Kategória: IMSA

  • Változhat a Daytonai 24 órás kvalifikációs versenyének formátuma

    Az IMSA elnöke, már a jövőbe néz, és elmondta, akár több pontot is oszthatnak a jövő évi Daytonai 24 órás kvalifikációs versenyén.

    John Doonan, a sorozat elnöke szerint az IMSA fontolgatja, hogy változtatásokat eszközöl a Daytonai 24 órás kvalifikációs versenyén annak érdekében, hogy a versenyzők „értéket kapjanak a befektetésükért”.

    A WeatherTech SportsCar Championship szezonnyitójának rajtrácsát meghatározó 100 perces futam a jövőben potenciálisan több bajnoki pontot érhet, hogy a csapatoknak további ösztönzést adjon a teljes potenciáljuk megmutatására.

    Jelenleg egy győzelemért maximum 35 pont jár, ugyanannyi, mint amennyit a WeatherTech Championship többi versenyén a hagyományos kvalifikációs futamon kapnak.

    Azt hiszem, meg kell néznünk, hogy miben különbözik egy itteni 100 perces verseny egy Long Beach-i vagy Belle Isle-i 100 perces versenytől” – mondta Doonan a SportsCar365-nek.

    Még nem hoztunk semmilyen döntést, de azt hiszem, minden lehetőséget meg akarunk fontolni, hogy a csapatok és a partnerek biztosak lehessenek abban, hogy a befektetésüknek megfelelő értéket kapnak, mi pedig megfelelő adatokat gyűjtsünk.

    Doonan hozzátette, hogy a Roar Before the Rolex 24 hétvége általános koncepcióját, amely már második éve a Daytonai 24 órás előtti hétvégén zajlott, minden résztvevő sikeresnek ítélte.

    2022-ben a Wayne Taylor Racing 10-es autója nyerte a kvalifikációs versenyt
    2022-ben a Wayne Taylor Racing 10-es autója nyerte a kvalifikációs versenyt Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Ez volt a második év, amikor a Roar egy héttel a Daytonai 24 órás előtt került megrendezésre.

    Sok visszajelzést kaptunk a csapatoktól, hogy pont szilveszterkor kellett elhagyniuk a családjukat, meg ilyesmi, ezért úgy gondoltuk, hogy előnyös, ha közelebb hozzuk őket egymáshoz.

    Azt hiszem, ez mindannyiunk utazási költségvetését megkímélte. Így nem kell két alkalommal is elutaznunk Daytonába ugyanabban a hónapban.

    Lehetőséget adott arra is, hogy a Roarhoz hozzáadjunk egy kvalifikációs futamot, hogy megpróbáljuk felmérni az erőviszonyokat.

    Több pont, reálisabb erőviszonyok a Daytonai 24 órásra

    Ez azért is fontos a szériának, mert itt mérik fel a BoP-hoz szükséges teljesítményeket.

    A kvalifikációs futam koncepciója pontosan az, hogy esélyt adjunk az embereknek, bajnoki pontokat tegyünk kockára, meghatározzuk a rajtrácsot, és lehetővé tegyük, hogy a csapatok napokig a pole-ból indulókról beszéljenek.

    Szerintem még mindig nincs elég nagy értéke a Roar-nak. Próbáljuk megtalálni a tökéletes egyensúlyt, hogy a csapatok ne rejtsék el a valódi teljesítményüket, és megérje nyomni nekik.”

    Doonan jelezte, hogy a 24 órás versenyt megelőző héten megrendezett Roar új „hagyománya” valószínűleg jövőre is folytatódik.

  • Wilkins és Wickens kanadai kötődése ideális lehet az idei évben

    Robert Wickens és Mark Wilkins párosítását az év elején jelentette be a Bryan Herta Autosport, és a duó már most eredményeket produkál.

    Amikor Robert Wickens tavaly Mid-Ohio-ban tesztelte a Bryan Herta Autosport Hyundai-t, sokan azon tűnődtek, hogy ez a kanadai pilóta számára egy teljes munkaidős programhoz vezet-e majd.

    Valójában ez a teszt valóban előjáték volt Wickens diadalmas visszatéréséhez a versenyzéshez. Azonban Wickensnek illusztris pályafutása során először szüksége lett egy másodpilótára, akivel megoszthatja az autót.

    Bryan Herta tudta, ki a tökéletese ember erre a pozícióra: Mark Wilkins. A duó gyorsan összeszokott, és a daytonai szezonnyitón dobogós helyezést értek el.

    Wilkins 2019-ben az IMSA Michelin Pilot Challenge TCR bajnoka volt, és két győzelmet szerzett a 12 órás Sebringi versenyen prototípus autókban.

    Talán a legfontosabb, hogy Wilkins szintén kanadai, és már gokartos kora óta figyelte Wickens karrierjének alakulását.

    Természetesen, amikor a csapatfőnök Herta megkereste Wilkinst azzal az ajánlattal, hogy Wickens partnere lehetne, ő gyorsan elfogadta Herta ajánlatát.

    Igazából csak tavaly ősszel történt, amikor Bryan odajött hozzám, és megkérdezett a dologról.

    Természetesen azt mondtam, hogy megtiszteltetés és hihetetlen lehetőség lenne vele együtt versenyezni, és újra autóban látni őt, már csak azért is, mert tudom, hogy mire képes a volán mögött” – mondta Wilkins a RACER-nek.

    Robert Wickens kényelmesen ül a Bryan Herta Autosport Hyundai Elantra N TCR-jében
    p/#33: Bryan Herta Autosport w/ Curb-Agajanian, Hyundai Elantra N TCR, TCR: Robert Wickens, prepares for his race Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Könnyen ment az összeszokás

    Az egymás beállításához való hozzászokás egyszerű folyamat volt, és ketten olyan üléselpozíciót dolgoztak ki, amely lehetővé tette számukra, hogy ne használjanak ülés-betéteket.

    Az autóban egy egyszerű kapcsoló van a műszerfalon, amely átadja az irányítást Wickens kézi gázpedáljáról és fékjéről Wilkins hagyományos pedáljaira.

    Ő csak beszállt, és azt mondta, kényelmes neki, majd én is beszálltam, és nekem is remekül működött minden. Talán azért, mert hasonló a magasságunk, így gyorsan át tudtunk ugrani néhány alapvető problémán.

    A pilótacsere folyamata a hasonló üléspozícióknak köszönhetően egyszerűsödött, és akár Wickenset ülteti be a csapat, akár Wilkinset, időigényben alig van különbség.

    Wilkins elmondta, hogy pályán és a színfalak mögött Wickens nem nem szeretné, ha a sérülését kifogásként használnák, vagy hogy másként kezelnék, mint bárkit.

    Nem akarja, hogy valamiféle különleges bánásmódban részesüljön. Ő csak nyerni akar. Ami igazán izgalmas lesz idén, hogy nagyon magasak az elvárásai. Volt már a csúcson, így tudja, mi kell hozzá.

    Nagyon céltudatos és motivált, és egy dologra koncentrál, ami a győzelem, és azt hiszem, valószínűleg ez mindig is így működött nála.

  • A Toyota GR GT3 koncepcióautó lehet a Lexus jövője

    A Toyota GR GT3 koncepcióautója szolgálhat alapjául a Lexus jövőbeli GT3-as terveinek, ami akár az IMSA indulást is befolyásolhatja majd.

    A Toyota Gazoo Racing által megálmodott autó valószínűleg „inspirációként” szolgál majd egy jövőbeli Lexus GT3-as autóhoz a Lexus Motorsport vezetője, Jeff Bal és a Toyota Racing Development elnöke, David Wilson szerint.

    A Tokiói Autószalonon bemutatott GR GT3 nem a Toyota vagy a Lexus jelenlegi szériaautóján alapul, bár úgy vélik, hogy egy még be nem jelentett modell alapját képezi majd, amely már 2024-re GT3-as versenyautóvá is láthat.

    A Sportscar365 kérdésére, miszerint a GR GT3 Concept lehet-e a Lexus jövendőjének jele, Wilson azt mondta: „A könnyű válasz: igen. Össze lehet kötni a pontokat, és elég optimisták vagyunk.

    Biztos vagyok benne, hogy lesz utódja a Lexus RC F-nek. Az időzítés szempontjából még nem tudunk biztosat mondani.

    Ez az RC F hatodik éve, és 2020-ban volt az utolsó nagyobb ráncfelvarrása. Az autó ugyan 2026-ig van homologizálva, de már kezd kicsit kiöregedni. A legrosszabb forgatókönyv az, hogy csak 2026-ban cseréljük le.

    Bal eközben jelezte, hogy egy új GT3-as autó 2024-ben debütálhat, bár ezt még nem erősítették meg.

    Jelenleg ez a cél” – mondta Bal a Sportscar365-nek. „Nagyot léptek előre az autó fejlesztésében. Reméljük, hogy 2024-ben élesben mehetünk vele, és már előtte tesztelhetünk.

    Ami még nem világos, az az autó pontos jelvénye, és az, hogy bizonyos régiókban más-más névvel futhat-e, hasonlóan az Acura NSX GT3-hoz, amely Észak-Amerikán kívül Honda néven fut.

    Reméljük, hogy L betű lesz az elején és a hátulján is” – mondta Bal. „De ez egy Gazoo Racing GT3 koncepció. Nem tudom biztosan megmondani, hogy Lexus márkajelzésű lesz-e.

    A Toyota GR GT3 koncepcióautója
    Fotó: Toyota

    Wilson szerint a Lexus közelmúltbeli sikerei az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben „hosszú távú” jövőt biztosítottak a márka számára a csúcsszintű sportautó-versenyzésben.

    „A Lexus is látja, hogy mennyire fontos az autósport a márka számára, és az, hogy hitelességet szerezzenek a sportautózás világában.”

    „Az a szándékunk, hogy úgy versenyezzünk, ahogy a versenytársaink tették évtizedek óta. Számomra ez alapvető. Biztosítani kell, hogy hosszú távon erős alapokon álljunk.”

    Wilson: Az új GT3-as autó tervezése jól kigondolt lesz

    Ellentétben a Lexus RC F-fel, amelyet lényegében visszafejlesztettek GT3-as autóvá, Wilson kijelentette, hogy a következő generációs GT3-as autóját a jövőbeli szériamodellel párhuzamosan tervezik és építik majd.

    Sokat beszéltem már arról az autóról, amivel most versenyzünk, és arról, hogy ez a Toyota számára világszerte kritikus tanulságként szolgált a GT3-as autó piacra dobásának helyes módjáról” – mondta.

    „Sajnos az RC F-nél ez egy utólagos gondolat volt; a szériaautó volt az első, és a sportautózás, a GT3-as autó csak másodlagos dolog lett.”

    „Amit mostanra megértettünk, az az, hogy mielőtt az első sort papírra vetnéd, eldöntöd, hogy ezt egy GT3-as autónak szánod.”

    „Amit biztosíthatok, az az, hogy bármi is lesz ebből a koncepcióból – és több mint valószínű, hogy lesz belőle valami-, azt nagyon szándékosan és nagyon kigondoltan fogjuk csinálni.”

     

  • Az MSR versenyzői szerint a Daytonai 24 órás győzelem „csak a kezdet”

    A Meyer Shank Racing (MSR) versenyzői, Oliver Jarvis és Tom Blomqvist meg vannak győződve arról, hogy a csapat 2022-es szezonja fényes lesz.

    A brit versenyzőpáros a múlt hétvégi szezonnyitón aratott győzelmet a Daytonai 24 óráson, amelyet a csapat endurance versenyzőjével, Helio Castroneves-szel és a „negyedik emberrel”, Simon Pagenaud-val osztottak meg.

    Ez volt az MSR első győzelme a DPi kategóriában azóta, hogy tavaly a két egyautós Acura csapat egyikeként – a Wayne Taylor Racinggel együtt – felkerült az IMSA legmagasabb osztályába, miután a márka kivált a Team Penske csapatából.

    Az MSR nehéz 2021-es szezont élt át Dane Cameron és Olivier Pla vezetésével, és végül csak 5. lettek az IMSA Weathertech Sportscar bajnokságban

    Jarvis, aki a Mazda DPi programjának tavalyi megszűnése után került a csapathoz, azt mondja, hogy a csapat daytonai teljesítménye teljesen eltüntette a tavalyi csúf szezon emlékeit

    Annyira lenyűgözött a csapat, hogy végig ott ültem a boxfalnál. Mindenki nyugodt és módszeres volt, zseniális volt, ahogyan megközelítették a versenyt. Olyan volt, mintha már vagy tízszer megnyerték volna ezt a versenyt” – nyilatkozta Oliver Jarvis a Motorsport.com-nak.

    Az utolsó órában nem voltam a boxfalnál, de addig a pontig abszolút hibátlan teljesítményt nyújtottak, olyant, amivel versenyeket lehet nyerni. Teljes elismerés a csapatnak.

    Ez egy csodálatos élmény volt eddig. Még egy teljes szezon van hátra, rengeteg kemény munka vár ránk. Még sokat kell tanulnom, új nekem az autó. És csak remélem, hogy egyre jobbak leszünk. Ez az első a sok közül” – jelentette ki magabiztosan a brit versenyző.

    A Meyer Shank Racing (MSR) 60-as rajtszámú, Daytonai 24 órás győztes Acurája
    A Meyer Shank Racing (MSR) 60-as rajtszámú, Daytonai 24 órás győztes Acurája Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Blomqvist – akinek a Rolex 24 volt az első daytonai fellépése és az első IMSA-futama a DPi osztályban – szintén dicsérte az alakulatot.

    A csapaton belüli légkör nagyszerű volt. Nagyon élveztem az eddig itt töltött rövid időt az MSR-nél. És ezt egy győzelemmel megkoronázni a debütálásom alkalmával… fantasztikus!” – mondta Blomqvist.

    Szeretném megköszönni Mike [Shank] és Jim [Meyer, a csapat társtulajdonosai] bizalmát, és, hogy megadták nekem ezt a lehetőséget.”

    „Remélhetőleg ma sikerült egy kicsit meghálálnom a belém vetett hitet. Eddig nagyszerű volt. Szóval remélhetőleg ez csak a kezdet.

     

  • A Wright Motorsports első Daytonai 24 órás győzelmét ünnepli

    Az IMSA Michelin Endurance Cup regnáló bajnoka, a Wright Motorsports megszerezte első Rolex 24 órás győzelmét Daytonában.

    A csapat 258 kört vezetett a 761-ből, és magabiztos előnnyel fordult a Daytonai 24 órás utolsó órájára, de sárga zászlós periódus az ő versenyüket is felborította.

    Ekkor a csapat régi tagja, és korábbi Champ Car-versenyzője, Jan Heylen ült az autóban és próbálta visszatartani Nicklas Nielsen az AF Corse Ferrari 488-át.

    Az utolsó újraindításkor azonban Heylenre nemhogy a a Nielsen nem tudott zárkózni, de még a párbajozó Vanthoor – Jaminet kettőssel is tudta tartani egy darabig a lépést.

    A helyzeten méginkább könnyített, hogy Nielsen sárga zászló alatti előzésért áthajtásos büntetést kapott.

    Heylen a Ryan Hardwickkel, Zach Robichonnal és Richard Lietzzel közösen győzelemre vezette a Wright Motorsports 911 GT3-at.

    Hardwick számára, aki tavaly a Michelin Pilot Challenge-ben történt súlyos balesete után kihagyta a 2021-es Daytonai 24 órást, óriási elégtétel volt ez a győzelem.

    Micsoda nap! Micsoda élmény. Attól kezdve, hogy egy évvel ezelőtt egy kórházi szobában voltam az utca túloldalán, és néztem ezt a versenyt, hogy egy évvel később ugyanezzel a csapattal visszatértem, és megnyertem ezt a történelmi versenyt… ez örökre életem legkülönlegesebb pillanata marad.

    Nem is lehetnék boldogabb, hogy ilyen nagyszerű emberek vesznek körül. El sem tudnék képzelni más csapatot, akivel megosztanám ezt az élményt” – mondta érzelemdúsan Hardwick a Motorsport.com-nak.

    Heylen hasonló lelkesedéssel nyilatkozott: „Ryan és a 1st Phorm (a csapat főszponzora) nélkül nem lettünk volna képesek erre, úgyhogy nagy köszönet nekik és a Porschénak, hogy egy ilyen jó autót adtak ki.

    Jó volt így befejezni a szezont Atlantában, és jó volt így kezdeni az új szezont itt. Már nagyon várom Sebringet.

    A Wright Motorsports 16-os Porsche 911 GT3-as autója
    A Wright Motorsports 16-os Porsche 911 GT3-as autója Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    A profik nagyon profinak tartották az „amatőr” csapatot

    A csapat újoncai, Robichon és Lietz elmondták, hogy lenyűgözte őket a Wright csapat profizmusa.

    A Wright Motorsports csapata a kezdetektől fogva fantasztikus munkát végzett. A verseny őrületes volt. A 61 autóval már az elejétől kezdve éles csata folyt. A túlélésről és a helyes döntések meghozataláról szólt az egész.” – mondta Zacharie Robichon, aki a Pfaff Motorsports csapatától érkezett.

    Minden versenyzőnk gyors és okos volt. Az autó többnyire sértetlen maradt, és ez minden, amit kérhetünk ebben a versenyben. Hogy őszinte legyek, nem is tudom szavakba önteni, hogy mit érzek most.

    A 38 éves Richard Lietz – 2014 után – második győzelmét szerezte meg a Daytonai 24 óráson, így érthető módon, egy kicsit visszafogottabban, de persze boldogan nyilatkozott.

    Köszönöm a csapatnak. Ez az első alkalom, hogy együtt dolgozunk, és azt hiszem, mindenki nagyon jól érezte magát az elejétől kezdve. Olyan érzés volt, mintha otthon lennénk, és nagyon jól éreztük magunkat 24 órán keresztül.

  • Az utolsó aktív Forma-1-es versenyző, aki Daytonai 24 órást nyert

    Az előző hétvégén megrendezett Daytonai 24 óráson sok korábbi Forma-1-es versenyző nyert már, de ki volt az utolsó aktív?

    Az idei mezőnyben nem kevesebb, mint hét korábbi Forma-1-es pilóta szerepelt: Kevin Magnussen, Marcus Ericsson, Sebastien Bourdais, Alex Rossi, Kamui Kobayashi, Will Stevens és Giedo van der Garde.

    De ki volt az utolsó aktív Forma-1-es versenyző, aki megnyerte a klasszikus 24 órás versenyt?

    Azt gondoljátok, Fernando Alonso 2019-ben? Gondoljátok újra, mert a spanyol már távozott a Forma-1-ből, amikor három évvel ezelőtt a Cadillac-kel diadalmaskodott.

    Ha a történelemkönyveket nézzük, egészen 1985-ig kell visszamennünk, amikor az Arrows-os Thierry Boutsen nyerte a versenyt Bob Wollek, Al Unser és AJ Foyt társaságában a Preston Henn Porsche 962-esével – írja az F1i.com.

    Valójában Boutsen későn csatlakozott a csapathoz, eredetileg Henri Pescarolo és Bruce Leven mellett indult a versenyen, utóbbi saját Porsche 962-esével.

    A korai kiesés miatt azonban az Arrows akkori sofőrje átült Henn versenygépébe, amit maga Wollek ajánlott fel.

    Nem meglepő módon a francia és Boutsen végezték a munka nagy részét, és kényelmesen nyertek Al Holbert, Al Unser Jr. és Derek Bell 962-esei előtt.

    Thierry Boutsen karrierje során egyébként három Forma-1-es futamgyőzelmet szerzett, és olyan nagymúltú alakulatok tagja is volt a későbbi éveiben, mint a Williams, a Ligier vagy a Benetton.

  • Jól szerepeltek a Castroneves fémjelezte IndyCarosok a Daytonai 24 óráson

    Több IndyCar versenyző vett részt a 2022-es Daytonai 24 óráson, és mindenki kiválóan helytállt a hosszútávú megmérettetésen.

    Az Indianapolis 500 korábbi győztesei, Helio Castroneves és Simon Pagenaud a Daytonai 24 órás versenyen a DPi osztályban szereplő Meyer Shank Racing csapatában indultak, és győztesként távoztak – írja az IndyCar.com.

    A négyszeres Indianapolis 500-győztes Castroneves sorozatban másodszor nyert miután, tavaly az idei rivális, Wayne Taylor Racing versenyzőjeként is győzött. A brazil később elmondta, nem fog itt megállni.

    A 2019-es Indy 500-as győztes és a sorozat 2016-os bajnoka, Pagenaud először nyerte meg a Daytonai 24 órást.

    Az elmúlt 12 évben ez volt a nyolcadik alkalom, hogy egy aktív IndyCar versenyző nyerte a Rolex 24 összesített versenyét.

    A DragonSpeed 81-es autójában három IndyCar sztár is ült, balról jobbra: Devlin DeFrancesco, Pato O'Ward (hátul Eric Lux) és Colton Herta
    A DragonSpeed 81-es autójában három IndyCar sztár is ült, balról jobbra: Devlin DeFrancesco, Pato O’Ward (hátul Eric Lux) és Colton Herta Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Az LMP2-ben az IndyCar fiatal csillagai, Colton Herta és Pato O’Ward osztoztak – és nyertek – a DragonSpeed masináján, illetve velük volt még a 2022-es év egyik újonca, Devlin De Francesco is.

    Colton Herta pályafutása második Rolex 24-osztálygyőzelmét szerezte, mivel 2019-ben is tagja volt a Rahal Letterman Lanigan Racing által indított GTLM kategóriagyőztes BMW-nek.

    Az Andretti Autosport jelenlegi sztárja és a 2016-os Indy 500 győztese, Alexander Rossi idén is tagja volt a 10-es számú Wayne Taylor Racing Acura versenyzői felállásnak, azonban „csak” a második helyet sikerült megszerezniük.

    Rinus VeeKay annak a Team Nederland LMP2-nek a színeiben indult, amely az utolsó órára fordulva még körhátrányban volt, azonban egy jól elkapott biztonsági fázisnak, majd az első helyezetteknek csatáját tökéletesen kihasználva végül második lett.

    Nem volt szerencséje a Ganassi Racing IndyCaros sztárjainak, a képen a 01-es autó
    Nem volt szerencséje a Ganassi Racing IndyCaros sztárjainak, a képen a 01-es autó Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    A pórul járt IndyCar különítmény

    A Ganassi Racing Cadillac DPi csapataiban három jelenlegi IndyCar versenyző is próbálkozott, azonban mindkét autónak felejthetően sikerült az egynapos verseny.

    Előbb a Scott Dixont és a 2022-es IndyCar bajnok, Álex Palou-t is soraiban tudó 01-es autó kezdett el rakoncátlankodni, majd később az addig domináló, és Marcus Ericssont is soraiban tudó 02-es autó hajtott a garázsba az üzemanyag pumpa meghibásodása miatt.

    Jimmie Johsnon sajnos a közelből is megtapasztalhatta, mennyire kegyetlen tud lenni a Daytonai 24 órás.

    Az Ally Racing Action Express Cadillac 48-as autója kitűnő pozícióban volt, amikor az éjszaka folyamán ütközött egy GT autóval, a felfüggesztés kitörött, a csapat pedig a szerelési idő miatt visszaesett, végül 5. lett.

    Jimmie Johnson és az Ally Racing 48-as autója majdnem egy órát vesztegelt a garázsban
    Jimmie Johnson és az Ally Racing 48-as autója majdnem egy órát vesztegelt a garázsban Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    Utolsóként térjünk ki az egyetlen GTD osztályban induló aktív IndyCar versenyzőre, aki nem volt más mint, Kyle Kirkwood.

    Az IndyCar fiatal újonca nagyszerű teljesítményt nyújtott a VasserSullivan 14-es számú Lexus-ban, és bár a végééig harcban voltak a dobogóért, végül a negyedik helyet szerezték meg.

  • Annyi gond volt a Corvette-el, hogy García inkább hazament volna

    Antonio García azt kivánta, bárcsak hamarabb véget ért volna a 2022-es Daytonai 24 órás, a Corvette GT3 katasztrofális teljesítménye miatt.

    A Corvette a tavalyi GTLM osztályban győztes C8.R autó GT3-as specifikációra módosított változatával indult az IMSA új, GTD Pro osztályában.

    Az autó nagyobb súlyt és légellenállást kapott, csökkentve a teljesítményt, cserébe ABS került a gépbe, valamint a Michelin ügyfélgumijaival kellett versenyezniük.

    Azonban a versenyre való felkészülés során néhány a kedvező BoP ellenére a C8.R versenyképtelennek bizonyult a kifejezetten erre a célra épített GT3-as autókkal szemben, és soha nem volt versenyben a dobogós helyekért.

    A García, Nicky Catsburg és Jordan Taylor által vezetett 3-s számú C8.R a Corvette éppen a hatodik helyen haladt,  amikor az éjszaka folyamán 13 kört veszítettek elektromos/alternátor problémák miatt.

    A a csapat másik, 4-es autója még rosszabbul járt, hiszen több mint két órát vesztegelt a garázsban, miután a biztonsági autós újraindítást követően incidensbe keveredett.

    A Corvette Racing veterán versenyzője, Antonio García elismerte, hogy a Daytonai 24 órás végül is egy meghosszabbított tesztelés volt a Pratt & Miller által vezetett csapat számára, de a C8.R tempója a verseny utolsó szakaszában pozitívan hatott rá.

    Ez egyike volt azoknak a versenyeknek, ahol az ember azt szerette volna, hogy legyen már vége” – mondta García a Motorsport.com-nak. „Sokat tanultunk, és még mindig van hova fejlődnünk.”

    25 vagy 26 etapunk volt arra, hogy megtanuljuk ezt a gumit. Szóval ez egy megfelelő első igazi teszt volt versenykörülmények között.

    Mindkét nap hiányzott a tempónk. Ha hozzáadunk még néhány extra tesztet akkor talán odaérhetünk a szezon során a mezőny elejére.

    Az utolsó etapban éreztem, hogy hiányzik egy pici. Ha az élmezőnyben lettünk volna, nem lett volna elég a tempónk ahhoz, hogy versenyképesek legyünk. Sebringben folytatjuk tovább.

  • Taroltak a Porschék a 2022-es Daytonai 24 óráson

    A Porsche ügyfélcsapatok kitörölhetetlen nyomot hagytak a Daytona 24 órás versenyen. A GTD Pro és a GTD osztályban is domináltak.

    Korábban már írtunk róla, hogy a Pfaff Motorsports és a KCMG Porsche 911 GT3-asa uralta a kategóriát a GTD Pro kategóriában, ahol egy fantasztikus párbaj alakult ki.

    Bár a KCMG autója megpördült, és hátraesett, így is mindkét alakulat dobogóra állhatott.

    A GTD kategóriában a Wright Motorsports szerezte meg a győzelmet a Porsche 911 GT3-as autóval.

    A 16-os rajtszámú autót az osztrák Richard Lietz gyári pilóta a belga Jan Heylen, a kanadai Zacharie Robichon és az amerikai Ryan Hardwick-al osztotta meg.

    Ezekkel az eredményekkel a Porsche története egy újabb nagyszerű fejezettel bővült, hiszen a márka a legsikeresebb gyártó a floridai endurance-klasszikuson.

    18 összesített győzelem konstruktőrként és négy motorpartnerként, ezen kívül immáron 80 osztálygyőzelem egészíti ki a stuttgarti sportkocsigyártó daytonai statisztikáját.

    A képen a KCMG Porschéja, amely 3. lett a GTD Pro kategóriában
    A képen a KCMG Porschéja, amely 3. lett a GTD Pro kategóriában Fotó: Porsche AG

    Hosszú szakaszokon a GTD osztály élén különböző gyártók különböző autói váltották egymást. Az okos stratégia és a briliáns vezetési teljesítmény végül kifizetődött a Wright Motorsports Porsche 911 GT3 R-je számára.

    A verseny utolsó órájában Jan Heylen sikeresen hárította az üldözői támadásait. A dobogón a belga versenyző csapattársaival együtt ünnepelte a Porsche első GTD-osztálybeli győzelmét öt év után.

    Ügyfélversenyzés a gyári versenyzés szintjén – ennek lehettünk tanúi ma Daytonában” – mondta elragadtatva Sebastian Golz a csapat sajtóközleményében a Porsche 911 GT3 R projektvezetője.

    Szóhoz sem jutok, annyira izgalmas volt a vége. Csak hangsúlyozni tudjuk, milyen nehéz volt ez a verseny, és milyen magas szintű profizmust mutatott mind a hét Porsche ügyfélcsapat.

    Győzelem a GTD osztályban, valamint első és második hely (ez végül harmadik hely lett – a szerk.) a GTD-Pro osztályban! Ez nagy teljesítmény egy 35 autót felvonultató mezőnyben. Megérdemelt jutalom a csapatoknak, a versenyzőknek és a Porschénak.”

  • A Daytonai 24 órás győztesei – számokban

    A dailysportcar.com összeszedte a Daytonai 24 órás verseny legfontosabb adatait, melyet átböngészve érdekes dolgokra lelhetünk.

    DPi

    #60 Michael Shank Racing
    Második Rolex győzelem (legutóbb 2012-ben az 50. jubileumi versenyen)
    Összességében a 14. IMSA győzelmük, az első a DPi kategóriában

    Tom Blomqvist
    Első IMSA győzelem a 12. nekifutásra
    Első rajtja a Daytonai 24 órás-on

    Oliver Jarvis
    Karrierje hatodik IMSA győzelme
    Második Daytonai 24 órás győzelem a hetedik nekifutásra

    Simon Pagenaud
    Karrierje 11. IMSA győzelme
    Első Daytonai 24 órás győzelme a kilencedik nekifutásra, kétszer második lett

    Helio Castroneves
    Karrierje nyolcadik IMSA győzelme
    Második Daytonai 24 órás győzelem a hetedik nekifutásra
    Zsinórban második Daytonai 24 órás győzelme (2021-ben a Wayne Taylor Racing Acurával nyert)

    Acura
    Zsinórban második Daytonai 24 órás órás győzelem (2021-ben a Wayne Taylor Racing Acurával)

    LMP2

    #81 DragonSpeed USA
    A csapat negyedik IMSA-győzelme
    Harmadik Daytonai 24 órás órás győzelem (a többi 2019-ben, 2020-ban)

    Pato O’Ward
    Nyolcadik IMSA-győzelem
    Második Daytonai 24 órás győzelem a harmadik nekifutásra

    Colton Herta
    Második IMSA-győzelem
    Második Daytonai 24 órás győzelem a negyedik nekifutásra

    Devlin DeFrancesco
    Karrierje első győzelme az ötödik nekifutásra

    Eric Lux
    Hetedik IMSA-győzelme
    Első Daytonai 24 órás győzelme a 12. nekifutásra

    A Dragonspeed autója
    A Dragonspeed autója Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    LMP3

    #74 Riley Motorsports
    Karrierje 20. győzelme
    A csapat harmadik daytonai győzelme
    Második Daytonai 24 órás győzelem zsinórban

    Felipe Fraga
    Ötödik IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelem a harmadik nekifutásra

    Gar Robinson
    Hatodik IMSA győzelem
    Második Daytonai 24 órás győzelem a negyedik nekifutásra
    Az utolsó két Daytonai 24 órás-et megnyerte az LMP3-ban

    Kay van Berlo
    Karrierje első győzelme az első nekifutásra

    Michael Cooper
    Karrierje első győzelme az első nekifutásra

    GTD PRO

    #9 Pfaff Motorsports
    Hetedik IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelem
    Megnyerte a GTD PRO osztály első versenyét

    Felipe Nasr
    Nyolcadik IMSA-győzelme
    Első Daytonai 24 órás győzelem a hetedik nekifutásra

    Matt Campbell
    Hatodik IMSA-győzelme
    Első Daytonai 24 órás győzelem a negyedik nekifutásra

    Mathieu Jaminet
    Karrierje harmadik győzelme
    Első Daytonai 24 órás győzelme negyedik nekifutásra

    A Pfaff Motorsports autója
    A Pfaff Motorsports autója Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

    GTD

    #16 Wright Motorsports
    Harmadik IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelem

    Jan Heylen
    Második IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelem a kilencedik nekifutásra

    Ryan Hardwick
    Második IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelme a harmadik nekifutásra

    Richard Lietz
    Ötödik IMSA győzelem
    Harmadik Daytonai 24 órás győzelem a 11. nekifutásra

    Zacharie Robichon
    Hetedik IMSA győzelem
    Első Daytonai 24 órás győzelem a negyedik nekifutásra