daytonai-24-oras” excerpt=yes date=yes dateformat=”H:i – l” date_class=”lcp_date”]

  • Wickensék dobogón TCR-ben, az RS1-é a GT4 trófea Daytonában

    Hatalmas csatákkal teli küzdelmet hozott az IMSA Michelin Pilot Challenge nyitófordulója, Daytonában. Robert Wickens visszatért!

    Sok incidens, és hatalmas csaták jellemezték a BMW M Endurance Challange Daytonai 4 órás nyitófordulóját.

    Stevan McAleer a futam végén megelőzte Owen Trinklert, és ezzel bebiztostotta RS1 győzelmét a BMW M Endurance Challenge pénteki futamán a Daytona International Speedwayen – írja a SportsCar365.

    McAleer 13 perccel a vége előtt előzte meg a 46-os rajtszámú Team TGM Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsportot, és végül nagy, 4,631 másodperces előnnyel Trinkler előtt ért célba a négyórás IMSA Michelin Pilot Challenge szezonnyitón.

    A TCR kategóriában az 5-ös Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR nyert
    A TCR kategóriában az 5-ös Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR nyert Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Ez a Porsche 1-2. helyezését jelentette a német gyártó új GT4-es autójának debütálásán.

    McAleer Eric Filgueiras-szal osztozott a 28-as számú Porsche vezetésén.

    A harmadik helyen Bill Auberlen és Dillon Machavern 95-ös számú Turner Motorsport BMW M4 GT4-je végzett.

    A Hailie Deegan és Chase Briscoe fémjelezte 42-es Ford Mustang GT4 balszerencsés volt, és a korai jő tempó ellenére két kör hátrányba értek célba.

    A másik NASCAR érdekeltségű autó, a 41-es csapattárs végül Austin CIndric és Harrison Burton vezérletével a 9. lett.

    Robert Wickens nagyszerűen tért vissza

    A versenyt hatalmas versenyzéssel, és egy okos húzással az 5-ös rajtszámú Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR nyerte Roy Block és Tim Lewis vezérletével.

    Utóbbi nagy elismerést érdemel, hiszen egy pit roados kavarodás után ő volt az egyetlen, aki észrevette a piros lámpát, így a körülöttük lévő autókat megbüntették.

    Második helyre az 1-es számú Bryan Herta Autosport fémjelezte Hyundai Elantra N TCR jött be Michael Lewis és Taylor Hagler ült a volánnál

    Harmadik helyen végeztek Robert Wickensék – és csapattársa Mark Wilkins -, akik sokáig vezették a futamot, azonban a sárga zászló rosszkor jött nekik, és így visszaestek.

    Wickens ígysem panaszkodhat, hiszen nagyon sokat ült az autóban, és ő tartotta életben a csapat esélyeit a verseny korai szakaszában.

    Robert Wickens visszatért
    Robert Wickens visszatért Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Teljes eredménylista

  • A Lexus „kiérdemelte” a jogot, hogy a GTD Pro-ban induljon

    Legalábbis ezt mondja Jeff Bal, a Lexus csapatmenedzsere. A Lexus az idei évtől kezdődő GTD Pro egyik új csapata.

    A Lexus úgy érzi, hogy „kiérdemelte a jogot” arra, hogy az új GTD Pro osztályban versenyezzen.

    Ezt Jeff Bal, a márka motorsportokért felelős vezetője mondta, miután szerinte a futamgyőztes GTD programjával lefektették tavaly az alapokat.

    A luxusautógyártó a Vasser Sullivannal a GTD Pro és a GTD kategóriában is indul, és a program történetében először teljes gyári programot indít a Lexus RC F GT3-mal az új, 2022-ben indított osztályban.

    A Lexus veterán gyári pilótája, Jack Hawksworth mellé a 14-es számú Lexusba az ex-McLaren ász Ben Barnicoat ül be a teljes szezonra, a Michelin Endurance Cup futamain pedig az NTT IndyCar Series újdonsült pilótája, Kyle Kirkwood egészíti ki a felállást.

    Miután öt szezont versenyeztek a Pro-Am felállású GTD osztályban, Bal szerint a GTD Pro egy újabb „lehetőséget” jelent a Lexus számára, hogy megmutassa erejét az IMSA világában.

    Nagy izgalom töltött el minket a GTD Pro megalakítása. Úgy gondolom, John [Doonan] és az IMSA csapata kivételes munkát végzett, hogy ennyi versenyzőt hoztak be” – mondta Bal a Sportscar365-nek.

    Nem készültünk arra, hogy ebben a kategóriában versenyezzünk. A GTD osztály áll a legközelebb az utcai autónkhoz, és még soha nem sikerült megnyernünk ezt a kategóriát, tehát sokat jelentene számunkra a győzelem.

    A GTD Pro osztály egy újabb lehetőség számunkra, hogy megmutassuk az autó képességeit, valamint a versenyzők és a csapat tehetségét. A Vasser Sullivannal közösen nagyon rövid idő alatt egy igazi profi, gyári programot állítsunk össze” – magyarázta a Lexus Motorsport vezetője.

    A Lexus megtiszteltetésnek érzi, hogy a Corvette és a BMW ellene versenyezhet
    A Lexus megtiszteltetésnek érzi, hogy a Corvette és a BMW ellene versenyezhet Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    A Vasser Sullivan kiemelkedően jó munkát végzett

    Bal elmondta, hogy a Jimmy Vasser és James ‘Sulli’ Sullivan által vezetett csapat kifejezetten a GTD Pro programhoz új embereket vett fel, valamint további mérnöki támogatást kapott a Toyota Racing Developmenttől.

    A szakma legjobbjai közül vettünk fel embereket. A csapatnak meg kellett erősítenie a teljes munkaidőben dolgozók listáját is. A műhely mostanában a nap 24 órájában elfoglalt” – mondta Bal.

    Hihetetlen munkát végeztek a tehetségek felkutatásában, és tényleg a megfelelő embereket juttatták a megfelelő helyre. Elégedettek vagyunk azzal, ahol most tartunk.

    Arra a kérdésre, hogy milyen érzés a Corvette Racing és a BMW Team RLL ellen versenyezni, Bal azt mondta, hogy úgy érzi, a Lexus elmúlt szezonokban elért eredményei segítettek megszilárdítani a márka pozícióját, hogy felvegye a harcot a legendás gyári csapatokkal.

    Úgy gondolom, kiérdemeltük a jogot, hogy most itt legyünk. Tudva, hogy versenyezhetünk ellenük és az egyéb riválisok ellen mind a GTD Pro, mind a GTD osztályban, nagyon szórakoztató lesz nézni, hogyan teljesítünk.

  • Joey Hand vezeti majd a Rick Ware Racing autóját az épített pályákon

    Joey Hand lesz a Rick Ware Racing 15-ös számú autójának versenyzője mind a hat épített pályás NASCAR Cup Series versenyen.

    Hand tavaly az RWR színeiben versenyzett a Charlotte Roval pályán – ami az első Cup Series indulása volt – és végül a 27. helyen végzett.

    A 42 éves versenyző eddig elsősorban sportkocsikban versenyzett a Ford gyári pilótájaként. A 2011-es Daytonai 24 óráson az összesített győztes csapat tagja volt – írja az NBC Sports.

    2017-ben ugyanezen a versenyen a GTLM kategória győztese lett a Ford színeiben. Hand 2016-ban a Le Mans-i 24 órást is megnyerte, a Ford GTE-Pro csapatának versenyzőjeként.

    Joey Hand hat Cup futamot teljesít majd ebben a szezonban: Circuit of the Americas (március 27.), Sonoma (június 12.), Road America (július 3.), Indianapolis Road Course (július 30.), Watkins Glen (augusztus 21.) és Charlotte Roval (október 9.).

    Mindig is nagyon szerettem a NASCAR-t, és tavaly nagyon jól éreztem magam” – mondta a csapat közleményében. „A versenyhétvége és az azt követő Next Gen tesztelés során Rick Ware (az autó tulajdonosa – a szerk.) és én remek kapcsolatot alakítottunk ki.

    A Next Gen autó bevezetésével úgy érzem, hogy kiegyenlítődnek a feltételek, és valós esélyünk lesz arra, hogy az élen versenyezzünk.”

    A Ford Performance és a Stewart-Haas Racing támogatásával nem lehet több kifogásunk, versenyképesnek kell majd lennünk az épített pályákon.

    Úgy érzem, már most is jól érzem magam a Next Gen autóval, mivel sok hasonlóságot mutat a GT autókhoz képest, amelyeket korábban vezettem” – tette hozzá a Rick Ware Racing új versenyzője.

    Mark Rushbrook, a Ford Motorsport globális igazgatója nyilatkozatában dícsérte régi-új versenyzőjét.

    Joey az elmúlt néhány évben a NASCAR-pilótáink számára kulcsfontosságú erőforrás volt, ami az épített pályákon való jártasságukat illeti, így az, hogy megkapja ezt a lehetőséget az RWR-nél, csak még jobbá teszi a programunkat.

  • Ha menni kell, hát menni kell – Jordan Taylor újabb fergeteges sztorija

    Az autóversenyzés egyik legősibb kérdése, hogy mit tesznek a versenyzők, ha a mosdóba kell menniük – erre Jordan Taylor válaszolt.

    De a 3-as számú Corvette versenyzőjének is volt egy kérdése, mielőtt megosztotta az NBC Sportsnak egy felejthetetlen Rolex 24 at Daytona anekdotáját.

    Mi az az elévülési idő, amikor itt bajba kerülhetsz valamiért?” – kérdezte fanyar mosollyal az arcán Jordan Taylor. „Hát, csak annyit mondok, hogy nagyon régen volt.

    Hagyjuk, hogy Taylor, aki jól ismert bolondos közösségi média személyiségéről, innen átvegye a szót (és megjegyezzük, hogy valójában a „Mi volt a leghülyébb dolog, amit valaha tettél a Rolex 24-en?” kérdésre válaszolt) – írja Nate Ryan, az NBC Sports újságírója.

    Az egyik évben volt egy hosszú sárga az éjszaka közepén és kora reggel, és nagyon kellett pisilnem” – mondta a Corvette Racing versenyzője.

    És nyilvánvalóan a köd miatt volt sárga, és a csapat nem akart a boxba menni, mert mi vezettünk. Szóval úgy voltam vele, akkor inkább bepisilek az autóba. Semmi baj. A srácok mindig ezt csinálják.

    Megpróbáltam pisilni, de fizikailag nem tudtam magamra pisilni, és annyira kellett, hogy fájt a hólyagom. Mindenki volt már ilyen helyzetben. És nem tudtam pisilni.

    A csapat azt tanácsolta, hogy tegyek meg minden szükséges lépést, mert a boxutca (és a vezetés feladása) továbbra sem volt elérhető opció.

    Jordan Taylor a Corvette GTD-ben - biztos, hogy nem pisil?
    Jordan Taylor a Corvette GTD-ben – biztos, hogy nem pisil éppen? Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    De mivan, ha nem megy?

    Jordan Taylor úgy döntött, hogy a vizualizáció lehet a legjobb megközelítés.

    El kell képzelnem vagy szimulálnom, hogyan pisilnék, ha most egy mosdóban lennék. Ez nálam olyan volt, mint amikor normális esetben egy vízesésre gondolnék.”

    Szóval megpróbáltam elképzelni magam egy vécénél, ahogy követem a safety car-t, és még mindig nem tudtam megcsinálni.

    Úgy döntött, hogy tovább kell gondolnia a dolgot, így Taylor meglazította az öveket, lecsatolta a tűzoltóruháját és …

    Készen álltam arra, hogy bepisiljek a pilótafülkébe, és próbáltam olyan helyre célozni, ahol úgy gondoltam, hogy nem fogja elrontani az elektronikát” – magyarázta Rodney Sandstorm megtestesítője.

    De aztán majdnem bekövetkezett a katasztrófa. A csapat hirtelen a boxba hívta Jordan Taylort, miközben ő a pálya hátsó részén volt.

    Rendkívül gyorsan felhúztam a cipzárat. Szerencsére nem csíptem be semmit, ami fájdalommal járt volna. Felvettem a kesztyűmet, kiszálltam az autóból és elmentem pisilni. Nagyon furcsa helyzet volt.

    A legviccesebb az lett volna, ha 30 másodperccel később hívtak volna be, mert akkor szó szerint félmeztelenül szálltam volna ki az autóból, ami nagyon zavaró lett volna.

    Szerencsére ez nem történt meg. Elég nehéz lett volna megmagyarázni.

    Persze lehetett volna rosszabb is.

    Hála istennek abban az évben nem volt kamera az autóban” – jegyezte meg Jordan Taylor.

  • Albuquerque nyerte a Daytonai 24 órás harmadik, esti edzését

    Filipe Albuquerque volt a leggyorsabb a Wayne Taylor Racing Acura ARX-05-ösével az esős harmadik, esti szabadedzésén.

    A hideg és nedves körülmények miatt a legtöbb csapat korlátozta a csütörtök esti 1 óra 45 perces edzésen megtett kilómétereit, tekintettel arra, hogy a hétvégi 24 órás valószínűsíthetően száraz körülmények között fog zajlani.

    Albuquerque a #10-es Wayne Taylort Racing Acura autóját 1.48,730 perc alatt repítette körbe a pályán, ezzel 0,733 másodperccel ment gyorsabban, mint a regnáló IndyCar-bajnok Alex Palou #01-es Chip Ganassi Racing Cadillac DPi-V.R-je – írja a Motorsport.com.

    Tom Blomqvist a #60-as Meyer Shank Racing Acurával futott korai gyorsköre – mely 1.49,583 volt – végül a harmadik helyre lett elég.

    Folytatódott a két kategória keveredése, hiszen a negyedik helyen az ex-Formula-2-es pilóta, Luca Ghiotto végzett 1.49,597-as idővel, ezzel értelemszerűen ő futotta az LM2 géposztály leggyorsabb idejét a G-Drive-al.

    Mögötte több, mint két másodpercre következett Rui Andrade Tower Motorsport Orecája, míg egy másik IndyCar-sztár, Pato O’Ward a harmadik lett az osztályban a #81-es DragonSpeed versenyautóval.

    Az LMP3-ban Ugo de Wilde diktálta a tempót a #26 Muehlner Motorsport Duqueine-jával, a legjobb időeredménye 1.56,933 perc volt – mintegy 1,7 másodperccel megelőzve az osztály következő legjobb autóját, Seb Priaulx Sean Creech Motorsport Ligier-jét.

    A GTD Pro kategória élén a #97-es Proton-run WeatherTech Racing Mercedes-AMG GT3 végzett, a legjobb időt Daniel Juncadella érte el 1m58.431 mp-cel.

    A GTD-ben ugyancsak egy Mercedes volt a leggyorsabb, Raffaele Marciello #75 SunEnergy1-es autója.

    A 2022-es Rolex 24 at Daytona utolsó edzésére magyar idő szerint pénteken 17:15-kor kerül sor.

    Teljes eredménylista

  • Kobayashi volt a leggyorsabb a Daytonai 24 órás második szabadedzésén

    Kamui Kobayashi érte el a leggyorsabb időt, mielőtt az eső visszatért, és megnehezítette a versenyzők felkészülését.

    A japán versenyző 1:35.470-es időt autózott a 48-as rajtszámú Action Express Racing Cadillac DPi-V.R-rel, és 1,494 másodperccel előzte meg csapattársát, Mike Conwayt.

    Mindkét idő a DPi edzés első pillanataiban született, mielőtt piros zászlóval leállították az eseményt – írja a SportsCar365.

    A Trenton Estep által vezetett 7-es rajtszámú Forty7 Motorsports Duqueine D08 Nissan volt a ludas, mely leállt a pályán.

    A folytatásban az eső felerősödött, és a versenyzők többsége így nem tudott javítani köridején már.

    Az LMP2-es kategóriát Nico Müller 20-as számú High Class Racing Oreca 07 Gibsonja nyerte, aki 0,125 másodperccel előzte meg Ed Jones 68-as számú G-Drive Racing by APR versenyautóját.

    A 81-es számú DragonSpeed LMP2-es versenyautó, amely a csütörtöki nyitóedzésen a leggyorsabb időt érte el, Devlin DeFrancesco 1:37,554-es körével a katagória harmadik helyén végzett.

    Felipe Fraga volt a leggyorsabb az LMP3-ban a 74-es rajtszámú Riley Motorsports Ligier JS P320 Nissanjával.

    A GTD-ben a Mercedes-AMG GT3 Evók domináltak, az első és a második leggyorsabbak lettek.

    Mikael Grenier No. 57-es Winward Mercedese 1:46.577-es idővel lett a leggyorsab a DTM címvédő Maxi Götz előtt.

    Jack Hawksworth 14-es rajtszámú Vasser Sullivan Lexus RC F GT3-ja volt a leggyorsabb a GTD Pro versenyzők közül, de az összesített GTD eredményben csak a 14. lett.

    Teljes eredménylista

     

  • Itt tudod visszanézni a Daytonai 24 órás kvalifikációs versenyét – VIDEÓ

    Az IMSA Youtube csatornájára felkerült a múlt vasárnap lezajlott Daytonai 24 órás kvalifikációs verseny, mely elképesztő izgalmakat hozott.

    És, hogy mire lehet számítani? Nagyszerű versenyzésre, az utolsó körökig kiélezett csatára.

    A főszereplők a DPi kategóriában Ricky Taylor és Richard Westbroook voltak, akik a verseny második felében szinte fej-fej mellett csatáztak.

    Hátrébb az LMP2-ben láthatjuk azt, hogy a DTM legenda Renee Rast, hogyan hámozza át a mezőnyön, és ér fel a dobogóra.

    A nagy létszámú GTD Pro és GTD kategória pedig olyan szoros volt, hogy a verseny utolsó fázisáig azt sem tudtuk, ki lesz az a három versenyző, aki dobogóra állhat majd.

    A futam lényegében azt volt hivatott eldönteni, hogy ki melyik pozícióból indulhat el majd, a január 29-én kezdődő Daytonai 24 órás versenyen.

    A következő napokban természetesen egy cikkel is jelentkezünk majd, amelyben minden fontos információ (közvetítés linkje, kezdési idő) elérhető lesz.

    És akkor már csak annyi maradt hátra, hogy jó szórakozást kívánunk!

  • Pato O’Ward Dragosnpeedje vitte az esős első szabadedzést Daytonában

    Pato O’Ward egy késői gyorskörrel repítette a DragonSpeed LMP2-es autóját a ranglista legtetejére, megelőzve a DPi-ket is.

    Pato O’Ward nem ijedt meg az esőtől, és ennek köszönhetően az LMP2-es DragonSpeed Oreca 07 Gibson autó volt a leggyorsabb a Daytonai 24 órás esős nyitóedzésén – írja a SportsCar365.

    Az NTT IndyCar Series sztárja 1:49.251-es időt autózott az edzés végén, és 0,016 másodperccel megelőzte Earl Bamber 02-es számú Chip Ganassi Racing Cadillac DPi-V.R-jét.

    A 90 perces, piros zászlók nélkül lezajlott edzésen összesen hét LMP2-es autó férkőzött be a legjobb 10 helyre.

    Az LMP3-as autók közül Matt Bell 13-as számú AWA Duqueine D08 Nissanja volt a leggyorsabb, azonban ez az idő is csak a GTD Pro és a GTD osztály mögé volt elegendő.

    Mathieu Jaminet volt a leggyorsabb a GTD Pro-ban, köszönhetően a francia 1:56.784-es, szintén edzés végi köridejének, amelyet a 9-es rajtszámú Pfaff Motorsports Porsche 911 GT3 R-rel teljesített.

    Luca Stolz 75-ös számú SunEnergy1 Racing Mercedes-AMG GT3 Evo-ja volt a leggyorsabb a GTD autók között. Stolz 1:58.419-es körideje azonban így is elég jó volt ahhoz, hogy az összesített GTD ranglistán első legyen.

    A 61 benevezett autóból 47-en értek el időt a gyakorláson, amely tartósan enyhe esővel, de komolyabb incidensek nélkül zajlott.

    A második edzés magyar idő szerint 21:20-kor kezdődik, az előrejelzések szerint továbbra is esős körülmények között.

    Teljes eredménylista