Kategória: 500miles

  • Tragédia: autóversenyző legenda és családja halt meg az amerikai repülőgép-katasztrófában

    Tragédia: autóversenyző legenda és családja halt meg az amerikai repülőgép-katasztrófában

    A NASCAR legendája, Greg Biffle és családja egyaránt életét vesztette egy Egyesült Államokban bekövetkezett légikatasztrófában.

    Helyi idő szerint csütörtökön délelőtt 10 óra 15 perckor lezuhant egy Cessna C550 típusú, N257BW lajstromjelű magánrepülőgép az észak-karolinai Iredell megyében található Statesville-hez közeli Statesville Regionális Repülőtéren. A gép a visszavonult NASCAR-legenda Greg Biffle cégének, a GB Aviation Leasing LLC-nek a tulajdonában áll, de az első híradások még nem tudták megerősíteni, hogy az 55 esztendős sportoló is a fedélzeten tartózkodott-e. Azóta viszont megerősítést nyert, hogy Biffle és családja rajta volt a floridai Bradentonba tartó gépen.

    „Sajnos megerősíthetem, hogy Greg Biffle, a felesége, Cristina, a lánya, Emma és a fia, Ryder azon a repülőn voltak… mivel éppen hozzánk tartottak, hogy velünk töltsék a délutánt. Összetörtünk. Nagyon sajnálom, hogy ezt kell megosztanom” – erősítette meg elsőként a Biffle-család érintettségét a Greg Biffle-lel baráti viszonyt ápoló Garrett Mitchell, ismertebb, YouTuber-nevén Cleetus McFarland megerősítette.

    Az égő roncsról ITT látható felvétel.

    Biffle és családja:

     

    A helyi hatóságok megerősítették, hogy voltak áldozatok, de további részleteket nem közöltek. Az eset kivizsgálását az Iredell megyei seriffhivatal irányította, de az ütközést követő órákban a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) is csatlakozott a helyszínen zajló munkához. Helyi idő szerint dél körül a repülőtér igazgatója sajtótájékoztatón osztotta meg a kevés rendelkezésre álló információt, de ez még azelőtt történt, hogy Mitchell közölte volna, a Biffle-család is az áldozatok között van.

    „Körülbelül 10:15-kor jelentést kaptunk egy sugárhajtású repülőgépről, amely a kifutópálya keleti végén túlfutott és lezuhant. Mire kiértem, a gép egésze lángokban állt. Több ügynökség is a helyszínre érkezett. Az FAA ma körülbelül délben érkezett meg. Ők veszik át a helyszínt és a vizsgálatot. Jelenleg nincs információnk az okokról. A repülőtér további értesítésig zárva tart. Időbe telik, mire a törmeléket eltávolítják a kifutópályáról” – mondta az igazgató.

    A baleset idején kedvezőtlen időjárási körülmények (sűrű szitálást és körülbelül 1200 lábas felhőalap, ami ezután 400 láb körülire csökkent) uralkodtak a reptér térségében, de hogy a repülőgép ezek miatt zuhant-e le, annak megállapítása hónapokba, de akár évekbe is telhet.

    Greg Biffle a 2002-es NASCAR Busch Series és a 2000-es Craftsman Truck Series bajnoka, akit 2023-ban a sportág 75 legnagyobb versenyzője közé választottak. A NASCAR legmagasabb osztályában bajnoki címet nem, viszont 19 győzelmet szerzett.

    FRISSÍTÉS

    Később megerősítést nyert, hogy a gépen heten utaztak, és mind a heten elhunytak. Az áldozatok név szerint: Greg Biffle; a felesége, Cristina; a lányuk, Emma; a fiuk, Ryder; valamint Craig Wadsworth; illetve Dennis és Jack Dutton.

    A Biffle, Grossu, Dutton és Lunders családok közös nyilatkozatot adtak ki:

    „Mélyen megrendített bennünket szeretteink elvesztése. Ez a tragédia minden családunkat szavakkal leírhatatlan fájdalommal sújtotta. Greg és Cristina odaadó szülők és aktív filantrópok voltak, akiknek élete fiatal fiuk, Ryder, valamint Greg lánya, Emma (édesanyja: Nicole Lunders) köré összpontosult. Emma csodálatos ember volt, kedves lélekkel, akit sokan szerettek. Ryder aktív, kíváncsi és végtelenül vidám gyermek volt.”

    „Dennis Dutton és fia, Jack szintén mélyen szeretett emberek voltak, elvesztésük mindenkit fájdalmasan érint, aki ismerte őket. Craig Wadsworthot sokan szerették a NASCAR közösségében, és nagyon fog hiányozni mindazoknak, akik ismerték. Mindannyian mindent jelentettek számunkra, és hiányuk mérhetetlen űrt hagyott az életünkben.”

    „Tiszteletet, együttérzést és megértést kérünk, miközben gyászolunk és próbáljuk feldolgozni ezt a felfoghatatlan veszteséget. Hálásak vagyunk a kedvességért és támogatásért, amelyet családjaink kaptak ebben a rendkívül nehéz időszakban. Jelenleg arra összpontosítunk, hogy tiszteletben tartsuk az életüket és támogassuk egymást.”

    Kenny Wallace korábbi NASCAR-versenyző az alábbi posztban emlékezett meg a szintén elhunyt Craig Wadsworth-ről (kék pólóban):

    A NASCAR szintén közleményt adott ki: „A NASCAR-t lesújtotta Greg Biffle, felesége Cristina, lányuk Emma, fiuk Ryder, valamint Craig Wadsworth, Dennis és Jack Dutton tragikus elvesztése egy halálos repülőgép-balesetben. Greg több volt, mint bajnok versenyző: a NASCAR közösségének szeretett tagja, elszánt versenyző és sokak barátja. A versenyzés iránti szenvedélye, becsületessége, valamint a rajongók és versenytársak iránti elkötelezettsége maradandó nyomot hagyott a sportágban.”

    „A pályán Greg tehetsége és kitartása bajnoki címeket hozott számára a NASCAR Xfinity Seriesben és a NASCAR Craftsman Truck Seriesben, valamint számos győzelmet és elismerést a NASCAR Cup Seriesben. Versenyzői karrierjén túl is sokat tett közösségünkért. Különösen kiemelendő, hogy számtalan órát áldozott Észak-Karolina lakosainak megsegítésére a Helene hurrikánt követő katasztrófák után. Fáradhatatlan munkája életeket mentett. Gondolataink és őszinte részvétünk Greg teljes családjával, barátaival és mindazokkal van, akiket megérintett az élete.”

    A balesetről közben újabb információk derültek ki: a repüléskövetési adatok szerint a repülőgép 10:06-kor szállt fel Statesville-ből, 10:08-ra elérte a 4300 láb magasságot, majd nagyjából egy mérfölddel a felszállás helyétől ereszkedni kezdett. Amikor 11 mérföldre járt a repülőtértől, a gép megfordult, és megpróbált visszatérni a reptérre. Az utolsó adat 10:15-kor érkezett, ekkor a repülőgép kevesebb mint fél mérföldre volt a repülőtértől, a kifutópályával egy vonalban repült körülbelül 800 láb magasságban és 95 csomós (109 km/óra) sebességgel, majd a kifutópálya keleti végén túl lezuhant.

  • Vonzóbbá tették az F1-be vágyó fiatalok egyik kevésbé használt lehetőségét

    Vonzóbbá tették az F1-be vágyó fiatalok egyik kevésbé használt lehetőségét

    Változtattak az F1-es szuperlicenc-pontrendszerben az IndyCar esetében. Mindez azt jelentheti, hogy több fiatal versenyző választhatja a tengerentúli sorozatot, ha az F2 valamiért nem jó nekik.

    Eddig az IndyCar végső tabelláján elért eredmények alapján az alábbi mennyiségű szuperlicenc-pontot osztották ki a pilótáknak: 40-30-20-10-8-6-4-3-2-1,

    ami erre változik 2026-tól:

    40-30-25-20-15-10-8-6-3-1.

    Tehát ugyanúgy a bajnokság első tíz helyezettje kap szuperlicenc-pontot, és csak a 3. helytől lefelé válnak értékesebbé a helyezések, mégis elmondható, hogy az IndyCar az eddiginél vonzóbb alternatíva lehet az F1-re ácsingózó fiatal versenyzők számára, mivel az ő esetükben valószínűbb, hogy az első szezonjaikban kikapnak a helyi rutinosabb rókáktól, de ezentúl viszonylag erős szereplés mellett sem feltétlenül kell azon aggódniuk, hogy nem kapnak elég pontot.

    Jövőre lebutítanak pár dolgot az F1-ben, hogy a nézők is megértsék

    Ez az út elsősorban az amerikai tehetségek F1-be jutását könnyítheti meg, de elméletileg európai (vagy egyéb földrészről származó) pilóták számára is felmerülhet, hogy az F2 helyett átköltözzenek a tengerentúlra.

    Természetesen rögtön eszünkbe jut, hogy Colton Hertával mi lett volna, ha korábban is ez a rendszer van érvényben, és igen, ebben az alternatív idősíkban nem lett volna akadálya annak, hogy a Red Bull kisebbik F1-es csapata leigazolja 2023-ban: Herta az első három IndyCar-szezonjában szerzett 3., 5. és 7. bajnoki helyével szerzett 32 szuperlicenc-pontja kevesebb volt az előírt 40-nél, ami az új szisztémában viszont 48 pontnak felelt meg.

    Az IndyCar 2025-ös mezőnyéből a 30 év alattiak között nincs olyan pilóta, akit a rendszer változása az F1 közeli reális ígéretével kecsegtethetne, hiszen Alex Palou és Pato O’Ward már eleve jogosult lenne a szuperlicencre, míg az eredmények alapján Christian Lundgaardot, Kyle Kirkwoodot vagy Marcus Armstrongot nem olyan anyagból gyúrták, akikre jövőbeli F1-es pilótaként gondolnánk. Az említett Herta 2026-ban a Forma–2-ben fog versenyezni, hogy kiderüljön, a Cadillac színeiben eljuthat-e később az F1-be.

    A változás egyben azt is jelenti, hogy a 4. helytől a 8-ig az IndyCarban szerzett eredmények értékesebbek lesznek, mint a Forma–3-ban, ami eddig fordítva volt. A tengerentúli bajnokság eddig jellemzően az F1-ből kihullott pilóták (például Takuma Sato, Romain Grosjean, Marcus Ericsson, vagy legfrissebb példaként Mick Schumacher) egyik következő állomása volt, semmint az F1-be vezető egyik lépcsőfok.

  • Mick Schumachert a sokadik visszautasítás ejtette gondolkodóba; továbbra sem adta fel F1-es álmát

    Mick Schumachert a sokadik visszautasítás ejtette gondolkodóba; továbbra sem adta fel F1-es álmát

    Mick Schumacher az IndyCarba szerződése után elmondta, tudomása szerint valós esélye volt aláírni a Cadillac F1-es csapatához, ám miután ez nem jött össze, végiggondolta, hogy hol is szeretne a legjobban versenyezni. A Rahal Letterman Lanigan Racing újdonsült pilótája többek között az oválversenyzés veszélyeiről és kihívásairól is beszélt.

    Hétfőn hivatalossá vált, hogy Mick Schumacher 2026-ban az IndyCarban fog versenyezni, amivel a 26 esztendős versenyző két, sportautózásban eltöltött szezon után visszatér a formaautózáshoz, ami elmondása szerint mindig is a legközelebb állt a szívéhez. Természetesen az F1-ben 2021-ben és 2022-ben a Haasszal két szezont eltöltő német legszívesebben a királykategória mezőnyének tagja lenne, ám miután évek óta sikertelenül próbált visszatérni oda, az első számú tengerentúli széria maradt számára a legjobb lehetőség arra, hogy formaautóval versenyezzen.

    A bejelentés után nyilatkozva természetesen megkapta azt a kérdést is, hogy van-e ennek a váltásnak bármilyen hatása arra, ahogyan az F1-es visszatérés lehetőségének kereséséhez viszonyul, mire elmondta, hogy továbbra sem tett le erről, és bár „az F1 világa egy nagyon sajátos és különleges világ, akkor is formaautós sorozatról van szó”, ezért nem látja „miért zárná be az IndyCarba való átigazolás ezt az ajtót.”

    „Úgy gondolom, hogy végső soron egyszerűen érdekes volt újra kihasználni a formaautós vonalat, és jobban megvetni benne a lábam. Nyilvánvalóan úgy gondolom, hogy az IndyCar volt a legjobb lehetőség. Csak meg kellett erősítenem magamnak és mindenkinek körülöttem, hogy ez olyasmi, amit hosszú távon is látok magam előtt. És ezért aztán a döntési folyamat elég egyszerű volt. Csak azt kellett kiderítenem: »Rendben, mennyire lennék elkötelezett?« És természetesen nem lennék itt, ha nem lennék 100%-ig elkötelezett, szóval nagyon izgatott vagyok. Szerintem ez egy remek bajnokság” – idézi Schumachert a Speedcafe.

    Mick Schumacher, IndyCar teszt
    Az októberi indianapolisi teszten | Fotó: Penske Entertainment: James Black

    A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia az idei évben is megpróbált visszakerülni az F1-be és egyeztetéseket folytatott a 2026-ban debütáló Cadillac-istállóval, amely azonban végül Sergio Pérez és Valtteri Bottas mellett döntött. Mick elmondta, az újabb sikertelen próbálkozás után kezdett el azon gondolkodni, hogy ideje lenne a sportautózáson kívül mást csinálnia.

    „Az egész helyzet bizonyos szempontból nehéz volt – szerintem érthető módon más irányba mentek. Az információk alapján, amiket nagyjából a végéig kaptam, versenyben voltunk azért az ülésért, aztán más irányt választottak, ami teljesen rendben van, és ez oda vezetett, hogy el kellett gondolkodnom: »rendben, mit akarok?« Azt akarom, hogy tovább próbálkozzak visszakerülni az F1-es rajtrácsra, vagy versenyezni szeretnék ott, ahol azt élvezem, ami pedig nyilvánvalóan a formaautózás. Szerencsére jött egy lehetőség egy csapattal, és nagyon örülök, nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek, ahol most vagyok.

    Schumacher számos korábbi újonccal szemben nem korlátozott programmal kezd, azaz az oválpályákon is indul, ami aztán abszolút ismeretlen terep a számára. „Nyilvánvalóan várom már az ováltesztelést – mondta erről. – Ez még előttünk áll, és szeretném felfedezni. Fontos volt, hogy ne félgőzzel csináljam, hanem teljes erőbedobással, és az oválpályák ennek természetesen részét képezik. Jó beszélgetéseim voltak olyan emberekkel, akiknek jó és rossz tapasztalataik is voltak ezzel kapcsolatban, és ezekből kellett egy átlagot vonnom, majd döntenem.”

    „Persze, gondolkodtam rajta, de másrészt úgy gondolom, hogy a motorsport egészében véve veszélyes, szóval nem igazán látom, miért lenne az az egy dolog veszélyesebb bármi másnál – felelete arra a kérdésre, tisztában van-e az oválpályák veszélyességével. – Nyilván történt sok minden, és Jay [Frye, az IndyCar korábbi elnöke, most a Rahal Letterman Lanigan Racing elnöke] nagy szerepet játszott abban, hogy az oválversenyzés – vagy úgy általában az IndyCar-versenyzés – biztonságosabb legyen, és több beszélgetést is folytattunk erről, amelyek számomra mind pozitívak voltak.”

    Mick Schumacher, IndyCar teszt
    Fotó: Penske Entertainment: James Black

    „Ezért hoztam meg végül a döntést. Persze ezt nem lehet félvállról venni, és nem is veszem félvállról. Őrült sebességek ezek; elképesztően gyors [az oválversenyzés]. Nyilván keményen, egymás mellett versenyzünk, de én vállalom a kockázatot a versenyzés élményéért. Ilyesmit eddig csak az otthoni szimulátoromban csináltam, tehát semmi olyasmit [nem vezettem a valóságban], ami közel állna ehhez a szinthet. Azért számít az egyik legnehezebb versenyzési formának, mert nagyon közel vagy a többi autóhoz, és persze elképesztőek a sebességek. De összességében nagyon izgatott vagyok, hogy végre valódi autóban is kipróbálhatom és megtanulhatom, miről szól, valamint hogy megtapasztaljam a kerék a kerék elleni küzdelmet oválon, mert rengeteg mindent lehet jól és rosszul is csinálni, ami teljesítményt is befolyásol. Biztosan rengeteget kell még tanulnom, és nagyon várom, hogy fejlődhessek, ahogyan abban is biztos vagyok, hogy ezt együtt meg tudjuk majd tenni.”

    Schumacher előszezoni tesztoprogramja négy oválpályás és három épített pályás helyszínt tartalmaz majd – utóbbiból az egyik az utcai pályákat szimulálni hivatott, hírhedte egyenetlen aszfaltú Sebringben lesz –, mielőtt március 1-jén a St. Petersburg-i Nagydíjjal megkezdődik a szezon.

  • Eldőlt, hol folytatja a versenyzést jövőre Mick Schumacher

    Eldőlt, hol folytatja a versenyzést jövőre Mick Schumacher

    Ahogyan arra számítani lehetett, az Alpine WEC-csapatából való távozását nemrég bejelentő Mick Schumacher 2026-ban belekóstol az IndyCarba. Az F1-ben 2021-ben és 2022-ben a Haas színeiben versenyző német ezzel visszatér ahhoz a fajta versenyzéshez, amit mindig is a legjobban szeretett.

    Schumacher októberben tesztelt először IndyCart, amikor Indianapolisban gurult pályára a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben, majd rendkívül pozitívan nyilatkozott az élményeiről és az amerikai közegről egyaránt. A 26 esztendős versenyző többek között elmondta, hogy mindig is a formaautózásért dobogott igazán a szíve, az IndyCar pedig azért is tetszik neki, mert nagyobb hatással tud lenni a versenyző a teljesítményre és a csapat fejlődésére, mint a WEC-ben.

    Hogy mennyire, azt jövőre Schumacher élesben is megtapasztalhatja, miután bejelentette, hogy teljes szezont teljesít – azaz az Indy 500-on és a többi oválpályás futamon is láthatjuk – az RLL színeiben, ahol Graham Rahal és Louis Foster csapattársa lesz, és a 47-es rajtszámú RLL-Hondát fogja vezetni. „Örömmel erősítem meg, hogy jövőre a Rahal Letterman Lanigan Racinggel fogok versenyezni az IndyCar-sorozatban, teljes szezont teljesítve. Mivel van F1-es és endurance-hátterem is, és az évek során többféle sorozatban versenyeztem, olyan tapasztalataim és ismereteim vannak, amelyek biztosan hozzájárulnak majd egy nagyszerű együttműködéshez” – mondta Schumacher.

    Mick Schumacher, IndyCar
    Penske Entertainment: Joe Skibinski

    „Az RLL már a teszt során rendkívül jól felkészített, és biztos vagyok benne, hogy sok mindent tudunk majd együtt építeni. A versenyautó és az amerikai motorsportstílus is azonnal felvillanyozott, ami sokkal inkább a tiszta és közvetlen versenyzésről szól – és pontosan ezt az oldalát várom a legjobban. Természetesen kíváncsi vagyok az új élményekre, és mindig érdekel, hogy bővítsem a látókörömet. Számomra egy új utazás kezdődik itt, és izgatottan várom, hogy elkezdődjön a szezon.”

    „Azt hiszem, mindenki nevében beszélek az RLL-nél, amikor azt mondom, mennyire izgatottak vagyunk, hogy Mick csatlakozik a csapathoz és az IndyCarhoz – mondta Bobby Rahal, a csapat társtulajdonosa. – A tesztje velünk az IMS road course nyomvonalán kivételes volt – minden egyes csapattagot lenyűgözött. Mindenki úgy távozott erről az eseményről, hogy mindent meg fogunk tenni azért, hogy Micket a programunkba hozzuk. Nagyon örülünk, hogy úgy döntött, csatlakozik hozzánk, és alig várjuk, hogy elkezdjük a közös munkát.”

    A 2026-os IndyCar-szezon március 1-jén rajtol a St. Petersburg-i Nagydíjjal.

  • Mick Schumacher szakított csapatával, hamarosan bejelentheti a nagy váltást

    Mick Schumacher szakított csapatával, hamarosan bejelentheti a nagy váltást

    Miként arról korábban mi is írtunk, Mick Schumacher nagy váltás előtt áll a karrierjében, ez a váltás pedig a jelek szerint megtörténik, a 26 esztendős versenyző ugyanis bejelentette, hogy két közös szezon után távozik az Alpine Hosszútávú-világbajnoki (WEC) programjából. Ezzel valószínűvé vált, hogy jövőre az IndyCarban folytatja.

    Schumacher 2022 végén szorult ki a Forma–1-ből, miután a Haas nem hosszabbította meg a szerződését. Ezután 2023-ban a Mercedes tartalékja volt, 2024-ben azonban visszatért a versenyzéshez a WEC-ben (egy évig párhuzamosan csinálta a kettőt), ahol az Alpine színeiben az utóbbi két szezon során három dobogós helyezést ért el. Ám eközben soha nem titkolta, hogy a formaautózás a fő szenvedélye, és miután sikertelennek bizonyultak a visszatérési kísérletei az F1-be, az idén októberben egy teszten kipróbálta az IndyCart.

    Mivel a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben megejtett indianapolisi gyakorlás jól alakult és Schumacher is pozitívan nyilatkozott a tapasztalatairól, már az utóbbi bő egy hónapban valószínűnek tűnt, hogy otthagyja a WEC-et az első számú tengerentúli formaautós széria kedvéért, a mostani bejelentés pedig gyakorlatilag minden kételyt eloszlatott.

    „Nagyon hálás vagyok ezért a két évért az Alpine Endurance Teamnél. Rengeteget tanultam a pályán és azon kívül is, és hálás vagyok mindenkinek, aki ennek része volt. A legjobbakat kívánom nekik a jövőre” – írta Schumacher a közösségi médiában, amire az Alpine így reagált: „Köszönjük, Mick! Öröm volt, hogy velünk voltál és együtt dolgozhattunk az elmúlt két évben. Sok sikert kívánunk a következő fejezethez!”

    Mick Schumacher
    Az indianapolisi teszten | Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens

    Schumacher a jövőjéről semmilyen részletet nem árult el, de gyakorlatilag kizárható, hogy a WEC-ben folytatná. Ennek oka azonban nem az, hogy ne lett volna elég jó a sportautózáshoz, épp ellenkezőleg: az elmúlt két évben folyamatosan dicséretet kapott a tempójáért és a teljesítményét elnézve könnyedén felépíthetett volna magának egy karriert a WEC-ben (a Cadillac és a 2027-ben debütáló McLaren is érdeklődött iránta), a jelek szerint ez a sorozat azonban egyszerűen nem tudta betölteni azt az űrt, amit az F1-es búcsú hagyott benne.

    „Az IndyCar áll a legközelebb ahhoz, amit még vezetni szeretnék. Még fiatal vagyok, szóval annyit akarok versenyezni, amennyit csak lehet, és úgy érzem, itt az emberek igazán a motorsportért élnek. Tetszik az is, hogy a pilóta a csapat központi eleme, és előre viheti a csapatot” – nyilatkozta az októberi IndyCar-tesztje után.

    „Élvezni akarom a versenyzést, és ehhez meg kell találnom azt a közeget, ahol otthon érzem magam. Nem azt mondom, hogy Európa, a WEC vagy bármely más bajnokság nem ilyen, de úgy érzem, talán az együléses versenyzés az, amit mindig is csinálni akartam.”

    „Nem mehetek vissza a Forma–2-be, mert nyertem ott egy bajnokságot, így az IndyCar jó lehetőség lehet. Az elmúlt pár évben az volt a célom, hogy visszajussak a Forma–1-be, de ez az opció sem az idén, sem az elmúlt években nem nyílt meg. Egy ponton újra együléses autóban akarok versenyezni, és ehhez ez jó lehetőség” – mondta.

    A Schumachernek tesztlehetőséget biztosító Rahal Letterman Lanigan Racing rendelkezik szabad üléssel 2026-ra, a The-Race információi szerint pedig a német pilótára várnak. Hivatalos bejelentés az elkövetkező napokban érkezhet.

  • Valentino Rossi egy McLarenben? – Zak Brown akarta, de nem jött össze a világszenzáció

    Valentino Rossi egy McLarenben? – Zak Brown akarta, de nem jött össze a világszenzáció

    Valentino Rossi egy McLarenben, a világ legnagyobb autóversenyén debütálhatott volna formaautóban, de végül egy 44 esztendős korábbi bajnok megy helyette.

    Miközben Lando Norris és Oscar Piastri is az első világbajnoki címére hajt a Forma–1-ben, a McLaren az első számú tengerentúli formaautós szériában, az IndyCarban is érintett. Az idei szezont a csapatok között a második helyen záró Arrow McLaren istálló a Pato O’Ward, Nolan Siegel, Christian Lundgaard hármassal csinálta végig az évet, míg az Indianapolis 500-on Rick Hendrick-el összeállva a nemrég kétszeres NASCAR-bajnokká váló Kyle Larsont indították a negyedik autójukban.

    Jövőre viszont nem Larsoné, hanem a 2012-ben IndyCar-bajnoki címet, 2014-ben Indy 500-at nyerő Ryan Hunter-Reay-é lesz a McLaren negyedik autója, jelentette be a csapat nemrég. A 44 esztendős veterán utoljára 2021-ben teljesített teljes szezont az IndyCarban, tavaly és az idén pedig már csak az Indy 500-on indult a Dreyer & Reinbold Racing
    with Cusick Motorsports színeiben, és szerzett egy 26., illetve egy 21. helyet.

    Jenna Fryer, az Associated Press újságírója azonban érdekes részletet árult el a legendás versennyel kapcsolatban, egy X-posztjában ugyanis arról írt, hogy Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója eredetileg nem Hunter-Reay-t akart beültetni a negyedik autóba, hanem azt tervezte, hogy meggyőzi a kilencszeres világbajnok MotoGP-legendát, a jelenleg a hosszú távú sportautó-világbajnokságban (BMW) a Team WRT GT3-as BMW-jével versenyző Valentino Rossit az indulásról.

    „Most, hogy végül nem történt meg, a hatalmas Indy 500-beugrás, amit Brown hajszolt, a következő volt…” – írta Fryer, majd egy Rossit ábrázoló GIF-el fedte fel, hogy kit szeretett volna a McLarenben látni az amerikai üzletember.

    Amennyiben összejön, az nyilván világszenzáció lett volna, hiszen mindenidők egyik legnagyobb motorversenyzője a világ leghíresebb autóversenyén mutatkozott volna be formaautóban. Hogy miként szerepelt volna, azt nyilván nehéz megítélni, de mivel széleskörű tapasztalattal bír versenyautóban és a formaautózás sem idegen neki, hiszen számos alkalommal tesztelt Forma–1-es Ferrarit, valószínűleg nem vallott volna szégyent.

    Rossi F1-es szárnypróbálgatásairól és arról, valójában mennyire került közel ahhoz, hogy a kétkerekűek királykategóriájáról a négykerekűekére váltson, testvéroldalunkon írtunk korábban:

    Schumacher is megdöbbent attól, amit Valentino Rossi művelt a Ferrarival

    Fryer szavait egyébként megerősíti, hogy néhány hónapja Brown az IndyStarnak úgy nyilatkozott: „Van egy trükk a tarsolyunkban, és annyira klassz lenne, ha összejönne. Ez hihetetlen lenne.”

    A 110. Indy 500-at sok motorsport-rajongó bánatára Valentino Rossi nélkül, 2026. május 24-én rendezik.

  • Az F1 korábbi vezére pártolja Mick Schumacher nagy váltását

    Az F1 korábbi vezére pártolja Mick Schumacher nagy váltását

    Elképzelhető, hogy az idén a hosszú távú sportautó-világbajnokságban (WEC) az Alpine színeiben versenyző Mick Schumacher nagy váltás előtt áll a karrierjében. Vannak, akik óva intik ettől, Bernie Ecclestone szerint azonban a német pilótának jót tenne az új kaland.

    Mick Schumacher októberben először tesztelt IndyCart, amikor Indianapolisban kipróbálta a Rahal Letterman Lanigan Racing Hondáját. A 26 esztendős pilóta pozitívan nyilatkozott a tesztről és nem zárta ki, hogy a tengerentúlon folytatja a pályafutását, ami azt jelentené, hogy 2022 után ismét formaautóval versenyezne, hiszen abban az évben, még a Haas pilótájaként volt része legutóbbi ilyesmiben

    Nagybátyja, illetve Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója egyaránt felhívta a veszéyeit arra, hogy az oválversenyzés – merthogy Schumacher oválokon is indulna, hogy teljes szezont futhasson – nagyon veszélyes, az osztrák azonban hozzátette, hogy ennek ellenére jó lépés lenne a német pilótának egy ilyen váltás.

    Egyetért ezzel az F1 korábbi vezére, a 95. születésnapját nemrég ünneplő Bernie Ecclestone is, aki a német RTL-nek elmondta: „Jó dolog lenne ez neki, szerintem nagyszerű ötlet.”

    Ecclestone úgy véli, az IndyCar megadná azt az esélyt Schumachernek, amit az F1-ben nem kapott meg. „Mindig gondot jelentett neki a családneve, amiért mindig sajnáltam. Soha nem ülhetett a megfelelő időben a megfelelő autóban.”

    Az F1 egykori mindenható ura szerint Schumacher újra fel tudná építeni magát a tengerentúlon, mert azért ott nem akkora a verseny, mint a száguldó cirkuszban. „Az IndyCar egy kicsit könnyebb lenne. A versengés nem annyira kiélezett, mint a Forma–1-ben, ahol elég megnézni, mennyire szoros az első tíz helyezett között a csata.”

  • Nincs ennél nagyobb dráma – nem tudta megnyerni haldokló apjának a NASCAR-bajnoki címet az, aki a legjobban megérdemelte volna

    Nincs ennél nagyobb dráma – nem tudta megnyerni haldokló apjának a NASCAR-bajnoki címet az, aki a legjobban megérdemelte volna

    Denny Hamlin 20. teljes NASCAR-szezonjában, kicsit több mint 20 évvel bemutatkozása után felérhetett volna a sportág csúcsára, és négy korábbi top3-as helyezés, valamint 60 futamgyőzelem után végre magasba emelhette volna a Bill France Kupát, ám a szezonzáró phoenixi viadal vége előtt 2 körrel a sors megfosztotta őt ettől. Nagyjából 40 másodpercen múlt…

    Úgy tűnt, végre minden összeáll, és a 20 éve sikertelenül próbálkozó, számos szívszorító bajnoki vereséget elszenvedő, a jelenlegi mezőnyben a második legtöbb, 60 győzelemmel rendelkező Denny Hamlin közel 45 évesen felér a csúcsra és megszerzi első bajnoki címét a NASCAR-ban. A Joe Gibbs Racing versenyzője ugyanis a pole-ból rajtolva dominálta a Phoenixben rendezett bajnoki döntőt, két körrel a 312 körös verseny vége előtt pedig 3,3 másodperccel vezetett Ryan Blaney, és ennél is többel a négy bajnokaspiráns közül a hozzá legközelebb álló, ekkor a 3. helyen haladó William Byron előtt. Ám egy utolsó pillanatos sárga zászlós fázis mindent romba döntött.

    Pedig Hamlin tényleg mindent megtett: hét különböző alkalommal állt az élre és a 312-ből 207 kört vezetett, miközben sikeresen küzdött meg Toyotája rakoncátlankodó kuplungjával és a második szakasz megnyerése után egy bal hátsó defekttel. De ez sem volt elég ahhoz, hogy a jelenlegi playoff-formátumban négy sikertelen döntő után ötödik alkalommal végre bajnok legyen.

    A 310. körben Byron ugyanis összetörte az autóját a hármas kanyarban, a verseny így hosszabbításban dőlt el, amikor pedig a mezőny kerékcsere mellett döntő tagjai a pitbe özönlöttek, Cliff Daniels, a második bajnoki címére hajtó Kyle Larson crew chief-je meghúzta azt, hogy csak az egyik oldalon cseréljék le a Hendrick Motorsports pilótájának kerekeit, míg Hamlinnél a Joe Gibbs Racing mind a négy gumit lekapta.

    Byron balesete:

    Kétséges, hogy amennyiben Larson is négy gumit cserél, Hamliné lett volna-e a bajnoki cím, de az biztos, hogy bejött Daniel döntése, Larson ugyanis az 5. helyen hagyta el a pit roadot, míg Hamlin visszaesett a 10. pozícióba. Larson innen végül Ryan Blaney és Brad Keselowski mögött megcsípte a harmadik helyet, és ő lett a négy döntős (Hamlin, Byron, Chase Briscoe, Larson) közül a legjobb pozícióban záró pilóta, míg Hamlin a második legjobbként, a 6. helyen végzett. Larson tehát úgy lett bajnok, hogy egyetlen kört sem vezetett a versenyen…

    „Őszintén, nem tudom elhinni. Egyetlen kört sem vezettünk ma, de valahogy megnyertük a bajnokságot. Nem jutok szóhoz. Nem hiszem el. Nagy jóindulattal is csak átlagos autónk volt ma” – hitetlenkedett Larson, aki egy korábbi defekt miatt körhátrányba került a versenyen, de aztán a sárga zászló megmentette, és visszavehette a körét.

    Az utolsó újraindítás és a hajrá a befutóig:

    A 33 esztendős versenyző elmondta, mikor jött rá, hogy elég neki két új gumi is. „A jobb első defekt miatt körhátrányba kerültünk, de a sárga megmentett. Nagyon rossz volt az a szakasza a versenynek, majd két új gumit tettünk fel, én pedig úgy voltam vele, hogy »Ó, Istenem, itt tartunk, most a mezőny végére kerülünk«. De sokkal nagyobb volt a tapadás, mint vártam, majd szerencsénk volt az utolsó sárgával. Reméltem, hogy ismét csak két új gumit teszünk fel, mert úgy éreztem, a korábbi újraindításnál sokat tanultam, és nagyon keményen támadtam az egyes és kettes kanyart. Azt gondoltam, hogy ezt újra meg tudom tenni.”

    Larson és a trófea:

    Utoljára nyerhetett volna az apjáért

    „Az apám nyilván hatalmas rajongóm, és tudom, hogy nézi, és tudja, hogy mennyit jelentett nekem a 60. győzelem. Reálisan nézve, tudom, hogy ez az utolsó esélye látni, hogy megtörténik-e. Végső soron ők azok, akik az áldozatokat hozzák, nem igaz? Én voltam, aki azt mondta, hogy ezt akarom csinálni, nekik pedig ki kellett találniuk, mit áldoznak fel azért, hogy ez megtörténjen. Ez az esélyünk. Ahhoz, hogy láthassa, most kell megtörténnie.”

    Ezek Danny Hamlin szavai voltak még a bajnoki döntő a fia karrierjéért rengeteg áldozatot hozó, gyógyíthatatlan betegségben szenvedő Dennis Hamlinról, aki minden valószínűség szerint soha nem fogja már látni fiát NASCAR-bajnokként.

    Ez a körülmény pedig még szívfacsaróbbá tette a látványt, ahogy Hamlin a vereség után könnyes szemekkel meredt maga elé, majd kiszállt és szinte érzelemmentesen fogadta az öleléseket és vigasztaló szavakat.

    A szívszorító pillanatok:

    Másodszor lett második a 2014-ben bevezetett playoff-formátumban, 4 alapszakasz-győzelmét, 2 playoff-sikerét és a Phoenixben nyújtott teljesítményét egybegyúrva pedig egyértelműen ő volt az a versenyző, aki a teljesítménye alapján a leginkább megérdemelte volna az idei bajnoki címet.

    „40 másodpercre voltunk a bajnoki címtől. Ez egyszerűen csak balszerencse. Az egyetlen különbség a korábbiakhoz képest, hogy akkor a sárgák talán kicsit hamarabb jöttek. Nem tudom. Istenem, annyira keményen dolgozol, ez a sport pedig teljesen az őrületbe tud kergetni, mert olykor a sebesség, a tehetség és ezek a dolgok egyszerűen csak nem számítanak” – értékelt utólag.

    „Megtettem, amit tudtam. Ma minden megtörtént, amire készültem, de reagáltunk ezekre, egyszer még pozícióvesztés után is visszakapaszkodtunk, nagyon jók voltak az újraindításaink, miközben ezzel egész évben szenvedtünk. A csapat nagyszerű autót hozott, eljutottunk két körrel a vége előttig, aztán ez az része, ami fáj…”

    Amikor arról kérdezték, mit fog mondani a történteket állapota miatt nem a helyszínről, hanem otthonából követő apjának a versenyről, Hamlin így felelt: „Kyle Larsoné a trófea, de mi domináltunk. Elvégeztük a munkánkat, megtettük a tőlünk telhető legtöbbet. Ők egy bajnokcsapat és egy bajnok pilóta, és sokkal többet fognak nyerni, mint ezek ketten, de amikor mindenkinek a legjobbját kellett nyújtania, szerintem evidens volt, hogy ki volt ma a legjobb.”

    A leginkább szívfacsaró válasz pedig arra a felvetésre érkezett, hogy a jövőben kell-e hosszabbítás egy bajnoki döntőre. „Nem tudom. Jelenleg azt érzem, soha többé nem akarok autóversenyezni. A szórakozási mutatóm nullán áll.”

    Byron sajnálja

    Az utolsó, a versenyt hosszabbításba taszító sárga zászlós fázis okozója, a Hamlintól rögtön a leintés után személyesen bocsánatot kérő William Byron is nyilatkozott utólag, és elmondta, nem szerette volna, hogy így dőljön el a bajnoki cím sorsa. „Egyszerűen csak nagyon kivagyok attól, hogy sárgát okoztam. Ezt utálom. Utálom Denny és a 11-es autó csapata miatt is. Örülök Kyle-nak és Mr. Hendricknek, megérdemlik, de ez így pocsék, nem? Nem tudom, három körrel a vége előtt azt gondoltam, »Jussunk el a végéig.« Aztán valami furcsát éreztem a kettes kanyarból kifelé, azt hittem, talán defekt. Azt gondoltam, ha bal hátsó, akkor visszaérhetek a bokszba. Az autó azonban a jobb hátuljára leülve egyenesen kiment a 3-asban, neki a falnak. Utálom ezt.”

    Chris Gayle, a 11-es autó crew chiefje szintén hatalmas drámát élt át, de kitartott amellett, hogy egyszerűen a körülmények összjátéka miatt, és nem a stratégián bukták el a bajnoki címet. „Utálom, hogy egy kaotikus késői újraindításon múlt, miközben mi voltunk a domináns autó, és nem nyertünk. Egy másodpercig azt gondoltam, hogy »Ó, ha csak két új gumit teszünk fel…« Nem tudom, hogy bevált volna-e. Az 5-ös autó (Larson – a szerk.)… ez volt az egyetlen esélyük, és tényleg ez diktálta, hogy hányan maradnak kint és kik férnek be közénk. A négy új gumi volt a helyes döntés; [Hamlin] előtt egyszerűen csak nem volt tiszta az alsó ív, pedig egy töredékmásodpercig azt hittem, hogy az lesz.  Az ötös pedig eközben kívülről érkezett, majd kisebb káoszban jött be a bokszba.”

    Gayle ezután arról beszélt, hogy az ő szemében így is Hamlin a bajnok.

    „Az egyetlen dolog, amit mondtam neki, hogy bajnokként készült. Nem a trófeával fog elmenni innen, de úgy készült, mint egy bajnok. Mindent megtett, amit tudott egész héten, és az utóbbi három hétben, és igazából egész évben. Még ha nem is lett az övé a trófea, én úgy érzem, hogy ő a bajnok. Ennyi. Magam miatt jelenleg nem aggódom, hanem inkább azok miatt, akik most feldúltak. Az összes srác a csapatban, mindenki, aki folyton dolgzott, és Denny, aki annyi ideje próbálkozik, és megérdemelte volna.”

  • Visszavonul az F1-ben és IndyCarban is legendás család legfiatalabb autóversenyző tagja

    Visszavonul az F1-ben és IndyCarban is legendás család legfiatalabb autóversenyző tagja

    Bejelentette visszavonulását az utóbbi években már csak az Indianapolis 500-on rajthoz álló, a legendás versenyt megnyerni soha nem tudó Marco Andretti. Az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti unokája, egyben az 1991-es CART-bajnok Michael Andretti fia 38 évesen akasztja szögre a sisakját.

    Marco Andretti versenyzői karrierje családnevéhez méltón indult: már az egykori Star Mazda és Infiniti Pro Series bajnokságokban (ma USF Pro 2000 és Indy NXT) is több győzelmet szerzett, majd mindössze 19 évesen debütált az IndyCarban, és még ugyanebben az évben, 2006-ben megszerezte első futamgyőzelmét, valamint rögtön első nekifutásra második lett az Indy 500-on. Ezek után nem véletlen, hogy ő lett az év újonca, és mindenki kivételes karriert jósolt neki.

    Noha azért nem szégyenkezhet, a várt sikereket nem érte el, hiszen ezután már csak egyszer, 2011-ben, az Iowa Speedwayen nyert, 15 teljes IndyCar-szezonjában pedig az összetett 5. helyezés lett a legjobbja 2013-ból. Összesen 253 IndyCar-futamon indult, mindegyiket a családnevét viselő csapattal. Az Indy500-akon ennél valamivel jobban szerepelt, hiszen 2006-os 2. helyezése után 2008-ban, 2010-ben és 2014-ben is 3. lett, míg 2020-ban megszerezte a pole pozíciót. Ennek az évnek a végén felhagyott a főállású versenyzéssel, hogy üzleti vállalkozásaira, köztük ingatlanfejlesztésre koncentráljon, ám egészen 2025-ig minden évben részt vett az Andretti Global színeiben az Indy 500-on, így végül hússzoros Indy 500-indulóként vonulhat visssza.

    2006-ban ennyivel kapott ki Sam Hornish Jr.-tól:

    „A családomnak, barátaimnak, csapataimnak, szponzoraimnak és rajongóimnak szeretnék köszönetet mondani, amiért az elmúlt 30 évben lehetővé tették számomra, hogy továbbvigyem a családunk szenvedélyét a versenypályán. Sokféle versenyautóban ültem, rengeteg élményt szereztem – legtöbbet természetesen az Indy 500-on. Ma bejelentem visszavonulásomat az autóversenyzéstől és az Indianapolis 500-tól. Összesen 20-szor indultam ott, ami a 12. legtöbb a történelemben – nem rossz egy 38 éves versenyzőtől.
    Büszke vagyok az Indy 500-as statisztikáimra: hatszor valóban reális esélyem volt a győzelemre az Andretti Autosporttal, és 20%-os dobogós arányt értem el. Jó érzés úgy visszavonulni, hogy több dobogóm van ott, mint édesapámnak, és ugyanannyi, mint a nagyapámnak – a világ legnagyobb versenyén” – írta a közösségi médiában tett bejelentésben.

    „Soha nem felejtem el, amikor ritka módon az utolsó körökben az apámmal harcolhattam a győzelemért, vagy a 2011-es drámai kvalifikációs „Bump Dayt”, illetve a 2020-as pole-t. Az Indianapolis 500 mindig szélsőségeket produkál, ezért szeretem és becsülöm annyira. Teljes békében vagyok az életem következő fejezetével, miután három évtizedet szenteltem ennek a sportnak. Most a legtöbb időmet arra fogom fordítani, hogy jó apa legyek a lányom, Miura számára, és a vállalkozásaimat fejlesszem.”

    Feleségével és lányával:

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Marco Andretti (@marcoandretti)

    Az IndyCar mellett Marco Andretti a sportautózásban is letette a névjegyét, több amerikai hosszútávú futamon is indult, köztük a gyári Andretti Green Racing Acura LMP2-csapattal az American Le Mans Series-ben. 2010-ben a Le Mans-i 24 óráson is rajthoz állt a Rebellion Racing színeiben, emellett több versenyen vett részt a Grand-Am és a V8 Supercars sorozatokban is.

    „Egyébként hamarosan megjelenik az önéletrajzi könyvem Defending the Dynasty (A dinasztia védelme) címmel. Erről hamarosan további részleteket is megosztok. A legmagasabb szinten versenyezni az észak-amerikai motorsportban mindig megtiszteltetés volt számomra, még a nehéz időkben is. Ezekben a pillanatokban tanultam meg a legtöbbet az életről és önmagamról.”

    „Megtanultam eligazodni a nehéz helyzetekben, és elfogadni, hogy ha mások kételkednek bennem, az nem számít, az én véleményem önmagamról a legfontosabb. Végül pedig külön köszönet mindazoknak a versenyzőknek és sportembereknek, akiket tisztelek, és akik elismerően beszéltek a vezetési stílusomról, a munkamorálomról és az emberi hozzáállásomról.”

  • Apjának egy bölcsessége is motiválta Mick Schumachert, hogy fejest ugorjon az IndyCarba

    Apjának egy bölcsessége is motiválta Mick Schumachert, hogy fejest ugorjon az IndyCarba

    Bár a mértékegységeket és a szakzsargont még szoknia kell, Mick Schumacher élvezte első IndyCar-tesztjét. A jövő évi programjáról még nem döntött, azt viszont nem rejti véka alá, hogy az együléses versenyautók sokkal jobban fekszenek neki, mint a sportautók – ahogy az egy igazi Schumachertől elvárható.

    A 26 éves német, miután tovább halványult az esélye arra, hogy visszatérjen az F1-es rajtrácsra, az USA elsőszámú formaautós sorozatával kezdett el kacerékodni, s a Rahal Letterman Lanigan Racinggel vett részt egy teszten az indianapolisi pálya belső, épített vonalvezetésén.

    Schumacher a tavalyi után az idei szezonban is az Alpine színeiben a WEC-ben versenyez, és már többször is állt dobogón, ám sohasem titkolta, hogy a formautókhoz való visszatérés a célja – s most a második legjobb bajnokságot veszi szemügyre ehhez.

    „Leginkább talán az vonzott, hogy ez egy együléses autó. Apám mindig azt mondta, hogy a Schumacherek akkor a leggyorsabbak, ha látják a kerekeket. Szeretem ezt a mondatot tőle. Emellett az is vonz, hogy 17-szer versenyeznek egy évben” – mondta Schumacher, kevesellve a WEC szezonbeli nyolc állomását.

    „És a fejemben maradt az a mondat is, amit olyasvalakitől hallottam, aki az IndyCarban dolgozik: miszerint a csapatban, a döntéshozásban az utolsó szó mindig a versenyzőé. A tény, hogy itt ennyire a versenyzőre hagyatkoznak, felkeltette az érdeklődésem, és mindenképpen el akartam jönni, hogy kipróbáljam.”

    Az IndyCar nem is habozott Michael Schumacher megemlítése után, el is készített egy képet, amelyen az egymás mellé montázsolt két Schumacher egyszerre szeli át a legendás téglacsíkot az indianapolisi pályán [a nyitóképen]. Michael Schumacher 2000 és 2006 között versenyzett itt a Ferrarival az USA Nagydíjakon, fia most két évtizeddel később egy Dallara-Hondával lépett a nyomdokaiba, noha már nem tejesen ugyanazon a pályán, hiszen a belső rész kanyarjait azóta átszabták.

    Mick Schumacher a tesztnap után lelkesen beszélt arról, hogy olyan új dolgokat is megtanult a csapattal való közös munka során, amelyekre előzetesen nem is számított.

    „Például az új gumikat itt nem új gumiknak hívják, hanem stickersnek [a név abból ered, hogy „még rajta van a matrica”]. Amikor először hallottam, nem is értettem, hogy miről van szó. Szóval egy kicsit más itt a kommunikáció. Nyilvánvalóan yardban és lábban mérik a dolgokat. A font [súlymérték] teljes újdonság volt számomra. A psi [a guminyomás mérésére] kivétel, mert azt az F1-ben is használtuk. Szóval sok minden újdonság, de legalább megtanulom ezeket az új mértékegységeket is” – idézi a németet az Autosport.

    Schumacher két évet, 2021-ben és 2022-ben a Haas színeiben versenyzett a Forma–1-ben – nem maradhatott hát ki a kérdés, hogy mutasson rá az F1-es autók és az IndyCar-autók közötti számára legnagyobb különbségekre.

    „Talán nem hangzik olyan jól, de ez itt sokkal régivágásúbb. Az IndyCar nyersebb, durvább, míg az F1 sokkal inkább finomhangolt. Ott az aerodinamikai elemek kritikus fontosságúak, és ha az egyik rosszul áll, az az egész autó viselkedésére hatással van. Ehhez képest az IndyCarban egyenautók vannak, ami sokat segít a költségek alacsonyan tartásában. Az F1-ben bármennyi pénze is van egy csapatnak, azt elkölti.”

    „A munkafolyamatokban is van némi eltérés. Míg az F1 rendkívül precíz, addig itt ez is sokkal nyersebb. Nagyon érdekes számomra, hogy az autóknak itt nincs kopólemezük. Pusztán az autó váza jelenti a határt, szóval amíg azt egyben tartjuk, rendben vagyunk. Érdekesnek találom ezeket a különbségeket.”

    Schumacher továbbá elmondta, hogy mindenképpen szeretne egy oválpályás tesztet is lebonyolítani az IndyCarban, ugyanis ha belevág a szezonba, minden versenyen rajthoz akar állni, nem fog ódzkodni az ováloktól. Bár a döntés még várat magára, abban már biztos, hogy nem fog párhuzamosan a WEC-ben és az IndyCarban is versenyezni 2026-ban, egyetlen sorozat mellett akar teljes mértékben elköteleződni.