Kategória: IMSA

  • Elhunyt az IMSA legendás versenyigazgatója, Marty Kaufman

    Gyászolnak a kollégák, és versenyzők, illetve azok, akik több évtizedes autóversenyzői pályafutása során Marty Kaufman mellett dolgoztak.

    Kaufman csütörtökön Floridában hosszan tartó betegség után elhunyt.

    A 82 éves Kaufman – aki eredetileg a kaliforniai Fresnóból származott – az IMSA egyik legünnepeltebb korszakában versenyigazgatóként és tisztségviselőként dolgozott, egészen 2010-es visszavonulásáig.

    Kaufman vezetői, tisztességes és baráti magatartására sokan emlékeznek és dicsérik.

    Mindannyian egyetértettünk abban, hogy ő volt a megfelelő ember, és kiderült, hogy igazunk lett” – mondta Mark Raffauf, az IMSA korábbi versenyigazgatója, aki Kaufman előtt volt versenyigazgató, és szerepet játszott Kaufman felkérésében.

    Nagyszerű munkát végzett. A legnagyobb feddhetetlenséggel rendelkezett, egyenes és nyugodt volt. A 10 éve alatt volt néhány ellentmondás, de nem az ő döntései miatt” – folytatta Raffauf.

    Marty nagyszerű munkát végzett, és azt hiszem, a legjobb bók, amit egy sportág legmagasabb szintű tisztségviselőjének adhatsz, hogy még azok is, akik esetleg nem értettek egyet a döntéseivel, utólag visszajöttek, és azt mondták, hogy igazságos volt.”

    Tommy Kendall versenyző is azok között volt, akik Kaufman vezetése alatt versenyeztek. Kendall is hangsúlyozta, hogy a versenyzők elvárták és meg is kapták a méltányosságot Kaufmannál

    Marty egy igazi profi volt” – mondta Kendall, az SCCA és az IMSA egykori sztárja. „Olyan jó munkát végzett a sorozat összes konkurens érdekeltségének olyan módon történő irányításában, hogy soha nem vált főszereplővé. Ezt könnyebb mondani, mint elérni.

    Az IMSA jelenlegi elnöke, John Doonan akkor találkozott először Kaufmannal, amikor Doonan a Mazda egyik vezetője volt, akinek az volt a feladata, hogy visszahozza a márkát a sportba.

    Ő egy ‘tanár’ volt. Az elmúlt 12 órában – amikor kiderült, hogy elhunyt – nagyon sokan említették, hogy ‘Annyi mindent tanultam ettől a fickótól!’” – mondta Doonan.

    Ez az, ami a legtöbbet jelent nekem vele kapcsolatban. És remélem, hogy ugyanúgy tudjuk folytatni a munkáját, ahogy ő tette.

  • Anime témájú autóval indul majd az Acura csapata Long Beach-en

    A „Chiaki’s Journey” szponzorálja a Gradient csapat Acura NSX GT3 Evo22 versenyautóját a Long Beach-i nagydíjon.

    A Gradient Racing egyszeri szereplését az IMSA WeatherTech Sprint Cup Long Beach-i fordulóján az Acura anime-sorozata, a Chiaki’s Journey támogatja majd.

    A HPD gyári pilótája, Mario Farnbacher és a Gradient régi versenyzője, Marc Miller a jövő hétvégi 100 perces sprintversenyen a 66-os rajtszámú Acura NSX GT3 Evo22-t fogja vezetni, ezzel népszerűsítve a luxusautógyártó új, négyrészes YouTube-sorozatát.

    A sorozat az Long Beach-i Nagydíjon játszódik, és az Type S teljesítményű járművek vadonatúj termékcsaládját mutatja be, amelynek főszereplője egy fiatal hős, aki a győzelem felé vezető úton számos kihívást próbál leküzdeni.

    A teljes sorozat elérhető a márka YouTube-csatornáján.

    Chiaki’s Journey az anime és az Acura ‘Less Talk, More Drive’ filmes stílusát ötvözi, hogy a prémium kategóriás autók vásárlóinak új generációját vonzza a márkához” – mondta Jon Ikeda, az Acura alelnöke és márkafelelőse.

    Nem is tudnék jobb helyet elképzelni a teljesítményorientált Acura Type S termékcsaládunk bemutatására, mint a gyönyörű Gradient Racing Acura NSX GT3-at, amellyel Mario és Marc fog versenyezni Long Beach utcáin, ugyanúgy ahogy Chiaki az anime sorozatunkban

    A Long Beach-i verseny lesz a Gradient jelenleg egyetlen tervezett Sprint Cup futama a szezonban, miután a texasi székhelyű alakulat idén a Michelin Endurance Cup fordulóira helyezte át a hangsúlyt.

  • Ismét változik a Corvette és a BMW BoP-ja Long Beach-re

    A Corvette C8.R GTD súlynövekedéssel és teljesítménycsökkentéssel készül Long Beach-re, és a BMW sem örülhet.

    A Chevrolet Corvette C8.R GTD és a BMW M4 GT3 is azon GTD-specifikus autók között van, amelyeket a jövő hétvégi Acura Grand Prix of Long Beach előtt a Balance of Performance módosításokkal érintettek.

    Az IMSA legfrissebb technikai közleményében megerősítették, hogy a Sebringi 12 óráson a GTD Pro osztályban győztes Corvette 10 kg többletsúlyt, 0,4 mm-rel kisebb légszűkítőt – ami 8,3 lóerő csökkenést jelent -, valamint 4 literrel kisebb üzemanyag-kapacitást kapott.

    Az új, 2022-re tervezett BMW-nél eközben 17 lóerővel csökken a teljesítmény, de ezt némileg ellensúlyozza a 20 kilogrammal csökkentett minimális tömeg és a teljesítménycsökkentéssel egyidejűleg 8 literrel csökkentett üzemanyag-kapacitás.

    A GTD Pro és GTD további módosításai közé tartozik a Porsche 911 GT3 R 2 mm-rel megnövelt légszűkítője, ami nagyjából 5 lóerőnyi teljesítménynövekedést jelent, míg az Acura NSX GT3 Evo22 8,3 lóerő körüli turbóerősítést kap.

    Emellett a McLaren 720S GT3 minimális súlya 15 kilogrammal csökkent.

    Az üzemanyag-kapacitás kiigazítása is megtörtént a sorozatgyártású Acura, Porsche és McLarenek esetében.

    A DPi osztályban is történt BoP változás: az Acura ARX-05 10 kg-os minimális súlycsökkentést kapott, így 920 kg-ra csökkent a súlya, míg a Cadillac DPi-V.R-é maradt 945 kg.

    A tavalyi év óta ez az első változás a királykategóriában.

    Jordan Taylor kíváncsian várja, mire lesz képes az ABS-es Corvette

    A Corvette Racing ásza, Jordan Taylor szerint a GTD/GT3-as autókon engedélyezett blokkolásgátló maximalizálása kihívássá teszi a Long Beach-i versenyt, de azt mondja, hogy a rendszer nagy segítség lesz.

    Ez lesz az első alkalom, hogy ABS-szel felszerelt autóval versenyzek itt, így újdonság lesz. Megpróbálom majd megérteni, hogyan lehet maximalizálni ezt a fékezési zónák némelyikében, és a bizalom az autóban nagy szerepet fog játszani.

    A sebringi hétvégén jó fejlesztéseket hajtottunk végre, hogy segítsük a kölcsönhatást, de érdekes hétvége lesz. Sokat kell dolgoznunk, hogy a csúcson maradjunk.

    Az ABS szerinte a kopott gumiabroncsokon való küzdelemben is segít a riválisok elleni védekezésben.

    Eléggé új vagyok a GT3 világában” – mondta a Corvette Racing versenyzője. „Sebringben az első stintemben tönkrementek a gumijaim, és úgy éreztem, hogy két másodperccel lassabb voltam mindenkinél, és mégis képes voltam magam mögött tartani a Lamborghinit.

    Azt hiszem, az ABS segít ebben. Még ha egy kicsit le is maradsz a tempóról, vagy küszködsz a gumikkal, ez az eszköz valahogy segít abban a helyzetben.

  • 26 autó adta le a nevezését az IMSA Long Beach-i versenyére

    Összesen 26 autó vesz részt a jövő hétvégi Acura Grand Prix of Long Beach-en, amely az IMSA szezonjának első sprintversenye lesz.

    A szerdán nyilvánosságra hozott nevezési lista hat DP-, hat GTD Pro- és 14 GTD-autóból áll, amelyek a 100 perces utcai versenyen csatáznak majd – írja a SportsCar365.

    A várakozásoknak megfelelően a 48-as rajtszámú Action Express Racing Cadillac DPi-V.R kivételével – amely csak a Michelin Endurance Cupban indul – az összes DPi szerepel a listán.

    A GTD Pro-ban hat gyártó képviselteti magát, köszönhetően annak, hogy a WeatherTech Racing egy Mercedes-AMG GT3 Evo-ra váltott.

    A Mercedes-AMG gyári sztárja, Raffaele Marciello csatlakozik Cooper MacNeilhez a 97-es rajtszámú autóban Long Beachen.

    A 14 GTD nevező között van a bajnokságot vezető Mike Skeen és Stevan McAleer is az újonnan átnevezett Team Korthoff Motorsports Mercedesben, miután korábban Gilbert Korthoff Motorsports néven futott a csapat.

    A GMG Racing James Sofronas és Kyle Washington Porsche 911 GT3 R versenyzőivel, míg a Rick Ware Racing az Acura NSX GT3 Evo22-vel debütál a WeatherTech Sprint Cup szezonnyitóján. Ryan Eversley és Aiden Read fogja vezetni az autót

    A Gradient Racing Acurájában Mario Farnbacher és Marc Miller fog a volánnál ülni

    A Crucial Motorsports is rajthoz áll első Sprint Cup fordulón a McLaren 720S GT3-mal, míg az Inception Racing McLarenje annak ellenére hiányzik, hogy nemrég bejelentették, hogy Frederik Schandorffal megerősítették részvételüket a Sprint Cup fordulóin.

  • Továbbra is sínen van a BMW LMDh programja

    A BMW M Motorsport új főnöke, Andreas Roos jó hírekkel szolgált a BMW M Motorsport LMDh programjával kapcsolatban.

    Roos elmondta, hogy bár „nagyon szoros” ütemterv szerint dolgoztak, nem tapasztaltak késedelmet a BMW M LMDh fejlesztése során, amely továbbra is a nyári bemutatás ütemtervének megfelelően halad.

    Ezt egy kiterjedt tesztprogram követné, kezdetben Európában, majd a hangsúlyt az Egyesült Államokra helyeznék át, mielőtt az autó debütálna a jövő évi Daytonai 24 órás versenyen.

    A BMW számára meglehetősen későn született meg a döntés a projektről” – magyarázta Roos. „Az biztos, hogy nagyon szoros az időbeosztásunk.

    Jelenleg az ütemterv szerint haladunk; minden a tervek szerint halad, de még mindig rengeteg munka vár ránk.

    A célunk az, hogy a Dallarával együtt elkészüljön az autó, amit megépítünk, és aztán az év közepén szeretnénk pályára küldeni” jelentette ki a BMW M Motorsport főnöke.

    Európában kezdjük majd a tesztelést, és mivel 2023-ra koncentrálunk az IMSA-ban, biztosan sokat fogunk az Egyesült Államokban is tesztelni.

    Az amerikai pályák határozottan különböznek az európai pályáktól, ezért is fogunk arra koncentrálni, hogy a Rahal Letterman Lanigan Racinggel együtt sok tesztet végezzünk itt.

    Intenzív lesz, de azt hiszem, mindenki alig várja, hogy először láthassa élőben pályára gurulni az autót.

    A BMW M Motorsport fejese elmondta, hogy „jól kezelték” az ellátási lánc problémáit, amelyek az elmúlt hónapokban szinte minden gyártót és beszállítót érintettek az iparágban.

  • Az LMP2-es csapat kiszállt az IMSA kedvéért a Le Mans-i 24 órásról

    A Racing Team Nederland visszavonta a Le Mans-i 24 órás futamra szóló tartalék nevezését, hogy az IMSA Endurance Cup-ra koncentráljon.

    A holland alakulat – amely a harmadikként szerepelt a Le Mans-i 24 órás tartaléklistáján – péntekig kapott ultimátumot, hogy eldöntse, a listán marad-e, vagy teljesen visszalép.

    A TDS által irányított LMP2-es alakulat idén a Michelin Endurance Cup versenyekre helyezte át a hangsúlyt, és a múlt hétvégi 70. Sebringi 12 órás versenyen elért dobogós helyezéséből ihletet merített.

    Miután tavaly megnyertük a világbajnoki címet az FIA World Endurance Championshipben, az IMSA Endurance Cupot választottuk új kihívásként” – mondta Frits van Eerd csapattulajdonos/pilóta.

    A Le Mans-i indulás esélye mindig csekély, ha nem indulsz teljes szezonban az FIA World Endurance Championshipben vagy az European Le Mans sorozatban, amelyeket szintén az ACO szervez.

    Az idei nevezések nagy száma miatt a következő hónapokban várnunk kellene egy Le Mans-i nevezésre. Úgy döntöttünk, hogy nem fogunk” – jelentette ki a Racing Team Nederland tulaja.

    Az egész csapatunkat át kellene költöztetnünk Amerikából Franciaországba – anélkül, hogy biztosan tudnánk, indulhatunk-e Le Mans-ban -, majd Le Mans után nagyon gyorsan vissza kellene szállítanunk mindent Amerikába, ahol alig két héttel később már IMSA-futamunk van Watkins Glenben.

    Megértjük és tiszteletben tartjuk az ACO megfontolásait, de nagyon sajnáljuk a holland szurkolókat, mert a 2017-es debütálásunk óta először nem lesz holland csapat a Le Mans-i 24 órás versenyen.

    Most azonban inkább teljes mértékben az IMSA Endurance Cup 2022-es szezonjára koncentrálunk, amelyben a Daytonai 24 óráson és a Sebringi 12 óráson elért sikereink után a bajnoki címért küzdünk.

    A Racing Team Nederland kiválásával összesen öt autó maradt a tartaléklistán, élükön a 49-es rajtszámú High Class Racing Oreca 07 Gibsonnal, amely idén szintén az IMSA sportautó bajnokságában is indul.

  • Hétvégi program: Nézd vissza a teljes Sebringi 12 órásat – VIDEÓ

    Két héttel ezelőtt tartották a 2022-es, 70. alkalommal megrendezett Sebringi 12 órás versenyt, mely az utolsó pillanatig izgalmas volt.

    Az IMSA YouTube csatornájának köszönhetően most megnézhetjük teljes egészében a szezon második hosszútávú versenyét mely az egész futamon hatalmas lebilincselő eseményeket hozott.

    Kezdve a rajtnál történt DPi drámával, amikor a Sebringi 12 órás pole pozíciójából induló 01-es Ganassi Racing által futtatott Cadillac megadta magát.

    Folytatva az LMP2-ben Juan Pablo Montoya és a Dragonspeed drámájával, ami miatt a kolumbiai versenyzőnek az élről kellett kiállnia.

    A GTD Pro kategóriában Corvette és a BMW feltámadásával, akik – talán kicsit a BoP segítségnek köszönhetően – végig az élmezőnyben harcoltak, sőt a Corvette meg is nyerte kategóriáját.

    Több csapat is bajba került, többek között a Meyer Shank és a WTR ütközött a sebringi huplikon, az Ally Racing 48-os autójának pedig kigyulladt a féke.

    A GTD osztályban a Turner Motorsport, amely szinte végig az élen haladt, elvesztette még a valószínű dobogós helyezését is, amikor Bill Auberlen kénytelen volt kiszállni a 96-os BMW-ből, hogy ne sértse meg a maximális vezetési időre vonatkozó szabályokat.

    Végül pedig az utolsó órára forduló tűzijátékkal, mely két csapatról szólt. A hibázgató, de elképesztően gyors 02-es Ganassi Cadillacről, melyet Earl Bamber vezetett, valamint a címvédő JDC-Miller autóról, melyben előbb Richard Westbrook próbálta megtartani pozícióját, majd később Tristan Vautier akarta visszaelőzni Bambert.

    Annyi biztos, ha van fölös 12 órád, mindenképp érdemes visszanézni a teljes Sebringi 12 órás versenyt.

     

  • Long Beachen autóba ül a a McLaren versenyzője

    A Crucial Motorsports McLarenje az IMSA Sprint Cupban debütál a jövő hónapban megrendezésre kerülő GTD futamon, Long Beachen.

    A floridai székhelyű McLaren csapatot a többi Sprint Cup futammal együtt Long Beach is értékelte, hogy kiegészítse idei Michelin Endurance Cup erőfeszítéseit.

    A 100 perces versenyen Paul Holton a csapat McLaren 720S GT3-val fog menni, csapattársa pedig Jon Millerrel lesz.

    Ha azt mondanám, hogy izgatottan várom az első Long Beach-i Nagydíjamat a McLaren színeiben, enyhe kifejezés lenne” – mondta Miller.

    A Crucial Motorsporttal való versenyzéstől Daytonában és Sebringben, amelyek a korábbi hazai versenyeim voltak, Long Beachig, a jelenlegi hazai versenyemig, ez annyira különleges, és olyasmi, amiről az év elején nem gondoltam volna, hogy lehetséges.

    Hálás vagyok mindenért, ami ahhoz vezetett, hogy ez a lehetőség valósággá váljon.

    Én voltam Paul spottere 2018-ban a McLarennel elért GT4-es győzelménél, és más versenyzőket is edzettem itt, hogy erős eredményeket érjenek el. Már most is különleges emlékeim vannak Long Beachről, és alig várom, hogy még több emléket szerezzek.

    Holton, a McLaren gyári pilótája visszatér a Sprint Cup versenyzéshez, miután két évig a Compass Racing színeiben indult 2019-20-ban, szintén a McLarennel.

    Korábbi Long Beach-i tapasztalatokkal rendelkezik, hiszen 2018-ban az SRO America versenyében GT4-es kategóriában győzelmet aratott.

    Mindig is hihetetlen volt részt venni ezen az eseményen, és alig várom, hogy részt vegyek rajta az IMSA-val, a Crucial Motorsporttal és Jonnal. Úgy gondolom, hogy mind tempó, mind vezetési stílus szempontjából remek párosítás vagyunk” – mondta Holton.

    Long Beach egy hihetetlen és kihívásokkal teli pálya, és alig várom, hogy újra ott lehessek.

    Bár még nem jelentették be, a csapat „aktívan törekszik” arra, hogy további Sprint Cup fordulókon is pályára vigye a McLaren 720S GT3-at.

    Mi az a Sprint Cup

    A 2022-es IMSA WeatherTech SportsCar Championship-ben 12 versenyt rendeznek, ezek nagy része pedig az IMSA Sprint Cup bajnokságba számít bele.

    Az összesített értékelés mellett a szezon végén az Endurance Cup és a Sprint Cup osztályában is eredményt fognak hirdetni.

    A Sprint Cup versenyei általában 1 óra 40, vagy 2 óra 40 percesek, tehát sokkal rövidebbek, mint az Endurance Cup versenyei.

    # Esemény Hossz Osztályok Pálya
    1 Rolex 24 at Daytona 24 órás Összes Daytona International Speedway Január 29–30
    2 Mobil 1 Twelve Hours of Sebring 12 óra Összes Sebring International Raceway Március 19
    3 Acura Grand Prix of Long Beach 1 óra, 40 perc DPi, GTD Pro, GTD Long Beach Street Circuit Április 9
    4 Hyundai Monterey Sports Car Championship 2 óra, 40 perc DPi, LMP2, GTD Pro, GTD WeatherTech Raceway Laguna Seca Május 1
    5 TBA 2 óra, 40 perc DPi, LMP2, LMP3, GTD Mid-Ohio Sports Car Course Május 15
    6 Detroit Grand Prix 1 óra, 40 perc DPi, GTD The Raceway on Belle Isle Június 4
    7 Sahlen’s Six Hours of The Glen 6 órás Összes Watkins Glen International Június 26
    8 TBA 2 óra, 40 perc DPi, LMP3, GTD Pro, GTD Canadian Tire Motorsport Park Július 3
    9 Northeast Grand Prix 2 óra, 40 perc GTD Pro, GTD Lime Rock Park Július 16
    10 IMSA Sports Car Weekend 2 óra, 40 perc Összes Road America Augusztus 7
    11 Michelin GT Challenge at VIR 2 óra, 40 perc GTD Pro, GTD Virginia International Raceway Augusztus 28
    12 Motul Petit Le Mans 10 órás Összes Michelin Raceway Road Atlanta Október 1

    A kék háttérrel jelzett versenyek az Enudrance Cup értékelésébe számítanak
    A fehér háttérrel jelzett versenyek a Sprint Cup értékelésébe számítanak
    TBA – A verseny neve később kerül bejelentésre

  • 2023-ban jön a Ferrari dögös gépe az IMSA-ba

    A Cetilar Racing színeiben fog bemutatkozni az új, gyönyörű vonalakkal rendelkező Ferrari 296 GT3, méghozzá a 2023-as IMSA szezonban.

    A Cetilar Racing csak néhány versenyen indult az Egyesült Államokban, így érdekes választás az olasz márkától.

    A tavalyi Daytonai 24 óráson LMP2-ben indultak, majd az idei versenyre egy Ferrari 488 GT3-at hozott az alakulat.

    Az ezekből az erőfeszítésekből származó eredmények valószínűleg nem sok figyelmet hívtak volna fel a csapatra.

    De a Sebringi 12 óráson való GTD győzelem egy olyan 488-assal, amely a verseny végére inkább hasonlított egy összetákolt masinára, mint egy Ferrarira, némi figyelmet érdemel.

    A csapat azt tervezi, hogy 2023-ban még nagyobb feltűnést kelt, és az első Ferrari 296 GT3-at hozza Amerikába, hogy egy teljes szezont töltsön az IMSA WeatherTech SportsCar Championship GTD-ben.

    A Cetilar Racing Roberto Lacorte gyermeke, aki testvérével együtt alapított egy gyógyszeripari céget, a Pharmanutrát, amelynek termékei közé tartozik a Cetilar nevű ízületi krém.

    Egy évtizeden át próbálkozott az autóversenyzéssel, de az utóbbi években komolyabbra vette a figurát, többek között három teljes szezont töltött a WEC-ben: kettőt az LMP2-ben, tavaly pedig egyet a GTE-Am-ben.

    Ferrari 296 GT3
    Fotó: Ferrari

    Teljes szezonban láthatjuk majd az új Ferrari 296 GT3-at

    Idén a csapat az AF Corse-val közösen vág neki a Michelin Endurance Cup futamainak, és a tervek szerint jövőre a Ferrari új GT3-as autójával a teljes szezonra bővül.

    Jövőre egy teljes szezonra jövünk az IMSA-ban, az összes bajnokságban, nem csak az Endurance Cupban, a 296-os vadonatúj GT Ferrarival, amely gyönyörű, csodálatos és agresszív” – mondta Lacorte, aki a Sebringet Antonio Fuoco és Giorgio Sernagiotto, a szokásos versenyzőtársai partnereként nyerte meg.G

    Láttam már az autót, és rövid időn belül meglátogatjuk a gyárat, és néhány héten belül megtörténik az autó shakedownja.

    Szóval elkötelezettek vagyunk a Ferrarival, az AF Corse-val ebben a programban. Mi leszünk az első csapat, amelyik elhozza az új autót és versenyezni fog az IMSA-ban. Daytona lesz az első versenye a 296-osnak.

    A 296 GTB-t egy új V6-os turbómotor hajtja, és bár van benne hibrid komponens, a versenyautóban nem lesz. Ez egy olyan autó lesz, amiért könnyű lesz lelkesedni, de Lacorte lelkesedésének más oka is van.

    Egy nagy program előtt állunk, amely sok elemből áll, és főleg abból az erős elkötelezettségből, amit a Cetilar racing kapott a Ferraritól és az AF Corse-tól, valamint egy fickótól, Amato Ferraritól” – mondta.

    Először is, ő egy nagyon fontos barátom, és mindenhol érzékelem a támogatását. És így emiatt szeretnék bekerülni a márkámmal is az amerikai piacra. Szóval ez egy újabb egy ok arra, hogy jövőre az IMSA-ban versenyezzünk.

    A Cetilar Racing következő IMSA-kiállása a Sahlen’s Six Hours at the Glen versenyen lesz júniusban.

     

  • Az IMSA LMDh autói is bemutatkozhatnak 2022-ben a WEC-ben

    Az IMSA prototípusok új fajtáji, amelyek 2023-tól vesznek részt élesben versenyeken, már idén az FIA WEC versenyein bemutatkozhatnak.

    A lépésről az FIA Motorsport Világtanács szombati, bahreini ülésén született megállapodás, „hogy a hátsókerék-hajtású hibridek zökkenőmentesen bevezethetők legyenek” a bajnokságba a Le Mans-i hiperautó szabályok szerint épített autók mellett.

    A széria az idei bajnokság végén futamonként engedélyezné az új LMDh autóknak, hogy a Toyota, a Glickenhaus, az Alpine és a Peugeot mellett a Hypercar osztályba kerüljön, ami azt jelentené, hogy az autó nem lenne jogosult a pontgyűjtésre.

    A WMSC közleményében nem közöltek további információkat, például arról, hogy bármelyik gyártónak -amelyik idén versenyezni kíván egy LMDh-val – homologizálnia kell-e az autót, ami gyakorlatilag a specifikáció öt évre történő befagyasztását jelenti.

    Egyáltalán nem világos, hogy a két LMDh-gyártó – a Porsche és a Cadillac – közül bármelyik, amelyik jövőre csatlakozni kíván a WEC-hez, készen áll-e arra, hogy versenyezzen az idei szezonban.

    A Porsche az egyetlen márka, amelyik már pályára vitte LMDh-ját a WEC-ben és az észak-amerikai IMSA SportsCar Championshipben való teljes bemutatkozás előtt.

    A Team Penske elnöke, Tim Cindric a múlt hónapban az Autosportnak elmondta, hogy „nehéz harc” előtt áll csapata, hogy a kanadai Multimatic Motorsporttal közösen fejlesztett autójukat időben elkészüljön a 2023-as Daytonai 24 órás versenyre.

    A Cadillac LMDh, amely a Dallara következő generációs LMP2-es alvázán alapul majd, csak nyáron kezdi meg a tesztelést.