A korábbi NASCAR sztár, Danica Patrick az évek során több figyelemre méltó Super Bowl reklámban is szerepelt a GoDaddy.com oldalán.
A GoDaddy.com provokatív, gyakran vitatható erkölcsű reklámstílust alkalmazott a Super Bowl reklámjaival, amelyek mindig vírusszerűen terjedtek.
Patrick több reklámfilmben is szerepelt, bár nem mindegyik kapott jó fogadtatást a közönségtől.
2015-ben a GoDaddy.com egyik Super Bowl reklámját, amelyben Patrick szerepelt, az állatvédő csoportok kritikáját követően visszavonták.
A reklámban egy kiskutya elveszik, majd hazatalál. Ezután pedig a GoDaddy.com segítségével létrehozott weboldalon keresztül online értékesítették – írja a Guardian.
Danica Patrick a reklám végén a kiskutyával együtt elhajtott. Az állatbarátok sértőnek találták, mások szerint pedig az állatok online értékesítését népszerűsítette.
A GoDaddy, amely Patrick NASCAR szponzora volt, a meccs előtt visszavonta a reklámot, és helyette egy olyan reklámot sugárzott, amely egy üzletembert mutat, aki a Super Bowl élvezete helyett a munkáját végzi.
„Úgy gondoltuk, hogy ez egy nagyon vicces, reklám lesz” – mondta Patrick a Daytona 500-on abban az évben.
„Az embereknek mindenről megvan a véleményük, különösen, ha az állatjogok vagy a fák jogainak, vagy bármilyen jognak a világába kerülünk.”
Danica Patrick különleges rekordot tudhat magáénak, hiszen 2007 óta minden évben szerepelt a „nagy meccs” alatti hírdetésekben. Ez a sorozat azonban idén megszakadt.
A hölgyversenyzőből lett üzletasszony mindeközben lelkes kutyabarát, gyakran mutogatja a kiskutyáit a közösségi médiában is.
Múlt héten a városban járt a Coliseumban rendezett Clash-en, és forgatott egy részt, amelyet a Super Bowl felvezető műsorában játszottak le.
Dale Jr. és az NBC riportere Rutledge Wood körbejárta a város legnépszerűbb helyeit, például a Santa Monica Pier közelében lévő velencei Muscle Beach-en – írja a sportscasting.com.
A legendás szabadtéri edzőteremben a kétszeres Daytona 500 győztes magabiztosan odasétált egy fekve-nyomáshoz, lazán kinyújtotta a karját, mert nem akarta „meghúzni a combját”, és felkészült a 142 kilogramm felemelésére.
Dale Earnhardt Jr. lefeküdt a padra, két jól megtermett súlyemelő mindkét oldalán segítette őt, lassan a mellkasához engedte a rudat, majd simán kinyomta a súlyt.
Amikor végzett, felállt, arca és nyaka élénkpiros volt a megerőltetéstől. „Hűha! Lenyűgöző!” – mondta Wood. „Na mit szólsz?” – válaszolta Earnhardt.
Verseny a Super Bowl győzteséért
Persze nem csak ez szerepelt az NBC bejátszásában, hiszen Super Bowl predikciós versenyt is futott a visszavonult versenyző Chase Elliott, Bubba Wallace és Ryan Blaney ellen az LA Coliseum pályáján.
A verseny előtt az ohiói születésű Blaney a Bengals-t választotta Bubba Wallace-szal együtt, míg Elliott a Georgia Bulldogs korábbi irányítóját, Matt Staffordot és a Rams-t. Dale Earnhardt Jr. is vele tartott.
Meglepő módon úgy tűnt, hogy az autók nagyobb sebességet értek el, mint amire egy ilyen zsenge, bemutató reklámban számítani lehetett, és az első hely többször is gazdát cserélt.
Blaney a mezőny hátsó feléből indult egy késői rohamot indított, megelőzte a másik három autót, és megnyerte a versenyt, amivel azt jósolta, hogy a Bengals megnyeri a Super Bowlt (végül nem így történt, és a Rams nyert 23-20-ra).
Elliott a második helyen végzett, őt követte Wallace és Earnhardt, aki az utolsó helyen ért célba.
Bubba Wallace-t nem tudja eldönteni, hogy mit rendeljen a a McDonald’s Super Bowl-on lejátszásra kerülő reklámjában.
A február 13-án kora este sugárzott klipben számos ember látható, akik megpróbálják eldönteni, hogy mit szeretnének rendelni a gyorsétteremláncnál.
Wallace is köztük volt, aki egy pitkiállás közepén próbált döntést hozni. A piros-sárga-fehér McDonald’s feliratú, 23-as rajtszámú Toyota Camry vezetőülésében ült, miközben a csapata megpróbálta visszaterelni a pályára.
Nem Bubba Wallace volt az egyetlen nagy név, aki szerepelt a reklámban – írja a heavy.com. Kanye West is feltűnt egy rövid pillanatra, mielőtt a kamera egy másik személyre váltott volna
A 2021-es talladegai győztes megjelenése a McDonald’s reklámjában nem meglepő, tekintve a gyorsétteremlánc és a Cup Series versenyzője közötti hosszú partnerséget.
A McDonald’s már 2019 óta Wallace elsődleges szponzora, akkor a 28 éves versenyző még a Richard Petty Motorsportnál versenyzett. A McDonald’s természetesen követte őt az új csapatához is.
Bubba Wallace 2021. október 4-én nyerte meg pályafutása első Cup Series futamát, a Talladega Superspeedwayen. A 113. körben az élre ugrott, és tartotta magát, amíg egy sárga zászló és az esőzés miatt a YellaWood 500 idő előtt véget nem ért.
Mivel a futamot lezáró esőzés idején Wallace állt az élen, őt hirdették ki győztesnek. Így 441 verseny után állhatott újra McDonald’s által szponzorált autó a victory lane-re.
A McDonald’s és a 23XI Racing december 7-én jelentette be, hogy a 23-as rajtszámú Toyota Camry az egész 2022-es Cup Series szezonban ezt az egyedi színösszeállítást viseli majd.
Az étteremlánc először a szezonnyitó Daytona 500-on lesz látható Wallace autóján, majd a hosszú távú kapcsolat részeként még több versenyre visszatér.
Wallace mellett a McDonald’s a 23XI Racing második versenyzőjét, Kurt Busch-t is támogatni fogja.
Mario Andretti, az 1978-as Forma-1-es világbajnok és az 1969-es Indy 500 győztese szerint Amerika képes arra, hogy két GP-t rendezzen.
Az idei szezonban a Forma-1 először rendez versenyt Miamiban, valamint ismét ellátogat majd a texasi Austinban található Circuit of The Americas pályára.
Ez a Liberty Media következő lépése az Egyesült Államokban való terjeszkedésben, és az F1 főnökei már egy esetleges harmadik eseményt is kilátásba helyeztek.
Egyetlen más ország sem rendez egynél több futamot, bár ez a világjárvány idején megváltozott, amikor Imola csatlakozott Monzához a naptárban, és Olaszország 2022-ben ismét két futamnak ad otthont.
A motorsport-legenda, Mario Andretti úgy véli, hogy az Egyesült Államok méreténél fogva alkalmas arra, hogy két Forma-1-es eseménynek adjon otthont.
„Nem, egyáltalán nem hiszem” – hangzott Andretti válasza a PlanetF1 azon kérdésére, miszerint szerinte a Forma-1 elveszhet-e az IndyCar és a NASCAR között azzal, hogy két, esetleg három versenynek ad otthont.
„Az USA könnyedén tudna két Forma-1-es futamot rendezni, olyan hatalmas ez az ország.”
„Nagyon alábecsülik a rajongói tábor méretét, mert szerintem a Netflix Drive To Survive című sorozata nagyon sokat lendített rajta, mivel betekintést engedett a Forma-1 kulisszái mögé, és ez tetszett a fiatalabb közönségnek.”
„Ez nyilvánvaló, hiszen látható mennyire nagy energia van az itteni rajongókban, szóval szerintem biztosan indokolt lenne két futam itt. Egy harmadik? Nem tudom, ez egy kérdőjel véleményem szerint.”
Hosszútávú tervek
Andretti arról is beszélt, hogy lelkesen várja a miami futamot, amelyre idén májusban kerül sor.
„Ha megnézzük a Miami által eszközölt befektetést, a helyszínt és a létesítményeket, az azt mondatja velem, hogy jópár évig lesz itt verseny. Talán az idők végezetéig.” – mondta az amerikai legenda.
„Ott van Austin, a COTA ahol egy világszínvonalú pálya épült, és már épp ideje volt, hogy egy ilyen nagyszerű pálya épüljön itt, az Államokban. Miami sem egy alkalomról szól, hanem ez egy hosszútávú befektetés.”
Bár Andretti támogatja a két amerikai futamot, a felvetés, hogy a Forma-1 Las Vegasba is eljuthatna, túl sok a 78 éves pilóta számára.
Alex Zanardi 2020-as súlyos balesete után megkezdte rehabilitációs folyamatának első ciklusát, Ravennában.
Zanardit 2020 júniusában, egy Siena melletti jótékonysági kézikerékpárverseny lejtős szakaszán érte a baj, amikor egy teherautóval ütközött, és súlyos agysérüléseket szenvedett.
Csodával határos módon túlélte, és mesterséges kómába került. 2021 decemberében írtunk róla, hogy hazaengedték a kétszeres CART bajnokot.
A Corriere di Bologna arról számolt be, hogy a ravennai hiperbár központban kezelték a folyamatban lévő felépülése részeként, és idén tavaszra tervezik a második ciklust.
A központ igazgatója, Pasquale Longobardi elmondta, hogy az első ciklus jól sikerült.
„Alex Zanardi jobban van, és a javulás egyértelmű. Nagy munkakedvvel érkezett ide. Ez egy kimerítő hónap volt számunkra, de különösen neki, a végén érthető módon haza akart menni” – mondta Longobardi a Corriere di Bolognának.
„Most egy otthoni pihenő- és rehabilitációs program vár rá, majd tavasszal visszatér hozzánk.”
Zanardi a 2012-es londoni és a 2016-os riói paralimpián hat érmet nyert Olaszországot képviselve.
Élete első olimpiáján, Londonban diadalmaskodni tudott a férfi H4-es országúti időfutamban és a H4-es országúti versenyszámban, négy évvel később pedig aranyérmet szerzett a férfi H5-ös országúti időfutamban és a vegyes csapatváltó országúti kerékpáros versenyszámban.
1997-ben és 1998-ban bajnoki címet szerzett a CART-ban. A szériába 2001-ben tért vissza, azonban egy lausitzringi baleset után mindkét lábát amputálni kellett.
Fotó: BMW AG
Hogyan működik a Hiperbár Kamra?
A hiperbár kamra a környezetéből nyeri az oxigént és ezt koncentráltabb oxigénné változtatja. A levegő folytonosan kering a kamrán keresztül (bejön az új, kimegy a régi) és így a levegő nem állott.
A kamrában előállítható túlnyomás 1,3 bar, mely, ha a víz felszínéhez viszonyítjuk, 3 méteres mélységnek felel meg. Összehasonlítás céljából, a Földön 1 bar nyomás alatt vagyunk.
Ez a terápia ma egyike a legminőségibb természetes kezeléseknek, ami mindjárt látható, viszont nem ideiglenes, hanem tartós eredményekkel büszkélkedhet.
Alap vagy kiegészítő kezelésként használják minden olyan esetben, amikor hiány merült fel az oxigénszállításban.
A hiperbár kamrában lévő megnövekedett környezeti nyomás következtében, az oxigén lehetővé teszi, hogy a tüdő háromszor nagyobb mennyiségű oxigénhez férjen hozzá, mint amikor az ember normális nyomás alatt lélegzik.
Eképpen ösztönzi a „növekedési faktor“ és az őssejtek termelését, amik hozzájárulnak a gyógyuláshoz és a normális biokémiai és energetikai folyamatok visszaállításához a szervezetben – írja a HBCS honlapja.
A kaliforniai napsütés láthatóan jól felkészítette Jimmie Johnsont és Colton Hertát a havas útviszonyokra, a USA duója második lett a Race of Champions nemzetek kupáján.
Johnson és csapattársa, Colton Herta – aki az utolsó pillanatban ugrott be a sérült Travis Pastrana helyére -, a norvég apa-fiú párostól, Petter Solbergtől és fiától Olivertől kapott ki a döntőben.
„Ki gondolta volna, hogy két kaliforniai srác itt lesz havon és jégen, és második helyen végez a Race of Champions Nations Cupon” – mondta a hitetlenkedő Johnson egy közösségi médiás videóban.
„Félelmetes nap mindkettőnk számára. Azt hiszem, megleptük magunkat. Mégis úgy gondolom, hogy volt reális esélyünk a döntőben.”
„Volt egy műszaki hibám, ami az első körben elvette a lehetőségemet. Visszajöttem és nyertem a Porschéval. Colton nagyszerűen ment, de egy picivel kikapott Solberggel szemben.”
„Egyszerűen szuper jó nap volt. Túlszárnyaltuk a várakozásokat, és alig várom, hogy ma este jól érezzük magunkat.”
15 év után ez volt az első ROC szereplés Johnson számára, aki második nemzetek kupája győzelmét arathatta volna.
Jimmie Johnson jól ment a hóban is Fotó: Courtesy of Race of Champions
A NASCAR Cup Series hétszeres bajnoka 2002-ben nyerte meg korábban ezt az eseményt a spanyolországi Gran Canarián (földes terepen) a Hendrick Motorsports csapattársával, Jeff Gordonnal és a MotoGP-ben versenyző Colin Edwards-szal felálló Team USA számára.
Johnson és Herta a Race of Champions elődöntőjébe a németek – négyszeres Forma-1-es bajnok Sebastian Vettel és Mick Schumacher – csapatának legyőzésével jutott be.
Ezt követően a döntőbe jutásért a finn csapatot (Mika Hakkinen, Emma Kimilainen) múlták felül. Herta az első fordulóban a négyszeres Indy 500-győztes Helio Castroneves ellen is megmérkőzött.
A lenyűgöző eredményt annak ellenére érték el, hogy csak kevés időt tudtak gyakorolni az autóikkal, miután a hóvihar miatt a pálya pénteken nagyrészt járhatatlanná vált.
Egy Twitter-videóban Johnson elmondta, hogy a versenyen használt négy járműből kettőben is csak néhány kört tudott megtenni.
Fordulópont volt legyőzni a négyszeres világbajnokot
A Race of Champions előtt mindketten versenyeztek a múlt hétvégi a Daytonai 24 óráson ahol Colton Herta megszerezte második kategória győzelmét. Az IndyCar legfiatalabb futamgyőztese most a negyeddöntőt tartotta a fordulópontnak.
„A Németország elleni győzelem nagy fordulópont volt” – mondta Herta. „Tudtuk, hogy Sebastian nagyon gyors lesz, de azt is, hogy Mick a múltban csinált már valamilyen jégen autózós dolgot. Szóval jó érzéke volt a körülményekhez.”
„Miután legyőztük őket, hittünk benne, hogy eljuthatunk a végéig. Aztán ránéztünk a csoportbeosztás másik részére, és aztán azt mondod, ó, ezek azok a srácok, akik miatt tényleg aggódnunk kell, ha egyszer odaérünk a fináléba!”
A technika is beleszólt a Team USA döntőjébe Fotó: Courtesy of Race of Champions
A WRC-ben versenyző Oliver Solberg sem ment el szó nélkül az Egyesült Államok párosa mellett.
„Hatalmas gratulációt kell mondanom a Team USA-nak! Jimmie Johnson és Colton Herta igazán lenyűgöző volt, és fantasztikus volt ellenük küzdeni a döntőben!” – írta a fiatal norvég versenyző egy twitter üzenetben.
Johnson vasárnap ismét a „Bajnokok Bajnoka” címért fog versenyezni az egyéni ROC kategóriában.
Öt nap alatt 15 fiatal versenyző kapott lehetőséget a világ minden tájáról, az Egyesült Államokat pedig – többek között – Lindsay Marie Brewer képviselte.
A kandidánsok Formula 4-es autóval próbálhatták ki magukat az arizónai Phoenix-ben fekvő tesztpályán.
A helyszín sem véletlen, hiszen az Inde Motorsports Ranch egy sok kihívást jelentő pálya, ami a mezőnyt – még a téli időszak közepén is – kifogástalan időjárással fogadta.
A W Series sportigazgatója még a teszt előtt elmondta, milyen követelményeik vannak a szériába pályázó pilótákkal szemben.
„Az autóban gyorsnak és következetesnek kell lenniük, meg kell érteniük, mit csinál az autó, és jól kell reagálniuk kell arra, amit a mérnökeik kérnek tőlük.”
„Az autón kívül a hozzáállás is nagyon fontos. Tényleg ezt akarják csinálni? Hajlandóak-e 100 százalékot nyújtani és keményen dolgozni?”
Érdekes helyszínen tesztelt a W Series mezőnye Fotó: Penny Harrison (W Series)
Lindsay Marie Brewer az instagramján osztotta meg követőivel élménybeszámolóját.
„Most jöttem vissza a Inde Motorsports Ranch-ról, ahol lehetőségem volt vezetni egy amerikai Formula 4-es autót egy csomó tehetséges női versenyző társaságában!”
„Megismertem néhány új arcot és nagyon jól éreztem magam! Köszönöm W Series, hogy lehetőséget adtatok nekem.”
A NASCAR világában is többször megforduló Travis Pastrana egy félresikerült trükk miatt került kórházba, meg kellett műteni.
A hatóságok szerint egy filmforgatás részeként végrehajtott ejtőernyős ugrása veszélyes és váratlan fordulatot vett.
A Fort Lauderdale-i rendőrség és tűzoltóság egységei szombat reggel 8 óra előtt érkeztek az eset helyszínére, az East Las Olas Boulevard mentén található Hyatt Centric szállodához.
A nézők közül többen rögzítették ez esetet, miután – a nyomozók szerint – leugrott a szálloda tetejéről, és valami rosszul sült el – írja a WSVN.
A Broward megye filmügyi biztosa által kiadott filmforgatási engedély szerint a terv az volt, hogy Pastrana leugrik a Las Olas Boulevardon lévő Hyatt Centricről az alatta lévő Huizenga Plazára.
A leérkezés azonban a tervezettnél sokkal keményebbre sikerült, miután Pastrana ejtőernyőjével gondok akadtak.
A filmengedély szerint a websorozatban nemcsak a Hyattból való ugrás szerepelt, hanem a belvárosban és a tengerparton való bemutató is.
A Fort Lauderdale-i projektnek azonban gyors és potenciálisan veszélyes vége lett.
„Igen, egy 1-es szintű, traumás, felnőtt férfi a Broward Health-be” – mondta egy elsősegélynyújtó a rádióban. „Esési sérülés lesz.”
A mentősök azonnal ellátták a helyszínen, és a Broward Health Medical Centerbe szállították.
A produkció szóvivője elmondta, hogy a kaszkadőr medencetörést szenvedett, de már megműtötték, sokkal jobban érzi magát, és alig várja, hogy újra azt csinálhassa, amit szeret.
Lindsay Marie Brewer neve is szerepel a W Series hivatalos, szezon előtti tesztjén, ahol kiválasztják majd, ki indulhat a szériában.
Két évnyi GT4, F4, TC, Indy Pro és NASCAR teszteléssel a háta mögött, @LindsayMBrewer csatlakozik hozzánk az arizonai tesztünkön – írja a W Series hivatalos twitter oldala.
Lindsay két dobogós helyezéssel a Skip Barber Formula Race Series versenyen bizonyította, hogy a volán mögött nagyszerű képességei vannak.
A 24 éves amerikai hölgy tehát nagy lehetőséget kap, miután iskolai évei miatt kihagyott pár évet.
Brewer még tinédzserként kezdett el versenyezni, és gyorsan elkezdett lépkedni a nevelőszériák ranglétráján.
Ezután – mint már említettük – Brewer szándékos négyéves szünetet tartott, amely lehetővé tette számára, hogy kijárja a San Diegó-i Állami Egyetemet, ahol 2019-ben üzleti diplomát szerzett.
Lindsay Marie Brewer Fotó: Clubhouse Media Group
Visszatérése jól sikerült, és dobogós helyezést ért el a nagyra becsült Saleen Cup GT Series-ben, azonban a COVID-19 járvány miatt újabb karriermegszakítással kellett szembenéznie.
2021-ben a TC America szériában versenyzett egy Honda Civic Type R TC volánja mögött, itt 7 versenyen indult, és a legjobb helyezése egy 8. hely volt a Circuit of the Americas pályán.
Lindsay Marie Brewer persze nem csak a volán mögötti tehetségéről híres, hiszen instagramján 1,6 millió követővel rendelkezik, ami még az influenszerek között is kiemelkedőnek mondható.
Denny Hamlin nagy NFL szurkoló hírében áll, és nem ment el szó nélkül a vasárnap történtek mellett.
Denny Hamlin híresen rossz döntőző, hiszen a NASCAR történetének egyik legjobb versenyzőjeként soha nem sikerült megnyernie a bajnokságot.
Érthető tehát az együttérzése a Buffalo Bills csapatával, amely 13 perccel a mérkőzés vége előtt szinte biztos győzelemre állt – végül mégis veszített a Kansas City Chiefs ellen.
A meccs hosszabbításban dőlt el, és az NFL szabályai szerint amelyik csapat Touchdown-t szerez, megnyeri a meccset.
Ez így is történt, így kijelenthető, hogy a pénzfeldobás – melyik csapat kezdhet támadni a hosszabbításban – dönti el mérkőzés kimenetelét. Ezt nem hagyhatta annyiban Hamlin és a twitteren öntötte ki bánatát.
And THIS is the only loophole to a perfect sport and game. It’s a absolute shame that both teams don’t get to touch the ball and it’s the result of a coin flip.
„Ez az egyetlen rossz oldala ennek a tökéletes sportnak. Abszolút szégyen, hogy nem érhet labdához mindkét csapat, és egy pénzfeldobás dönt” – írta Hamlin.
A JGR versenyzője, és a 23XI tulajdonosa egyébként a Washington Football Team csapatának szurkol, mely idén nem jutott a rájátszásba.